Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

oliwiarka własnej roboty
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rommel
Motocyklista



Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Sob 18:23, 23 Lut 2013
PRZENIESIONY
Pon 20:24, 18 Mar 2013    Temat postu: Olejarka

Cytując za forumowym kolega z P2K:

gandzo napisał:
Jak często i czym smarujecie łańcuchy w swoich moto? W Zefirze 550 smarowałem zwykłym olejem za pomocą pędzla. Niestety problemem było dawkowanie oleju. Wiadomo, że po kilku km nadmiar oleju odpadał z łańcucha pięknie brudząc wahacz i felgę. Smarować trzeba było co 300 km. Moto słabe więc i olej dłużej siedział na łańcuchu. W vulkanie 750 był kardan... Kupując RFę stwierdziłem, że wypróbuję smar do łańcucha w sprayu. Wszystko ładnie pięknie, łatwo się nakłada na łańcuch, kilka sekund i łańcuch nasmarowany. Tylko, że powstaje problem natury finansowej. 300-400 ml smaru kosztuje ok 30zł. Wystarcza to na jakieś 1200km. Im mocniejsze moto tym smar krócej siedzi na łańcuchu. W RFie musiałem smarować nawet co 250 km jeśli dawało się w palnik. Po za tym smar gęsty i łatwo łapie syf z drogi. Miałem Shella, przynajmniej nie syfił felgi. Po drugie producent moto dopuszcza smarowanie łańcucha olejem. Więc czemu by nie spróbować skoro 1 litr Hipola kosztuje ok 9 zł i powinien wystarczyć na jakieś 4 tys km. Brzmi zachęcająco.....

Co potrzebujemy?
- litr Hipola - 9zł
- wężyk fi4 1,5 metra - 1,5zł
- lizak - 0,50 zł
- dławik akwariowy - 2 zł
- elektrozawór 12V - 10zł , kupiony ze szrotu, zamykający/otwierajacy dopływ benzyny, gazu, oleju...
- zbiornik na olej- można uruchomić fantazję
- opaski szybkozłączki
- kawałek drutu

Jak widać jest to najprostszy zestaw, niezbędne minimum za około 25 zł

Przystępujemy do montażu. Z góry zaznaczam, że moto mam zasyfione, jeżdżę w deszczu, błocie, więc nie chce mi się co kilka dni pucować moto, więc nie przestraszcie się zdjęć, zresztą wizualnie moja RFa średnio wygląda nawet jak się ją umyje Mr. Green

Zaczynamy od dyszy, z której popłynie nam olej na zębatkę. Tak, na zębatkę, ponieważ to zapewni równomierne smarowanie całego łańcucha, a nie na chybił-trafił jeśli umieścilibyśmy dyszę przed zębatką. Po za tym takie jej umiejscowienie powodowałoby to, że kropla oleju upadając na łańcuch eksplodowałaby na wahacz i felgę a tego nie chcemy. Dyszę robimy z patyczka do lizaka. Powinien mieć on otwór wewnętrzny o średnicy 1,5-2 mm. Zapewni to w miarę duże krople oleju. Jeden koniec rurki przycinamy pod skosem, tak aby przylegał do boku zębatki. Wzdłuż rurki/patyczka z lizaka przyklejamy kawałek drutu- będziemy mogli precyzyjnie kierować wylot dyszy tam gdzie chcemy. Ja z lenistwa przykleiłem drut do rurki za pomocą taśmy izolatki. Drugą końcówkę rurki mocujemy w wężyku fi4 i ewentualnie uszczelniamy. Pozostaje przymocować wężyk do wahacza. Tu uruchomcie swoją fantazję twórczą Razz trzeba zrobić sobie podstawkę, aby wężyk z dyszą się nie obkręcał. Podstawkę mocujemy za pomocą szybkozłączek- nie kupujcie ich w TESCO! Musiałem zamontować 3 marnej wytrzymałości- w najbliższym czasie pójdą do wymiany.



Następnie puszczamy wężyk wzdłuż wahacza do schowka pod siedzeniem. Montujemy dławik akwariowy, elektrozawór i zbiornik na olej- zróbcie małe otworki odpowietrzające. Biegun plusowy elektrozaworu podpinamy do tylnego światła pozycyjnego- oczywiście do plusa, minus elektrozaworu do masy. Zalewamy układ olejem i go odpowietrzamy.



Jak to działa.......Włączamy światła mijania, zatem elektrozawór dostaje prąd i otwiera się. Leci olej na zębatkę. Wyłączamy światła- elektrozawór zamyka się, olej nie leci. Najprostsza konstrukcja. Można ją udoskonalić np. montując układ sterujący elektrozaworem i zamykający go gdy włączamy luz w skrzyni biegów stojąc np. na światłach bądź w korku. Zamiast kranika akwariowego (regulujemy nim ilość oleju podawanego na zębatkę, ale o tym za chwilę) można zastosować czasowe otwieranie/zamykanie elektrozaworu np. 0,5 sek czas otwarcia zaworu, z częstotliwością co 90 sekund ale do tego trzeba znów zakupić układ elektroniczny za około 30zł. Jest to zaletą w jeździe w deszczu. Wówczas za pomocą potencjometru montowanego na kierownicy możemy zwiększyć ilość podawanego oleju na łańcuch. Ja pozostałem przy najprostszym układzie. Można również zamontować dodatkową dyszę z drugiej strony zębatki, ale jedna w zupełności wystarczy, bo olej i tak dojdzie pod rolki.

Czas na regulację.
Pytanie ile powinno być oleju na zębatce? Mierzymy to w kroplach. Z dyszy powinna kapać 1 kropla oleju co 20 sekund. Ja zacząłem od takiej wartości i po 50 km łańcuch powinien być mokry, felga sucha, ewentualnie na wahaczu kilka kropel. Na razie przejechałem tylko kilka km więc nie wiem czy 1 kropla na 20 sekund wystarczy. W każdym razie po około 50 km cały łańcuch powinien być zaolejony. Jeśli nie będzie wówczas będę dalej regulował częstotliwość podawania kropli za pomogą właśnie dławika/zaworku akwariowego. Nie jest on najdokładniejszy, można kupić lepsze na allegro za 20 do nawet 40 zł.
Odnośnie oleju, użyłem Hipola z tego względu że jest gęsty i powinien trzymać się łańcucha lepiej niż oleje silnikowe.
Chyba opisałem wszystko, jeśli czegoś zapomniałem to napiszę.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rommel dnia Sob 18:26, 23 Lut 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jurek
A1



Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń

PostWysłany: Sob 19:58, 23 Lut 2013
PRZENIESIONY
Pon 20:25, 18 Mar 2013    Temat postu:

Temat był już walkowany.
brakuje ci jeszcze sterownika czasu i dawki.
U Letka juz cos takiego żeś my montowali.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
letko
Maniak motocyklowy



Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1545
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń

PostWysłany: Sob 20:13, 23 Lut 2013
PRZENIESIONY
Pon 20:26, 18 Mar 2013    Temat postu:

Polecam olejarkę Konra-dzika
http://www.vstromclub.fora.pl/wiadomosci,2/olejarka-made-by-konra-dzik-mozliwa-usterka,10422.html


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rommel
Motocyklista



Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Sob 20:36, 23 Lut 2013
PRZENIESIONY
Pon 20:27, 18 Mar 2013    Temat postu:

to nie mój patent, ale go wykorzystam Smile

Olejarka Konradzika to niestety troszke wyższy koszt, niż koszt wykonania takiej... Tak powiedzmy 10 krotnie mniej.

Regulacja jak widac nie wymaga wcale sterownika czasu i dawki - tutaj reguluje to kranik akwariowy. Proste i w dalszym ciągu skuteczne.

Wrzucam to dla ludzi którzy lubią się czasem pobawić, i nie muszą wyrzucać niepotrzebnie pieniędzy w błoto Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Filip
Maniak motocyklowy



Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 1228
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łomianki

PostWysłany: Sob 22:59, 23 Lut 2013
PRZENIESIONY
Pon 20:28, 18 Mar 2013    Temat postu:

To cie kolego teraz troche ponioslo...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rommel
Motocyklista



Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 8:24, 24 Lut 2013
PRZENIESIONY
Pon 20:29, 18 Mar 2013    Temat postu:

Filip, olejarka jeździ w RF 900 od 3 lat. Skutecznie działa, równomiernie co 19-21 sekund podajac małą kropelke oleju. Gdyby patent sie nie sprawdził, to bym go tu nie wrzucał.

Jak ktoś chce troche więcej - to niestety musi sciagnąć kanape i lekko przekręcić zaworek akwariowy, np przed jazdą w deszczu.

Jak ktoś potrzebuje drogiego bajeru, to nie ma żadnego problemu. Sam myślałem nad olejarką konradzika, jednak za 3 stówki kupiłem i zalożyłem halogeny. A że koledze i w 2 innych moto sie ten patent jak najbardziej sprawdza, to nie widze przeszkód, jak to powiedział ślepy koń na wielkiej pardubickiej.

Oczywiście, sa ludzie którzy jak nie wydadzą 3-4 stówek, to się źle z tym czują, ale niestety do nich nie należe. Może za pare lat Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rommel dnia Nie 8:26, 24 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Filip
Maniak motocyklowy



Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 1228
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łomianki

PostWysłany: Nie 8:56, 24 Lut 2013
PRZENIESIONY
Pon 20:30, 18 Mar 2013    Temat postu:

Patent Konradzika i wyrzucanie kasy w bloto mi sie gryza, wiec zaprotestowalem. Jesli nie korzystales z jego patentu to nie krytykuj inwestycji.

A do Twojego pomyslu nic nie mam, na pewno znajda sie osoby ktore z niego skorzystaja.

Milego dnia Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Nie 10:46, 24 Lut 2013
PRZENIESIONY
Pon 20:30, 18 Mar 2013    Temat postu:

Miałem i taką olejarkę sterowaną zaworkiem akwarystycznym i taką sterowaną elektronicznie... Tak, obie działają, obie smarują łańcuch, ale jednak pomiędzy jedną i drugą jest przepaść, jeśli chodzi o możliwości dokładnego ustawienia. A potrzeba regulacji niestety nie jest abstrakcyjna, bo inaczej olej powinien być podawany w trakcie deszczu, inaczej jak jest sucho. Inaczej w mieście, inaczej jak leci się autostradą 150km/h. Nie mówiąc już o różnicach w lepkości oleju zależnie od temperatury...

Nie ma też co porównywać samoróbki za 30zł do gotowego produktu za 300zł, bo w jego cenę nie wchodzą same części, ale również (a może przede wszystkim?) czas i umiejętności, czyli zwyczajna praca włożona w zbudowanie urządzenia. Właśnie w tej chwili też buduję elektroniczną olejarkę na własne potrzeby i wiem ile z tym jest zabawy Razz Olejarka elektroniczna w wersji "zrób to sam" to koszt w granicach 80zł za wszystkie części, tylko potem trzeba jeszcze trochę czasu poświęcić, by złożyć to do kupy Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rommel
Motocyklista



Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 10:49, 24 Lut 2013
PRZENIESIONY
Pon 20:30, 18 Mar 2013    Temat postu:

sorry Filip, źle odebrałem Twój post widocznie Smile


lasooch, w wypacku tej olejarki układ plus potencjometr to koszt dodatkowych 60 złotych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Nie 11:16, 24 Lut 2013
PRZENIESIONY
Pon 20:32, 18 Mar 2013    Temat postu:

rommel napisał:
lasooch, w wypacku tej olejarki układ plus potencjometr to koszt dodatkowych 60 złotych.

Układ z dwoma potencjometrami to 21zł. Wystarczy poszukać na allegro pod hasłem "przerywacz regulowany". Układ jest zbudowany na NE555, muszę teraz tylko wymieć oba potencjometry i być może dwa oporniki, tak by uzyskać inne czasy otwarcia/zamknięcia elektrozaworu. Kupując po kilka sztuk, żeby było czym eksperymentować, zamykam się i tak w 30zł Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 12:23, 24 Lut 2013
PRZENIESIONY
Pon 20:32, 18 Mar 2013    Temat postu:

Ja tam się nie wypowiadam Smile
Sam sterownik to może faktycznie nie jest duży koszt.
Pamiętajcie jednak że cena wynika nie z chęci zarobienia jak najwięcej ( choć nie ukrywam że narobić się za darmo nie lubię) a raczej z opracowanej "technologii".
Ile to wężyków kupiłem, różnych uchwytów, kapilar zbiorniczków. Kasy mi na to poszło tyle że jak wczoraj Roadrunnerowi powiedziałem to mu mało oczy nie wypadły.
Do tego jeszcze godziny spędzone na dumaniu jak to trójkątne włożyć w to kwadratowe, objeżdżanie sklepów, dłubanie montowanie a finalnie- lutowanie, rzeźbienie uchwytów dyszy, toczenie śrub z alu itp itd.
Nie żyje z tego, to raczej hobby, ale zrobienie od podstaw z worka części, zajmuje mi ok 4h.
A mam jeszcze cały etat i narzeczoną Smile

Fajnie że ludzie nie mają dwóch lewych rąk i kombinują. Bo to właśnie daje satysfakcję Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
baltex
Motocyklista



Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Nie 19:37, 24 Lut 2013
PRZENIESIONY
Pon 20:34, 18 Mar 2013    Temat postu:

Ja próbowałem już różnych rzeczy by sobie ułatwić życie w temacie smarowania.
Rurki od kroplówka. smarowanie grawitacyjne igły strzykawki itp. Obecnie mam normalną olejarkę sterownik elektor zawór itp koszt jakieś 300 zł. Taniej się nie da.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 20:48, 24 Lut 2013
PRZENIESIONY
Pon 20:35, 18 Mar 2013    Temat postu:

Od razu napisze że kroplówke to sobie można podłączyć...
Po 2 m-cach rurka popłynie razem z olejem. mosiądz i rurki do olejów, to wytrzyma Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez konra.dzik dnia Pon 17:04, 25 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czesterbb
Motocyklista



Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko Biała

PostWysłany: Nie 21:32, 24 Lut 2013
PRZENIESIONY
Pon 20:35, 18 Mar 2013    Temat postu:

Płytka elektroniki sterownika to AVT1459 dostępna w każdym dobrym sklepie elektronicznym w cenie około 30zł
do tego elektrozawór,też około 30zł
zbiorniczek 10zł na każdym szrocie samochodowym
za dyszę bardzo dobrze słuzy kawałek miedzianego przewodu hamulcowego
plus węzyki w cenie 1,50zł za metr
w sumie jakies 75zł +godzinka w garażu...........
I na co tu wydawać 300 zł ?????????????


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 17:09, 25 Lut 2013
PRZENIESIONY
Pon 20:36, 18 Mar 2013    Temat postu:

Jasne, na komarze też da się jeździć idąc tym tokiem myślenia.
Też mi się tak wydawało ale do czasu.
Podsumowując jak jesteś manualny to sobie zrobisz. A jak zrobisz to wypuść na rynek. Zobaczysz że jak Ci się na łeb zwali 200 zamówień to tych dwustu godzin w garażu żadna ładniejsza połówka ci nie podaruje, a i czasu i nerwów ile stracisz. Jest jeszcze coś takiego jak własność intelektualna, którą zamieniasz w technologię produkcji. Jeśli uda ci się wyciągnąć z takiej zabawki drugie tyle co koszt produkcji plus twój czas, pocięte palce itp to będzie sukces.

Ja nie napiszę co i ile dokładnie kosztuje (wszystkie nawet najdrobniejsze pierdółki), ale wierz mi że trochę więcej niż podajesz. A przynajmniej tak żeby zachować powtarzalność.

Nie będę chwalić swojego, rynek mnie zweryfikuje. Działa dobrze, a jak ktoś chce wydać kasę to ją wyda u mnie czy u innych rodzimych producentów.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez konra.dzik dnia Pon 18:34, 25 Lut 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Pon 22:35, 25 Lut 2013
PRZENIESIONY
Pon 20:37, 18 Mar 2013    Temat postu:

Zrobiłem taaaakie oczy, bo kasa jaką Konrad w to wsadził jest masakryczna i świadczy to, że traktuje to bardziej jako hobby, niż źródło niewielkiego nawet zarobku. Żeby mu się tylko zwróciło, to musiałby sprzedać tych olejarek z 500...
Tym bardziej wielki ukłon że mu się chciało, że zrobił i że wyszło tak ładnie i estetycznie.
Znam ból tworzenia czegoś "by myself" bo przecież robię moje sterowniki do manetek. Poza tym zostałem ostatnio poproszony przez jednego z kolegów o wykonanie 2 par halogenów LED na wzór moich i oczywiście zrobiłem je, bo trzeba sobie pomagać. Ale jeżeli mam być szczery, to kosztowało mnie to tyle czasu i energii, że powinienem sobie zażyczyć 150 zł za samą tylko robociznę od pary, czego oczywiście nie zrobiłem. Policzyłem tylko za użyte materiały i tym sposobem i tak jestem "w plecy" ale to szczegół...

Kolego rommel, temat olejarki jest stary jak to forum i chyba śmiało mogę powiedzieć, że byłem tutaj jednym z prekursorów zrobienia olejarki własnymi siłami.
http://www.vstromclub.fora.pl/patenty-i-usprawienia,28/oliwiarka-wlasnej-roboty,831.html
Bardzo wielu kolegów skorzystało z "opatentowanych" przeze mnie rozwiązań i są zadowoleni.
Zaworki akwarystyczne były stosowane chyba przez wszystkich którzy się za to zabierali i wszyscy bez wyjątku zgodnie, metodą prób i błędów, doszli do wniosku, że to nie jest dobre rozwiązanie. W związku z tym ,bez urazy, ale nie bądź mądrzejszy od telewizora Smile
Prostota rozwiązania jest jak najbardziej wskazana, ale tylko do pewnego momentu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rommel
Motocyklista



Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 23:48, 25 Lut 2013
PRZENIESIONY
Pon 20:38, 18 Mar 2013    Temat postu:

to jak widać najlepszą opcją dalej zostaje smat w sprayu Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Wto 0:35, 26 Lut 2013
PRZENIESIONY
Pon 20:38, 18 Mar 2013    Temat postu:

rommel napisał:
to jak widać najlepszą opcją dalej zostaje smat w sprayu Smile


Broń Boże! Smar poza skutecznym smarowaniem przez pewien czas po nałożeniu, ma same wady! Smile

Ciekawy jestem jeszcze opinii ludzi stosujących smarowanie grafitem, póki co jednak, jestem gorącym zwolennikiem olejarek...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Wto 10:09, 26 Lut 2013
PRZENIESIONY
Pon 20:39, 18 Mar 2013    Temat postu:

roadrunner napisał:
Ciekawy jestem jeszcze opinii ludzi stosujących smarowanie grafitem, póki co jednak, jestem gorącym zwolennikiem olejarek...

Dawno dawno temu, kiedy jeździłem motorynka lub simsonem, w każdym razie z łańcuchem bez żadnych uszczelnień, to korzystałem z metody gotowania łańcucha w smarze grafitowym. No ale przy obecnych O-ringach, X-ringach, to chyba słaby pomysł Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Wto 12:08, 26 Lut 2013
PRZENIESIONY
Pon 20:39, 18 Mar 2013    Temat postu:

roadrunner napisał:


Ciekawy jestem jeszcze opinii ludzi stosujących smarowanie grafitem, póki co jednak, jestem gorącym zwolennikiem olejarek...


Kiedyś mi polecano do roweru smar grafitowy... Ale jakoś łańcuch skończył się szybciej niż normalnie, a resztki "grafitu" do tej pory leżą w garażu...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Wto 13:47, 26 Lut 2013
PRZENIESIONY
Pon 20:40, 18 Mar 2013    Temat postu:

W żadnym wypadku nie chodzi o smar grafitowy...
Chodzi o ustrojstwo z wymiennym klockiem grafitowym mocowane do wahacza. Łańcuch trze o ten klocek ścierając grafit który go smaruje.

Urządzenie kosztuje 150€, sam wkład grafitowy 35€
Smar grafitowy został by momentalnie rozchlapany...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Wto 18:51, 26 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KBM
A1



Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 20:07, 18 Mar 2013
PRZENIESIONY
Pon 20:40, 18 Mar 2013    Temat postu:

"Każdy Sobie w Moto Skrobie" i smaruje jak uważa Smile

Ja mam olejarkę od Konra.dzik'a i zakup uważam, za bardzo udany.

Czasem mimo zachowanej funkcjonalności liczy się również, estetyka i dogodność sterowania, a w olejarce Konra,dzika jej nie brakuje.
Wiadomo jak jest ze smarami i temperaturą otoczenia i ta regulacja przy manetce, bardzo w porządku.

Grzane manetki też można sobie samemu taniej zrobić, ale po co regulować temperaturę pod kanapą lub na wiszącym potencjometrze. Smile

Każdy jeździ jak lubi i nie ma co krytykować innych rozwiązań zwłaszcza, że co własne to i sporo satysfakcji daje, ale ja kupując kolejne moto z pewnością znowu zakupie system Konra.dzika.

Co do systemu z mocowaniem do wahacza, to wygląda całkiem fajnie.
Ciekawe jak się spisuje w praktyce?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hct
A1



Dołączył: 28 Kwi 2012
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Jasło

PostWysłany: Wto 18:10, 19 Mar 2013    Temat postu:

Takie pytanko mam czy ktoś się zastanawiał zeby to zrobić na pompce? a nie grawitacyjnie ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 18:19, 19 Mar 2013    Temat postu:

Ja Smile
Tylko pompki nie znalazłem odpowiedniej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sorier
A2



Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: M-ce 09

PostWysłany: Wto 18:28, 19 Mar 2013    Temat postu:

Ja też Very Happy Problem nie w pompce tylko w jej cenie, byłaby wyższa niż koszt całej olejarki domowej roboty.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 19:54, 19 Mar 2013    Temat postu:

sorier napisał:
Ja też Very Happy Problem nie w pompce tylko w jej cenie, byłaby wyższa niż koszt całej olejarki domowej roboty.


Oooo to to Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nita
Motocyklista



Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Wto 20:11, 19 Mar 2013    Temat postu:

hct napisał:
Takie pytanko mam czy ktoś się zastanawiał zeby to zrobić na pompce? a nie grawitacyjnie ?

Na allegro gosc ma na pompce smarbike się nazywa , ale nie wiem jak działa , bo jeszcze nie zamontowałem .
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez nita dnia Wto 20:17, 19 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hct
A1



Dołączył: 28 Kwi 2012
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Jasło

PostWysłany: Wto 20:15, 19 Mar 2013    Temat postu:

a robiliście testy z jakąś pompką ? mam pompkę paliwa i zastanawiam sie czy da radę przepchnąć olej

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Staszek
Motonita



Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 1004
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Północna Polska

PostWysłany: Wto 20:20, 19 Mar 2013    Temat postu:

Witam, a ja mam prośbę o podanie namiaru na ten patencik z grafitem przy wahaczu. Wygląda na estetyczne rozwiązanie.
pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hct
A1



Dołączył: 28 Kwi 2012
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Jasło

PostWysłany: Wto 20:24, 19 Mar 2013    Temat postu:

nita napisał:
hct napisał:
Takie pytanko mam czy ktoś się zastanawiał zeby to zrobić na pompce? a nie grawitacyjnie ?

Na allegro gosc ma na pompce smarbike się nazywa , ale nie wiem jak działa , bo jeszcze nie zamontowałem .
[link widoczny dla zalogowanych]



no dzieki wielkie o to chodziło czyli się da Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Wto 21:21, 19 Mar 2013    Temat postu:

Ja też Very Happy i nawet znalazłem pompkę, ale na 230V... :/
Można by też mocną pompkę od spryskiwaczy spróbować, ale nie wiem jak z dozowalnością i po pewnym czasie pompka może polec...

Staszek napisał:
Witam, a ja mam prośbę o podanie namiaru na ten patencik z grafitem przy wahaczu. Wygląda na estetyczne rozwiązanie.
pzdr


To zdjęcie z niemieckiego forum Varadero, niestety nie mam namiarów na producenta anie gdzie to kupić.
Poniżej post użytkownika który to testował:
Cytat:

habe jetzt reichlich 6000 km mit dem hier oft diskutierten Feststoffkettenschmiersystem hingelegt. Der Block ( Einzelpreis 34 € ) ist jetzt nach 6000 km zu einem Viertel verbraucht. Das einzige, aber rein ästhetische , Manko ist, das sich an den Laschen etwas Flugrost ansetzen kann, wenn das Moped mal 2 - 3 Tage steht. Habe ich aber auch im Griff - entfernt und ganz dünn reine Graphitpaste drauf. Schon ist Ruhe. Das ist aber nur der Optik wegen. Hier auch mal die Antwort der Firma auf meine Fragen :

"...selbstverständlich erinnern wir uns noch an Sie, schließlich haben die Passungsprobleme sowohl uns als auch unseren Schwingenbauer, der die Prototypen entwickelt, erstmal überrascht. So gewaltige Unterschiede in den Toleranzen hatten wir nicht erwartet. Hier muß man allerdings auch sagen, daß dies auch bei anderen Herstellern auftritt; weshalb wir das ganz generell in unseren Konzepten mittlerweile mitberücksichtigen. Falls Sie sich übrigens gewundert haben sollten über unsere Aussage bezüglich der mehreren mm großen Toleranzen: Das liegt daran, daß wir für die Anbringung Befestigungspunkté an der Schwinge verwenden, die nicht gegeneinander toleriert sind. Die Abweichungen bei den Schwingen sind natürlich dort, wo es für die Standardfunktionalität relevant ist, deutlich geringer. Nur der Rest, der ist - gerade für uns als großen Automobilzulieferer - schon etwas überraschend gewesen.

Aber zurück zu Ihren Fragen:

Wir haben tatsächlich auch schon in Rücksprache mit mehreren Kunden festgestellt, daß die Schmiereinsätze vermutlich eher 8.000 - 9.000 km halten (gerade bei der Varadero) als die angegebene Laufleistung. Hier muß man allerdings natürlich auch berücksichtigen, daß der Verschleiß auch von der Fahrweise, der Belastung, der Kettenspannung, etc. abhängt, so daß wir lieber Mindestwerte angeben, um nachher nicht Kunden zu enttäuschen. Die Verschleißmarkierung am hinteren Ende des Einsatzes ist aber im Übrigen natürlich nur als Indikator zu sehen, da bei absoluten Normbedingungen sich i.A. die Kette parallel in den Einsatz einarbeitet. tatsächlich ist es so, daß wir ja im vorderen Bereich eine Klemmung über zwei Dimpel und Führungsnute haben, im hinteren Bereich eine Verschraubung. Verschlissen ist der Einsatz und ein Austausch zu empfehlen ist dann, wenn

1. Die Kette im vorderen Bereich das Niveau der Dimpel erreicht hat, da dann nahezu kein Restvolumen mehr vorhanden ist und die Stabilität der Verankerung nicht mehr gegeben ist.
2. Wenn der Auftrag an Schmiermittel deutlich nachläßt.

Letzteres ist natürlich für Sie kaum zu beurteilen. Aus diesem Grunde gibt es auch die Verschleißmarkierung, die aber - wie gesagt - natürlich nur unter Normbedingungen absolute Gültigkeit hat. Wenn Sie davon ausgehen, daß Sie unter Normbedingungen einen weitestgehend parallelen Verschleiß haben, dann bedeutet dies, daß Sie den Schmiereinsatz spätestens dann tauschen sollten, wenn die Kette ca. 150 % in den Schmiereinsatz eingearbeitet ist. Wenn Sie natürlich vorne einen deutlich stärkeren Verschleiß haben, dann müssen Sie dies daran festmachen. Wir arbeiten auch daran, eine etwas einfachere Verschleißbestimmung für die neue Saison zu entwickeln.

Flugrost:

Wir haben auch festgestellt, daß - natürlich auch abhängig von der Kettenqualität - sich Flugrost dann an den Laschen bilden kann, wenn nach einer Regenfahrt (oder auch einfach nur bei höherer Luftfeuchtigkeit) das Motorrad länger stehen bleibt. Die Rollen erhalten natürlich Ihren Schmierfilm, die Laschen beim Fahren auch, allerdings kann dieser ja beim Stehen auch wieder abgewaschen werden. Hier gilt ganz generell, daß das Festschmiermaterial mit jeder handelsüblichen Form an Schmiermitteln, Rostschutzmitteln oder Rostentfernen kompatibel ist. ..."


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Wto 21:37, 19 Mar 2013, w całości zmieniany 7 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hct
A1



Dołączył: 28 Kwi 2012
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Jasło

PostWysłany: Wto 21:36, 19 Mar 2013    Temat postu:

na pompce bedzie duzo lepiej tylko wykonanie tego gościa jest mało estetyczne
cena myślę ze już bardzo przystępna
jak widać jest ktoś kto zrobił na pompce i to jeszcze taniej jak nasi forumowi biznesmeni Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Wto 22:52, 19 Mar 2013    Temat postu:

nita napisał:
hct napisał:
Takie pytanko mam czy ktoś się zastanawiał zeby to zrobić na pompce? a nie grawitacyjnie ?

Na allegro gosc ma na pompce smarbike się nazywa , ale nie wiem jak działa , bo jeszcze nie zamontowałem .
[link widoczny dla zalogowanych]

Takie pompki jak w tym smarbike są do kupienia na chińskim ebayu (chyba naprawdę wszystko można tam kupić). Trafiłem na nie przypadkiem, szukając jakiejś elektroniki. Koszt zbliżony do elektrozaworu, więc pomysł jest warty zastanowienia Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Wto 23:40, 19 Mar 2013    Temat postu:

Wrzuć linka bo jakoś nie mogę trafić... Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Śro 0:58, 20 Mar 2013    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Pierwsza z brzegu Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Śro 1:09, 20 Mar 2013    Temat postu:

lasooch napisał:
http://www.ebay.co.uk/itm/12V-Brushless-Submersible-Water-Oil-Pump-F-CPU-Cooling-Car-fountain-aquarium-PC-/151008129563?pt=UK_HomeGarden_Garden_PondsWaterFeatures_UK&hash=item2328c9321b

Pierwsza z brzegu Smile


Czyli pompka do akwarium na 12V... Wszystko jasne! Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hct
A1



Dołączył: 28 Kwi 2012
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Jasło

PostWysłany: Śro 1:57, 20 Mar 2013    Temat postu:

to nie wyglada jak z smarbike, trzeba sprawdzic jakąs pompkę od spryskiwaczy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skalar
Motocyklista



Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 9:14, 20 Mar 2013    Temat postu:

Ja mam olejarke na pompie miniaturowej. Korzystalem z projektu [link widoczny dla zalogowanych] i większość elementów kluczowych (pompa, płytka drukowana, obudowa sterownika, rurki do oleju z tygonu, zbiornik na olej, filtr, odpowietrzenie) kupiłem przez stronę projektu. Za powyższe elementy zapłaciłem około 90EUR, dodatkowo za elementy elektroniczne sterownika około 25zł. Programator do mikrokontrolera poskładałem sam na płytce uniwersalnej, wsad jest dostępny na stronie projektu wraz z aplikacją do dostosowania ustawień pod swoje potrzeby.
Dla chętnych mozna poszukać pompy zbliżonej do EMX08 [link widoczny dla zalogowanych], [link widoczny dla zalogowanych] - niestety cena w granicach 100USD nie zachęca. Powyższa pompa wymaga zasilania impulsowego - podłączenie do prądu stałego kończy się uszkodzeniem cewki elektromagnesu więc niezbędny byłby conajmniej sterownik na NE555 lub coś bardziej wyrafinowanego.
Przy wyborze innego typu pompy należy uwzględnić że bedzie przetłaczać dość gęsty olej. Pompa musi więc mieć uszczelnienia odporne na produkty ropochodne np z EDPM, Viton-u etc i konstrukcję przystosowaną do przetłaczania cieczy o dużej lepkości a także niewielką wydajność Wink.
Pompki akwarystyczne bym sobie darował w takim projekcie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Śro 9:39, 20 Mar 2013    Temat postu:

Odnośnie tej pompki, którą podlinkowałem wyżej:

Item Description
Ideal for use in numerous applications, this 12V 350mAh water pump can be solar powered and works with water, oil, gasoline plus acid and alkali solutions.

Price: £6.99 z darmową wysyłką do Polski.

Myślę, że za te pieniądze warto samemu sprawdzić Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sorier
A2



Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: M-ce 09

PostWysłany: Śro 9:42, 20 Mar 2013    Temat postu:

skalar napisał:
niestety cena w granicach 100USD nie zachęca.
No przecież napisałem że cena przewyższ koszt całej olejarki Very Happy A sterownik to akurat jest najmniejszy problem. McCoi też korzysta z pompy impulsowej (elektromagnetycznej, nie wiem jak to sie fachowo po naszemu nazywa), ale 50ojro to wciąż cena zaporowa, jak dla mnie.

Edit. Ta pompka z ebaya sie nie nadaje, to zwykła pompa wirnikowa.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sorier dnia Śro 9:43, 20 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Śro 9:43, 20 Mar 2013    Temat postu:

hct napisał:
to nie wyglada jak z smarbike, trzeba sprawdzic jakąs pompkę od spryskiwaczy


Do tego nie bardzo nadaje się żadna pompka wirnikowa chyba, że jest przystosowana do przetaczania cieczy o dużej gęstości, a pompki do spryskiwaczy są właśnie pompkami wirnikowymi...

Post by apsel
Cytat:

Od dłuższego czasu przyglądam się tematowi olejarki, zaczynam robić swoją (na pompie) i dorzucę się ze swoimi uwagami
Pompka moim zdaniem będzie znacznie lepsza niż elektrozawór. Dzięki niej mamy stałe dozowanie tej samej ilości oleju. Problemem jest przede wszystkim typ i odpowiednio mały przepływ. Z tego co czytałem najlepsze są pompy tłokowe, które przy odłączonym zasilaniu będą szczelne - odpada elektrozawór. Co do przepływu - ogólnie dostępna pompka paliwowa ma wydajność w okolicach 100 L/h co daje 28 ml/s (chyba nie zrobiłem błędu). Niestety nie wiem jaki będzie minimalny czas dozowania oleju w takiej pompie ale żeby to miało sens (1 kropla na 2 min) to trzeba by ją włączyć na 1/1000 s...
Ja kupiłem używaną pompkę (30zł), która jest stosowana w skuterach 2t do dozowania oleju (http://www.dellorto.it/prodotti.asp?IdFamiglia=2&IdCategoria=5&IdProdotto=top). Niestety nie znalazłem informacji jaką ma wydajność, ale zakładam że dużo mniejszą niż pompa paliwowa w samochodzie Jak dojdzie i ją wykalibruję na hipolu to wystarczy przeliczyć czasy otwarcia i już

Przepraszam za przydługawe "wymądrzanie się" Pozdrawiam i powodzenia w robieniu olejarek!

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Kolego podziel się koniecznie spostrzeżeniami po testach... Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Śro 12:58, 20 Mar 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KBM
A1



Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 16:56, 20 Mar 2013    Temat postu:

Dla zainteresowanych SYSTEM KLOCKOWY Smile

[link widoczny dla zalogowanych]

Dedykowany nawet do V-Stroma 650.
Dalej na stronie pozostałe motocykle.

Swoją drogą, to niezły biznes 150EUR za kawałek powyginanej blaszki.

[link widoczny dla zalogowanych]

Żeby tylko jak się jakiejś Gapie za bardzo łańcuch poluzuje, klocek nie wystrzelił Smile

Nieznana twardość klocka, ale cena jeszcze nie zabija. Oczywiście w zależności na ile starcza, ale blaszka.... mistrzostwo cenowe.
Może to tytan Smile
Byle jadąc z Wawy do Zakopca, nie trzeba było 4 zapasowych klocków Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Śro 17:02, 20 Mar 2013    Temat postu:

KBM napisał:
Dla zainteresowanych SYSTEM KLOCKOWY Smile

[link widoczny dla zalogowanych]

Dedykowany nawet do V-Stroma 650.
Dalej na stronie pozostałe motocykle.

Swoją drogą, to niezły biznes 150EUR za kawałek powyginanej blaszki.

[link widoczny dla zalogowanych]

Żeby tylko jak się jakiejś Gapie za bardzo łańcuch poluzuje, klocek nie wystrzelił Smile

Nieznana twardość klocka, ale cena jeszcze nie zabija. Oczywiście w zależności na ile starcza, ale blaszka.... mistrzostwo cenowe.
Może to tytan Smile
Byle jadąc z Wawy do Zakopca, nie trzeba było 4 zapasowych klocków Smile


No ponoć na 6kkm wystarcza, czyli przy wymianach oleju nowy...
Innymi słowy cenowo wychodzi na poziomie sprayu, może nawet lekko drożej, ale babrać się nie trzeba i niczym nie chlapie...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Śro 17:05, 20 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Staszek
Motonita



Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 1004
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Północna Polska

PostWysłany: Śro 17:13, 20 Mar 2013    Temat postu:

Dziękuję za info, cena trochę podważa zasadność zakupu. Chyba trzeba będzie zamontować oliwiarkę.
[link widoczny dla zalogowanych] Ta mnie kusi, bo nie musiałbym sam montować i przemawia do mnie wizja montowania dyszy na przedniej zębatce, wydaje mi się to bardziej "zamaskowanym", czyli estetyczniejszym rozwiązaniem.
pzdr


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Staszek dnia Śro 17:15, 20 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Śro 19:00, 20 Mar 2013    Temat postu:

Montowanie dyszy na przedniej zębatce to najgorsze rozwiązanie z możliwych!
Przetestowałem to rozwiązanie i odradzam!
Jak wiadomo zębatka zdawcza obraca się 3 razy szybciej niż tylna w związku z czym siła odśrodkowa jest na niej dużo większa. Co za tym idzie olej który zostaje zakroplony na zębatkę/łańcuch zostaje natychmiast rozchlapany praktycznie nie penetrując łańcucha. Olej może się lać na potęgę, łańcuch będzie lekko mokry, plama oleju pod silnikiem, a ogniwa się zacierają...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Staszek
Motonita



Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 1004
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Północna Polska

PostWysłany: Śro 19:49, 20 Mar 2013    Temat postu:

I cały misterny plan w... Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondziu
A2



Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Śro 19:55, 20 Mar 2013    Temat postu:

witajcie koledzy, macie może pomysły gdzie w dl 1000 zamontować olejarkę scottoilera taką małą podstawową bo za pierona nie mogę jej nigdzie umieścić, sorki że się w trącam w nie odpowiedni temat chyba ale związany w sumie z olejarkami

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KBM
A1



Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 20:42, 20 Mar 2013    Temat postu:

Ja mam olejarkę Konra.dzik'a i wszystko upchałem bez problemu w bocznym plastiku przy siedzeniu. Dokładnie po drugiej stronie jak zbiorniczek wyrównawczy hebla tylnego, tylko na wysokości zatrzasku kanapy.
W prawdzie w 650, ale nie powinno to mieć większego znaczenia.

Co do olejarek to może otworzyć temat przeróbki z łańcucha na pas napędowy Smile
Myślę, że dało by się zrobić, tyle, że o czym by się na forum pisało, jak by od razu napinanie i smarowanie odeszło Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sorier
A2



Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: M-ce 09

PostWysłany: Śro 21:02, 20 Mar 2013    Temat postu:

KBM napisał:
Co do olejarek to może otworzyć temat przeróbki z łańcucha na pas napędowy Smile



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Staszek
Motonita



Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 1004
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Północna Polska

PostWysłany: Śro 21:05, 20 Mar 2013    Temat postu:

Na Forum Motocyklistów był/jest taki dłuuugi temat o smarowaniu łańcucha. W zasadzie ciekawe wnioski są tam wysuwane, jak np.:
- łańcuch niesmarowany bądź smarowany bardzo rzadko (wtedy kiedy zaczyna piszczeć) wytrzymuje tyle samo co "psikany" co 300km
- łańcuch smarowany olejarkami wytrzymuje tyle samo co smarowany sprayem

W swoich motocyklach trzykrotnie miałem tradycyjny scottoiler (ten grawitacyjny) i w zasadzie nie zauważyłem, aby łańcuch wytrzymał dłużej niż przy smarowaniu sprayem. W ostatnim varadero byłem zdziwiony że tak wolno mi oleju ubywa - cały sezon nie uzupełniałem - (fakt, że ustawione miałem na minimum skali) i okazało się, że zapchała się dysza i właściwie łańcuch prawie nie był smarowany. Swoje i tak wytrzymał, cos koło 25-30 tys km...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Staszek dnia Śro 21:06, 20 Mar 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11  Następny
Strona 6 z 11

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin