Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

oliwiarka własnej roboty
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Wto 21:36, 04 Lis 2014    Temat postu:

A dałeś tranzystor, czy przekaźnik?? Jeżeli tranzystor, to jaki??

Jak możesz, to sprawdź jakie masz napięcie podczas impulsu na diodzie LED (może się okazać, że będziesz do tego musiał wydłużyć czas trwania impulsu, czyli wstawić potencjometr zamiast zworki) Confused

IRF 520 ma dość wysokie napięcie załączenia (ok 3,7V) i może się okazać, że napięcie jest za małe, żeby wprowadzić tranzystor w stan przewodzenia. Ale ewentualna przeróbka to będzie pikuśWink

Kurcze, trochę mi głupio, bo wszystko narysowałem jedynie teoretycznie nie sprawdzając w praktyce, a ty się teraz męczysz...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Wto 21:39, 04 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarioSWD
Motocyklista



Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD

PostWysłany: Wto 23:03, 04 Lis 2014    Temat postu:

Nie słuchaj to nie wina tranzystora (Dałem akurat irf 530). Na koniec jak się okazało że coś nie halo z tym układem to wyrzuciłem te modyfikacje na bok i złożyłem go tak jak jest oryginalnie w instrukcji. Nie miałem założonej zworki w tym przypadku. Jutro sprawdzę czy rzeczywiście ten stary aku nie ma zbyt dużego spadku napięcia i dlatego to wszystko nie działa. Jak nie to nie wiem będę to wszystko jeszcze raz sprawdzał, albo jakiś element jest fabrycznie felerny i w tym problem nie wiem będę kombinować. Generalnie puki co mogę powiedzieć że układ działa mi dokładnie tak samo jak na filmiku na youtube firmy producenta atv jednak nie daje napięcia na styki wyjściowe.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Wto 23:32, 04 Lis 2014    Temat postu:

No sprawdź ten aku. Pamiętaj, że oryginalnie układ nie podaje napięcia, a jedynie zwiera styki przekaźnika. Najpierw musisz do przekaźnika podłączyć napięcie, żeby on je podał dalej. Jak "klika" jest ok.

[link widoczny dla zalogowanych] (jak zresztą większość tranzystorów tej serii) też przechodzi w stan przewodzenia przy napięciu ok 3,7V (napięcie Vgs z tabeli str 4.). Jeżeli więc to możliwe to sprawdź to napięcie na diodzie LED. Jeżeli będzie poniżej 3,7V (a coś czuję, że będzie) to mamy winowajcę.

Daj znać na PW żeby tu nie śmiecić, to zrobimy jak należy Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fino
A2



Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: KRK

PostWysłany: Śro 18:02, 05 Lis 2014    Temat postu:

Przekaźnik ma zasilanie 12v, więc jeśli przełącza bez obciążenia, to układ działa. Jeśli pod obciążeniem (pompka ) styków przekaźnika z tego samego aku, nie działa lub przekaźnik "warczy", to przyczyną jest zbyt duży spadek napięcia aku (<10V) i wtedy przekaźnik ma na cewce za niskie napięcie. Możesz pod styki przekaźnika podłączyć odbiornik z innym zasilaniem niż zasilanie ukladu i jesli działa, to układ jest OK. Z MOSFETem tez powinno zadziałać,bo napięcie jest wystarczające. Podstawa to odpowiedni akumulator do testów

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarioSWD
Motocyklista



Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD

PostWysłany: Śro 20:07, 05 Lis 2014    Temat postu:

Sprawa rozwiązana. Winowajcą był akumulator tak jak napisał fino napięcie spadało poniżej 10V podłączyłem pod inne źródło 12V i wszystko chodzi jak ta lala;d Po długim weekendzie zabieram się za składanie wszystkie w całość. Dzięki za pomoc chłopaki:).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Śro 20:37, 05 Lis 2014    Temat postu:

No i super Very Happy . Na tranzystorze też sprawdzałeś Smile Question

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarioSWD
Motocyklista



Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD

PostWysłany: Śro 21:33, 05 Lis 2014    Temat postu:

Jasne działa bez problemu. W wolnym czasie poeksperymentuje jeszcze z rezystorami żeby dobrać odpowiednie czasy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tje858
A2



Dołączył: 09 Paź 2014
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Jędrzejowa

PostWysłany: Sob 19:05, 13 Gru 2014    Temat postu: Re: Oliwiarka "SAM"

tje858 napisał:
Witam,
również postanowiłem zrobić oliwiarkę , zbiorniczek jak u kolegi letko,
pompka [link widoczny dla zalogowanych] Sterowanie na zmodyfikowanym ATV 1459 B.
Modyfikacja polega na dołożeniu dodatkowego trymera pauzy celem zastosowania wyłącznika [link widoczny dla zalogowanych] z osłoną [link widoczny dla zalogowanych] , wyłącznik 2 biegowy, będę mógł zrobić dwie opcje dozowania np. na sucho poz 1 na mokro poz 2, poz 0 całość wyłączona , myślę iż po odpowiednim wyregulowaniu czasu pauzy trymerami spokojnie wystarczy.W układ dodatkowo będzie wpięty przekaźnik celem zasilania całości układu z biegu N .Kostkę i przekaźnik biegu neutralnego już zlokalizowałem , muszę tylko jeszcze przewód namierzyć od biegu neutralnego.
Miejsca na wyłącznik jeszcze nie wybrałem, nie wiem czy zamontuję w obudowie gdzieś na kierownicy czy może na plastikach gdzieś przy licznikach.
Olej z pompy będzie poprowadzony estetycznym wężem gumowym po wahaczu w uchwytach mocowanych do śrub trzymających osłonę łańcucha. Na wahaczu będzie naklejona specjalna folia celem ochrony wahacza przed wycieraniem się od węża.Nie chcę stosować żadnych opasek elektrycznych gdyż mi się to bardzo nie podoba.Na końcu wahacza wąż będzie przechodził w rurkę miedzianą 2,5x0,6 mm [link widoczny dla zalogowanych] a będzie zakończona [link widoczny dla zalogowanych] Testy na sucho iż zrobione działa wszystko OK. Czekam teraz na całkowite odstawienie moto aby zacząć wszystko montować . Jak wyjdzie postaram się przedstawić na zdjęciach. Koszt powinien zamknąć się w 150PLN.


Oliwiarka ukończona i przetestowana działa dobrze, poniżej kilka zdjęć może komuś się przyda.





Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Sob 22:07, 13 Gru 2014    Temat postu:

Piękna robota Very Happy .

Jakie ustawiłeś czasy na 1 i 2 biegu Wink Question Question Question


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tje858
A2



Dołączył: 09 Paź 2014
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Jędrzejowa

PostWysłany: Sob 22:26, 13 Gru 2014    Temat postu:

miotacztruskawek napisał:
Piękna robota Very Happy .

Jakie ustawiłeś czasy na 1 i 2 biegu Wink Question Question Question


1.Dozowanie co 55sek.
2.Dozowanie co 32 sek (jeszcze nie sprawdzane w deszczu)

Mam taką wątpliwość czy dozowanie na jedną stronę łańcucha na pewno wystarczy , gdyż mam wrażenie iż ogniwka po przeciwnej stronie są bardziej suche a może zwiększyć częstotliwość dozowania Question
Być może temp. też ma znaczenie obecnie podczas próbnych jazd jest dość chłodno i olej jest bardziej gęsty i nie ma takiej penetracji. Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Sob 23:08, 13 Gru 2014    Temat postu:

No ciekawe masz te czasy... fino ustawiał rzadziej impulsy, a ja miałem regulację płynną między 1 a 2 min.

Podawanie oleju na 1 stronę zupełnie wystarczy, ale zanim olej spenetruje całość łańcucha musisz chwilę odczekać. Potem będzie już dobrze.
Temperatura ma drugorzędne znaczenie przy pompce. Pompka zapoda ci przy każdej temperaturze taką samą ilość oleju. Będzie się on jedynie trochę gorzej rozprowadzał po łańcuchu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tje858
A2



Dołączył: 09 Paź 2014
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Jędrzejowa

PostWysłany: Sob 23:21, 13 Gru 2014    Temat postu:

miotacztruskawek napisał:
No ciekawe masz te czasy... fino ustawiał rzadziej impulsy, a ja miałem regulację płynną między 1 a 2 min.

Podawanie oleju na 1 stronę zupełnie wystarczy, ale zanim olej spenetruje całość łańcucha musisz chwilę odczekać. Potem będzie już dobrze.
Temperatura ma drugorzędne znaczenie przy pompce. Pompka zapoda ci przy każdej temperaturze taką samą ilość oleju. Będzie się on jedynie trochę gorzej rozprowadzał po łańcuchu.


Dla ścisłości -podałem czasy spadania kropli na łańcuch a nie podawania impulsu na pompkę. Czasy podawania oleju też mogą się różnić chociaż by przez zastosowanie różnych średnic rurek co ma wpływ na wielkość podawanej kropli , każde rozwiązanie musi być indywidualnie regulowane.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Nie 13:41, 14 Gru 2014    Temat postu:

To się zgubiłem...
W przypadku ZAWORU regulacja czasu otwarcia ma znaczenie. Im dłużej trwa impuls, tym dłużej zawór jest otwarty i więcej oleju spłynie. I owszem wtedy długość, średnica i zakręty na rurkach mają znaczenie.
Ale ty pisałeś, wcześniej, że dałeś POMPKĘ. Przy pojawieniu się impulsu na pompce tłok się przesuwa i zasysa olej. W momencie zaniku napięcia tłok powraca do swojej pierwotnej pozycji i wypluwa z drugiej strony tą ilość oleju, którą wcześniej zassał. Ilość oleju wynika z konstrukcji pompki. Dlatego w tym układzie regulacja czasu trwania impulsu nie ma sensu, bo kropla zawsze będzie taka sama. Wystarczy jedynie regulować czas pomiędzy kolejnymi impulsami. Do tego długość, średnica (itd) rurek mają wpływ nie tyle na ilość oleju podanego na łańcuch, a raczej dynamikę z jaką ten olej wypłynie z dyszy...

No chyba, że coś nie tak zrozumiałem Wink .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tje858
A2



Dołączył: 09 Paź 2014
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Jędrzejowa

PostWysłany: Nie 17:59, 14 Gru 2014    Temat postu:

Pompka oleju od dwusuwa działa impulsowo , nie wiem jaką ma budowę ale żeby "wypluć" krople oleju musi dostać impuls kilka razy , nie jest tak iż jeden impuls to jedna kropka.Przypuszczam iż skok tłoczka jest na tyle mały iż musi pchnąć olej kilka razy aby spadła kropla.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Nie 18:37, 14 Gru 2014    Temat postu:

tje858 napisał:
nie wiem jaką ma budowę ale żeby "wypluć" krople oleju musi dostać impuls kilka razy , nie jest tak iż jeden impuls to jedna kropka.


Shocked Shocked Shocked

No to u mnie każdy impuls to była kropla...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fino
A2



Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: KRK

PostWysłany: Śro 21:41, 17 Gru 2014    Temat postu:

W pompkach TT impuls to kropla. Zobacz film [link widoczny dla zalogowanych]
Na pojawianie się kropli na końcu układu po impulsie ma znaczenie elastyczność i długość przewodów. Ciecz jest nieściśliwa więc na końcu sztywnej rury po impulsie pojawi się kropla o objetości wynikającej z konstrukcji pompki zaraz po cyklu pracy. Przy rurce elastycznej dojdzie do rozciągnięcia ścianek i kropla pojawi się z opóźnieniem i będzie jeszcze pojawiac się przez chwilę po wyłączeniu urządzenia (jak fala perystaltyczna)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tje858
A2



Dołączył: 09 Paź 2014
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Jędrzejowa

PostWysłany: Sob 20:37, 20 Gru 2014    Temat postu:

Moja pompka nie podaje oleju tak mocno tz. "nie pluje" jak ta na filmie, olej jest podawany ale raczej krople są przepychane powoli kolejnymi cyklami.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Pon 21:18, 09 Lut 2015    Temat postu:

Walczyliśmy z MarioSWD nad sterownikiem do pompki i wywalczyliśmy Very Happy . W każdym razie musieliśmy trochę zmienić układ sterownika. Poprawiony jest już wklejony na poprzedniej stronie Wink . Podstawiam za niego głowę Cool.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarioSWD
Motocyklista



Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD

PostWysłany: Nie 18:53, 15 Lut 2015    Temat postu:

miotacztruskawek napisał:
Walczyliśmy z MarioSWD nad sterownikiem do pompki i wywalczyliśmy Very Happy . W każdym razie musieliśmy trochę zmienić układ sterownika. Poprawiony jest już wklejony na poprzedniej stronie Wink . Podstawiam za niego głowę Cool.


Po wielu próbach udało mi się oczywiście z pomocą Miotacza ( tutaj bardzo duże ukłony i podziękowania) poskładać wszystko do kupy i mogę dzisiaj śmiało powiedzieć że wszystko działa jak należy. Poniżej przedstawiam zdjęcia jak to wszystko u mnie akurat udało się umieścić i ogólnie jak to jest sterowane. Jedyną modyfikacją w stosunku do poprawionego schematu Miotacza to dobranie odpowiednich rezystorów do dobrania czasu trwania poszczególnych impulsów (początkowego i ostatecznego).

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarioSWD
Motocyklista



Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD

PostWysłany: Pon 20:07, 11 Maj 2015    Temat postu:

Witam,

Odświeżę troszkę temat. Na mojej olejarce, o której wyżej piszemy zrobiłem aktualnie ok 600km. Musze powiedzieć że działa znakomicie. Naprawdę rewelacja w porównaniu do smarowania łańcucha standardowymi metodami na prawdę nie ma porównania. Jedyne co bym zmienił to może wydłużył troszkę czas pomiędzy kolejnymi impulsami. 1-2min wydaje mi się troszkę za krótko. Wg. mnie odpowiedniejszy byłby czas 1,5-3min. To jedynie zmiana jaką bym wprowadził. Jeszcze raz WIELKIE podziękowania za pomoc dla miotacza;)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Pon 21:20, 11 Maj 2015    Temat postu:

MarioSWD napisał:
Witam,

Odświeżę troszkę temat. Na mojej olejarce, o której wyżej piszemy zrobiłem aktualnie ok 600km. Musze powiedzieć że działa znakomicie. Naprawdę rewelacja w porównaniu do smarowania łańcucha standardowymi metodami na prawdę nie ma porównania. Jedyne co bym zmienił to może wydłużył troszkę czas pomiędzy kolejnymi impulsami. 1-2min wydaje mi się troszkę za krótko. Wg. mnie odpowiedniejszy byłby czas 1,5-3min. To jedynie zmiana jaką bym wprowadził. Jeszcze raz WIELKIE podziękowania za pomoc dla miotacza;)


To niech służy Smile .

A jak chcesz wydłużyć czas, to albo zmień R4/PR2, albo zwiększ C3 . W praktyce łatwiej ci chyba będzie pokombinować z kondensatorem.
Jak pamiętam masz R4/PR2 200Kohm i C3 470uF. Opory musiałbyś zmienić po 300Kohm, albo C3 wstawić 680uF, tylko to egzotyk. To już łatwiej wstawić chyba będzie równolegle 470+220 Wink .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Pon 21:26, 11 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pietryna
A



Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Sob 11:40, 16 Sty 2016    Temat postu:

Nie obraźcie się, że nie przeczytam całego tematu bo jest długi, a w internecie już się dość naczytałem.
Mam zbiorniczek na płyn od C360, elektrozawór benzynowy (taki jak do LPG I gen się używa do odcięcia paliwa) i tego nie wymieniam już.
Chciałbym aby parę osób wyraziło opinię na temat moich koncepcji w temacie olejarki DIY:
Koncepcje:
- na całej długości przewód miedziany w otulinie
- łączenia elastyczne tylko między zbiorniczkiem, a przewodem oraz przy wahaczu bo miedź się złamie
- grzałka do oleju z termostatem aby utrzymać jego stałą temperaturę w zbiorniku
- dysza przy tylnej zębatce z rozklepanego przewodu miedzianego zakończona pędzelkiem z twardego włosia
- puszczenie prądu przez sam miedziany przewód celem utrzymania stałej temperatury na całej długości (też z termostatem)
- hard start dla elektrozaworu celem oszczędzenia energii (po starcie nie potrzeba tyle energii do podtrzymania)

Pytania raczej czy ma to sens, czy będą to zbędne bajery bez większego wpływu na całość. Sterownik robię sam wiec dodanie każdej z tych funkcji to będzie parę linijek kodu + kilka elementów.
A przeżywam mały kryzys związany z pójściem do pracy Razz i czuję że życie mi się przelewa przez palce więc szukam czegoś ciekawego co można by zrobić i co będzie miało w ogóle sens...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pietryna dnia Sob 11:42, 16 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Sob 12:59, 16 Sty 2016    Temat postu:

Myślę że podgrzewanie oleju możesz sobie śmiało darować Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Sob 14:44, 16 Sty 2016    Temat postu:

Podgrzewanie to przerost formy nad treścią. Jeżeli naprawdę zależy ci na takim samym dozowaniu niezależnie od temperatury to wstaw pompkę.
A jak piszesz kod, to możesz zrobić jeszcze opcję, gdzie układ przez jakiś czas będzie nieustannie ci podawał olej. Jest to przydatne przy myciu łańcucha, bo zalejesz go olejem i w ten sposób szybko wyczyścisz. Przyda ci się też przy odpowietrzaniu. Mankamentem jest, że ten olej potem gdzieś po motorze i okolicy się rozbryzga. Ale jak latałem DLem to mi tego właśnie brakowało.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
podes
A2



Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Wto 17:50, 09 Lut 2016    Temat postu:

Czytając cały wątek, nurtowało mnie jakie przyjąć czasy podawania kropli oleju. Nie wiem czy dobrze, ale stwierdziłem, że zastosuję przełącznik obrotowy i czasy od 30s do 240s (skok co 30s). Jak zrobi się cieplej zrobię testy, zobaczę, zawsze będzie można coś zmienić.
Co o tym myślicie?
Dodatkowy przełącznik jest do halogenów.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Wto 19:20, 09 Lut 2016    Temat postu:

Rozumiem, że na pompce to zrobiłeś Smile Question Question Question

Nie wiem, bo osobiście nie korzystam Sad , ale z tego co się przy tym pompkowym układzie narobiłem, to nie ma potrzeby wstawiania tak szerokiego zakresu (30-240sek) Wink . W praktyce potrzebujesz impulsy ok 60-150/180sek. Z drugiej strony możesz wtedy skrócić odstępy pomiędzy kolejnymi biegami, będzie ci łatwiej dobrać poziom olejania do warunków na drodze Wink ... np od 60-165sek co 15 sek... Ale to niech dokładniej wypowiedzą się ci co kozystają Smile .


PS: a możesz coś więcej o manipulatorze Smile Question Question Question Wygląda ciekawie Very Happy ...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
podes
A2



Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Śro 23:23, 10 Lut 2016    Temat postu:

Olejarkę zrobiłem na pompce, ale nie takiej jak opisywana w poście. Miałem pompkę przemysłową z kierunkiem przepływu. Kryza wewnętrzna to 5mm.
Sprawdzałem podawanie i przy jednym impulsie układu, podaje jedną kroplę. Niestety nie ważyłem tej kropli, stąd taki duży zakres regulacji czasu jej podawania.

Układ elektroniczny zapodałem, standardowo AVT na NE555. Z tego co pamiętam, zmniejszyłem kondensator C3 do 47uF.
Manipulator to zwykły przełącznik obrotowy. Wyprowadzenie nr 1 zrobiłem puste, aby móc wyłączyć olejarkę. Nr2 dałem rezystor 10k, celem możliwości odpowietrzenia. Następne wyprowadzenia 1M połączone szeregowo. U mnie 1M to 30s. Efektem jest czas podawania kropli 30, 60, 90, 120, 150, 180 i 240s.

Musiałem zrobić małą modyfikację vs. schemetu zapodanego przez Miotaczatruskawek w układzie NE555. Mianowicie po zastosowaniu IRF520 i włączeniu biegu ulegał on uszkodzeniu, jakieś napięcie szczątkowe. Zastosowałem więc dodatkowo mikroprzekaźnik elektroniczny, aby uzyskać prawidłową masę.

Co do przełącznika kołyskowego powyżej przełącznika obrotowego, służy on do włączania halogenów. Bieg 1, standardowo ze światłami mijania. BiegII z długimi. Do tego..., podłączony układ NE555. W razie konieczności pomrugam tymi halogenkami. Smile

Trochę ostatnie zdanie nie na temat olejarki, lecz opisywałem cały manipulator, który zmontowałem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Czw 8:42, 11 Lut 2016    Temat postu:

podes napisał:
Olejarkę zrobiłem na pompce, ale nie takiej jak opisywana w poście. [...]Niestety nie ważyłem tej kropli, stąd taki duży zakres regulacji czasu jej podawania.

No ma to sens Wink . Ew pojeździsz i z czasem skorygujesz ustawienia Wink .

podes napisał:
po zastosowaniu IRF520 i włączeniu biegu ulegał on uszkodzeniu, jakieś napięcie szczątkowe. Zastosowałem więc dodatkowo mikroprzekaźnik elektroniczny, aby uzyskać prawidłową masę.

A dioda D3 jest ok Question . W większości moto lampka Neutral jest na stałe podpięta pod +12V (po stacyjcje), a wrzucenie luzu dopiero dołącza masę i powoduje zapalenie się kontrolki. Po wrzuceniu biegu faktycznie na tym przewodzie pojawia się napięcie, ale powinno być blokowane właśnie przez tą diodę... W każdym razie dobrze, że sobie z tym poradziłeś Very Happy ...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
podes
A2



Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Czw 10:41, 11 Lut 2016    Temat postu:

Dioda D3 na bank była dobra, sprawdzana kilkukrotnie.

Założyłem przekaźnik miniaturowy elektroniczny tak, aby aktywował cewkę masą z luzu, a styki na masę przed IRF520, oczywiście z diodą D3.

Jak się zrobi cieplej to protestuję ustawienia czasów podawania, zapewne zostaną dwa do użytku tj. jazda normalna i deszcz.

Obudowa manipulatora jest aluminiowa. Wspornik do tego manipulatora (również aluminiowy) i wyżej zamontowanego włącznika grzanych manetek wygląda tak:



Dodam, że olejarkę zakładałem do nowego modelu AL5. Może coś tam zmienili w elektryce, chociaż sam schemat luzu jest taki sam. No, może oprócz innych zegarów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiek
Motonita



Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 948
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Legionowo

PostWysłany: Pon 21:33, 21 Mar 2016    Temat postu:

Pany (Panietki)- przepraszam za swoją całkowitą ignorancje w tematyce elektroniki
Prześledziłem cały wątek któryś raz z koleii i mam pytanie:
jak zrobic sobie olejarke albo ile i komu zapłacić i dlaczego tak dużo?
Z lutowaniem/poskladaniem nie mam problemu - zwłaszcza po złożeniu drukarki 3D i kilku innych dupereli ale ze mna trzzeba wpierw jak z dzieckiem niestety ;(
Pomóżcie mnie proszę bo Karaluch zawiesił projekt a scotta śrendio mi sie uśmiecha dofinansowywać przesadnie Neutral


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Pon 22:52, 21 Mar 2016    Temat postu:

stasiek napisał:
Pany (Panietki)- przepraszam za swoją całkowitą ignorancje w tematyce elektroniki
Prześledziłem cały wątek któryś raz z koleii i mam pytanie:
jak zrobic sobie olejarke albo ile i komu zapłacić i dlaczego tak dużo?
Z lutowaniem/poskladaniem nie mam problemu - zwłaszcza po złożeniu drukarki 3D i kilku innych dupereli ale ze mna trzzeba wpierw jak z dzieckiem niestety ;(
Pomóżcie mnie proszę bo Karaluch zawiesił projekt a scotta śrendio mi sie uśmiecha dofinansowywać przesadnie Neutral


Primo. Kupujesz pompkę...
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
itd...

Secundo. Kupujesz układ sterowania
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Secundo. Kupujesz potencjometr
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
lub inny Wink .

Tertio. Kupujesz kondensator C3 pod zakupiony potencjometr.
Dla potencjometra 200K powinien to być 470uF, a dla 470K 220uF. Oczywiście wszystko min 25V. Linków nie podaje, polecam znaleźć w jednym slepie razem z potencjometrem, wyjdzie taniej na przesyłce. No chyba, że będziesz kupował stacjonarnie.

Quatro. Rezystor R4 taki sam jak potencjometr. Czyli jak kupisz potencjometr 200K kup rezystor 220KOhm (0,25W lub 0,5W), a jak kupisz potencjometr 470K to i rezystor 470K. Do zakupienia analogicznie jak kondensatory. Albo przez net w jednym sklepie z potencjometrem, albo stacjonarnie.

Quinto. Tranzystor T1. Wystarczy jakikolwiek MOSFET N-kanał z rozsądnym prądem i napięciem powyżej 20V. Przykładowo dałem IRF520, ale może być i IRF 540, IRF 630 itd. Linku nie podaje, tak samo polecam kupić w jednej paczce.

Sexto. Jeszcze ze 2 rezystory R3 i R6, pierwszy 680Ohm, drugi 330Ohm. Będziesz już wiedział jak zakupić Wink .

Septimo. Złożyć, polutować, przetestować, zmontować w obudowie Wink .

Octavo. Zmontować na motorku nie zapominając o zbiorniku wyrównawczym od Ursusa Razz .

Nono. Zalać oliwą i cieszyć się z jazdy, a nie myśleć o łańcuchu Smile .

PS: założyłem, że chcesz na pompce i z układem sterowania w wersji B Wink . Jak wolisz zawór, to nie zawracaj sobie moim wywodem głowy Smile .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Wto 17:39, 22 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pietryna
A



Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Wto 8:22, 22 Mar 2016    Temat postu:

Jakaś wielka korzyść z pompki oleju jest?
Bo ja to bym widział tak, że można mieć dyszę która zrobi "mgiełkę" i na podstawie prędkości będzie można raz na jakiś czas włączać układ, który spryska cały łańcuch w jednym, dwóch obrotach i potem będzie milczał. Np. wykorzystując dyszę do palnika na OO. Czy ta pompka skuterowa jest za słaba?
Bo kapać trzeba cały czas licząc, że z prawdopodobieństwa wyjdzie nasmarowanie całego łańcucha.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pietryna dnia Wto 8:33, 22 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Wto 10:00, 22 Mar 2016    Temat postu:

pietryna napisał:
Jakaś wielka korzyść z pompki oleju jest?

Pompka vs zawór.
Zawór jest tańszy. Nówka to ok 40-50pln, a pompka to ok 200pln. Zawór Jest też bardziej dostępny, bo dostaniesz go w wielu warsztatach z LPG. Używka pompka jest z kolei w podobnej cenie co nowy zawór, i głównie w necie. Zaworów w używce nie szukałem.

Natomiast zaletą pompki jest dozowanie oleju. Olej im zimniejszy, tym gęstszy. Im gęstszy, tym mniej go przez zawór przeleci. To samo się tyczy zalewania nowego oleju do zbiornika. Możesz dawać np. silnikowy, czy inny, ale różnice gęstości wymuszą zmianę ustawień podawania oleju.
Pompka z kolei zawsze podaje tyle samo. Nie ważne czy olej gęsty czy rzadki, czy ciepły, czy zimny, zawsze idzie ta sama objętość.


pietryna napisał:
Bo ja to bym widział tak, że można mieć dyszę która zrobi "mgiełkę"

Tylko ta mgiełka pójdzie ci częściowo na łańcuch, a częściowo wszędzie dookoła ładnie zasyfiając moto.
pietryna napisał:
Czy ta pompka skuterowa jest za słaba?

Nie jest za słaba, ona wręcz wypluwa olej. Ale musiałaby być bezpośrednio przed dyszą. Stosowanie jakichkolwiek przewodów zwłaszcza elastycznych sprawia, że ten olej nie jest już wypluwany, ale delikatnie się wysącza.

pietryna napisał:
i na podstawie prędkości będzie można raz na jakiś czas włączać układ, który spryska cały łańcuch w jednym, dwóch obrotach i potem będzie milczał.

@Lucik podobnie kombinował. Ale się umęczył, żeby sygnał z czujnika przy kole był przydatny dla centralki, która już nie składa się z jakichś rezystorków, tylko jest oparta na układzie cyfrowym ATmega i jest sterowana przy pomocy napisanego kodu/programu. U niego kropla oleju jest podawana po przejechaniu konkretnego dystansu. Ale wiem, że temat wymagał dopracowania, bo np na autostradzie łańcuch miał zaolejony... Może już to poprawił Wink .

pietryna napisał:
Bo kapać trzeba cały czas licząc, że z prawdopodobieństwa wyjdzie nasmarowanie całego łańcucha.

Tak działają właściwie wszystkie układy i finalnie ludzie są zadowoleni. Pytanie więc, czy jest sens przebijać sufit Wink , w każdym razie jak ci się uda liczę na obfita relację Smile .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiek
Motonita



Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 948
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Legionowo

PostWysłany: Wto 10:14, 22 Mar 2016    Temat postu:

nie no truskawka - kocham Cie normalnie Smile
czyli robiem sobie wersje droższa/lepsza Smile
a powiec mi jeszcze wersja sterowania B to ta ze strony 16
"(...) Wersja 2 jest analogiczna do wer. 1 ale posiada wyłącznik. Rozłączenie tego obwodu spowoduje, że nie będzie impulsów, mimo, że cały układ będzie przecież zasilany. Możesz zastosować potencjometr z wyłącznikiem. Rezystor R4 tak samo można wstawić zamiast R2. (...)"


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez stasiek dnia Wto 10:20, 22 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pietryna
A



Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Wto 10:27, 22 Mar 2016    Temat postu:

W takim razie zostaję przy wersji z zaworem. Mam już wszystko poza sterownikiem i "statywem" na dyszę z aluminiowej rurki, ale nie wiem czy potrzeba.
Muszę z klamotów poskładać sterownik. Jakąś megę8, tranzystor dla zaworu i jakieś wejście na czujnik z przedniego koła. Halle dają niecyfrowy sygnał więc muszę pomyśleć co tam dać... albo wykorzystać komparator z megi jako przerzutnik schmitta.
Programu nie ma co uzależniać od prędkości jako takiej w przypadku kapania. Ona ma być tylko po to, żeby poniżej pewnej granicy przestawał kapać i nie lał pod motocykl na postoju. Choć niby można próbować się bawić w zwiększanie częstotliwości kapania przy dużej prędkości, ale jest to kolejny parametr do skalibrowania.

Co do dyszy to myślałem właśnie o ciągłym spryskiwaniu mgiełką (ale z bliska a nie dookoła) przez chwilę, ale nie widzę nic sensownego, a te dysze do palników na OO raczej potrzebują dużych ciśnień i wydajności pomp bo palnik przewala przez siebie bardzo dużo oleju jednak.

Muszę jeszcze wystawić olej na noc, na dwór, albo do lodówki żeby zobaczyć jak się zachowuje zimny, bo w temperaturze pokojowej jest raczej płynny (półsyntetyk 80W90...) i nie będzie problemów z kapaniem, ale ja motocykl odstawiam jak jest śnieg albo mocno pada bo to żadna przyjemność.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Wto 10:46, 22 Mar 2016    Temat postu:

stasiek napisał:
czyli robiem sobie wersje droższa/lepsza Smile
a powiec mi jeszcze wersja sterowania B to ta ze strony 16
"(...) Wersja 2 jest analogiczna do wer. 1 ale posiada wyłącznik. Rozłączenie tego obwodu spowoduje, że nie będzie impulsów, mimo, że cały układ będzie przecież zasilany. Możesz zastosować potencjometr z wyłącznikiem. Rezystor R4 tak samo można wstawić zamiast R2. (...)"


Tak, rozchodzi się o [link widoczny dla zalogowanych] schemat ze strony 16 Wink . Z tym że wersja de Luxe to wersja "C" Razz . Najprostsza wersja "A", to trochę bieda, a wersja "B" to w sumie taka rozsądna podstawa Wink .

@pietryna, pogadaj z @Lucikiem... Podpowie ci jak co porobił... Też właśnie kombinował, żeby olejało dopiero powyżej określonej prędkości (chyba 30 czy 40km/h). Do tego nie jestem pewien, ale właśnie chyba im szybciej, tym rzadziej trzeba podawać olej... W każdym razie jak zrobisz to na "medze" to będzie to tylko kwestia wgrania nowego softu Razz .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Wto 11:01, 22 Mar 2016, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiek
Motonita



Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 948
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Legionowo

PostWysłany: Wto 11:08, 22 Mar 2016    Temat postu:

z tego co paczam wersja C to tylko ten przycisk wymuszający kapnięcie - nie jest to w sumei zadna większa zmiana skoro wszystkie inne elementy sa identyczne
Częsci juz zamówiene (elektronika - bez pompki narazie i węzyków etc..)
Pozostanie podrukowac sobie obudowy i wiśta wio z patatajnią Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fino
A2



Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: KRK

PostWysłany: Czw 20:03, 24 Mar 2016    Temat postu:

Można zrobić dowolną kombinację sterowania, tylko po co? Od dwóch sezonów jeżdżę z pompką, zrobione parę tysi km i działa. Ile może nakapać oleju podczas postoju, kiedy pompka daje kroplę raz na 1-2 minuty, a układ przestaje działać po wyłączeniu moto? Zatem moim zdaniem zatrzymanie układu smarowania przy prędkości poniżej np 30 km/h lub podczas postoju to przerost formy nad treścią. Ale jak ktoś lubi?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pietryna
A



Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pią 8:16, 25 Mar 2016    Temat postu:

fino napisał:
Można zrobić dowolną kombinację sterowania, tylko po co? Od dwóch sezonów jeżdżę z pompką, zrobione parę tysi km i działa. Ile może nakapać oleju podczas postoju, kiedy pompka daje kroplę raz na 1-2 minuty, a układ przestaje działać po wyłączeniu moto? Zatem moim zdaniem zatrzymanie układu smarowania przy prędkości poniżej np 30 km/h lub podczas postoju to przerost formy nad treścią. Ale jak ktoś lubi?

No 30km/h to bez sensu granica, szczególnie jak ktoś dużo jeździ w mieście. Ale coś w stylu "włącznika" jak się przednie koło kręci (czujnik daje 4 impulsy na obrót).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Pią 10:31, 25 Mar 2016    Temat postu:

pietryna napisał:
Ale coś w stylu "włącznika" jak się przednie koło kręci (czujnik daje 4 impulsy na obrót).

@lucik maił jakoś tak zrobione, że wyznaczył sobie, co jaki dystans ma iść kropla. W tym celu zmierzył obwód koła, podał z Halla impuls na ATmege, scałkował sygnał i soft zliczał mu impulsy uwzględniając właśnie, że na jeden obrót koła przypadają 4. Jak zliczył odpowiednią ilość impulsów, to program sprawdzał, z jaką częstotliwością pojawiają się impulsy (czyli jak szybko porusza się koło). Jak odpowiednio szybko, to dopiero wtedy podawał kroplę... Oczywiście wartości odległości (zliczonych impulsów), prędkości koła itd układasz jak ci pasuje Wink ...

A tak z Science Fiction to wstawiasz pod szybę w moto [link widoczny dla zalogowanych] i jak układ wykryje ci deszcz automatycznie przełącza na inny bieg, i podaje ci więcej oleju na łańcuch Wink ... To tak pół żartem, pół serio Wink ...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Pią 10:41, 25 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xccmarcin
A1



Dołączył: 07 Mar 2016
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 18:07, 25 Mar 2016    Temat postu:

Też jestem na etapie tworzenia i pytanie jak podpiąć pompkę od PEUGEOT LUDIX (jaka polaryzacja) ?



[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Pią 20:11, 25 Mar 2016    Temat postu:

A jest różnica Razz ... Podłącz 12V i zobacz jak działa Wink .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xccmarcin
A1



Dołączył: 07 Mar 2016
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 12:06, 26 Mar 2016    Temat postu:

Ok:) Jeszcze jedno pytanie:
-mam AVT1459 który podaje impuls 0,5 sek co 1min - to będzie mój pierwszy bieg
-chcę drugi bieg 0,5 sek co 1,5 - 2 min - tutaj do podkówki 1Mohm dołożę rezystor 1Mohm; czy muszę zmieniać kondensator C3? Jak tak to na jaki?

Więcej modyfikacji mnie nie interesuje Wink

PS Rozgryzłem polaryzacje pompki PEUGEOT LUDIX 1- plus , 2 - minus


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez xccmarcin dnia Sob 12:45, 26 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Sob 13:48, 26 Mar 2016    Temat postu:

xccmarcin napisał:
Ok:) Jeszcze jedno pytanie:
-mam AVT1459 który podaje impuls 0,5 sek co 1min - to będzie mój pierwszy bieg
-chcę drugi bieg 0,5 sek co 1,5 - 2 min - tutaj do podkówki 1Mohm dołożę rezystor 1Mohm; czy muszę zmieniać kondensator C3? Jak tak to na jaki?

Jak chcesz na drugim biegu mieć 1,5min to dodaj szeregowo 470KΩ. Jak chcesz mieć 2 min dodaj drugie 1MΩ itd. C3 nie zmieniaj.

Zależność czasu pomiędzy impulsami od oporu w manipulatorze jest liniowa, tak samo jak i C3.
Im większy opór, tym dłuższy czas pomiędzy impulsami. Tak samo im większe C3 tym dłuższy czas.
Przykładowo dla oryginalnego C3 (100uF) każde 1MΩ to ok minuta. Czyli mając opór między punktami "A" i "B" 1MΩ będziesz miał impulsy co minutę, Dla 2MΩ ok 2 min itd.
Tak samo, jeżeli między punktami "A" i "B" będziesz miał 1MΩ i dasz kondensator 100uF impulsy będą co min. Dla C3 220uF będzie to już ok 2 min itd. I tutaj można spokojnie kombinować z tymi zależnościami.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Sob 13:48, 26 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiek
Motonita



Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 948
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Legionowo

PostWysłany: Pon 8:46, 04 Kwi 2016    Temat postu:

no to Pany i Panietki mam i swoją olejarke
Dzięki pomocy i cierpliwości rzucającego truskawkami udało mi sie to zrobić Smile
Dobór rezystorow spowodował że mam zaraz po właczeniu manipulatora ok 62s a na największym wykręcie mam ok 125s
Dodatkowo doszedł przycisk (wstępnie było bez tego zamysłem) ale jak zobaczyłem jego praktyzcnosć przy zapełnianiu układu etc to warto dolutowac te dwa kabelki Smile
Puzderka podrukowane i wlasnoręcznie zaprojektowane - gabaryt sterującego specjalnie tak dobrany Smile
Pozostaje zamontować i się cieszyc Smile
Dziękować wszystkiem Smile
Zamieszczam link do galerii zeby nie zaśmiecać zdjeciami
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skvrnsk
A



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 17:28, 13 Maj 2016    Temat postu:

Pytanie elektronicznego laika. Czy można gotową płytkę zalać jakąś żywicą w obudowie? Czy nie będzie przez to problemu z oddawaniem ciepła?
A po co zapytacie? Bo jestem elektronicznym laikiem i wydaje mi się, że dzięki temu będzie superszczelne i nie rozleci się od wstrząsów.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez skvrnsk dnia Pią 17:28, 13 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2696
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Pią 17:44, 13 Maj 2016    Temat postu:

skvrnsk napisał:
Czy można gotową płytkę zalać jakąś żywicą w obudowie?


MSPANC: https://youtu.be/B712eEdjlwc


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skvrnsk
A



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 17:56, 13 Maj 2016    Temat postu:

No niestety Pazura nie wspomina nic na ten temat.

MSPANC - ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2696
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Pią 19:24, 13 Maj 2016    Temat postu:

skvrnsk napisał:
No niestety Pazura nie wspomina nic na ten temat.

MSPANC - ?


Mogłem Się Powstrzymać Ale Nie Chciałem.
Język: Starożytny internetowy Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skvrnsk
A



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 20:59, 13 Maj 2016    Temat postu:

Ale moje pytanie jest jak najbardziej poważne.
Nie wiem, co widzisz dziwnego w zalewaniu żywicą elektroniki?
Chcę się tylko dowiedzieć czy temu konkretnemu układowi nie będzie to przeszkadzać.
A w wątku widzę paru szpeców od elektroniki, więc liczę na konkretną odpowiedź.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Następny
Strona 9 z 11

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin