VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia -> oliwiarka własnej roboty Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Wto 23:46, 25 Cze 2013
lucik
A2

 
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szczecin





Nie chciałem sie ujawniać do czasu zakończenia prób, ale nie dało się Smile

Wracając do tematu. Zastosowałem olej Total 75w80 i wykonałem wiele prób co do czasów otwarcia i temperatur. To mi dało możliwość zaprogramowania układu tak aby bez względu na temperaturę, każda kropla oleju była wielkości ok 0,05g. Przy zbiorniczku, który ma pojemność 200g daje mi uzupełnianie co ok. 4 tyś.km. To jak na razie teoria. Co wyjdzie w praktyce, czy takie dawkowanie bedzie wystarczające zobaczę jak przestanie u nas padać. Dzieki temu, że zastosowałem procesor, jakakolwiek zmiana będzie dotyczyła tylko oprogramowania, a nie konstrukcji.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lucik dnia Wto 23:52, 25 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:40, 27 Cze 2013
adbok
A1

 
Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Witam,
Czy taką pompę mogę podłączyć pod sterownik AVT1459 bez żadnych przeróbek ? Jeśli nie to co muszę przerobić ?

Pozdrawiam
adbok


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 0:30, 28 Cze 2013
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Możesz podłączyć pod wszystko co daje impulsy krótsze niż 1s


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 14:23, 28 Cze 2013
adbok
A1

 
Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





roadrunner napisał:
Możesz podłączyć pod wszystko co daje impulsy krótsze niż 1s

Dzięki.

EDIT: Czy wiecie ile amper pobiera taka pompka ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez adbok dnia Śro 8:16, 03 Lip 2013, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:18, 04 Lip 2013
fino
A2

 
Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: KRK





Moja ok 0,6 A


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:58, 11 Lip 2013
sorier
A2

 
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: M-ce 09





lucik napisał:
... każda kropla oleju była wielkości ok 0,05g. Przy zbiorniczku, który ma pojemność 200g daje mi uzupełnianie co ok. 4 tyś.km ...


Założenie z 1kroplą/1km jest dobre, ale kropla na pewno nie ma 0,05g. Kiedyś sprawdzałem zwykłego Hipola i wyszło około 0,015-0,020g.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 0:22, 12 Lip 2013
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





sorier napisał:
lucik napisał:
... każda kropla oleju była wielkości ok 0,05g. Przy zbiorniczku, który ma pojemność 200g daje mi uzupełnianie co ok. 4 tyś.km ...


Założenie z 1kroplą/1km jest dobre, ale kropla na pewno nie ma 0,05g. Kiedyś sprawdzałem zwykłego Hipola i wyszło około 0,015-0,020g.


Ciężar kropli jest zmienny bo zależy od wielkości dyszy i temperatury/gęstości oleju, a poniekąd też od szybkości jego wypływu...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 7:39, 12 Lip 2013
sorier
A2

 
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: M-ce 09





No racja. Dlatego też napisałem, że taki wynik otrzymałem podczas testu. W praktyce po rozgrzaniu oleju, cienkiej dyszy, wolniejszemu wypływowi i wibracjom, kropla będzie jeszcze mniejsza niz to 0,015g.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sorier dnia Pią 7:41, 12 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 19:43, 12 Lip 2013
lucik
A2

 
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szczecin





U mnie kropla, a dokładnie 20 kropli to 1g. Są to jak na razie testy. Dysza jest z przewodu hamulcowego. W tej chwili najwiekszym problemem są jakies dziwne impulsy pojawiające sie dodatkowo w obwodzie czujnika prędkości, co powoduje błędne naliczanie odległości.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 2:49, 13 Lip 2013
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





lucik napisał:
U mnie kropla, a dokładnie 20 kropli to 1g. Są to jak na razie testy. Dysza jest z przewodu hamulcowego. W tej chwili najwiekszym problemem są jakies dziwne impulsy pojawiające sie dodatkowo w obwodzie czujnika prędkości, co powoduje błędne naliczanie odległości.



Bo impulsator prędkościomierza nie jest dokładny...
Przerabiałem to właśnie w przypadku DL'a...
Ogólnie impulsator daje chyba 5 impulsów 5V na każdy obrót koła, ale przy pewnych konkretnych prędkościach indukują się jakieś dziwne "dodatkowe" impulsy które fałszują wynik.
Panaceum na wszystkie problemy jest czujnik do licznika rowerowego! Very Happy Czyli kontaktron i magnesik zamontowany blisko osi koła tak, żeby nie wpływać za bardzo na wyważenie... Daje dokładnie jeden impuls (zwarcie) na jeden obrót koła i z baśki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 9:20, 13 Lip 2013
sorier
A2

 
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: M-ce 09





lucik napisał:
U mnie kropla, a dokładnie 20 kropli to 1g. ...
U mnie 56, ale mniejsza o to.

Bardziej ciekawi mnie jak ustawisz czas otwarcia elektrozaworu żeby za każdym razem spadała dokładnie jedna kropla? A może to ma być tylko średnio 1kr./km, czyli np. 500kr/500km?

I jeszcze jeden problem. Elektrozawory paliwa, np Lavato, przy naprzemiennym włączaniu i wyłączaniu z pewna częstotliwością działają jak pompa tłocząca. Np jeżeli zawór będzie na zmiane otwarty przez 1s, następnie zamknięty też przez 1s, to w ciągu minuty przpuści inną dawkę oleju niz gdyby było otwarty przez 30s i następnie zamknięty przez 30s.

Wszystko to trzeba jakoś sprawdzić, obliczyć i uwzględnić w sterowniku.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sorier dnia Sob 9:21, 13 Lip 2013, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 19:02, 13 Lip 2013
lucik
A2

 
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szczecin





Czas otwarcia zaworu jest zawsze taki sam. Zmienia się tylko częstotliwośc w zależności od prędkości.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 21:24, 13 Lip 2013
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





lucik napisał:
Czas otwarcia zaworu jest zawsze taki sam. Zmienia się tylko częstotliwośc w zależności od prędkości.


Więc nie będzie kropla równa kropli, a nawet raz kropla będzie a raz nie...
Jak robiłem doświadczenia z kapilarami 0,3 0,6 i 1,2 mm i gdy przy np 20st. C kapała 1 kropla na pół minuty, to przy 5st. 1 na 2 min. a przy 35st. 3 na pół minuty.
Jeżeli twoja olejarka ma stały czas otwarcia zaworu, to w upale będzie lała a w chłodne dni "niedosmarowywała"


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:17, 14 Lip 2013
lucik
A2

 
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szczecin





Kompensacja temperaturowa jest. Chodziło mi o stały czas względem prędkości czy odległości. Na wyjściu z elektrozaworu jest zamontowany czujnik temperatury oleju i czas otwarcia zaworu jest wydłużany lub skracany względem odczytanej temperatury. Były robione próby w kilku różnych temperaturach, nawet w lodówce 3st.C.

Generalnie to nie ma możliwości dokładnego dawkowania oleju jakbyś tego nie zrobił. Jedyne rozwiązanie najbardziej zbliżone do ideału to chyba tylko pompa i to napędzana silnikiem krokowym. Ale to zapewni tylko podanie odpowiedniej dawki, która potem w zależności od prędkości zostanie na łańcuchu lub siła odśrodkowa ją wywali na drogę. Tak czy inaczej układ który sobie wymysliłem ma tylko podawać olej w ilości zblizonej do zamierzonej i przede wszytkim ma ja podać tylko podczas jazdy i powyżej określonej prędkości.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lucik dnia Nie 20:47, 14 Lip 2013, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:03, 14 Lip 2013
sorier
A2

 
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: M-ce 09





lucik napisał:
...Chodziło mi o stały czas względem prędkości czy odległości. ... przede wszytkim ma ja podać tylko podczas jazdy i powyżej określonej prędkości.
Gdzieś kiedyś czytałem (chyba na niemieckim necie), że takie komplikacje nie maja sensu, ani to lepiej nie smaruje ani motor nie jest czyściejszy niż np przy dobrze ustawionym zwykłym scotoilerze. Taka sztuka dla sztuki. Ale sam nie sprawdzałem więc się nie wypowiadam tej kwestii.
Jedyne co ciekawe w twoim rozwiązaniu to wyłączenie smarowani poniżej pewnej prędkości, chociaż ja ustawiłbym to wyżej niz 30km/h.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 16:41, 27 Lip 2013
scov
A1

 
Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tarczyn





Pompa dozująca z 2t jest o tyle dobra że masz stały wydatek/imp u mnie 145 imp / ml wiec nie ma problemu z precyzyjnym dozowaniem . zmiana gęstości oleju też nie ma ogromnego znaczenia a u mnie chodzi na takim bardzo gęstym i lepkim (schell omala HD 460) zaletą jest także to że jest po prostu szczelna i nic nie wykapuje. Wcześniej kombinowałem z miniaturową pompą perystaltyczną ale przy cenie używki dozownika 30 zł na allegro nie warto było kombinować jak jest gotowe rozwiązanie. Impulsy zbiera z impulsatora wiec liczy się realna przejechana odległość a nie czas wiec np. w korku nie ma problemu. Dlatego właśnie zastosowałem ATmege. Jeśli by była odpowiednia ilość osób zainteresowanych to mogę to trochę jeszcze dopracować (pomniejszyć , smd) i udostępnić schematy i program


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez scov dnia Sob 16:49, 27 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:19, 19 Sie 2013
fino
A2

 
Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: KRK





Witam. Udało mi się wreszcie zakończyć olejarkę.
Parę zdjęć tu: http://www.5fantastic.pl/plikosfera/245687/Inne i tu katalog oiler.
Całość oparta na AVT 1459, gdzie jeden PR zastąpiony został zworką dającą impuls poniżej 1 s. Drugi PR zastąpiony został przełącznikiem obrotowym z 4 rezystorami 30kOm połączonymi szeregowo (sumują się przy każdej pozycji), przy czym 30kOm daje około 30 sekund przerwy między załączeniami. Sercem jest pompa oleju od 2T. Zbiornik od Ursusa. Przewody silikonowe w osłonie z spężyny 8 mm do przetykania kanalizacji. Końcówka rurki opiera się bezpośrednio o zębatkę, podając na nią olej. Wadą jest elastyczność rurek, co przekłada się na wykraplanie oleju bez ciśnienia. Rurka ma wewnętrzną śr 2 mm- powoduje kroplenie oleju na postoju, więc będę musiał włożyć rurkę o mniejszej średnicy na końcu. Całośc się sprawdziła na drodze i w terenie- łańcuch jest cały czas mokry bez chlapania. Jedynym minusem jest fakt, że jedna strona jest mokra bardziej niż druga


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez fino dnia Pon 22:22, 19 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:12, 29 Sie 2013
Darayavahus
A2

 
Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Patent z pompką od dwusuwa jest wg mnie najlepszy. Żadna grawitacyjna metoda nie jest warta zabawy Smile
Właśnie takie cudo zamontowałem, sterowane przekaźnikiem czasowym ASE - przekaźnik mechaniczny, ale za to w zwartej obudowie, z wyjściami jak zwykły przekaźnik samochodowy.
Sprawdza się - łańcuch wilgotny, na wyłączonym zapłonie nie kapie.
Jedyne, co bym jeszcze dodał to może Dual Injector od Scottoilera...
Wie ktoś, czy z tego duala kapie olej?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:36, 29 Sie 2013
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Z dual injector'em będziesz miał same problemy a pożytku żadnego...
Olej ma tendencję do wykapywania na postoju, często leje bez opamiętania - trudna regulacja, oraz problematyczne jest zdejmowanie i zakładanie koła.
Olej ma tak znakomite właściwości penetrujące, że i tak przeniknie przez cały łańcuch. Siła odśrodkowa zrobi swoje bez względu na stronę z której będziesz go podawał.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:47, 04 Wrz 2013
Darayavahus
A2

 
Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





A ja naiwnie myślałem, że taki profesjonalny dual od scotta nie będzie kapał...
No nic, igła do oddawania krwi też jest dobra, i nie kosztuje 20 PLN Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 0:50, 05 Wrz 2013
skalar
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





roadrunner napisał:
Z dual injector'em będziesz miał same problemy a pożytku żadnego...
Olej ma tendencję do wykapywania na postoju, często leje bez opamiętania - trudna regulacja, oraz problematyczne jest zdejmowanie i zakładanie koła.
Olej ma tak znakomite właściwości penetrujące, że i tak przeniknie przez cały łańcuch. Siła odśrodkowa zrobi swoje bez względu na stronę z której będziesz go podawał.


A ja na przekór opiniom Wink zamontowałem dual od scotoilera 3 lata temu (olejarka z pompą - mccoi) i faktycznie początkowo kapał po postawieniu na kosie, ale od połowy zeszłego sezonu nie kapie i wszystko działa elegancko - oczywiście obydwie dysze drożne.
Z doświadczenia w dualu dawkuje mniej oleju i mniej mam śladów na tylnej feldze i okolicach.

Żeby nie było tak różowo to zapłaciłem za niego jakie absurdalne pieniądze w MCS-ie (W-wa) -ponad 100zł o ile pamietam:(. Miałem 2 razy przypadek, że jedna końcówka podająca się zapchała - myślę że wynika to z bardzo oszczędnego dawkowania oleju i dość dużego otworu w rurce podającej po doszlifowaniu jej pod kątem o tylną zębatkę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 0:43, 16 Lis 2013
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





fino napisał:
Drugi PR zastąpiony został przełącznikiem obrotowym z 4 rezystorami 30kOm połączonymi szeregowo (sumują się przy każdej pozycji), przy czym 30kOm daje około 30 sekund przerwy między załączeniami. Sercem jest pompa oleju od 2T.


Po różnych kombinacjach też chcę sterowanie zrobić na AVT 1459 do sterowania pompką, ale zastanawiam się, czy jest potrzeba robienia aż tak dużej liczby czasów. Głównie ze względu na sam przełącznik zastanawia mnie opcja z dwoma czasami 1:30 i 2 min.

Stąd moje pytanie, czy w praktyce faktycznie używasz aż tylu ustawień, czy też można je zredukować do 2 może 3 Question


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 9:59, 16 Lis 2013
ArturS
A2

 
Dołączył: 09 Sie 2010
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Zabrze





Tutaj wszystko zależy od przepływu oleju. U mnie na 60s. i 0.5s otwarcia elektrozaworu łańcuch czasami był zbyt naoliwiony, więc wstawiłem kawałek igły 0.7mm do wężyka i w końcu mogłem używać regulacji.

Jak Ci trzeba sterownik, to mam kilka rozwojowych do popchnięcia (testowany nadruk, różne czasy otwarcia, klej do zalewania itd) - układ właśnie AVT1549, tylko skompresowany o jakieś 4-5 razy i zmienione diody na mocniejsze


(70zł/szt.)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ArturS dnia Sob 10:01, 16 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 10:16, 16 Lis 2013
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Sterownik mam właśnie na biurku Wink . Poza tym, ten twój jest w wersji na zawór, a ja mam u siebie pompkę 2T. Czas impulsu jest u mnie zblokowany na stałe, potrzebna jest jedynie regulacja częstotliwości impulsów. I tu zastanawia mnie, ile tak naprawdę potrzeba "biegów", jakie ustawienia są w praktyce używane Question Question Question Czytając różne posty tu na forum gro osób pisze o 1 kropli na 2 min. Zakładam, że na deszczową pogodę mogło by być 1 kropla na 1:30min. Pytanie tylko czy to wystarczy, czy lepiej jeszcze dać inne ustawienia. A może zamiast sztywnych ustawień wybieranych jak u fino za pomocą przełącznika dać potencjometr. Pytanie tylko jak długo taki potencjometr będzie działać przy gorszych warunkach atmosferycznych...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 10:28, 16 Lis 2013
ArturS
A2

 
Dołączył: 09 Sie 2010
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Zabrze





Potencjometr będzie działał dłużej, niż będziesz miał motocykl Wink Pierwsze wersje motooilera chodzą do dnia dzisiejszego, a to będzie już z 4-5 lat. Czy potrzebne jest duży zakres regulacji, to już sprawa dyskusyjna, bo przecież scottoiler praktycznie jak się raz ustawi, tak już działa bez dotykania. Ja wolę mieć duży zakres, bo jak wyjeżdżam z offa, to łańcuch jest oklejony syfem i trzeba go jakoś szybko oczyścić - przy zbyt małej ilości oleju zrobi się papka ścierna, a przy dużej po prostu wszystko rozchlapie i na łańcuchu zostanie sam olej (oczywiście kosztem uwalonej od oleju felgi).
Co to za pompka, ile kosztuje, gdzie kupić i czy jak nie działa, to robi się z niej zawór, czy mimo to coś popuszcza?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ArturS dnia Sob 10:32, 16 Lis 2013, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 12:25, 16 Lis 2013
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin







Pierwsza Mikuni, druga Dellorto.
Ceny nowych na allegro nie zachęcają, bo chodzi to w okolicy 250pln. Ale używki są już przystępniejsze. nawet za 25pln.
http://allegro.pl/pompa-oleju-aprilia-sr-ditech-factory-1428-i3690997570.html
http://allegro.pl/pompa-oleju-pompka-aprilia-sr-50-ditech-i3714710392.html
http://allegro.pl/pompa-oleju-olejowa-peugeot-ludix-i3708329511.html
http://allegro.pl/pompa-oleju-dozownik-aprilia-sr-50-ditech-i3699826850.html
http://allegro.pl/pompa-oleju-aprilia-sr-factory-wtrysk-i3665989964.html
http://allegro.pl/peugeot-elystar-elyseo-50-pompa-oleju-dozownik-i3701497190.html


Pompka idealna do tej roboty. Gdy podajesz napięcie "zasysa" olej, gdy napięcie znika dosłownie go wypluwa. Zawsze tyle samo. Impulsy w okolicy 0,5 sek spokojnie wystarczą. Dlatego też u siebie potencjometr ustawiający czas impulsu zastąpiłem zworką.
Jeżeli nie podajesz napięcia pompka nic nie puszcza, pracuje jak zawór.

Gdzieś wcześniej w tym poście znajdziesz filmik pokazujący jak ta pompka pracuje.

Pytanie tylko jak często podawać impuls/kroplę Question Question Question
Ale chyba masz rację. Skoro w Motooilerze to działa, to zastosuję też potencjometr, co znacznie uprości kwestię regulacji...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 12:33, 16 Lis 2013
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Zastanów się dobrze czy zamiast dawać zworkę, nie lepiej by było wstawić jednak przełącznik I-O-II lub chociaż I-II z dwoma opornikami, które wysterują długość trwania impulsu. Jak potencjometrem już raz sobie ustawisz odpowiedni interwał między impulsami, to więcej nie będziesz tego potencjometru dotykać i podczas jazdy w deszczu będziesz tylko przełączał z I na II. Jak będzie sam potencjometr, to przy każdym deszczu będziesz rozregulowywał układ i w życiu nie trafisz właściwego czasu. A to będzie chlapać na felgę, a to łańcuch będzie się świecił. Do tego przełącznik I-O-II służy też jako odcięcie zasilania olejarki, gdy np. dłubiesz sobie coś w garażu na zapalonym silniku.
Też długo się zastanawiałem jak zrobić sterowanie, żeby było najlepiej i w sumie wyszło mi identyczne jak w motooilerze czy u Artura. Jedna różnica, że udało mi się wyeliminować jedną diodkę i u mnie jedna diodka led sygnalizuje zarówno zasilanie urządzenia, jak i otwarcie zaworu Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lasooch dnia Sob 12:36, 16 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 12:34, 16 Lis 2013
nita
Motocyklista

 
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 369
Przeczytał: 56 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ruda Śląska





Właśnie na takiej pompce są oliwiarki smarbike i kosztują z nową pompką 230 zeta . Sam się dziwiłem jak producentowi się to opłaca .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 13:27, 16 Lis 2013
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





lasooch układ steruje pompką, a nie zaworem. Czy impuls będzie trwał 0,5sek, czy 10 sek pompka poda i tak tą samą ilość oleju. Dlatego dałem zworkę w miejsce potencjometru ustawiającego długość impulsu.
Natomiast tak jak mówisz chciałbym wstawić zwykły przełącznik I-0-II , który ustawiałby czas pomiędzy kolejnymi impulsami. Pytanie tylko, czy wystarczą ustawienia na I i II , czy powinienem też pomyśleć o nastawach III , IV ...

Swoją drogą smarbike jest też na potencjometrze Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 15:02, 16 Lis 2013
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Ok, nie załapałem zasady działania pompki, to faktycznie zmienia postać rzeczy Embarassed
Ale i tak możesz zastosować jednocześnie i przełącznik i potencjometr Smile Po prostu połączyć je szeregowo. Przykładowo w moim sterowniku potencjometr 10k ohm daje zakres regulacji od 0,2 do 1,6s, 100k ohm od 0,2s do 16s, a 1M ohm daje zakres od 0,2s do 160 sekund. Więc na Twoim miejscu, wsadziłbym potencjometr 1M by mieć duuuuży zakres regulacji i do tego szeregowo przełącznik z opornikami np. 200k i 500k, co daje odpowiednio czasy 32s i 80s między kroplami + okres z ustawień potencjometru. Oczywiście oporności podaję na pałę, te akurat są +/- odpowiednie dla mojej olejarki, nie mam pojęcia jaką wydajność ma Twoja pompka, więc wartości musiałbyś dobrać samemu doświadczalnie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 15:38, 16 Lis 2013
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Problem jest właśnie taki, że nie znam za bardzo wydajności tej pompki. Za każdym razem daje kroplę, tyle że kropla kropli nie równa. Dlatego fajnie jak by się fino odezwał, bo on ma to też zrobione na tej pompce.
Z tego wszystkiego zrobię to chyba jednak tylko na potencjometrze.
Wstawiłem w szereg rezystor 1M i potencjometr 1M. Dzięki temu mam płynną regulację między 1~2 min. To chyba będzie wystarczająca regulacja.
I tak siedzę ze stoperem w ręku od rana, liczę czasy pomiędzy mignięciami diod, a na kompie już 4 sezon Drużyny A Cool


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:48, 16 Lis 2013
fino
A2

 
Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: KRK





Pompka działa na zasadzie elektromagnesu i jeden cykl włącz-wyłącz podaje okresloną porcję oleju wynikającą z konstrukcji pompki. W 2T jest układ zwiększający ilość cykli wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika (proporcjonalnie do dawki paliwa). W pozycji 0 pompka zamyka dopływ oleju, a w po podaniu napięcia wykonuje jeden cykl podając kroplę, ale nie otwiera się na stałe. Zastosowałem zworkę, ponieważ w opisanym układzie dawała najkrótszy cykl załączenia pompki, a ta tym samym mniej się grzeje (elektromagnes). Pomierzyłem odstepy między załączeniami pompki i wyszło mi, że 30kOhm to odstęp 30 s, zatem maksymalny odstęp między najmniejszą i największa wartością to 30~120 s (30s-60.....120s). Wolę załączanie stopniowe, ponieważ wg mnie łatwiej ustawić wydajność w czasie jazdy. Ja korzystam z ustawienia 120 i 90 s inne nie są potrzebne. Ciekawe, że zwarcie (zworka) daje cykl 0,5 s co ułatwia odpowietrzanie układu i jego napełnienie. Sama pompka daje takie ciśnienie, że końcówka może być 50 cm od zębatki, ale zastosowałem miękkie rurki silikonowe. Silikon ma dużą elastyczność a to powoduje że podatność ścianki rurki jest tak duża że ciśnienie zanika i w zasadzie nie ma dużego wyrzutu, a spokojne wykraplanie i dlatego oparłem rurkę bezpośrednio o zębatkę. Im sztywniejsza rurka za pompką, tym ciśnienie na jej końcu większe I NIE WYKRAPLA OLEJU PO WYŁĄCZENIU UKŁADU ! i nie ma potrzeby stosowania dyszy i jej opierania o zebatkę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:22, 16 Lis 2013
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





fino napisał:
Ja korzystam z ustawienia 120 i 90 s inne nie są potrzebne.


I to jest najważniejsze info Very Happy . Dzięki...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:48, 22 Lis 2013
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Po różnych próbach, przeanalizowaniu tych i tamtych względów, uporaniu się z różnymi problemami natury technicznej działa Very Happy .

Jak pisałem wcześniej całość oparta jest na sterowniku AVT 1459 sterującym pompką. To z czym kierownik spotyka się na co dzień, to niewielki manipulator na kierownicy. Po przekręceniu go max na lewo jest pstryk i olejarka nie oleja. Przed "pstrykiem" częstotliwość wynosi ok 1 imp/126sek zaś kręcąc w prawo zwiększamy liniowo tą częstotliwość aż do ok 1imp/64sek. Mignięcie diody sygnalizuje podanie impulsu/kropli.



W układzie hydrauliki nic nadzwyczajnego. Zbiornik od Ursusa pod lewym boczkiem, zaraz za nim pompka, w pobliżu sterownik...



Przeźroczyste przewody olejowe założone na kawałek miedzianej rurki. Rurka dolutowana do miedzianej blachy, która skutecznie utrzymuje rurkę w jednym miejscu...



Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:10, 22 Lis 2013
fino
A2

 
Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: KRK





U mnie wygląda podobnie, ale wężyki dałem w spirali do przetykania kanalizacji (8mm), a sterowanie pod lewą ręką


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:15, 22 Lis 2013
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Pod lewą są grzane manetki Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:24, 22 Lis 2013
Darayavahus
A2

 
Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





A ja dałem taki zbiorniczek, ale pod siedzenie... Łatwiej dolać oliwy Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 17:22, 26 Paź 2014
MarioSWD
A

 
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 182
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD





miotacztruskawek napisał:
Po różnych próbach, przeanalizowaniu tych i tamtych względów, uporaniu się z różnymi problemami natury technicznej działa Very Happy .

Jak pisałem wcześniej całość oparta jest na sterowniku AVT 1459


Mam do Ciebie pytanie co zmieniłeś/wymieniłeś/zastąpiłeś w tym sterowniku? żeby przystosować go do pracy z tą pompką tak się składa że leży u mnie jeden taki sam sterownik jeszcze nie wykorzystany kit i zastanawiam się czy nie zrobić pod niego olejarkę opartą na tym układzie i pompce oleju z jakiegoś skutera. Coś takiego jak u Ciebie właśnie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MarioSWD dnia Nie 17:23, 26 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 18:34, 26 Paź 2014
fino
A2

 
Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: KRK





Popatrz na moje posty w tym temacie. Masz tam opisane zmiany AVT: kondensator, jeden PR zastąpiony zworką - impuls 0,5 s a drugi zastąpiony opornikami - 30 K daje zwłokę ok 30 S, 60 K - ok 60 s itd


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:32, 26 Paź 2014
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Oj ja już wszystkiego nie pamiętam... Pamiętam, że mi wyszły wartości inne niż u fino.

Generalnie to oddzielnie dałem sam układ (pod kanapą), a na kierownicę manipulator (potencjometr z wyłącznikiem i dioda).

Zamiast potencjometru ustawiającego czas impulsu dałem zworkę. Przy pompce czas impulsu nie ma znaczenia.

W obwodzie przerw między impulsami dałem jeden rezystor ustawiający ten czas od razu na 1 min. Do tego w szereg potencjometr o takiej samej wartości, dzięki czemu miałem możliwość ustawienia czasów 1~2min.
Potencjometr miał wbudowany włącznik. Rozłączenie obwodu powodowało, że układ przestawał podawać impulsy. W ten sposób łatwo zrobić manipulator na kierownicę z wyłącznikiem. Możesz też zrobić jakiś przycisk, który ci zewrze potencjometr z rezystorem i wtedy układ będzie ci podawał szybko krople. Opcja przydatna przy odpowietrzaniu, czy czyszczeniu łańcucha (np. po OFFie Wink ).
Najlepsze, że to wszystko na 2 przewodach.

Jeszcze zamiast samego przekaźnika dałem tranzystor, MOSFETa.

W manipulatorze była jeszcze dioda, która zapalała się przy impulsie. Dałem do niej duży kondensator, żeby paliła się przez kilka sek.

Więcej nie pamiętam, a olejarka poszła razem z V-Stromem...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 0:51, 27 Paź 2014
MarioSWD
A

 
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 182
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD





Dzięki za informacje. Teraz muszę tylko dorwać w jakiejś dobrej cenie samą pompę oleju.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 8:38, 27 Paź 2014
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Pierwsze z brzegu.... Jedna nawet ma oryginalny wtyk elektryki w komplecie

http://allegro.pl/pompa-oleju-peugeot-jet-force-wtrysk-i4682882267.html
http://allegro.pl/pompa-oleju-aprilia-sr-50-ditech-i4701377521.html


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:34, 30 Paź 2014
MarioSWD
A

 
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 182
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD





Chciałbym Was się poradzić jeszcze w jednej kwestii. Chciałbym żeby moja olejarka nie pracowała podczas wrzuconego luzu czyli podłączyć ją przy okazji montowania wskaźnika biegów pod kabel sygnałowy biegu neutralnego. Myślałem o układzie w dwoma przekaźnikami analogicznie jak zastosowali to koledzy z forum africatwin.com.pl

http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=13810&page=5

Wydaje mi się że taki sam układ tylko zastąpiony pompką powinien identycznie działać czy się mylę?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Oliwiarka "SAM"
PostWysłany: Czw 17:22, 30 Paź 2014
tje858
A2

 
Dołączył: 09 Paź 2014
Posty: 76
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Jędrzejowa





Witam,
również postanowiłem zrobić oliwiarkę , zbiorniczek jak u kolegi letko,
pompka http://allegro.pl/pompa-oleju-pompka-dozownik-peugeot-vivacity-50-2t-i4659683427.html Sterowanie na zmodyfikowanym ATV 1459 B.
Modyfikacja polega na dołożeniu dodatkowego trymera pauzy celem zastosowania wyłącznika http://www.conrad.pl/?websale8=conrad&pi=700045&rdeocl=1&rdetpl=productpage&rdebox=box1,wraz z osłoną http://www.conrad.pl/?websale8=conrad&pi=700886&rdeocl=1&rdetpl=productpage&rdebox=box1 , wyłącznik 2 biegowy, będę mógł zrobić dwie opcje dozowania np. na sucho poz 1 na mokro poz 2, poz 0 całość wyłączona , myślę iż po odpowiednim wyregulowaniu czasu pauzy trymerami spokojnie wystarczy.W układ dodatkowo będzie wpięty przekaźnik celem zasilania całości układu z biegu N .Kostkę i przekaźnik biegu neutralnego już zlokalizowałem , muszę tylko jeszcze przewód namierzyć od biegu neutralnego.
Miejsca na wyłącznik jeszcze nie wybrałem, nie wiem czy zamontuję w obudowie gdzieś na kierownicy czy może na plastikach gdzieś przy licznikach.
Olej z pompy będzie poprowadzony estetycznym wężem gumowym po wahaczu w uchwytach mocowanych do śrub trzymających osłonę łańcucha. Na wahaczu będzie naklejona specjalna folia celem ochrony wahacza przed wycieraniem się od węża.Nie chcę stosować żadnych opasek elektrycznych gdyż mi się to bardzo nie podoba.Na końcu wahacza wąż będzie przechodził w rurkę miedzianą 2,5x0,6 mm http://allegro.pl/rurka-miedziana-2-5x0-6mm-ukl-sterowania-tanio-i4699085185.html a będzie zakończona http://allegro.pl/koncowki-scottoiler-z-mocow-dual-injector-2-szt-i4715543045.html. Testy na sucho iż zrobione działa wszystko OK. Czekam teraz na całkowite odstawienie moto aby zacząć wszystko montować . Jak wyjdzie postaram się przedstawić na zdjęciach. Koszt powinien zamknąć się w 150PLN.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 17:29, 30 Paź 2014
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin






Spokojnie możesz tak zrobić, ale z małą różnicą. Zasilanie drugiego przekaźnika (86) musiałbyś podłączyć na sztywno do +12 a nie jak jest na schemacie do pierwszego przekaźnika... Masa pozostaje od czujnika luzu.

Nie wiem na ile znasz się na elektryce/nice, ale ten sam efekt przy AVT można uzyskać prościej... Przede wszystkim zamiast przekaźnika dajesz tranzystor MOSFET. Może być jakiś sztampowy IRF520, czy nawet mniejszy (koszt ok 2-5pln). Bramkę podłączasz do AVT przez jakiś rezystor (powiedzmy 1 KOhm). Możesz to uzyskać np wpinając się między R3 i D4 (Led). Do tego między bramkę i czujnik luzu dajesz zwykłą diodę prostowniczą (możesz do tego celu wykorzystać D3; kierunek przewodzenia od bramki tranzystora do czujnika luzu). Jak będziesz miał wbity luz to podanie impulsu nie wprowadzi tranzystora w stan przewodzenia, bo napięcie, które się pojawi zewrze do masy dioda. Dioda sygnalizacyjna również się nie zapali.
Układ z tranzystorem będzie prostszy i mniej podatny na awarie. Przekaźniki niestety są bardziej awaryjne, do tego zwyczajnie wyjdą drożej i są niestety większe...

Jak by co to pisz Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:57, 31 Paź 2014
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





No dobra... Nie dawało mi to spokoju Wink



Tu masz z grubsza schemat. Kolorem czerwonym są wprowadzone zmiany.

Zworka Z1 w układzie czasu trwania impulsu.

W układzie wyjścia tranzystor T1 zamiast przekaźnika i sterowany przez rezystory R3 i R6. Dioda D3 (z oryginalnego schematu) przy tranzystorze jest zbędna (trzeba ją stosować tylko przy przekaźnikach), ale można ją wykorzystać do czujnika luzu (tak jak na schemacie wyżej). Jak pisałem wyżej, gdy będzie wbity Neutral dioda zewrze ewentualny impuls i T1 nie wejdzie w stan przewodzenia (nie poda impulsu na pompkę). Trzeba tylko oryginalny R3 rozbić na 2 osobne rezystory połączone szeregowo. Napięcie odkładające się na samej diodzie będzie za małe, aby wprowadzić tranzystor MOSFET w stan przewodzenia.

Układ sterowania przerw między impulsami przenosisz na manipulator (A=>A' i B=>B'). Masz trzy wersje manipulatora.

Wersja 1 najprostsza. Możesz jedynie regulować czas między ok 60sek => 120sek (1 a 2 min). Nie można wyłączyć układu, no chyba, że przez wbicie Neutrala.
Możesz tu rezystor R4 wstawić zamiast R2 w sterowniku a nie manipulatorze.

Wersja 2 jest analogiczna do wer. 1 ale posiada wyłącznik. Rozłączenie tego obwodu spowoduje, że nie będzie impulsów, mimo, że cały układ będzie przecież zasilany. Możesz zastosować potencjometr z wyłącznikiem. Rezystor R4 tak samo można wstawić zamiast R2.

Wersja 3 dodatkowo posiada przycisk P1. Wciśniecie przycisku spowoduje, że układ będzie podawał ci kilka kropel na sek (ilość będzie zależała od wartości R5; R5 można wstawić zamiast R2). Funkcja przydatna przy odpowietrzaniu, bądź myciu łańcucha. Jako przycisk dajesz coś na kształt mikroprzełącznika, czy czegoś innego.

Zamiast potencjometru można spokojnie zastosować przełącznik z mostkiem rezystorów. Jak kto woli.

W razie problemów ze zdobyciem potencjometra 1M z wyłącznikiem, można kombinować zmieniając C3. Zwiększamy 5 razy kondensator C3 (z oryginalnego 100uF na 470uF) i jednocześnie zmniejszamy 5 razy PR2 i R4 z 1M na 200K. Efekt jest ten sam, impulsy ok 60-120sek. Zależność pomiędzy C3-PR2/R4 jest liniowa, więc można też kombinować z innym przelicznikiem.

Oczywiście możliwe też inne wariacje Wink

Osobiście jeszcze diodę LED ze sterownika przeniósłbym do manipulatora, żeby mieć sygnalizację działania układu. Wtedy cały manipulator można zrobić zaledwie na 4 przewodach.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Wto 11:49, 22 Mar 2016, w całości zmieniany 7 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 13:35, 31 Paź 2014
MarioSWD
A

 
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 182
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD





Dziękuje za pomoc i wyjaśnienie. Nie jestem super zaawansowany z elektroniki ale myślę że z twoimi wskazówkami na pewno dam sobie radę. Na razie puki co czekam na pompkę, jak tylko przyjdzie będę kombinować ;D

Jeszcze raz wielkie dzięki


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:59, 04 Lis 2014
MarioSWD
A

 
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 182
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD





Witam,

Mam pytanie do elektryków. Otóż poskładałem dzisiaj mojego avt wg schematu "miotaczatruskawek" wszystko fajnie wyprowadzone, polutowane. Ale jak się okazuje coś nie tak musiałem zrobić bo układ mi nie działa tzn sam avt działa prawidłowo (przywróciłem go przed chwilą do stanu pierwotnego takiego jak go w zestawie otrzymujemy) tak więc można regulować pauzę, impulsy itd...ale po podłączeniu czegokolwiek do avt to urządzenie nie działa (np mała żarówka 12V samochodowa). Nie wiem gdzie mogłem błąd popełnić, lub co mogłem przez przypadek spalić. Dwa razy wszystko sprawdzałem składając układ (bieguny kondensatorów, diody itd...) Sam układ zasilam ze starego aku od motora. Niby dioda sygnalizuje pracę (nawet po podłączniu jakieś żarówki) ale samo podłączone urządzenie nie reaguje. Może mnie trochę naprowadzicie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:40, 04 Lis 2014
fino
A2

 
Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: KRK





Podłącz bez obciążenia i sprawdź, czy przekaźnik "klika". Jeśli tak, to układ działa, jesli nie, to szukaj błędu. Czasami jeśli aku stary, to obciążenie kilkoma A powoduje spadek napięcia i błąd działania układu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:10, 04 Lis 2014
MarioSWD
A

 
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 182
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD





Klika, układ działa, nie pomyślałem o spadku napięcia jutro to sprawdzę


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
oliwiarka własnej roboty
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 8 z 10  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin