VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia / Oświetlenie -> Oświetlenie dodatkowe/dalekosiężne do jazdy nocą Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Czw 22:02, 29 Sty 2015
mast
Motonita

 
Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 577
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WIELKA POLSKA :-) - Wolsztyn





No to mam komplet. Ledy 10W w wersji 8 stopni spot i 60 stopni flood. Do tego wodoszczelnych włącznik: http://www.atm-motocykle.pl/product-pol-8564-Wlacznik-na-kierownice-z-przewodem-SW-MOTECH-.html i uchwyt pod czachę. Teraz tylko trochę cieplej w garażu i montaż. Mam jednak pytania do praktyków:
1. Planowałem założyć skupiony reflektor z lewej i rozproszony z prawej do oświetlenia m.in. pobocza. Jednak w którymś z opisów na forum znalazłem odwrotną konfigurację- skupiony z prawej (żeby nie oślepiać?). Co myśliciel?
2. I jeszcze kwestia połączenia. Chyba z racji osobnego wyłącznika zlutuję z zasilania stacyjki coby mogły świecić i z długimi i krótkimi lub wcale. Racja?
3. Dawać dodatkowy bezpiecznik na ledy?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:24, 29 Sty 2015
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2262
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów





ad1 . Skupiony z lewej , rozproszony z prawej , nie będziesz oślepiał ,
ad2. Ze mnie elektryk żaden ale mój majster 40 lat w zawodzie zrobił podłączenie na przekazniku .
ad3. Coś tam dodatkowego założył ale nie wiem . Wiem ze działaja nic się nie dzieje i dają radę.
ad4. Po co zakładac skupione po stronie rowu , nie ma logiki .

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:55, 29 Sty 2015
mast
Motonita

 
Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 577
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WIELKA POLSKA :-) - Wolsztyn





Dzięki Andrzeju.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:59, 29 Sty 2015
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1172
Przeczytał: 183 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





91 zł za włącznik... Szukaj czegoś niemotocyklowego i nie firmowego bedzie o wiele wiele taniej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:05, 29 Sty 2015
Hermes
Motonita

 
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 620
Przeczytał: 67 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Ja u siebie mam: http://allegro.pl/quad-atv-enduro-cross-wlacznik-zaplonu-swiatel-off-i4803497420.html Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 8:50, 30 Sty 2015
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2262
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów





Włącznik bardzo dobry ja ma taki , tylko czerwony .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:25, 24 Lut 2015
bluesbrothers
A1

 
Dołączył: 26 Maj 2013
Posty: 25
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pawłowice,Śląsk





Takie mocowanie uskrobałem. Najważniejsze dla mnie było, żeby halogeny nie wystawały poza gmole. W razie upadku lampy nie powinny nic uszkodzić.







Lampy zakupiłem na allegro za 2szt+przesyłka 73zł. pobór mocy-9w 600 lumenów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:48, 24 Lut 2015
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1172
Przeczytał: 183 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





Lampy może nie uszkodzi, ale jeśli gmol nawet lekko sie ugnie to mocowanie lampy rozwali ci boczek... Nie wiem co gorsze.

Przeczytałem cały temat od początku bo sam szukam inspiracji do zrobienia jakiegoś mocowania. Wydaje mi się że najlepszym pomysłem jest takie mocowanie
W nowym DLu nie ma gdzie sie pod lampą podczepić ze stelażem?

PDF:
http://static.twisted-throttle.net/media/files/lah.05.456.100.suzuki.dl1000.dl650.instructions.00.pdf





Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Wto 22:52, 24 Lut 2015, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:29, 24 Lut 2015
Mario-Awario
Motocyklista

 
Dołączył: 12 Maj 2012
Posty: 226
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin





to mocowanie było sprzedawane na forumie i nawet się załapałem na nie
jest dobre Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 0:09, 25 Lut 2015
Hermes
Motonita

 
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 620
Przeczytał: 67 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Ma ktoś takie do pogonienia? Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 0:24, 25 Lut 2015
mast
Motonita

 
Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 577
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WIELKA POLSKA :-) - Wolsztyn





Pytaj Andrzeja. Ja od niego kupiłem ale z tego co pamiętam to moje miał ostatnie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 19:48, 07 Mar 2015
k0nrad
A

 
Dołączył: 29 Gru 2014
Posty: 109
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Chełm





potrzebuję opinii użytkowników. Czy to miejsce jest ok do zamontowania halogenów? Na razie tylko przymiarka. Jak myślicie?






Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:17, 07 Mar 2015
tdm
Motonita

 
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 805
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





k0nrad napisał:
potrzebuję opinii użytkowników. Czy to miejsce jest ok do zamontowania halogenów? Na razie tylko przymiarka. Jak myślicie?

miejsce nie jest złe, tylko niekoniecznie do lamp takich rozmiarów. Połóż moto na boku i będziesz widział w którym miejscu halogen jest zagrożony. Duże szkiełka też łatwo mogą oberwać kamieniem, zwłaszcza w lampie o takich gabarytach. Może stelaż SW-motech mocowany nad kierunkowskazami byłby jakimś rozwiązaniem? Albo inny uchwyt.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 9:45, 08 Mar 2015
Boren
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: warszawa





k0nrad napisał:
potrzebuję opinii użytkowników. Czy to miejsce jest ok do zamontowania halogenów? Na razie tylko przymiarka. Jak myślicie?


Ja mam w podobnym miejscu tylko moje są mniejsze. Przy glebie nic się im nie stało, także miejsce w porządku.
Słabo widać na tym zdjęciu ale nie mam innego pod ręką



Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:02, 08 Mar 2015
k0nrad
A

 
Dołączył: 29 Gru 2014
Posty: 109
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Chełm





Dzięki za opinię Panowie! czekam jeszcze tylko na przekaźnik i na dniach je zamontuję tak jak pokazałem na zdjęciach. Obudowa jest aluminiowa (albo metalowa, nie wiem), więc się nie połamie, co najwyżej szkoło może dostać kamieniem. Trudno. Ich cena powoduje, że raczej bez problemu przeboleję uszkodzenie Smile

jeszcze raz dzięki!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:56, 09 Mar 2015
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1172
Przeczytał: 183 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





Moja Suzia również dostała lampki nocne, jeszcze nie przeprowadzałem testów drogowych ale dam znać jak wyszło. Popularne rozwiązanie 2x Led 10W - dalekosiężna i rozpraszająca. Mocowanie robione samemu na wzór innych mocowań akcesoryjnych. Wszystko trzyma sie sztywno i wygląda solidnie.

Widzę że sporo osób montuje ledy na gmolach. Zastanawiam się czy pomyśleli o jakiejś glebie? Zniszczy się wtedy nie tylko światła ale i boczny plastik bo te lampy oprą sie o niego łamiąc go !
Wystarczy zwykła parkingówka i robi się kosztowny problem.

Razem ze światłami zainstalowałem małe centrum dowodzenia przy stacyjce. Gniazdo zapalniczki, wskaźnik napięcia akumulatora, potencjometr wraz z diodą od olejarki, dwa włączniki. Prąd do olejarki i halogenów podciągnąłem z wolnej zaślepionej kostki znajdującej się z tyłu motocykla obok kostki łączącej tylną lampe i tylne kierunki z elektryką motocykla. Olejarka i światła dodatkowe dostaja prąd dopiero po przekręceniu stacyjki, a lampy mają swój wyłącznik.










Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Pon 14:00, 09 Mar 2015, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 14:34, 09 Mar 2015
tomek zych
Gość

 





...............


Ostatnio zmieniony przez tomek zych dnia Czw 12:17, 02 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
PostWysłany: Pon 15:17, 09 Mar 2015
k0nrad
A

 
Dołączył: 29 Gru 2014
Posty: 109
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Chełm





Pewnie dlatego, że gmole to dosyć łatwo dostępne miejsce i do tego nie trzeba kupować i montować dodatkowych stelaży (koszt)...

U mnie wygląda na to, że o ile przy glebie ucierpi sam halogen to owiewce raczej się nie dostanie. Ryzykiem jest jednak chłodnica...

I teraz mam jeszcze jedno pytanie do tych co ewentualnie mieli już glebę. W ilu przypadkach gmol wygiął sie na tyle, żeby wygiąć się lub odbić się o owiewkę lub nawet dalej?? Czy przy zwykłej parkingówce jest na to szansa?

Patrząc na stelaże pod czachą uważam, że halogen w takim miejscu również może zostać uszkodzony, bo jak czytałem nawet przy posiadaniu gmoli potrafią polecieć np. kierunkowskazy...

takie moje przemyślenia Smile centrum dowodzenia takie, że nie wiadomo na czym się skupić Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 15:20, 09 Mar 2015
Boren
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: warszawa





miałem glebę i na lewo i na prawo. Halogeny szkody nie zrobiły choć w prawej owiewce pękło mocowanie ze śrubką (ta od wypełnienia zegarów ale nie ma śladów uszkodzeń od halogenów).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Boren dnia Pon 15:32, 09 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:49, 09 Mar 2015
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1814
Przeczytał: 166 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





Suszny napisał:

Prąd do olejarki i halogenów podciągnąłem z wolnej zaślepionej kostki znajdującej się z tyłu motocykla obok kostki łączącej tylną lampe i tylne kierunki z elektryką motocykla. Olejarka i światła dodatkowe dostaja prąd dopiero po przekręceniu stacyjki, a lampy mają swój wyłącznik.



Tak kontrolnie tylko dopisze ze jest to wtyczka z ECU Box.
Dla bezpieczenstwa ( w razie jakiejs kaszany z napieciem mozna go spalic ) nalezy zmostkowac pozostale dwa piny ( oryginalnie robi to to´zatyczka ) i zabezpieczyc przewod do nowych odbiornikow przekaznikiem z bezpiecznikiem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 1:25, 10 Mar 2015
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1172
Przeczytał: 183 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





Wyciągnąłem wsuwkę z kostki podłaczyłem do niej dodatkowy kabel i wsadziłem spowrotem. Zatyczka jest na swoim miejscu, ale nie mostkuje w żaden sposób reszty pinów. Zatyczka jest cała plastikowa biała tak jak kostka. Było tam chyba 5 pinów, kostka na samym końcu motocykla po lewej stronie. Mówimy o tej samej kostce?

Zdjęcia z testów nocnych:

Mijania


Mijania + Led


Długie


Długie + Led


Ogólnie nie jest źle ale jakoś wyobrażałem sobie to lepiej, halogeny mocno doświetlają raczej to co dzieje się przed motocyklem wypełniają tą dziurę która tworzy się przy zapaleniu długich.
Mam jeszcze żarówki Philips Vision Plus o białej barwie do założenia. Zobaczymy jak będzie po zmianie żarówek.

(zdjęcia robione przy jednakowych ustawieniach aparatu)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Wto 1:44, 10 Mar 2015, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 8:25, 10 Mar 2015
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 938
Przeczytał: 51 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Ładnie oślepiasz na mijaniach Rolling Eyes ...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:48, 10 Mar 2015
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1172
Przeczytał: 183 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





Jeśli będę chciał jeździć z tym cały czas będe musiał je troche skierować w dół bo daje po oczach że można oślepnąć Razz



Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:27, 10 Mar 2015
Boren
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: warszawa





a tak z ciekawości. Mają homologację?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:50, 10 Mar 2015
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1814
Przeczytał: 166 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





edit: post sie zdublowal - patrz jeden dalej


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Wto 15:13, 10 Mar 2015, w całości zmieniany 5 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:02, 10 Mar 2015
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1814
Przeczytał: 166 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





Suszny napisał:
Wyciągnąłem wsuwkę z kostki podłaczyłem do niej dodatkowy kabel i wsadziłem spowrotem. Zatyczka jest na swoim miejscu, ale nie mostkuje w żaden sposób reszty pinów. Zatyczka jest cała plastikowa biała tak jak kostka. Było tam chyba 5 pinów, kostka na samym końcu motocykla po lewej stronie. Mówimy o tej samej kostce?


Mozliwe ze nie.
Mi chodzilo o te schowana obok tylnego lewego boczku na wysokosci konca kanapy.


ma taka zatyczke



To jest wlasnie wtyczka od Ecu. Mozliwe ze w servisie beda chcieli sie tam podlaczac, dlatego jezeli ktos by chcial sie wpiac w te kostke proponuje takie rozwiazanie.

dokupilem pasujaca "duga czesc kostki i zrobilem to tak. Dziala juz 3 lata.




Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Wto 15:12, 10 Mar 2015, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:52, 10 Mar 2015
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1172
Przeczytał: 183 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





Jotes - jednak masz racje !
To jest ta kostka, nie zaglądałem do środka i głupoty gadam później Razz

Raczej koło mojego motocykla w serwisie nie stanie więc o to się nie boje. Dałeś tam jakiś przekaźnik? Jakie jest jego zadanie w tym miejscu? Jaki to przekaźnik?

U Ciebie z dodatkowej kostki wychodzą dwa kable a z przekaźnika dalej idzie jeden. Ja wyprowadziłem tylko plus z kostki a mase złapałem przy śrubie wkręconej w rame. Wyjaśnij mi to jeśli możesz, przerobię to szybko póki nic się jeszcze nie popsuło.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 0:20, 11 Mar 2015
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1814
Przeczytał: 166 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





Suszny napisał:

Dałeś tam jakiś przekaźnik? Jakie jest jego zadanie w tym miejscu? Jaki to przekaźnik?

U Ciebie z dodatkowej kostki wychodzą dwa kable a z przekaźnika dalej idzie jeden. Ja wyprowadziłem tylko plus z kostki a mase złapałem przy śrubie wkręconej w rame. Wyjaśnij mi to jeśli możesz, przerobię to szybko póki nic się jeszcze nie popsuło.


to typowy przekaznik zalaczajacy - 4 pinowy.
2 piny 85 i 86 podlaczone do zalczanego kluczykiem plusa i minusa z omawianej przez nas wtyczki,
Pin 30 poprzez bezpiecznik do plusa akumulatora i pod 87 ( ten wolny na zdjeciu ) podpielem plus dodatkowych urzadzen jak olejarke i manetki. ( minus tych odbiornikow pod minus w aku )
Wlaczniki urzadzen dodatkowych zalaczaja teraz jedynie przekaznik ktory steruje przeplywem pradu do nich i unikajac bezposrednio ingerencji w instalacje moto.
zwlaszcza przy dodatkowym oswietleniu gdzie plynie wiekszy prad moze wystapic problem np z grzaniem sie wlacznika .


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Śro 21:53, 11 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:06, 11 Mar 2015
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1172
Przeczytał: 183 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





Wielkie dzięki za naprowadzenie mnie na dobrą droge Very Happy

Zasięgnąłem pomocy u innych źródeł i dostałem taki oto schemat. Przekaźnik już mam, więc ide działać



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Czw 19:59, 19 Mar 2015, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:34, 11 Mar 2015
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1814
Przeczytał: 166 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





Suszny, nie jestem teraz sam pewien,moje zajecia z elektrotechniki byly dawno temu Wink ale pin 30 zawsze w autach podlaczalem przez bezpiecznik do plusa akumulatora. a 87 do dobiornikow.

piny 85 i 86 to zasilanie cewki przekazika czyli zalączanie

to takie na szybko znalezione w sieci.


tutaj 86 jest pociagniety od zasilanego stacyjka plusa ( swiatla ) zamisat " naszej kostki )


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Śro 23:13, 11 Mar 2015, w całości zmieniany 6 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:03, 11 Mar 2015
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1814
Przeczytał: 166 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





edit.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Śro 23:06, 11 Mar 2015, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:11, 11 Mar 2015
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1172
Przeczytał: 183 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





Jest tu ktoś kto potrafi powiedzieć jak to ma wyglądać? Który schemat jest prawidłowy a może oba są dobre? Skoro mówisz Jotes że u Ciebie w wielu przypadkach sie to sprawdza to znaczy że działa. Ja podesłałem schemat narysowany na szybko przez wujka który raczej zna się na rzeczy.

Ja niestety nie jestem w stanie stwierdzić jak to powinno wyglądać bo sie na tym nie znam. Być może kolejny raz masz racje. Myślę że warto było by ten temat rozwiązać bo pewnie wiele osób z tego bedzie korzystać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:42, 11 Mar 2015
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1814
Przeczytał: 166 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





Jak pisalem, reki uciac sobie nie dam.
Lata temu zapamietalem ze 30 i 87 to styki pradowe a 85 i 87 to sterowanie. Czyli elektromagnes zaczyna pracowac i sciaga 30 i 87 razem dopuszczajac prad do odbiornika.



w sumie na moja zmeczona juz glowe schemat Twojego wujka dzieki zalacznikowi na 86 powinien tez funkcjonowac.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Czw 0:02, 12 Mar 2015, w całości zmieniany 5 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 0:32, 12 Mar 2015
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1172
Przeczytał: 183 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





W moje ręce wpadł taki przekaźnik, ma jeden styk więcej ale da sie go podłaczyć w identyczny sposób.



Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:36, 12 Mar 2015
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1814
Przeczytał: 166 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





czy identycznie to nie wiem. To przekaznik 5 pinowy ( zmienny.)
Normalnie jak nie ma napiecia na stykach 85, 86 prad plynie przez 87, po dostaniu napiecia przelacza na 87a.
w tym wypadku musilabys podpiac odbiornik wlasnie pod 87a

ale lepiej omow to z jakims uczonym elektrykiem Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Czw 10:38, 12 Mar 2015, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 12:05, 12 Mar 2015
k0nrad
A

 
Dołączył: 29 Gru 2014
Posty: 109
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Chełm





1.5h zabawy i mi udało się zamontować wczoraj halogeny Smile jako, że jestem totalnym laikiem elektrycznym to satysfakcja z tego co udało się osiągnąć jest spora:)






korzystałem z instrukcji:

http://www.bractwo-suzuki.com.pl/manuale/lightbar-gradus.pdf


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 12:12, 12 Mar 2015
Boren
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: warszawa





A przy glebie ich przypadkiem nie uszkodzisz?
Ja mam założone na rozpórce gmoli. Miałem glebę i ani halogenom ani motocyklowi nic się nie stało.

Mam jeszcze pytanie do pozostałych kolegów. Jak to jest z tymi halogenami. Mam takie bez homologacji. Jak to wygląda przy przeglądzie / kontroli policyjnej? Czepiają się czy jak mam a nie używam to wsio ok?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 12:19, 12 Mar 2015
k0nrad
A

 
Dołączył: 29 Gru 2014
Posty: 109
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Chełm





Trudno powiedzieć. Teoretycznie nic nie powinno się im stać, ale jak będzie to się dopiero okaże Smile

przegląd mam za dwa tygodnie, więc dopiero wtedy będę mógł coś więcej powiedzieć. Nie mniej jednak uważam, że jeżeli są włączanę zupełnie oddzielnie od świateł wymaganych przez polskie prawo (czyli nie są podłączone np. pod światła drogowe) to mogą być bez homologacji i nikt się to tego nie przyczepi. Co innego jak złapią Cię na ich używaniu Smile wtedy policja może się przyczepić


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez k0nrad dnia Czw 12:20, 12 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 12:23, 12 Mar 2015
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1814
Przeczytał: 166 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





k0nrad napisał:


korzystałem z instrukcji:

http://www.bractwo-suzuki.com.pl/manuale/lightbar-gradus.pdf


dobrze opisane.
Alternatywnie mozna tylko pin 85 podlaczyc do "plusa" sterowanego stacyjka anie aku.
zapobiega zapomnieniu wylaczenia swiatel.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:43, 12 Mar 2015
Whisper
A

 
Dołączył: 08 Sty 2014
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Spod Warszawy





jotes napisał:
czy identycznie to nie wiem. To przekaznik 5 pinowy ( zmienny.)
Normalnie jak nie ma napiecia na stykach 85, 86 prad plynie przez 87, po dostaniu napiecia przelacza na 87a.
w tym wypadku musilabys podpiac odbiornik wlasnie pod 87a


Hmmm... a to nie jest odwrotnie - tak, że bez napięcia zwiera 30 i 87a, a po podaniu napięcia do 85 i 86 zwiera 30 do 87? Przez analogię do tego klasycznego przekaźnika, gdzie też styki narysowane są w pozycji "bez napięcia".


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:47, 12 Mar 2015
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2172
Przeczytał: 82 tematy

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





Boren napisał:
A przy glebie ich przypadkiem nie uszkodzisz?
Ja mam założone na rozpórce gmoli. Miałem glebę i ani halogenom ani motocyklowi nic się nie stało.

Mam jeszcze pytanie do pozostałych kolegów. Jak to jest z tymi halogenami. Mam takie bez homologacji. Jak to wygląda przy przeglądzie / kontroli policyjnej? Czepiają się czy jak mam a nie używam to wsio ok?


Jak będzie tak gleba żeby tam lampy oberwały to będziesz miał większe zmartwienie niż lampy.

Do moich 4 lamp nigdy jeszcze ani diagnosta ani Policja się nie czepiły. W dzień zdarza się że zapale 4 naraz - łatwiej się jedzie przez korek.
Poza miastem zwykle 2 sztuki zapalone
W nocy odpalam tylko jak nic nie jedzie z przeciwka.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 13:56, 19 Mar 2015
masi69
Motonita

 
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Jabłonna





Może komuś się przyda. Cena 78 PLN za sztukę Smile
CREE U5 Motorcycle LED Headlight Waterproof High Power Spot Light
http://www.banggood.com/CREE-U5-Motorcycle-LED-Headlight-Waterproof-High-Power-Spot-Light-p-941300.html


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 15:34, 19 Mar 2015
Hermes
Motonita

 
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 620
Przeczytał: 67 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Szkoda że nie jest podany kąt świecenia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:04, 19 Mar 2015
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1172
Przeczytał: 183 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





Jotes po raz kolejny miałes racje ! ! ! Very Happy w schmecie był błąd ( juz poprawiłem )
Prace nad światełkami juz zakończyłem. Ostatecznie zrobiłem na dwóch przekaźnikach i dwóch włącznikach.
Jeden włącznik i przekaźnik odpowiada za halogeny włączone tylko na światłach długich
Drugi włącznik i przekaźnik włącza halogeny bez względu na światła długie czy krótkie.

Zazwyczaj będe używał dodatkowych świateł tylko na długich więc jeden włącznik jest uruchomiony cały czas. Drugi w razie potrzeby w korku, terenie czy we mgle.

Jotes jeszcze raz dzięki za uwagę Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:15, 22 Mar 2015
mast
Motonita

 
Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 577
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WIELKA POLSKA :-) - Wolsztyn





Whisper napisał:
jotes napisał:
czy identycznie to nie wiem. To przekaznik 5 pinowy ( zmienny.)
Normalnie jak nie ma napiecia na stykach 85, 86 prad plynie przez 87, po dostaniu napiecia przelacza na 87a.
w tym wypadku musilabys podpiac odbiornik wlasnie pod 87a


Hmmm... a to nie jest odwrotnie - tak, że bez napięcia zwiera 30 i 87a, a po podaniu napięcia do 85 i 86 zwiera 30 do 87? Przez analogię do tego klasycznego przekaźnika, gdzie też styki narysowane są w pozycji "bez napięcia".


No to i ja podłączyłem halogenki. I to SAMORĘCZNIE !!! Laughing
Potęga internetu!!

Przy okazji kilka moich uwag.
Spotkałem 2 rodzaje przełączników 5-pinowych
Jeden to taki gdzie przy przepływie napięcia 86/85 pojawią się z 30 JEDNOCZEŚNIE napięcie na 87 i 87a.
Drugi to bez przepływu 86/85 jest napięcie z 30 na 87a (nie ma wówczas na 87) a po przepływie 86/85 jest napięcie na 87 (nie ma wówczas na 87a).
Ja wykorzystałem obydwa - pierwszy do halogenów (prawy 87 i lewy 87a)
Drugi do zasilania nawigacji.
Napięcie na wszystkie ustrojstwa (oba przekaźniki 30) poprez bezpiecznik bezpośrednio z akumulatora. Zebrane wszystkie masy (z halogenów, zera {minusa} nawigacji i z obu 85 ) bezpośrednio do akumulatora.
Jedyna wpinka w instalację to z kostki pod czachą z brązowego kabelka - napięcie lewej postojówki - oba 86.
Nawigacja oczywiście zaczyna ładowanie po przekręceniu kluczyka, halogeny po przekręceniu kluczyka i włączniku na kierownicy.
Wyłącznik na kierownicy wpięty między 85 i zero do akumulatora.
Warto chyba zainwestować w oryginalne kostki do przekaźników z krótkimi kabelkami - łatwiej się wszystko łączy i potem izoluje.
Cały pęk (zebrane kabelki, przekaźniki i kostka na kabelku nawigacji owinięta razem taśmą izolacyjną i schowana pod lewy boczek.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mast dnia Nie 22:00, 22 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:45, 22 Mar 2015
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Minus, zero jest w prądzie przemiennym Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:57, 22 Mar 2015
mast
Motonita

 
Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 577
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WIELKA POLSKA :-) - Wolsztyn





konra.dzik napisał:
Minus, zero jest w prądzie przemiennym Smile


Ojtam, ojtam, chodziło mi o czarny kabelek Laughing .

Przetestowałem wieczorkiem. Ja pierdziu!!! Ale to nap... się jasno zrobiło, chciałem powiedzieć.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 1:17, 23 Mar 2015
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 0:12, 20 Kwi 2015
masi69
Motonita

 
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Jabłonna





mast napisał:
Whisper napisał:
jotes napisał:
czy identycznie to nie wiem. To przekaznik 5 pinowy ( zmienny.)
Normalnie jak nie ma napiecia na stykach 85, 86 prad plynie przez 87, po dostaniu napiecia przelacza na 87a.
w tym wypadku musilabys podpiac odbiornik wlasnie pod 87a


Hmmm... a to nie jest odwrotnie - tak, że bez napięcia zwiera 30 i 87a, a po podaniu napięcia do 85 i 86 zwiera 30 do 87? Przez analogię do tego klasycznego przekaźnika, gdzie też styki narysowane są w pozycji "bez napięcia".


No to i ja podłączyłem halogenki. I to SAMORĘCZNIE !!! Laughing
Potęga internetu!!

Przy okazji kilka moich uwag.
Spotkałem 2 rodzaje przełączników 5-pinowych
Jeden to taki gdzie przy przepływie napięcia 86/85 pojawią się z 30 JEDNOCZEŚNIE napięcie na 87 i 87a.
Drugi to bez przepływu 86/85 jest napięcie z 30 na 87a (nie ma wówczas na 87) a po przepływie 86/85 jest napięcie na 87 (nie ma wówczas na 87a).
Ja wykorzystałem obydwa - pierwszy do halogenów (prawy 87 i lewy 87a)
Drugi do zasilania nawigacji.
Napięcie na wszystkie ustrojstwa (oba przekaźniki 30) poprez bezpiecznik bezpośrednio z akumulatora. Zebrane wszystkie masy (z halogenów, zera {minusa} nawigacji i z obu 85 ) bezpośrednio do akumulatora.
Jedyna wpinka w instalację to z kostki pod czachą z brązowego kabelka - napięcie lewej postojówki - oba 86.
Nawigacja oczywiście zaczyna ładowanie po przekręceniu kluczyka, halogeny po przekręceniu kluczyka i włączniku na kierownicy.
Wyłącznik na kierownicy wpięty między 85 i zero do akumulatora.
Warto chyba zainwestować w oryginalne kostki do przekaźników z krótkimi kabelkami - łatwiej się wszystko łączy i potem izoluje.
Cały pęk (zebrane kabelki, przekaźniki i kostka na kabelku nawigacji owinięta razem taśmą izolacyjną i schowana pod lewy boczek.


Mast: zrobiłem prawie klona twojego rozwiązania Wink. Jotes: wielkie dzięki za schematy. Wszystko dokładnie opisane. Z elektryką nie mam do czynienia. Dzięki waszym opisom poradziłem sobie bez problemu. Przy okazji zakładania lamp led chciałem odseparować akcesoria i oświetlenie dodatkowe od instalacji oryginalnej motocykla. Wcześniej było trochę 'podrutowane'.
Jedyne miejsce gdzie instalacja łączy się z oryginalną to postojówka, która steruje przekaźnikami. Wykorzystałem dwa przekaźniki (złącze 87a zostały nieużywane) razem z kostkami. Jeden przekaźnik steruje ledami, które są włączane za pomocą dodatkowego włącznika SW Motech. Do połączeń wykorzystałem wodoszczelne złącza seal i szybkozłączki. Drugi przekaźnik obsługuje nawigację, gniazdo zapalniczki,grzane manetki. Zostawiłem rezerwowe połączenie dla kamerki . Całość sprawdzona poza moto i działa elegancko. Kostki do przekaźników muszę jeszcze zabezpieczyć klejem na gorącą. Jutro ostateczny montaż.

Osobno zostały jeszcze komputer MGI i olejarka ale tego już nie ruszam.










Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez masi69 dnia Pon 0:26, 20 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 6:44, 20 Kwi 2015
luto
A

 
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 186
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WWY





A ja mam pytanie, czy ktos z Was bawil sie w zkladanie "dyskoteki" do halogenow.
Jak rozwiazaliscie kwestie sterownika?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Oświetlenie dodatkowe/dalekosiężne do jazdy nocą
Forum VStromClub Strona Główna -> Oświetlenie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 8 z 12  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin