VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia -> oliwiarka własnej roboty Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Śro 22:07, 20 Mar 2013
rommel
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów





Ja zainstalowałem pod zqtrzaskiem kanapy Smile Kombinowałem z boczkami, ale pamiętaj, ze regulacje prowadzisz kręcąc pokrętłem.

http://www.scottoiler.com/uk/installation-guides.html

Wybierz sobie DL 1000 Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:25, 20 Mar 2013
KBM
A1

 
Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Sorier niezła opcja z pasem.
Sporo tego jest jednak w necie. Chyba już wiem co na przyszłą zimę Smile

http://www.vstrom.info/Smf/index.php?topic=172.0

NawEt kit jest, tyle że drogooo, aleeee Polak potrafi Smile
http://www.vh-motorradtechnik.de/products/en/Belt-Drive-Kits/Suzuki/Suzuki-DL-1000-V-Strom.html

Sorrki za zmianę tematu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:44, 20 Mar 2013
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Staszek napisał:
Na Forum Motocyklistów był/jest taki dłuuugi temat o smarowaniu łańcucha. W zasadzie ciekawe wnioski są tam wysuwane, jak np.:
- łańcuch niesmarowany bądź smarowany bardzo rzadko (wtedy kiedy zaczyna piszczeć) wytrzymuje tyle samo co "psikany" co 300km
- łańcuch smarowany olejarkami wytrzymuje tyle samo co smarowany sprayem

W swoich motocyklach trzykrotnie miałem tradycyjny scottoiler (ten grawitacyjny) i w zasadzie nie zauważyłem, aby łańcuch wytrzymał dłużej niż przy smarowaniu sprayem. W ostatnim varadero byłem zdziwiony że tak wolno mi oleju ubywa - cały sezon nie uzupełniałem - (fakt, że ustawione miałem na minimum skali) i okazało się, że zapchała się dysza i właściwie łańcuch prawie nie był smarowany. Swoje i tak wytrzymał, cos koło 25-30 tys km...



A czym poparte są w/w spostrzeżenia? Tym że ktoś tak napisał, czy tym że rzeczywiście próbował zrobić cały "przelot" łańcucha bez smarowania?
Pewnie Cię zaskoczę kolego, ale tak się składa że w łańcuchu długo nie smarowanym (2-3kkm) zacierają się ogniwa, co doprowadza do wykruszenia uszczelniaczy, a to z kolei powoduje dostawanie się piachu kurzu i momentalne wytarcia mocno obciążonych mechanicznie i termicznie współpracujących elementów. Takie zużycie objawia się makabrycznymi luzami, tragicznym wyciągnięciem łańcucha i jego spadaniem spowodowanym "nie trafianiem" w zęby zębatek.
Taki łańcuch definitywnie kończy swój żywot zazwyczaj po 5 - 6kkm.
Myślę, że jednak twoja olejarka smarowała, przynajmniej trochę, w przeciwnym wypadku o łańcuch można by się było poparzyć, nawet po krótkiej jeździe, że o smrodzie i niemiłosiernym grzechocie nie wspomnę...
Wbrew pozorom smar w sprayu to dobre rozwiązanie. Dobry smar raz zaaplikowany wystarcza nawet na ponad 1000 km jazdy po asfalcie. Problemy pojawiają się podczas jazdy w deszczu albo w piachu, wtedy trzeba smarować co 100 - 200 km...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:10, 20 Mar 2013
KBM
A1

 
Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Przychylam się do roadrunner'a.
Gdyby było tak łatwo to wszystkie zakłady zmechanizowane by na smarowaniu i syfie chciały tak zaoszczędzić.
Nie wiem jak twardej stali musiały by być zębatki i łańcuch, żeby nie było niedługo bez smarowania widać efektu.

Mam u siebie najmocniejszego złotego DIDa i nie ryzykował bym nie smarując nawet 200-300km, a napewno serce by mi ściskało gdybym tak jechał.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:59, 20 Mar 2013
Staszek
Motonita

 
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 938
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Trójmiasto





Nie podejmę się za kogoś, kto tam pisał, polemiki. Temat na pewno jest do odszukania dla chcących. Co do mnie, smarowałem sprayem najczęściej co 800-1000km bo nie lubię się babrać w smarach. Co do olejarki, pewnie smarowała, ale wiem że minimum przez 15 tys. km nie dolewałem, więc za dużo tego oleju nie poszło (scottoiler ma dość mały zbiorniczek).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Staszek dnia Śro 23:59, 20 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 0:21, 21 Mar 2013
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Ja kiedyś spotkałem chłopaka na świeżo kupionej CBR 600, który spytał mnie czego ma tak "pokrzywione" ogniwa w łańcuchu /\_/\_/\/\_/\_/\
Celem zbadania stanu łańcucha złapałem za niego palcami i...
upiekłem sobie opuszki palców... Jak bym złapał za kolanko wydechu...
Na moje pytanie kiedy smarował łańcuch odpowiedział pytaniem: "To łańcuch się smaruje?"
Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 0:32, 21 Mar 2013
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Co się dziwić ludziom bez doświadczenia, jak niektórzy mechanicy sprzedają swoim klientom teorie, że łańcuchy o-ringowe nie wymagają smarowania, bo posiadają uszczelniacze. Ten sam "mechanik" twierdził też, że nie jest w stanie zmierzyć luzów zaworowych w GSXie, bo nie posiada calowego szczelinomierza.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 0:36, 21 Mar 2013
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





lasooch napisał:
Co się dziwić ludziom bez doświadczenia, jak niektórzy mechanicy sprzedają swoim klientom teorie, że łańcuchy o-ringowe nie wymagają smarowania, bo posiadają uszczelniacze. Ten sam "mechanik" twierdził też, że nie jest w stanie zmierzyć luzów zaworowych w GSXie, bo nie posiada calowego szczelinomierza.


To dobry mechanik... :/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 8:43, 21 Mar 2013
czesterbb
Motocyklista

 
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 268
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko Biała





A może taka pompka ?
http://allegro.pl/pompa-oleju-olejowa-aprilia-sr-ditech-factory-557-i3103542929.html


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:15, 28 Mar 2013
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





lasooch napisał:
http://www.ebay.co.uk/itm/12V-Brushless-Submersible-Water-Oil-Pump-F-CPU-Cooling-Car-fountain-aquarium-PC-/151008129563?pt=UK_HomeGarden_Garden_PondsWaterFeatures_UK&hash=item2328c9321b

Pierwsza z brzegu Smile


Jeżeli koś myśli o zastosowaniu tej pompki do olejarki to niech sobie daruje...
Jest to pompka jak do spryskiwaczy, czyli wirnikowa, czyli przez pompkę jest wolny przepływ nawet jak nie pracuje. Wydajność przy przetaczaniu oleju poniżej 50ml na minutę, a ciśnienie praktycznie żadne.
Można by spróbować jeszcze z tą pompką do oleju od 2takta...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 8:20, 05 Kwi 2013
ArturS
A2

 
Dołączył: 09 Sie 2010
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Zabrze





Pytanie mam, trochę w temacie olejarek - gdzie znaleźć w wiązce pod siedzeniem przewód od czujnika luzu? Montowałem w zeszłym roku w DL650 swoją wydumkę i odpuściłem z poszukiwaniami, choć wydaje mi się, że znalazłem, tylko wtedy zabrakło do szczęścia jednej diody w układzie. Przewidziałem tam odłączanie elektrozaworu w momencie wbicia luzu, żeby nie kapało na postoju.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 8:54, 05 Kwi 2013
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Koło tylnego mocowania zbiornika paliwa, pomiędzy tylnym cylindrem i akumulatorem, mniej więcej tam szukaj Smile Trójkątna kostka z trzema przewodami to właśnie wiązka od czujnika zmiany biegów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:00, 05 Kwi 2013
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





lasooch napisał:
Koło tylnego mocowania zbiornika paliwa, pomiędzy tylnym cylindrem i akumulatorem, mniej więcej tam szukaj Smile Trójkątna kostka z trzema przewodami to właśnie wiązka od czujnika zmiany biegów.



Z naciskiem na to że to nie jest absolutnie CZUJNIK LUZU, tylko rezystancyjny czujnik zapiętego biegu. Jako takiego czujnika luzu w DLu nie ma. Możesz się za to podpiąć np z małym przekaźnikiem pod kontrolkę luzu...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Pią 9:03, 05 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:44, 05 Kwi 2013
ArturS
A2

 
Dołączył: 09 Sie 2010
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Zabrze





Kontrolka luzu będzie więc lepszym rozwiązaniem. Przekaźnik potrzebuje bardzo mało prądu. W jednej obudowie zmieściły się trzy. Tyle niestety potrzeba chyba, że kontrolka ma na stałe doprowadzony minus, a plus podawany jest dopiero po wbiciu luzu - w większości starszych maszybn jest niestety na odwrót




Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ArturS dnia Pią 9:46, 05 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:48, 05 Kwi 2013
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





ArturS napisał:
Kontrolka luzu będzie więc lepszym rozwiązaniem. Przekaźnik potrzebuje bardzo mało prądu. W jednej obudowie zmieściły się trzy. Tyle niestety potrzeba chyba, że kontrolka ma na stałe doprowadzony minus, a plus podawany jest dopiero po wbiciu luzu - w większości starszych maszybn jest niestety na odwrót


Nic podobnego! Jeżeli masz przekaźnik z przełącznymi stykami, to wykorzystujesz do zasilania zaworu styki zwarte przy zwolnionym przekaźniku.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:39, 05 Kwi 2013
Haart
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 353
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





ArturS napisał:
Pytanie mam, trochę w temacie olejarek - gdzie znaleźć w wiązce pod siedzeniem przewód od czujnika luzu?


Z tego co pamiętam, u mnie to była poczwórna wtyczka z trzema kablami...
Możesz poszukać tematu z wyświetlaczem biegów, tam też się wpina w czujnik luzu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 17:03, 05 Kwi 2013
torchio
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 406
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: silesia





Artur działa mi to dobrze bez podłączonego czujnika luzu szkoda się w to bawić Smile
Można by ewentualnie temat dyszy uskutecznić kiedy...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 21:39, 06 Kwi 2013
folwar
A1

 
Dołączył: 07 Sty 2011
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Ja kupiłem coś takiego jak w linku poniżej. Taka sam dysza jest w oryginalnym Scottoilerze w Hondzie żony i sprawuje się bardzo dobrze. Kosztowało 30 zł.
http://www.scottoiler.com/uk/Spares-Adaptors/Dispenser-Assembly-with-Injector/flypage.tpl.html


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 21:48, 06 Kwi 2013
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





folwar napisał:
Ja kupiłem coś takiego jak w linku poniżej. Taka sam dysza jest w oryginalnym Scottoilerze w Hondzie żony i sprawuje się bardzo dobrze. Kosztowało 30 zł.
http://www.scottoiler.com/uk/Spares-Adaptors/Dispenser-Assembly-with-Injector/flypage.tpl.html


Zapewniam, że dokładnie taki sam efekt da stary zużyty wkład do długopisu za 0,0zł z wetkniętym do środka cienkim stalowym drucikiem... Laughing


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Sob 21:49, 06 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:13, 16 Kwi 2013
czesterbb
Motocyklista

 
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 268
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko Biała





ja mam miedzianą rurkę z samochodowego przewodu hamulcowego Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 15:18, 17 Kwi 2013
rommel
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów





http://sklep.scigacz.pl/scottoiler-525530-slipperblock-kit-p-29640.html

Ktoś ma, jest sens?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
oiler
PostWysłany: Sob 13:17, 04 Maj 2013
scov
A1

 
Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tarczyn





Przedstawię wam moje wykonanie oilera które powstało na fali irytacji scootoilerem jaki posiadam.Nigdy nie mówię o tym co robię dopóki nie skończę ale z racji że już projekt osiągnął pełną funkcjonalność i zostały tylko szczegóły to się nim podzielę. Miał być sam oiler ale pomyślałem że jak już coś robić to z rozmachem i powstała taka oto koncepcja.

Oiler
Wyświetlanie biegów
Wyłączanie mitycznego TRE
ew. coś w przyszłości

Założenia:
Dozowanie oleju elektromagnetyczną pompką dozująca olej do dwusuwowych skuterów ~ ja kupiłem używke za 30 zł alledrogo).
Regulacja ilości oleju od 0 do 9ml/100km.
Opcja przelewania/odpowietrzania układu
Włączanie i wyłączanie mitycznego ATRE
Wyświetlanie biegów z czujnika w skrzyni biegów
Kalibracja wstępna i możliwość powtórzenia w razie niepoprawnego wyświetlania. Oczywiście urządzenie zapamiętuje ustawienia.

Powstał projekt i płytka (ATMEGA8 + ULN2003)


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us

program i testowanie pompki (szczelna , ok 145 imp/ml)


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us

potem obudowy - z tego akurat nie jestem dumny ale musi tak być. Urządzenie mieści się pod licznikiem i tam jest wszczepione w instalacje elektryczną motocykla.


Uploaded with ImageShack.us

pompka dozująca elektromagnetyczna już w moto


Uploaded with ImageShack.us

wyświetlacz....dwu kolorowy , do biegów czerwony , do ustawień zielony , z czasem regulacja mocy świecenia i zwiększenie jasności(parę tranzystorów) bo w słoneczny dzień nie jestem do końca zadowolony ale jak na prototyp ver. 1.0 może być


Uploaded with ImageShack.us

Muszę jeszcze wyprowadzić przewody do przycisków ale dopiero jak znajdę coś estetycznego. W mikrokontrolerze mam jeszcze wolne 3 porty wiec jakiś pomiar napięcia akumulatora czy coś w tym rodzaju jest możliwe w przyszłości

pozdr.
M Rolling Eyes Embarassed


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 13:00, 05 Maj 2013
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Szacun! Płytkę robiłeś sam czy masz jakiś "zaprzyjaźniony" punkt?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 15:41, 05 Maj 2013
skalar
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





roadrunner napisał:
Szacun! Płytkę robiłeś sam czy masz jakiś "zaprzyjaźniony" punkt?

Płytka drukowana jest wyrobem własnym autora uzystanym metodą termotransferu.
Zakładowe płytki wygladaja zdecydowanie "inaczej".


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 16:02, 05 Maj 2013
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





skalar napisał:

Zakładowe płytki wygladaja zdecydowanie "inaczej".


Nie koniecznie, zależy jaki zakład...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 17:19, 05 Maj 2013
scov
A1

 
Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tarczyn





Wydruk z laserówki na papierze kredowym a następnie żelazko.....do jednej sztuki nie warto zawracać ludziom głowy Very Happy a poza tym wiesz...."ja sama"


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez scov dnia Nie 17:25, 05 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:41, 05 Maj 2013
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





scov napisał:
Wydruk z laserówki na papierze kredowym a następnie żelazko.....do jednej sztuki nie warto zawracać ludziom głowy Very Happy a poza tym wiesz...."ja sama"


I nie poprawiałeś flamastrem? Bardzo ładnie, tym bardziej szacun! Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:34, 05 Maj 2013
scov
A1

 
Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tarczyn





jeśli mam być szczery to sam byłem w szoku że tak wyszło. Nic nie podmalowywałem a wręcz przeciwnie małe literki musiałem lekko poddrapać np "R" Gdybym wiedział ze tak bedzie to płytka była by o 30 % mniejsza i SMD


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 8:26, 06 Maj 2013
nita
Motocyklista

 
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 369
Przeczytał: 54 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ruda Śląska





Szacun , gdybyś nie napisał myślałbym , że to jakiś firmowy wyrób .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 9:45, 06 Maj 2013
MaciejW
Motonita

 
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 594
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno





Jako dyletant techniczny olejarkę kupiłem, za około 300 pln. dodać do tego koszt montażu, plus olej przekładniowy za 15 zeta liter. Po 1 sezonie zużyłem oleju za 7,50 pln. (15.000 km). Można przeliczyć, jak szybko się zwraca (przy założeniu, że zmarujesz co jakies 500 powiedzmy średnio bo deszcze itp. i czyścisz też nie za darmochę). Mi wyszło, że już się zwróciła z nawiązką.
Plus: nie ma cyklu - przesmarowany łańcuch - nasmarowany łańcuch - niedosmarowany łańcuch, w deszczu włączasz wyższy bieg olejarki i zapominasz. Zbiorniczek na moto nawet na wysokim biegu starcza na parę tysięcy km.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:09, 17 Cze 2013
fino
A2

 
Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: KRK





Witam. Ja do sprawy oilera własnej roboty podszedłem następująco.
Oczywiście zbiorniczek od Ursusa 10 PLN, wężyki silikonowe 16 PLN, zestaw NE107 35 PLN, pudełka i gałka 7 PLN, przełącznik wielopozycyjny, oporniki, kable, koszulki itp z szopy. No i najważniejsze: dozownik oleju od 2-takta z all..... za 30 PLN. Przeróbka płytki - kondensator na 10 uF, zamiast jednego potencjometru rezystor 20 ohm, co daje czas załączenia 1s. Na przełączniku 4 rezystory 30 kohm połączone szeregowo, dające czas załączenia od 2 minut do 30 sekund, skok co 30 s. Dołączyłem też pozycję do napełniania - załączenie co 1 s. Całość sprawdziłem i działa. Co ciekawe pompka podaje porcję oleju (kroplę) pod ciśnieniem z wysokości ok 1 m na odległość 1 m, co eliminuje wady elekrozaworu i podawania grawitacyjnego. Po odcięciu napięcia pompka działa jak zawór. Teraz czas na montaż w moto. http://chomikuj.pl/fino/oiler -zdjęcia i filmik z działaniem


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:35, 18 Cze 2013
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Super! A pompka od czego konkretnie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:46, 18 Cze 2013
skalar
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Roadrunner zobacz tą aukcję pompki elektrycznej. Ze zdjęć przypomina ona pompkę elektromagnetyczną tłoczkową podobną np do EMX 08. Takie pompy wymagają zasilania impulsowego a nie pradem stałym ale to nawet na NE555 można opanować Wink. Cena w aukcji zachęca do eksperymentów...

P.S. To nie jest moja aukcja Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 0:56, 19 Cze 2013
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Pytanie jakie ma być wypełnienie i szerokość impulsów...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 8:32, 19 Cze 2013
skalar
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Na przykładzie mcCoi-a zacząłbym od strzelania impulsami 50ms z wypełnieniem 25-50%, przy gestszym oleju pokusiłbym sie o wydłużenie impulsu do 100-150ms prawdopodobnie z redukcją wypełnienia do 25% aby oraniczyc nagrzewanie się cewki pompy.
Każdy impuls to jeden ruch tłoka więc ilość impulsów uzależniamy od pożądanej ilości oleju. Ewentualnie należałoby poeksperymentowac i dobrać doświadczalnie.
W domu mam gdzies zapisane ustawienia mcCoi-a wiec mogę podejrzeć ile trwa impuls u mnie - z pamięci to 100ms ON/150msOFF.
O ile dobrze pamiętam obcnie mam 3 lub 4 ruchy tłoka na każde 11-12km jazdy ze zwiekszeniem do 8 ruchów co 3-4 km w deszczu - ustawienia przy podwójnych dyszach scotoilera. Na to mam nałożoną krzywą redukcji olejenia zależną od predkości ale szczegółów nie pamietam i musiałbym sprawdzic w konfiguratorze.
Oczywiście moze okazać się że pompka z aukcji ma inną wydajnośc i powyższe ustawienia się nie przydadzą.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 9:18, 19 Cze 2013
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





OK. Pompka już do mnie jedzie. Zrobię testy jaki impuls jest potrzebny do wysterowania i pomyślę nad jakimś prostym układem. Pytanie czy od jakiegoś cwajtakta nie da się czegoś dobrać, bo tam zapewne też jest "zasilacz" impulsowy do pompki...
Mało tego, taki sterownik może już mieć "wyjście sterujące" podawaniem oleju w zależności od otwarcia przepustnicy na przykład...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 16:12, 19 Cze 2013
fino
A2

 
Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: KRK





To jest dokładnie taka pompka. Nie mam specjalnie pojęcia o elektronice, więc zastosowałem NE107. Myślałem o gotowych sterownikach do silników krokowych, ale jak wyżej pojęcia specjalnego na temat nie mam. Pompka ma zastosowanie w 2taktach, więc jej wydajność zależy od dawki paliwa i gdzieś widziałem moduł sterowania, ale nie znalazłem opisu w necie. Faktycznie pompka grzeje się przy impulsach co 1 s, ale mam nadzieję, że nie spali się przy imlulsach co 30s.

tu opis http://www.dellorto.it/prodotti.asp?IdFamiglia=2&IdCategoria=5&IdProdotto=top

http://filer.peugeotscooter.dk/File/Div/udluftning_oilepump_el.pdf


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez fino dnia Śro 16:41, 19 Cze 2013, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 17:48, 24 Cze 2013
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 938
Przeczytał: 52 tematy

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





A ja chciałbym trochę wbić kij w mrowisko i zrobić małą burzę mózgów.
A mianowicie znajomy też zaczął myśleć o olejarce. W kwestie "hydrauliki" wiele się już nie wymyśli, wiec zaczął kombinować z układem sterującym pracą zaworu/pompki. Początkowo miał to być za jednym zamachem wyświetlacz biegów, olejarka i termometr, ale odpuścił sobie to na razie i został przy samej olejarce, jednak tej pozostawił podłączenie i do czujnika halla. Wszystko ma działać na procku Atmega.
Wg jego założeń procesor mając sygnał z czujnika prędkości odmierzać ma przejechane odległość i podawać krople oleju co jakąś odległość. Oczywiście do tego tryb "deszczowy" gdzie ta odległość jest mniejsza i tryb czyszczenia, czyli chwilowego "zalania" łańcucha. Wstępnie zakłada, że podstawowa odległość to 1km, zaś w trybie deszczowym 700m, ale to wszystko jest w fazie doświadczalnej i do przeprogramowania. Żeby było ciekawiej, układ ma zacząć podawać olej dopiero po przekroczeniu prędkości 30km/h, żeby wyeliminować chlapanie w korkach i parkingach.
W przyszłym tyg powinien już zacząć testy wynalazku.

Niech kto pisze co o tym myśli, dobrze, źle, byle konstruktywnie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 18:03, 24 Cze 2013
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2172
Przeczytał: 82 tematy

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





miotacztruskawek napisał:

Niech kto pisze co o tym myśli, dobrze, źle, byle konstruktywnie.


Nie całkiem o olejarce, ale skoro już na wierzchu jest ATMega to za oceanem powstał Stromputer:

http://www.stromtrooper.com/dl650-2004-2011-%5B-wee-strom-%5D/73806-stromputer-alive.html


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 6:57, 25 Cze 2013
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





miotacztruskawek napisał:
A ja chciałbym trochę wbić kij w mrowisko i zrobić małą burzę mózgów.
A mianowicie znajomy też zaczął myśleć o olejarce. W kwestie "hydrauliki" wiele się już nie wymyśli, wiec zaczął kombinować z układem sterującym pracą zaworu/pompki. Początkowo miał to być za jednym zamachem wyświetlacz biegów, olejarka i termometr, ale odpuścił sobie to na razie i został przy samej olejarce, jednak tej pozostawił podłączenie i do czujnika halla. Wszystko ma działać na procku Atmega.
Wg jego założeń procesor mając sygnał z czujnika prędkości odmierzać ma przejechane odległość i podawać krople oleju co jakąś odległość. Oczywiście do tego tryb "deszczowy" gdzie ta odległość jest mniejsza i tryb czyszczenia, czyli chwilowego "zalania" łańcucha. Wstępnie zakłada, że podstawowa odległość to 1km, zaś w trybie deszczowym 700m, ale to wszystko jest w fazie doświadczalnej i do przeprogramowania. Żeby było ciekawiej, układ ma zacząć podawać olej dopiero po przekroczeniu prędkości 30km/h, żeby wyeliminować chlapanie w korkach i parkingach.
W przyszłym tyg powinien już zacząć testy wynalazku.

Niech kto pisze co o tym myśli, dobrze, źle, byle konstruktywnie.



Już dawno o tym myślałem, mało tego, powstał nawet egzemplarz sterownika "na pająku" do testów...
Doszedłem do wniosku jednak, że w przypadku olejarki z zaworem tylko (grawitacyjnej), jest to przerost formy nad treścią.
Z pompką natomiast, jak najbardziej ma to sens, a jako że pompka już jest i działa, prawdopodobnie powstanie wkrótce następca tego sterownika...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 8:26, 25 Cze 2013
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 938
Przeczytał: 52 tematy

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Cytat:
Już dawno o tym myślałem, mało tego, powstał nawet egzemplarz sterownika "na pająku" do testów...
Doszedłem do wniosku jednak, że w przypadku olejarki z zaworem tylko (grawitacyjnej), jest to przerost formy nad treścią.
Z pompką natomiast, jak najbardziej ma to sens...


Mógłbyś bardziej łopatologicznie wyjaśnić???
W olejarkę się jeszcze nie bawiłem. Mam świadomość czym się różni budowa układu grawitacyjnego (z zaworem) i ciśnieniowego (z pompką), ale średnio rozumiem różnicę w funkcjonalności obu systemów...

W sumie mając ATMega za sterami nie robi różnicy czy będzie to sterowanie impulsami, czy napięciem.

Natomiast bardziej mi zależałoby na opinii o sterowaniu smarowaniem, czyli podawaniu oleju nie w określonych jednostkach czasu, tylko po przejechaniu konkretnej odległości.
Przyglądając się wynalazkowi Lubrixa widać, że ma on ustawienia na miasto, szybką jazdę, autostradę... Czyli są to ustawienia zależne od prędkości jazdy. W wynalazku znajomego kropla idzie co kilometr, czyli im szybciej jedziesz, tym częściej podaje olej (bo szybciej przejedziesz kilometr), czyli w sumie to samo co Lubrixa, tylko robi to samoczynnie...

EDIT: Jedyne co mi przychodzi do głowy, to że przy pompce nie ma problemu z gęstością/lepkością/temperaturą oleju. Zawsze poda precyzyjnie odpowiednią ilość... Tylko pytanie na ile systemy grawitacyjne są niedoskonałe przy podawaniu odpowiedniej ilości oleju...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Wto 10:43, 25 Cze 2013, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:41, 25 Cze 2013
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Chodzi o to, że w przypadku olejarki z zaworem, ilości podawanego oleju w danej chwili przy konkretnym czasie otwarcia zaworu były na tyle trudne do określenia, że tak precyzyjne sterowanie zaworem nie miało zupełnie sensu. Ograniczyłam się więc do sterowania otwarciami zaworu/podawaniem oleju, co określone odcinki czasu, ale tylko w czasie jazdy. Poza tym że znakomicie spełniało to swoją funkcję, to znacząco ograniczało skomplikowanie układu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:09, 25 Cze 2013
rommel
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów





roadrunner napisał:
Ograniczyłam się więc


Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:25, 25 Cze 2013
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





rommel napisał:
roadrunner napisał:
Ograniczyłam się więc


Very Happy


Tam czepiasz się szczegółów... Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:31, 25 Cze 2013
rommel
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów





Kooochana, taka już jestem Very Happy Cała Krejzi Rommelka Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:46, 25 Cze 2013
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 938
Przeczytał: 52 tematy

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





roadrunner, czyli wszystko jasne.


rommel czepiasz się i to w czasach gdy nie liczy się płeć Razz




Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:22, 25 Cze 2013
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





miotacztruskawek napisał:

Przyglądając się wynalazkowi Lubrixa widać, że ma on ustawienia na miasto, szybką jazdę, autostradę... Czyli są to ustawienia zależne od prędkości jazdy....


Nie wydaje mi się.
I nie dlatego że robię sterowniki czy coś.
Zasada jest prosta-->prostota w zasadzie Smile

Po co ma koleś kombinować z kilometrami (czy w jego wynalazku podpinacz się do kompa, do przewodu sygnałowego ze ślimaka lub do GPS ze wtrysków?) jak może ustalić odp czasy na poszczególnych programach?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:37, 25 Cze 2013
lucik
A2

 
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szczecin





No to może i ja zabiorę głos ponieważ kolega Miotacz pisze o mojej konstrukcji. Układ jest teraz w fazie testowania, sterowany mikroprocesorem, grawitacyjny. Układ sterujący zamontowany przy elektrozaworze, który ma zamontowany czujnik temperatury oleju. dzięki temu bez względu na temperaturę zawsze podawana jest prawie jednakowa dawka oleju. Zbiorniczek z olejem jest zbiorniczkiem płynu hamulcowego od peugeota 307 lub citroena c4. Jest dość duży, a jednocześnie płaski dzięki czemu ilość oleju w zbiorniczku nie wpływa na objętość podawanej kropli. Układ podłączony jest do zasilania po stacyjce i do przewodu sygnałowego z czujnika prędkości. Po zliczeniu odpowiedniej ilości impulsów odpowiadającej odległości 1km układ przechodzi w tryb oczekiwania na przekroczenie prędkości 30km/h (jeżeli jadę szybcie to nie czeka) po czym podaje krople oleju i od nowa odlicza odleglość. dzięki temu bez względu na prędkość olej podawany jest na łańcuch w jednakowych odstępach. Układ ma 4 tryby działania:
1. wyłączony
2. normalny (dawka oleju co 1km)
3. deszcz (dawka oleju co 700m)
4. podaje olej po przytrzymaniu przycisku.
Sterowanie to jeden przycisk z diodą LED w maleńkiej obudowie zamontowanej na zbiorniczku płynu hamulcowego na kierownicy. Po zakończeniu testów porobię i zamieszczę zdjęcia.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lucik dnia Wto 22:38, 25 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:51, 25 Cze 2013
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 938
Przeczytał: 52 tematy

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Lucik, dzięki za zabranie głosu... Jak coś pokręciłem to sorka Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:35, 25 Cze 2013
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





A nie można tak od razu Smile
Tylko jak pies do jeża Smile Przecież nikt tu nie gryzie. Zwracam honor.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
oliwiarka własnej roboty
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 7 z 10  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin