VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia / Oświetlenie -> Oświetlenie dodatkowe/dalekosiężne do jazdy nocą Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 10, 11, 12  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Pon 1:38, 09 Lis 2009
Mlody
Motonita

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 973
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Rychu właśnie kilka dni temu wpadłem na podobny pomysł i jest w trakcie realizacji (gięcia). Jak wszystko będzie ukończone to wrzucę zdjęcia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 8:03, 09 Lis 2009
Rychu72
A

 
Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Opole





Handbary firmy PowerMad kupione gdzieś na necie za ok 180 PLN. Mają zdejmowaną pokrywkę dla lepszej wentylacji w gorące dni.
Co do gmola to już mi się raz przydał jak wyrżnełem na błotnistej, wąskiej i górskiej drodze w skarpę. Sami wiecie ile dzięki temu można zaoszczędzić nie reanimując lub wymiejniając owiewek i lamp.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rychu72 dnia Pon 8:09, 09 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 10:06, 09 Lis 2009
vpawel
Motonita

 
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 674
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Pruszków





Vstorm ma idealne miejsce do montarzu leflektorów hella.Znajduje się ono pod owiewką z lewej lub prawej strony.Jest to miejsce gdzie orginalnie zapiety jest wiekszy klips mocujący plastik.Wystarczy od wewnętrznej strony wsadzić odpowiednią śrubę i nakrętką przykręcić ramię leflektora i już.U Ryby tak zamontowaliśmy i naprawdę nieżle daje.Wymieniliśmy żarówkę na xenon Hid h3 o temperaturze 4600k(barwa światła najbardziej zbliżona do białego)A drugi założyliśmy do mojej Tenerki.Działają super.Jak to wygląda zapytajcie Ryby niech wrzuci zdjęcia.Ja na wiosnę w swoim Vsztormiku też będę zakładał.Xenon pobiera o 35% miej prądu niż żarówka przy dużo większej wydajności światła.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 18:02, 09 Lis 2009
Mlody
Motonita

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 973
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Jeżeli jeździmy po asfaltach to jak najbardziej to miejsce jest ok. Niestety ale jak będziemy jeździć gdzies po OFF i przy dużym skręcie koła amortyzator mocniej dobije to "hellka" wbije się w błotnik. Też brałem to miejsce pod uwagę.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mlody dnia Pon 18:02, 09 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 18:14, 09 Lis 2009
vpawel
Motonita

 
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 674
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Pruszków





A brałeś Młody pod uwagę,że w offie na vsztormie w zakręcie przy takim dobiciu łapiesz taką glebę że lecąc przez kierownicą (trochę po skosie)i łamiąc lusterko brzuszkiem wbity leflektorek to twoje najmniejsze zmartwienie ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 18:17, 09 Lis 2009
Mlody
Motonita

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 973
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





vpawel nie mówię tutaj o duzych prędkościach, nie raz zawracając na łące przy prędkości <5km/h amortyzator niemal dobił na jakimś wyboju/kretówce czy innej niespodzance. Masz rację przy wyższych prędkościach taki skręt+takie ugięcie amortyzatora(czyli dziura w nawierzchni) = mega gleba czyli reflektor to najmniejszy problem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 18:19, 09 Lis 2009
vpawel
Motonita

 
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 674
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Pruszków





Testowaliśmy nigdy nie dochodził do leflektorka


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 18:22, 09 Lis 2009
Mlody
Motonita

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 973
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Chyba że tak, być może hella micro de jest nieco mniejsza od tego co ja posiadam i problem nie występuje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 18:36, 09 Lis 2009
vpawel
Motonita

 
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 674
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Pruszków





http://www.hella.com/hella-pl-pl/326.html

Ja myślę o lini FF75 jest płaski i dalekosiężny tylko muszę sprawdzić czy żarówka xenonowa się zmieści.Chodzi głównie o tył żarówki i jej mocowanie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 13:05, 18 Lis 2010
j23j23j23
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 1368
Przeczytał: 51 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wawa





Podbijam temat. vpaweł zmieścił ci się xenon? w którym miejscu dałeś te FF75?
Pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 18:04, 18 Lis 2010
vpawel
Motonita

 
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 674
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Pruszków





Jeszcze nie sprawdzałem.Nie zdążyłem zająć się tematem.Czekam na grudzień lub styczeń.A co do miejsca to idealne jest pod czachą.Wyjmujesz ten większy klips od dołu i na jego miejsce zakładasz śrubę .Musisz tylko dać podkładkę dystansową .Na zlocie Ryba miał już działający zestaw.Mogłeś oblukać.Zaletą tego rozwiązania jest to,że leflektor jest schowany i w razie gleby nie zniszczysz go oraz snop światła jest w linii motocykla.Jak zrobie u siebie to zapodam fotki.Na razie jedyną rzeczą jaką robie przy sprzęcie to opróżniam browary.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:08, 18 Lis 2010
j23j23j23
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 1368
Przeczytał: 51 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wawa





Mam dokładnie takie same przemyślenia. Smile Ryba na zlocie miał chyba tylko jedną soczewkę ale i tak obadałem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 13:04, 12 Gru 2010
Tomek
A1

 
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Słupsk





Widzieliście coś takiego ,co otym sądzicie.
Ciekawe czy da się wsadzić żarnik ksenona do środka?:

http://moto.allegro.pl/motobagaz-halogeny-sw-motech-uchwyt-27mm-czarne-i1318242591.html


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 13:29, 12 Gru 2010
Mlody
Motonita

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 973
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Wsadzić pewno się da, ale nic Ci to nie da bo to i tak halogen - będzie świecić na bliską odległość. Ponadto jest ryzyko, że będzie bardzo oślepiać (na halogenach możesz jechać przecież we mgle i na krętej drodze) ponieważ odbłyśnik halogenowy jest skonstruowany to rozpraszania światła a nie skupiania jak w dalekosiężnych. Poza tym za tą cenę kupisz Hella Micro De (halogeny), które są już przez wielu sprawdzone i montowane choćby przez BMW do R1200GS ADV


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 13:55, 12 Gru 2010
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Ja bym był daleki od montowania jakichkolwiek świateł żarowych, które obciążają alternator i powodują niedoładoywanie akumulatora. Palniki xenonowe lub światła LED w takiej obudowie, jak najbardziej...
Przy okazji, widziałem na jesieni jakieś światła LED u naszego znajomego mechanika, zamontowane na quad-zie, które świeciły lepiej niż fabryczne reflektory tego quad-a i były to właśnie światła dalelekosiężne, skupiające. Miały fajne metalowe obudowy i były podobno ściągane ze stanów, niestety nie pamiętam nazwy firmy, to było coś z "lux" w nazwie...
Pomijając cenę, ponoć ponad 500zł za sztukę, coś takiego właśnie, chętnie bym sobie sprawił, zamiast moich energożernych halogenów!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 1:45, 13 Gru 2010
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 74 tematy

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





Ładny komplecik lampek za 300 USD:
http://www.twistedthrottle.com/trade/productview/5224/790/

Do tego adekwatny uchwyt:
http://www.twistedthrottle.com/trade/productview/3878/203/

Albo coś z tego gatunku:
http://www.visionxusa.com/LED-Solstice-S1100/c1_48_88/index.html


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 2:09, 13 Gru 2010
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





To właśnie te!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 2:44, 13 Gru 2010
skalar
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Są nawet do kupienia w Polsce... Laughing
http://www.centrumatv.pl/akcesoria/lampy-led-vision.html
Cena jest tlko jak dla mnie zaporowa ale technologia LED szybko się rozwja.

No i raczej nie mają homologacji do uzytku drogowego Razz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez skalar dnia Pon 2:46, 13 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 3:40, 13 Gru 2010
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Z taką moca światła, napewno nie mają, ale można je potraktować zawsze jako halogeny które przecież są dozwolone! Na drodze nikt Ci nie udowodni że akura te nie mają homologacji...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 8:16, 13 Gru 2010
j23j23j23
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 1368
Przeczytał: 51 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wawa





Motobagaż ma te halogeny w dwóch wersjach. Wersja Off-road ma wiązkę skupioną 12*.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 9:34, 13 Gru 2010
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 74 tematy

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





roadrunner napisał:
Na drodze nikt Ci nie udowodni że akura te nie mają homologacji...


To akurat jest proste - homologacja musi być wytłoczona na szkle relfektora. Nie ma napisu na szkle - nie ma homologacji.
Te, które nie mają homologacji mogą być uzywane poza drogami publicznymi.

I jeszcze a propos halogenów - lampy główne w Stromie mają zarowki halogenowe...
Jeśli chodziło o reflektory przeciwmgielne - one też wymagają homologacji. Tak jak każdy element oświetlenia zewnętrznego w pojeździe dopuszczonym do ruchu po drogach publicznych.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez express dnia Pon 9:37, 13 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 10:09, 13 Gru 2010
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Wszystko się zgadza, miałem na myśli przeciwmgielne oczywiście.
Akcesoryjne światła w ofercie Tourtecha nie mają żadnych "magicznych" napisów na soczewkach, mimo to, bez przeszkód, są montowane np w GS adventure, którego homologacji i dopuszczenia do ruchu nie sposób podważyć.
Próżno też szukać wytłoczonej homologacji na tak modnych ostatnio "światłach do jazdy dziennej", nikomu to jednak nie przeszkadza je zakładać i z powodzeniem przechodzić przeglądy.
Jeżeli już o tym mowa to jak się ma homolodacja do miliardów kolorowych światełek którymi są obwieszone np. tiry?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 10:17, 13 Gru 2010
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 74 tematy

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





roadrunner napisał:
Próżno też szukać wytłoczonej homologacji na tak modnych ostatnio "światłach do jazdy dziennej", nikomu to jednak nie przeszkadza je zakładać i z powodzeniem przechodzić przeglądy.


Są też homologowane i to całkiem sporo. Zwykle te trochę droższe. Tak mniej wiecej od 180 PLN za komplet.
A przeglądy to temat na osobną dyskusję.

Cytat:

Jeżeli już o tym mowa to jak się ma homolodacja do miliardów kolorowych światełek którymi są obwieszone np. tiry?


Głównie nijak.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:30, 13 Gru 2010
nieprosty
Motonita

 
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Mlody napisał:
Jeżeli jeździmy po asfaltach to jak najbardziej to miejsce jest ok. Niestety ale jak będziemy jeździć gdzies po OFF i przy dużym skręcie koła amortyzator mocniej dobije to "hellka" wbije się w błotnik. Też brałem to miejsce pod uwagę.


Ludzie błagam nie piszcie takich herezji.
Nie ma czegoś takiego jak jeździmy tylko po asfalcie to sobie zamontuje choinkę zapachowa nad kołem.

Amortyzator ma mięć wolną drogę na całej długości swojego skoku. Jak wpadniecie w dziurę w asfalcie i amortyzator dobije to co wtedy? To że stracicie halogen to najmniejszy problem ale ten halogen może potem gdzieś polecieć i coś komuś zrobić.

Nie jestem przeciwnikiem modyfikowania motocykli ale jak wszystko trzeba to robić z głową.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 6:38, 14 Gru 2010
brzydal
A1

 
Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Ja troche z innej beczki. Podejde do tematu jak zwykle w najbardziej leniwy sposob. Wink

Mianowicie odkad spadl sneg poruszam sie blachosmrodem - stary fiat bravo - jak ktos kiedys jechal to wie ze swiatel to ten samochod nie ma. Wink Ale w czum rzecz... W ramach testu zmienilem zwykle zarowki (wszystkie H1) na H1 Osram Silvercostam +50% (albo +60% juz nie pamietam) dla swiatel mijania oraz Osram HI NightBraker +100% na drogowe. Swiatla mam ustawione jak nalezy, wszystko sprawdzane, nikogo nie oslepiam itp. a roznica jest na prawde kolosalna. Barwa swiatla zmienila sie nieznacznie, ale za to jego zasieg jest juz zeby ni skamac co najmniej o 50-70% wiekszy. Roznica jest na prawde kolosalna.

Ale wracajac do tematu. V-strom ma na prawde dobre i wydajne lampy. ZArowki +100 Osram Nightbraker wytrzymuja ok 15k km przebiegu w samochodach wiec praktycznie w moto na sezon wystarcza. Nie mam pojecia czy w H4 bedzie porownywalna porpawa jak w H1, ale ysle ze warto to rozwazyc. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 8:35, 14 Gru 2010
j23j23j23
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 1368
Przeczytał: 51 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wawa





Oświetlenie w Deelu jest wystarczające - zgadzam się. Jednak...
Ostatni odcinek drogi na zlot w Wiknie przejechałem za kolegą Ryba ( jakieś 2-3 km) po łukach w lesie. Najpierw ja prowadziłem i było OK, jednak jak kolega mnie wyprzedził i opalił te swoje fajerwerki to przestałem zadawać sobie pytanie "czy montować?" na rzecz "gdzie montować?". Dokładnie chodzi mi o doświetlenie pobocza drogi w łukach. W DL'u jak skręcisz kiere to światełko i tak świeci na wprost, więc dodatkowe halogienia spełniały by swoją funkcję.

Skłaniam się do umiejscowienia dodatkowego oświetlenia pod czachą. Wiem że zaraz ktoś powie że jak dobije na dziurze to z halogenów zostaną druty, ale przecież tak naprawdę nie ma dobrego miejsca. Na gmolach - przy paciaku poniszczy plastki, nisko na gmolach/chłodnicy - może rozkwasić chłodnicę, tak jak proponuje touratech - to już wogóle nie do przyjęcia. Poza tym położyć moto udało mi się parę razy ale dobić przodem nigdy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez j23j23j23 dnia Wto 8:42, 14 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:08, 14 Gru 2010
Mlody
Motonita

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 973
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Możesz jeszcze zamontować na takim pałąku jak ja mam. Przeżyły już 2 parkingówki i glebę krzakową. Zero strat w owiewkach, chłodnicach, błotnikach itp. A dzięki temu, że są wysoko mają przyzwoity zasięg.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:40, 14 Gru 2010
j23j23j23
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 1368
Przeczytał: 51 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wawa





Całkiem fajnie to wymyśliłeś. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:20, 14 Gru 2010
vpawel
Motonita

 
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 674
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Pruszków





Przystąpiłem do realizacji projektu dodatkowych świateł.
Żarówki H7 xenon mam te

http://allegro.pl/zestaw-h7-zamiennik-xenon-xenony-sklep-i1282830236.html

4300K żeby barwa była zbliżona do normalnych świateł.

Lampy ma te:

http://allegro.pl/halogeny-hella-ff-75-ff75-dalekosiezne-i1367504672.html


Są bardziej płaskie niż Micro DE

Włącznik wybrałem ten

http://www.motochallenge.pl/sklep/product_info.php?products_id=845


Ze względu na budowę oraz to,że można go umieścić przy pompie hamulca z prawej strony.


Halogeny ff75 występują w dwóch wersjach.Jako przeciwmgłowe i dalekosiężne. Ja wybrałem te drugie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez vpawel dnia Wto 12:23, 14 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:42, 14 Gru 2010
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





j23j23j23 napisał:
Dokładnie chodzi mi o doświetlenie pobocza drogi w łukach. W DL'u jak skręcisz kiere to światełko i tak świeci na wprost, więc dodatkowe halogienia spełniały by swoją funkcję.


...

Very Happy

Znalazłem rozwiązanie dla ciebie:

http://www.youtube.com/watch?v=iz1pDehH5-g

Chyba od lutego będzie można się przymierzać Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:59, 14 Gru 2010
ologc
Administrator

 
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Monachium/Gdańsk





V-Told napisał:
http://www.youtube.com/watch?v=iz1pDehH5-g


to ja poproszę jeszcze autopilota


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 0:20, 15 Gru 2010
j23j23j23
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 1368
Przeczytał: 51 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wawa





Jak u podnóża tęczy znajdę garniec ze złotem - to i tak mnie pewnie nie będzie na to stać Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 3:47, 15 Gru 2010
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Xenony w BM-kach są już od jakiegoś czasu, ale adaptacyjne to ciekawa opcja...
Paweł, jeżeli dobrze liczę to całość wyjdzie Ci 400zł, nie lepiej kupić jeden taki sprytny LED? Zwłaszcza że ma 10W...!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Śro 3:54, 15 Gru 2010, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 8:44, 15 Gru 2010
j23j23j23
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 1368
Przeczytał: 51 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wawa





Roadrunner - chyba byłoby ciężko dostać takie lampki u nas...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:07, 15 Gru 2010
routerek
Motonita

 
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 627
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: z kanapy w salonie/WAW





j23 - no właśnie wygląda na to, że są dostępne u nas - http://www.centrumatv.pl/akcesoria/lampy-led-vision.html - chyba, że nie chodziło Ci o LEDy tylko BMW Smile

m.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:37, 15 Gru 2010
vpawel
Motonita

 
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 674
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Pruszków





roadrunner napisał:
Xenony w BM-kach są już od jakiegoś czasu, ale adaptacyjne to ciekawa opcja...
Paweł, jeżeli dobrze liczę to całość wyjdzie Ci 400zł, nie lepiej kupić jeden taki sprytny LED? Zwłaszcza że ma 10W...!



Led nie jest dalekosiężny.Puki co xenon jest najbardziej wydajnym oswietleniem.A 400 stówy to jeszcze cena do zaakceptowania zwłaszcza jak rozłożysz wydatek w czasie.


Super to wygląda w reklamie BMW.Ciekaw jestem jak sprawdzi się w użytkowaniu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez vpawel dnia Śro 18:42, 15 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:35, 15 Gru 2010
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





vpawel napisał:

Led nie jest dalekosiężny...



Właśnie o to chodzi o to że jest! Możesz mi nie wierzyć na słowo, bo ja też jak zobaczyłem jak "to" świeci i to w dzień, nie wierzyłem że LED może tak świecić, ale naprawdę daje radę! Światło ma białe jak xenon, mocniejsze niż halogenowa żarówka 60W i większy skuteczny zasięg. Oprócz tego jest malutki, cały reflektorek jest o połowę mniejszy niż jedna przetwornica do xenonów, no i "ciągnie" tylko 10W, czyli tyle, ile 1żarówka pozycyjna, a to wielka zaleta!
Ale za to xenony masz 2 za cenę jednego LED-a, zwłaszcza że, o ile dobrze zrozumiałem, już je kupiłeś...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Śro 20:37, 15 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:09, 15 Gru 2010
vpawel
Motonita

 
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 674
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Pruszków





Bawiłem sie ledami od Audi i rewelki nie było a poza tym kasa.
Jak dzis przymierzałem FF-ki to idealnie pasuja pod czachę.Załozułem żarówę i z balkonu sobie poświeciłem z akumulatora.Snop światła zapi....la taki że banan na mordzie od ucha do ucha.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:15, 15 Gru 2010
routerek
Motonita

 
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 627
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: z kanapy w salonie/WAW





Dodatkowo ten LED powinien być odporniejszy na wstrząsy. Nie wiem jak moc świetlna ma się do faktycznej (odczuwalnej) skuteczności, ale ten mały reflektorek ma 900 lm z żarówka (sprawdzałem OSRAM) H4 ma 1600/1000 lm (drogowe/mijania). Z opisu wynika, że istnieje wersja drogowa-dalekosiężna (EURO) i przeciwmgłowa/robocza (FLOOD). Czyli jak zwykle więcej pytań niż odpowiedzi Smile

vpawel, zdjęcie jakieś zrób jak świeci z opisem mniej więcej jak daleko widać. Chętnie popatrzymy. Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez routerek dnia Śro 23:18, 15 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:23, 15 Gru 2010
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Jeżeli mówisz o "brewkach" to LED-y w Audi mają po 0,25W, więc zrozumiałe jest że nie robią "furory" na "zasięg", ten ma 10W, a to drobna różnica... Very Happy

Gdzie schowasz przetwornice xenonów, pod plastikami po bokach? Jakiej długości są przewody między palnikiem a przetwornicą?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:32, 16 Gru 2010
vpawel
Motonita

 
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 674
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Pruszków





Długość kabli jest ok 20 cm od zetwornicy do żarówki.Przetwornica idealnie chowa sie w dolnej części czachy.Można ja przymocowac do stelaża.Jak będę jechał bezpośrednio z domu to wezmę jutro do Korsarza a jak nie to na zimowy zlot.(jak sie odbędzie).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez vpawel dnia Czw 23:33, 16 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 0:31, 17 Gru 2010
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Trochę mało 20 cm, w moich jest trochę więcej, tylko dokładnie w połowie długości wypadają złączki...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 0:06, 18 Gru 2010
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





vpawel napisał:
Długość kabli jest ok 20 cm od zetwornicy do żarówki.Przetwornica idealnie chowa sie w dolnej części czachy.Można ja przymocowac do stelaża.Jak będę jechał bezpośrednio z domu to wezmę jutro do Korsarza a jak nie to na zimowy zlot.(jak sie odbędzie).



Efekt końcowy jest kurna PORAŻAJĄCY!!!!!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 0:23, 18 Gru 2010
marlon777
Motonita

 
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kostrzyna /WWA





roadrunner napisał:
vpawel napisał:
Długość kabli jest ok 20 cm od zetwornicy do żarówki.Przetwornica idealnie chowa sie w dolnej części czachy.Można ja przymocowac do stelaża.Jak będę jechał bezpośrednio z domu to wezmę jutro do Korsarza a jak nie to na zimowy zlot.(jak sie odbędzie).



Efekt końcowy jest kurna PORAŻAJĄCY!!!!!


Jeśli można to pogadamy o tym na Zimowym Zlocie - czy faktycznie PORAŻA????


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 0:24, 18 Gru 2010
routerek
Motonita

 
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 627
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: z kanapy w salonie/WAW





poraża - napięcie zasilania xenonów Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 1:16, 18 Gru 2010
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





routerek napisał:
poraża - napięcie zasilania xenonów Razz


Na początku jest strzał 11-14kV, który jonizuje gaz w palniku, w tym przypadku xenon, potem spada do ok 80V, ale minimalne natężenie, zaryzykował bym stwierdzenie, nieszkodliwe...


Naprawdę poraża! A dwa takie... KOSMOS!!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 18:16, 18 Gru 2010
routerek
Motonita

 
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 627
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: z kanapy w salonie/WAW





Chodziło mi bardziej o grę słów. Ale jeśli chodzi o meritum - to paręnaście kV jest niebezpieczne - taki strzał u zdrowego człowieka nie powinien wywołać większych powikłań, ale jak ktoś ma chore serce lun rozrusznik, to może być nieciekawie. O ile pamiętam z SEPu, to dla prądu stałego bezpieczne napięcie jest do 60V, tak więc DC80V może być niebezpieczne.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 19:35, 18 Gru 2010
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





routerek napisał:
O ile pamiętam z SEPu, to dla prądu stałego bezpieczne napięcie jest do 60V, tak więc DC80V może być niebezpieczne.


Tak, ale istotnym czynnikiem są tzw. warunki środowiskowe, w których dochodzi do porażenia, innymi słowy rezystancja ciała między 2-ma punktami o różnych potencjałach. A drugi jeszcze istotniejszy, to prąd porażenia, jak już mówiłem, przetwornica wytwarza wysokie napięcie ale śladowy prąd...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 19:55, 18 Gru 2010
routerek
Motonita

 
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 627
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: z kanapy w salonie/WAW





Pewnie obaj mamy trochę racji - ale organoleptycznie sprawdzał nie będę, jeśli pozwolisz Razz. Oczywiście, że jak jesteś izolowany i podłączony do wysokiego potencjału to jest wszystko OK (ZE potrafią wymieniać izolatory na liniach 110 i 220 kV pod napięciem z wózków podwieszonych na przewodzie). Co do prądu porażenia to się zgadzam - ale określa się zarówno bezpieczne napięcia jak i bezpieczne natężenia. Z tego co pamiętam sprzed paru lat ze szkolenia SEPowskiego, to dla AC bezpieczne napięcie wynosi coś koło 100 - 110V a dla DC tylko 60V. Bezpieczne natężenie (i teraz w ząb nie pamiętam czy tylko AC czy też DC - dla AC na pewno) wynosi coś koło 30mA i dlatego taka jest wartość prądu wyzwolenia wyłącznika różnicowo-prądowego. Mniej możemy sobie "przez człowieka" dość bezkarnie z układu wyprowadzać Smile. Więc pytanie brzmi, jak bardzo śladowy jest ten prąd.
Ale chyba pora kończyć, bo nas Olo do gniazdka zaraz podłączy za OT. Smile

m.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:07, 18 Gru 2010
Mlody
Motonita

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 973
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





A z porażeniem przez przetwornicę nie jest podobnie jak dostać paralizatorem? On też ma wysokie napięcie (nawet wyższe niż przetwornica) ale znikome natężenie. Gdyby paralizatory były bardzo niebezpieczne to raczej nie były by w ogóle w sprzedaży. Jak jeździłem motorynką to kiedyś kopnął mnie prąd w "fajce", tam też jest jest wysokie napięcie ale niskie natężenie i jak widzicie - żyję Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Oświetlenie dodatkowe/dalekosiężne do jazdy nocą
Forum VStromClub Strona Główna -> Oświetlenie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 2 z 12  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 10, 11, 12  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin