Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

modyfikacja przedniego hamulca
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Czw 12:08, 23 Lis 2017    Temat postu:

paczekort napisał:
Z obliczeń widać jak znacznie wzrasta siła działająca na kolcki hamulcowe przy pompie z średnicą tłoczka 1/2". Nasuwa się pytanie jak będzie wyglądać praca klamki hamulcowej (jaki będzie jej skok)


Wiadomo, ze przy pompie 5/8" i zaciskach 4 tłoczkowych skok klamki wystarcza, żeby lekko i skutecznie hamować. Policz sobie w takim razie ile wyniesie przekładnia dla takiego zestawu. Jeżeli będzie podobna jak dla zestawu oryginalnych zacisków i pompy 1/2" to powinno to dać radę Wink

O ile pamiętam, a przypominam to sobie z mojego postu ze strony 2 Wink , to w zaciskach 4 tłoczkowych masz 2 tłoczki 30mm i dwa tłoczki 34mm .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Czw 12:10, 23 Lis 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
paczekort
A



Dołączył: 13 Lis 2017
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bochnia

PostWysłany: Czw 22:47, 23 Lis 2017    Temat postu:

Policzyłem w taki sam sposób jak wcześniej wyniki widać na dole.
Obliczenia wykonałem dla pompy z tłoczkiem 5/8 " oraz zacisków z gsra cztero tłoczkowych




1. dla pompy 5/8" i zacisków z gsra 600 wynik wyszedł F2=38.2 F1

2. dla pompy 1/2" i seryjnych zacisków wynik wyszedł F2=22,6 F1

3. dla pompy 14mm i seryjnych zacisków wynik wyszedł F2=18,6 F1

4. dla pompy 5/8" i seryjnych zacisków wynik wyszedł F2=14,6 F1

Do obliczeń przyjmuję założenie:
-takie same przewody hamulcowe
-ten sam płyn hamulcowy
-ta sama masa pojazdu
-te same klocki hamulcowe ( nie licząc przypadku 1.)

Przypadek 2, 3, 4 można porównywać bezpośrednio miedzy sobą ( wszystkie założenia jednakowe) Jednak aby móc porównać w prost przypadek 1 należy rozważyć pole powierzchni klocków hamulcowych na które działa siła F2. (może ktoś zna albo jest w stanie zmierzyć pole powierzchni klocka gsra Smile ) Trzeba przypomnieć ,że siła F2 to siła oddziaływając na klocki hamulcowe którą wywołują tłoczki w zacisku hamulcowym.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Czw 22:56, 23 Lis 2017    Temat postu:

Myślę więc, że pompa 1/2" nie rozczaruje... Ale głowy pod topór za to nie podkładam...
Drogo nie wychodzi, do EKSPERYMENTÓW zachęca Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Czw 22:59, 23 Lis 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Pią 0:20, 24 Lis 2017    Temat postu:

W przypadku oryginalnych czy innych pływających zacisków sprawa wymaga przemyślenia z powodów o których pisałem wcześniej.
W przypadku zacisków stałych czy to 4o czy 6cio tłoczkowych, dobór pompy tak naprawdę jest sprawą w pełni dowolną. Różnice będą polegały na sile z jaką nacisnąć trzeba klamkę i ew. wyczuwalności punktu zadziałania/dozowalności hamulców.
Gdyby nie hamulce CBS w moim moto, które wymuszają zastosowanie wyłącznie oryginalnych zacisków, już dawno zamienił bym je na jakieś 6cio tłoczkowe ze sporta.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Pią 0:24, 24 Lis 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
paczekort
A



Dołączył: 13 Lis 2017
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bochnia

PostWysłany: Pią 7:19, 24 Lis 2017    Temat postu:

Właśnie zachęca. Jutro będę miał chwile czasu to spróbuje jeszcze jakoś to rozważyć matematycznie. Jeśli nic nie wymyślę to czas na eksperymenty Smile Musze się pospieszyć żeby była jeszcze pogoda na testy Smile


Cytat:
W przypadku zacisków stałych czy to 4o czy 6cio tłoczkowych, dobór pompy tak naprawdę jest sprawą w pełni dowolną. Różnice będą polegały na sile z jaką nacisnąć trzeba klamkę i ew. wyczuwalności punktu zadziałania/dozowalności hamulców.
Właśnie zastanawiające jest czy przy pompie z małym tłokiem ten punkt działania hamulców nie będzie zbyt blisko manetki Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Pią 8:45, 24 Lis 2017    Temat postu:

paczekort napisał:
Cytat:
W przypadku zacisków stałych czy to 4o czy 6cio tłoczkowych, dobór pompy tak naprawdę jest sprawą w pełni dowolną. Różnice będą polegały na sile z jaką nacisnąć trzeba klamkę i ew. wyczuwalności punktu zadziałania/dozowalności hamulców.
Właśnie zastanawiające jest czy przy pompie z małym tłokiem ten punkt działania hamulców nie będzie zbyt blisko manetki Very Happy

Niestety może być problem. Im większa powierzchnia tłoczków w zacisku, tym więcej płynu trzeba wpompować w zacisk, żeby te tłoczki wypchnąć. Im mniejszy tłoczek w pompie, tym mniej płynu pompuje. Czyli tak jak pisze @paczekort w pewnych zestawieniach zacisk-pompa pociągniesz klamkę do kierownicy, a tłoczki w zacisku wyjdą na tyle słabo, że hamulec nie zadziała odpowiednio. W praktyce większość zestawów dostępnych w drugim obiegu pochodzi od maszyn posiadających po 2 tarcze i przynajmniej 4 tłoczkowe zaciski, więc trudno trafić coś źle dobranego, co nie znaczy, że nie jest to możliwe.

W każdym razie miejmy nadzieję, że z tych naszych teoretycznych rozważań uda się @paczekortowi za nieduże pieniądze poprawić hamulec przy zachowaniu akcesoryjnych klamek w które zainwestował Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Nie 2:41, 26 Lis 2017    Temat postu:

miotacztruskawek napisał:

Niestety może być problem. Im większa powierzchnia tłoczków w zacisku, tym więcej płynu trzeba wpompować w zacisk, żeby te tłoczki wypchnąć. Im mniejszy tłoczek w pompie, tym mniej płynu pompuje. Czyli tak jak pisze @paczekort w pewnych zestawieniach zacisk-pompa pociągniesz klamkę do kierownicy, a tłoczki w zacisku wyjdą na tyle słabo, że hamulec nie zadziała odpowiednio.


Otóż właśnie nie do końca...
W zaciskach pływających skok tłoczków, podczas normalnej eksploatacji hamulców, wynosi 0,5 mm i więcej, podczas gdy w zaciskach stałych 0,1-0,2 mm. Zakładając oczywiście że tarcza jest 100% prosta...
Jedyny czysto teoretyczny problem to pierwszych kilka kilometrów po wymianie klocków dopóki nie ułożą się do tarczy. Oczywiście zacisk musi być idealnie zdystansowany względem tarczy a wszystkie tłoczki pracować bez oporów. Innymi słowy przynajmniej raz na sezon trzeba zacisk zdjąć oraz wyczyścić i przesmarować tłoczki, bez względu na to czy klocki wymagają wymiany czy nie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MAREK WASNIEWSKI
A1



Dołączył: 21 Paź 2017
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: GDYNIA

PostWysłany: Nie 7:23, 26 Lis 2017    Temat postu:

Roadrunner dobrze prawisz, wczoraj zdjolem zaciski z Rd 07 i się okazało że klocki są w połowie życia a jeden tłoczek był zapieczony i klocki brały nie równo, dodam iż w zeszłym roku rozbieralem zaciski i wymieniłem uszczelniacze wraz z płynem i smarowanie, zrobiłem jakieś 5 tys km, zawsze może coś się wydarzyć np. podgiecie blaszki w zaciskach i unieruchomienie tloczka np.. Dlatego raz do roku ściągam zaciski w rd 07 i dl-u przecież to sama przyjemność posiedzieć w garażu.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MAREK WASNIEWSKI dnia Nie 7:25, 26 Lis 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
paczekort
A



Dołączył: 13 Lis 2017
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bochnia

PostWysłany: Nie 22:35, 26 Lis 2017    Temat postu:

Cytat:
miotacztruskawek napisał:

Niestety może być problem. Im większa powierzchnia tłoczków w zacisku, tym więcej płynu trzeba wpompować w zacisk, żeby te tłoczki wypchnąć. Im mniejszy tłoczek w pompie, tym mniej płynu pompuje. Czyli tak jak pisze @paczekort w pewnych zestawieniach zacisk-pompa pociągniesz klamkę do kierownicy, a tłoczki w zacisku wyjdą na tyle słabo, że hamulec nie zadziała odpowiednio.


Otóż właśnie nie do końca...
W zaciskach pływających skok tłoczków, podczas normalnej eksploatacji hamulców, wynosi 0,5 mm i więcej, podczas gdy w zaciskach stałych 0,1-0,2 mm. Zakładając oczywiście że tarcza jest 100% prosta...


@roadrunner nie bardzo rozumiem Twoją odpowiedz na ten post Rozumiem ,że jest inny skok tłoka( tłoczków) w zacisku dla tarcz stałych i pływających.
Ale nam chodzi o to ,że jak założysz pompę hamulcową z mniejszym tłoczkiem ( np.1/2") to właśnie tym tłoczkiem musisz przepompować tą samą objętość płynu hamulcowego co pompą z większym tłoczkiem (np.5/8" seria w dl 1000) Przez co skok klamki hamulcowej musi być większy. Jeśli za bardzo zmniejszy się tłoczek w pompie hamulcowej może wystąpić zjawisko ,że klamka wpadnie po samą manetkę.

Nie wiemy jak do końca zachowa się pomp a z tłoczkiem 1/2" i jak mocno wpłynie to na zmianę hamulca dlatego ją zamówiłem i będę robił testy wiec czas pokażę...
Wynikami się pochwalę Smile

Co do dbania o układ hamulcowy ( przeczyszczanie zacisków) to jestem jak najbardziej na tak nawet raz na sezon Smile ale nie ukrywajmy ,że hamulec w dl 1000 to jest jakieś nieporozumienie nawet jak używasz przedniego i tylnego hamulca.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Nie 23:29, 26 Lis 2017    Temat postu:

Jak już wcześniej pisałem, wymiana pompy na taką z mniejszym tłoczkiem, w przypadku zacisków pływających, jest problematyczna. W przypadku zacisków stałych natomiast, gdzie skok tłoczków jest przynajmniej o połowę mniejszy, nie robi większej różnicy. Zgadzam się oczywiście, że pompa o mniejszym tłoczku przetłacza mniejszą ilość płynu a zaciski o większej powierzchni tłoczków wymagają większej objętości płynu do wykonania skoku roboczego, ale gdy ten skok wynosi 0,2mm ilość ta jest pomijalna.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Nie 23:47, 26 Lis 2017    Temat postu:

Roadrunner, u siebie w DLu robilem adapter i zaciski 4 tłoczkowe. Klamka wchodziła wyraźnie głębiej. Do tego lekko nacisnąłeś i już miałeś klamkę na manetce.
Ja rozumiem, że w zacisku 4 tłoczkowym tłoczki wychylają się o mniejszą wartość, ale robią to z dwóch stron. Tym samym musisz tego płynu wpompować więcej i to odczuwałem u siebie.

Na podstawie zdjęć z allegro wychodzi mniej więcej, że do 2007-2008 Suzuki wkładało do DLa pompę 5/8", a potem 14mm. Do tych różnych pomp szły cały czas te same dwutłoczkowe zaciski pływające i tarcze o tych samych średnicach. Z lektury tego tematu i rozmów z kilkoma znajomymi odnoszę wrażenie, że osoby z pompami 14mm nie narzekają na hamulce. Czyli jednak te zaciski potrafią zatrzymać DLa, tylko pompa musi być lepiej dobrana. Mam tylko nadzieję, że nie przesadzimy z tą pompą 1/2"...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
paczekort
A



Dołączył: 13 Lis 2017
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bochnia

PostWysłany: Pon 8:27, 27 Lis 2017    Temat postu:

Wydaje mi się ,że ta pompa 1/2 " będzie ok ale jednak jest ryzyko i może być przesadzona tak jak napisałeś @miotacztruskawek Smile ale dowiemy się już niebawem.

Dla porównania Varadero Xl 1000 ma pompę hamulcową 1/2" Smile a hamulce w varadero jak dla mnie są naprawdę ok.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Pon 21:32, 27 Lis 2017    Temat postu:

miotacztruskawek napisał:
Roadrunner, u siebie w DLu robilem adapter i zaciski 4 tłoczkowe. Klamka wchodziła wyraźnie głębiej. Do tego lekko nacisnąłeś i już miałeś klamkę na manetce.
Ja rozumiem, że w zacisku 4 tłoczkowym tłoczki wychylają się o mniejszą wartość, ale robią to z dwóch stron. Tym samym musisz tego płynu wpompować więcej i to odczuwałem u siebie.


A nie było przypadkiem tak, że po montażu klamka wchodziła głębiej a po kilku - kilkunastu kilometrach "urosła" bo się klocki ułożyły?
Z własnego doświadczenia serwisowego mogę powiedzieć, że 90% głęboko wpadającej klamki/słabych hamulców/"zapowietrzonych hamulców", to tak naprawdę źle zdystansowany zacisk/krzywa tarcza/stojący któryś tłoczek lub zapieczone prowadnice.
Wstyd się chwalić ale kiedyś przez 3h bezskutecznie usiłowałem odpowietrzyć hamulce zamiast kompleksowo sprawdzić zaciski po czym okazało się że koło jest źle założone i tarcza "ciągnie" mi zacisk. Tzn oczywiście hamulce nie były zapowietrzone a klamka i tak wpadała do manetki...
Czasem klienci po montażu przewodów w stalowym oplocie przyjeżdżają na reklamację bo hamulce miały być lepsze a są gorsze i zapowietrzone. Oczywiście najczęściej okazuje się, że przewody z racji tego że są sztywne, ciągną za zaciski a świeżo nasmarowane i wyczyszczone tłoczki chowają się powodując głębokie wpadanie klamki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Pon 22:12, 27 Lis 2017    Temat postu:

roadrunner napisał:
A nie było przypadkiem tak, że po montażu klamka wchodziła głębiej a po kilku - kilkunastu kilometrach "urosła" bo się klocki ułożyły?

No właśnie nie. Na początku owszem nie mogłem dojść do porozumienia z odpowietrzeniem itd, ale później na takim zestawie zrobiłem chyba ze 2 komplety klocków. Klamka wpadała wyraźnie głębiej. Hamulce zaczęły działać o wiele lżej, nie trzeba było się mocować z klamką. Ta bez problemów dochodziła do manetki, ale moment blokowania koła na szczęście następował odpowiednio wcześniej.

Ja się będę upierał przy swoim. Hamulce są jak dźwignia. Zmniejszenie tłoczka w pompie jest jak wydłużenie kija. Dźwigniesz nawet ziemię, ale będziesz musiał wykonać większy ruch. Szkopuł w tym, żeby nie zabrakło ci na ten ruch miejsca na kierownicy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
paczekort
A



Dołączył: 13 Lis 2017
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bochnia

PostWysłany: Wto 9:02, 28 Lis 2017    Temat postu:

Cytat:
Ja się będę upierał przy swoim. Hamulce są jak dźwignia. Zmniejszenie tłoczka w pompie jest jak wydłużenie kija. Dźwigniesz nawet ziemię, ale będziesz musiał wykonać większy ruch. Szkopuł w tym, żeby nie zabrakło ci na ten ruch miejsca na kierownicy.


Ja zgadzam się w stu procentach z @miotacztruskawek. Nawet moje obliczania to potwierdzają. Pompa 1/2 " będzie dziś (oby) wiec zrobimy testy i po temacie.
Wczoraj przed spaniem wpadłem na taki filmik. Potwierdza naszą teorie Cool Cool Cool https://www.youtube.com/watch?v=U6B6JFr1G08

Po zmianie pompy hamulec będzie na pewno lepszy tylko pytanie czy klamka nie wpadnie po samą manetkę Cool


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez paczekort dnia Wto 9:05, 28 Lis 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Wto 10:07, 28 Lis 2017    Temat postu:

paczekort napisał:
Wczoraj przed spaniem wpadłem na taki filmik. Potwierdza naszą teorie Cool Cool Cool https://www.youtube.com/watch?v=U6B6JFr1G08

Więc właśnie koleś pozamiatał Very Happy . Wytłumaczył dlaczego 4 tłoczki działają lepiej, dlaczego to samo można uzyskać zmieniając pompe i dlaczego radialne pompy też robią lepiej. @paczekort akurat chce zachować akcesoryjną klamkę. Wzmocnienie mechaniczne pozostaje wiec takie samo. Dlatego też zabraliśmy się za zmiane tłoczka w pompie na mniejszy...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
paczekort
A



Dołączył: 13 Lis 2017
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bochnia

PostWysłany: Wto 10:13, 28 Lis 2017    Temat postu:

Pozamiatał Cool Cool
Jeszcze spróbuje przesunąć pompę minimalnie do środka ile się da ( sam handbar to ograniczy ) Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czekol
A



Dołączył: 08 Lip 2015
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nadarzyn

PostWysłany: Wto 11:30, 28 Lis 2017    Temat postu:

Jak bedziesz wymieniał pompe to zdejmi zaciski i napompuj troche plynu w tłoczki.
Potem odkrecasz przwód od pompy wkrecasz do nowej i wyciszkasz plyn z tłoczków - w ten sposób nie zapowietrzysz ukladu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
paczekort
A



Dołączył: 13 Lis 2017
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bochnia

PostWysłany: Wto 12:38, 28 Lis 2017    Temat postu:

Dobry pomysł tak zrobię. Dzięki @czekol Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Wto 15:06, 28 Lis 2017    Temat postu:

miotacztruskawek napisał:
paczekort napisał:
Wczoraj przed spaniem wpadłem na taki filmik. Potwierdza naszą teorie Cool Cool Cool https://www.youtube.com/watch?v=U6B6JFr1G08

Więc właśnie koleś pozamiatał Very Happy . Wytłumaczył dlaczego 4 tłoczki działają lepiej, dlaczego to samo można uzyskać zmieniając pompe i dlaczego radialne pompy też robią lepiej. @paczekort akurat chce zachować akcesoryjną klamkę. Wzmocnienie mechaniczne pozostaje wiec takie samo. Dlatego też zabraliśmy się za zmiane tłoczka w pompie na mniejszy...


Gość w filmiku posłużył się przykładem motocykli BMW. Warto zauważyć, że w BMkach klamka hamulca sprawia wrażenie miękkiej i bez problemu można ją dociągnąć do manetki a mimo to hamulce są jak brzytwy. Bardzo dobrze widać to w sytuacji kiedy z jakichś powodów pompa ABS/wspomagająca nie działa. Wtedy hamulce są wręcz zero/jedynkowe. Nawet mocne naciśnięcie klamki jednym palcem może skończyć się przywaleniem garnkiem w kierownicę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
paczekort
A



Dołączył: 13 Lis 2017
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bochnia

PostWysłany: Wto 23:59, 28 Lis 2017    Temat postu:

Dziś dotarła do mnie pompa 1/2" Niestety nie zdala egzaminu klamka wpadala po sama manetke. Z ciekawości zrobiłem test pompa plus jeden zacisk i wtedy twardość klamki byla naprawę ok Powtórzyłem test z z drugim zaciskiem i tez bylo ok. potem ponowne pompa plus dwa zaciski i znowu klapa. ...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
paczekort
A



Dołączył: 13 Lis 2017
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bochnia

PostWysłany: Śro 12:22, 29 Lis 2017    Temat postu:

Może się ktoś podzielić informacją jak zachowuje się klamka hamulcaa w dl1000 przy zmodyfikowanym układzie hamulcowym( zaciski plus adaptery i oryginalna pompa hamulcowa) ?
Chodzi mi to jak twardy jest hamulec i jak głęboko wpada klamka Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Czw 3:49, 30 Lis 2017    Temat postu:

paczekort napisał:
Dziś dotarła do mnie pompa 1/2" Niestety nie zdala egzaminu klamka wpadala po sama manetke. Z ciekawości zrobiłem test pompa plus jeden zacisk i wtedy twardość klamki byla naprawę ok Powtórzyłem test z z drugim zaciskiem i tez bylo ok. potem ponowne pompa plus dwa zaciski i znowu klapa. ...


W tej sytuacji obawiam się że ratuje Cię pompa radialna. Ta Nissina jest m.in. od GSXRa gdzie obsługuje 2 6tłoczkowe zaciski więc z całą pewnością będzie dobra.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Pon 2:31, 11 Gru 2017    Temat postu:

paczekort, a próbowałeś się przejechać z tą pompą 1/2? Może mimo że klamka wpada do manetki hamulce działają dobrze...
Powtarzam że w BMkach klamka sprawia wrażenie miękkiej a mimo to hamulce są wręcz wzorcowe. Za "siłę hamulców" odpowiada w końcu siła z którą tłoczki/klocki naciskają na tarczę a nie to czy klamka stawia duży opór czy nie.
Oczywiście zgadzam się że może wystąpić sytuacja gdzie pompa nie jest w stanie "obsłużyć" odpowiedniej ilości płynu hamulcowego ale warto to sprawdzić wykonując test hamowania a nie "twardość" pompy...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Pon 2:34, 11 Gru 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
paczekort
A



Dołączył: 13 Lis 2017
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bochnia

PostWysłany: Pon 15:42, 11 Gru 2017    Temat postu:

Wiesz co jeździłem i hamulec był lepszy nawet dużo lepszy. Minusem było to ,że działał przy samej manetce. Poszedłem dalej i odsadziłem całą pompę hamulcową od kierownicy o jakieś 13 mm (wykonałem w ramach testów taki próbny adapter). Klamka jest taka jak powinna być. (twarda odpowiednio wysoko) Wykonałem niestety tylko takie delikatne testy bo pogoda nie dopisywała. Na tej podstawie stwierdzam ,że będzie ok. tak mi się wydaje.
Teraz aktualnie czekam na profesjonalny adapter (precyzyjny) do odsadzenia. Wykonany będzie z aluminium. Teraz pogoda jest całkiem fajna ale mam rozebrane przednie zawieszenie.

Jak poskładam całość zrobię testy to wrzucę jakieś foty i pochwalę się rezultatami. Miejmy nadzieje ,że będę zadowolony Cool Cool Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Wto 0:11, 12 Gru 2017    Temat postu:

No i super! Potwierdziły się moje przewidywania że tak właśnie będzie... Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
paczekort
A



Dołączył: 13 Lis 2017
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bochnia

PostWysłany: Wto 7:58, 12 Gru 2017    Temat postu:

No tak ale trzeba przypomnieć ,że to pompa 1/2 cala. Czyli z mniejszym tłoczkiem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
paczekort
A



Dołączył: 13 Lis 2017
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bochnia

PostWysłany: Wto 9:53, 12 Gru 2017    Temat postu:

Ważne ,że hamulec nie działa zero-jedynkowo. Jak wszystko ogarnę to zrobię konkretny wpis.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kitza
A



Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Nie 21:29, 25 Lut 2018    Temat postu:

paczekort napisał:
Ważne ,że hamulec nie działa zero-jedynkowo. Jak wszystko ogarnę to zrobię konkretny wpis.


I jak tam. Udało się ogarnąć temat?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
paczekort
A



Dołączył: 13 Lis 2017
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bochnia

PostWysłany: Pon 8:47, 26 Lut 2018    Temat postu:

Wiesz co Pompa siedzi już w v stromie. Jeździłem na niej ale w trudnych warunkach drogowych. Na wiosnę polatam i dam znać co i jak Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
elo_zielo
A1



Dołączył: 14 Cze 2017
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 15:13, 29 Cze 2021    Temat postu:

Panowie / Panie,
odświeżę temat - kończę tarcze przednie i chodzi mi po głowie mikro tunning hamulcowy.
Pacjent DL650 K7, bez ABS. przewody w oplocie.
REasumując - warto robić same zaciski i tarcze do wspomnianego czy bez ingerencji w pompę rotacyjną aby dało radę przetłoczyć wiekszą ilość płynu nie ma co szaleć...
Bo mam wrażenie że nie został niedokończony temat z serii CZY WARTO....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Śro 11:28, 30 Cze 2021    Temat postu:

Pamiętaj, że układ to pewna całość.
Jak chcesz dać większe tarcze, to zyskasz na lepszej dozowalności, ale i układ będzie miał większą "pojemność cieplną", czyli trudniej będzie spalić hamulce. Ale w DLu to raczej nie problem. Natomiast jest to dość karkołomny pomysł, bo trudno będzie dobrać większe tarcze żeby pasowały do piast, no chyba, że masz dostęp do złomu.

Prostszym tematem jest ewentualna zmiana "dźwigni hudraulicznej" ( nie mylić z klamką), zwłaszcza, że pierwsze modele miały słabo dobrany układ. Stąd w pierwszych rocznikach hamulce były kiepskie i ja sam kombinowałem z zaciskami 4 tłoczkowymi. Ale zamiast bawić się w nowe zaciski i adaptery lepiej zmienić pompę, zwłaszcza, że Suzuki samo to zrobiło; w pierwszych latach wstawiali pompy 5/8', a potem zmienili je na 14mm.

https://youtu.be/U6B6JFr1G08


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
elo_zielo
A1



Dołączył: 14 Cze 2017
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 11:12, 05 Lip 2021    Temat postu:

nie planowałem większej tarczy (może zbyt wielki skrót myślowy zrobiłem) - tarcze pewnie będą budżetowe bardziej niż brembo, ale jednak nowe - moje mają już 4,53 i 4,56 mm z przodu.

CHOĆ przy wymianie zacisków to może warto jednak pomyśleć szerzej, skoro juz adaptery idą w ruch.
Przecież wspomniane w wątku 4 tłoczkowe zaciski pracują na innej średnicy tarczy (tj. jeszcze nie sprawdzałem tego jeszcze).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chmarnik
Maniak motocyklowy



Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 1201
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wieluń

PostWysłany: Sob 21:12, 10 Lip 2021    Temat postu:

Jeśli już się bawić, to na początek przewody i pompa, ewentualnie rodzaj klocków.

Moim zdaniem lepiej mieć świadomość że heble są jakie są i przyzwyczaić się z tym bezpiecznie jeździć.

...i nie masz ABS-u.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez chmarnik dnia Nie 7:20, 11 Lip 2021, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rastaman262
A1



Dołączył: 05 Mar 2020
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Sob 11:55, 30 Lip 2022    Temat postu:

Witam serdecznie,
Posiada może ktoś jeszcze plik, lub jakiś rysunek techniczny adaptera do hamulców gdyż linki z forum wygasły.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MErfi
A1



Dołączył: 23 Sie 2018
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Komorniki k. Poznania

PostWysłany: Pon 20:41, 03 Kwi 2023    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

mam takie adaptery do zacisków z sv1000 63mm


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5
Strona 5 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin