VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia -> oliwiarka własnej roboty Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Nie 22:44, 17 Kwi 2011
letko
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1505
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń





Chyba jednak przekładniowy jest najlepszy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:10, 17 Kwi 2011
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Polecam Hipol 80W90.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:52, 26 Kwi 2011
sorier
A2

 
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: M-ce 09





Potwierdzam Hipol najlepszy Smile

Od dość dawna używam olejarki własnej roboty i mogę z czystym sumieniem polecić wszystkim mototurystą.

Moja olejarka jest dość prymitywna: Zbiorniczek ze strzykawki 50ml, zaworek regulacyjny z "akwarystycznego" za 2zł, wężyki z <zestawu do transfuzji> (czyli po naszemu z kroplówki), elektrozawór z pneumatyki przemysłowej (tak tak, pneumatyki a nie hydrauliki-mniejszy gabarytowo niż elektrozawór paliwa w samochodzie), samochodowy przekaźnik 12V, kawałek miedzianego przewodu hamulcowego podającego olej na łańcuch. Poza tym kilka kabelków, trytytek, itp.

Układ działa bardzo prosto. Przekaźnik podaje napięcie na elektrozawór tylko gdy motocykl jest na biegu (czyli w czasie jazdy). Informacje o tym bierze oczywiście z czujnika luzu. Dysza podająca olej (przewód miedziany) umieszczona jest pod pokrywą zębatki zdawczej miedzy zębatką a osia wahacza. Na postoju olej kapałby na roli łańcucha, ale w czasie jazdy, jakimś cudem Wink , rozpryskuje się na cały łańcuch. Dzięki takiemu umieszczeniu dyszy, układ jest bardzo trwały, niezawodny i skuteczny.

Zużycie oleju to 1,5-2ml/100km. Większy wydatek oleju nic nie wnosi do smarowania, a znacznie zwieksza brudzenie podwozia. Z motocykla nic nie kapie na postoju. Motocykl jest czystszy niż przy smarowaniu smarami. I najważniejsze. Żywotność napędu wzrosła dwukrotnie Smile

edit
Zapomniałem dodać, że olejarka nie wymaga prawie obsługi. Jedynie w czasie deszczu muszę zwiększyć ilość oleju. To samo przy zmianach temperatur o więcej niż 10stopni.

Pozdrawiam i polecam wszystkim ten "gadżet" Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sorier dnia Wto 10:23, 26 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:02, 26 Kwi 2011
mradom
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa\Pruszków





Ja przejechalem na oliwiarce (zrobionej we wlasnym zakresie) juz 20 tys. km i lancuch jest wciaz na poczatku swojego naciagu.

/mr/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:38, 26 Kwi 2011
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





sorier napisz co steruje pracą tego elektrozaworu, bo nic nt elektroniki nie napisałeś.
Chyba że to tajemnica i zaczynasz produkcję seryjną Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:05, 26 Kwi 2011
sorier
A2

 
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: M-ce 09





konra.dzik napisał:
sorier napisz co steruje pracą tego elektrozaworu, bo nic nt elektroniki nie napisałeś.


Mogę opisać, ale w DL się to nie przyda. Czujnik luzu działa chyba na innej zasadzie. Jeżeli się myle to prosze mnie poprawić

Najzwyklejszy przekaźnik samochodowy. Dla posiadaczy motocykli wyposażonych w tradycyjny czujnik luzu (czyli działających na zasadzie 0-1 gdzie "1" to masa w położeniu N) podłączenie wygląda następująco:
85 - plus ("+") z wyłącznika ON/OFF z prawej strony kierownicy lub czujnik luzu
86 - czujnik luzu lub wyłącznik ON/OFF (przeciwnie niż na 85)
30 - "+" stacyjki w położeniu kluczyka ON
87 - "+" na elektrozawór
drugi styk elektrozaworu stale łączymy na masę ("-")

W takim układzie smarowanie będzie działało po odpaleniu silnika i wrzuceniu biegu (czyli po zatrzymaniu np na skrzyżownaiu nie smaruje) lub po włączeniu stacyjki i ustawieniu wyłącznika z prawej strony na OFF i wrzuceniu luzu (przydatne przy dosmarowywaniu łańcucha lub kontroli działania olejarki na postoju).

Jak powyższy schemat zastosować w DL opisze jak ją już będę miał Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sorier dnia Wto 21:34, 26 Kwi 2011, w całości zmieniany 4 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:34, 26 Kwi 2011
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Ja też tak mam zrobione teraz i miałem tak w DL-u. + zasilania elektrozaworu podłączamy przez przekaźnik, cewkę przekaźnika natomiast podłączamy pod czujnik luzu w skrzyni i + zasilania "po stacyjce". Najistotniejsza sprawa to podłączyć zasilanie zaworu przez prawidłowe styki przekaźnika! Musi być to przekaźnik przełączalny, czyli taki, który ma któreś styki zwarte bez względu na to czy jest zasilony (włączony), czy nie. Otóż musimy wykorzystać styki które są zwarte kiedy przekaźnik nie jest załączony.
Kiedy kontrolka luzu się pali, przekaźnik jest załączony, interesujące nas styki rozwarte, zawór nie jest zasilony. Po wbiciu któregokolwiek biegu kontrolka luzu gaśnie, przekaźnik odpuszcza, styki się zwierają, elektrozawór dostaje zasilanie i się otwiera. Mam nadzieję że wszystko jasne... Very Happy
Już o tym gdzieś nawet chyba w tym temacie pisałem...
Ja aktualnie używam takiego rozwiązania do zasilania sterownika elektrozaworu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:43, 26 Kwi 2011
sorier
A2

 
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: M-ce 09





Roadrunner opisał wersje uproszczoną. W takim rozwiązaniu na 85 (lub 86) dajemy "+" ze stacyjki w pozycji ON a nie z wyłącznika ON/OFF. Czyli bez dosmarowywania na postoju. To już jak kto woli.

Oczywiście nie ciągniemy przewodów od samej stacyjki, czujnika luzu i wyłącznika ON/OFF tylko szukamy ich jak najbliżej miejsca w którym umieścimy przekaźnik.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sorier dnia Wto 21:47, 26 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 16:08, 20 Maj 2011
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Jeszcze kilka przemyśleń apropo olejarki...
Jeżeli ktoś szuka niedrogiej alternatywy dla sterownika, to polecam np. to:
http://ase.hoste.pl/sklep/index.php?p44,przekaznik-cykliczny-6gr30
Niezależnie można ustawić czas interwału i czas zasilania w zakresie 0-30s. co w przypadku naszych olejarek jest więcej niż wystarczające.
Dodatkowo można wyprowadzić sobie gdzieś w dostępne miejsce włącznik załączający elektrozawór "na sztywno', taka opcja płukania łańcucha/offroad. Jeżeli ktoś ma problem z cieknącym olejem nawet po zamknięcu elektrozaworu, to warto w dyszę/zakraplacz wcisnąć cienki drucik stalowy, takie rozwiązanie zastosowane jest w oryginalnym scott-cie. Zapobiega to chlapaniu oleju przez drgającą dyszę, zapowietrzaniu układu i wyciekaniu oleju po zamknięciu elektrozaworu.
Poza tym polecam funkcję podgrzewania oleju w rurce... Very Happy
Pozbędziemy się w ten sposób problemów z wyregulowaniem wypływu zależnego od temperatury zewnętrznej. Aby zrealizować tą "funkcję" wystarczy w istniejący układ wstawić kawałek miedzianej rurki np. 6mm i poprowadzić ją gdzieś w pobliżu rury wydechowej lub silnika. Olej będzie rzadki i ciepły bez względu na temperaturę na zewnątrz, innymi słowy nie będzie problemu z "lejącym" się olejem jak jest gorąco i "ledwo cieknącym" jak jest zimno. W razie wątpliwości służę pomocą... Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 8:14, 21 Maj 2011
sorier
A2

 
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: M-ce 09





Tak wygląda mój supernowoczesny układ sterujący dawkowaniem oleju:



Koszt - 2zł

Regulacja - 1/4-1/3 obrotu między ustawieniami zima - lato.

Jadąc w deszczu zawsze ustawiam na "zima" .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 16:36, 25 Maj 2011
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Apropo takiego i podobnych zaworków i ich dokładności...

letko napisał:

roadrunner napisał:
Gdzie kupiłeś ten zaworek regulacyjny?


roadrunner ten zaworek jest do d.py. Wykończyłem dwa takie.
Wierzcie mi nie jest możliwe dokładne wyregulowanie odpowiedniej ilości kropel oleju. Jak się już wydaje że wszystko jest wyregulowane to po jakimś czasie patrzycie, a tu wszystko uwalone od oleju. Ja miałem nawet centralny kufer ochlapany.
Tylko zawór elektromagnetyczny ze sterownikiem zdaje egzamin, ale do tego sami dojdziecie.
Zaworek ten bardzo fajnie sprawdza się w akwarystyce przy dozowaniu CO2 (to też mam sprawdzone Smile )


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Śro 16:40, 25 Maj 2011, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:35, 07 Cze 2011
sorier
A2

 
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: M-ce 09





W innym temacie toczy się dyskusja o problemie z elektrozaworem Motoilera, ale żeby nie robić zamieszania wkleję to tutaj.

Tanie elektrozawory (ok.30zł) produkuje Lovato.


Wciąż jestem zdania że nie warto kupować gotowej olejarki.

30zł eletrozawór + 5zł przekaźnik z podstawą + kilka zaworków akwarystycznych (któryś na pewno trafi się sprawny) 2zł sztuka + zbiorniczek np ze strzykawki 50ml, butelki, albo plynu hamulcowego z traktora (też kilka zł) + kilka wężyków, kabelków, rurek np. Wink ze śmietnika = i mamy olejarkę za 50zł.[/img]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sorier dnia Wto 9:36, 07 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:12, 07 Cze 2011
mater
A1

 
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wiskitki/k Żyrardowa





W zeszłym roku skonstruowałem olejarka, którą następnie zainstalowałem w kilku różnych motocyklach. Składa się ona ze zbiorniczka do płynu hamulcowego do ciągnika, przewodu olejowego (najlepszy silikonowy) elektro zaworu (LPG), układu elektronicznego i rurki miedzianej od hamulca (10cm ) jako dysza. Czas otwierania co 4 minuty jedna kropla. Układ podłączony pod stacyjkę. Przy stałej pracy elektrozaworu jak wyżej, łańcuch ma stałą „ wilgotność”. Takie zastosowanie spowodowało ze jedynym problemem jest kontrolowanie poziomu olej w zbiorniczku.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 8:48, 15 Lip 2011
sorier
A2

 
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: M-ce 09





letko napisał:
roadrunner napisał:
Gdzie kupiłeś ten zaworek regulacyjny?


roadrunner ten zaworek jest do d.py. Wykończyłem dwa takie. ...


Zmieniłem zaworek regulacyjny na ten "do dupy":



I muszę szczerze przyznać ze działa rewelacyjnie w porównaniu z poprzednim (akwariowym za 2 zeta). Odkręcanie zaworka powoduje zwiększanie, a zakręcanie zmniejszanie wydajności smarowania. Co nie było takie oczywiste w poprzednim zaworku Smile Może te zaworki są różne, różnej jakości, ale ten działa precyzyjnie i stabilnie. Jeżeli cena ma przełożenie do jakości to mój kosztował 15zł, a widywałem duuużo droższe.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:41, 29 Maj 2012
Valdi
A1

 
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki





Czytam i czytam i sporo wiem ale najmniej o tym skąd napięcie Sad
Może przeoczyłem a może nie umiem czytać.
Chcę kupić olejarkę Wilku ale za boga nie wiem skąd napięcie.
Może mi ktoś podpowiedzieć bo tylko wyczytałem z zasilania lampy tylnej lub z pod stacyjki. Ale jakie kolory kabla i skąd wygodniej.

Valdi


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:25, 29 Maj 2012
tomekz
A

 
Dołączył: 26 Kwi 2012
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Toruń/Białystok/Serock ... i inne :)





Jak to "skąd napięcie"? Z akumulatora Smile.

TUTAJ masz instrukcję montażu, na stronie 4 masz schemat połączenia.
Podłączyć można na dwa sposoby:
1. Bezpośrednio pod akumulator - wtedy musisz pamiętać o wyłączaniu olejarki. Jak zapomnisz to plama oleju przy tylnim kole i "ciemność, ciemność widzę ..." = ładowanie akumulatora.
2. Przez przekaźnik (opis przekaźnika jest kilka postów wyżej) - trzeba kupić przekaźnik 12V, podłączyć się przewodem sterującym (pin 85) cewką przekaźnika do "+" w tylnej lampie motocykla. Zasilanie olejarki ("+") łączysz przez styki (pin 30 i 87a) przekaźnika do akumulatora. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce przekaźnik zostaje włączony, zwiera styki i podaje zasilanie do olejarki. Wyłączasz zapłon, przekaźnik przestaje działać i odcina zasilanie z akumulatora do układu sterowania olejarką. Do "-" akumulatora łączysz styk 86 przekaźnika i "-" sterownika olejarki.

Podłączałem niedawno, zbiornik 250ml dałem tu (ostatecznie jest trochę dalej w kierunku tylnej lampy, bo inaczej nie zamkniesz kanapy, przykleiłem na dwustronną taśmę samoprzylepną):



Układ sterujący dałem tutaj (później przykleiłem go na dwustronną taśmę samoprzylepną) :



Sterowanie na kierownik z lewej strony:


Zawór sterujący schowałem pod lewym boczkiem.

Wnioski są takie:
- spokojnie wystarczy zbiornik 100ml,
- wszystko dałoby się bez problemu upchnąć pod lewym boczkiem, razem ze zbiornikiem, nawet tym o pojemności 250ml,

Wytrząsłem to na zDLotowym ON/OFF'ie i jak na razie wszystko śmiga jak ta lala.

Jak masz zacięcie i miejsce do grzebania to zdaje się, że Konra.dzik "popełnił" układ sterujący oliwiarką. Zapytaj czy nie zDLutowałby (Very Happy) Ci czegoś takiego. Musiałbyś kupić tylko elektrozawór 12V, 1,5m wężyka silikonowego i 1m rurki mosiężnej fi 1mm oraz trochę trytytek do zamocowania wszystkiego.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomekz dnia Wto 10:43, 29 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:30, 29 Maj 2012
sorier
A2

 
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: M-ce 09





Żadna stacyjka ani lampa, tylko i wyłącznie puszka bezpieczników. Znajdujesz bezpiecznik na którym jest napięcie gdy stacyjka jest na ON i nie ma napięcia na pozostałych pozycjach stacyjki. Wpinasz się za bezpiecznikiem, tak żeby bezpiecznik zabezpieczał też obwód olejarki. Oczywiście żeby nie narobić sobie kłopotu wymagana jest podstawowa znajomość elektromechaniki Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:36, 29 Maj 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Bardzo dobrze wyczytałeś, z tylnej lampy, a dokładnie najprościej z tylnego światła postojowego. Kolor przewodu natomiast, musisz sobie sprawdzić w serwisówce stosownie do posiadanego rocznika i modelu motocykla.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:41, 29 Maj 2012
sorier
A2

 
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: M-ce 09





Lubicie komplikować proste sprawy Razz
A tak z ciekawości... To jaki prąd pobiera to olejarka ze wymaga przekaźnika? I skoro go wymaga to dlaczego nie jest w komplecie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:41, 29 Maj 2012
Valdi
A1

 
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki





no dobra dziękuję za odpowiedź Smile
Powinienem sobie poradzić najwyżej jak bym miał problemy to rozłożę wszystko mechanicznie a elektrycznie podłączę w jakimś warsztacie.

Valdi


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:46, 29 Maj 2012
tomekz
A

 
Dołączył: 26 Kwi 2012
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Toruń/Białystok/Serock ... i inne :)





Pobierany prąd to nieco powyżej 1A Smile (najwięcej, około 1A, w momencie włączenia się elektrozaworu).
"+" w wiązce przewodów możesz znaleźć miernikiem po przekręceniu kluczyka w stacyjce na pozycję ON.
Dodatkowo wilkuj'owa olejarka ma oczojebną, niebieską diodę informującą o działaniu urządzenia. Jakbyś zostawił moto na światłach postojowych, to owa oczojebna dioda przypomni Ci o konieczności wyłączenia oliwiarki.
Tylko po co zostawiać moto na światłach postojowych? Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomekz dnia Wto 10:49, 29 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:46, 29 Maj 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





sorier napisał:
Żadna stacyjka ani lampa, tylko i wyłącznie puszka bezpieczników. Znajdujesz bezpiecznik na którym jest napięcie gdy stacyjka jest na ON i nie ma napięcia na pozostałych pozycjach stacyjki. Wpinasz się za bezpiecznikiem, tak żeby bezpiecznik zabezpieczał też obwód olejarki. Oczywiście żeby nie narobić sobie kłopotu wymagana jest podstawowa znajomość elektromechaniki Smile


Kolego, ostrożnie... Jak się kolega Valdi, podepnie pod obwód tylnego pozycyjnego i zrobi zwarcie, to spali bezpiecznik. A jak za twoją radą podepnie się np. pod obwód zasilania ECU, to sfajczy bezpiecznik i ECU przy okazji! Zasponsorujesz mu wtedy nowy komp czy wzruszysz ramionami?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:52, 29 Maj 2012
tomekz
A

 
Dołączył: 26 Kwi 2012
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Toruń/Białystok/Serock ... i inne :)





Very Happy Very Happy jak ja to lubię Very Happy ... zaświeciło ... zadymiło ... i zgasło Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:00, 29 Maj 2012
Valdi
A1

 
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki





Dam radę, kiedyś w majesty podpiąłem manetki i dobrze było więc teraz też sobie poradzę Smile
Dzięki za rady jak by były problemy to podjadę do jakiegoś elektryka.

Valdi


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:32, 29 Maj 2012
tomekz
A

 
Dołączył: 26 Kwi 2012
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Toruń/Białystok/Serock ... i inne :)





W razie "W" daj znać, mam niedaleko, pomogę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:36, 29 Maj 2012
Valdi
A1

 
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki





No jak będę miał oliwiarkę w łapie to chętnie bym się z tobą umówił bo zawsze co dwie łapy to nie jedna a do Serocka to prawie mogę go dopchać Smile.
Zawsze mogę jakieś złote napoje zabrać dla dodatkowej pary rąk Smile

Valdi


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:47, 29 Maj 2012
krzychoo
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Sty 2011
Posty: 247
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kwidzyn/Rakowiec - pomorskie





ja podpiąłem pod kostkę z tyłu od tylnego światła, oczywiście na przewodzie bezpiecznik i już bez przekaźnika.
Na olej mam zbiorniczek od płynu hamulcowego od traktora, elektrozawór lovato stosowany w lpg i do ręcznej regulacji precyzyjny zaworek Camozzi. Połączone wężykami akwarystycznymi, dysza zrobiona z mosiężnej rurki z Bricomarche. Wszystko weszło pod lewy boczek, zaworek regulacyjny mam tuż pod boczkiem i dostęp do niego idealny. Wszystko kosztowało może z 60-70pln. Ze stoperem w ręku ustawiałem doświadczalnie czasy i zostawiłem ostatecznie na 1 kroplę na około 2 minuty. Łańcuch jest ładnie nasmarowany a naokoło nic nie jest nadmiernie pokropione, może pojedyńcze małe kropki gdzieniegdzie. Poczatkowo miałem 1 kroplę ale zbyt wiele kropek zostawało w okolicy, teraz przy 2 min jest czysto a łańcuch pieknie nasmarowany.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:58, 29 Maj 2012
Valdi
A1

 
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki





Aż tyle czasu na budowę własnej to nie mam.
Małe dziecko w domu które zajmuje dużo czasu więc olejarka będzie Wiku.
A podłączenie może tomekz pomoże Smile

Valdi


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:03, 29 Maj 2012
sorier
A2

 
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: M-ce 09





roadrunner napisał:
sorier napisał:
Żadna stacyjka ani lampa, tylko i wyłącznie puszka bezpieczników. Znajdujesz bezpiecznik na którym jest napięcie gdy stacyjka jest na ON i nie ma napięcia na pozostałych pozycjach stacyjki. Wpinasz się za bezpiecznikiem, tak żeby bezpiecznik zabezpieczał też obwód olejarki. Oczywiście żeby nie narobić sobie kłopotu wymagana jest podstawowa znajomość elektromechaniki Smile


Kolego, ostrożnie... Jak się kolega Valdi, podepnie pod obwód tylnego pozycyjnego i zrobi zwarcie, to spali bezpiecznik. A jak za twoją radą podepnie się np. pod obwód zasilania ECU, to sfajczy bezpiecznik i ECU przy okazji! Zasponsorujesz mu wtedy nowy komp czy wzruszysz ramionami?


Nie popadajmy w paranoje, zepsuć można wszystko jak się chce Smile Poza tym pierwszym z brzegu bezpiecznikiem pod który można się wpiąć jest chyba FAN czyli wentylator, wiec jeżeli ktoś ma stracha przed ECU (czyli IGNITION) to może się od niego trzymać z daleka Razz.

Oczywiście każdy zrobi jak uzna, ja wam tylko radze na podstawie moich doświadczeń z olejarkami w DL-ach, jak to zrobić łatwo, szybko i przejrzyście Smile

PS. Radze unikać zaworków sygnowanych marką Tekma, są bardzo tandetnie wykonane (wewnątrz) i prędzej czy później tracą "regulacyjność".


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:28, 29 Maj 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





sorier napisał:

Nie popadajmy w paranoje, zepsuć można wszystko jak się chce Smile Poza tym pierwszym z brzegu bezpiecznikiem pod który można się wpiąć jest chyba FAN czyli wentylator, wiec jeżeli ktoś ma stracha przed ECU (czyli IGNITION) to może się od niego trzymać z daleka Razz.

Oczywiście każdy zrobi jak uzna, ja wam tylko radze na podstawie moich doświadczeń z olejarkami w DL-ach, jak to zrobić łatwo, szybko i przejrzyście Smile


Z apelu o pomoc kol. Valdi, można wywnioskować, że nie bardzo wie gdzie się podłączyć i jak. Radzenie takiej osobie żeby "pchała paluchy" w kostkę bezpieczników, gdzie najłatwiej o pożar czy inne nieszczęście, to średnio dobra i mało przemyślana rada...
10cio latkowi do rozpalenia grilla, nie daje się miotacza ognia, tylko zapałki i to pod nadzorem!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:42, 29 Maj 2012
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Jeszcze zależy jak jest elektrozawór podpięty, u mnie również pod aku a samo urządzenie w chwili podania prądu na elektrozawór pobiera 32mAh a w stanie "myślenia" 18mAh.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:52, 29 Maj 2012
Valdi
A1

 
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki





No dobra Smile
To może jak już będę miał olejarkę w łapie znaczy fizyczna robota będzie wykonana Smile
To wtedy będzie apel albo do tomkaz albo do kogoś z Wawy lub okolic o pomoc w samym podpięciu zasilania w sposób właściwy i logiczny.

ps. cieszę się że taka dyskusja się wywiązała bo pomogła mi ona bardzo Smile - wszystkim dziękuję za dobre rady.

Valdi


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:54, 29 Maj 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Valdi napisał:
No dobra Smile
To może jak już będę miał olejarkę w łapie znaczy fizyczna robota będzie wykonana Smile
To wtedy będzie apel albo do tomkaz albo do kogoś z Wawy lub okolic o pomoc w samym podpięciu zasilania w sposób właściwy i logiczny.

ps. cieszę się że taka dyskusja się wywiązała bo pomogła mi ona bardzo Smile - wszystkim dziękuję za dobre rady.

Valdi


Wal jak w dym! Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:31, 29 Maj 2012
tomekz
A

 
Dołączył: 26 Kwi 2012
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Toruń/Białystok/Serock ... i inne :)





Jak już będziesz miał wszystkie graty, w tym przekaźnik to pisz śmiało, coś się zmajstruje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:43, 29 Maj 2012
Valdi
A1

 
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki





ok - pewnie zaraz po "Matki Boskiej Pieniężnej" zamówię Smile

Valdi


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:38, 23 Cze 2012
mAKUMBa
A2

 
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Mam pytanie do kolegow którzy zakładali olejarki z ukladem sterujacym zamknieciem i otwarciem elektrozaworu. Czy dodatkowo trzeba zakladac zawor reczny do regulacji ilosci oleju czy nie? Dzisiaj zalozylem wydumane przez siebie ustrojstwo i nawet jak zawor jest zamkniety to z dyszy leci olej i to doslownie leci kropla na 2 sek. Nie zalozylem tego zaworka recznego i sie zastanawiam czy nie byl on potrzebny... Ps sorki ze bez polskich znakow ale pisze z telefonu:(


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 21:09, 23 Cze 2012
gregorio
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 497
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz





żadnego ręcznego zaworu nie trzeba dodatkowo montować, jeśli kapie, to albo elektrozawór przepuszcza co jest mało prawdopodobne albo jest jakaś nieszczelność pomiędzy nim a dyszą przy zębatce


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 9:09, 04 Lip 2012
bronek
A1

 
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 21
Przeczytał: 25 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Dokładnie jak kolega powyżej napisał. Szczelność układu to podstawa.
Ale miej na uwadze, że nawet jeśli układ będzie 100% i 100% szczelny to i tak poleci Ci kropla czy dwie na postoju od czasu do czasu. Ot taki urok oliwiarek. Ale to dosłownie kropla dwie na cały postój, a nie kropla/sek.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 9:18, 04 Lip 2012
mAKUMBa
A2

 
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Witam,
Dziękuję za podpowiedzi. Faktycznie po uszczelnieniu połączeń wszystko hula jak należy trochę oleju jest na feldze ale to kwestia wyregulowania czasów otwarcia elektrozaworów. A co do kapania to nawet kropla nie leci po wyłączeniu zapłonu tak więc pod tym względem jest rewelacja.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:55, 04 Lip 2012
krzychoo
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Sty 2011
Posty: 247
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kwidzyn/Rakowiec - pomorskie





może to nie jest najlepszy wyznacznik prawidłowego wysterowania układu ale powiedzcie mi na standardowe warunki jazdy (miasto i trasa bez szaleństw) jaki macie mniej więcej odstęp pomiędzy kolejnymi kapnięciami ?

ja początkowo miałem około 50-60 sekund ale wydawało mi się, że łańcuch jest za mokry a felga i okolice zbyt pokropione, wydłużałem czas aż pozostawiłem na około 2 minuty. Teraz jest łańcuch nasmarowany a nie mokry a kropek od oleju baaardzo malutko


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:07, 05 Lip 2012
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3584
Przeczytał: 87 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Nie wiem czy to dla Ciebie wyznacznik, ale np. scottoiler zaleca, żeby wyregulować sobie dozowanie w jego olejarce tak, żeby w trakcie normalnych warunków jazdy było właśnie 1kropla/2 minuty - wg. ich wiedzy to najlepsze ustawienie to wszelkiego rodzaju łańcucha. I to od tej wartości dopiero regulujesz w górę czy w dół jak Ci się warunki zmieniają. Ja mam mniej więcej 1krople/2minuty o ile nie zapomnę zwiększyć przepływu przy niskiej temepraturze albo lekko przymknąć przy upałach rzędu 40C jak ostatnio we Włoszech...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:06, 05 Lip 2012
sorier
A2

 
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: M-ce 09





1 kropla na 2 minuty spokojnie wystarcza do drogowej jazdy. Jeżeli ktoś dysponuje zbiorniczkiem ze skalą w ml (cm3), to 1ml powinien wystarczać na 100-150km jazdy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:58, 05 Lip 2012
bronek
A1

 
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 21
Przeczytał: 25 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Początkowo ustawiałem 1 kropla na minutę i to stanowczo za dużo do normalnej jazdy - felga i nadkole były zachlapane olejem. Teraz ustawiam właśnie, jak koledzy powyżej napisali, 1 kropla na dwie minuty albo rzadziej.

btw: dziś zamontowałem oliwiarkę w Suzi.

Widok na lewy bok:

Pojemnik na olej od jakiegoś traktora za 4 zł.
Dobrze łączy się wężem 6mm z elektrozaworem (lovato 32zł), potem trzeba redukcję zrobić na mniejszy wężyk - wymyśleć coś samemu lub kupić za 8 zł gotowy element np Gardena PVC-redukcja 6-4 mm (w temacie dot. motooiler ktoś napisał, że używa złączek medycznych - też wyglądają ciekawie) i wtedy na elektrozawór zakłada się krótki kawałek węża 6mm potem redukcja i wężyk akwarystyczny 4mm lub kroplówkowy 3mm wedle uznania.

Wszystko zmieściło mi się pod bocznym plastikiem (widok z góry):

Zbiornik można uzupełnić bez zdejmowania plastiku, ale on jest na tyle pojemny, że wcześniej niż za rok albo dwa nie będzie konieczności jego uzupełnienia.

A pod kanapę wrzuciłem tylko sterownik elektroniczny. Na razie w pudełku zastępczym (po Tic Tac'ach):


Reszty nie pokazuję bo dokładnie to samo co w XJ, czyli wężyk od kroplówki na koniec wahacza, igła 0,45mm i ramię trzymające igłę wykonane ze starej szprychy.

Koszt materiałów poniżej 70zł.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bronek dnia Czw 17:03, 05 Lip 2012, w całości zmieniany 4 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:38, 05 Lip 2012
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Chciałem tylko podpowiedzieć że wężyki akwarystyczne czy też kroplówkowe NIE są ropoodporne i UVodporne.
Lanie do nich hipolu czy innych trawoli mija się z celem. Rok i po zawodach.
http://www.tubes-international.pl/ tu są węże wężyki itp


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:31, 05 Lip 2012
bronek
A1

 
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 21
Przeczytał: 25 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Dzięki za link. Jak się kroplówkowe skończą to na pewno skorzystam. Na razie wytrzymał już 1,5 roku w XJ, ale fakt, że dość szybko zrobił się twardy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:20, 05 Lip 2012
skalar
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





U mnie od dwóch lat dzielnie służy wąż TYGON F4040-A i nie zauważyłem zadnej zmiany od montażu - dostępny bywa w sklepach modelarskich.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez skalar dnia Czw 21:20, 05 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:15, 05 Lip 2012
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Dla pojedynczej olejarki wystarczy ten z metra, mi by się nie opłacało więc wziąłem szpulkę 100m za 135zł Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 18:52, 28 Lip 2012
Haart
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 353
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





A czy możecie mi podpowiedzieć jak wygląda kostka od tylnych świateł? Mam z tyłu podpięty alarm po poprzednim właścicielu (wyłączony) ale nie wiem, która to kostka:-/


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Haart dnia Sob 18:52, 28 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:53, 28 Lip 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Haart napisał:
A czy możecie mi podpowiedzieć jak wygląda kostka od tylnych świateł? Mam z tyłu podpięty alarm po poprzednim właścicielu (wyłączony) ale nie wiem, która to kostka:-/


Sprawdź do której kostki idą przewody od tylnej lampy, to będzie ta... Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Sob 22:54, 28 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 17:42, 30 Lip 2012
Haart
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 353
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





Dzięki:-) Na razie podłączyłem do aku, za ciasno tam z tyłu jest;-)
Niestety i tak musze wszystko rozkładać i składać jeszcze raz bo mi cały czas cieknie, prawdopodobnie elektrozawór jest walnięty:-/ Bartek ma mi wysłać dzisiaj nowy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
oliwiarka własnej roboty
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 5 z 10  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin