VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia -> oliwiarka własnej roboty Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
oliwiarka własnej roboty
PostWysłany: Wto 18:30, 20 Sty 2009
cyryl DL1000
Motocyklista

 
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kopanki, Wielkopolska





Mam pytanie. Czy ktoś z was używa teraz takiego cuda? Czytałem kiedys na starym forum transalpa i letko tam pisał o swoim wynalazku.
Jęśli macie coś takiego to opiszcie, z czego robiliście. Wiem, że elektrozawór itd ale może polecacie jakiś model.
Letko jeśli możesz to opisz swój dokladnie. Ale nie ten nowy ze sterowaniem elektronicznym tylko ten z zaworkiem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: oliwiarka własnej roboty
PostWysłany: Wto 20:41, 20 Sty 2009
ladzior
A

 
Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





cyryl DL1000 napisał:
Mam pytanie. Czy ktoś z was używa teraz takiego cuda? Czytałem kiedys na starym forum transalpa i letko tam pisał o swoim wynalazku.
Jęśli macie coś takiego to opiszcie, z czego robiliście. Wiem, że elektrozawór itd ale może polecacie jakiś model.
Letko jeśli możesz to opisz swój dokladnie. Ale nie ten nowy ze sterowaniem elektronicznym tylko ten z zaworkiem.


Ja takową posiadam, ale włączaną ręcznie. Miałem elektrozawór, ale wycofałem się z pomysłu, bo straszne się grzał przy pracy i po godzinie jazdy nie dało się go dotknąć. Zaczął przez to działać jak podgrzewacz do oleju Sad

Będziesz chciał konkretów to daj znać. Mnie to wyniosło 60zl za całość.
Da się dużo taniej, ale zainwestowałem w porządny zawór przepływowy.

pzdr,
ladzior


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:00, 20 Sty 2009
cyryl DL1000
Motocyklista

 
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kopanki, Wielkopolska





Ladzior właśnie o dużo konkretów mi chodzi. Jaki masz zawór? Można ustawić dokładne dozowanie oleju?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:28, 20 Sty 2009
ladzior
A

 
Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





cyryl DL1000 napisał:
Ladzior właśnie o dużo konkretów mi chodzi. Jaki masz zawór? Można ustawić dokładne dozowanie oleju?


Mój zestaw śmierdzi rybami Smile

Zawór taki:
http://aquario.pl/product_info.php?cPath=7_39&products_id=288
Daje możliwość bardzo precyzyjnej regulacji.

Oparty na szybkozłączkach. Potrzebne więc 2m takiej rurki co CO2:
http://aquario.pl/product_info.php?cPath=7_39&products_id=289

Samo podawanie oleju na zębatke to kombinatoryka stosowana. U mnie rurka od perfum, kawalek blaszki i działa. Pozostaje jeszcze przełącznik on/off. Ja mam tzw. zawór odcinający do instalacji CO2 (też na tych szybkozłączkach) oraz zbiornik oleju - musi być coś z odpowietrzeniem.
U mnie to zbiorniczek plynu hamulcowego z jakiegoś BMW.

W razie czego w wolnej chwili mogę jakieś foty zrobić Smile

pzdr,
ladzior


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:53, 20 Sty 2009
cyryl DL1000
Motocyklista

 
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kopanki, Wielkopolska





O taką odpowiedz mi chodzilo. Wielkie dzieki ladzior

Jeśli zrobisz zdjęcia to oczywiście wstaw


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:10, 20 Sty 2009
letko
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1505
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń





Te zaworki precyzyjne do CO2 się nadają ale nie do oleju.
W akwarium dozuję CO2 takim zaworkiem bardzo precyzyjnie dosłownie po 1 bąbelku na sekundę. Niestety w moto zarżnąłem 2szt bo ustawienie np kilka kropel na minutę było niemożliwe. Olej jest tak penetrujący że kapało jak mu się podobałó.
Elektrozawór jaki zastosowałem jest rozwiązaniem niedrogim ok 50-70zł ale nic się nie grzeje i jest wszystko OK.
Jest to elektrozawór paliwa z instalacji gazowej do samochodów jak znajdę fotki to wkleję.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:15, 20 Sty 2009
Brzo
Administrator

 
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Letko a może masz nazwę i model?

p. Brzo


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:21, 20 Sty 2009
letko
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1505
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń





Szukam kurde i nie mogę znaleźć Twisted Evil
Jak tylko cos będę wiedział to jutro Wam podam.
Cierpliwości Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:39, 20 Sty 2009
cyryl DL1000
Motocyklista

 
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kopanki, Wielkopolska





powiedz czy elektrozawor z prawie nowej instalacji gazowej będzie ok? Bo moge taki mieć za piwko od znajomego.
Co proponujesz do dozowania oleju zamiast tego zaworka CO2? Tylko nie pisz, że ten Twoj elektroniczny wynalazek bo chce zrobic to tanim kosztem:)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:58, 20 Sty 2009
letko
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1505
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń





Very Happy Ten wynalazek faktycznie tanio nie wyszedł i gdybym trochę dołożył to miałbym oryginalnego Scotoilera.Ale satysfakcja mi to wynagradza.
Co zamiast zaworka CO2? Tak szczerze mówiąc nie wiem. Czytałem że ludzie stosowali zaciski od kroplówki i jakieś tandetne zaworki akwarystyczne, ale chyba jednak ten zaworek CO2 będzie najlepszy.
Ja stosuje olej przekładniowy bodajże 80W90? Jak jest ciepło to płynie szybciej jak jest zimno to gęstnieje i leci wolniej. Niestety zawzse trochę ,a czasami bardziej mam usmarowany wachacz i trochę oponę, ale ląńcuch miałem naciągany dopiero po 10tys km w Moto Suzi w Bielsku.
Mechanik stwierdził że to właśnie dzięki temu smarowaniu jest w tak dobrym stanie.
Pozdr.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez letko dnia Śro 9:46, 28 Sty 2009, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:59, 20 Sty 2009
cyryl DL1000
Motocyklista

 
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kopanki, Wielkopolska





Jeszcze Jedno pytanie. Z czego robicie dysze i jak ją ustawiacie? Można po wahaczu poprowadzić miedziana rurke hamulcowa i nie dawac juz do niej jakiegos zakonczenia?
W które miejsce powinien kapać olej? Lepiej z boku zebatki tak jak w scottoilerze czy lepiej na srodek łańcucha przed zębatka?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:04, 20 Sty 2009
letko
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1505
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń





Ja początkowo miałem dwie dysze ale był kłopot z efektem naczyń połączonych. Po wylączeniu zapłonu zawsze kapał olej aż dysze zostały puste. Teraz mam jedną i kapie z boku żębatki, ale równie dobry efekt będzie jeżeli będzie kapało przed żębatką.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:28, 20 Sty 2009
cyryl DL1000
Motocyklista

 
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kopanki, Wielkopolska





Znalazłem takie zaworki
http://www.allegro.pl/item529274118_precyzyjny_zaworek_dlawiacy_co2_szybkozlaczki.html

oraz

http://www.allegro.pl/item534748710_precyzyjny_zaworek_dlawiacy_co2_camozzi.html

Który lepszy? A może znasz bardziej odpowidni?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 9:42, 21 Sty 2009
ladzior
A

 
Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





letko napisał:
Te zaworki precyzyjne do CO2 się nadają ale nie do oleju.
W akwarium dozuję CO2 takim zaworkiem bardzo precyzyjnie dosłownie po 1 bąbelku na sekundę. Niestety w moto zarżnąłem 2szt bo ustawienie np kilka kropel na minutę było niemożliwe. Olej jest tak penetrujący że kapało jak mu się podobałó.


A ja ten mam jeszcze z Yamahy Fazer - służy 3 lata i dobrze kapie.
Inna sprawa, że kontrole zawsze robię w garażu a nie w upale Smile Ja mam prostą zasadę - jeśli opona na powierzchni roboczej jest czysta a łańcuch nasmarowany to nie wnikam Smile

cyryl DL1000 napisał:
Jeszcze Jedno pytanie. Z czego robicie dysze i jak ją ustawiacie? Można po wahaczu poprowadzić miedziana rurke hamulcowa i nie dawac juz do niej jakiegos zakonczenia?
W które miejsce powinien kapać olej? Lepiej z boku zebatki tak jak w scottoilerze czy lepiej na srodek łańcucha przed zębatka?


Mi kapie na bok zębatki, mniej więcej na godzinie 19. Jedna rurka.
Widziałem u kolegi zastosowaną miedzianą rurkę - jest to o tyle wygodne, że dowolnie ją kształtujesz i zapominasz.

pzdr,
ladzior


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ladzior dnia Śro 9:44, 21 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:09, 21 Sty 2009
letko
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1505
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń







Tak to wygłądało na początku. Teraz mam sterownik mikroprocesorowy i tylko jedną dyszę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:42, 21 Sty 2009
mradom
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa\Pruszków





Ja mam w planie zastosowac elektrozawor taki jak u Ciebie sterowany ukladem z regulacja czasow i szystko podlaczone poprzez przekaznik wysterowany z np. tylniej lampy (czyli oliwiarka dziala jak przerecony jest kluczyk).
Brakuje poki co pomyslu na zbiornik na olej, moze ktos cos podpowie?
Jesli mi sie nie uda dobrac jakiegos samochodowego z odpowietrzeniem to bedzie zastosowana jakas butelka a odpowietrznik zrobie z ustnika do alkomatu Smile.

/mr/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:25, 21 Sty 2009
ladzior
A

 
Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





mradom napisał:
Ja mam w planie zastosowac elektrozawor taki jak u Ciebie sterowany ukladem z regulacja czasow i szystko podlaczone poprzez przekaznik wysterowany z np. tylniej lampy (czyli oliwiarka dziala jak przerecony jest kluczyk).
Brakuje poki co pomyslu na zbiornik na olej, moze ktos cos podpowie?
Jesli mi sie nie uda dobrac jakiegos samochodowego z odpowietrzeniem to bedzie zastosowana jakas butelka a odpowietrznik zrobie z ustnika do alkomatu Smile.

/mr/


Ciężko Ci będzie zachować szczelność - olej to wybitnie wredna substancja Smile

Desperujesz z tym szukaniem. Patrz:
http://moto.allegro.pl/item531206632_zbiorniczek_plynu_hamulcowego_fiat_125p.html

Ja mam dokładnie taki sam. Tylko górne ujście musiałem zatkać. Odpowietrzenie jest w zakrętce.

pozdrawiam,
ladzior


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:26, 21 Sty 2009
mradom
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa\Pruszków





A gdzie ten zbiornik ukryles?
/mr/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:33, 21 Sty 2009
ladzior
A

 
Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





mradom napisał:
A gdzie ten zbiornik ukryles?
/mr/


Pod siedzeniem. Mniej więcej tam, gdzie Letko (prawa fotka).
Miejsca tam jest pod dostatkiem.

Musze iść do garażu zdjęcia zrobić Smile

pzdr,
ladzior


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:09, 21 Sty 2009
cyryl DL1000
Motocyklista

 
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kopanki, Wielkopolska





przecież zbiorniczek można zrobić z obojetnie jakiej butelki. około 200ml będzie najlepsza. Odpowietrznik można zastąpić dziurką zrobioną np cyrklem. Trzeba pamietac zeby dziurka byla na samej górze zbiorniczka


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 15:12, 21 Sty 2009
letko
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1505
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń





Ja zbiorniczek mam taki (trochę mały ale daje rady)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 15:35, 21 Sty 2009
mradom
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa\Pruszków





Galancie to zrobiles przyjacielu Smile

/mr/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 17:06, 25 Sty 2009
ladzior
A

 
Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Oto i obiecane fotki mojej patentologii Smile

Zbiornik:


Sterowanie (czerwony to odcięcie):


Podawanie na zębatkę:


I z innej strony:


pzdr,
ladzior


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 0:24, 28 Sty 2009
stanley7171
A2

 
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 80
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Torunia





Witam wszystkich ja mam zrobione smarowanie na malej zebatce troszke podobnie jak tu tylko bardziej trwaly pedzelek wykonalem http://xjr1300sp.republika.pl/tuning/tuning.html w tamtym roku przejechalem na tym patecie ok.7000 i jest ok Fajna sprawa bo nie widac z tylu tego calego badziewia tu jeszcze inne wykonanie znalazlem http://zbyhu1.republika.pl/moto/scottoiler.htm a tu orhinal http://dl650.free.fr/photos/pbsoluces/Scottoiler.html


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:19, 05 Lut 2009
letko
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1505
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń





Zainspirowany Fajnym zbiorniczkiem na olej kolegi ladziora Zmieniłem także mó w którym złamała mi się końcówka doklejona z kroplówki.
Kupiłem w sklepie rolniczym zbiorniczek na płyn hamulcowy do traktora cena 2,50zł. Pojemności dokładnie nie znam, ale napewno ma 200ml.
Plusem tego zbiorniczka jest to że ma tylko jedno wyjście na wężyk wychodzące z dna i oczywiście zakrętkę z odpowietrznikiem.
Miejsce w którym go zamontowałem pomimo tego że jest dośc wysoki nie przeszkadza zupełnie w zatrzaśnięciu siedzenia



Tak to wygląda w całości





Ato jest sterownik mikroprocesorowy gdzie pokrętło T1 służy do ustawienia czasu pomiędzy otwarciem elektrozaworu od 30sek co 15sek każda pozycja (10pozycji). Pokrętło T2 reguluje czas otwarcia zaworu elektromagnetycznego od 1 sek do 10sek (początkowo było od 10 sek co 2,5sek każda pozycja ale czasy te były zbyt długie) Przykręciłem odwrotnie dlatego bo nie pasowały mi kabelki.



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez letko dnia Czw 20:34, 05 Lut 2009, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:26, 05 Lut 2009
mradom
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa\Pruszków





Oczywiscie sterownik masz zasilany poprzez przekaznik z tylnej lampy?
Ktory kabelek od zasilania lampy trzeba wziac jako sterowanie przekaznika?
/mr/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:44, 05 Lut 2009
letko
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1505
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń





Wybacz ale elektryka to dla mnie temat nieznany. Podłączał mi to kolega elektromechanik samochodowy ale faktycznie zasilanie brał z tyłu z lewej strony motocykla Embarassed (widzisz jaki ze mnie elektryk).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:58, 05 Lut 2009
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Ten na którym pojawia się napięcie po przekręceniu kluczyka czyli od pozycji, koloru nie pamiętam.
Kurde, Letko, ten twój wynalazek jest lepszy niż orginalny!!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:13, 05 Lut 2009
ladzior
A

 
Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





mradom napisał:
Oczywiscie sterownik masz zasilany poprzez przekaznik z tylnej lampy?
Ktory kabelek od zasilania lampy trzeba wziac jako sterowanie przekaznika?
/mr/


Po angielsku:

3. Best places to obtain Switched 12 Volt power for an Auxiliary Fuse Block Relay.

A. Tail Light wire. This is the Brown wire running in the tail harness along the left rear subframe. After the tail harness connector (located at the rear of the subframe) it is the Green wire. Note: This wire is HOT when the key is in the PARK or ON position. This is good to use if you what to run accessories without having the ignition & lights on. But, if in park for an emergency and using emergency flashers your accessories will be energized. This is my favorite, but I also install a small underseat switch to disable the aux box when desired. Brown wire also avail under fuse box 05 & up 1000 & all 650

B. OEM heated grip connector. Located behind radiator on left side & usually taped to the main harness. A Black connector with 2 wires going to it. Orange/Green wire is Hot and Black/White is Ground. If you do not want to cut this connector, then order Suzuki part no. 36852-06G00. This is the horn lead wire and the connector will mate.

C. Rear Brake Light Switch wire. Located just forward of the battery. A small clear white 2 wire connector, one Orange/Green & one White/Black. Orange/Green wire is switched Hot, no ground wire available here.

D. Instrument Panel Power wires. Located inside left side cowling in wire pocket. Must remove cowling panel and strip part of harness cover off for wire access. Either the Orange/Red or the Orange/Green wire will do.

E. Any of the Orange (or striped Orange) wires under the OEM fuse box. You can just detach and pull the fuse box up to gain access. The Brown tail light wire is also here on 05 & up 1000 & all 650.

pozdr,
ladzior


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 0:42, 06 Lut 2009
mradom
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa\Pruszków





dziaki za podpowiedz ladzior.
pytanie do letko - jak zrealizowales podawanie oliwy na lancuch, chodzi mi o ten element przymocowany do wahacza no i z czego sa twoje dysze zrobione? jakies rurtki od czegos adaptowales?

/mr/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:27, 06 Lut 2009
letko
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1505
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń





mradom zobacz jedną stronę wstecz środkowe zdjęcie .Dysze zrobiłem z atomizerów stosowanych w płynach do mycia szyb pozostałe części są z kroplówek ale teraz używam tylko jednej zewnętrznej dyszy.
Zrób sobie dyszę taką jak ladzior Można też użyć starego metalowego wkładu do długopisu albo rurki miedzianej miękkiej (takie były chyba w starych junkersach gazowych.
Udało mi się kupić samą końcówkę w firmie Mototec (jeszcze nie zamontowałem)
http://www.mototec.pl/_image/motoiler/scotoiler.jpg Jednakże już nie mają oni w swojej ofercie tych oliwiarek.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:21, 06 Lut 2009
ladzior
A

 
Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





letko napisał:
mradom zobacz jedną stronę wstecz środkowe zdjęcie .Dysze zrobiłem z atomizerów stosowanych w płynach do mycia szyb pozostałe części są z kroplówek ale teraz używam tylko jednej zewnętrznej dyszy.
Zrób sobie dyszę taką jak ladzior Można też użyć starego metalowego wkładu do długopisu albo rurki miedzianej miękkiej (takie były chyba w starych junkersach gazowych.
Udało mi się kupić samą końcówkę w firmie Mototec (jeszcze nie zamontowałem)
http://www.mototec.pl/_image/motoiler/scotoiler.jpg Jednakże już nie mają oni w swojej ofercie tych oliwiarek.


A jeśli ktoś chce, to oddam za czteropak dobrego piwa Scottoiler Dual Injector bez jednej rurki.

Taki o:


Mnie wkurzył - przy jezdzie próbnej zgubiłem tą rurkę Smile

PS. W Krakowie możliwy odbiór osobisty Smile

pzdr,
ladzior


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ladzior dnia Pią 10:26, 06 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:19, 06 Lut 2009
jakubdl1000
Motonita

 
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 719
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





ja miałem kiedys oliwiarke zrobiona z zestawy do przetaczania krwi, olej byl w pojemniczku po wodzie utlenionej. Ale jak każdy bajer zdjałem to szybko bo nie lubie niepotrzebnych gadgetów w motocyklu. Felga była ciagle brudna od oleju a na postoju zawsze olej nakapał resztką z końcówki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:22, 06 Lut 2009
jakubdl1000
Motonita

 
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 719
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





ladzior a zrobisz fotke jakiej rurki brakuje?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:26, 06 Lut 2009
ladzior
A

 
Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





jakubdl1000 napisał:
ladzior a zrobisz fotke jakiej rurki brakuje?


Jednej z "dysz" podających na zębatkę. Jest z czego dorobić (zapas czarnej rurki), ale element uszczelniający (czyli to czarne zgrubienie) trzebaby z czegoś dopatentować.

pzdr,
ladzior


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:27, 18 Lut 2009
cyryl DL1000
Motocyklista

 
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kopanki, Wielkopolska





W końcu miałem trochę czasu na dłubanie przy moto.



Wyszło chyba dobrze. W garażu działa, zobaczymy jak spisze się na drodze.



Mam też pytanie. Czy dobrze ustawiłem „dysze”? Nie za daleko od zębatki? Bałem się, że może się wkręcić na dziurach jak łańcuch będzie słabo naciągnięty czy cos w tym stylu.
Olej podaje na środek łańcucha. Końcówka zrobiona jest z rurki miedzianej.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:38, 18 Lut 2009
letko
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1505
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń





Widzę Cyryl że mamy te same zbiorniczki Smile Końcówkę mogłeś ustawić tak jak Ladzior na bok żębatki. Lańcuch nawet bardzo luźny na zębatce nie podskoczy wyżej bo nie ma gdzie Smile
Pozdr.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:50, 18 Lut 2009
cyryl DL1000
Motocyklista

 
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kopanki, Wielkopolska





No właśnie nie jestem przekonany do tego ustawienia na bok zębatki. Zoabzce jeszcze. Rurka jest giętka wieć mogę przestawić


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:10, 18 Lut 2009
Tomo
A

 
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Płock





Miałem kupić scottoilera, ale patrząc na Was zdecydowałem ze sam zrobię.
Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale potrzebuje do tego:
- zaworek http://aquario.pl/product_info.php?cPath=7_39&products_id=288
- rurki, wężyki
- zbiornik na olej (ten od traktora fajny jest)
- zawór odcinający dopływ oleju


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tomo dnia Śro 23:35, 18 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:21, 18 Lut 2009
mradom
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa\Pruszków





Zastanow sie nad
http://www.nikomp.com.pl/zestawyN/N-107.htm
jako element sterujacy czestotliwoscia otwierania elektrozaworu.
/mr/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 12:19, 19 Lut 2009
ladzior
A

 
Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





cyryl DL1000 napisał:
No właśnie nie jestem przekonany do tego ustawienia na bok zębatki. Zoabzce jeszcze. Rurka jest giętka wieć mogę przestawić


Niczym nie ryzykujesz - latam tak od czasów Fazera i nie ma problemów.
Jeśli rurka jest wystarczająco sztywna (tzw. wertepy nie powodują wahań) to spokojnie podawaj olej na bok zębatki.

Przy Twoim ustawieniu masz inny problem - wiatr Smile W garażu zapewne kapie idealnie na łańcuch, ale jak to się zachowa podczas jazdy to się nigdy nie dowiesz. Sądzę, że połowa oleju może pójść prosto na asfalt (oby nie na oponę!) Smile

pzdr,
ladzior


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 13:02, 19 Lut 2009
ladzior
A

 
Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Tomo napisał:
Miałem kupić scottoilera, ale patrząc na Was zdecydowałem ze sam zrobię.
Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale potrzebuje do tego:
- zaworek http://aquario.pl/product_info.php?cPath=7_39&products_id=288
- rurki, wężyki
- zbiornik na olej (ten od traktora fajny jest)
- zawór odcinający dopływ oleju


Jeśli idziesz w najprostszą precyzyjną wersję uruchamianą za pomocą tzw. interfejsu białkowego to nic więcej Ci nie potrzeba.
No, może trochę cierpliwości Smile

pzdr,
ladzior


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 13:06, 19 Lut 2009
Tomo
A

 
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Płock





Nie no jakiś wypas chciałbym zrobić Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tomo dnia Czw 13:06, 19 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 13:09, 19 Lut 2009
cyryl DL1000
Motocyklista

 
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kopanki, Wielkopolska





Jak ma isc na opone? Chyba tylko na bok ale nie na cześć roboczą opony bo to raczej niemożliwe. Ustawienie na srodek przed zębatką powinno być dobre bo pęd powietrza do tylu powinien kierowac olej na zebatke czy łancuch.
Zobaczymy, jak będzie w praktyce, czy łancuch bedzie nasmarowany czy nie. Na test troche poczekam bo narazie pełno śniegu:/ U mnie na wsi drogi nie widać:/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 13:20, 19 Lut 2009
mradom
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa\Pruszków





A skad miedziana rurke o tak malej srednicy adoptowales ?
Tez montuje takie cudo i sie zatrzymalem na "podajniku oliwy".

Zastanawial sie moze ktos nad podawaniem oliwi na zebatke zdawcza ?
Bardziej estetycznie by to wygladalo i nie ma problemow, ze oliwa na feldzie\oponie laduje.
/mr/


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mradom dnia Czw 13:34, 19 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 13:30, 19 Lut 2009
ladzior
A

 
Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





cyryl DL1000 napisał:
Jak ma isc na opone? Chyba tylko na bok ale nie na cześć roboczą opony bo to raczej niemożliwe. Ustawienie na srodek przed zębatką powinno być dobre bo pęd powietrza do tylu powinien kierowac olej na zebatke czy łancuch.
Zobaczymy, jak będzie w praktyce, czy łancuch bedzie nasmarowany czy nie. Na test troche poczekam bo narazie pełno śniegu:/ U mnie na wsi drogi nie widać:/


Oj zdziwił byś się co się tam dzieje z wiatrami Smile
Nawet przy moim sposobie podawania znajduję czasami małe kropki na boku i roboczej części opony Smile

pzdr,
ladzior


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 15:45, 19 Lut 2009
cyryl DL1000
Motocyklista

 
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kopanki, Wielkopolska





mradom napisał:
A skad miedziana rurke o tak malej srednicy adoptowales ?

Rurke zamówiłem na allegro razem z elektrozaworem. Sprzedają za 7zł-metr.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 17:46, 19 Lut 2009
Oliwnik
Motocyklista

 
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Mradom, a Ty kombinujesz z tym ustrojstwem, co to link do niego podałeś kilka postów wcześniej? Szczerze mówiąc zainteresowałeś mnie. Najpierw Roadrunner kondensatorem do manetek a teraz Ty. Może zostanę elektronikiem.... . A wracając do tematu, przymierzam się do jakiegoś smarowadełka do łańcucha ale Scottoiler bije wszystkie wydumy ceną. Przy rozwiązaniach proponowanych na forum, zmieszczę się w 100 zł:
-sterownik 40 zł
-elektrozawór 50 zł
-reszta 10 zł (?)

A Wy jak kalkulujecie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 17:59, 19 Lut 2009
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





ja tam wolę Scootoilera na jebaju kupić i z grzywki


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 18:18, 19 Lut 2009
cyryl DL1000
Motocyklista

 
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kopanki, Wielkopolska





Oliwnik napisał:
A Wy jak kalkulujecie?


Elektrozawór 35zł
Rurka miedziana 7zł
Rurka sylikonowa 5zł
Zbiorniczek 8zł
Zaworek do dozowania 25zł
Klej do PCV żeby lepiej osadzić rurki 3zł
Łącznie za przesylke bo zamawialem na allegro około 20zł
Razem okolo 100
+ to co znalazłem w garażu.
Pewnie można taniej ale z braku czasu na chodzenie po sklepach czy zlomowisku zamawiałem przez allegro.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
oliwiarka własnej roboty
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 10  
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin