VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia -> modyfikacja przedniego hamulca Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
modyfikacja przedniego hamulca
PostWysłany: Pią 13:38, 11 Maj 2012
rodman
A

 
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa / Kutno





Chciałbym w swoim Granatniku poprawić efektywność przedniego hamulca.

Pewne kroki w tym kierunku już poczyniłem.

Zakupiłem i zamontowałem przewody w stalowym oplocie oraz nowe odpowietrzniki, klocków nie zmieniałem ponieważ miały jeszcze z połowę mięsa. Po tym zabiegu dokładnie odpowietrzyłem układ i okazało się że przedni hebel dalej jest słaby (nie daje rady głównie wtedy jak moto jest załadowane bagażem i dwoma ludkami).
Doszedłem do wniosku, że nawet po wymianie klocków na jakieś super hiper nie za wiele zyskam bo powód tkwi w dwutłoczkowych zacikach, które oryginalnie montowane są w DL.

Cytając ostatnio post Mlodego postanowiłem pojść tą samą drogą co on i zakupiłem 4-ro tłoczkowe zaciski Tokico z Gixera 750 K2. Za dwa zaciski i klocki w bdb stanie zapłaciłem połowe tego co musiałbym dać za dobre klocki na jedną tarcze.


Jest natomiast inny problem przy którym sie zatrzymałem- adapter pod ten zacisk.

Można go kupić za wielką wodą, ale trocho drogo wychodzi:

http://www.svracingparts.com/products/#ecwid:category=472407&mode=product&product=1632836

Łącznie z przesyłką do Polski ok. 110 dolców.

w zwiazu z tym mam pytanie, czy może któryś z Was posiadaczy dużego DL-a ma taki adapter u siebie?


Jestem w posiadaniu rysunku technicznego tego adaptera ale dla wersji dl650 a wydaje mi się, że duży DL powinien mieć chyba inny adapter niż mały DL - mają chyba inne zawieszenia.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rodman dnia Pią 13:38, 11 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 13:50, 11 Maj 2012
Benek
Motocyklista

 
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 255
Przeczytał: 25 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





Jeśli masz zaciski i rysunki adaptera to nie powinno być najmniejszego problemu ze zrobieniem ich u pierwszego lepszego rzemieślnika. Na pewno wyjdzie taniej niż 370 zł.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 14:26, 11 Maj 2012
rodman
A

 
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa / Kutno





pytanie tylko czy adapter będzie pasował do dużego DL?
Rysunki, które posiadam są do mniejszego v-stroma a ja nie mam pewności czy mały i duży DL powinny mieć te same adaptery.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 16:28, 11 Maj 2012
Benek
Motocyklista

 
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 255
Przeczytał: 25 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





rodman napisał:
pytanie tylko czy adapter będzie pasował do dużego DL?
Rysunki, które posiadam są do mniejszego v-stroma a ja nie mam pewności czy mały i duży DL powinny mieć te same adaptery.

A to zrób sobie szablon z cienkiej sklejki wg. rysunku i przymierz.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 10:14, 12 Maj 2012
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Z tego co wiem, powinno pasować do DL650, DL1000 i SV650.

Te adaptery są "płaskie", znaczy da się je wyciąć np. wodą lub laserem czy to coś 3d i trzeba frezować?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 18:27, 12 Maj 2012
Mlody
Motonita

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 973
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Trzeba frezować lub dogrzewać tulejki. W poniedziałek wrzucę Wam foto relację z takiego moda w moim DLu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:17, 12 Maj 2012
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Dawaj dawaj to może się na zimę załapie przy okazji zawieszenia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 15:29, 31 Maj 2012
letko
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1505
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń





Młody obiecałeś Confused


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:52, 31 Maj 2012
rodman
A

 
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa / Kutno





Ja aktualnie jestem na etapie przygotowywania/sprawdzania adaptera.
Nie mam pewności czy adapter z 650 bedzie pasował do 1000 dlatego najpierw wyciąłem adapter z płaskiego kawałka stali 8mm i oddzielnie dorobie tuleje dystansujące zacisk od lagi do tarczy. Jutro powinienem mieć to ogarnięte.
Jak adapter z tulejami bedzie pasował to poszukam kogoś kto wytnie mi taki sam adapter jak mój stalowy w aluminium. (ten w aluminium będzie juz jednolity)
Jutro dorobię tuleje i złoże wszystko do kupy, pstrykne kilka fot z montażu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rodman dnia Czw 16:57, 31 Maj 2012, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 11:36, 02 Cze 2012
hct
A1

 
Dołączył: 29 Kwi 2012
Posty: 39
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Jasło





Czy można sie dowiedzieć czegoś więcej o tym patencie ??
Czy wymienia sie same zaciski czy tarcze też ??
Czy moge dostać rysunki tych adapterów ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:56, 02 Cze 2012
Raptor
Motocyklista

 
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 464
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: śląskie





Hamulcowy temat to zapytam, na duzych dl zrobiłem ok 50km , jako jazdy pzred zakupem i na obu było kiepsko z hamowaniem przodu, mogę to porównac do małej sv /czyli prawie mniejszy dl/, tzn mała sv hamowała 2x lepiej niż duzy dl, czy faktycznie tak słabo hamuje ,czy tylko były to zaniedbania właścicieli bo moto na sprzedaż?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 7:14, 03 Cze 2012
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Faktycznie jest tak słabo. Raptor, porównaj masę SV650 i DL1000, to tak jak byś na SV zapakował pasażerkę. A zaciski są te same, pompa też ta sama...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 10:05, 03 Cze 2012
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Może głupoty napiszę ale w SV z przodu jest mniejsze koło, mniejsza masa rotowalna (tak to sie pisze?) i może dlatego lepiej hamuje?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 10:15, 03 Cze 2012
Benek
Motocyklista

 
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 255
Przeczytał: 25 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





Ważny jest stosunek promienia koła do promienia tarczy hamulcowej. Czyli siła razy ramię.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 10:24, 03 Cze 2012
gregorio
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 497
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz





Właśnie sobie tak przy kawce kombinuje, że wektor siły którą musi hamulec wyhamować jest przyłożony do osi koła przedniego a nie do obręczy, więc średnica zewnętrzna koła nie ma nic do rzeczy, za to tarczy owszem. Ale może się mylę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 11:18, 03 Cze 2012
Benek
Motocyklista

 
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 255
Przeczytał: 25 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





gregorio napisał:
Właśnie sobie tak przy kawce kombinuje, że wektor siły którą musi hamulec wyhamować jest przyłożony do osi koła przedniego a nie do obręczy, więc średnica zewnętrzna koła nie ma nic do rzeczy, za to tarczy owszem. Ale może się mylę.

Przecież oś jest nieruchoma. A napędza przednie koło siła tarcia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 11:29, 03 Cze 2012
gregorio
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 497
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz





No tak, ale pęd masy motocykla z jeźdźcem na przednie koło które jest hamowane przekazywany jest poprzez oś.

Chciałbym zaznaczyć, że nie jestem inżynierem i moje rozważania są czysto amatorskie Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gregorio dnia Nie 11:34, 03 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 11:58, 03 Cze 2012
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 74 tematy

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





gregorio napisał:
Właśnie sobie tak przy kawce kombinuje, że wektor siły którą musi hamulec wyhamować jest przyłożony do osi koła przedniego a nie do obręczy, więc średnica zewnętrzna koła nie ma nic do rzeczy, za to tarczy owszem. Ale może się mylę.


Średnica tarczy ma kluczowe znaczenie.
Sprawdzone empirycznie na mniejszym obiekcie jakim jest rower (wiele doświadczeń z roweru można Wprost przenieść na motocykl) - za to wymiana tarczy banalnie prosta (a i koszt niewielki)
Warunki: ten sam jeździec, ta sama opona, ten sam zacisk i pompa hamulca, te same klocki, hamulce Shimano z górnej półki. Efekty:
- tarcza 160 mm - hamuje
- tarcza 180 mm - hamuje bardzo dobrze
- tarcza 203 mm - hamuje diabelnie mocno, zawija widelec pod ramę i wywala jeźdźca przez kierownice.

Więc jak komuś słabo hamuje - większe tarcze i adaptory do zacisków.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 11:59, 03 Cze 2012
Raptor
Motocyklista

 
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 464
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: śląskie





lasooch napisał:
Faktycznie jest tak słabo. Raptor, porównaj masę SV650 i DL1000, to tak jak byś na SV zapakował pasażerkę. A zaciski są te same, pompa też ta sama...

Właśnie Twoja opinia jest mi pomocna/innym też dzięki z opinie/, bo pojeżdziłeś trochę na obu ,... jak zapakować na DL1000 troche bagazu + plecak, to on chyba tylko zwalnia zamaist hamować ?
Już nie wiem czy chcę dużego Laughing ?
Spróbuję jeszcze kiedys jazdy na dużym ,ale od pewnego właściciela ,żeby nie było wątpliwości co do stanu tech.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:01, 03 Cze 2012
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 74 tematy

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





Raptor napisał:
jak zapakować na DL1000 troche bagazu + plecak, to on chyba tylko zwalnia zamaist hamować ?


Hamuje. Zwłaszcza silnikiem Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 13:19, 03 Cze 2012
Benek
Motocyklista

 
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 255
Przeczytał: 25 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





Moje wrażenia co do hamowania DL 1000 są bardzo dobre szczególnie w zderzeniu z VL 1500, który jedynie zwalniał te 315 kg tylko jednotłoczkowym zaciskiem w ilości sztuk 1. Sad
Kiedy założyłem mu sześciotłoczkowy zacisk od Suzuki GSXR to była już rewolucja Smile
Jeśli ktoś już chce coś grzebać to polecam założenie takich zacisków jak ww. bo całe dopasowanie będzie polegało na wykonaniu adaptera na jedną śrubę - coś w tym stylu:

a tak na Grubasie:


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Benek dnia Nie 13:30, 03 Cze 2012, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 17:19, 03 Cze 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





express napisał:
gregorio napisał:
Właśnie sobie tak przy kawce kombinuje, że wektor siły którą musi hamulec wyhamować jest przyłożony do osi koła przedniego a nie do obręczy, więc średnica zewnętrzna koła nie ma nic do rzeczy, za to tarczy owszem. Ale może się mylę.


Średnica tarczy ma kluczowe znaczenie.
Sprawdzone empirycznie na mniejszym obiekcie jakim jest rower (wiele doświadczeń z roweru można Wprost przenieść na motocykl) - za to wymiana tarczy banalnie prosta (a i koszt niewielki)
Warunki: ten sam jeździec, ta sama opona, ten sam zacisk i pompa hamulca, te same klocki, hamulce Shimano z górnej półki. Efekty:
- tarcza 160 mm - hamuje
- tarcza 180 mm - hamuje bardzo dobrze
- tarcza 203 mm - hamuje diabelnie mocno, zawija widelec pod ramę i wywala jeźdźca przez kierownice.

Więc jak komuś słabo hamuje - większe tarcze i adaptory do zacisków.


Innymi słowy, oprócz ew. wymiany zacisków, najlepiej założyć tarcze np od Hayabus-y...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 16:56, 28 Sty 2013
lomax
A1

 
Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogów





Benek napisał:
Moje wrażenia co do hamowania DL 1000 są bardzo dobre szczególnie w zderzeniu z VL 1500, który jedynie zwalniał te 315 kg tylko jednotłoczkowym zaciskiem w ilości sztuk 1. Sad
Kiedy założyłem mu sześciotłoczkowy zacisk od Suzuki GSXR to była już rewolucja Smile
Jeśli ktoś już chce coś grzebać to polecam założenie takich zacisków jak ww. bo całe dopasowanie będzie polegało na wykonaniu adaptera na jedną śrubę - coś w tym stylu:

a tak na Grubasie:


kolego stosowałeś ten zacisk i adapter w V-Stromie ??

ja waśnie kupiłem komplet zacisków do mojego DL1000
i wychodzi na to że adapter będzie większy na dwie śruby


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 1:37, 29 Sty 2013
Vinyl
A1

 
Dołączył: 21 Sty 2013
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Goleniów-Szczecin





Można by właśnie troszkę odgrzać temacik, bo chyba warto zmodernizować spowalniacze...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:57, 29 Sty 2013
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Gdyby ktoś chciał się pobawić w dorobienie adapterów, to niedługo będę sprzedawał takie 4-tłoczkowe zaciski na przód:



Działają o niebo lepiej niż oryginalne spowalniacze w v-stromie Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:46, 29 Sty 2013
agentczor
Motocyklista

 
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tarnów





lasooch, młody napiszcie jakie macie zaciski, jak zrobić adaptery Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:54, 29 Sty 2013
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Moje zaciski pochodzą od TDM 850 i na zdjęciu są założone właśnie na TDM Razz
Do v-stroma trzeba by je przymierzyć na tarczę, zrobić projekt adaptera i w optymistycznym wariancie - wyciąć laserem z grubej stalowej blachy (jeżeli wystarczy adapter płaski) lub wyfrezować odpowiedni ze stali lub twardego aluminium (jeżeli będzie potrzebny adapter z dwoma płaszczyznami, jak wyżej w tym intruderze).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 21:06, 02 Lut 2013
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Też mnie zastanawia modyfikacja hamulca, przeglądam alledrogo i nic kompletnie nie wiem, dlatego miałbym kilka pytań do bardziej obeznanych... Na wstępie też dodam, że znana jest mi dość dobrze technika rowerowa, i tam jest wiele ułatwień... Tarcze są montowane na 2 standardy, występują zasadniczo w 4 rozmiarach, a zaciski hamulca są montowane do widelca na 2 sposoby, przy czym odpowiednio zmieniając adaptery większość zacisków może współpracować na obu standardach mocowania, jak również przy różnych wielkościach tarcz.

W związku z tym że mamy na myśli motory, a nie rowery, mam następujące zapytania:
1. Czy w motorach tarcze z różnych kół/maszyn/producentów są tak samo mocowane do koła, a jak nie, to na co zwracać uwagę chcąc kupić większą?
2. Czy są tu jakieś standardy mocowania zacisków do widelców (jakich zacisków szukać po aukcjach)?
3. Czy zakładając zaciski 3;4;6 tłoczkowe będę musiał zmieniać pompkę przy kierowniku ze względu na większe zapotrzebowanie tych zacisków na płyn?

Jak ktoś może to niech pomoże Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 0:46, 03 Lut 2013
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





Ad 1. tarcze maja rozne mocowania i trzeba sie zaopatrzyc w takie jakie beda pasowac.

Ad 2. czy standarty?? sa. tam gdzie montuje sie takie same zaciski sa takie same mocowania, myslac o wiekszych zaciskach musisz brac pod uwage ze i mocowania beda mialy szerszy rozstaw co za soba ciagnie koniecznosc stosowania adaptera.

Ad 4. w teorii mogla by nie wystarczyc, jednak w praktyce w zupelnosci wystarczy.

Od siebie dodam, ze nie ma sensu kombinowac z hamulcami, osobiscie jestem zdania ze trzeba nalezycie dbac o uklad hamulcowy tj. wymieniac plyn, stosowac odpowiednie klocki, tarcze, kontrolowac zaciski (czesto sie zacieraja/zacinaja).
Gdyby producent uznal ze DL potrzebuje mocniejsze hamulce to by takie zamontowal.
Przerabianie hamulcow mialo by sens, gdybychciec na DLu robic stoopie w innym przypadku nalezy sie poprostu nauczyc hamowac motocyklem - uzywajac obydwu hamolcow, a nie tylko przedniego (jak robi wiekszosc motocyklistow).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 10:50, 03 Lut 2013
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Producent stosuje takie same zaciski hamulcowe w motocyklach:
GS500
GSF600 Bandit
SV650
DL650
DL1000
GSX-F600/750
i w kilkunastu innych, bo tnie koszty.
O ile w lekkiej SV te zaciski robiły moim zdaniem dobrze, to w ciężkim v-stromie są niewystarczające, znowu wg mojej opinii oczywiście Wink I nie chodzi tu oczywiście o robienie stoppie, tylko o sensowne wytracenie prędkości, gdy nasz zaprzęg waży ok. 400-450kg Wink

Co do hamowania przodem/tyłem, to szczególnie przy dwóch osobach na pokładzie i komplecie kufrów, tylny hamulec robi się niezastąpiony Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 15:39, 03 Lut 2013
rodman
A

 
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa / Kutno





Floydoo napisał:
Od siebie dodam, ze nie ma sensu kombinowac z hamulcami, osobiscie jestem zdania ze trzeba nalezycie dbac o uklad hamulcowy tj. wymieniac plyn, stosowac odpowiednie klocki, tarcze, kontrolowac zaciski (czesto sie zacieraja/zacinaja).
Gdyby producent uznal ze DL potrzebuje mocniejsze hamulce to by takie zamontowal.
Przerabianie hamulcow mialo by sens, gdybychciec na DLu robic stoopie w innym przypadku nalezy sie poprostu nauczyc hamowac motocyklem - uzywajac obydwu hamolcow, a nie tylko przedniego (jak robi wiekszosc motocyklistow).



dwa tłoczki to nie cztery i rewelacji z nich nigdy nie będzie.
Miałem wcześniej Bandita i SV i tam też były podobne problemy.
DL jest za ciężki (mój ma kufry i zdarza mi się jeździć z pasażerką), żeby układ dwutłoczkowy skutecznie go wyhamowywał. Potwierdzają też to moi inni znajomi, którzy moim DLem latali i zawsze zwrócili uwagę na ten przedni hebel. Przy czy trzeba zaznaczyć, że przed modyfikacją miałem układ po serwisie i z przewodami w oplocie.

W trakcie ostatniego sezonu zdecydowałem się na przeszczepi zacisków czterotłoczkowych z Gixera. Wygląda to tak:




Jak na razie jest to wersja próbna, ( śruby i adapter jeszcze będę poprawiał) która miała za zadanie wzajemne dotarcie się tarczy i innych klocków, zacisków oraz sprawdzenie jak to wszystko będzie działało. Pompka została oryginalna i daje rade. Adapter mam zrobiony na oko, składa się z odpowiednio przyciętej i nawierconej płytki (kształt zygzak) i 4 tulejek, które dystansują płytkę od goleni i zacisku.
Po testach miałem go zwymiarować i zlecić wycięcie/wyfrezowanie tak aby był to tylko jeden element.
Ze względu na wyjazd na szkolenie w sierpniu zeszłego roku zaprzestałem testów i do dzisiaj sprzęt stoi w takim stanie jak na zdjęciach Sad

Jesli ktoś nie ma czasu na testy, wymiarowanie adaptera itp można kupić gotowe zestawy na stronie:

http://www.svracingparts.com/products/#!/~/category/id=507024&offset=0&sort=normal


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rodman dnia Nie 15:45, 03 Lut 2013, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:47, 03 Lut 2013
agentczor
Motocyklista

 
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tarnów





Bierz się za dalsze testy kolego, i zacznij kopiować swoje adaptery - piszę się na komplecik Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 0:07, 04 Lut 2013
rommel
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów





śledze temat Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 9:57, 04 Lut 2013
letko
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1505
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń





Rodman na stronie którą podałeś są fotki adaptera z zaciskami Nissin i Tokico. Czy rozstawy otworów w obu zaciskach są takie same? czy adapter musi być dobrany do danego modelu zacisków.
Można by było taki wzorzec ściągnąć i wykonanie to już pestka Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 10:26, 04 Lut 2013
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Inne adaptery są dla nissina, inne dla tokico. Co do wymiarów, to przecież tu na forum już przynajmniej dwie osoby robiły taki przeszczep, u mnie na SVforum też jedna się pokusiła, więc nawet nie trzeba by było ściągać prototypu z za oceanu Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:02, 04 Lut 2013
rodman
A

 
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa / Kutno





Obawiam się, że szybko nie znajdę czasu aby powrócić do tematu. Większość czasu spędzam aktualnie poza domem z dala od moto i tak będzie do października 2014r.
(jedyna opcja to podczas urlopu ale nie wiem jeszcze kiedy to będzie Smile )


Adaptery są inne pod zaciski Nissin i inne pod Tokico z tego co pamiętam to są też różne dla 650 i 1000


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rodman dnia Pon 20:10, 04 Lut 2013, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:46, 05 Lut 2013
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Zaciski już prawie mam kupione.
Rodman powiedz tylko coś więcej o wymiarach i materiale swojego "zygzaka", ew czym się kierowałeś nadając mu takie, a nie inne wymiary....


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Wto 12:48, 05 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:43, 06 Lut 2013
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Wczoraj kupiłem zaciski 4 tłoczkowe. Najlepsze co znalazłem w okolicy to GSR 600 06', i są to chyba te same co Rodmana. Zabrałem się dziś do roboty i bez większych problemów wydłubałem taki adapter z płyty pilśniowej. Zabrałem się nawet do wydłubania tego w stali, ale lekko się machnąłem w rozstawach śrub i nie do końca to wszystko grało, ale w końcu nie od razu Rzym zbudowano.
W każdym razie największym dla mnie problemem stał się wybór materiału z jakiego powinien być wykonany ten adapter. Dałem 6mm stali, ale nie jestem do końca przekonany, czy to nie będzie za słabe... Jak ktoś ma jakieś doświadczenie, to proszę o podpowiedzi...


EDIT.
Przekopałem forum SVki i tam się wszystko znalazło łącznie z wszystkimi wymiarami adaptera i zaciskami, które będą pod ten adapter pasować. Wg zapewnień autora powinno też pasować w DLu, mimo, że u nas choć zacisk ten sam to jednak tarcza większa.

Wygląda to tak:
Cytat:







różnica jest znaczna w hamowaniu i co zauważyłem to to, że klocek z 4-tłoczkowego zacisku ściera tarczę szerzej niż seryjne hamulce z sv
różnicę zaznaczyłem strzałką na tarczy: strzałka określa szerokość tarcia klocka w seryjnym zacisku sv


pasują one do sv650 po 2003r oraz do v-stroma 650 i pasują z następującymi zaciskami:
Tokico
gsxr 600 2001-2003
gsxr 750 2000-2003
sv1000

Nissin
cbr900 sc33
cbr600 f4-f4i każdy rocznik


Autor zapomniał dopisać jeszcze przynajmniej GSR 600 06'.
Ze swojej strony postaram się jutro coś takiego wydziergać po garażowemu i sprawdzić, czy pasuje. Ale na stałe to miło by było, jakby jakiś mistrz ślusarstwa zrobił to porządnie z jakiejś nierdzewki...
Nie to, że wywołuje tu kogoś specjalnie do tablicy Wink

Jak by ktoś szukał oryginału, to podrzucam link:
http://www.svforum.pl/viewtopic.php?f=10&t=5279&start=40


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Pią 8:05, 08 Lut 2013, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:32, 11 Lut 2013
letko
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1505
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń





Dzięki koledze miotacztruskawek który podesłał mi projekt w AutoCadzie 2 komplety mają byc gotowe w Czwartek (całość z nierdzewki). Wtedy bedę wiedział jaki jest koszt wykonania. Dzisiaj kupiłem zaciski Tokico kpl za 113zł z przesyłką i drugi za 130zł z przesyłką. Oba komplety od GSXR'a 600. Można upolować w całkiem niskiej cenie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez letko dnia Pon 19:38, 11 Lut 2013, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:17, 11 Lut 2013
Marek445
A2

 
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 94
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szadek





Fajna sprawa, tylko ciekawy jestem czy jest spora różnica w skuteczności hamowania po takiej modyfikacji. Jeżdżę dl 1000 z plecaczkiem zapakowany jak osiołek i oryginalne hamulce pozostawiają wiele do życzenia, więc jak by była spora poprawa to może bym się skusił na taką modyfikację.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:11, 11 Lut 2013
rommel
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów





ja jak kolega wyżej!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 0:02, 12 Lut 2013
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Na ile rozkminiłem temat, to zrobienie adaptera naprawdę poszerza możliwości. Do malucha przejście na 4 tłoczki powinno w zupełności wystarczyć, ale jak tylko dostanę adaptery to się wypowiem z własnego doświadczenia...
Do tausena natomiast można przez ten adapter montować też 6 tłoczków od GSXR 1000. Dalej w rachubę wchodzi też wymiana pompy na radialną etc...
Jak wszystko się dobrze uda, to będę mógł udostępnić wszystkim chętnym rzeczony plik w AutoCadzie do adaptera. Wtedy będzie można sobie to samemu zrobić na pierwszej lepszej obrabiarce CNC Very Happy ...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 1:39, 12 Lut 2013
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





miotacztruskawek napisał:
Na ile rozkminiłem temat, to zrobienie adaptera naprawdę poszerza możliwości. Do malucha przejście na 4 tłoczki powinno w zupełności wystarczyć, ale jak tylko dostanę adaptery to się wypowiem z własnego doświadczenia...
Do tausena natomiast można przez ten adapter montować też 6 tłoczków od GSXR 1000. Dalej w rachubę wchodzi też wymiana pompy na radialną etc...
Jak wszystko się dobrze uda, to będę mógł udostępnić wszystkim chętnym rzeczony plik w AutoCadzie do adaptera. Wtedy będzie można sobie to samemu zrobić na pierwszej lepszej obrabiarce CNC Very Happy ...


Nie pokręciłeś czegoś? Wink 6-tłoczkowy zacisk od gixa 1000 przeszczepia się do SV1000 w miejsce fabrycznego 4-tłoczkowego i tylko do SV1000, bez żadnych adapterów, plug&play. 4-tłoczkowy zacisk od GSRa czy gixa 600 przeszczepia się poprzez adpater do SV650, DL650 i DL1000 w miejsce 2-tłoczkowego pływającego.

Co do rysunku adaptera, to pewnie mówisz o tym, który wziąłeś z SVforum, ale pamiętaj że tamten jest do zacisku nissin, nie tokico. A sądząc po hamerykańskich producentach, do różnych zacisków są różne adaptery...
http://img26.imageshack.us/img26/3072/image0007k.jpg
http://img191.imageshack.us/img191/8785/image0006i.jpg
http://img560.imageshack.us/img560/3042/zacisk.jpg


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:55, 12 Lut 2013
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





lasooch napisał:
miotacztruskawek napisał:
Na ile rozkminiłem temat, to zrobienie adaptera naprawdę poszerza możliwości. Do malucha przejście na 4 tłoczki powinno w zupełności wystarczyć, ale jak tylko dostanę adaptery to się wypowiem z własnego doświadczenia...
Do tausena natomiast można przez ten adapter montować też 6 tłoczków od GSXR 1000. Dalej w rachubę wchodzi też wymiana pompy na radialną etc...
Jak wszystko się dobrze uda, to będę mógł udostępnić wszystkim chętnym rzeczony plik w AutoCadzie do adaptera. Wtedy będzie można sobie to samemu zrobić na pierwszej lepszej obrabiarce CNC Very Happy ...


Nie pokręciłeś czegoś? Wink 6-tłoczkowy zacisk od gixa 1000 przeszczepia się do SV1000 w miejsce fabrycznego 4-tłoczkowego i tylko do SV1000, bez żadnych adapterów, plug&play. 4-tłoczkowy zacisk od GSRa czy gixa 600 przeszczepia się poprzez adpater do SV650, DL650 i DL1000 w miejsce 2-tłoczkowego pływającego.

Co do rysunku adaptera, to pewnie mówisz o tym, który wziąłeś z SVforum, ale pamiętaj że tamten jest do zacisku nissin, nie tokico. A sądząc po hamerykańskich producentach, do różnych zacisków są różne adaptery...
http://img26.imageshack.us/img26/3072/image0007k.jpg
http://img191.imageshack.us/img191/8785/image0006i.jpg
http://img560.imageshack.us/img560/3042/zacisk.jpg


Im bardziej zagłębiam się w temat, tym bardziej mnie to wszystko zadziwia, ale po kolei.

Ludzie w SV1000 w miejsce oryginalnych 4 tłoczków montują zaciski 6 tłoczkowe z GSXR1000 bez żadnych adapterów. Oba zaciski mają więc ten sam "standard" montażu. Z kolei ludzie na SV650 kupują zaciski od SV1000 (4 tłoczki Tokico) i zakładają je u siebie tylko, że z zastosowaniem adaptera.
Skoro więc adapter pozwala przejść na 4 tłoczki, to powinien pozwolić przejść również na 6 tłoczków. To samo powinno być w przypadku DL 1000 i DL650, jako, ze oba mają zaciski takie same jak SV650.

Co do rysunku adaptera to widziałem i czytałem, że autor zrobił go do zacisków Nissin, ale dopisał też, że pasuje to do Tokico (co widać zresztą na dole cytatu 5 postów wyżej). Żeby było ciekawiej wydziergałem w garażu adapter wg tych rozmiarów, czyli pod Nissina i pasowało to z Tokico, które sobie kupiłem. Czyżby więc jednak istniał tu znowu jakiś "standard" Question

Jestem więc niemal pewien, że ma to jakiś sens, ale plik udostępnię i głowę pod topór położę dopiero, jak sam u siebie to zmontuje i naocznie się przekonam, że to działa.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:52, 12 Lut 2013
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Mea culpa, nie połapałem się, że 4-tłoczkowe zaciski z GSRa i SV1000 to jest to samo Embarassed
Prośba do moderatora o wyrzucenie mojej poprzedniej wiadomości bo tylko niepotrzebnie sieje zamęt Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:33, 12 Lut 2013
rommel
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów





Miotacztruskawek, a jak ktoś nie ma CNC to będziesz wyrabiał za opłatą? Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:17, 12 Lut 2013
agentczor
Motocyklista

 
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tarnów





Pewnie prędzej letko...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:14, 12 Lut 2013
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





No ja mogę mieć problem z produkcją "masową" Sad . Brat pracuje przy projektowaniu statków, to jeden komplet spokojnie gdzieś upcha i nikt się nie domyśli, że to nie do statku Wink . To już prędzej Letko.

Natomiast CNC nie takie straszne. Wystarczy wpisać "cięcie wodą/laserem/plazmą i swoje miasto (np. Rzeszów)" i wyskakuje cała masa firm które to spokojnie zrobią... Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:08, 12 Lut 2013
Kamil.Olkusz
Motonita

 
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1032
Przeczytał: 113 tematy

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz





Czy mozna zastosowac adapter plus zmiane zaciskow od GSR600 do modelu z ABSem? Bo zastanawiam sie nad taka zmiana... Tylko ze mam DL650 z ABS. I jak sprawa wyglada z oryginalnym przewodami hamulcowymi?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:53, 12 Lut 2013
folwar
A1

 
Dołączył: 07 Sty 2011
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Też mam ABS i zastanawiam się nad zmianą zacisków. Na forum VSRI wyczytałem że robią taki upgrade z tym że ABS w serii działa lepiej, szybciej reaguje na zablokowane koło. Generalnie jeśli w pełni kontrolujesz heble to warto. Jeśli ciśniesz klamkę do oporu i uaktywniasz ABS zdania są podzielone, ktoś nawet pisał że przy hamowaniu z 80 km/h droga hamowania wydłużyła się o 1-2 m. Trzeba przetrzepać amerykańskie fora, u nich ta modyfikacja jest popularna. Warto może tez napisać do kolesia z svracingparts, może coś podpowie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
modyfikacja przedniego hamulca
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 4  
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin