VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia -> modyfikacja przedniego hamulca Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Wto 7:26, 05 Mar 2013
folwar
A1

 
Dołączył: 07 Sty 2011
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Rommel poszło pw.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 8:41, 05 Mar 2013
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





rommel napisał:
chłopaki, ja odstąpie jeśli ktoś chce swój adapter, bo dzisiaj sie przejechałem, i coś dziwnego dzieje się z przodem, wiec ostatnią rzecza jaką teraz będe robił to hamulce...


Mógłbyś rozwinąć pojęcie "coś dziwnego" Wink Question


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:39, 05 Mar 2013
rommel
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów





Letko, folwar przejmie mój adapter Smile

miotacztruskawek - coś dziwnego jest, nerwowo sie przód w winklu zachowuje, ma tendencję do węzykowania :/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:45, 05 Mar 2013
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Pewnie padły łożyska w którymś kole, tak się to zazwyczaj objawia. Przy jeździe na wprost jest ok, w zakręcie zaczyna lekko rzucać motocyklem na boki. Może być też kwestia łożysk główki, ale jednak zacząłbym od kół Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:41, 05 Mar 2013
rommel
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów





łozysko główki jest nowiutkie. Półki i lagi były na geometri, lewa laga miała 3 mm odchylenia, wyprostowano. Mówisz że to może łozyska w kole? Wcześniej to nie występowało.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rommel dnia Wto 13:42, 05 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:39, 05 Mar 2013
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





rommel. Na chlopski rozum, jezeli to wina hamulcow, to cos masz nie tak z zaciskami, moze sa brudne/zapieczone/nie odpuszczaja. Moze sproboj zalozyc stare zaciski i sie przejedz, popatrz. Jezeli to zniknie, to pogrzeb w zaciskach 4 tloczkowych. A jak nie to szukaj w kolach, jak pisze lasoch.
W kazdym razie nie ma co wylewac dziecka z kapiela.

Sorka za pisownie, bylo z kom...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:36, 05 Mar 2013
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





miotacztruskawek napisał:
rommel. Na chlopski rozum, jezeli to wina hamulcow, to cos masz nie tak z zaciskami, moze sa brudne/zapieczone/nie odpuszczaja. Moze sproboj zalozyc stare zaciski i sie przejedz, popatrz. Jezeli to zniknie, to pogrzeb w zaciskach 4 tloczkowych. A jak nie to szukaj w kolach, jak pisze lasoch.
W kazdym razie nie ma co wylewac dziecka z kapiela.

Sorka za pisownie, bylo z kom...


Kolego, wężykowanie/nie trzymanie toru jazdy nigdy nie bierze się z hamulców, coś jest nie tak z podwoziem/zawieszeniem motocykla.
Poza tym Kolega rommel jeszcze nie wykonał przeróbki tylko zamówił kotwy u Letka.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:01, 05 Mar 2013
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3584
Przeczytał: 87 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Luz panowie, kolega rommel nie sugeruje że wężykuje przez hamulce, tylko że z racji wężykowania musi zająć się pilnymi poprawkami (łożyska, l;agi itp) i nie ma czasu/kasy na przeróbki hamulców. OK? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:10, 06 Mar 2013
rommel
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów





oczywiście Smile

W sumie na logike łożysko główki odrzuciłem, zamówiłem Continental Road Attack na przód, bo mam wrażenie że anakee jest wyząbkowana Smile
Więc posżło 3 stówki które miałem przeznaczone na modyfikacje hamulca(zaciski + przewody), ale w nalbliższym czasie sie tym zajmę Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rommel dnia Śro 10:12, 06 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:01, 06 Mar 2013
czesterbb
Motocyklista

 
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 268
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko Biała





Założyłem dzisiaj klocki złote Nissiny........
Hamulec jest po prostu bajka...........
Mocny,ale dozowalny Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:44, 06 Mar 2013
rommel
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów





Nowy roadd Attack, problem zniknał, a ja jestem lżejszy o 370 złotych Smile Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:49, 06 Mar 2013
letko
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1505
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń





Gdyby byli chetni to mam jeszcze kilka adapterów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:23, 21 Mar 2013
czesterbb
Motocyklista

 
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 268
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko Biała





Widze , że temat umarł,
2 DL-e przerobione w custom garage Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:32, 21 Mar 2013
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Trzy Razz , ale czekam na pogodę Wink .
W garażu leżą czekają też nowe klocki http://www.trwmoto.com/datenblatt/mrid/2/hid/82/refmrid/6216/artid/553. Nie brałem najmocniejszych, tylko te trochę słabsze. Przez ostatni rok na oryginalnych zaciskach miałem tą "najostrzejszą" wersję SRQ, a dziś mam ranty w tarczy Very Happy , ale hamowało bez porównania lepiej Smile .
Brałem też pod uwagę Ferodo w wersji ST http://www.ferodoracing.com/catalogue/detail_motorcycle.php?cat=brake_pads&code=FDB574, ale były droższe Wink .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Czw 19:33, 21 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:40, 21 Mar 2013
letko
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1505
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń





czesterbb napisał:
Widze , że temat umarł,
2 DL-e przerobione w custom garage Smile


Jeszcze kilka, ale nie wszyscy jeszcze przetestowali i zamontowali.
Ja też mam wszystko rozebrane w mak poskładane i nowe klocki Brembo, ale ciągle aura zimowa i czekam na wiosnę.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez letko dnia Czw 19:43, 21 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:59, 21 Mar 2013
Pioterrvs88
A2

 
Dołączył: 11 Mar 2013
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Jamielne





rommel napisał:
Nowy roadd Attack, problem zniknał, a ja jestem lżejszy o 370 złotych Smile Sad


A czemu wczesniejszą oponę ząbkowało?? Ciśnienie może za małe? Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:49, 21 Mar 2013
rommel
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów





rommel napisał:
Półki i lagi były na geometri, lewa laga miała 3 mm odchylenia, wyprostowano..


Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:01, 21 Mar 2013
Pioterrvs88
A2

 
Dołączył: 11 Mar 2013
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Jamielne





Wszystko jasne Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:07, 21 Mar 2013
czesterbb
Motocyklista

 
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 268
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko Biała





Ja założyłem złote Nissiny...hamują wybornie,a jeszcze sie nie dotarły Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:46, 21 Mar 2013
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Opony niby mam M+S, ale nawet gdybym teraz gdziekolwiek wyjechał, to przodu raczej bym nie używał... Poczekamy, zobaczymy, na razie kończę zimowy sezon rowerowy Laughing


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Czw 23:05, 21 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:20, 21 Mar 2013
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 81 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





miotacztruskawek napisał:
Opony niby mam M+S, ale nawet gdybym teraz gdziekolwiek wyjechał, to przodu raczej bym nie używał... Poczekamy, zobaczymy, na razie kończę zimowy sezon rowerowy Laughing


Sezon na rower jest cały rok Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:37, 21 Mar 2013
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





express napisał:
miotacztruskawek napisał:
Opony niby mam M+S, ale nawet gdybym teraz gdziekolwiek wyjechał, to przodu raczej bym nie używał... Poczekamy, zobaczymy, na razie kończę zimowy sezon rowerowy Laughing


Sezon na rower jest cały rok Razz


Ale sezon zimowy jest tylko zimą Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:39, 21 Mar 2013
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 81 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





miotacztruskawek napisał:

Ale sezon zimowy jest tylko zimą Wink


Hmm.. znaczy wczoraj się skończył Razz

Po za tym: trzymać się tematu. Pogaduchy w Ringu Wolnym.
Chyba sam sobie przyznam jedno ostrzeżenie...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez express dnia Czw 23:41, 21 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 16:24, 23 Mar 2013
jscoolg
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 229
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Panowie
I jak to działa ? Jakiś realny efekt czy placebo ?
Moze bym przed sezonem zrobił moda
PS
M ktos. W wersji z ABS ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jscoolg dnia Sob 16:32, 23 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 16:32, 23 Mar 2013
czesterbb
Motocyklista

 
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 268
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko Biała





zdecydowanie realny efekt....
dużo mniejszej siły trzeba używać przy hamowaniu,
i klamka jest dużo twardsza


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:40, 23 Mar 2013
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Jeżeli chodzi o drogę hamowania, to nie wiem czy się zmieni. Ale z pewnością hamowanie wymaga mniej wysiłku. O ile wcześniej przy awaryjnym hamowaniu trzeba się było mocować z klamką, o tyle teraz przychodzi to bez większego wysiłku.

Gdzieś na zagranicznym forum znalazłem wyniki pomiarów drogi hamowania różnych maszyn, ale o podobnej proweniencji. Wynikało z tego testu, że V Strom mały i duży nie odstaje jakoś od sobie podobnych maszyn.


EDIT: Żeby nie być gołosłownym


źródło: http://www.vstrom.info/Smf/index.php/topic,11295.30.html


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Nie 13:36, 24 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:20, 25 Mar 2013
jscoolg
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 229
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





A ktos zamontowal do wersji z ABS - koszt moda niewielki ale nie chce byc testerem Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:55, 25 Mar 2013
folwar
A1

 
Dołączył: 07 Sty 2011
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Ja będę montował w wersji z ABS, z tym że zakładam wymianę pompy hamulcowej. Raczej przed rozpoczęciem sezonu nie zamontuje więc na testy będziesz musiał poczekać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:42, 25 Mar 2013
jscoolg
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 229
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





A jaka pompę chcesz włożyć ?
Waham sie czy inwestować w DL a bo na sezon 2014 planuje dużego "moda" czyli ... Wymiane na KTM (990 lub 1190 chyba ze wyjdzie 690 w wersji turystycznej )
Pozdr


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:43, 26 Mar 2013
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





O ile się nie mylę od 07'zmieniona została pompa hamulca, czyli od wersji ABS. Podobno poprawiło to działanie hamulca. Piszę podobno, bo nie mam porównania.
Jak było gdzieś wyżej, na anglojęzycznych forach jest dość dużo testerow, więc polecam przegrzebać temat. Ale podobno przy załączającym się ABSie niekoniecznie skraca się droga hamowania.
Polecam poniższe strony i magiczne hasło 4 piston caliper
http://www.vstrom.info/Smf/index.php
http://www.stromtrooper.com/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:30, 26 Mar 2013
rommel
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów





z ABS praktycznie ZAWSZE wydłuża się droga hamowania. Sytuacja na mokrym jest podobna, ABS jest bezpieczniejszy zdecydowanie, ale na pewno nie skuteczniejszy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:58, 26 Mar 2013
Benek
Motocyklista

 
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 255
Przeczytał: 25 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





rommel napisał:
z ABS praktycznie ZAWSZE wydłuża się droga hamowania.

Taaak! Szczególnie na mokrym i śliskim! Laughing
Nie pisz takich farmazonów bo ktoś może uwierzyć. Evil or Very Mad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:57, 26 Mar 2013
rommel
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów





Czekałem aż ktoś się rzuci Very Happy

Na mokrym oczywiscie ABS ratuje dupę Smile


No i ABS w DLu to ABS z najniższej półki, nie można porównywac do komputera z Multistrady.

W sumie nie wiem czy to madre próbować poprawiać hamulce z ABSem w motocyklu...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:41, 26 Mar 2013
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Benek napisał:
rommel napisał:
z ABS praktycznie ZAWSZE wydłuża się droga hamowania.

Taaak! Szczególnie na mokrym i śliskim! Laughing
Nie pisz takich farmazonów bo ktoś może uwierzyć. Evil or Very Mad



Zależy co kto rozumie przez ratowanie dupy...
Tak się składa że miałem kiedyś taką małą nieprzyjemną sytuację z ABS-em właśnie w DL-u.
Jechałem po mokrej trawie i nagle na "kursie kolizyjnym" znalazło się zwalone drzewo. Po wciśnięciu hamulca w celu awaryjnego hamowania...
NIC SIĘ NIE STAŁO!!! Motocykl jechał dalej!
ABS oczywiście zadziałał prawidłowo, nie dopuścił do zablokowania koła na śliskiej nawierzchni praktycznie odłączając hamulec. Ale ABS nie myśli i nie wie że jego działanie czasami jest niepożądane, czy nawet niebezpieczne!(tak samo ABS zachowuje się np w sypkim piasku)
No i oczywiście nie wyhamowałem przed tym drzewem...!
Gdyby ABS-u nie było i dziabnął bym w klamkę, to koło by zaryło w trawnik, może bym się wywrócił, może nie, ALE NA PEWNO BYM WYHAMOWAŁ!!

Żeby wszyscy mnie dobrze zrozumieli...
Nie twierdzę że ABS jest czymś złym, czy niepotrzebnym. Twierdzę natomiast z całą stanowczością, że ABS nie uratuje każdego, nie zawsze i nie w każdej sytuacji! I owszem, ABS bardzo często wydłuża drogę hamowania...

Trochę OT też z mojej strony, ale przypominam, że tu jest wątek o modyfikacji hamulców... Smile
Są wątki o ABS i tam można kontynuować dyskusję, w przeciwnym wypadku będę przenosił,


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Wto 20:44, 26 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:54, 26 Mar 2013
rommel
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów





No roadrunner wychodze z podobnego założenia jak ty, juz raz sie osrałem przez ABS, i wole mieć zawsze kontrole przy pomocy własnych zdolności i percepcji, niż ufać komputerowi Wink

Opisywałem sytuacje kolegi na B650, który na pełnym sypkiego piasku zakręcie próbował tak jak ja hamować - ja zahamowałem, on z taką samo prędkoscią pojechałem prosto w rów kasując b650, które do tego koziołkowało Very Happy

No i niestety warunki testowe, gdzie jezdnia jest idealna, itd - to nie sa warunki podczas normalnej jazdy, gdzie znajomi mówią, że... Wolą po prostu wyłączyć ABS, bo czują się bezpieczniej jak sie wyłożą na prawo czy lewo i przeszorują po jezdni dupskiem niż wyrżną w auto z impetem i złamią kręgosłup Smile

Mowie to jako osoba która jak była bardzo młoda i głupia, miała 3 kolizje w centrum w godzinach szczytu, 2 razy moto poszło bokiem, straty znikome(1000 zł może) i raz lekko skręcona kostka, i raz jako kozak ostatnim razem stwierdziłem w ułamku sekundy "jak to, ja nie wyhamuje??!!" No i przydzwoniłem w auto, zamiast od razu zeskoczyć w bok dając motocyklowi możliwośc skutecznego rozwalenia auta bez udziału mojego - ale dzięki temu nie przeleciałbym przez maskę.

W sumie największym urazem dotąd była skręcona kostka i oparzenia 10*5 cm Very Happy

Więc z własnego doświadczenia wiem - zdrowia w przeciwieństwie do motocykla NIE KUPIE Wink

Ale dyskutować o tym(bóstwie ABS) nie mam zamiaru, oprę się na testach z gazet, które oczywiście są niezależne, i w wynikach których okazuje się że CABS hondy jest skuteczniejszy na zwykłej i wilgotnej powierzchni niż zawodnik Superbike bez CABS Very Happy

P.S. Tylko znajomi z BMW chwalą sobie ABS, ciekawe daczego Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:43, 04 Kwi 2013
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Patrzcie co się wyprawia teraz na forum SVki Very Happy


Na srebrnych lagach powinno być super Very Happy , jeszcze jak ktoś trafi złoty zacisk Wink . No i dorobili porządny element trzymający śruby w lagach...


Ja powoli nieśmiało wytaczam już sprzęta i docieram nowe klocki, bo i pogoda zaczyna nieco pozwalać. Banan na twarzy coraz szerszy Cool


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:39, 15 Kwi 2013
rommel
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów





Jakby było jeszcze jakieś zamówienie, to ja jestem teraz chętny, właśnie zamówiłem zaciski od gixxera i nowe klocki + oploty, zostało mi jeszcze jakieś 3000 z ubezpieczenia po wczoraj, więc szukam co jeszcze kupić, kufry letko kuszą nadal Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 23:48, 15 Kwi 2013
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Nie wiem jak Letko, ale na forum SV powinny być jeszcze ze 2 komplety u viooxa, tylko trochę droższe.
http://www.svforum.pl/viewtopic.php?f=10&t=5279&start=100
Jak co, to pisz na pw to pomogę w kontakcie gdyby miał być problem...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 23:55, 15 Kwi 2013
rommel
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów





jakbys mógł, daj znać w jakiej cenie też Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:11, 16 Kwi 2013
czesterbb
Motocyklista

 
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 268
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko Biała





Napisz do Letko, miał jeszcze kilka sztuk Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:17, 16 Kwi 2013
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





U viooxa drogo, bo 120pn za komplet Sad , ale za to chromowane Very Happy . Leto ma dużo taniej, ale na nie laski już nie wyrwiesz Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 18:44, 02 Maj 2013
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Chyba już wiem, dlaczego u mnie tak śmiesznie zjada tarcze.

Mam już na nowych zaciskach zrobione ok 1200km. Mogę już chyba powiedzieć, że wszystko się podocierało. Dziś zrobiłem mały przegląd i się zdziwiłem. Okazało się, że po dotarciu klocki trą po całej powierzchni roboczej tarczy. Nie zostawiają wolnej przestrzeni ani od wewnętrznej, ani od zewnętrznej. Przykładałem same klocki do tarczy i przylegają idealnie nie zostawiając miejsca na rant. Na forum SV sugerowali mi, że może to być kwestia klocków, ale teraz sprawdzałem to na dwóch różnych rodzajach klocków (TRW i jakieś które dostałem z zaciskami - chyba Tokico) i na obu jest to samo. Doszedłem więc do wniosku, że może to być kwestia tarczy, która ma niższą powierzchnię roboczą. Niby wyglądają identycznie jak u innych, ale może tylko tak wyglądają...
Sprawdziłem też, czy klocki nie wystają poza tarczę, ale we wszystkich klockach ścierają się równomiernie i nie ma po zewnętrznej żadnego grzbietu Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:45, 03 Maj 2013
rommel
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów





Czyli osohozi, dobrze, źle?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 22:25, 03 Maj 2013
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Działa całkowicie poprawnie mimo wcześniejszych obaw.
Obawa polegała na fakcie, że klocki nie zostawiają żadnego rantu na tarczy, a więc i obawa, że wystają poza tarczę. Przegląd jednak pokazał, że klocek mieści się idealnie w tarczy. Mógłby zostawiać minimalny rant jak u innych, ale w sumie nie ma o co walczyć. Ważne, że adapter ustawia zacisk tak jak powinien.

Inną kwestią jest, dlaczego tego rantu nie ma i tu są dwie teorie.
Pierwsza zakłada, że jest to kwestia klocków produkowanych przez różnych producentów. Kształt blachy klocka jest zawsze taki sam (bo musi pasować w jażmo zacisku) ale już okładziny cierne jakie producenci naklejają na blachę są różne.

Druga teoria zakłada, że mam dziwną tarczę, tzn że ma mniejszą część roboczą.

Jako że wszystko działa poprawnie nawet już mnie to nie specjalnie interesuje... Polecam przeróbke Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Pią 22:41, 03 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 8:51, 16 Maj 2013
rommel
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów





Panowie, po przykręceniu adaptera, zacisk do niego przykręcacie na śrubie i nakrętce offcourse - i tutaj pytanie - wszystkie śruby oczywiście na kleju?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:05, 16 Maj 2013
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Offcourse na kleju, choć ja zawsze poprzestawałem na tym, który mi fabryka dawała, znaczy się przykręcam na oryginalnych śrubach nie dając od siebie nowego kleju.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:21, 16 Maj 2013
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





miotacztruskawek napisał:
Offcourse na kleju, choć ja zawsze poprzestawałem na tym, który mi fabryka dawała, znaczy się przykręcam na oryginalnych śrubach nie dając od siebie nowego kleju.

Czyli de-facto skręcałeś bez kleju... Klej raz zerwany nie spełnia już swojej funkcji tak jak powinien.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 13:08, 16 Maj 2013
czesterbb
Motocyklista

 
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 268
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko Biała





Oczywiście skręcamy na nowym kleju Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 17:46, 18 Maj 2013
goldi1978
A

 
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wiry k/Poznania





Witam

Jestem zainteresowany adapterami, jakby były jakies na zbyciu to proszę o info

Pozdrawiam
Goldi


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:00, 19 Maj 2013
goldi1978
A

 
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wiry k/Poznania





już załatwione, więc nie ma tematu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
modyfikacja przedniego hamulca
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 3 z 4  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin