VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia / Oświetlenie -> Oświetlenie dodatkowe/dalekosiężne do jazdy nocą Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 10, 11, 12  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Pon 8:02, 20 Maj 2013
Dober
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3017
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pobiedziska/Poznań





Ja tez nabylem droga kupna podobne swieczki,ale o roznym kacie.
Uchwyt sw-motecha tez gotowy i zamontowany. Czekam jedynie na powerhuba od konrada,by moc to wszystko sensownie i bezpiecznie wpiac do instalacji. Halogeny beda pod pilotem, kazdy ma swoj niezalezny wlacznik.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 9:50, 20 Maj 2013
Challenger
A

 
Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 152
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź Ruda/Pabianice/Uk





Uzupelnie swoja wczesniejsza wypowiedz.
padlo pytanie o mocowanie,tam napisalem a tu pokaze.

http://www.bikepics.com/pictures/2557321/

http://www.bikepics.com/pictures/2557323/

express napisal:
Przyznaj się jak zamontowałeś do gmoli.

no to sie przyznaje Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Challenger dnia Pon 9:53, 20 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:29, 21 Maj 2013
Challenger
A

 
Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 152
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź Ruda/Pabianice/Uk





W uzupelnieniu wypowiedzi zalaczam fotki nocne:

Swiatla mijania

http://www.bikepics.com/pictures/2557772/

Swiatla dlugie(tylko)

http://www.bikepics.com/pictures/2557775/

Swiatla dlugie i halogeny LED

http://www.bikepics.com/pictures/2557776/

Koszt tej poprawy to okolo 220pln +2h zabawy przy motocyklu, oczywiscie jesli chcemy to zrobic calkiem profesjonalnie to trzeba poswiecic wiecej czasu i kasy na dodatkowe urzadzenia:
wlacznik
przekaznik
kable
itp.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:50, 25 Lip 2013
cynek
Forumowy Poeta
Forumowy Poeta

 
Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 2357
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Odświeżę nieco temacik, gdyż ponieważ dzisiejszego ranka zostałem zatrzymany przez panów policjantów na CBF-kach, za manie włączonych świateł LED. Panowie stwierdzili, że jeśli są to światła do jazdy dziennej, to zgodnie z obowiązującymi przepisami i warunkami technicznymi, jakim powinny odpowiadać pojazdy poruszające się po drogach publicznych, światła te nie mogą współświecić ze światłami mijania.

I tu pytanie: ma ktoś namiar na jakiś DOBRY motocyklowy wyłącznik świateł mijania?

P.S. Mandatu nie dostałem, a panowie byli bardzo mili rzeczowi, ponieważ ja też byłem miły i się z nimi nie kłóciłem. Dostałem pouczenie i obiecałem, że to poprawię. Co niniejszym chcę uczynić


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:30, 25 Lip 2013
Jaca
Motonita

 
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 806
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bytom





cynek napisał:
zostałem zatrzymany przez panów policjantów na CBF-kach, za manie włączonych świateł LED. Panowie stwierdzili, że jeśli są to światła do jazdy dziennej...
A są to światła dzienne Question
cynek napisał:
I tu pytanie: ma ktoś namiar na jakiś DOBRY motocyklowy wyłącznik świateł mijania?
Zatrzymają Cię następni sprawdzą czy te "dzienne" mają stosowne oznaczenia, homologację.... Rolling Eyes
Nie lepiej osobny wyłącznik tych LED-ów Question Nie wiem jak to masz podpięte ale ja nie rezygnowałbym z mijania tylko jeśli dojdzie do kontroli to mówię: "ok, sorry, już wyłączam te LED-y".

BTW... byłem niedawno na przeglądzie i diagnosta zapytał co to mam za dodatkowe światła. Mówię, że takie tam konturówki na LED-ach. Święcą? Świecą. Aha, to OK Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:42, 25 Lip 2013
cynek
Forumowy Poeta
Forumowy Poeta

 
Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 2357
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Jaca napisał:
cynek napisał:
zostałem zatrzymany przez panów policjantów na CBF-kach, za manie włączonych świateł LED. Panowie stwierdzili, że jeśli są to światła do jazdy dziennej...
A są to światła dzienne Question
cynek napisał:
I tu pytanie: ma ktoś namiar na jakiś DOBRY motocyklowy wyłącznik świateł mijania?
Zatrzymają Cię następni sprawdzą czy te "dzienne" mają stosowne oznaczenia, homologację.... Rolling Eyes
Nie lepiej osobny wyłącznik tych LED-ów Question Nie wiem jak to masz podpięte ale ja nie rezygnowałbym z mijania tylko jeśli dojdzie do kontroli to mówię: "ok, sorry, już wyłączam te LED-y".

BTW... byłem niedawno na przeglądzie i diagnosta zapytał co to mam za dodatkowe światła. Mówię, że takie tam konturówki na LED-ach. Święcą? Świecą. Aha, to OK Smile




Jeżdżę na nich w dzień, więc są dzienne Very Happy

Homologacje i oznaczenia też mają.

Wyłącznik do tych LED-ów też mam, ale skoro mają poprawiać bezpieczeństwo, to przecież ich nie będę wyłączał...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:44, 25 Lip 2013
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





cynek napisał:


I tu pytanie: ma ktoś namiar na jakiś DOBRY motocyklowy wyłącznik świateł mijania?



Taki sam jak ten który masz do wyłączania Led'ów.
Albo kup sobie na alledrogo oryginalny wyłącznik zespolony prawy do DL1000 Przed 2004 rokiem produkcji, czyli przed liftem. Tam był m.in. wyłącznik świateł.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 12:35, 25 Lip 2013
cynek
Forumowy Poeta
Forumowy Poeta

 
Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 2357
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





roadrunner napisał:
cynek napisał:


I tu pytanie: ma ktoś namiar na jakiś DOBRY motocyklowy wyłącznik świateł mijania?



Taki sam jak ten który masz do wyłączania Led'ów.
Albo kup sobie na alledrogo oryginalny wyłącznik zespolony prawy do DL1000 Przed 2004 rokiem produkcji, czyli przed liftem. Tam był m.in. wyłącznik świateł.


O! I to jest pomysł.

I zgadnij, kto mi pomoże go przełożyć? Very HappyVery HappyVery Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:00, 25 Lip 2013
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Pewnie ja... Confused Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:59, 30 Lip 2013
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2262
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów





No to nic teraz nie wiem Cynek , to my mamy ledy czy halogeny ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:53, 30 Lip 2013
cynek
Forumowy Poeta
Forumowy Poeta

 
Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 2357
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





ANDRZEJ napisał:
No to nic teraz nie wiem Cynek , to my mamy ledy czy halogeny ?


LED-y. Ja też nie do końca wiem, o co tym panom policjantom chodziło, ale chyba o to, że żaden pojazd nie może mieć świecących 3 świateł z przodu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:17, 30 Lip 2013
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2262
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów





To znaczy że mamy halogeny , włączyłeś przez pomyłkę .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 2:27, 30 Wrz 2013
Linchof
A

 
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





czesc,
chlopaki co sadzicie o takim polaczeniu?

Zobacz ofertę: HALOGENY PRZECIWMGIELNE SOCZEWKI ATEST OKABLOWANIE
http://allegro.pl/showItem2.php?item=3520434482

oraz zarowki:

Zobacz ofertę: ŻARÓWKA H3 DIODY LED 13xSMD HALOGEN 12V PROMOCJA!
http://allegro.pl/showItem2.php?item=3587819904

czy mozna polaczyc te halogeny z zarowkami led?
czy nie beda wytwarzac zbyt duzej temperatury?
i czy mozna bedzie jezdzic na nich w miescie bez obawy ze aku padnie?

pozdrawiam
Maciej


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:21, 30 Wrz 2013
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2262
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów





Jestem te zainteresowany radami co do montażu i poboru prądu .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:19, 30 Wrz 2013
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Andrzejku, toż masz już takie, po co Ci następne?
Takie żarówki LED generalnie nie wytwarzają ciepła i pobierają prąd rzędu 0,1A , poza tym że są gówno warte i za 2 miesiące co druga dioda nie będzie świecić... Można kupić taką żarówkę, wymienić wszystkie diody na jaśniejsze dobrej jakości i dodać stabilizator, wtedy ma to sens.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Pon 21:24, 30 Wrz 2013, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 8:33, 01 Paź 2013
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2262
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów





No jak po co , sprzeta sprzedałem wczoraj , kolega z forum kupił , i będe potrzebował do nastepnego , już zamówiłem w Bielsku .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 0:56, 11 Sty 2014
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 50 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





W temacie jest o oświetleniu dalekosiężnym, mi jednak chodzi po głowie coś, co nie będzie tylko w opcji świateł drogowych, ale też mijania. Wiadomo, problemem jest "granica odcięcia" światła. Jak na razie mam tyle...







Nie jest to ideał, ale jak na razie najbardziej chodzi mi to po głowie...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:51, 18 Cze 2014
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 50 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Minęło trochę czasu, no i testy beta za mną, poprawki wprowadzone i można powiedzieć, że jest wersja RC Smile

Docelowo będą 2 lampy. Zasilane bezpośrednio z aku, sterowane światłami krótkimi/długimi. Przy światłach krótkich jest zapalona 1 dioda, przy długich zapalają się 2 kolejne... Na razie wygląda to tak Smile




krótkie


długie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:06, 18 Cze 2014
jonasz
A2

 
Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: trójmiasto





Jeśli ktoś szuka halogenów LED które dają rozproszone światło to mogę śmiało polecić takie (66zł za sztukę):





Podłączyłem pod drogowe. Idealnie doświetlają drogę tuż przed motocyklem. Nie polecam stosowanie razem ze światłami mijania bo walą we wszystkie strony i mogą oślepiać.

Mocowanie: uchwyt z Castoramy + płaskownik aluminiowy z dwoma otworami.

więcej fotek: https://plus.google.com/photos/105907179257004694129/albums/6026354887078273265

link do allegro: http://allegro.pl/listing/listing.php?string=LAMPA+1+LED+HALOGEN+ROBOCZY+10W+12-24V+SZPERACZ


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jonasz dnia Czw 1:42, 19 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:27, 31 Sie 2014
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 50 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





No to i moja konstrukcja, choć w dużej mierze zrobiona z pomącą PawłaS z advrider.pl ... Trochę to trwało, ale wszystko już jakiś czas działa Very Happy
Będzie przydługo... Niestety...








Założenia:
Jak przesiadłem się z DLa na F800GS to światła stały się dla mnie delikatnie mówiąc słabe. Chciałem więc domontować coś, czego bym mógł używać razem ze światłami zasadniczymi w moto.
-Chciałem, żeby w jednej obudowie były światła mijania i drogowe.
-Mijania w miarę możliwości mają nie oślepiać jadących z naprzeciwka.
-Oczywiście technologia LED.
-Ze względu na CANBus w beemce lampa ma być zasilana z aku, a jedynie sterowana przez światła mijania/drogowe.

Zacząłem więc najpierw od poszukiwania jak na razie chyba nieosiągalnego, czyli od soczewki dla świateł mijania. Zastosowałem soczewki marki LEDIL z serii CXM. Soczewki tej serii mają takie same wymiary zewnętrzne, dzięki czemu łatwiej to wszystko zamontować w jedną obudowę, a jednocześnie można dość swobodnie wybierać różne kąty rozchodzenia się światła.
Światła mijania obsługuje jedna dioda wyposażona w soczewkę CXM-O-11912 . Soczewka ta daje światło owalne ±22° x ±42° stopni.


Po włączeniu świateł drogowych zapalają się kolejne 2 diody wyposażone w soczewki CXM-D-11910 21°.


Dzięki takim soczewkom światła mijania nie oślepiają, a doświetlają kilkanaście metrów przed moto (oczywiście po odpowiednim ustawieniu). Zaś po włączeniu świateł drogowych soczewka 21° mocno doświetla resztę. Oczywiście soczewki można zastosować inne wedle własnego uznania. Do wyboru są też soczewki 14°, 32° i 60°.
Diody oczywiście XM-L2 T6. . Moduł 3 diodowy MRElektronik. Ze względu na wymiary soczewek musiałem zastosować moduł 48mm z oddzielnym sterownikiem.

Sterownik to również MRElektronik wysterowujący diody na 3A, + zabezpieczenia termiczne i inne bajery.


Obudowa to walec aluminium fi65mm wytoczony wg projektu wzorowanego na lampie PawelS.

Przód lampki to szyba z poliwęglanu 48mm średnicy i 3mm grubości, zabezpieczająca również soczewki i trzymający cały przód.

Wszystkie łączenia są uszczelnione. Łączenie korpusu lampki z wieczkiem jest uszczelnione specjalną uszczelką, zaś wieczko z szybą i korpus z tylnym wieczkiem oringami. Oringi są w wymiarach 44x2mm i 31x1,5mm.




Schemat elektryczny:


3 diody XM-L2 1, XM-L2 2, XM-L2 3 połączone w szereg, (moduł ), zasilane są przez żródło prądowe bezpośrednio z akumulatora.
Bramka tranzystora T1 jest podłączona pod światła mijania, i tranzystor zaczyna przewodzić (podaje zasilanie na sterownik) gdy tylko zostaną włączone światła mijania.
Gdy sterownik zostanie włączony, tranzystor T2 również znajdzie się w stanie przewodzenia. Będzie zwierał 2 diody (świateł drogowych XM-L2 1, XM-L2 2), przez co te nie będą się świecić. Zapala się więc tylko dioda mijania XM-L2 3. Bramka tranzystora T2 jest podłączona pod światła drogowe. Gdy te zostaną włączone tranzystor przestaje przewodzić i zapalają się diody świateł długich, XM-L2 1, XM-L2 2.
Rezystory R1 i R2 mają ustalić podstawowy punkt pracy tranzystorów po podłączeniu do zasilania. Diody D1 i D2 maja zabezpieczyć układ przed prądem cofającym, zaś kondensatory C1 i C2 zniwelować wszelkie tętnienia.
Taki układ sterowania zapewnia, że można te lampy stosować zarówno w tradycyjnych instalacjach, jak i przy komputerach w BMW (sterowanie lamp jest napięciowe, a nie prądowe). Oczywiście można też uprościć instalację i pominąć układ T1, R1, D1 i C1. Wtedy podanie zasilania od razu załączy światła. Wymaga to jednak zastosowania w moto jakiegoś innego włącznika/przekaźnika.
Opcjonalnie można jeszcze, przerobić sterowanie tak, żeby przy wyłączonych światłach mijania (i tym samym lampce), można było robić błyski światłami drogowymi, oraz klaksonem.


Części i montaż:
Najpierw gonimy po alu walec i z projektem do tokarza.



W międzyczasie zamawiamy soczewki (np. maritex.pl), diody, sterowniki. Kombinujemy, szybę z poliwęglanu lub szkła, śrubki M3, trochę kabli, koszulek termokurczliwych, przewód zasilający olejoodporny 4 żyły 2,5A (np.: https://www.maritex.com.pl/pl/shop/item/wpc-x4pf20bk/29498/33926), gumową przelotkę na ten przewód (coś w stylu np), tranzystory IRFL4105 (lub inny min 3A, kanał N), SUD50p04 (lub inny 4A kanał P) rezystory 1-10KΩ, kondensatory 1nF i diody 1n4007 i pastę termoprzewodzącą.
Do tego oringi i uszczelka na przód.


Obudowę po toczeniu oddałem jeszcze anodowania na czrno.



Jak już wszystko mamy najpierw zabieramy się do roboty (Zdjęcia poniżej są tylko poglądowe. W międzyczasie obudowa była jeszcze raz obtoczona, zmniejszyłem wysokość żeberek radiatora. Do tego całość była jeszcze anodowana.)



Najpierw piłowanie soczewek, żeby je wpasować. Są one kwadratowe i trzeba im spiłować boki, tak, żeby luźno zmieściły się w naszej obudowie. Przed piłowaniem soczewki od świateł mijania trzeba się tylko zorientować, które narożniki spiłować, żeby po zmontowaniu strumień światła był poziomy, a nie pionowy. Trzeba się tu zastanowić, czy lampa będzie zamontowana pionowo, czy poziomo (u mnie lampy są poziomo, a u znajomego w R1200GS już pionowo). Dodatkowo musi to być pierwsza, albo trzecia dioda ze względu na odcięcie diod od świateł drogowych (ponieważ kocham symetryczność w prawej lampie jest to pierwsza dioda, a w lewej trzecia).



Następnie przylutowujemy przewody do płytki diod (koniecznie przed włożeniem do obudowy). Między diodami od świateł mijania i drogowych (XM-L2 2, XM-L2 3) zdrapujemy ze ścieżki lakier zabezpieczający i dolutowujemy tam dodatkowy przewód, który będzie sterował światłami mijania/drogowe. Od spodu smarujemy pastą termoprzewodzącą, wkładamy do obudowy, zakładamy soczewki, szybę. Uszczelnienia (można posmarować silikonem), i skręcamy.


Lecimy na tył. Podłączmy zabezpieczenia termiczne i diody do sterownika . Między diody od długich (odczep i zacisk dodatni/ujemny) wpinamy T2 i podłączmy rezystor z kondensatorem do masy i sterowanie przez diodę. Dobrze zabezpieczamy dren, żeby nie było zwarcia (np. koszulką termokurczliwą). Tranzystor T1 można spróbować dolutować do płytki sterownika i tak samo podpinamy rezystor z kondensatorem i sterowanie przez diodę.
W wieczku tylnym wiercimy otwór, zakładamy gumową przelotkę i przetykamy przewód. Wiercąc otwór należy tylko uważać, żeby po złożeniu przewód wchodząc do komory sterownika miał miejsce rozejść się dalej.



Zakładamy oring (można dać silikon) i skręcamy. Niestety w projekcie nie przewidziałem mocowania tylnego wieczka. Można to skręcać na śruby, ja dałem nity.

Działanie:
Po zamontowaniu i ustawieniu światła mijania są doświetlone. W mojej opinii osoba jadąca z naprzeciwka widzi te światła jak ksenony. Niby trochę rażą, ale nie do końca. Drogowe zaś sprawiają, że już całkiem fajnie się lata w ciemnym lesie.
Przy wyłączonych światłach mijania nie zapalą się drogowe.
Przy rozbrajaniu alarmu (oryginał BMW) i włączaniu zapłonu (przekręcenie kluczyka) dioda mijania błyska. Jest to zapewne związanie z testowaniem przez CAN żarówki od mijania. Zakładam, że w maszynach z tradycyjnym układem elektrycznym tego nie będzie.
Gdy motocykl stoi w miejscu i są włączone światła drogowe lampa może trochę się grzać. Na szczęście zabezpieczenia termiczne obniżają moc świecenia nie dopuszczając do przegrzania. W czasie jazdy temperatura wzrasta minimalnie. Na światłach mijania nawet na postoju grzanie się jest ledwo wyczuwalne.

Jak to świeci:

Stan początkowy:




Mijania GS (anglik)



Mijania GS + dodatkowe



Drogowe GS



Drogowe GS + dodatkowe



Dla porównania Światła z VFR (podwójne światła na żarówkach H7)

Mijania VFR



Drogowe VFR



Co bym zmienił, gdybym dziś je jeszcze raz robił:
Kombinowałbym, żeby zmniejszyć średnicę całej lampki. Próbowałbym, żeby przednie wieczko nie było przykręcane na śruby, tylko nakręcane na korpus. Wtedy może udało by się zejść do 60, a nawet 55mm.

Ślepy tor:
Na początku do świateł mijania chciałem zastosować soczewkę C12868_FLARE-MAXI.


Odcięcie świetne. Jednak jej nieregularne kształty mnie skutecznie zniechęciły. Generalnie najlepiej dobrać takie soczewki, żeby miały tą samą wysokość. Dzięki temu po skręceniu szyba dociska wszystko równomiernie.
Pierwsza wersja zakładała zamiast tranzystorów przekaźniki. Udało mi się kupić odpowiednio małe przekaźniki o odpowiednich parametrach, niestety były one przeznaczone do zastosowań domowych i nie wytrzymywały drgań. Podmianka na MOSFETY załatwiła sprawę, w dodatku udało się zminimalizować cały układ.
Czas też pokazał, że jakoś firmie kiepsko wyszło anodowanie... Prawdopodobnie od słońca jedna już zrobiła się ruda.

Wady:
Niestety wszystkie 3 diody są ustawione w tej samej płaszczyźnie. Dlatego jeżeli ustawię światła mijania na ok 25-30m, to dokładnie w ten sam punkt będą świecić światła drogowe, a przydało by się, żeby świeciły trochę wyżej. Próbowałem dawać na światła drogowe dwie różne soczewki 14°, 23°. Ale okazało się, że ok 50m przed motorem jest bardzo mocno oświetlone, a dalej trochę słabo, więc wróciłem do soczewek 2x23°. Jak ktoś szuka rozwiązania tego problemu, to chyba tylko w enduro-tech.eu.
Kolejny problem wyszedł w R1200GSA. Gdy wzięliśmy zasilanie lamp z oryginalnych halogenów okazało się, że komputer wariował. Dopiero podpięcie zasilania pod akumulator rozwiązało problem.

Dane techniczne:
Zasilanie: 12-38VDC
Moc:
-św. mijania 10W
-św. drogowe 30W
Światło teoretycznie:
-św. mijania coś ok 910 – 975lm
-św. drogowe coś ok 2730 – 2925lm
Wymiary:
-długość ?
-wysokość ?
-szerokość ?

Koszt:
Moduł diod i driwer to ok 200 pln
Aluminium (cena za 1 szt) ok 10 pln
Toczenie (cena za 1 szt) ok 100 pln
Szyba (cena za 1 szt) ok 10 pln
Uszczelka (cena za 1 szt) ok 10 pln
Przewody zasilające (cena za 1 komplet) ok 10 pln
Soczewki (cena za 1 komplet na 1 lampę) ok 20 pln
Reszta oringów, tranzystorów, śrub, przesyłki kilkadziesiąt pln

Jak by ktoś chciał, mam kompletne obudowy (2 szt - 1 komplet). W zestawie wszystko oprócz elektroniki i soczewek... Mogę oddać za 300 pln...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Pon 7:32, 01 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:35, 31 Sie 2014
patryk
Motocyklista

 
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogów





opracowanie godne politechniki! Brawo!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 0:23, 01 Wrz 2014
j23a
Motonita

 
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 967
Przeczytał: 76 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik





patryk napisał:
opracowanie godne politechniki! Brawo!


I chyba tylko dla tych po politechnice do ogarnięcia Smile

A reflektorki robią wrażenie. Niezła robota.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 0:56, 01 Wrz 2014
Hermes
Motonita

 
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 621
Przeczytał: 60 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





A moje "domowej roboty" ledy wyglądają tak Very Happy Opis wkrótce się pojawi. http://allriders.pl/forum/Temat-halogeny-led_189


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Hermes dnia Pon 0:56, 01 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 12:24, 01 Wrz 2014
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 50 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





j23a napisał:
patryk napisał:
opracowanie godne politechniki! Brawo!


I chyba tylko dla tych po politechnice do ogarnięcia Smile

A reflektorki robią wrażenie. Niezła robota.


Nie jest tak źle Wink

Na początku też mi się wydawało, że jest to niemożliwe, a oto proszę...
Fakt też, że projekt ten robiłem od połowy grudnia. Hobbystycznie,więc jak mnie naszła wena. Do tego też było mnóstwo oczekiwania na "kuriera". Ciągle coś było w trasie Wink
Ale jakoś od miesiąca lampy były na 2 motorkach na testach, i egzamin zdały Very Happy

Najtrudniej jak to zwykle bywa jest zacząć. . Ale jak już znalazłem tokarza, któremu chciało się oglądać moje rysunki, to reszta poszła sama.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 12:29, 01 Wrz 2014
Hermes
Motonita

 
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 621
Przeczytał: 60 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





miotacztruskawek, jak bardzo Ci się grzeje halogen


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 12:59, 01 Wrz 2014
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 50 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Tak jak pisałem (wiem, długoo pisałem i nudno) Wink .

W czasie jazdy na długich (wszystkie 3 diody, razem 30W) nawet przy temperaturach powyżej 30stopni nie było problemów... Lampa stawała się letnia (może z 40-50 stopni).

Na postoju na światłach długich lampa robi się już gorąca. Ale sterownik ma zabezpieczenia termiczne (umieszczone na module diod) i wraz z nagrzewaniem się układu obniżał moc.

Natomiast na światłach mijania (jedna dioda, 10W) lampa w czasie jazdy się nie nagrzewa... Na postoju minimalnie, ledwo wręcz wyczuwalnie. Zabezpieczenia termiczne nie zdążą zadziałać...

A jaką diodę dałeś do swojego projektu Question Question Question Coś z Cree Question Question Question Jaki model i wersje Question Question Question


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:19, 01 Wrz 2014
Hermes
Motonita

 
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 621
Przeczytał: 60 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Przeczytałem cały opis, ale za mało o temp było Razz
Ja zastosowałem jedną diodę 10W: http://allegro.pl/dioda-led-10w-biala-ciepla-3000-3500k-1000ma-45mil-i4561358170.html
Cel moich halogenów był taki, że miały doświetlać mocno drogę (po bokach). W DR650SE ori lampa nie nadaje się do nocnych podróży, a mnie czekały setki kilometrów przemierzanych w nocy...
Tak na szybko, zaraz przed podróżą, coś takiego powstało.
Soczewka skupia 30 stopni, odcięcie robi mi odbłyśnik, który jest w kształcie pseudo kwadratu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:50, 01 Wrz 2014
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 50 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Śmieszna ta dioda... Właściwie to nic o niej znaleźć nie mogę... Ani producenta, ani bliższych parametrów. Tylko to co jest na allegro...

Co do nagrzewania się, to widzę u ciebie ze zdjęć 2 błędy (sorka, że zaczynam się wymądrzać) Wink.

Po pierwsze, to z tego co rozumiem radiator masz schowany w plastikowej obudowie. Rozumiem, że ładnie i fajnie wygląda, ale powietrze nie ma szans na opływanie radiatora, tym samym ten kiepsko działa. W dodatku ma małą powierzchnię (nie posiada żeber).
U mnie obudowa pełni też funkcję radiatora, cała jest z tyłu żebrowana, właśnie dla odpowiedniego chłodzenia.

Po drugie z tyłu masz przymocowany stabilizator napięcia L7810???

Przy prądzie 1A i napięciu w instalacji motoru ok 14V masz tam całe 4W przerabiane na ciepło. Proponowałbym raczej zastosować jakiś driver.
Drivery powodują straty poniżej 1W (u mnie przy 3A się nie grzeje).
np:
http://allegro.pl/przetwornica-driver-led-175ma-1400ma-co-175ma-p-i4541126289.html
http://allegro.pl/driver-led-2100ma-z-plynna-regulacja-z-radiatorem-i4539913810.html
http://allegro.pl/zasilacz-przetwornica-driver-led-350-700-1000-ma-i4546241485.html
itd...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 14:11, 01 Wrz 2014
Hermes
Motonita

 
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 621
Przeczytał: 60 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Wiem wiem. Ten walec aluminiowy to rozwiązanie tymczasowe.
Driver jest w innym miejscu, nie w ledzie.

Docelowo planuję radiator dać taki:


I na niego wytoczyć top do trzymania soczewki z odbłyśnikiem


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Hermes dnia Pon 14:12, 01 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 14:53, 01 Wrz 2014
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 50 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Hermes napisał:
Wiem wiem. Ten walec aluminiowy to rozwiązanie tymczasowe.
Driver jest w innym miejscu, nie w ledzie.

Docelowo planuję radiator dać taki:


I na niego wytoczyć top do trzymania soczewki z odbłyśnikiem


U siebie myślałem na początku, żeby wziąć jakiś stary radiator od komputera, i do niego dospawać na przód kawałek aluminiowej rurki, w którą bym wpasował diodę z soczewką. Jednak spawanie alu nie jest wcale takie tanie, do tego rozdzielnie musiałbym dać sam driver, itp, itd...

A tokarz wbrew pozorom wcale nie był taki straszny Wink ...

Popatrz sobie jeszcze tylko, żeby nie przesadzić z wielkością tej lampki. Moja ma 65mm i to już jest naprawdę sporo. Ten radiator będzie świetnie chłodził, bo użebrowanie ma wzdłuż, a nie wszerz jak u mnie, więc w czasie jazdy będziesz miał wydajniejsze chłodzenie. Tylko pytanie, czy potrzebne będzie aż tak wydajne chłodzenie i jak to będzie duże...

No chyba, że chcesz, to mam 2 kompletne obudowy pod swoją lampkę Razz...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 15:03, 01 Wrz 2014
Hermes
Motonita

 
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 621
Przeczytał: 60 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Nie wiem czy moje bzdety się zmieszczą w Twojej budce Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 15:31, 01 Wrz 2014
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 50 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





No to kombinuj i nie zapomnij się pochwalić Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 12:42, 18 Gru 2014
j23a
Motonita

 
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 967
Przeczytał: 76 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik





Kontynuując wątek i łącząc go z tym: http://www.vstromclub.fora.pl/akcesoria-elektroniczne-i-elektryczne,44/halogeny-lampy-dodatkowe-led,17282.html#249550

znalazłem takie coś:

http://www.banggood.com/CREE-U5-Motorcycle-LED-Headlight-Waterproof-High-Power-Spot-Light-p-941300.html

i takie coś:

http://www.banggood.com/Motorcycle-Cree-U2-LED-Headlights-Modification-Lens-Strong-Light-p-923250.html

Ceny jak widzę całkiem, całkiem. Darmowa dostawa.

Najbardziej mi podchodzą te CREE U5 (bo wyglądają bojowo Smile), ale mam wątpliwość o bezpieczeństwo. Moje. Jak je zamontuję na gmolach i, nie daj Boże, zaliczę glebę, to czy ta obudowa z reflektorków nie pokanceruje mi nóg? W końcu ta obudowa jest metalowa i ma dość dużo ostrych krawędzi. Sorry, za pytanie, może i głupie, ale to z braku doświadczenia. Bardzo bym prosił bardziej doświadczonych kolegów o zdanie w tej kwestii.

I jeszcze jedno - w opisie jest napisane, że "The product comes with the bracket, screws and tools, just fixed it.. Zastanawia mnie to "just fix it". Czy jednak, żeby to wszystko zadziałało nie należy zastosować jakiś szalter? (to po naszymu, zaś dla tych, zza granicy - włącznik prądu Smile ). I to jeszcze takiego co obsłuży "3 Light modes:High Beam, Low Beam And Strobe Functions? W komplecie tego nie ma.
Tu też proszę o poradę, ewentualnie o info jaki to szalter ma być.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez j23a dnia Czw 12:57, 18 Gru 2014, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 12:52, 18 Gru 2014
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 65 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





Moje zamontowane są tak



Dokładny opis co jest dołożone do moto:
http://www.vstromclub.fora.pl/moj-dl,24/czarna-zuzanna,3915.html#50517


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez express dnia Czw 12:53, 18 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:43, 18 Gru 2014
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1823
Przeczytał: 155 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





j23a
kupilem te, co prawda na innym portalu ale takie same. Sa w drodze, moze po swietach znajde troche czasu to zaloze.
Montowac je zamierzam na gmolach , ale troche nizej, na wysokosci chlodnicy. A to dlatego ze bardziej niz o noge obawiam sie w razie polozenia o boczek. Naturalnie Twoje obawy sa tez uzasadnione. Wszystko co wystaje i moze sie oderwac stawarza jakies niebezpieczenstwo.
Dumajac jednak nad prawami fizyki ( i doswiadczeniu ) to przy slizgu moto ucieka do przodu,a kierownik raczej zostaje w tyle.
Montujac je nizej mysle ze predzej oprze sie na gornej czesci gmola i swiatelko sie od razu nie urwie.
Ale to teoria. kazdy wypadek jest inny.
jak przyjda bede kombinowal.

edit:
z tego co wyczytalem u mojego chinczyka to sposob swiecenia steruje sie wlacznikiem. 1 xON- swiatlo stale, 2x ON- slabsze, 3x ON -stroboskop. Pewnie podobnie jak w latarkach.
wlacznik pewnie trzeba dokupic jakis pasujacy na kierownice i podlaczyc przez przekaznik


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Czw 14:50, 18 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:55, 18 Gru 2014
j23a
Motonita

 
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 967
Przeczytał: 76 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik





jotes
Dzięki za info. Oczywiście masz rację co do praw fizyki. "Praw fizyki Pan nie zmienisz i nie bądź Pan rura!" - jak to w Dudku stwierdzono Smile.
Rzeczywiście, montaż na gmolach na wysokości chłodnicy wydaje się być najlepszym rozwiązaniem.
Jak będziesz wpinał do instalacji te lampki i jak nimi będziesz sterował? Chodzi mi o ten włącznik. Musiałby być jakiś taki czteropozycyjny (jak w latarce - 1: świeci, 2:miga, 3: tańczy, śpiewa i gotuje Smile, 4: wyłącza wszystko). Ale nie wiem nawet czego szukać.
No i jeszcze. Można je bezpośrednio pod akumulator podłączyć? Intuicja mi podpowiada, że nie jest to najlepszy pomysł. Jakieś zabezpieczenie pomiędzy lampką a aku by się przydało. Ale też nie wiem jakie.


edit:

jotes napisał:

edit:
z tego co wyczytalem u mojego chinczyka to sposob swiecenia steruje sie wlacznikiem. 1 xON- swiatlo stale, 2x ON- slabsze, 3x ON -stroboskop. Pewnie podobnie jak w latarkach.
wlacznik pewnie trzeba dokupic jakis pasujacy na kierownice i podlaczyc przez przekaznik


Prorok jaki cy co? Smile

albo

Telepatia!!! Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez j23a dnia Czw 15:01, 18 Gru 2014, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 18:08, 18 Gru 2014
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 50 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





j23a napisał:
Można je bezpośrednio pod akumulator podłączyć? Intuicja mi podpowiada, że nie jest to najlepszy pomysł. Jakieś zabezpieczenie pomiędzy lampką a aku by się przydało. Ale też nie wiem jakie.


Najlepiej to przez przekaźnik, który podaje napięcie po przekręceniu stacyjki. Ale spokojnie można też pod lampy główne (tzn mijania, czy postojówki). Te LEDy pobierają tylko 10W, więc tak szybko bezpiecznika nie spalą, a do tego też wyłączasz je z wyciągnięciem kluczyka ze stacyjki.

Jak byś podłączył je pod aku, to możesz zapomnieć je wyłączyć i rozładować akumulator. Może się też okazać, że po zaparkowaniu pod Biedronką/Lidlem/osiedlowym monopolowym ktoś ci je zapali i będzie tak samo buba z akumulatorem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:48, 18 Gru 2014
j23a
Motonita

 
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 967
Przeczytał: 76 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik





miotacztruskawek - to o czym piszesz jest jasne, nawet ja to kapuję Smile. Podłączając je do swiateł, wraz z przekręceniem stacyjki mam na nich napięcie. Ale niekoniecznie chcę, żeby mi te Ledy świeciły cały czas razem ze światłami mijania. Zastanawiałem nad niezależnym sterowaniem włączania tych ledów, tzn: chcę- świecą, nie chcę - nie świecą. I na dodatek, żeby była możliwość sterowania wszystkimi trybami tych ledow, a nie tylko 0-1. O tym też pisał jotes. O ten włącznik chodzi.
Oczywiście bezpośredniego sterowania z aku w ogóle nie biorę pod uwagę, choćby z powodów przez Ciebie wskazanych.
Jakbym coś pochrzanił to sorry i proszę o wyprostowanie Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez j23a dnia Czw 21:50, 18 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 16:29, 16 Sty 2015
reveel
A2

 
Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Skierniewice





Przyłączam się do j23a. Też mam takie LEDY tylko w czarnym kolorku. Wszystko fajnie tylko jak i gdzie to podłączyć? Chciałbym żeby dało rade przełączać chociaż dwie opcje światło mocne i słabe i najlepiej żeby działało po przekręceniu kluczyka Idea


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 19:43, 16 Sty 2015
mast
Motonita

 
Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 577
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WIELKA POLSKA :-) - Wolsztyn





jotes napisał:
j23a
kupilem te, co prawda na innym portalu ale takie same. Sa w drodze, moze po swietach znajde troche czasu to zaloze.


edit:
z tego co wyczytalem u mojego chinczyka to sposob swiecenia steruje sie wlacznikiem. 1 xON- swiatlo stale, 2x ON- slabsze, 3x ON -stroboskop. Pewnie podobnie jak w latarkach.
wlacznik pewnie trzeba dokupic jakis pasujacy na kierownice i podlaczyc przez przekaznik



Jotes zapodaj linka do Twojej aukcji. Kupiłeś dwa takie same czy prawy długi i lewy doświetlający.
Rozkminiliście ten włącznik? Dobrze by było jeszcze z jakąś kontrolką aktualnego trybu coby ciągle w dzień po wsi na stroboskopach nie latać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:18, 21 Sty 2015
mast
Motonita

 
Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 577
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WIELKA POLSKA :-) - Wolsztyn





Hmmm... jakoś nikt się nie kwapi z odpowiedzią na poprzedni wpis.
No to mam inne pytanie. Chcę kupić takie coś: http://allegro.pl/szperacz-mini-halogen-dalekosiezny-led-10w-cree-i4992493501.html . Lewy o skupieniu wiązki 8 czy 10 stopni a prawy 60 czy 90 stopni?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:29, 21 Sty 2015
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2262
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów





Ja mam takie w nowym 1000 od tego samego importera tylko okrągłe i są super. Takie jak na zdjeciu sprzedałem Robsonowi z forum , zamontował i sobie chwali


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:35, 21 Sty 2015
mast
Motonita

 
Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 577
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WIELKA POLSKA :-) - Wolsztyn





OK Andrzejku, wreszcie zamontuję Twoje mocowanie,tylko jakie skupienie lamp???


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:41, 21 Sty 2015
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2262
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów





Takie jak mam ja , lewy skupiajacy znaczy szkło przzroczyste , prawy szkło matowe rozpraszające,
lub jak wolisz dwa rozpraszające . Daja ognia jak cholera .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 1:29, 22 Sty 2015
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Za tyle to można kupić dwie sztuki bezpośrednio z Chin. Jeszcze na flaszkę zostanie... Ja mam dwa spoty i jest miodzio.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Otzi dnia Czw 1:30, 22 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 3:44, 22 Sty 2015
MarioSWD
A

 
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 182
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD





A propos zakupów w chinach. Znajcie jakieś sklepu np chińskie z częściami czy akcesoriami do moto gdzie można płacić poprzez PayPal i wysyłać do Polski?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 7:54, 22 Sty 2015
Haart
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 353
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





Ja korzystałem z dx.com , który mogę spokojnie polecić.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:17, 22 Sty 2015
j23a
Motonita

 
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 967
Przeczytał: 76 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik





MarioSWD napisał:
A propos zakupów w chinach. Znajcie jakieś sklepu np chińskie z częściami czy akcesoriami do moto gdzie można płacić poprzez PayPal i wysyłać do Polski?


np. banggood.com -

"We accept payment through PayPal,Boleto Bancário, QIWI, WebMoney and Directly via credit card.",
nie jest trudno również znaleźć przedmioty z darmową dostawą do PL (może niekoniecznie darmową ale "Free shippingtoPoland via Air Parcel Register").

Aliexpress.com - podobnie jak banggood.com


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez j23a dnia Czw 11:19, 22 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 15:36, 22 Sty 2015
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Na aliexpress.com w naszym przypadku da się płacić tylko kartą.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 15:36, 22 Sty 2015
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1823
Przeczytał: 155 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





mast - sorrki , jakos przegapilem ostatnio ten dzial.
kupowalem przez Ebay, ale sprzedawca sie nie popisal i gdy po 5 tyg. nic nie doszlo przerwalem transakcje.
http://www.ebay.de/itm/351178958093?_trksid=p2060778.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
Nowych jeszcze nie zamowilem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Oświetlenie dodatkowe/dalekosiężne do jazdy nocą
Forum VStromClub Strona Główna -> Oświetlenie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 7 z 12  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 10, 11, 12  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin