VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia / Oświetlenie -> Oświetlenie dodatkowe/dalekosiężne do jazdy nocą Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 10, 11, 12  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Sob 22:20, 18 Gru 2010
Coliniak
Motonita

 
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere





Mlody jak z tym palakiem laczacym gmole, bo sie nigdzie nie moge doszukac czy to samoroba czy zakupiony stuff?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:58, 18 Gru 2010
vpawel
Motonita

 
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 674
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Pruszków





:D


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez vpawel dnia Sob 23:03, 18 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:59, 18 Gru 2010
j23j23j23
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 1367
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wawa





Panowie to ma świecić, nie razić prądem, o czym wy tu.... Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:01, 18 Gru 2010
vpawel
Motonita

 
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 674
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Pruszków





Jeśli można to pogadamy o tym na Zimowym Zlocie - czy faktycznie PORAŻA????


Dobra.Wezmę samą przetwornicę.Umyj jajka.Komisyjnie podłączymy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 1:13, 19 Gru 2010
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Obawiam się że z przetwornicy jest wyższy prąd niż z paralizatora, za to paralizator daje ponad 30kV Very Happy i dlatego całkiem przyzwoity paralizator można zrobić z trafopowielacza od starych czarno/białych tv. 30mA to już minimalny prąd który może zaszkodzić, dlatego w 3 warunkach środowiskowych stosuje się różnicówki 10mA. Może przenieśmy się z tymi dywagacjami do ringu wolnego?? Very Happy

Drukarz! Bohatera? Prądem?? Laughing Laughing


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Nie 1:16, 19 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 9:24, 19 Gru 2010
Pietia
Motonita

 
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 740
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Coliniak napisał:
Mlody jak z tym palakiem laczacym gmole, bo sie nigdzie nie moge doszukac czy to samoroba czy zakupiony stuff?


Pałąk był robiony u "mechesa" w/g zamówienia Młodego i jest przykręcany do gmoli 4 śrubkami.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 13:58, 19 Gru 2010
Artur 8K8
Motocyklista

 
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: ZGIERZ / k. Łodzi





vpawel napisał:
Przystąpiłem do realizacji projektu dodatkowych świateł.
Żarówki H7 xenon mam te

http://allegro.pl/zestaw-h7-zamiennik-xenon-xenony-sklep-i1282830236.html

4300K żeby barwa była zbliżona do normalnych świateł.

Lampy ma te:

http://allegro.pl/halogeny-hella-ff-75-ff75-dalekosiezne-i1367504672.html


Są bardziej płaskie niż Micro DE

Włącznik wybrałem ten

http://www.motochallenge.pl/sklep/product_info.php?products_id=845


Ze względu na budowę oraz to,że można go umieścić przy pompie hamulca z prawej strony.


Halogeny ff75 występują w dwóch wersjach.Jako przeciwmgłowe i dalekosiężne. Ja wybrałem te drugie.


Paweł, a jaki masz patent na zamontowanie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:27, 19 Gru 2010
vpawel
Motonita

 
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 674
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Pruszków





Gdzieś już o tym pisałem.Poszukaj.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 15:53, 27 Gru 2010
j23j23j23
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 1367
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wawa





Czy ktoś się orientuje ile właściwie jest w DL650 energii "nadliczbowej"?
Alternator ma 375 Wat ( po roku 2007 - 400Wat)
Licząc ogólnie:
2x55W(światła) + 2x5W (pozycje) + 5W (tablica) + 2x5W (pozycja tył) = 135 Wat zajęte
Lub opcja Max:
2x60W (długie) + 2x5W (pozycje) + 5W (tablica) + 2x5W (pozycja tył) + 2x21W (stop) + 2x21W (włączony kierunek) = 229 Wat

Teoretycznie zostaje 145 Wat wolnego. Ale to chyba nie prawda - co z ładowaniem akumulatora? Ile pobiera silnik + komputer?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez j23j23j23 dnia Pon 15:54, 27 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 16:32, 27 Gru 2010
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Bardzo łatwo to sprawdzić... Szeregowo z akumulatorem podłącz dobry amperomierz, włącz wszystko co się da, sprawdź pobór prądu do którego ew. można dodać 20W na rzecz wentylatora chłodnicy. Wynik pomnóż przez wypadkową napięcia 12,8-13,2V, wynikiem jest moc wszystkich odbiorników motocykla +/-5%.
Te 400W alternatora, wydaję się być, co najmniej, bardzo naciągane. A jeżeli już to nie jest to moc nominalna, tylko szczytowa (chwilowa). Ja za wartość nominalną przyjął bym max 250W, czyli teoretycznie zapasu prawie NIEMA!
Dlatego, jeżeli chodzi o akcesoria eletryczne, warto inwestować w, przez niektórych nazywany, wiejski tuning, czyli niehomologowane LED-y, Xenony itp.
Wtedy "wiejscy tuner-zy" będą śmiali się z tych praworządnych, regulaminowych specjalistów którym spaliły się alternatory i/lub regulatory napięcia oraz nagminnie padały akumulatory...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Pon 16:37, 27 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 16:35, 27 Gru 2010
routerek
Motonita

 
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 627
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: z kanapy w salonie/WAW





Dodaj jeszcze pompę od ABSu (o ile jest) - zabezpieczona jest jakimś dużym zabezpieczeniem - trzeba by spojrzeć na tablicę bezpieczników - jest zdaje się na stronce naszej klubowej rozpiska.


OOO Jest:
Cytat:
Bezpieczniki

* glówny 30 A
* światła drogowe 15 A
* światła mijania 15 A
* światła-pompa paliwa10 A
* światła zapłon 10 A
* światła wentylator chłodnicy 15 A
* światła –kierunkowskazy 15 A
* Od 2007 AK 7 (ABS)
o ABS –silnik 40 A
o ABS -zawór 25 A


Jest chyba za dużo słowa "światła" ale to trzeba Olka poprosić o sprawdzenie i poprawienie.
Jest tu pewna niespójność - jeśli zabezpieczenie główne jest 30A to zabezpieczenie obwodu silnika 40A byłoby bez sensu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 16:39, 27 Gru 2010
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





A co ma wartość bezpieczników do mocy alternatora czy mocy rzeczywistej odbiorników???
Idąc tym tropem, 30A, bezpiecznik główny = prawie 400W, czyli jesteśmy "pod kreką"...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Pon 16:44, 27 Gru 2010, w całości zmieniany 9 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 17:07, 27 Gru 2010
routerek
Motonita

 
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 627
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: z kanapy w salonie/WAW





Coś jednak ma - TEORETYCZNIE więcej nie weźmie Smile
i te 30A pasuje do 375 - 400 W alternatora mniej więcej. Poza tym pokazuje, m gdzie szukać potencjalnie prądożernych obwodów. Przydaje się też zgrubna analiza tego, co działa w miarę cały czas (światła) a co czasem (klakson). Załączony wyżej cytat sugeruje sprawdzenie i zwrócenie uwagi na pompę/zawór ABSu i pompę paliwa (ta na pewno działa cały czas)

m.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 23:31, 27 Gru 2010
Jaca
Motonita

 
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 806
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bytom





j23j23j23 napisał:
Lub opcja Max:
2x60W (długie) + 2x5W (pozycje) + 5W (tablica) + 2x5W (pozycja tył) + 2x21W (stop) + 2x21W (włączony kierunek) = 229 Wat

+ 2 x 55W bo żarniki od mijania wtedy też się palą, tak Question


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 23:52, 27 Gru 2010
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2172
Przeczytał: 82 tematy

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





[quote="Jaca"]
j23j23j23 napisał:

+ 2 x 55W bo żarniki od mijania wtedy też się palą, tak Question


W żarówkach H4 nie palą się.
Tylko jak dajesz długie "błyskiem" to zapala oba żarniki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 1:04, 28 Gru 2010
routerek
Motonita

 
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 627
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: z kanapy w salonie/WAW





Express - to chyba nie zależy od żarówki (chociaż pewnie takie były założenia projektowe, bo przy 115W w żarówce do by się zagotowała) ale jednak od instalacji - skoro przy błyskaniu da się zapalić oba żarniki. to znaczy, że w samej żarówce nie ma blokady (bo i skąd by się tam wzięła).

m.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 1:10, 28 Gru 2010
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Żarówka wytrzyma, gorzej z samym reflektorem. Moc wydzielona w postaci ciepła z żarówki halogenowej 115W mogła by uszkodzić odbłyśnik i/lub szybę...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 2:28, 28 Gru 2010
routerek
Motonita

 
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 627
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: z kanapy w salonie/WAW





Coś w tym jest - w połowie lat 90-siątych byłem w Sztokholmie i dziwiło mnie, dlaczego większość taksówek jeździ na pozycyjnych - okazało się, że w pozycje mają powkładane 21W na miasto, a w reflektory zasadnicze wkładali 90/110 zamiast 55/60, więc używali tylko w trasie, kiedy reflektory były chłodzone przez pęd powietrza.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 2:58, 28 Gru 2010
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





No i proszę, w takim praworządnym i do bólu poprawnym kraju używają niehomologowanych w europie żarówek, które przecierz "z całą pewnością oślepiają" i są "surowo zabronione"...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Wto 3:00, 28 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 4:28, 28 Gru 2010
routerek
Motonita

 
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 627
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: z kanapy w salonie/WAW





Wiesz, czasy to były tak prehistoryczne, że zapewne żarniki były kamienne i miały homologację wikingów Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:32, 28 Gru 2010
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2172
Przeczytał: 82 tematy

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





routerek napisał:
Express - to chyba nie zależy od żarówki (chociaż pewnie takie były założenia projektowe, bo przy 115W w żarówce do by się zagotowała) ale jednak od instalacji - skoro przy błyskaniu da się zapalić oba żarniki. to znaczy, że w samej żarówce nie ma blokady (bo i skąd by się tam wzięła).


Oczywiście, że zależy od instalacji - dla żarówek H4 (jedna żarówka w reflektorze dla swiatel mijania i drogowych) przy przełączeniu na stale świecenie swiateł drogowych zapalane jest tylko jedno włókno.
W samej żarówce można zapalić oba włókna - jedyny minus jest taki ze szybko się upiecze.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:59, 28 Gru 2010
routerek
Motonita

 
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 627
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: z kanapy w salonie/WAW





Czyli się zgadzamy - jak ja lubię takie dyskusje.

pozdrawiam,

m.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:41, 28 Gru 2010
j23j23j23
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 1367
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wawa





Słabo - nie na taką odpowiedź liczyłem. Czyli na dodatkowe 110W z żarówek nie ma co liczyć Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 0:17, 29 Gru 2010
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Zdecydowanie odradzam! Już same grzane manetki, króre mają 35W, powodują spadek napięcia na wolnych obrotach poniżej 12.5V! Obawiam się że dodatkowych 110W nie wytrzyma regulator napięcia i/lub alternator, a z całą pewnością jeżdżąc po mieście rozładujesz akumulator.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 15:03, 29 Gru 2010
j23j23j23
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 1367
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wawa





No dobrze:
Ponieważ upierdliwy jestem, to drążę temat dalej więc znalazłem artykuł na stronie VSRI (V-strom Riders International) konkretnie tutaj -> http://www.vstrom.info/Smf/index.php/topic,1461.0.html który opisuje elektrykę w DL'ach. Jest tam między innymi napisane:
Cytat:

02 DL1000 = (350 watts) ~95 watts to play with
03 & Up DL1000 = (400 watts) ~ 145 watts to play with
04-07 DL650 = (375 watts) ~ 120 watts to play with (ABS models somewhat less)
08 & Up DL650 = (400 watts) ~ 145 watts to play with (ABS models somewhat less)


Haczyk polega na tym że wszystkie te dane dotyczą 5000 RPM'ów. Czyli jazda po mieście z dodatkowym oświetleniem wyczyści akumulator.
Ja mam takie złożenie że dodatkowe oświetlenie będzie pomagać w nocy na nieoświetlonych drogach - więc chyba się zdecyduję na dwa HIDy 35W.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez j23j23j23 dnia Śro 15:03, 29 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 3:58, 02 Sty 2011
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Ja chyba też "przećwiczę" patent VPawła, bo chociaż mam xenony zamiast żarówek w reflektorach, to dodatkowe halogeny doją mi aku przy jeżdżeniu po mieście. Tylko że u mnie nie ma tyle miejsca pod czachą co w DL-u...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 17:41, 26 Sty 2012
totencham
Motocyklista

 
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 481
Przeczytał: 58 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Odświeżę trochę wątek Wink myślę aktualnie o zamontowaniu dodatkowego oświetlenia i rozważam dwie opcje:
- http://www.przedrajdem.pl/hella-reflektory-hella-ff50-dalekosiezne-komplet-p-10043.html
- http://holan.pl/pl/product/293/677/halogeny_przeciwmgielne_Hella_Micro_DE

Chciałbym reflektory dalekosiężne, nie halogeny. W związku z tym wybór idzie w stronę pierwszej opcji (FF50). Pytanie natomiast brzmi, czy w drugim przypadku (Micro DE) można wymienić tylko żarówkę na dalekosiężną a nie halogenową? Czy to jest już kwestia konstrukcyjna lampy, odbłyśnika etc.?

Hella Micro DE jest ciekawsza, bo mniejsza i występuje w wersji dalekosiężnej ale wtedy już jest to Xenon i cena około 2000pln.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:26, 26 Sty 2012
Mlody
Motonita

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 973
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. Dalekosiężna Micro DE to właśnie xenon - kosztuje ~2000zł. Nie ma czegoś takiego jak żarówka "dalekosiężna". FF50 jest szeroka i to zmniejsza możliwości jej umiejscowienia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:32, 26 Sty 2012
j23j23j23
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 1367
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wawa





O tym czy reflektor jest dalekosiężny czy przeciwmgielny decyduje kształt odbłyśnika i/lub ryflowanie szkła ( znaczy czy jest gładkie czy ma taką krateczkę). Pierwsze są dalekosiężne, Hella DE to przeciwmgłowe. W opcji dalekosiężnej tych drugich ( z xenonem) cena jest zdecydowanie chora.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez j23j23j23 dnia Czw 19:32, 26 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:58, 26 Sty 2012
totencham
Motocyklista

 
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 481
Przeczytał: 58 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





No właśnie tak też sądziłem, że to nie jest kwestia żarówki, wolałem się upewnić. Za Micro DE cena zdecydowanie nie do zaakceptowania.

FF50 chcę zamontować jakoś tak, albo bezpośrednio pod czachą, ale nie wiem, czy tam się zmieści:



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez totencham dnia Czw 20:06, 26 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:07, 26 Sty 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





V-Paweł ma właśnie te pierwsze, co już było obszernie opisywane w tym wątku. Wystarczy cofnąć się 2 strony wcześniej....
Zmontowane są pod reflektorem i bez problemu się tam mieszczą
Włożone ma właśnie xenony, kit H7 z przetwornica na zewnątrz. Widziałem to na żywo, wrażenie jest PORAŻAJĄCE!!
Podejrzewam że te nowe przetwornice http://allegro.pl/zestaw-xenon-h1-h3-h7-hb3-hb4-h9-h4sl-led-gratis-i2052068350.html zmieszczą się w obudowie, co jeszcze bardziej sprawę upraszcza...

Co to jest żarówka dalekosiężna?? Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:18, 26 Sty 2012
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2172
Przeczytał: 82 tematy

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





roadrunner napisał:
V-Paweł ma właśnie te pierwsze, co już było obszernie opisywane w tym wątku. Wystarczy cofnąć się 2 strony wcześniej....


Są gdzieś fotki?

Cytat:
Co to jest żarówka dalekosiężna??


Taka do rzutu na dalszą odległość Razz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez express dnia Czw 20:19, 26 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:19, 26 Sty 2012
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Kiedyś pytałem w Helli czy Micro DE są dalekosiężne czy p/mgielne.
Odpowiedzieli że i takie i takie.
Kpl kosztuje coś ok 450 zł.
Holan? jak dla mnie mocno bananowy sklep.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:23, 26 Sty 2012
Dober
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3017
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pobiedziska/Poznań





rzuc okiem na takie mocowanie: http://www.moto-akcesoria.pl/mocowania-reflektorow-halogenowych-hawk-do-suzuki-v-strom-klv-1000,p,48510
ja sobie wstepnie zamowilem i czekam na dostawe


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:26, 26 Sty 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





express napisał:
roadrunner napisał:
V-Paweł ma właśnie te pierwsze, co już było obszernie opisywane w tym wątku. Wystarczy cofnąć się 2 strony wcześniej....


Są gdzieś fotki?


Ja mam na tel. jak się Paweł zgodzi mogę wkleić...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:41, 26 Sty 2012
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Dober napisał:
rzuc okiem na takie mocowanie: http://www.moto-akcesoria.pl/mocowania-reflektorow-halogenowych-hawk-do-suzuki-v-strom-klv-1000,p,48510
ja sobie wstepnie zamowilem i czekam na dostawe


Podobne mocowania stosuje TouraTech.
Ja sobie takie na wzór zrobiłem i powiem tak:
Jak położysz moto, nie ważne czy na postoju czy nie, będzie tatalna rozpierducha (jeśli chodzi o TT)- leci czacha, wypełnienie zegarów i boczek...
Te z motoakcesoriów wyglądają nieco lepiej, jednak obawiam się wibracji i efektu "pływającego światła".
Najlepiej moim zdaniem montować takie lampki na gmolach, pamiętając, że p/mgielne jak najniżej a dalekosiężne jak najbliżej, w sensie wysokości, głównych.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:10, 26 Sty 2012
Dober
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3017
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pobiedziska/Poznań





Te mocowania od TT to faktycznie porazka.
Natomiast HAWK z M-A jest mocowany pod czacha, na calej dlugosci.
Jak dojdzie wreszcie do sklepu, przyjze sie dokladnie i zadecyduje czy kupic.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:07, 26 Sty 2012
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2172
Przeczytał: 82 tematy

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





Dober napisał:
Te mocowania od TT to faktycznie porazka.
Natomiast HAWK z M-A jest mocowany pod czacha, na calej dlugosci.
Jak dojdzie wreszcie do sklepu, przyjze sie dokladnie i zadecyduje czy kupic.


Niezależnie od mocowanie blachy do moto, lampy ulokowane po bokach owiewki w razie gleby narobią szkód w plastikach. To miejsce na lampę to fatalny wybór.

A cena w M-A... szkoda gadać.
Można o 100 PLN taniej nabyć:
http://www.motobagaz.pl/mocowanie-halogenow-hawk-do-suzuki-dl650-dl1000-kawasaki-klv1000-p-2114.html


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez express dnia Czw 23:11, 26 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:13, 26 Sty 2012
totencham
Motocyklista

 
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 481
Przeczytał: 58 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





roadrunner napisał:
V-Paweł ma właśnie te pierwsze, co już było obszernie opisywane w tym wątku. Wystarczy cofnąć się 2 strony wcześniej....
Zmontowane są pod reflektorem i bez problemu się tam mieszczą
Włożone ma właśnie xenony, kit H7 z przetwornica na zewnątrz. Widziałem to na żywo, wrażenie jest PORAŻAJĄCE!!
Podejrzewam że te nowe przetwornice http://allegro.pl/zestaw-xenon-h1-h3-h7-hb3-hb4-h9-h4sl-led-gratis-i2052068350.html zmieszczą się w obudowie, co jeszcze bardziej sprawę upraszcza...

Co to jest żarówka dalekosiężna?? Twisted Evil


Nie wiem co to jest żarówka dalekosiężna ;D źle napisałem.

Mam jednak pytanie, czy zastosowanie tego zestawu, do którego rzuciłeś linka jest możliwe w halogenie Micro DE? Czy nie ma znaczenia kształt odbłyśnika w tym momencie i/lub ryflowanie szkła (o którym pisał j23j23j23)?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 0:09, 27 Sty 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Jest możliwe, tyle że w obudowie "Micro" z całą pewnością nie zmieści się przetwornica. Przewody między przetwornicą a palnikiem mają też ograniczoną długość, a nie wolno ich przedłużać. Halogeny Micro DE występują w dwóch wariantach, z żarówką halogenową albo z palnikiem ze zintegrowaną przetwornicą w obudowie. Różnią się źródłem światła, wagą i oczywiście ceną, niczym więcej. Ryflowanie szkła i kształt odbłyśnika wpływają na kształt strumienia światła a nie na jego źdódło.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Pią 0:10, 27 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 0:52, 27 Sty 2012
totencham
Motocyklista

 
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 481
Przeczytał: 58 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Rozumiem rozumiem. Przetwornice na zewnątrz zniose, gorzej jeśli ten kształt odblysnika spowoduje ze mi bedzie zle świecić


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 1:08, 27 Sty 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Napewno nie będą...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 1:11, 27 Sty 2012
totencham
Motocyklista

 
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 481
Przeczytał: 58 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Tego potrzebowałem Smile dzięki!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 17:49, 28 Sty 2012
Mlody
Motonita

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 973
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Roadrunner Micro dalekosiężne xenonowe nie mają zabudowanej przetwornicy. Też jest na kablu. Wkładając palnik xenonowy do Hella Micro DE (p. mgielna) nie osiągniemy nie wiadomo jakiej różnicy. Dalej będziemy mieć światło rozproszone, o krótkim zasięgu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:03, 28 Sty 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Wiem że będzie rozproszone, w końcu to są światła przeciwmgiele a nie do rajdów przełajowych. Z tego co pamiętam, to chyba w ofercie Touratech-a były podobne światła "szperacze"...
Hmmm... Byłem przekonany że przetwornice są w obudowie. W takim układzie tym bardziej mija się z celem kupowanie orginalnych xenon-ów Hella, skoro to samo możemy mieć 1500zł taniej... Swoją drogą 1990zł za xenon hella - kogoś zdrowo popierdoliło...
Jeszcze dwa słowa ode mnie apro-po tych blach-mocowań do świateł... Nie wróżę długiego życia ani palnikom, ani tym bardziej halogenom na takim telepiącem się mocowaniu. Takie mocowanie jeszcze będzie potęgować wibracje generowane przez silnik, nie mówiąc o wertepach...
Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest mocowanie bezpośrednio do stelaża pod czaszą albo do gmoli. Fajnym patantem jest też koncepcja Młodego tzn. "rampa" do świateł mocowana do gmoli.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Sob 20:05, 28 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:13, 28 Sty 2012
Mlody
Motonita

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 973
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Rura dodatkowo nieco usztywnia gmole, które przy parkingówce dochodzą do owiewki. Mocowanie podobne do Touratecha już miałem rozrysowane, ale po pierwszej parkingówce, gdy rozleciał mi się kierunek, zauważyłem ze gdybym tam miał dodatkową lampę to straty były by takie jak ktoś tu już napisał.

Co do opłacalności. Te oryginalne xenonowe Hellki są dalekosiężne więc nie jest to "to samo".


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:25, 28 Sty 2012
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2172
Przeczytał: 82 tematy

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





A może ktoś miał do czynienia z naszym rodzimym produktem firmy Wesem z Wieliczki?
http://sklep.wesem.pl/4/6687/Halogeny_samochodowe_przeciwmgielne_i_drogowe_typu_HO4#14320
Są w wersji przeciwmgielnej, dalekosiężnej i do jazdy dziennej.

Cena wydaje się bardzo OK (ca. 50 PLN za lampę), do tego ewentualnie zestaw xenonowy za sto coś PLN z allegro i za dwie stówy mamy komplet lampek.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 2:03, 29 Sty 2012
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Ponoć bardzo dobrze sprawują się na quadach.
Jak miałem XTZ skorzytałem z oferty Wesem i zanabyłem takie lampy dzięki czemu mogłem mieć 2XH4 zamiast H3 i H4


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 9:21, 29 Sty 2012
vpawel
Motonita

 
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 674
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Pruszków





roadrunner napisał:
express napisał:
roadrunner napisał:
V-Paweł ma właśnie te pierwsze, co już było obszernie opisywane w tym wątku. Wystarczy cofnąć się 2 strony wcześniej....


Są gdzieś fotki?


Ja mam na tel. jak się Paweł zgodzi mogę wkleić...


Wklejej !!!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:59, 29 Sty 2012
Topinka
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 1763
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów MotoAvToSy





konra.dzik napisał:
Ponoć bardzo dobrze sprawują się na quadach.
Jak miałem XTZ skorzytałem z oferty Wesem i zanabyłem takie lampy dzięki czemu mogłem mieć 2XH4 zamiast H3 i H4

Fakt miałem ich lampy w quadzie i były solidne.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Oświetlenie dodatkowe/dalekosiężne do jazdy nocą
Forum VStromClub Strona Główna -> Oświetlenie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 3 z 12  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 10, 11, 12  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin