VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia -> modyfikacja przedniego hamulca Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Śro 23:20, 13 Lut 2013
marcinuch
A1

 
Dołączył: 22 Sty 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gniezno





Witam!
Właśnie przesiadłem się z SV 650 na Dl 1000 i mimo wielu pozytywnymi wrażeń jestem zszokowany słabością przedniego hamulca. Z uwagą więc bedę sledził wątek!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:41, 17 Lut 2013
jurek
A1

 
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń





Witam.
Myślę że wymiana zacisku pływającego 2 tłoczkowego na 4 tłoczkowy stały nic nie da. Zwiększenie siły docisku klocka do tarczy zależy od srednicy tłoczka a nie od ilości tłoczków. W 4 tłoczkowych zaciskach , tłoczki są po dwa z jednej strony tarczy a to jest tak samo jak w zacisku dwutłoczkowym pływajacym.Mozliwe że w 4 tłoczkowym NISSENIE tłoczki są o wiekszej średnicy wtedy szacun. Jeżeli są takie same lub mniejsze efek bedzie mizerny. Zyskuje sie tylko na oporach przesuwu zacisku na prowadnicach. Poprawę może dać zwiększenie średnicy tarcz hamulcowych lub zwiększenie cisnienia pompy np. na pompę radialną o wiekszym
ciśnieniu wyjsciowym.Jest jeszcze jedno rozwiązanie na zastosowaniu zacisow 6 tłoczkowych z R1-dynki ale czy da się je przykręcić tego nie wiem.
Owocnych doświadczeń i zadowalających efektów,
Pozdrawiam Jurek.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jurek dnia Nie 22:42, 17 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:14, 19 Lut 2013
letko
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1505
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń





Jurek zamontujemy i zobaczymy czy to coś zmieni na lepsze czy nie.
Dzisiaj odebrałem adaptery, ale zapomnieli przewiercić otwory po cięciu wodą i poszły do poprawki. Jak odbiorę to zrobię fotki.
Przy produkcji jednostkowej cena 100zł za kpl. Nie wiem o ile taniej przy większej ilości bo nie pytałem. Najpierw trzeba się przekonać czy to ma sens.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez letko dnia Śro 16:42, 28 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:33, 19 Lut 2013
OptimisticSailor
A2

 
Dołączył: 17 Lut 2013
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk





jurek napisał:
Witam.
Myślę że wymiana zacisku pływającego 2 tłoczkowego na 4 tłoczkowy stały nic nie da. Zwiększenie siły docisku klocka do tarczy zależy od srednicy tłoczka a nie od ilości tłoczków. W 4 tłoczkowych zaciskach , tłoczki są po dwa z jednej strony tarczy a to jest tak samo jak w zacisku dwutłoczkowym pływajacym.Mozliwe że w 4 tłoczkowym NISSENIE tłoczki są o wiekszej średnicy wtedy szacun. Jeżeli są takie same lub mniejsze efek bedzie mizerny. Zyskuje sie tylko na oporach przesuwu zacisku na prowadnicach. Poprawę może dać zwiększenie średnicy tarcz hamulcowych lub zwiększenie cisnienia pompy np. na pompę radialną o wiekszym
ciśnieniu wyjsciowym.Jest jeszcze jedno rozwiązanie na zastosowaniu zacisow 6 tłoczkowych z R1-dynki ale czy da się je przykręcić tego nie wiem.
Owocnych doświadczeń i zadowalających efektów,
Pozdrawiam Jurek.


Tzn. Siła oddana płynowi hamulcowemu przez pompę rozkłada się na płaszczyzny wewnętrzne tłoczka (wewnątrz zacisku). Jeżeli zwiększymy ww powszechnie jednocześnie proporcjonalnie zmniejszymy siłę potrzebną do "pchnięcia" tłoczka. Ale zaznaczam że wzrośnie też "luz" na klamce którym standardowo niwelujemy odległość która jest między klockiem a tarczą.
W uproszczeniu klamka najpierw wejdzie mniej więcej na 2-3 cm po-tem (o ile mamy dobre przewody) chwyci i będzie się wpijać z 2x mocą. Smile

Zaznaczam żeby zweryfikować moją opinię Question

EDIT: Znalazłem jeszcze odpowiedni rys


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez OptimisticSailor dnia Wto 17:01, 19 Lut 2013, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:17, 19 Lut 2013
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





OptimisticSailor napisał:
jurek napisał:
Witam.
Myślę że wymiana zacisku pływającego 2 tłoczkowego na 4 tłoczkowy stały nic nie da. Zwiększenie siły docisku klocka do tarczy zależy od srednicy tłoczka a nie od ilości tłoczków. W 4 tłoczkowych zaciskach , tłoczki są po dwa z jednej strony tarczy a to jest tak samo jak w zacisku dwutłoczkowym pływajacym.Mozliwe że w 4 tłoczkowym NISSENIE tłoczki są o wiekszej średnicy wtedy szacun. Jeżeli są takie same lub mniejsze efek bedzie mizerny. Zyskuje sie tylko na oporach przesuwu zacisku na prowadnicach. Poprawę może dać zwiększenie średnicy tarcz hamulcowych lub zwiększenie cisnienia pompy np. na pompę radialną o wiekszym
ciśnieniu wyjsciowym.Jest jeszcze jedno rozwiązanie na zastosowaniu zacisow 6 tłoczkowych z R1-dynki ale czy da się je przykręcić tego nie wiem.
Owocnych doświadczeń i zadowalających efektów,
Pozdrawiam Jurek.


Tzn. Siła oddana płynowi hamulcowemu przez pompę rozkłada się na płaszczyzny wewnętrzne tłoczka (wewnątrz zacisku). Jeżeli zwiększymy ww powszechnie jednocześnie proporcjonalnie zmniejszymy siłę potrzebną do "pchnięcia" tłoczka. Ale zaznaczam że wzrośnie też "luz" na klamce którym standardowo niwelujemy odległość która jest między klockiem a tarczą.
W uproszczeniu klamka najpierw wejdzie mniej więcej na 2-3 cm po-tem (o ile mamy dobre przewody) chwyci i będzie się wpijać z 2x mocą. Smile

Zaznaczam żeby zweryfikować moją opinię Question

EDIT: Znalazłem jeszcze odpowiedni rys


A nie jest przypadkiem też tak, że S2 z rysunku jest sumą powierzchni wszystkich tłoczków Question Wtedy zgadzałoby się, że hamulec chodzi "lżej" na 4 tłoczkach, co jest obecne w opisach właściwie wszystkich, którzy zrobili przesiadkę na nowe hample.
Tokico z GSR600 '06 ma 2 tłoczki 34mm i 2 tłoczki 30mm, po takim i takim z każdej strony. Nissiny mają podobno o 1mm większe tłoczki. Nie zmierzyłem jeszcze jakie średnice mają tłoczki oryginalne.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 0:00, 20 Lut 2013
OptimisticSailor
A2

 
Dołączył: 17 Lut 2013
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk





miotacztruskawek-Oczywiście S2 to cała czynna powierzchnia zacisku.(wszystkie tłoczki) Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:07, 21 Lut 2013
letko
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1505
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń





Jeszcze nie montowałem, ale wyszło nieźle.
Całość z nierdzewki.





Dystans dospawany daje dokładnie 8+6=14mm


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:29, 24 Lut 2013
czesterbb
Motocyklista

 
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 268
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko Biała










Montaż zrobiony
Laughing Laughing Laughing
Hamulec poprawił się diametralnie.....
Adaptery i zaciski mam od Letko.....
pasują idealnie.......
oryginalna pompa działa z tymi zaciskami idealnie,
hamulec obsługuje się dwoma palcami....
po prostu REWELACJA Laughing Laughing Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:47, 24 Lut 2013
agentczor
Motocyklista

 
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tarnów





No to letko produkcja seryjna Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:13, 24 Lut 2013
rommel
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów





zacisk od czego, w jakiej cenie? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:53, 24 Lut 2013
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





A zacisk równo nad tarczą wisi Question Question Question
I czy cała powierzchnia klocka przylega do tarczy Question Question Question
Jeżeli tak pogratulować wykonania Very Happy
Dla chętnych zaś jak wspominałem plik na CNC, jakby ktoś chciał samemu sobie zrobić adapter Wink

A lista pasujących zacisków wygląda tak...
Tokico
gsxr 600 2001-2003
gsxr 750 2000-2003
sv1000

Nissin
cbr900 sc33
cbr600 f4-f4i każdy rocznik

I to na pewno jeszcze nie koniec. U mnie czeka Tokico GSR 600 2006r.

Dla szukających: Nissiny mają podobno tłoczki o większej średnicy, więc mają niby być lepsze... Dla estetów można znaleźć wersje w złotym kolorze Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Pon 0:44, 25 Lut 2013, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:06, 24 Lut 2013
czesterbb
Motocyklista

 
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 268
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko Biała





zacisk wisi równo i przylega całą powierzchnią.
Zaciski gsxr 600 k2 130 na Allegro za komplet Laughing


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez czesterbb dnia Nie 21:06, 24 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:43, 24 Lut 2013
letko
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1505
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń





Jeżeli bedą chętni to mogę pomóc


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez letko dnia Śro 16:44, 28 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:55, 24 Lut 2013
rommel
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów





pisze się na adaptery i zaczynam poszukiwanie zacisków Smile

Poprosze jak na stroomtroperze w czerni Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rommel dnia Nie 23:59, 24 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:57, 24 Lut 2013
agentczor
Motocyklista

 
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tarnów





Ja bym sie pisał w połowie marca o ile to pasuje do 1000 Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:59, 24 Lut 2013
rommel
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów





w małym i dużym DLu przód nie ejst identico od główki ramy w dół?

EDIT:

Z tego co mi kolega pisze, to takie samo mocowanie maja 6 tłoczkowe zaciski z gixxa 1000 k1 k2, prawda li to Panowie?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rommel dnia Pon 0:17, 25 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 0:34, 25 Lut 2013
maro
Motocyklista

 
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: POLICE





Jeśli na adaptery rusza jakaś oficjalna lista to też bym łyknął komplet ale najchętniej czarne matowe.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 0:42, 25 Lut 2013
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





rommel napisał:


Z tego co mi kolega pisze, to takie samo mocowanie maja 6 tłoczkowe zaciski z gixxa 1000 k1 k2, prawda li to Panowie?


Prawda Prawda. Będą pasować przez adapter.

A tausen nie wiem, czy ma ten sam przód, ale ma tą samą średnicę tarcz, te same zaciski, więc i przeróbka musi pasować


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 8:20, 25 Lut 2013
hct
A1

 
Dołączył: 29 Kwi 2012
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Jasło





Ja też się piszę na te adaptery im szybciej tym lepiej Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 8:41, 25 Lut 2013
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Plik z rysunkiem adaptera na obrabiarki CNC.
https://dl.dropbox.com/u/36263908/share/adapter_zacisku_dl650/DL650-101.dwg
Exclamation Exclamation Exclamation NA TYM PROJEKCIE CELOWO ZOSTAŁY POMINIĘTE TULEJKI DYSTANSOWE. TANIEJ JEST TO WYCIĄĆ Z BLACHY 8mm I POTEM TULEJKI DOSPAWAĆ, NIŻ FREZOWAĆ TO Z JEDNEGO KAWAŁKA STALI.
TULEJKI POWINNY MIEĆ 6mm GRUBOŚCI, ŚR WEW 8mm, ŚR ZEW ok 15mm.
Exclamation Exclamation Exclamation Gdzie i jak te tulejki dospawać znajdziecie kilka postów wyżej. Po spawaniu tylko trzeba delikatnie rozwiercić otwory na 8,2mm i 10,2mm

Miłego sztachania Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Śro 0:00, 27 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 9:40, 25 Lut 2013
rommel
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów





Ja wolałbym kupić od razu u letko, ma fachowców od spawania... I tak momentami martwie się czy spawy wytrzymają hamowanie awaryjne półtonowym , więc sprawy opon i hamowania w motocyklu zostawiam profesjonalistom Very Happy

Letko, moze zrób temat i jedziemy z zamówieniem?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:24, 25 Lut 2013
letko
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1505
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń





W piątek będę miał 5 kompletów, ale dwa już są zamówione. Jak trzeba będzie to się dorobi więcej.
Chętnych zapraszam na PW

miotacztruskawek otwory muszą mieć luz czyli 8,2mm i 10,2mm Nie robi się otworów o takiej średnicy jak śruba. Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez letko dnia Śro 16:45, 28 Sie 2013, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:45, 25 Lut 2013
rodman
A

 
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa / Kutno





czesterbb napisał:


Montaż zrobiony
Laughing Laughing Laughing
Hamulec poprawił się diametralnie.....
Adaptery i zaciski mam od Letko.....
pasują idealnie.......
oryginalna pompa działa z tymi zaciskami idealnie,
hamulec obsługuje się dwoma palcami....
po prostu REWELACJA Laughing Laughing Laughing



Czesterbb
napisz proszę jakie śruby dopasowałeś do tego adaptera ( wymiar i twardość) i czy skręcałeś to na nakrętki czy jakiś inny patent. Z tego co pamiętam to od drugiej strony nie ma jakoś dużo miejsca


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:07, 25 Lut 2013
czesterbb
Motocyklista

 
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 268
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko Biała





Adaptery przykręciłem na śrubach M10x35 twardość 12,9 z nakrętką samohamującą a zacisk na śrubach M8x30 o tej samej twardości.
Miejsca na nakrętki jest sporo, bo w oryginale uchwyt zacisku tam wchodzi


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 0:11, 26 Lut 2013
letko
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1505
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń





czesterBB - 1 szt
hct - 1 szt
rodman - 1 szt
rommel - 1 szt
pasmowidma - 1szt

Pozamiatane


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 0:10, 27 Lut 2013
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





letko napisał:

miotacztruskawek otwory muszą mieć luz czyli 8,2mm i 10,2mm Nie robi się otworów o takiej średnicy jak śruba. Smile


Nikt nie jest doskonały, opis już poprawiony, pliku niestety już nie dam rady poprawić.

Ja dziś swoje odebrałem, muszę jeszcze dospawać tulejki i pomalować. Na razie przymierzałem na sucho i wszystko ładnie pasuje Smile. Moje tylko trochę brzydsze, bo wycinane laserem, ale po znajomości więc nie narzekam Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:28, 27 Lut 2013
rodman
A

 
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa / Kutno





a tak z innej beczki,
jakie planujecie wstawić klocki do tych zacisków Tokico i Nissin?

Svracingparts proponuje w swoim zestawie klocki Galfer wersje Sintered Metal ale nie wiem który model dokładnie bo są dwa:

1370
- progresywna charakterystyka i czucie hamulca
- brak fedingu
- niewielki hałas pracy
- niewielki spadek efektywnosci na mokrym
- niski stopien zu¿ycia klocka
- nie niszczy tarczy
- zastosowanie: przód i tył Street
Gestosc 4,30±0,10g/cmł
Twardosc HR 89HRB
Wytrzymałosc na sciskanie ›35kg/cmł

lub 1375
- du¿a siła hamowania, progresywne czucie hamulca
- brak fedingu
- niewielki hałas pracy
- niewielki spadek efektywnosci na mokrym
- niski stopien zu¿ycia klocka
- nie niszczy tarczy
- zastosowanie: przód
Sport: SBK, SSPP
Gestosc 4,10±0,10g/cmł
Twardosc HR 90HRB
Wytrzymałosc na sciskanie ›35kg/cmł

Można je zamówić np. w olekmotocykle

Ja pod uwagę jeszcze biorę:
- Vesrah, Carbone Lorreine, EBC HH


Do tej pory na potrzeby zeszłorocznych testów dobijałem klocki, które przyszły do mnie razem z zaciskami ale już ich prawie nie ma i będę musiał wsadzić jakieś nówki.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rodman dnia Śro 23:36, 27 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:33, 27 Lut 2013
czesterbb
Motocyklista

 
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 268
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko Biała





Mam złe doświadczenia z Galferem, więc chyba zdcyduje się na Vesrah lub TRW


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:40, 27 Lut 2013
rodman
A

 
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa / Kutno





czesterbb napisał:
Mam złe doświadczenia z Galferem


czy te złe doświadczenia dotyczą wersji Sintered czy "zwykłej"?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 0:18, 28 Lut 2013
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Ja bym się dobrze zastanowił nad sensownością brania klocków HH i pokrewnych. V Strom to moja pierwsza maszyna, ale gdy zmieniałem klocki to byłem mocno zdecydowany na porządne spiekane, bo hample mi słabo działały. Padło na TRW z mieszanką SRQ. Po wymianie mam bardzo pozytywne doświadczenie, ale ich wadą ma być szybsze zjadanie tarcz.
Przy zaciskach 4 tłoczkowych zastanawiałbym się, czy faktycznie warto, bo hamulce mają podobno łapać lepiej Wink. Piszę podobno, bo u mnie modyfikacja jest jeszcze w toku, że o testach drogowych nie wspomnę.

Dla przykładu w rowerze jeździłem swego czasu na zestawie Shitmano. Tam bez porządnych klocków metalicznych nie było czego szukać w lesie. Po zmianie hampli na Avidy kwestia klocków przestała dla mnie istnieć... Kompletnie mnie to nie interesuje, bo i tak hamuje super Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 0:54, 28 Lut 2013
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Bardzo ciekawy jestem tych zmodyfikowanych hamulców...
Zwłaszcza że w mojej ocenie mały DL ma przyzwoite w standardzie. No ale może to kwestia tego, że przesiadłem się na DL-a z Afryki a wcześniej Transalpa gdzie jak wiadomo hamulce były mierne żeby nie powiedzieć niedostateczne...
Z drugiej strony "dwupalcowe" hamulce w DL-u bez ABS, mogą się okazać wręcz niebezpieczne...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:52, 28 Lut 2013
czesterbb
Motocyklista

 
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 268
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko Biała





Zwykłą werje miałem zapewne


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez czesterbb dnia Czw 10:53, 28 Lut 2013, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 0:15, 01 Mar 2013
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin







Adapter malowany szprajem, czarny mat. W lewym dolnym rogu jest zdjęcie malowania, a właściwie suszenia. Postanowiłem skopiować rozwiązanie z SV Racing Parts i nakrętki trzymające adapter w widelcu zespawałem ze sobą przy pomocy resztek starego klucza. Dzięki czemu nakrętki się nie nie odkręcą , jeżeli już to śruby Wink . Zdjęcia dookoła.
Zacisk ładnie siedzi nad tarczą.
czesterbb miałeś okazję się już przejechać na tym zestawie Question Hamuje to u ciebie Question
Ja na razie jeździłem tylko po parkingu. Klamka wchodzi wyraźnie lżej, natomiast wciąż mam kiepską siłę hamowania. Dopuszczam jednak jak na razie wszystkie możliwe błędy w sztuce składania układu hamulcowego, zapowietrzony układ, klocki i tarcze zalane płynem i niedotarte klocki. Zrobiłem może 500m po parkingu trzymając gaz i hampel zaciągnięty do końca, trochę się wyrobił, ale ciągle mało. W przyszłym tyg powalczę mocniej, bo na razie to inna robota goni Confused


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Pon 20:49, 04 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 0:26, 01 Mar 2013
rommel
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów





serio jest tak mała różnica? żeby przeróbka nie minęła się z celem, bo radialnej pompy do DLa nie wsadze(ohydnie wygląda...)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:56, 01 Mar 2013
czesterbb
Motocyklista

 
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 268
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko Biała





Jak dla mnie po dobrym odpowietrzeniu układu to różnica jest porażająca.
zrobiłem może z 5 km Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:14, 01 Mar 2013
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





czesterbb napisał:
Jak dla mnie po dobrym odpowietrzeniu układu to różnica jest porażająca.
zrobiłem może z 5 km Razz


Czyli, że zacznę od odpowietrzania. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:05, 01 Mar 2013
letko
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1505
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń





Miotacz ,a rozbierałeś i czyściłeś zacisk? Czester rozebrał w mak wyczyścił tłoczki sprawdził gumki i zrobił totalny przegląd.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 13:20, 01 Mar 2013
czesterbb
Motocyklista

 
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 268
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko Biała





A efekt dopiero będzie pełen jak założe nowe klocki i je dotre Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 17:03, 01 Mar 2013
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





letko napisał:
Miotacz ,a rozbierałeś i czyściłeś zacisk? Czester rozebrał w mak wyczyścił tłoczki sprawdził gumki i zrobił totalny przegląd.


Rozkręcać samego zacisku nie rozkręcałem, ale tłoczki wypychałem na maksa i czyściłem wszystko co wystawało na zewnątrz.
Dziś z rana przeciągnąłem przez układ szklankę płynu, ładnie odpowietrzyłem i hamowanie jest już sensowne. Niestety z lenistwa nie wyciągnąłem klocków przy przekładaniu zacisków i zalałem je płynem. Teraz klocki zostawiają czarne plamy (czyt. są mokre). Przeczyszczę je w benzynie powinno być lepiej. Do tego szukając dziś na tarczach miejsca gdzie kończyły się stare klocki zauważyłem, że mam delikatny rant. Czyli znowu wychodzi, że muszę porządnie dotrzeć kocki. W sumie myślę teraz o ich wymianie, ale to jak już w kwietniu, po wypłacie Wink
W każdym razie czuć już różnicę w hamowaniu. Potrzebna jest o wiele mniejsza siła do uzyskania takiego samego spowolnienia jak wcześniej Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:20, 01 Mar 2013
Haart
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 353
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





Mały offtop: Czester, a o jakich klockach Vesraha myślisz? Tych miękich, czy twardych? W Suzuki mają promocję i chcieli mi dać w dobrej cenie EBC HH, ale że o EBC raczej nie piszą dobrze to wziąłem miękkie Vesrahy - takie mi Olek polecił...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:01, 01 Mar 2013
rodman
A

 
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa / Kutno





W jakiej cenie wyszły te Vesrahy po upuście?

Ostatnio mailowałem z Blairem z SVracingparts i dostałem info ze Galfery spisują się pod czterema tłoczkami super i nie ma co się martwić o tarcze, podobno dobrze parują się z Galferami i ich nie zżerają. Sprzedał takich kompletów już bardzo dużo i ludzi chwalą sobie te zestawy.
Klocki które można u niego zakupić do adapterów to dokładnie FD107G1370 (jest to wersja sintered-złota), sprawdziłem i w Polsce można je kupić od 91zł/kpl.

Miotacztruskawek:
widzę ze Twój adapter musi mieć minimalne inne ułożenie lub ustawienie dziur niż ten mój i te wykonane przez Letko. Zauważyłem na Twojej fotce ze zacisk/klocki zostawiają na tarczy minimalny rancik od wew. strony tarczy którego w przypadku naszych adapterów nie ma ( u nas klocki obcierają o minimalnie większą część tarczy).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rodman dnia Pią 21:04, 01 Mar 2013, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:49, 01 Mar 2013
letko
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1505
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń





Może na DL 650 jest minimalnie inne mocowanie do lagi niz w Twoim Litrze? chociaż nie chce mi się w to wierzyć. Przecież adapter który masz ode mnie jest wykonany wg rysunku miotacza Shocked Zaciski mały jak i wielki ma takie same(chyba, ze się mylę ?)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez letko dnia Pią 22:56, 01 Mar 2013, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 22:11, 01 Mar 2013
rodman
A

 
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa / Kutno





letko napisał:
Może na DL 650 jest minimalnie inne mocowanie do lagi niz w Twoim Litrze? Przecież adapter który masz ode mnie jest wykonany wg rysunku miotacza Shocked chociaż nie chce mi się w to wierzyć. Przecież zaciski mały jak i wielki ma takie same(chyba, ze się mylę ?)


hehe ciekawe Very Happy , myśle ze nie jest to kwestia pojemności, czester ma 650 i u niego tarcza jest tak dotarta jak i u mnie. Miotacz ma również 650 i tarcza jest inaczej dotarta Smile

Ten adapter który wykonałem w zeszłym roku jest identyczny jak ten Twój Letko, może miotacz ma lekkie przesunięcie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rodman dnia Pią 22:13, 01 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 23:34, 01 Mar 2013
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





rodman napisał:

Miotacztruskawek:
widzę ze Twój adapter musi mieć minimalne inne ułożenie lub ustawienie dziur niż ten mój i te wykonane przez Letko. Zauważyłem na Twojej fotce ze zacisk/klocki zostawiają na tarczy minimalny rancik od wew. strony tarczy którego w przypadku naszych adapterów nie ma ( u nas klocki obcierają o minimalnie większą część tarczy).


Bo ja szukałem maksymalnego momentu hamującego, dlatego klocki obcierają o tarczę możliwie po zewnętrznej Cool .

A tak poważnie to też to widzę, tylko, że wszystkie adaptery są wg projektu acinr_PL z forum SVki, który z bratem jedynie przerysowaliśmy w AutoCadzie. U mnie sam adapter jak i otwory były cięte laserem przez komputer, więc wykluczam błąd przy wierceniu. Ale jak oglądałem całość, to klocki nie wystają poza tarczę. Z kolei u was widać to samo, tylko w drugą stronę, delikatny rancik na zew stronie tarczy Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 11:04, 02 Mar 2013
czesterbb
Motocyklista

 
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 268
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko Biała





Myślę o miękkich vesrahach,aczkolwiek rozmawiałem wczoraj z Marcinem,i okazuje się że oryginalne klocki w DL-u są złote, więc zastanawiam się czy jednak złotych klocków nie kupić Confused
Kupuje niebieskie Nissiny i zobaczymy co się będzie działo


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez czesterbb dnia Sob 13:09, 02 Mar 2013, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 16:41, 04 Mar 2013
letko
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1505
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń





A mój kolega mechanik który pomaga mi w obsłudze rozebrał i wyczyścił moje zaciski i założył do nich klocki brembo Carbon Ceramic. Zobaczymy jak to będzie działało. Ja i tak w większej mierze hamuję silnikiem. Jednak do awaryjnego hamowania jak nie przelecę przez kierownicę może się przydadzą


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:39, 04 Mar 2013
rodman
A

 
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa / Kutno





letko napisał:
założył do nich klocki brembo Carbon Ceramic.


ile takie klocki kosztowały?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:46, 04 Mar 2013
letko
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1505
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń





140 zł na dwa zaciski.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:31, 04 Mar 2013
czesterbb
Motocyklista

 
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 268
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko Biała





Będę składał w czwartek wieczorem na Nissinach,
jak zrobię jazdę próbną, to napisze jak się sprawują Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez czesterbb dnia Pon 22:31, 04 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 23:30, 04 Mar 2013
rommel
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów





chłopaki, ja odstąpie jeśli ktoś chce swój adapter, bo dzisiaj sie przejechałem, i coś dziwnego dzieje się z przodem, wiec ostatnią rzecza jaką teraz będe robił to hamulce...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
modyfikacja przedniego hamulca
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 2 z 4  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin