Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

oliwiarka własnej roboty
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cyryl DL1000
Motocyklista



Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Pon 21:17, 25 Maj 2009    Temat postu:

Rurke mam miedziana i troche splaszczyłem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Oliwnik
Motocyklista



Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 21:50, 09 Sie 2009    Temat postu:

Panowie,
a co myślicie o filcu? Do osłony łańcucha, na wysokości osi koła przynitowałem uchwyt z blachy wycięty gumówką, pozaginany kombinerkami. W tym uchwycie jest klocek z filcu, który dotyka do łańcucha. Pod osłoną doprowadziłem rurkę z olejem. Podaję olej do klocka filcowego a ten ślizga się po łańcuchu. Przejechałem tak jakieś 800 km i chyba jest ok. Łańcuch jest wilgotny, opona sucha. Jedynie co jakiś czas trzeba obniżyć filc bo się uklepuje do kształtu łańcucha. Ale chyba po jakimś czasie uklepie się na tyle, że więcej się nie odkształci. Może wykombinuję jakąś sprężynę dociskającą filc do łańcucha.
Macie może doświadczenie z filcem?
Pomysłem na takie rozwiązanie natchnął mnie sposób smarowania wałka krzywki w aparacie zapłonowym malucha. Tam był taki języczek filcowy. Wystarczyło co roku kapnąć nań kropelkę oleju i było ok. Znaczy miało być ok.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
micek
Motocyklista



Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gorzów Wlkp

PostWysłany: Nie 22:12, 09 Sie 2009    Temat postu:

A ja jakos nie mam przekonania do pedzelków i tym podobnych wynalazkow. Po pierwsze balbym sie ze moto gdzies podskoczy lancuch udezy w filc i on odpadnie i sie zgubi. A po drugie, jak sie bedzie uklepywal, to sie zrobi coraz mniej przepuszczalny, a jak przestanei przepuszczac olej dolem, to zacznie wypuszczac bokami, trudno przewidziec co sie stanie wtedy.... Awaria olejarki 1500 km od domu jest strasznie frustrujaca, dlatego ja stawiam na jak najprostrze rozwiazanie, po co kombinowac?

Widze ze masz 650 wiec nie masz drugiej rury, nie musisz kombinowac z prowadzeniem weza tak zeby tlumik w nim dziury nie wypalil, IMHO nie ma sensu sie wczuwac.... to TYLKO MOJA OPINIA, a nie prawda absolutna, jezeli tak jak masz jest lepiej.....

pozdrowionka
micek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stanley7171
A2



Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Torunia

PostWysłany: Wto 8:53, 18 Sie 2009    Temat postu:

Znalazlem cos ciekawego koles robi podobne zestawy jak nasze [link widoczny dla zalogowanych] po co to kupowac jak mozna zrobic to samemu jak ma sie dobre checi

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MK
A2



Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 10:52, 18 Sie 2009    Temat postu:

Witam,
McCoi po ok 9000 km działa perfect. Właczenie pompy jest sygnalizowane diodą jak i zadziałanie czujnika deszczu czy przełącznika extra smarowania stąd ma się pewność,że tam w dole jest wszystko ok. Zreszta wystarczy popatrzeć na łańcuch. Raz dolałem trochę oleju przed wiekszą trasą gdyby nie to czułbym się jak na Kardanie.Leję resztki z dolewek samochodowych, czyli to co kazdy ma w garażu. Sadzę ,że 150ml wystarczy na 6-8tys. spokojnie.W tym tępie starczy mi tych dolewek na jakieś 150tys km.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaro
A2



Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 10:28, 19 Sie 2009    Temat postu:

Czy ktoś z Was używa motooilera (polski wyrób) ? Właśnie jestem w trakcie instalacji tego urządzonka i jestem ciekaw jak się sprawuje po dłuższej eksploatacji...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradom
Motocyklista



Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa\Pruszków

PostWysłany: Śro 12:19, 19 Sie 2009    Temat postu:

Sprytny zaworek jest w tym komplecie, wlasnie czegos takiego mi jeszcze brakuje.
Jesli ktos sie skusi na za zakup tego urzadzenia to prosze o info jaki zawor do regulacji tworca wykorzystal.
/mr/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Oliwnik
Motocyklista



Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 21:15, 19 Sie 2009    Temat postu:

MK napisał:
Witam,
McCoi po ok 9000 km działa perfect. Właczenie pompy jest sygnalizowane diodą jak i zadziałanie czujnika deszczu czy przełącznika extra smarowania stąd ma się pewność,że tam w dole jest wszystko ok. Zreszta wystarczy popatrzeć na łańcuch. Raz dolałem trochę oleju przed wiekszą trasą gdyby nie to czułbym się jak na Kardanie.Leję resztki z dolewek samochodowych, czyli to co kazdy ma w garażu. Sadzę ,że 150ml wystarczy na 6-8tys. spokojnie.W tym tępie starczy mi tych dolewek na jakieś 150tys km.

Cześć,
mam pytanie odnośnie montażu. Chodzi mi o ten kątownik który pozycjonuje igły. Do czego go przykręciłeś? Wygląda to na śrubę mocującą silnik z tyłu. Jestem teraz dość daleko od garażu a nie pamiętam jak wygląda to miejsce. Czy tam jest gwint żeby śrubę wkręcić?
Kolejne pytanie, olej podawany jest dwoma igłami poniżej łańcucha, tak?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MK
A2



Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 8:56, 20 Sie 2009    Temat postu:

Witam,
Po odkręceniu osłony zębatki zdawczej widok tego gwintu automatycznie nasuwał rozwiązanie.Znalezienie odpowiedniej śruby nie było problemem, musiałem ja tylko skrócić i zeszlifować łeb na bardziej płaski.Igły długości ok 7-10cm wygięte i sprężynując dotykają górnej części zębatki tuż poniżej łańcucha.Z czasem się trochę zetrą ale nie będę tego poprawiał, co ważne to że muszą być zamontowane sztywno.Wykorzystałem do tego korki kroplówek zakończone z jednej strony gwintem zew(do trójnika) z drugiej wew(do igieł) i sprężynujące podkładki.Korki przewierciłem żeby przestały być korkami.Trójnik zrobiony jest z wtyczki 220V, 2 zakończeń kroplówek(gwint wew) rurki miedzianej i termokoszulek i kleju.
Przy takiej lokalizacji ww elementów i pozostałej reszty z zewnątrz nie ma śladu że ten motocykl ma taką instalację.Pzdr Marek.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Oliwnik
Motocyklista



Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 10:09, 20 Sie 2009    Temat postu:

Marek, dzięki. Czytasz w moich myślach. Źle zadałem pytanie. Na fotkach widać że są to igły i że są usytuowane poniżej łańcucha. Za szybko mi się nacisnęło a pytanie miąło być właśnie o sposób zamocowania igieł do kątownika. Dzięki za odpowiedź.
P.S.
Wtyczka 220V w życiu nie przyszłaby mi do głowy Very Happy .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Oliwnik dnia Czw 10:09, 20 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jenes
A2



Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: podkarpackie

PostWysłany: Pią 14:50, 09 Paź 2009    Temat postu:

Embarassed w końcu dobrnąłem do końca.
Odnoszę wrażenie że sama oliwiarka robi się bardziej skomplikowana niż cały motocykl. Choć jak wiadomo faceci jak dzieci lubią zabawki a jak przekombinowane to jeszcze lepiej Wink
Przyznam rozwiązanie super, ja już jakiś czas używam, ale wersja najprostsza, zbiorniczek z 125p (jak na którejś stronie wczesniej - kolega ladzior służył informacją mi wtedy Wink ) elektrozawór od gazu + zaworek regulacyjny z akwarium, i trochę węża plus chyba wkłąd od długopisu. Po kilku testach działa już drugi rok, albo więcej Very Happy nie pamiętam. Łańcuch zawsze nasmarowany, na kole czasem jakiś ślad się pojawi, ale przy tym co było ze smarem to jest raj. Oleju idzie bardzo mało- tak że jest to dużo tańsze rozwiązanie, a czysty łańcuch mówi sam za siebie Very Happy .Patent przeżył dwukrotny przejazd przez całe bałkany i rewelacja. Kumple też zrezygnowali ze smarów i poszli w najprosztszą ręczną oliwiarkę Laughing co 500 km pędzelek, minuta roboty i spokój.
Powodzenia w kolejnych odkryciach Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Oliwnik
Motocyklista



Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 19:24, 09 Paź 2009    Temat postu:

Jenes,
w tym całym interesie nie chodzi o to, by złapać króliczka ale o to, by gonić go Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jenes
A2



Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: podkarpackie

PostWysłany: Nie 17:50, 11 Paź 2009    Temat postu:

Oliwnik napisał:
Jenes,
w tym całym interesie nie chodzi o to, by złapać króliczka ale o to, by gonić go Smile


Wink Wiem, też tak czasem mam, a potem sie zastanawiam po co Very Happy dlatego śledzę z ciekawością pogoń innych zapaleńców Idea


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MK
A2



Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 23:00, 18 Paź 2009    Temat postu:

Witam,
Dl'ka 650 przeszła przegląd po kolejnych 6 tyś,w sumie 26tyś km. Nic poza standardowymi rzeczami, nawet oleju nie wzieła na tyle aby dolewać. Mam tylko wrażenie,że brzmi bardziej dorośle, basowo. W tym czasie na oliwiarce McCoia zrobiłem 10tyś. Serwis uznał,że nawet łańcucha nie trzeba naciągać a zębatki są perfekt. To chyba naprawde działa.
Pzdr Marek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 23:03, 07 Gru 2009    Temat postu:

mradom napisał:

Ja na pewno wymienilem potencjometr P1 na 220kOhm i kondensator C3 na 4,7µF/50V. Uklad jeszcze nie jest zmontowany do oliwiarki ale z podlaczenia na sucho zakresy regulacji czasow sa duze, min czas podawania napiecia to 1s i interwal chyba 30s lub nawet wiecej.
dobrac.
/mr/


Cześć, sory że odgrzewam stare kotlety.
otóż i ja zanabyłem układ NE107 i poczyniłem takie zmiany jak to zrobił mradom,
czas otwarcia najmniejszy to ok 1,16s najwiekszy to ok 30s i ten potencjometr (P2) nie został wyprowadzony przeze mnie do "pulpitu sterującego". Ja mam przy kierownicy tylko dwie diody i potencjometr interwału oraz wyłącznik układu. Reszta jest ukryta pod kanapą.
czasy interwału to od 1s do 2m32s i zastanawiam sie bo nie kumam tych obliczeń kondensatora, jak to policzyć żeby interwał zamknąć w przedziale od 30s do 90s a czas otwarcia od 1 do 5s...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez konra.dzik dnia Pon 23:05, 07 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
micek
Motocyklista



Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gorzów Wlkp

PostWysłany: Wto 21:30, 02 Lut 2010    Temat postu:

Powiedzcie chlopaki, jak wasze moto dlugo stoi, np w garazu w zimie, to wam kapa ten olej z lancucha, chlapacza i okolic przedniej zembatki na ziemie? u mnie wciaz kapa, ale nie ze z weza, tylko jakby z lancucha, scieka po podstawce, a z tylu kapie z najnizszego punktu zembatki, i z konca oslony na lancuch... zaworek na pewno nie przepuszcza, poza tym to kapie olej taki ciemniejszy niz jest w olejarce (i w silniku tez) jakby wymieszany z brudem....

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez micek dnia Wto 21:32, 02 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fanwee
A



Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Brzesko

PostWysłany: Śro 5:15, 03 Lut 2010    Temat postu:

Witam.

Kolega robi mi (w zasadzie to już jest gotowy) układ sterowany procesorem. Można tam definiować dowolną ilość czasów otwarcia i odstępów między otwarciami.
Kontrola napięcia z czujnika biegów zapobiegnie podawaniu oleju gdy zapłon jest załączony a moto na "luzie". Z przełącznika przy kierownicy będzie przełączanie trybu deszczowego w opcji można też podłączyć czujnik wilgoci i będzie działać w automacie. Dodatkowo czujnik temperatury oleju pozwala na zdefiniowanie i automatyczną zmianę trybu podawania gdy olej przekroczy zadaną temperaturę (będzie rzadszy).

Układ przewodów podających olej jest tak zrobiony, że w razie awarii układu przełączam na podawanie opadowe oleju. Układ wyposażony jest w wyświetlacz LCD (dobrze że nie dotykowy Wink)) gdzie łatwo się wszystko ustawia. Elektrozawór mam typowy do oleju i taki "heavy duty" (made in japan). Cały układ podawania jest na złączkach hydraulicznych i porządnych przewodach.


No dobra ktoś zapyta po co komplikować proste rzeczy skoro można taki układ zrobić taniej i prościej.

Mam to szczęście, że koleś jest elektronikiem hobbystą i cieszy go taka robota Smile))) - płacę tylko za części a elektronika jest tania.

A mnie cieszyło skręcanie tego wszystkiego i montaż pod tylnym boczkiem Dl'a.

Co najlepsze to cena. Full wypas version jest tańsza niż wszystkie oferowane na rynku firmówki.

Koleś twierdzi, że jak będą chętni to może takie układy robić w większych ilościach.

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez fanwee dnia Śro 5:36, 03 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradom
Motocyklista



Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa\Pruszków

PostWysłany: Śro 9:01, 03 Lut 2010    Temat postu:

Możesz mi podpowiedzec, gdzie zakupic takie zlaczki?
/mr/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kiosek
A



Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 120
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 10:33, 03 Lut 2010    Temat postu:

fanwee
a możesz powiedzieć ile taki komputer by kosztował?? oczywiście wraz z zyskiem Twojego kumpla.. bo oczywiście Twoje pośrednictwo to koleżeńska przysługa Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fanwee
A



Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Brzesko

PostWysłany: Śro 16:47, 03 Lut 2010    Temat postu:

mradom napisał:
Możesz mi podpowiedzec, gdzie zakupic takie zlaczki?
/mr/


są to złączki produkowane przez firmę Camozzi - proszę wpisać w googlach i pojawi się kilku dostawców.

Mogę podać jakich numerów części tych złączek użyłem do zbudowania układu.

Generalnie to mogę podzielić się projektem doprowadzenia oleju do łańcucha (schemat i nr części) ponieważ sam to wymyśliłem (nie mam niestety czasu by to produkować i sprzedawać Smile)), poza tym to nie jest nic trudnego.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez fanwee dnia Śro 20:17, 17 Mar 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pietia
Motonita



Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 17:10, 03 Lut 2010    Temat postu:

Nie no Fanwee muszę powiedzieć że "kopara" mi opadła,projekt jak widzę doczekał się realizacji !! a masz tam połączenie z satelitą !?? Gratulacje !

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pietia dnia Śro 17:12, 03 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fanwee
A



Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Brzesko

PostWysłany: Śro 20:26, 03 Lut 2010    Temat postu:

Pietia napisał:
Nie no Fanwee muszę powiedzieć że "kopara" mi opadła,projekt jak widzę doczekał się realizacji !! a masz tam połączenie z satelitą !?? Gratulacje !


Cześć Piotrek - gość już pracuje nad połączeniem z galaktyką Wink

Koniec sezonu (przedwcześnie zakończony w sierpniu) jeździłem na wersji ze smarowaniem grawitacyjnym. Na nowy sezon podłączę to do satelity Smile

pozdr.

p


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez fanwee dnia Śro 20:27, 03 Lut 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pietia
Motonita



Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 21:02, 03 Lut 2010    Temat postu:

hahaha. A w wolnych chwilach "knuj" jakiś wypad zaległy za ubiegły rok !!! Pzdr.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fanwee
A



Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Brzesko

PostWysłany: Czw 6:07, 04 Lut 2010    Temat postu:

Kiosek napisał:
fanwee
a możesz powiedzieć ile taki komputer by kosztował?? oczywiście wraz z zyskiem Twojego kumpla.. bo oczywiście Twoje pośrednictwo to koleżeńska przysługa Wink




zgadza się - mam inne źródło utrzymania Wink

Dzisiaj kolega zaprezentował mi sterownik w nowej (małej) Smile obudowie. Jak zakończy prace to podliczy koszty. Jak będzie gotowe to wrzucę fotki. Gość nie widzi też przeszkód by wykonać to w większej ilości.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ZowA
A2



Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 8:18, 16 Lut 2010    Temat postu:

Chciałem tylko powiedziec zainteresowanym, ze rurke mosiądz 1mm (na kodzie jest opisana 2x0,3mm) metrowej długosci kupiłem w Leroy Merlin za 2,60 do tego w castoramie rurke termokurczliwą za 1,80. Wężyk na dziale ogrodowym 3mm(metr 1.9Cool i końcówka podająca olej na zębatke gotowa Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Śro 22:34, 17 Lut 2010    Temat postu:

Widzę że nasze oliwiarki się rozwijają... Smile
To teraz pytanie do wszystkich:
Skąd wziąć pompkę do oleju żeby zrobić coś na kształt McCoi-a??
Przypuszczam że z elektroniką i całą resztą zmieszczę się w 100zł.
Co przy cenie w/w będzie niezłą promocją zwłaszcza że z ATMEG-Ą w garści mogę sterowć co chcę i jak chcę...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ZowA
A2



Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 10:30, 18 Lut 2010    Temat postu:

Ja sie zastanawiam nad pompka do spryskiwacza (maluchowska jest tania i jak pracuje kazdy wie wiec nie powinno duzo poleciec) jakby sterownikiem otwierac na np. 1 lub 2 s to przy regulacja zaworkiem nie poleciało by zbyt dużo. Ale to na razie teoria w praktyce nie sprawdzalem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Czw 13:19, 18 Lut 2010    Temat postu:

A ja myślę nad pompką paliwa do np. webasta. Jest wprawdzie droższa ale jak by nie było przeznaczona do oleju. Zastanawiam się tylko jak ona znosi duże obciążenia...
Olej jest gęsty to raz, dwa, musiała by przepychać minimalne jego ilości, czyli na dobrą sprawę mieliła by w miejscu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wilk stepowy
A1



Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: małopolska

PostWysłany: Sob 14:03, 20 Mar 2010    Temat postu:

Koledzy jakie stosujecie czasy otwarcia elektrozaworu? Oliwnik, ja też robię z igły lekarskiej, ale mam troszkę inny patent, i muszę od razu zdecydować się na czas otwarcia. Nie wiem tylko czy 2s to dobrze.. czy za dużo, a może za mało? Nie mam jak potestować.
Będę wdzięczny za odpowiedź.
Pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Oliwnik
Motocyklista



Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 22:37, 20 Mar 2010    Temat postu:

Wilku stepowy, hmmmm... . Zależy jeszcze jak często będziesz otwierał zawór na te 2 sekundy. Jak co minutę, to chyba może być za krótko. Piszesz, że nie masz jak przetestować. Sądzę, ze w warunkach domowych, bez sterownika jest możliwość przetestowania szybkości przepływu oleju przez układ zbiornik-przewód(rurka)-zaworek precyzyjny (akwarium)-igła. Mimo protestów Ukochanej Żony powiesiłem na suszarce w łazience zbiornik z olejem z podłączoną rurką o długości ok. 100cm. Rurka była wtedy zakończona kapilarą miedzianą od lodówki (patent Roadrunner'a). Sprawdzałem ilość oleju w jednostce czasu 60 sek. Wyszło mi, że trzeba 2sek/minutę.
Spróbuj jak będzie się kształtował wypływ oleju jeśli końcówką będzie igła lekarska. Zwróć uwagę, że są różne średnice wewnętrzne igieł.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Nie 8:33, 21 Mar 2010    Temat postu:

Wilk stepowy napisał:
...i muszę od razu zdecydować się na czas otwarcia...


Musisz sobie zostawić jakąś możliwość regulacji w pewnym zakresie. Jeżeli nie to będziesz miał jak u mnie na początku:
-jak było zimno (olej gęsty), miałem wypływ rzędu 1 kropla na 2 min.
-jak było gorąco (ponad 25 st.C, olej b. rzadki), 3 krople na minutę,
-a jak zostawiłem moto na słońcu - 5 albo więcej.
Generalnie do wypadku tak jeździłem ale potem zacząłem myśleć nad jakimś sterowaniem i teraz mam sterownik którym mogę w płynny sposób regulować czasy otwarcia w każdej minucie od +/- 2s. do ciągłego. Poza tym zawór działa (otwiera) tylko w czasie kiedy zapięty jest bieg.
Myślę jednak nad zrobieniem sobie smarowania ciśnieniowego z wydatkiem oleju zależnego od prędkości i przebiegu...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Nie 17:27, 21 Mar 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wilk stepowy
A1



Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: małopolska

PostWysłany: Nie 10:11, 21 Mar 2010    Temat postu:

Dzięki za podpowiedzi.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Wilk stepowy dnia Pon 20:31, 19 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Nie 11:21, 21 Mar 2010    Temat postu:

Nie bardzo rozumiem co masz na myśli przez czas otwarcia/zamknięcia...
otwarcie zaworu(podanie napięcia) musi być na jakiś okres czasu w jakimś okresie czasu, zanik napięcia powoduje że zawór się zamyka!
Ustawiasz np. zasilanie zaworu na 10s. co 40s. i cała filozofia.
Ja zrobiłem to tak jak napisałem, każdy cykl trwa 1 minutę. Potencjometrem reguluję cas otwracia zaworu w 1 minucie, od 2s. do ciągłego.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Nie 17:28, 21 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wilk stepowy
A1



Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: małopolska

PostWysłany: Nie 22:19, 21 Mar 2010    Temat postu:

roadrunner napisał:
Nie bardzo rozumiem co masz na myśli przez czas otwarcia/zamknięcia...


Czas otwarcia elektrozaworu, czyli czas podawania napięcia.
Nie chcę mieć dwóch potencjometrów. Czas otwarcia ustawię więc na stałe, tylko muszę wiedzieć na ile: 2 sek czy na 5 sekund. I na to pytanie właśnie szukam odpowiedzi. Natomiast czas zamknięcia elektrozaworu będę miał regulowany.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Nie 22:37, 21 Mar 2010    Temat postu:

To już lepiej 5s. Ja zrobiłem dokładnie odwrotnie tzn. czas otwarcia jest regulowany w stałej jednostce czasu, przez co interwał też się zmienia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MK
A2



Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 10:47, 11 Kwi 2010    Temat postu:

Witam,
Roadrunner jak prace nad oliwiarką? Zauważyłem,że po zmianie z 2 dyszy na
1 podającą nad zębatką zbiorczą więcej oleju trafia wokół niej niż na łańcuch.Wrócę na 2 igły podające z boku zębatki, zdecydowanie bardziej efektywne.Pzdr Marek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Nie 12:07, 11 Kwi 2010    Temat postu:

Trwają, trwają... Smile
Najlepszym możliwym chyba rozwiązaniem są 2 dysze podająca olej na obydwie strony którejś z zębatek, tak aby siła odśrodkowa przeciskała środek smarny przez łańcuch. Przy czym zębatka zdawcza obraca się dużo szybciej, przez co i siła odśrodkowa jest dużo większa. Istnieje więc obawa że olej zostanie z niej od razu rozchlapany wewnątrz obudowy zamiast zostać na łańcuchu.
W prawdzie sam stosowałem takie rozwiązanie i to z dyszą nad łańcuchem a nie na zębatce, ale teraz mam dużo lepiej nasmarowany łańcuch, przy dużo mniejszym wydatku oleju.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Nie 12:12, 11 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Coliniak
Motonita



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere

PostWysłany: Wto 21:21, 25 Sty 2011    Temat postu:

odgrzeje kotleta...

jestem rowniez na etapie oliwiarki i bede montowal uklad bez elektroniki "czasow" nieco podobny do tego co ma ladzior --- wydatek regulowany zaworkiem od CO2 na szybkozlaczach + zawor odcinajacy na przekazniku i zbiorniczek od ciagnika Wink.

Zastanawialem sie jednak nad umiejscowieniem tego zaworu odcinajacego i grubosci rurki, od zaworu do konca ukladu. Chodzi mi o to, ze im blizej zawor wyjscia ukladu i rurka od niego ciensza tym mniejsza ilosc oleju, ktora skapnie na postoju....z rurki.. ale dalem sobie spokoj z 2 powodow: po pierwsze nie ma specjalnie gdzie zamontowac tego elektrozaworu blizej, niz to zescie zrobili, po drugie gra nie warta swieczki dla tych kilku kropel oliwy...

jak komus sie cos ciekawego urodzilo w miedzy czasie to dajcie znac...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Wto 21:37, 25 Sty 2011    Temat postu:

Nie skapnie ani kropla oliwy na postoju, jeżeli układ będzie szczelny, bez obaw Smile W poprzednim moto miałem taką oliwiarkę własnej produkcji, też z elektrozaworem i zaworkiem za 2zł ze sklepu akwarystycznego Wink Rurka od elektrozaworu do dławika i od dławika do zębatki miała chyba 4mm średnicy wewn. Za dozownik na zębatkę posłużył plastikowy wkład z pentela. Ale tu polecam jednak metalową cieniutką rurkę, bo plastik wpadał w jakieś chore drgania i olej chlapał radośnie na całą felgę :/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Śro 22:12, 26 Sty 2011    Temat postu:

Nie skapnie pod warunkiem, że cały układ będzie dokładnie odpowietrzony, końcowy odcinek rurki będzie miał odpowiednią długość, nim. 10 cm i na końcu będzie ona wystarczająco cienka. Wtedy podciśnienie w rurce z olejem nie dopuści do niekontrolowanego wypływu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mater
A1



Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wiskitki/k Żyrardowa

PostWysłany: Śro 22:44, 26 Sty 2011    Temat postu:

Ja skonstruowałem olejarkę z elektronicznym układem czasowym. Od sierpnia 2010r. zainstalowałem olejarki na kilku maszynach w celu przetestowania. Z uzyskanych informacji od tz. TESTERÓW co produktu brak zastrzeżeń. Wiosna rzucę produkt na giełdę. Chętnych serdecznie zapraszam. A co do pompy to niema potrzeby instalacji ponieważ jest to kolejne urządzenie w moro. Co do dyszy polecam jedną ponieważ fazie nasycenia łańcucha wystarczy. Czas przepływu zastosowałem jedna kropla na 1 minutę 10 s. Łańcuch w całości jest wilgotny, czysty

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mater dnia Śro 22:46, 26 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Valdidoc
Motocyklista



Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 215
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie 17:25, 13 Lut 2011    Temat postu:

Panowie używający olejarek, napiszcie jaka jest praktyka w dalekiej trasie. Co jakiś czas łańcuch trzeba umyć naftą. Czy po takim myciu można dalej jechać licząc że kropelki w końcu cały łańcuch nasmarują, czy po myciu wstępnie smarujemy rzeczonym olejem? Czy po myciu można użyć spreyu do łańcuchów? Czy wyschnięty na łańcuchu sprey nie będzie hamował penetracji kropelek oleju? Confused
Ja zakupiłe elektrozawór LOVATO, nada się???


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Valdidoc dnia Nie 17:35, 13 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Nie 19:21, 13 Lut 2011    Temat postu:

Jeżeli masz olejarkę, nie ma sensu myć łańcucha w nafcie. Wystarczy przejechać kilka kilometrów ustawiając maksymalny wydatek oleju. Łańcuch zostanie elegancko opłukany z wszelkich syfów, chlapiąc niestety po całym sprzęcie, ale coś za coś. Nie używaj smaru w sprayu jak używasz olejarki. Po sprayu łańcych musisz umyć za każdym razem, chyba że będziesz używał tylko sprayu.
Zawór się nada, tyle że akurat kupiłeś jeden z najdroższych, zupełnie niepotrzebnie... Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Valdidoc
Motocyklista



Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 215
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie 19:57, 13 Lut 2011    Temat postu:

roadrunner - dzięki za szybką i wyczerpującą odpowiedź Very Happy Za zawór LOVATO dałem 34 zł, da się przeżyć.
Mało kto z Was pisze o filtrze na przewodzie olejowym. Przedmuchiwanie zatkanej igły może być kłopotliwe, szczególnie w trasie. Macie jakąś praktykę w tym temacie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Nie 20:12, 13 Lut 2011    Temat postu:

W tym temacie gdzieś na początku Very Happy jest moja relacja z montażu, założyłem przed zaworem zwykły filtr paliwa na wężyk, taki za 5zł. Daje radę ale b. kłopotliwe jest odpowietrzenie wężyka koińcowego...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skalar
Motocyklista



Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 20:19, 13 Lut 2011    Temat postu:

Ja w oliwiarce mam taki filtr integrowany ze smokiem: [link widoczny dla zalogowanych]
Co prawda oliwiarka to mccoi (z pompką i sterownikiem mikroprocesorowym) a nie samoróbka.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Valdidoc
Motocyklista



Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 215
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie 21:34, 13 Lut 2011    Temat postu:

skalar - ten smok-filtr jest dobry ale nie do systemów grawitacyjnych, do których zaliczają się nasze samoróbki. Kłopotliwe byłoby wypuszczenie go przez króciec odpływowy zbiorniczka z olejem. Confused

roadrunner - możesz napisać dokładniej na czym ten problem polega? Czy chodzi o to, że w końcowej cienkiej rurce-igle na początku trudno uzyskać wypływ oleju? A może wytworzenie nadciśnienia w układzie, czytaj - dmuchnięcie we wlew zbiorniczka spowoduje usunięcie pęcherzyków powietrza?
Nie mam żadnego doświadczenia w tym temacie, dopiero kompletuję mój pierwszy zestaw (jeździło się na kardanie no i łańcucha się zachciało Laughing , u mnie nawet psy nie są na łańcuchu Wink ) więc niektóre pytania mogą być nieco.... naiwne? Temat cały przeczytałem, słowo motonity, ale i tak są pytania. Hej!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Valdidoc dnia Nie 21:47, 13 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Nie 22:19, 13 Lut 2011    Temat postu:

Układ musi być dokładnie odpowietrzony aby po zamknięciu zaworu podciśnienie oleju zapobiegało kapaniu oleju pod moto. Jeżeli w wężyku za zaworem bedzie powietrze, to po jego zamknięciu olej znajdujący się w tymże wężyku wycieknie Ci pod moto. Jeżeli zadstosujesz filterek na wężyku to bańki powietrza nie "popłynął" przez niego do zbiorniczka. Tłoczenie oleju pod ciśnieniem przez cały układ, aby "wypchnąć" powietrze też nic nie da, bo filtr stawia b. duży opór, a z drugiej strony, olej przesącza się przez niego bez żadnego problemy. Ja zrobiłem to w ten sposób, że wlewałem olej strzykawką z grubą igłą do wężyka za zaworem od góry, zatykająć jednocześnie dyszę i kruciec wylotowy zaworu, aż napełniłem go do końca i dopiero wtedy podłączyłem.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Nie 22:22, 13 Lut 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Valdidoc
Motocyklista



Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 215
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie 22:25, 13 Lut 2011    Temat postu:

A powiedz, gdyby filterek zamontować między zbiornikiem oleju a elektrozaworem to funkcja filtrowania będzie zachowana a po zamknięciu elektrozaworu powietrze w filtrze nie ma już żadnego znaczenia Question

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 22:33, 13 Lut 2011    Temat postu:

Moim skromnym zdaniem filtr jest w tym wypadku bo nie przychodzi mi do głowy żadne uzasadnione jego zastosowanie. No chyba że ktoś coś napisze ciekawego Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  Następny
Strona 3 z 11

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin