VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma / Akcesoria elektroniczne i elektryczne -> jazda z halogenami a instalacja elektryczna w DL Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
jazda z halogenami a instalacja elektryczna w DL
PostWysłany: Sob 21:27, 24 Sty 2015
tdm
Motonita

 
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 831
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





czy częsta/długotrwała jazda z tradycyjnymi halogenami (+110w do poboru prądu) lub innymi dużymi pobieraczami prądu jak elektryczne manetki itp. ma lub może mieć jakieś negatywne skutki dla instalacji elektrycznej małego DL-a? A może ktoś z Was jeździ tak od dłuższego czasu i ma lub mial z tego powodu jakieś "przygody"?

Wiadomo - przy wolnej jeździe możemy rozładować akumulator, ale chodzi mi raczej o jakieś poważniejsze, trwałe skutki. Nie wiem, może uszkodzenie lub szybsze zużycie regulatora napięcia, alternatora, kabli czy coś innego. Spotkałem się np. z opinią że w starszych motocyklach przyczyną awarii regulatora nie jest zbyt mały, a zbyt duży prąd, który musi zostać wypromieniowany w postaci ciepła co np. w offroadzie nie jest takie proste.

Może jest tu jakiś elektryk i wyłoży co i jak.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:17, 24 Sty 2015
Suszny
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1348
Przeczytał: 109 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





Według tego co podaje nasze forum:

Alternator
- Wydajność 375 Watt / 5000/min

Oświetlenie
* światła
- drogowe/mijania 12 V 60/55 Watt H4 ( 2 sztuki)
- pozycyjne 12 V/5 Watt ( 2 sztuki)
- kierunkowskazy 12 V/21 Watt ( 4 sztuki )
- oś. Tabl.rejestracyjnej 12 V/5 Watt
- światło hamowania / pozycyjne tył 12 V / 21/5 Watt 2 sztuki

Co daje nam 266 Watt max. przy oryginalnym osprzęcie - 110 watt zapasu.

Dodatkowe akcesoria

-Podgrzewane manetki - 50 Watt
-ładowarka GPS\telefon ~ 1,5 Watt
-dodatkowe halogeny LED -20 Watt (2x 10 Watt)

Co daje nam kolejne 72 Watt. Razem z podstawą mamy 338 Watt - 30 Watt w zapasie.


Specjalistą nie jestem, na elektryce też się nie znam, ale tak tylko po liczbach wydaje mi się że mały DL da rade Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:45, 24 Sty 2015
mast
Motonita

 
Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 590
Przeczytał: 62 tematy

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WIELKA POLSKA :-) - Wolsztyn





Suszny napisał:
Według tego co podaje nasze forum:

Alternator
- Wydajność 375 Watt / 5000/min

Oświetlenie
* światła
- drogowe/mijania 12 V 60/55 Watt H4 ( 2 sztuki)
- pozycyjne 12 V/5 Watt ( 2 sztuki)
- kierunkowskazy 12 V/21 Watt ( 4 sztuki )
- oś. Tabl.rejestracyjnej 12 V/5 Watt
- światło hamowania / pozycyjne tył 12 V / 21/5 Watt 2 sztuki

Co daje nam 266 Watt max. przy oryginalnym osprzęcie - 110 watt zapasu.

Dodatkowe akcesoria

-Podgrzewane manetki - 50 Watt
-ładowarka GPS\telefon ~ 1,5 Watt
-dodatkowe halogeny LED -20 Watt (2x 10 Watt)

Co daje nam kolejne 72 Watt. Razem z podstawą mamy 338 Watt - 30 Watt w zapasie.


Specjalistą nie jestem, na elektryce też się nie znam, ale tak tylko po liczbach wydaje mi się że mały DL da rade Smile


Uff...ulżyło mi. Dziś zamówiłem ledy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:48, 24 Sty 2015
Staszek
Motonita

 
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 955
Przeczytał: 51 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Trójmiasto





Mam podgrzewane manetki kierowcy i pasażera i alternator nie daje rady - po jakimś czasie sterownik daytony odcina podgrzewanie manetek kierowcy (czyli zabezpieczenie jest). Dlatego zmieniłem tylną lampę na ledową oraz żarówki pozycyjne przednie i oświetlenie tablicy rejestracyjnej - powinno to dać około 20W oszczędności i mam nadzieję, że to wystarczy aby podgrzewanie obydwu działało jednocześnie.
Z jednym kompletem podgrzewanych manetek było zawsze ok.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:06, 24 Sty 2015
mast
Motonita

 
Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 590
Przeczytał: 62 tematy

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WIELKA POLSKA :-) - Wolsztyn





Staszek napisał:
Mam podgrzewane manetki kierowcy i pasażera i alternator nie daje rady - po jakimś czasie sterownik daytony odcina podgrzewanie manetek kierowcy (czyli zabezpieczenie jest). Dlatego zmieniłem tylną lampę na ledową oraz żarówki pozycyjne przednie i oświetlenie tablicy rejestracyjnej - powinno to dać około 20W oszczędności i mam nadzieję, że to wystarczy aby podgrzewanie obydwu działało jednocześnie.
Z jednym kompletem podgrzewanych manetek było zawsze ok.


Masz podgrzewane manetki pasażera??? Shocked
Kuźwa czym Ty jeździsz? Lokomotywą? Każdy ma swoją kierownicę, żeby było sprawiedliwie?
Moja żonka jak jej zimno to wkłada ręce w moje kieszenie i tam szuka podgrzewanych manetek. Laughing Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mast dnia Sob 23:15, 24 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:15, 24 Sty 2015
tdm
Motonita

 
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 831
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Suszny napisał:
Alternator - Wydajność 375 Watt / 5000/min

ciężko jechać turystycznie cały czas z obrotami 5000 lub więcej. Ciekawe ile będzie produkował alternator w zakresie 3000-4000 obr/min? Jeśli proporcjonalnie do obrotów to byłoby 225-300w.

Ze stałych żródeł które pracują stale mamy mijania 110w+ pozycyjne 10w+ tablica i tył 10w (w starszych 15). Kierunkowskazów i stop nie liczę bo to chwilowe. To razem 130w stałego obciążenia, plus te halogeny 110w mamy 240w. Niby ok, tylko alternator wtedy na 90-100% musi ciągnąć.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Sob 23:27, 24 Sty 2015, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:17, 24 Sty 2015
Staszek
Motonita

 
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 955
Przeczytał: 51 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Trójmiasto





Wklep owijki podgrzewane daytony - świetna rzecz. Proste w montażu, skuteczne. Wadą jest włącznik działający na zasadzie on-off, bez żadnych stadiów pośrednich i bez zabezpieczenia akumulatora, jakie mają typowe manetki.
Ale warto dla komfortu pasażerki zakupić.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:17, 24 Sty 2015
Adwokat diabła
A

 
Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 149
Przeczytał: 42 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lębork





mast napisał:
Staszek napisał:
Mam podgrzewane manetki kierowcy i pasażera i alternator nie daje rady - po jakimś czasie sterownik daytony odcina podgrzewanie manetek kierowcy (czyli zabezpieczenie jest). Dlatego zmieniłem tylną lampę na ledową oraz żarówki pozycyjne przednie i oświetlenie tablicy rejestracyjnej - powinno to dać około 20W oszczędności i mam nadzieję, że to wystarczy aby podgrzewanie obydwu działało jednocześnie.
Z jednym kompletem podgrzewanych manetek było zawsze ok.


Masz podgrzewane manetki pasażera??? Shocked
Kuźwa czym Ty jeździsz? Lokomotywą? Każdy ma swoją kierownicę, żeby było sprawiedliwie?


Ja dzisiaj zamówiłem podgrzewane manetki dla pasażera Smile mam nadzieje, że z innymi udogodnieniami instalacja uciągnie Smile
Mast nie mów swojemu plecaczkowi, że coś takiego istnieje, bo sam też będziesz zakładał Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:23, 24 Sty 2015
mast
Motonita

 
Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 590
Przeczytał: 62 tematy

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WIELKA POLSKA :-) - Wolsztyn





Adwokat diabła napisał:
mast napisał:
Staszek napisał:
Mam podgrzewane manetki kierowcy i pasażera i alternator nie daje rady - po jakimś czasie sterownik daytony odcina podgrzewanie manetek kierowcy (czyli zabezpieczenie jest). Dlatego zmieniłem tylną lampę na ledową oraz żarówki pozycyjne przednie i oświetlenie tablicy rejestracyjnej - powinno to dać około 20W oszczędności i mam nadzieję, że to wystarczy aby podgrzewanie obydwu działało jednocześnie.
Z jednym kompletem podgrzewanych manetek było zawsze ok.


Masz podgrzewane manetki pasażera??? Shocked
Kuźwa czym Ty jeździsz? Lokomotywą? Każdy ma swoją kierownicę, żeby było sprawiedliwie?


Ja dzisiaj zamówiłem podgrzewane manetki dla pasażera Smile mam nadzieje, że z innymi udogodnieniami instalacja uciągnie Smile
Mast nie mów swojemu plecaczkowi, że coś takiego istnieje, bo sam też będziesz zakładał Wink


Zedytowłem swój poprzedni wpis wyjaśniający, że raczej zakup ''innych'' manetek mi nie grozi. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:25, 24 Sty 2015
luka_m
A

 
Dołączył: 10 Wrz 2014
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin





Adwokat diabła napisał:

Ja dzisiaj zamówiłem podgrzewane manetki dla pasażera Smile mam nadzieje, że z innymi udogodnieniami instalacja uciągnie Smile
Mast nie mów swojemu plecaczkowi, że coś takiego istnieje, bo sam też będziesz zakładał Wink


Zarzuć jakimś linkiem Cool
Mój plecaczek też ma podgrzewane manetki, a w zasadzie jedną, jak łapka zmarznie, to do kieszenie w spodniach i ognia - " If you know what I mean " Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:28, 24 Sty 2015
tdm
Motonita

 
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 831
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Popularne małe halogeny LED 10w cree już nawet w/g danych producenta dają o połowę mniej światła od zwykłych, takie na słabszych diodach pewnie jeszcze mniej. W teście halogenów ten produkt zajął ostatnie miejsce. Lepsze halogeny ledowe są z kolei kosmicznie drogie, powyżej 1000zł, i też pożerają sporo mocy 27-60w/1szt.
Porównajcie sobie sami, mam wrażenie że różnica jest nawet większa niż 50%:
LED 10w: [link widoczny dla zalogowanych]
halogen 55w: [link widoczny dla zalogowanych]
Tanie i efektywne są zwykłe halogeny, stąd właśnie pytanie o ich wpływ przy dłuższym używaniu na instalację elektryczną.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:36, 24 Sty 2015
Adwokat diabła
A

 
Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 149
Przeczytał: 42 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lębork





luka_m napisał:
Adwokat diabła napisał:

Ja dzisiaj zamówiłem podgrzewane manetki dla pasażera Smile mam nadzieje, że z innymi udogodnieniami instalacja uciągnie Smile
Mast nie mów swojemu plecaczkowi, że coś takiego istnieje, bo sam też będziesz zakładał Wink


Zarzuć jakimś linkiem Cool
Mój plecaczek też ma podgrzewane manetki, a w zasadzie jedną, jak łapka zmarznie, to do kieszenie w spodniach i ognia - " If you know what I mean " Twisted Evil


Zobacz na stronie intermotors, podgrzewane nakładki na manetki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:44, 24 Sty 2015
Staszek
Motonita

 
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 955
Przeczytał: 51 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Trójmiasto





Ja mam takie:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:59, 24 Sty 2015
MarioSWD
A

 
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 186
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD





tdm napisał:
Popularne małe halogeny LED 10w cree już nawet w/g danych producenta dają o połowę mniej światła od zwykłych, takie na słabszych diodach pewnie jeszcze mniej. W teście halogenów ten produkt zajął ostatnie miejsce. Lepsze halogeny ledowe są z kolei kosmicznie drogie, powyżej 1000zł, i też pożerają sporo mocy 27-60w/1szt.
Porównajcie sobie sami, mam wrażenie że różnica jest nawet większa niż 50%:
LED 10w: [link widoczny dla zalogowanych]
halogen 55w: [link widoczny dla zalogowanych]
Tanie i efektywne są zwykłe halogeny, stąd właśnie pytanie o ich wpływ przy dłuższym używaniu na instalację elektryczną.


Tutaj masz niestety rację. Mój znajomy miał taki sam problem ze światłami jak w tym porównaniu. Kupił ledy do przeprawki z instalacją za 400zł i efekty był dokładnie taki sam jak na tych zdjęciach. W końcu jeździ na normalnych halogenach. Pobierają więcej mocy ale przynajmniej coś widać. Dobrej jakości ledy tak jak napisałeś od 800zł w górę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 0:22, 25 Sty 2015
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2347
Przeczytał: 141 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





tdm napisał:
Popularne małe halogeny LED 10w cree już nawet w/g danych producenta dają o połowę mniej światła od zwykłych, takie na słabszych diodach pewnie jeszcze mniej.


Mam lampy LED 10 W na diodach cree, do nabycia po 120 PLN za lampę.
Jak to daje mało światła to nie chce wiedzieć co znaczy dużo.
Z nocy robią dzień.
A jak zapalę komplet 4 sztuk to lepiej żeby nikt z przeciwka nie myślał nawet od jechaniu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez express dnia Nie 0:23, 25 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 0:41, 25 Sty 2015
tdm
Motonita

 
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 831
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





w opisie tych led masz podane: realna moc świetlna 760 Lm, dobra żarówka halogenowa daje nawet 1800 Lm.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 0:49, 25 Sty 2015
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2347
Przeczytał: 141 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





tdm napisał:
w opisie tych led masz podane: realna moc świetlna 760 Lm, dobra żarówka halogenowa daje nawet 1800 Lm.


Tyle teoria.
Praktyka jest taka, że jak zapalam dwie lampy diodowe to jest więcej światła niż z oryginalnych lamp motocykla (mam założone żarówki Philipsy Blue Vision czyli dobre). Przy 4 LEDach (dwie długie, dwie szerokie) mam dzień w nocy. Uwielbiam tak latać w nocy po Salmopolu czy Kubalonce. A na 2x55W halogenach oryginalnych bym się bał, bo nic nie widać. Temperatura barwowa się kłania.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 0:50, 25 Sty 2015
Breit
A2

 
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 88
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Słupsk





Jeżdżę z halogenami Givi - S310 Trekker non stop on + podgrzewane manetki (od 40 do 75 %, 100 % rzadko) + ładowarka. Jeszcze mi się żaden żaden problem nie zdarzył, w tym zestawie przejechałem jakieś 15 tys.

Przy zakładaniu Givi w serwisie mierzyli ładowanie i coś tam jeszcze zostawało przy wszystkim na full.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 9:56, 25 Sty 2015
Staszek
Motonita

 
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 955
Przeczytał: 51 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Trójmiasto





A nowy deel 650 ma taki sam alternator co poprzedni model?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 13:28, 25 Sty 2015
tdm
Motonita

 
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 831
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Breit napisał:
Jeżdżę z halogenami Givi - S310 Trekker non stop on + podgrzewane manetki (od 40 do 75 %, 100 % rzadko) + ładowarka. Jeszcze mi się żaden żaden problem nie zdarzył, w tym zestawie przejechałem jakieś 15 tys.
Przy zakładaniu Givi w serwisie mierzyli ładowanie i coś tam jeszcze zostawało przy wszystkim na full.

dzięki za konkrety, o to właśnie chodziło.

Z alternatorem w DL to chyba nie cały czas było tak samo, z tego artykułu [link widoczny dla zalogowanych] wynika, że od 2008 moc alternatora wzrosła do 400w i zmieniono regulator napięcia, w innym artykule wyczytałem jeszcze, że w 2010 była jeszcze jakaś modernizacja.
Hmm, to by wychodziło, że w nowym 650 już przy 3tys obr. alternator pokrywa zapotrzebowanie na prąd nawet przy włączonych halogenach 110w.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Nie 13:35, 25 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 17:53, 25 Sty 2015
Staszek
Motonita

 
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 955
Przeczytał: 51 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Trójmiasto





Ciekawe jak po specyfikacji rozpoznać ten mocniejszy, mam model 2008 i fajnie byłoby, gdybym rzeczywiście załapał się na zwiększoną moc.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:42, 31 Mar 2015
Staszek
Motonita

 
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 955
Przeczytał: 51 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Trójmiasto





[link widoczny dla zalogowanych]

Te bym zakupił bo fajnie wyglądają z tymi osłonkami. Tylko brak homologacji...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:00, 31 Mar 2015
mar111cin
Motonita

 
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 809
Przeczytał: 29 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: FSW





Staszek - zobacz u mnie w "mój DL" właśnie takie założyłem Wink

W sumie jak tak patrzę na cenę, to mógłbym to sprzedać nawet trochę taniej Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:20, 31 Mar 2015
Staszek
Motonita

 
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 955
Przeczytał: 51 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Trójmiasto





A jak z samą jakością świecenia? Jasne? Nie oślepiają tych z naprzeciwka?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:34, 31 Mar 2015
mar111cin
Motonita

 
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 809
Przeczytał: 29 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: FSW





Dopiero założyłem, jeszcze nie jeździłem Smile

Oślepiać na pewno będą, bo nie mają światłocienia.

W domu próbowałem to wydawało się bardzo jasno.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:44, 31 Mar 2015
Staszek
Motonita

 
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 955
Przeczytał: 51 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Trójmiasto





To odpadają, nie mam zamiaru innych oślepiać.
Dzięki za informację, pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:03, 31 Mar 2015
mar111cin
Motonita

 
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 809
Przeczytał: 29 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: FSW





To raczej do używania w terenie niż na asfalt.

Nie wiem jak te drogie markowe ledy, ale z tanich to jeszcze nie widziałem, żeby jakieś miały granicę światłocienia.

Marcin


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:06, 31 Mar 2015
Hermes
Motonita

 
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 654
Przeczytał: 46 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Do moich ledów, zastosowałem kwadratowy odbłyśnik, którym fajnie można było wyregulować odcięcie.
Porobię fotki i wrzucę tu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:09, 31 Mar 2015
Staszek
Motonita

 
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 955
Przeczytał: 51 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Trójmiasto





Czyli jak wpisy powyżej, pozostają givi s320 za 1000zł, one mają homologację więc i światłocień musi grać Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:30, 31 Mar 2015
mar111cin
Motonita

 
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 809
Przeczytał: 29 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: FSW





zależy na jaki typ oświetlenia mają homologację Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:43, 31 Mar 2015
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1996
Przeczytał: 149 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





tdm napisał:
Suszny napisał:
Alternator - Wydajność 375 Watt / 5000/min

ciężko jechać turystycznie cały czas z obrotami 5000 lub więcej..


Hm? w malym Dlu 5 tys to na 6 biegu to 100 km / h. Ciezko jechac ?
Jak wolniej to 5 -ka. Tym bardziej zaladowanym motkiem.
nic dziwnego ze niektorym napedy padaja po 25 tys km
Silnik optymalnie pracuje miedzy obrotami maks.momentu (6400 ) a maks . mocy ( 8800)
Jazda w poblizu 5 tys jest duzo przyjemniejsza , bezpieczniejsza i i bardziej ekonomiczna.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Wto 20:45, 31 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:01, 31 Mar 2015
Staszek
Motonita

 
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 955
Przeczytał: 51 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Trójmiasto





A ja stwierdzam, że chyba poprzednie manetki oszukiwały z tym zapotrzebowaniem na prąd, bo obecnie bez problemu mogę używać podgrzewanych manetek i podgrzewanych owijek pasażera już przy stosunkowo niskich obrotach. być może to też kwestia podmiany żarówek pozycyjnych na ledy?
Ale najważniejsze, że daje to zielone światło do poszukiwań halogenów (może nawet nie ledowych a zwykłych H3) lub do zastosowania podgrzewanych mat do siedzenia?
Rozmarzyłem się...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:01, 31 Mar 2015
mar111cin
Motonita

 
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 809
Przeczytał: 29 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: FSW





Staszek Laughing ja nie miałem jeszcze okazji przetestować, ale praktycznie mam już wszystko Laughing grzane manetki, ledy, podgrzewane siodło Laughing Jak potestuję, to dam znać, jak się miewa akumulator Laughing

Fakt faktem to już jest mój 3 komplet lampek, a jeszcze żadne nie świeciły (ciągle mi optycznie nie pasowały do motocykla, dopiero za 3 razem jestem zadowolony z wyglądu) i powiem, że pierwsze odpadły głównie przez to, że były 2x55W Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:05, 31 Mar 2015
Staszek
Motonita

 
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 955
Przeczytał: 51 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Trójmiasto





Te Twoje obecne bardzo mi odpowiadają z wyglądu (givi s320 są srebrne i trochę nie pasują do czarnego wyposażenia mojego motocykla - a zwłaszcza do czarnych gmoli), no ale to oślepianie mi nie podchodzi. Daj znać, czy podgrzewane siedzenie i manetki używane jednocześnie się sprawdzają.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:35, 02 Kwi 2015
Staszek
Motonita

 
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 955
Przeczytał: 51 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Trójmiasto





mar111cin, możesz wstawić zdjęcie włącznika tych halogenów?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:48, 02 Kwi 2015
mar111cin
Motonita

 
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 809
Przeczytał: 29 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: FSW





włącznik dokupujesz osobno, nie ma w zestawie.
Ja nabyłem taki :

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:54, 02 Kwi 2015
Staszek
Motonita

 
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 955
Przeczytał: 51 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Trójmiasto





Ok to z czystej ciekawości, jak takim przełącznikiem wybierasz opcje świecenia (są trzy wg opisu)? Właśnie dlatego zapytałem o przełącznik...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:45, 02 Kwi 2015
mar111cin
Motonita

 
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 809
Przeczytał: 29 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: FSW





w opisie są ładne brednie z tego co widzę Wink
Opis tyczy się jakiejś hybrydy halogenowo ledowo ksenonowej Smile Sprzedający sam do końca widać nie wie co sprzedaje, ale marketing ma dobry - ciekawe czy tak samo dobrze przyjmuje zwroty Smile

Gwarantuję Ci, że te lampki mają dwa przewody - jeden plus, drugi minus.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:43, 15 Cze 2015
Staszek
Motonita

 
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 955
Przeczytał: 51 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Trójmiasto





Podbiję temat, bo im więcej czytam o halogenach ledowych, tym mniej mam na nie ochotę.
Czy ktoś ma jakieś nowe przemyślenia/doświadczenia wynikające z użytkowania małego deela z tradycyjnymi halogenami na żarówkach H3/55W?
pzdr Staszek


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:55, 16 Cze 2015
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 998
Przeczytał: 41 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Staszek napisał:
Podbiję temat, bo im więcej czytam o halogenach ledowych, tym mniej mam na nie ochotę.


Niepotrzebnie Smile .
LEDy są lepsze. Biorą mniej prądu, mniej się grzeją, dają więcej światła i w lepszej dla oka barwie. Są też praktycznie bezawaryjne, pod warunkiem kupna czegoś w miarę solidnego, nawet z Chin. Niestety mogą kosztować odpowiednio drożej.

Mam wrażenie, że bardziej problemem jest dla ciebie homologacja Wink . Ale pytanie, czy zależy ci na tym, żeby nie oślepiać, czy na tym, żeby mieć papier homologacji stwierdzający, że...nie będą oślepiać Razz .

Zarówno ja jak i Hermes papieru nie mamy, ale lampy nie oślepiają.
Moje wyszły drogo (900pln), ale za to mam takie kombo, że więcej nie potrzeba, nawet jak mi zgasnął lampy główne. Porównaj tu.

Jak chcesz, to na wpół legalnym i nie za drogim sposobem są ledy "[link widoczny dla zalogowanych]. Powyższe to cytat, a zestaw [link widoczny dla zalogowanych].


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Wto 10:55, 16 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:00, 16 Cze 2015
Staszek
Motonita

 
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 955
Przeczytał: 51 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Trójmiasto





Jeżeli zdecyduję się na ledowe, to wezmę Givi s320, gotowy komplet łatwy do zamontowania i chyba? z homologacją.
Tyle że wizualnie jednak bardziej mi odpowiadają zwykłe światła niż ledowe.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:05, 16 Cze 2015
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 998
Przeczytał: 41 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Obawiam się, że nie mają homolki... A przynajmniej producent zachwala wszystko a ten temat przemilcza. Do tego tanie nie są. To już lepiej pogadaj z Hermesem, może ci zmontuje coś w 1/3 tej ceny. Ja też mam jeden komplet na zbyciu, ale w V-Stromie taki zestaw to już przerost formy nad treścią Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:08, 16 Cze 2015
mar111cin
Motonita

 
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 809
Przeczytał: 29 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: FSW





Miotacz truskawek, wkleję tutaj swojego posta z innego tematu, odnośnie chińskich ledów solidnej jakości Wink




jechałem normalnie po wyboistej drodze, trochę kocich łbów i jeden halogen prawie spadł, drugi i tak i tak pęknięty.
Do tego kable gdzie miedzi jest mniej, niż bym włosa z głowy wyrwał, to lampki i tak i tak nie świeciły...

Ściągam to ustrojstwo z motocykla i przynajmniej nie będę miał obaw, czy mi się nie wbije w chłodnicę lub owiewkę w razie W.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:51, 16 Cze 2015
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 998
Przeczytał: 41 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





mar111cin widziałem. Ale inne jednak dają radę Razz



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Wto 15:52, 16 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:12, 16 Cze 2015
Hermes
Motonita

 
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 654
Przeczytał: 46 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





miotacztruskawek napisał:
Staszek napisał:
Podbiję temat, bo im więcej czytam o halogenach ledowych, tym mniej mam na nie ochotę.


Niepotrzebnie Smile .
LEDy są lepsze. Biorą mniej prądu, mniej się grzeją, dają więcej światła i w lepszej dla oka barwie. Są też praktycznie bezawaryjne, pod warunkiem kupna czegoś w miarę solidnego, nawet z Chin. Niestety mogą kosztować odpowiednio drożej.

Mam wrażenie, że bardziej problemem jest dla ciebie homologacja Wink . Ale pytanie, czy zależy ci na tym, żeby nie oślepiać, czy na tym, żeby mieć papier homologacji stwierdzający, że...nie będą oślepiać Razz .

Zarówno ja jak i Hermes papieru nie mamy, ale lampy nie oślepiają.
Moje wyszły drogo (900pln), ale za to mam takie kombo, że więcej nie potrzeba, nawet jak mi zgasnął lampy główne. Porównaj tu.

Jak chcesz, to na wpół legalnym i nie za drogim sposobem są ledy "[link widoczny dla zalogowanych]. Powyższe to cytat, a zestaw [link widoczny dla zalogowanych].


Dokładnie jak pisze miotacztruskawek. TYLKO LEDY.
Robie teraz nową wersję moich ledów także wkrótcę wrzucę na forum projekcik Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:14, 16 Cze 2015
mar111cin
Motonita

 
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 809
Przeczytał: 29 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: FSW





Miotacztruskawek - miałem takie i sprzedałem zanim jeszcze podłączyłem Wink nie pasowało mi to stylistycznie do v-stroma Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:46, 16 Cze 2015
Suszny
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1348
Przeczytał: 109 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





miotacztruskawek napisał:
mar111cin widziałem. Ale inne jednak dają radę Razz



Owszem dają radę, ale jeśli ktokolwiek zastanawia się nad zakupem takich LEDów z zestawie - rozpraszający i skupiający - proponuje zestaw - 2x skupiający. Dlaczego? Ponieważ rozpraszający świeci wszędzie czyli nigdzie... Skupiające mają wystarczający rozrzut żeby doświetlić to co dzieje się na bokach a jednocześnie trzyma na tyle światło w kupie że nie świeci tam gdzie byśmy mniej wiecej chcieli. Jeździłem z nimi w deszczu w upałach po dołach i przy dużych prędkościach. Trzymają się dobrze i świecą, nie mam problemów.
Jak świecą te lampki możecie zobaczyć TUTAJ .Świecą fajnie ale to nie to co chciałem osiągnąć. Mocno oślepiają jadących z naprzeciwka, ale używam ich razem z długimi więc automatycznie wyłączają się kiedy gaszę długie. W dzień jeżdżę z odpalonymi LEDami, juz od kilku osób usłyszałem "stary jesteś dobrze widoczny na drodze". Nie da się mnie nie zauważyć z naprzeciwka, halogeny dają po oczach ale w dzień nie jest to wkurzające (gdy wieczór już się zbliża grzecznie gaszę).
Widzę to równiez po zachowaniu kierowców na drodze po założeniu halogenów. zbliżam się do osi jezdni i kierowcy przedemną szybciej i częściej patrzą w lusterko, widzą mnie i robią miejsce.

Ledy nie mają homologacji, używam ich razem z mijania\długimi, nie mają odcięcia światła, dają po oczach ale ogólnie jestem zadowolony bo widzę efekty - widzę więcej i jestem bardziej widoczny na drodze.

Zastanawiam się czy nie dołożyć jeszcze jednej pary mocniejszych LEDów(2x18W lub 20W). Lub zastąpić obecne czymś mocniejszym.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Wto 21:49, 16 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:46, 16 Cze 2015
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2347
Przeczytał: 141 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





Juź chyba raz pisałem: 2x skupiony i 2x rozpraszający i wszystko jasne.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 7:56, 17 Cze 2015
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 998
Przeczytał: 41 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Robi się powoli OFFtop Wink

Suszny na chwilę olbecną nie znalazłem nigdzie LEDów z homologacją. Do tego nie wiem czemu, ale chińczyki montują wyłącznie soczewki o okrągłej wiązce światła. I tak jak mówisz wtedy z zadowoleniem klientów różnie bywa. Jednym pasuje, innym nie...

Dlatego też jak widzisz w przydomowych warsztatach powstają różne konstrukcje na soczewkach z owalnym czy kwadratowym strumieniem światła, bo takie soczewki są powszechnie dostępne. Nawet taki [link widoczny dla zalogowanych] to wbrew pozorom robota pasjonata, bez wielkiego zaplecza technicznego, czy warsztatowego. Tylko lampki robione lokalnie muszą już kosztować.

I tak oto pętla się zamyka...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 8:00, 17 Cze 2015
Staszek
Motonita

 
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 955
Przeczytał: 51 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Trójmiasto





To podręczę jeszcze - czy ktoś używał zwykłych halogenów na żarówkach H3 ale o zmniejszonej mocy - np. zamiast standardowych 55W użył 35W? dla alternatora to ulga ale co z jasnością świecenia...

Deel ma mocne światła, te dodatkowe w moim przypadku to mają być takie "obrysówki", aby być bardziej widocznym. No i optycznie zawsze poszerzają V-Stroma.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Staszek dnia Śro 8:03, 17 Cze 2015, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
jazda z halogenami a instalacja elektryczna w DL
Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria elektroniczne i elektryczne
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin