VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma -> zestaw napędowy do 1000
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
zestaw napędowy do 1000
PostWysłany: Nie 15:33, 17 Sie 2014
patryk
Motocyklista

 
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogów





Przed wyjazdem do Czarnogóry spodziewałem się, że po powrocie będę musiał pomyśleć o wymianie zestawu napędowego (1-bo nie wiem jak dużo km już nawinął, 2-bo jest już rozciągnięty nierównomiernie, a moto lekko szarpie).
Jednak podczas wyprawy zaczęły się pojawiać niepokojące objawy. Musiałem kilka razy naciągać łańcuch, bo wręcz wisiał (luz dużo większy niż 2-3 cm). Ponadto mam luz na zębatce tylnej - 2-3 mm w stosunku do osi koła.
Zacząłem mieć też problemy z wrzucaniem biegu jałowego, chociaż nie wiem czy ma to bezpośredni związek z zestawem napędowym.

Teraz łańcuch jest naciągnięty przed końcem skali i już szukam nowego zestawu.

Pytanie 1:
Dlaczego łańcuch tak gwałtownie się skończył?
Dodam, że jechałem z kobitką (70 kg) i zestawem kufrów. Dużo czasu spędziliśmy na górskich serpentynach. Możliwe też, że za często miałem zbyt niskie obroty (ok. 3 tys.).

Pytanie 2:
Skąd te problemy z wrzucaniem biegu jałowego?
Wcześniej też nie zawsze wskakiwał szybko, ale lekka przegazówka pomagała.

Pytanie 3:
Czy luz na zębatce powinien być tak duży?
Zdechły łożyska czy cóś?

Pytanie 4:
Jaki zestaw napędowy wybrać?
Zależy mi na dobrym stosunku jakości do ceny.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 16:28, 17 Sie 2014
mast
Motonita

 
Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 577
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WIELKA POLSKA :-) - Wolsztyn





Ad 1. Miałem to samo w Alpach. Też plecaczek i kufry. Łańcuch rozciąha się w oczach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:46, 17 Sie 2014
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 87 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





1. Od pewnego momentu łańcuch zaczyna się ciągnąc jak plastelina i naciąganie nie pomaga.
2. Zębatka jest mocowana do zabieraka, który przenosi napęd na koło. Pomiędzy zabierakiem a felgą jest zestaw bloków gumowych, które sie z czasem zużywają. Stąd pewnie luz.
3. Luzu nie powinno być.
4. DID ZVMX i zębatki Sunstar (np. tu masz w dobrej cenie: http://allegro.pl/zestaw-naped-owy-suzuki-dl-1000-v-strom-02-10-zvmx-i4432715423.html)


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:20, 17 Sie 2014
patryk
Motocyklista

 
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogów





Dzięki express. A w kwestii trudności z wrzuceniem luzu?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 10:08, 18 Sie 2014
renzooku
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 349
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





Jesli chodzi o zestaw to ja polecam z firmy RX .. jakosc duzo lepsza niz znana DID


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:05, 19 Sie 2014
patryk
Motocyklista

 
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogów





musze coś doprecyzować.
Luz na zębatce tylnej występuje w postaci odchylania się zębatki od koła, a nie przesuwaniu się zębatki w przód lub tył względem koła. Czy właśnie za to odpowiadają gumy zabieraka koła?
Czy łatwo to wymienić? Nie mam szczególnego zaufania do miejscowych serwisów motocyklowych i wolałbym to zrobić sam. Dam radę?

I jeszcze temat problemów z wrzucaniem luzu.
Kumpel ma Fazera i miał podobny problem, który po wymianie zestawu napędowego zniknął. Czy w wypadku DL będzie podobnie? Czy ten problem może być poważniejszy?

A jeśli chodzi o łańcuch ZVMX to jakaś najwyższa półka.
Czy różnica między tym łańcuchem a tańszymi DID-ami jest faktycznie zauważalna i warta dodatkowych 2 stówek?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:49, 02 Lut 2015
patryk
Motocyklista

 
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogów





koleżanki i koledzy, przypomnę się z powyższymi pytaniami (z poprzedniego posta). Może ktoś ma jakieś świeże doświadczenia?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:50, 02 Lut 2015
KANGUR
Motonita

 
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 554
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: ŁÓDŹ





patryk napisał:
musze coś doprecyzować.
Luz na zębatce tylnej występuje w postaci odchylania się zębatki od koła, a nie przesuwaniu się zębatki w przód lub tył względem koła. Czy właśnie za to odpowiadają gumy zabieraka koła?
Czy łatwo to wymienić? Nie mam szczególnego zaufania do miejscowych serwisów motocyklowych i wolałbym to zrobić sam. Dam radę?


Co do odchylania zębatki to gumy zabieraka nie do końca . Poczytaj sobie tu http://www.vstrom.info/Smf/index.php/topic,1499.0.html oraz również moje wypociny http://www.vstromclub.fora.pl/motocykle-v-strom,32/tulejki-dystansowe-tylnej-zebatki,379.html

patryk napisał:
I jeszcze temat problemów z wrzucaniem luzu.
Kumpel ma Fazera i miał podobny problem, który po wymianie zestawu napędowego zniknął. Czy w wypadku DL będzie podobnie? Czy ten problem może być poważniejszy?


Jak pisałem wyżej problem jest prawie na pewno związany z napędem a jeśli byś wymienił tulejki to już będzie poezja tak jak w moim przypadku

patryk napisał:
A jeśli chodzi o łańcuch ZVMX to jakaś najwyższa półka.
Czy różnica między tym łańcuchem a tańszymi DID-ami jest faktycznie zauważalna i warta dodatkowych 2 stówek?


Tu też jest sporo na forum http://www.vstromclub.fora.pl/usterki-i-awarie,45/lancuch-spadajace-oringi,12340.html Moim zdaniem DID się skiepścił i wybrałem firmę EK polecaną przez kilku znajomych ale jak na razie łańcuch tylko założony i czeka na wiosnę więc opinii w realu u mnie brak


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:58, 02 Lut 2015
patryk
Motocyklista

 
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogów





widzę, że chyba muszę najpierw zdjąć koło, żeby ustalić przyczynę tego luzu na zębatce. A swoją drogą, czy masz jeszcze jakiś zestaw tulejek, które dorabiałeś?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 23:09, 02 Lut 2015
KANGUR
Motonita

 
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 554
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: ŁÓDŹ





Mam zestaw dwóch tulejek tych o które się rozchodzi czyli wewnętrzną i zewnętrzną lewą . Prawa tulejka się jakoś tak rozeszła i poszła do kolegi Smile.
Swoją drogą jak czytałeś to wiesz że problem będzie raczej nie w gumach tylko w samej piaście którą trzeba lekko stuningować


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
zestaw napędowy do 1000
Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin