Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zestaw podwyższający zawieszenie.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kriss
A



Dołączył: 11 Lip 2012
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kołobrzeg

PostWysłany: Wto 10:05, 06 Mar 2018    Temat postu: Zestaw podwyższający zawieszenie.

Witam.
Patent chyba nie nowy :
[link widoczny dla zalogowanych]

I tu pytanie - stosuje ktoś takie rozwiązanie? Zalety ? Wady? Co myślicie?
Wg producenta stosując kości i te "tuleje" można podnieść maszynę ok 5 cm ?
Może ktoś już to przerobił?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Czw 8:29, 08 Mar 2018    Temat postu:

Ja robiłem tylko i tył i niestety efekt był niejednoznaczny... Tzn moto się podniosło, ale był tu niestety negatywny wpływ na działanie tylnego zawiasu i prowadzenie moto...
Tu masz mój opis... http://www.vstromclub.fora.pl/patenty-i-usprawnienia,28/kosci-do-podwyzszania-i-obnizania-dl-650-i-dl-1000,2575-40.html

Teraz mam 800GS podniesione równomiernie (P i T) o 4 cm i przy prędkościach powyżej 100km/h brakuje już tej stabilności, choć spokojnie da się jeździć i 150km/h, tylko oznacza to już większe skupienie i więcej walki o wybrany tor jazdy...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kriss
A



Dołączył: 11 Lip 2012
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kołobrzeg

PostWysłany: Czw 12:57, 08 Mar 2018    Temat postu:

Właśnie tył też przerabiałem i nie miałem wielkich do niego pretensji - bardzo mnie intryguje ten paten na podniesienie przodu dl-ki?Ciekawe jak moto reaguje po takim zabiegu Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Haart
Motocyklista



Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Czw 21:58, 08 Mar 2018    Temat postu:

Poczekam co się tu pojawi i jako "autor" też coś napiszę Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kriss
A



Dołączył: 11 Lip 2012
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kołobrzeg

PostWysłany: Pią 9:52, 09 Mar 2018    Temat postu:

Nie ma co czekać - może jakaś relacja lub opis i zdjęcia po zabiegu z rzeczywistymi pomiarami Smile Na pewno by pomogło zdobyć nowych klientów Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Haart
Motocyklista



Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Sob 10:50, 17 Mar 2018    Temat postu:

Ogólnie podniesienie samego tyłu nie wystarczy, a efekt jest połowiczny. Tzn. dla mnie (mam 194 cm wzrostu), jest lepiej, pod względem wysokości siedzenia i zwiększonego prześwitu. Ale mam dodatkowo podwyższoną i poszerzoną kanapę, więc przez podniesienie samego tyłu zmienił się kąt siedzenia, tzn. pochylenia pleców względem kanapy co znacząco wpływa na ból pleców w trasie. Chyba siedzi się bardziej pochylonym do przodu i nie tak "w motocyklu" jak na oryginalnej kanapie. A kanapę samą w sobie DL ma świetną.

Dlatego podniesienie całego motocykla, czy z powodu wzrostu kierownika, czy z chęci zwiększenia prześwitu, za pomocą kości i adapterów wraz z zostawieniem oryginalnej kanapy, pozwala zachować geometrię motocykla przewidzianą i przepracowaną przez producenta. Jest ona uniwersalna i nie do końca dobra dla "brzegowych wzrostów", ale sprawdzona ergonomicznie dla średnich.

A więc nasz patent jest chyba jedynym seryjnym i typu plug and play, nie licząc wymiany sprężyn lub dokładania czegoś do lag. Z drugiej strony jest bardzo prosty, tak by bardzo nie ingerować w zawieszenie zrobione przez producenta. Mimo tego, że zawieszenie DLa jest chyba najprostszym w klasie.
Najważniejsze jest to, że po zabiegu mamy wyższy prześwit o ok. 5 cm, co bardzo mocno zwiększa możliwości terenowe DLa, a jednocześnie nie ma negatywnych zmian w prowadzeniu motocykla. Żadna z osób, które zamontowały zestaw nie zauważyła niekorzystnych zmian w zachowaniu moto – oprócz oczywistego odczuwania, że siedzimy wyżej i tego konsekwencji.
W przeciwieństwie do np. kostkowych opon, które zakłada się zawsze do jazdy off, a które m.in. przy wyższych prędkościach są bardzo odczuwalne.
W wysokości prześwitu bardzo dużo zależy od stanu i ustawień zawieszenia, więc nie w każdym motocyklu maksymalny efekt będzie ten sam.
Dla tych, którzy są przyzwyczajeni do korzystania z centralki minusem będzie jej bezużyteczność po zmianie prześwitu. Ale można ją wywalić i zaoszczędzić kilka kilo masy.
Jakby co pytajcie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biblo
moto-psychopata



Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4259
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 78 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Sob 12:36, 17 Mar 2018    Temat postu:

Wysokie osoby stosują też czasem zestaw pozwalający obniżyć podnóżki. Dzięki temu nogi są mniej ugięte w kolanach, co przekłada się na bardziej ergonomiczną i wygodną pozycję za kierownicą.

Więcej tutaj: http://www.vstromclub.fora.pl/patenty-i-usprawnienia,28/obnizenie-podnozkow-kierowcy,16780.html

Podniesienie zawieszenia działa na plus takiego rozwiązania, bo zmniejsza ryzyko przytarcia podnóżków w złożeniu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez biblo dnia Sob 12:43, 17 Mar 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Struna
Motonita



Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 533
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków / Skawina

PostWysłany: Sob 15:52, 17 Mar 2018    Temat postu:

ja to bym chętnie te obniżone podnóżki zapodał, ale razem z przesunięciem osi lewarka zmiany biegów - oczywiście w USA takie mają...

o takie

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Struna dnia Sob 15:54, 17 Mar 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TOMRIDER
A1



Dołączył: 01 Mar 2016
Posty: 44
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rudy Raciborskie

PostWysłany: Nie 11:03, 18 Mar 2018    Temat postu:

Ja podniosłem przód i tył na max wyszło ok 7-8cm wyżej. Kierowca podniesiona o 3cm. Po tych zmianach trzeba wymienić przewody z przodu na dłuższe, przy okazji można na stalowe. Prowadzenie ok, ale musisz pamiętać że masz wyżej położony środek ciężkości, efekt - moto inaczej wchodzi w zakręty. Wizualnie natomiast wygląda znacznie lepiej mimo iż te parę cm na papierze nie robi wrażenia to w naturze jest spora różnica. Wg mnie tak właśnie powinien wyglądać vstrom po wyjeździe z fabryki 😀

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawjeu
A2



Dołączył: 14 Cze 2017
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Pon 12:35, 06 Sie 2018    Temat postu:

Ktoś jeszcze podnosił tył i przód motocykla? Strasznie mnie kusi ten zabieg bo dość często zdarza mi się zjechać z asfaltu i niestety, ale kilka razy zaryłem już płytą i stopką centralną. Ciekaw jestem czy faktycznie podniesienie nie ma większego wpływu na pracę tylnego amortyzatora. Co ze stopką centralną?
"Dla tych, którzy są przyzwyczajeni do korzystania z centralki minusem będzie jej bezużyteczność po zmianie prześwitu. Ale można ją wywalić i zaoszczędzić kilka kilo masy. " - trochę lipa, ze stopki korzystam żeby chociażby sprawdzić samemu poziom oliwy w motocyklu... Może jakaś podstawka?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawjeu
A2



Dołączył: 14 Cze 2017
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Czw 15:45, 05 Gru 2019    Temat postu:

Czyżby temat zdechł? Smile Zmieniłem motocykl na 650 XT (nie cyklop Wink ) i ciągle kusi mnie żeby podnieść go do do wysokości Trampka czyli o jakieś 20-25mm.
W tym roku polatałem trochę po szutrach, dziurskach i solo prześwit 175mm wydaje się być ok. Gorzej jak już przemieszczałem się z plecaczkiem i bagażem, parę razy zaryłem płytą przy przeprawianiu się przez koleiny Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mrowczan
A1



Dołączył: 24 Lip 2019
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Wto 5:01, 03 Mar 2020    Temat postu:

Cena zestawu od Marselusa to ok.800 cebulionow, są tańsze alternatywy za kości i tuleje ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Struna
Motonita



Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 533
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków / Skawina

PostWysłany: Wto 10:22, 03 Mar 2020    Temat postu:

Kości to zapewne taniej dostaniesz, ale te tuleje to raczej tylko tam są dostępne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawjeu
A2



Dołączył: 14 Cze 2017
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Czw 9:07, 25 Cze 2020    Temat postu:

Jakby ktoś był ciekaw jak się jeździ z zestawem podwyższającym od Marselusa to odpowiem krótko: rewelka. Do góry poszedł przód i tył (kości 130mm). Nie należę do szczególnie wyokich osób (176cm) i trochę się cykałm, że braknie mi nóg, ale przezwyczaiłem się do nieco innego sposobu podpierania na światłach Wink Na szuterkach nie brakuje już prześwitu nawet z pasażerką na pokładzie także ja jestem z operacji bardzo zadowolony. Na razie zrobiłem z zestawem koło 2000km, skutków ubocznych operacji absolutnie żadnych nie zarejestrowałem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kriss
A



Dołączył: 11 Lip 2012
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kołobrzeg

PostWysłany: Pią 20:22, 24 Lip 2020    Temat postu:

A może jakieś fotki wrzucisz jak się prezentuje itd?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DW
A2



Dołączył: 02 Sty 2017
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Śro 21:21, 16 Wrz 2020    Temat postu:

pawjeu napisał:
Jakby ktoś był ciekaw jak się jeździ z zestawem podwyższającym od Marselusa to odpowiem krótko: rewelka. Do góry poszedł przód i tył (kości 130mm). Nie należę do szczególnie wyokich osób (176cm) i trochę się cykałm, że braknie mi nóg, ale przezwyczaiłem się do nieco innego sposobu podpierania na światłach Wink Na szuterkach nie brakuje już prześwitu nawet z pasażerką na pokładzie także ja jestem z operacji bardzo zadowolony. Na razie zrobiłem z zestawem koło 2000km, skutków ubocznych operacji absolutnie żadnych nie zarejestrowałem.

Jeździsz na kościach 130mm od Marselusa, więc mam prośbę o rozjaśnienie. Mój nowy nabytek jest obniżony, kości mają 155mm, myślałem żeby go przywrócić do ustawień fabrycznych na kościach 140mm ( na takich śmigałem poprzednim i było ok) ale z racji słusznego wzrostu, mogę spokojnie go nieco podnieść. Pytanie ile faktycznie podwyższają Moto te kości 130mm w stosunku do oryginalnych? I drugie pytanie, czy ich wytrzymałość w Twojej ocenie jest faktycznie lepsza lub chociaż porównywalna do oryginałnych?
Swoją drogą, jak ktoś będzie zainteresowany to te obniżające 155mm będą do sprzedania po podmiance.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Struna
Motonita



Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 533
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków / Skawina

PostWysłany: Czw 2:28, 17 Wrz 2020    Temat postu:

Przełożenie na kościach jest prawie dwukrotne, czyli jak zmiana na kościach o 1cm to na moto wychodzi prawie 2cm.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin