VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia -> modyfikacja przedniego hamulca Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Wto 12:48, 28 Maj 2013
goldi1978
A

 
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wiry k/Poznania





pytanie do tych co zamontwali
jakie daliście śruby pod zaciski i adaptery


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:53, 28 Maj 2013
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1063
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





czesterbb napisał:
Adaptery przykręciłem na śrubach M10x35 twardość 12,9 z nakrętką samohamującą a zacisk na śrubach M8x30 o tej samej twardości.


U mnie zaciski na śrubach oryginalnych, a adaptery na śrubach o twardości 10,9


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:50, 28 Maj 2013
rodman
A

 
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa / Kutno





ja kupowałem śruby w Asmet. Wszystkie twardość 12,9 i wszystkie na klucz ampul.
nie pamiętam już dokładnie ale wymiary najprawdopodobniej to m10x40 4 szt. i m8x35 też 4 szt. do tego pod każdą dałem podkładkę.

Jeśli nie znajdziesz śrub u siebie to daj znać, ja kupiłem ich więcej więc odpalę Ci jeden komplecik Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rodman dnia Wto 19:53, 28 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:33, 29 Maj 2013
goldi1978
A

 
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wiry k/Poznania





te o twardości 12,9 nie są przypadkiem za twarde i mogą pęknąć


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:47, 29 Maj 2013
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2988
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





goldi1978 napisał:
te o twardości 12,9 nie są przypadkiem za twarde i mogą pęknąć


Nie, oryginalne śruby mają taką samą twardość...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 8:49, 31 Maj 2013
goldi1978
A

 
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wiry k/Poznania





jeszcze pytanie o płyn hamulcowy
dopiero co go wymieniałem i szkoda mi go zlewać, czy można jakoś odkręcić przewody od zacisków aby płyn pozostał w układzie i nie wyciekł
i szybko przykręcić drugie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:16, 31 Maj 2013
rommel
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów





kluczem francuskim mi w serwisie Suzuki mechanik łapał przewód od sprzęgła, jak mi wymieniał uszczelkę na tłoczku Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:08, 31 Maj 2013
goldi1978
A

 
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wiry k/Poznania





tylko ja mam w stalowym oplocie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:17, 31 Maj 2013
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2988
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





goldi1978 napisał:
jeszcze pytanie o płyn hamulcowy
dopiero co go wymieniałem i szkoda mi go zlewać, czy można jakoś odkręcić przewody od zacisków aby płyn pozostał w układzie i nie wyciekł
i szybko przykręcić drugie


60-70% płynu i tak jest w zaciskach, jak chcesz go przelać?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 14:43, 31 Maj 2013
goldi1978
A

 
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wiry k/Poznania





nie chcę przelać z zacisków tylko chcę aby z przewodów i pompy nie wyciekło


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 22:05, 31 Maj 2013
jurek
A1

 
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń





Chętnie podaruję ci te 50 gram DOT 4 abyś nie miał strat.

Pozdrawiam Jurek.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 23:08, 31 Maj 2013
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2988
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





goldi1978 napisał:
nie chcę przelać z zacisków tylko chcę aby z przewodów i pompy nie wyciekło


A co Ci to da skoro wszystko i tak wycieknie/wleje się do nowych zacisków po ich przykręceniu...?
W pompie i przewodach będzie w sumie z 50ml tego płynu, poza tym i tak czeka Cię odpowietrzenie całego układu, więc nie bardzo rozumiem z czym "walczysz"...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:15, 01 Cze 2013
goldi1978
A

 
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wiry k/Poznania





nie o to mi chodziło, że nie mam na nowy płyn, ale po co wylewac skoro dopiero go zalałem a z otwartej dopiero butelki to chyba mi już nie starczy na zalanie całego układu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 0:21, 02 Cze 2013
nieprosty
Motonita

 
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





goldi1978 napisał:
nie o to mi chodziło, że nie mam na nowy płyn, ale po co wylewac skoro dopiero go zalałem a z otwartej dopiero butelki to chyba mi już nie starczy na zalanie całego układu

Koledzy Ci już napisali, że ilość płynu w przewodach i samej pompie w porównaniu do zacisków jest minimalna więc cała ta operacja nie ma sensu.

Żeby nie było, że się tylko czepiam. Gdybym sam miał potrzebę wykonania takiej operacji to spróbował bym w następujący sposób:

1. Na dowolny odpowietrznik przy zacisku zakładamy wężyk tak jak przy odpowietrzaniu
2. Luzujemy odpowietrznik.
3. Naciskamy klamkę aż dojdzie do kierownicy.
4. Zakręcamy odpowietrznik cały czas trzymając klamkę dociśniętą do kierownicy.
5. Klamkę przypinamy do kierownicy jakąś opaską.

Teoretycznie w takim układzie możesz odkręcić zaciski i płyn nie powinien wypłynąć z przewodów. Układ przypomina rurkę z wodą trzymaną w pionie z zatkanym górnym końcem palcem.

Zaznaczam, że nie testowałem tego sposobu i mozliwe, że Ci się po prostu wyleje płyn na ziemie. Wszystko zależy od długości przewodu.
Na końcu albo zwyciężysz Ty albo grawitacja. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 15:46, 02 Cze 2013
goldi1978
A

 
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wiry k/Poznania





właśnie wyczyściłem zakupione zaciski 4-tłoczkowe tokico teraz muszę tylko śruby dokupić i zakładam. Zobaczymy jaki bedzie efekt


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 16:11, 02 Cze 2013
letko
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1522
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń





Myślę, że bez wymiany sprężyn na progresy wymiana zacisków i przewodów w stalowym oplocie nie wiele daje. Ja mam właśnie przewody w oplocie i zaciski od GSXR'a i efekt jest taki że jak jednym palcem pociągnę klamkę hamulca to przód nurkuje na cały zasięg przedniego widelca.
Czyli wynikało by z tego, że hamulec faktycznie jest lepszy i bardziej dozowalny, ale w ślad za lepszym hamulcem nie nadąża zawieszenie i tu nie mamy się co oszukiwać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:25, 02 Cze 2013
czesterbb
Motocyklista

 
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 288
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko Biała





Letko, może za miękko masz zawieszenie zestrojone,
kiedy wymieniałeś olej w lagach i na jaki ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:39, 02 Cze 2013
goldi1978
A

 
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wiry k/Poznania





sprężyny też chodza mi po głowie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:29, 02 Cze 2013
goldi1978
A

 
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wiry k/Poznania





a faktycznie jak zmieniłem przewody na oplot to jakby bardziej nurkował przód przy hamowaniu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 0:21, 03 Cze 2013
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1063
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





letko napisał:
Myślę, że bez wymiany sprężyn na progresy wymiana zacisków i przewodów w stalowym oplocie nie wiele daje. Ja mam właśnie przewody w oplocie i zaciski od GSXR'a i efekt jest taki że jak jednym palcem pociągnę klamkę hamulca to przód nurkuje na cały zasięg przedniego widelca.
Czyli wynikało by z tego, że hamulec faktycznie jest lepszy i bardziej dozowalny, ale w ślad za lepszym hamulcem nie nadąża zawieszenie i tu nie mamy się co oszukiwać.


Na forum SV (albo i jakiegoś innego - dużo się tego naczytałem) powiadają, że zaraz po modyfikacji trzeba zwiększyć tłumienie dobicia. Niestety u nas takowego jeszcze nie ma Sad. Pozostają więc progresy i olej...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 16:53, 03 Cze 2013
rodman
A

 
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa / Kutno





Ja u siebie już wcześniej wstawiłem progresy i po zmianie zacisków na 4 tłoczki ustawiłem tłumienie wstępne sprężyn w połowie i jest ok. nawet przy mocnym hamowaniu z duzej prędkości przód nie nurkuje mi tak jak przy oryginalnych sprężynach z dwu tłoczkowymi zaciskami.

Ostatnio udało mi się też wsadzić nowe klocki Galfera, zrobiłem na nich ze 250km i bardzo ładnie mi przód hamuje, zarówno w suchą jak i deszczową pogodę ( podczas drogi powrotnej złapał mnie deszcz:) )


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:26, 19 Cze 2013
goldi1978
A

 
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wiry k/Poznania





dzisiaj wszystko skręciłem do kupy, zalałem nowym płynem, odpowietrzyłem i po przyjrzeniu się wydaje mi się że zaciski nie są równo wycentrowane względem tarczy. pod prawy zacisk musiałem podłożyć podkładki aby poszedł bardziej do środka. było ewidentnie widać, że tłoczki po prawej stronie zaciski są mocniej wysynięte

czy macie równo oba zaciski, czy może też u was tak jest.

dopiero jutro pojadę sprawdzić działanie w jeździe. klocki mam na razie używane, kupione razem z zaciskami brembo


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 8:39, 02 Lip 2013
folwar
A1

 
Dołączył: 07 Sty 2011
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Faktycznie adaptery są średnio wykonane. Raz ze płaszczyzny nie są równoległe, dwa zewnętrzne tłoczki wysuwają się zdecydowanie bardziej od wewnętrznych. Klocki się ułożą i hamulec działa ale jak dla mnie adaptery do poprawki.

Zamontowałem układ w wersji z ABS. Cały zestaw to
Stalowy oplot
Zaciski czterotłoczkowe z GSX-R 600 + zestaw naprawczy
Klocki sinterowe Galfer
Pompa hamulcowa fabryczna.

Jeśli idzie o działanie ABS to nic złego się nie dzieje, sprawdzany na mokrej trawie i szutrach działał bez zarzutu.
Same hamulce zaś nie powalają, przy jeździe solo nie zauważyłem jakieś poprawy. Wydaje mi się że wymiana pompy to konieczność. Spróbuję z pompą od wersji bez ABS, tłoczek w niej ma troszkę większą średnicę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 16:52, 28 Sie 2013
letko
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1522
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń





Z wykonania adapterów zrezygnowałem z powodu małego zainteresowania.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez letko dnia Pią 21:29, 28 Lut 2014, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:56, 28 Kwi 2014
Pioterrvs88
A2

 
Dołączył: 11 Mar 2013
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Jamielne





Mam pytanie. Gdzie takie adaptery można sobie załatwić? Może ma ktoś na sprzedaż? Pozdrawiam Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 7:17, 29 Kwi 2014
markervip
A1

 
Dołączył: 14 Gru 2013
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Zapytaj na forum SV użytkownika vioox powinien jeszcze mieć :]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 8:34, 29 Kwi 2014
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1063
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Jak nie vioox to może letko wznowi produkcję... Musiałbyś go popytać...
A jak też nie on, to pozostaje zassać plik CADa i samemu zapoznać się z miejscowymi zakładami z CNC Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:39, 15 Maj 2014
Pioterrvs88
A2

 
Dołączył: 11 Mar 2013
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Jamielne





miotacztruskawek napisał:
pozostaje zassać plik CADa i samemu zapoznać się z miejscowymi zakładami z CNC Wink


A na numerycznych narzędziach nie da się tego wykonać?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:03, 15 Maj 2014
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1063
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Pioterrvs88 napisał:
miotacztruskawek napisał:
pozostaje zassać plik CADa i samemu zapoznać się z miejscowymi zakładami z CNC Wink


A na numerycznych narzędziach nie da się tego wykonać?


A to przypadkiem nie to samo Wink Question Question Question


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 16:56, 06 Lis 2016
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1063
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Tak z zimowych nudów Wink . Znalazłem chyba lepszy, tańszy i prostszy sposób na modyfikację przedniego hamulca Smile .

Otóż. Wiosną grzebałem przy swoim Rzepaku, bo postanowiłem wywalić u siebie jedną tarczę hamulcową. Takie mocne zboczenie w kierunku OFFu Wink . W każdym razie po usunięciu jednego zacisku wraz z tarczą okazało się, że w sumie to hamuje, ale trzeba mocno, naprawdę mocno potraktować klamkę Confused . Zacząłem grzebac i od razu przypomniały mi się modyfikacje z V-stroma Smile .

W teorii to co robimy montując zaciski czterotłoczkowe to zmieniamy "przekładnię" dźwigni hydraulicznej.



Czyli tak, jak byśmy wydłużyli naszą część kija do punktu podparcia, a wtedy z większa siłą oddziałujemy na kamień Smile . Rzecz w tym, że to samo możemy przecież osiągnąć skracając część kija między podparciem a kamieniem Very Happy . I tak oto wpadłem na poniższą tabelkę Very Happy .



Gdy pogrzebałem po mojej oryginalnej klamce, okazało się, że mam tam toczek 15mm.


Z tabelki wynikło mi więc, że aby zachować taką samą siłę, którą muszę dać na klamkę, żeby mieć takie samo hamowanie przy jednej tarczy musiałbym dać pompę z tłoczkiem ok 11-12mm. Takie niestety są trudno dostępne w drugim obiegu (a przynajmniej podczas poszukiwań na znanym portalu aukcyjnym mało komu chciało się to sprawdzać). W każdym razie bez większych problemów namierzyłem moją obecną pompę, ma 1/2", czyli 12,7mm (od Yamahy Tenerki XT600) Wink .

Do hamowania muszę użyć trochę większej siły, ale jest dobrze Smile .

Konkluzja jest prosta Smile . Popatrzcie jakiej średnicy są tłoczki w waszych pompach i poszukajcie pomp z mniejszą średnicą tłoczka Very Happy .Wyjdzie na to samo co kupno zacisków na 4 tłoczki i adapterów, tylko taniej. Koszt pompy to ok 70-100pln. Do tego czasem trzeba jeszcze kupić samą klamkę, ale to koszt ok 20pln. Tylko przy zakupie pompy popatrzcie, żeby miała też miejsce na lusterka, nie wszystkie mają Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 17:07, 06 Lis 2016
mRadek
A

 
Dołączył: 07 Lis 2014
Posty: 171
Przeczytał: 35 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Koszalin/Stavanger





Zmniejszając średnicę tłoczka pompy zwiększamy ciśnienie w przewodach hamulcowych, czy to dobrze?
Jednocześnie zmniejszamy ilość tłoczonego płynu, to akurat może być zrekompensowane skokiem tłoczka, a co za tym idzie skokiem dźwigni hamulca.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:12, 06 Lis 2016
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1063
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





@mRadek. Dokładnie jak piszesz... Przy mniejszym tłoczku musisz wykonać większy skok, ale tym samym masz większe ciśnienie. Tylko w oryginalnym zestawieniu, jak masz awaryjne hamowanie, to musisz ścisnąć klamkę bardzo mocno, a tu już nie. Efekt tak naprawdę osiągasz ten sam, ciśnienie w przewodzie jest pewnie podobne, tylko ty nie musisz takiej siły w łapie generować, bo pomaga ci w tym pompa... O ile pamiętam (chyba nawet w tym wątku to gdzieś jest) w którymś roku (chyba 2007) zostało coś zmienione właśnie w pompie i hamulce zaczęły działać lepiej... Nie zdziwiłbym się, jak by właśnie dano pompę z mniejszym tłoczkiem Wink .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:24, 06 Lis 2016
mRadek
A

 
Dołączył: 07 Lis 2014
Posty: 171
Przeczytał: 35 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Koszalin/Stavanger





No tak to właśnie zrozumiałem Smile
Chodzi mi też o to, czy wtedy nie należało by obowiązkowo wymienić na mocniejsze przewody w metalowym oplocie, żeby ich za mocno nie "rozdymało" przy normalnym hamowaniu?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 10:13, 07 Lis 2016
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1063
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Wymienić przewody zawsze warto Wink , ale ciśnienie będzie przecież takie samo Smile . NORMALNIE hamując musisz wytworzyć pewne ciśnienie w układzie zacisków i ono musi być takie samo zarówno na oryginalnej pompie jak i po podmianie. Za to siła jakiej ty użyjesz w łapie będzie mniejsza. Przy awaryjnym hamowaniu też nie wytworzysz większego ciśnienia, bo klamka szybciej dojdzie do kierownicy. Na pewno większe ciśnienie będziesz miał przy oryginalnej klamce jeżeli na siłę klamkę dociągniesz do kierownicy Wink .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 13:21, 30 Mar 2017
kitza
A

 
Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 128
Przeczytał: 94 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz





Panowie, czy taki adapter [link widoczny dla zalogowanych] podejdzie do DL1000 K2?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:46, 30 Mar 2017
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2988
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Raczej tak
w starym 1000cu i 650 hamulce były takie same


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:19, 19 Lis 2017
paczekort
A2

 
Dołączył: 13 Lis 2017
Posty: 95
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bochnia





Witam,
czy ktoś może się podzielić plikiem CAD do wykonania adapterów ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 9:37, 20 Lis 2017
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1063
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





paczekort napisał:
Witam,
czy ktoś może się podzielić plikiem CAD do wykonania adapterów ?

Podeślij swojego maila na PW


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:50, 21 Lis 2017
paczekort
A2

 
Dołączył: 13 Lis 2017
Posty: 95
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bochnia





Cześć,
czy ktoś dokonał zmiany pompy hamulcowej na inną ?

Mój dl1000 jest z 2007 roku. Zamontowałem stalowy oplot(przód i tył), klamki akcesoryjne, nowy płyn hamulcowy, kolcki są ok. W przypadku zapakowanego motocykla i jazdy z pasażerem hamowanie jest naprawdę fatalne. (przy użyciu przedniego jak i tylnego hamulca). Miałem możliwość polatać varadero xl1000 i gs 1200 i w tych sprzętach hamulce to brzytwa niczym jazda typowo sportowym motocyklem!


Chciałem rozwinąć myśl użytkownika miotaczatruskawek na temat zmiany pompy hamulcowej. Kolega zaproponował zmianę pompy hamulcowej na pompę z mniejszym tłoczkiem co na początku wydało mi się nie totalnie nie logiczne. Jednak tą zmianę rozważyłem typowo teoretycznie.
Mianowicie korzystają z podstaw fizyki wykonałem proste obliczenia. Wyniki obliczeń wskazują ,że siłą hamowania (siłą oddziałująca na klocek hamulcowy) wzrośnie o 31% przy zmianie średnicy tłoczka z 16 mm na 14 mm. Wyniki są naprawdę obiecujące ale jak ma się to w rzeczywistości.

Potrzebuje waszej pomocy możę ktoś ma dl młodszego niż mój bądź dokonał takiej modyfikacji pompy. Moja pompa hamulcowa wygląda tak:





zaznaczyłem na zdjęciu 5/8 cala to jakies 15.8 mm -średnica tłoczka w pompie hamulcowej

Podobno posiadacze młodszych dl nie narzekają już tak na hamulce. Jestem ciekaw jaką pompę zostawał producent


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez paczekort dnia Wto 23:59, 21 Lis 2017, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 3:44, 22 Lis 2017
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2988
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Wymiana pompy hamulcowej jest zdecydowanie słusznym posunięciem, przy czym jeżeli już się na to decydować, to gorąco polecam zastosować RADIALNĄ pompę hamulcową np. taką Nissina:

Zwłaszcza jeżeli ktoś dokonał już modyfikacji w postaci wymiany zacisków hamulcowych na 4 lub 6 tłoczkowe STAŁE z jednego istotnego powodu...
Pompa hamulcowa o mniejszej średnicy tłoczka wytwarza większe ciśnienie w układzie hamulcowym przy przyłożeniu tej samej siły do klamki co pompa oryginalna a pompa radialna z racji "większej dźwigni" jeszcze większe. Niestety zmniejsza się skuteczny skok klamki tzn pełny skok klamki powoduje mniejszy skok tłoczków. Jak wiadomo oryginalne zaciski są pływające, co za tym idzie w pewnych sytuacjach ruch zacisków powoduje większe cofanie się tłoczków niż ma to miejsce w zaciskach stałych gdzie, o ile tarcza nie ma bicia, klocki tylko luzują się na tarczy po odpuszczeniu klamki.
Ja u siebie w Varadero wymieniłem pompę na radialną i hamulce o ile złe nie były, to teraz są góra 2palcowe i doskonale dozowalne/wyczuwalne. Niestety jeżeli długo jadę (5-10km) nie dotykając hamulca to przy pierwszym naciśnięciu klamka nieprzyjemnie głęboko wpada. Innymi słowy występuje zjawisko podobne jak przy delikatnym zapowietrzeniu układu. Dzieje się tak właśnie dlatego, że ruchy zawieszenia i zacisków cofają tłoczki trochę bardziej niż konieczne jest do zluzowania klocków. W normalnych warunkach gdzie hamulca używa się co chwila przypadłość ta praktycznie nie występuje


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 7:57, 22 Lis 2017
paczekort
A2

 
Dołączył: 13 Lis 2017
Posty: 95
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bochnia





Kurcze varadero ma naprawdę dobry hamulec Very Happy nie to co vstorm
Własnie rozchodzi się o skok klamki. Można założyć pompę z tłoczkiem o średnicy 12 mm i ta siła wzrośnie jeszcze bardziej. Ta przykładowa pompa Radialna Nissna ma tłoczek o jakiej średnicy ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:02, 22 Lis 2017
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1063
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





roadrunner napisał:
Pompa hamulcowa o mniejszej średnicy tłoczka wytwarza większe ciśnienie w układzie hamulcowym przy przyłożeniu tej samej siły do klamki co pompa oryginalna a pompa radialna z racji "większej dźwigni" jeszcze większe.

I tu wychodzi kolejny "zonk"... Przełożenie hydrauliczne to jedno. Ale w pompie jest jeszcze kolejna dźwignia w postaci samej klamki naciskającej na tłoczek. I nawet jeżeli przełożenie hydrauliczne wydaje się być mało obiecujące, to sam kształt klamki w pompie może sporo zmienić...

Ale o ile mi wiadomo @paczekort ma akcesoryjne klamki, które chciałby zostawić na motorze Wink . Na szczęście są dostępne pompy hamulca pod takie same klamki, ale z mniejszym tłoczkiem... Pytanie teraz, czy zastosować pompę 14mm czy 1/2" (12,7mm).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:42, 22 Lis 2017
paczekort
A2

 
Dołączył: 13 Lis 2017
Posty: 95
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bochnia





Cytat:
I nawet jeżeli przełożenie hydrauliczne wydaje się być mało obiecujące, to sam kształt klamki w pompie może sporo zmienić...
Dokładnie zgadzam się. Ja po zmianie klamek na akcesoryjne odczułem zamianę hamulca na plus (dźwignia zrobiła się większa (plus opcja regulacji położenia klamki).
Dodatkowo dołożenie stalowego oplotu zrobiło różnicę. Na gumiaku mogłem swobodnie wcisnąć klamkę do oporo (bardzo swobodnie). Jednak to wszytko jak dla mnie to mało dlatego czas na zmianę pompy hamulcowej
Very Happy Very Happy Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:30, 22 Lis 2017
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1063
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





A czy znalazłby się ktoś, kto by mógł zrobić fotki wszelkich cyferek na pompie w swoim motocyklu Wink Question Zwłaszcza poszukiwane modele po 2007r Smile , choć dla porównania i młodsze byłoby fajnie zobaczyć Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 14:06, 22 Lis 2017
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2988
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





paczekort napisał:
Ta przykładowa pompa Radialna Nissna ma tłoczek o jakiej średnicy ?


Niestety nie wiem, ale różnica w skuteczności hamulców jest ogromna.
Zabawne jest to, że w GSXR-ach bodajże, była akcja serwisowa na te pompy i można je kupić zupełnie sprawne za śmieszną kasę. Sprzedawca od którego kupowałem swoją miał ich do sprzedania chyba ze 30.
Jeżeli ktoś chce zawsze może zainwestować cyfrę rzędu 1000zł w pompę Magura, Tech czy np. taką Brembo:

Nie wiem jak zrobione są te pompy i jaka jest różnica w budowie ale ludzie którzy latają po torze wymieniają swoje stock'owe radialne pompy na właśnie takie i różnica w hamulcach jest spora.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 15:22, 22 Lis 2017
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1063
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Widzisz... Najzabawniejsze jest to, że Suzuki (i nie tylko) stosowało w swoich maszynach te same pompy w wielu różnych modelach. A teraz na rynku wtórnym te same pompy zdemontowane z różnych maszyn potrafią mieć skrajnie różne ceny. Np pompa zdemontowana ze świeżego Vstroma potrafi kosztować 400pln, podczas gdy taka sama pompa w podobnym stanie (no może bez klamki) z Bandyty 600 potrafi kosztować poniżej 100pln, a z Burgmana poniżej 40pln Shocked . To w imię czego przepłacać Question Question Question

PS: Swoja drogą, ciekawe, czy to 19x18 nie jest w jakiś sposób wymiarem tłoczka...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Śro 15:23, 22 Lis 2017, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 16:28, 22 Lis 2017
staszek_s
Motonita

 
Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 699
Przeczytał: 130 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radlin, Śląsk





paczekort napisał:
Kurcze varadero ma naprawdę dobry hamulec Very Happy nie to co vstorm

Ja mało nie zaryłem dziobem na Varadero 125 jak pierwszy raz hamowałem, nawet tam jest ostrzejszy hamulec niż w małym DL'u Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez staszek_s dnia Śro 16:28, 22 Lis 2017, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 16:47, 22 Lis 2017
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2988
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





staszek_s napisał:

Ja mało nie zaryłem dziobem na Varadero 125 jak pierwszy raz hamowałem, nawet tam jest ostrzejszy hamulec niż w małym DL'u Smile

Varadero 125 waży trochę więcej niż rower, 1000 waży 270kg


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 0:38, 23 Lis 2017
paczekort
A2

 
Dołączył: 13 Lis 2017
Posty: 95
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bochnia





Ja miałem podobną sytuację przesiadając się z dl1000 na varadoero xl1000. Z przyzwyczajania dynamicznie wcisnąłem klamkę hamulca i zatrzymałam się prawie twarzą na kierownicy. Smile

Panowie wracają do tematu zmiany pompy hamulcowej. Wykonałem uproszczone obliczania jak wzrośnie siła działająca na klocki hamulcowe w zależności o od pompy hamulcowej ( różne średnicę tłoka).





Z obliczeń widać jak znacznie wzrasta siła działająca na kolcki hamulcowe przy pompie z średnicą tłoczka 1/2". Nasuwa się pytanie jak będzie wyglądać praca klamki hamulcowej (jaki będzie jej skok)

Mam prośbę o sprawdzenie jakie macie pompy w sowich v stromach


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez paczekort dnia Czw 1:02, 23 Lis 2017, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 0:44, 23 Lis 2017
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2988
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





paczekort napisał:
Ja miałem podobną sytuację przesiadając się z dl1000 na varadoero xl1000. Z przyzwyczajania dynamicznie wcisnąłem klamkę hamulca i zatrzymałam się prawie twarzą na kierownicy. Smile


W moim moto takie wciśnięcie klamki na bank skończyło by się zablokowaniem przedniego koła.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
modyfikacja przedniego hamulca
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 4 z 5  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin