VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma / Akcesoria elektroniczne i elektryczne / GPS / Hardware -> Garmin , czy Tom Tom - co wybrać ??? Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Garmin , czy Tom Tom - co wybrać ???
PostWysłany: Wto 15:24, 02 Wrz 2014
GrzesiekK
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 480
Przeczytał: 59 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Czę100chowa





Planuję napisać list do Świętego Mikołaja dotyczący tegorocznego prezentu - bo byłem grzeczny .
Napiszcie proszę , czy na czarne w polsce i europie lepszy będzie garmin , czy tom tom ???????


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:41, 02 Wrz 2014
Szuja
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3136
Przeczytał: 132 tematy

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa





o zaletach, wadach, dostatkach i niedostatkach garmina i software'u mozna przeczytac tutaj

http://www.garniak.pl/

uzywam zumo 660, ale niestety nie mam porownania z uzytkowania tomtoma, wiec ktora stajnia lepsza, nie powiem


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:44, 02 Wrz 2014
Kojot85
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2279
Przeczytał: 77 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





Ja mam Tom Tom Rider II i jak dla mnie jest ok, tylko mapę muszę zaktualizować, bo autostrad nie widać, np z Poznania do Słubic, czy też nowego kawałka S10 pod Szczecinem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:32, 02 Wrz 2014
Szuja
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3136
Przeczytał: 132 tematy

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa





ciekawe czy jest ktos kto przesiadl sie z tomtoma na garmina albo na odwrot i jest w stanie rzetelnie zrecenzowac plusy dodatnie i plusy ujemne topowych, motocyklowych modeli tych firm


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:41, 02 Wrz 2014
Kojot85
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2279
Przeczytał: 77 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





Ja korzystam aktualnie z jakiegoś no name na automapie Smile W sumie jedno i drugie dobrze działa, ale dla mnie AM jest bardziej przejrzysta Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:48, 02 Wrz 2014
GrzesiekK
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 480
Przeczytał: 59 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Czę100chowa





no to ja , po jakiś 10 latach - po ostatnim wyjeździe mówie DOŚĆ
automapie , urządzeniom samochodowym , pokrowcom , ładowarkom itd .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:15, 02 Wrz 2014
SoH
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik





Ja się przesiadłem z mapy Lark'a na Automapę. Ciężko mi porównywać dokładność, ale Automapa jest po prostu szybsza (na tym samym urządzeniu) przez co jej obsługa jest dużo wygodniejsza.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:57, 02 Wrz 2014
Dober
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3017
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pobiedziska/Poznań





Generalnie wszystko zalezy od wersji/aktualnosci map
Zaleta Garmina oraz TomToma sa darmowe aktualizacje map (w przypadku Garmina do niedawna byly 4 na rok, teraz pewnie 2 - zumo660). Glowne trasy odzworowane wiernie, natomiast szczegolowosc i dokladnosc adresow AM bije na glowe topowe modele.
Na plus AM jest rowniez algorytm wyznaczania tras (np. trasa optymalna) czego akurat mi najbardziej brakuje w zumo660 (tam tylko krotka, najszybsza lub bezdroza).
Niewatpliwa zaleta zumo660 jest mozliwosc podlaczenia telefonu i jego obsluga przez gps.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 9:52, 03 Wrz 2014
magrafb
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 386
Przeczytał: 27 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





Jeździłem z róznymi nawigacjami i jak dla mnie AM jest najlepsza, bardzo dokładne pokrycie, fajne algorytmy prowadzenia. Drogi które mam na AM nie ma garmin. Garmin generalnie nie jest zły duży plus za wodoszczelność, obsługę w rękawicach, czytelny ekran. Same mapy i sposób wyznaczania trasy mi nie pasuje, ale jak to mówią jedni lubią blondynki drudzy...
Gdybym miał teraz dokonać zakupu wybrałbym to
http://allegro.pl/twonav-delta-nawigacja-gps-na-motor-rower-quada-i4532834249.html
Można na niego wgrać AM i na upartego zcrakowane mapy garmina.
Pzd


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:06, 03 Wrz 2014
Raptor
Motocyklista

 
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 464
Przeczytał: 59 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: śląskie





Kilka lat miałem tomtoma, potem garmina, używane głownie w PL, ale navi samochodowe i nie wiem czy przekłada się to na navi na moto, ...bardziej pasował mi tomtom.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:22, 25 Maj 2015
prostyelektryk
Motonita

 
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 508
Przeczytał: 59 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk





Nie wiem czy to ma duże znaczenie ale Garmin 390LM jest na rynku od 2013r a tomtom rider to tegoroczna nowość.
Spodziewam się, że elektronika w środku to jednak zupełnie inna epoka.

Po ciągłych problemach z AutoMapą w futerale (paruje, nie ładuje, na dziurach padła, w słońcu nie widać, nie słychać itd., itp.) czas na coś dedykowanego. W automapie brakuje funkcji prowadzenia krętymi drogami.
Skłaniam się ku tomtom-owi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:57, 25 Maj 2015
j23a
Motonita

 
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 961
Przeczytał: 78 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik





Nie wiem jak jest w nowym tomtomie ale ja mam ridera 2013 i brakuje mi w nim funkcji widoku mapy względem kierunku północnego (north-up). Jest widok 3d ale w widoku 2d jest tylko widok mapy w kierunku jazdy. Dla mnie brak funkcji north-up dyskwalifikuje całkowicie nawigację. Bez tej funkcji zupełnie nie wiem gdzie jestem. Muszę wtedy ślepo zawierzyć, że nawigacja mnie poprowadzi właściwie, co nie jest najlepszym pomysłem. Jestem tym mocno zaskoczony, bo inne tomtomy (samochodowe) z jakimi miałem do czynienia miały tą funkcję. Poza tym przez tomtom nie ma możliwości słuchania mp3 (chyba, że za pośrednictwem telefonu przez blufuta - nie próbowałem jednak takiego czegoś więc nie jestem pewien).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:56, 26 Maj 2015
prek
A1

 
Dołączył: 16 Kwi 2010
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Ja się podzielę opinią kolegi, który korzystał po kolei ze wszystkich wersji Tom Toma.
W jego ocenie tegoroczna nowość będąca hybrydą urządzenia do auta i na moto jest gorsza od poprzedniego Ridera. Główny powód to brak możliwości wybrania trasy krętej która dawała naprawdę wiele frajdy z jazdy. Nowa wersja ma opcję trasy ekscytującej ... która w trasie w ramach ciekawych wrażeń poprowadziła nas przez centrum miasta zamiast na około bocznymi drogami.

Co do płynności działania i wodoodporności nie można mieć uwag. Działa jak należy ale przy urządzeniu na moto za tyle pieniędzy nie chodzi tylko o poprawne działanie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:42, 26 Maj 2015
Tipor
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 1243
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łomianki





Ja jeździłem z garminem samochodowym w pokrowcu po czym przesiadłem się na larka z automapą tom toma miałem nieprzyjemność aktualizaować. Jak dla mnie garmin jest czytelniejszy podczas trasy i ma bajecznie proste aktualizacje w przeciwieństwie do tom toma z którym się nieźle nabawiłem zanim cokolwiek mi się udało zaktualizować. W garminie niestety mogę ustawić tylko jeden punkt pośredni (nie wiem jak jest w nowszych modelach i tom tomi) za to automapa jeszcze nigdy nie narzekała że chcę ustawić kolejny. Porównując te trzy ślinię się na nowiutkiego garmina i to w wersji na moto.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:14, 26 Maj 2015
j23a
Motonita

 
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 961
Przeczytał: 78 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik





Gdyby dla kogoś było ważna funkcja, którą opisałem kilka postów wyżej (north-up), to przytaczam treść odpowiedzi z tomtoma:

"Szanowny Panie Macieju,

serdecznie witamy w Centrum Obsługi Klienta TomTom.

W nawiązaniu do rozmowy telefonicznej uprzejmie informuję, iż nie ma możliwości ustwienia widoku ekranu względem kierunku północnego.,widok zawsze ustawiony wzgl kierunku jazdy.
Żadne urządzenie tomtom nie posiada takiej funkcji."


No to u mnie tomtom rider już przepadł. Nie cierpię jak mi się ta mapa obraca na ekranie za każdym razem jak skręcam. Rozprasza mnie to potężnie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:03, 26 Maj 2015
denver_lublin
A

 
Dołączył: 02 Mar 2015
Posty: 114
Przeczytał: 38 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin





Używam Automapy w samochodzie i Garminów na moto i rowerze. Irytuje mnie wprowadzanie miejscowości. Trzeba znać województwo/region i podawać ulicę i numer, w automapie jest to dużo prostsze. A do tego wybór tras, w Am zawsze korzystam z optymalnej, w Garminie niestety tego brak Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:18, 26 Maj 2015
aron
A1

 
Dołączył: 13 Sie 2014
Posty: 44
Przeczytał: 76 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Jawornik





a co sądzicie o navroad moto2


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:31, 26 Maj 2015
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 2907
Przeczytał: 100 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





denver_lublin napisał:
...Irytuje mnie wprowadzanie miejscowości. Trzeba znać województwo/region i podawać ulicę i numer...


Masz rację, to jest jakiś porąbany system! W Rosji kląłem jak szewc, bo skąd miałem wiedzieć, w którym "kraju" leży poszukiwane miasto... Shocked


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:50, 26 Maj 2015
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1818
Przeczytał: 161 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





j23a napisał:

... Nie cierpię jak mi się ta mapa obraca na ekranie za każdym razem jak skręcam. Rozprasza mnie to potężnie.


he he Smile stara szkola czytania mapy ?
mam tak samo Wink
na polnoc jade do gory a na poludnie w dól. I zawsze z mapa w tankbagu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:58, 26 Maj 2015
j23a
Motonita

 
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 961
Przeczytał: 78 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik





Jotes, o toto właśnie chodzi Smile. Dobrze to ująłeś. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:55, 27 Maj 2015
malybidon
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 249
Przeczytał: 99 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piotrków Tryb./Budziszewice





prek napisał:
Ja się podzielę opinią kolegi, który korzystał po kolei ze wszystkich wersji Tom Toma.
W jego ocenie tegoroczna nowość będąca hybrydą urządzenia do auta i na moto jest gorsza od poprzedniego Ridera. Główny powód to brak możliwości wybrania trasy krętej która dawała naprawdę wiele frajdy z jazdy. Nowa wersja ma opcję trasy ekscytującej ... która w trasie w ramach ciekawych wrażeń poprowadziła nas przez centrum miasta zamiast na około bocznymi drogami.

Co do płynności działania i wodoodporności nie można mieć uwag. Działa jak należy ale przy urządzeniu na moto za tyle pieniędzy nie chodzi tylko o poprawne działanie.


A czy możesz coś więcej napisać o tym braku krętych dróg w nowym Tom Tom Rider. Czy to jest pewna informacja? Bo na stronie chwalą się, że są trzy stopnie "krętości" do wyboru i nazywa się to właśnie "kręte drogi". A prawdę mówiąc to dlatego jestem nią zainteresowany. Jeśli miało by to nie działać to jest to duży minus.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:33, 27 Maj 2015
Raptor
Motocyklista

 
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 464
Przeczytał: 59 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: śląskie





denver_lublin napisał:
Używam Automapy w samochodzie i Garminów na moto i rowerze. Irytuje mnie wprowadzanie miejscowości...


Mam 1,5 roku Garmina , wprowadzanie opcji miasta , bardzo prosto Dokąd- Miasta-Literuj.

Cytat:
A do tego wybór tras, w Am zawsze korzystam z optymalnej, w Garminie niestety tego brak


W garminie zbliżone do optymalnej jest "krótszy czas".


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:51, 27 Maj 2015
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 2907
Przeczytał: 100 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





Raptor napisał:

Mam 1,5 roku Garmina , wprowadzanie opcji miasta , bardzo prosto Dokąd- Miasta-Literuj.


Nie zawsze tak jest... Wszystko zależy od kraju lub mapy - są takie, gdzie najpierw musisz wprowadzić okręg/region/w Rosji kraj, a dopiero potem miasto i konkretną ulicę z numerem. W AM jest np. centrum miasta lub skrzyżowanie ulic cała ulica.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 0:17, 28 Maj 2015
j23a
Motonita

 
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 961
Przeczytał: 78 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik





W tomtomie wkurzające wprowadzanie jest punktów przelotowych (via) - nie ma tam opcji "przejedź w pobliżu". Trzeba mu wskazać konkretny adres, co jest wkurzające bo potem w trakcie drogi navi prowadzi pod ten adres (np. centrum miast) nawet wtedy gdy tylko przez to miasto przelatuje się tranzytem. Przy jednoczesnym braku orientacji mapy "północ na górze" jazda staje się problemem bo trudno jest samemu zdecydować czy jechać daną drogą czy też nie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez j23a dnia Czw 9:31, 28 Maj 2015, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 8:16, 28 Maj 2015
Staszek
Motonita

 
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 938
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Trójmiasto





Edycja: nieaktualne.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Staszek dnia Czw 10:58, 28 Maj 2015, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:32, 28 Maj 2015
j23a
Motonita

 
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 961
Przeczytał: 78 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik





Staszek, masz rację. Ta część postu była niewłaściwa. Embarassed

Już poprawiłem post.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:01, 28 Maj 2015
prek
A1

 
Dołączył: 16 Kwi 2010
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





malybidon napisał:
prek napisał:
Ja się podzielę opinią kolegi, który korzystał po kolei ze wszystkich wersji Tom Toma.
W jego ocenie tegoroczna nowość będąca hybrydą urządzenia do auta i na moto jest gorsza od poprzedniego Ridera. Główny powód to brak możliwości wybrania trasy krętej która dawała naprawdę wiele frajdy z jazdy. Nowa wersja ma opcję trasy ekscytującej ... która w trasie w ramach ciekawych wrażeń poprowadziła nas przez centrum miasta zamiast na około bocznymi drogami.

Co do płynności działania i wodoodporności nie można mieć uwag. Działa jak należy ale przy urządzeniu na moto za tyle pieniędzy nie chodzi tylko o poprawne działanie.


A czy możesz coś więcej napisać o tym braku krętych dróg w nowym Tom Tom Rider. Czy to jest pewna informacja? Bo na stronie chwalą się, że są trzy stopnie "krętości" do wyboru i nazywa się to właśnie "kręte drogi". A prawdę mówiąc to dlatego jestem nią zainteresowany. Jeśli miało by to nie działać to jest to duży minus.



Owszem, są trzy poziomy krętości ale w porównaniu jednopoziomowym wyborem w poprzedniej wersji to jest różnica na minus.
Podróżowałem z kolegą w zeszłym roku po Mazurach i tydzień temu na południu w okolicach Bielska Białej i takie odnieśliśmy subiektywne wrażenia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:35, 28 Maj 2015
prostyelektryk
Motonita

 
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 508
Przeczytał: 59 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk





prek napisał:
... Główny powód to brak możliwości wybrania trasy krętej która dawała naprawdę wiele frajdy z jazdy...
.

Właśnie mam na biurku nowego tomtom rider 400.
Jest opcja normalnej trasy oraz trasy ekscytującej gdzie można wybrać 3 stopnie pożądanej krętości i 3 stopnie oczekiwanej pagórkowatości.
Bawiąc się na sucho wyraźnie widać, że planowana trasa jest dłuższa i bardziej zakręcona.

Dodając jako punkty pośrednie jakieś miasto nawigacja prowadzi przez środek miasta, np. jadąc z Śląska na Mazury przez Warszawę odwiedzimy centrum stolycy. Chcąc ominąć centra trzeba wpisywać jakieś wsie albo palcem wskazać punkt. W AutoMapie jest lepiej bo pyta czy jechać dokładnie przez punkt pośredni czy tylko okolicą.

Nie podoba mi się natomiast w nowym tomtom-ie, że kontrast jest najlepszy przy patrzeniu na nawigację od dołu, patrząc z góry widać słabo. Wolałbym dokładnie na odwrót. Może to tylko mój egzemplarz? Czy ktoś zwrócił też na to uwagę?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:49, 02 Cze 2015
bzyku
Motonita

 
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 650
Przeczytał: 163 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Stalowa Wola





Dopiero teraz zwróciłem uwagę na kontrast. Masz rację. Ale podczas użytkowania nie ma to najmniejszego wpływu na czytanie z niej informacji. Zakupiłem ją na początku maja i przejechałem ok 1350km (info z tomtom'a)i jestem zadowolony z nawigowania. Porównuje ja do wbudowanej w aucie tez tomtom. Inaczej przeliczają trasy na plus dla rider'a 400. Przetrwała porządną ulewę i bardzo dziurawy asfalt( nie odpadła). Dodatkowo dostałem program do tworzenia tras TYRE. Bardzo prosty w obsłudze i można szybko zaplanować trasę na kompie. Na + do nawigacji.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 10:22, 08 Cze 2015
prostyelektryk
Motonita

 
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 508
Przeczytał: 59 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk





Po pierwszych 1000km z tomtom rider 400 nie wrócę już do zwykłej nawigacji w futerałach.
Po początkowej irytacji jest już tylko lepiej.
Obsługa różni się od automapy ale można wszystko znaleźć.
Widoczność w słońcu bez problemów. Podobnie jak obsługa w rękawicy.
Kręte trasy prowadzą takimi drogami, że sam bym ich nie znalazł.
Pokrycie map i adresów nieco ustępuje automapie.
Bardzo praktycznie jest automatyczne włączanie i wyłączanie po przekręceniu kluczyka. Na baterii działa ok 6 godzin.
Opcja przeglądania trasy ustawia północ u góry - kolega się nie zgubi.
Gdy ktoś dzwoni to wyświetla się kontakt i można odebrać/odrzucić połączenie na ekranie nawigacji. Dla zmylenia wyświetla "dzwonisz do".

Gdyby ktoś się przymierzał do zakupu to jestem zainteresowany akcesoriami premium pack.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 12:46, 22 Cze 2015
mariuszu
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ostrowiec Św.





Mam Ridera 400 od kilku dni i wszystko jest ok poza jedną sprawą: drgania uchwytu a w zasadzie samej stacji dokującej w jej części obrotowej - nawigacja w części od uchwytu obrotowego do urządzenia drży, stuka i zachowuje się jakby miała odpaść za chwilę!!! czasem drgania są takie że nie widać co pokazuje ekran. Sam uchwyt w części od kierownicy do stacji dokującej jest stabilny. Zauważyliście coś takiego u siebie???


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 14:15, 22 Cze 2015
prostyelektryk
Motonita

 
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 508
Przeczytał: 59 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk





U mnie trochę drży całe mocowanie (SW Motech na śrubach szyby).
Na samym uchwycie obrotowym nie zauważyłem żadnych luzów.
Trasy którymi prowadzi są rewelacyjne. Wreszcie widze trasę w słońcu. Borykam się za to niekiedy z połaczeniem z interkomem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 14:30, 22 Cze 2015
kalina
Motonita

 
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 617
Przeczytał: 97 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Malbork





Ja z połaczenia z interkomem zrezygnowałem, bo co chwila nawet przy wyłączeniu lektora przerywa mi muzę pikaniem o skręcie czy przejeździe. Mam tt rider 5


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 15:53, 22 Cze 2015
mariuszu
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ostrowiec Św.





prostyelektryk napisał:
U mnie trochę drży całe mocowanie (SW Motech na śrubach szyby).
Na samym uchwycie obrotowym nie zauważyłem żadnych luzów.
Trasy którymi prowadzi są rewelacyjne. Wreszcie widze trasę w słońcu. Borykam się za to niekiedy z połaczeniem z interkomem.

Ja też mam mocowanie na śrubach szyby ale Touratech. Poprzednio na tym mocowaniu miałem Garmina Zumo 220 i było idealnie! Tu natomiast już bez nawigacji jest luz w części obrotowej uchwytu. Co do samej nawigacji tak jak piszesz jest rewelacyjnie Smile Interkomu jeszcze nie testowałem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mariuszu dnia Pon 16:25, 22 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:31, 23 Cze 2015
mariuszu
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ostrowiec Św.





malybidon napisał:
prek napisał:
Ja się podzielę opinią kolegi, który korzystał po kolei ze wszystkich wersji Tom Toma.
W jego ocenie tegoroczna nowość będąca hybrydą urządzenia do auta i na moto jest gorsza od poprzedniego Ridera. Główny powód to brak możliwości wybrania trasy krętej która dawała naprawdę wiele frajdy z jazdy. Nowa wersja ma opcję trasy ekscytującej ... która w trasie w ramach ciekawych wrażeń poprowadziła nas przez centrum miasta zamiast na około bocznymi drogami.

Co do płynności działania i wodoodporności nie można mieć uwag. Działa jak należy ale przy urządzeniu na moto za tyle pieniędzy nie chodzi tylko o poprawne działanie.


A czy możesz coś więcej napisać o tym braku krętych dróg w nowym Tom Tom Rider. Czy to jest pewna informacja? Bo na stronie chwalą się, że są trzy stopnie "krętości" do wyboru i nazywa się to właśnie "kręte drogi". A prawdę mówiąc to dlatego jestem nią zainteresowany. Jeśli miało by to nie działać to jest to duży minus.

Rider 400 oprócz trasy ekscytującej ma możliwość wybrania trasy krętej tak jak jego poprzedni model: w menu aktualnej trasy wybieramy zmień typ trasy i mamy tam kręte drogi. Domyślny typ trasy można ustawić w menu Ustawienia / Planowanie trasy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:34, 23 Cze 2015
Spolski
Motocyklista

 
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 391
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Testowałem wszelkie i w końcu dojrzałem do nawigowania na smartfonie nawet w terenie. Mogę mieć w jednym wszystkie systemy i przełączać się dowolnie. Czasem podczas wycieczki w jakis specyficzny region wygodna na codzień nawigacje się nie sprawdza ale nie ma sensu jej porzucać na dłużej, więc wtedy korzystam z innego softu. I tak robię. Inne programy na Moldawię i Rosję a inne na Zachodnią Europ. Jeszcze inne w teren.
Po co dublować urządzenia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:45, 23 Cze 2015
Staszek
Motonita

 
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 938
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Trójmiasto





Skoro temat Garmin vise Tomtom to powtórzę swój post z innego tematu:
Garmin mnie irytuje, bo od czasu gdy wprowadzono viatole nawigacja "głupieje" przy korzystaniu z opcji unikania.
Unikając płatnych dróg unika wszystkich z viatolami, więc po Polsce prowadzi bezsensownymi zakosami. Co dziwne -gdy pozostawię dopuszczalne drogi płatne a włączę unikanie autostrad i autobahnów (nie wiem czym się różnią te opcje), navi dalej głupieje.
Ustawienie jako pojazdu samochodu osobowego/motocykla nic nie zmienia.
To błąd softwerowy, ale przekreśla na chwilę obecną użyteczność nawigacji w Polsce. Nawigacja to Garmin Zumo 550 - stary model i może dlatego nie aktualizują i nie naprawiają tego błędu w sofcie.

W innych krajach działa poprawnie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:26, 23 Cze 2015
tdm
Motonita

 
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 805
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





Spolski napisał:
Testowałem wszelkie i w końcu dojrzałem do nawigowania na smartfonie nawet w terenie. Mogę mieć w jednym wszystkie systemy i przełączać się dowolnie. Czasem podczas wycieczki w jakis specyficzny region wygodna na codzień nawigacje się nie sprawdza ale nie ma sensu jej porzucać na dłużej, więc wtedy korzystam z innego softu. I tak robię. Inne programy na Moldawię i Rosję a inne na Zachodnią Europ. Jeszcze inne w teren.
Po co dublować urządzenia.


mam tak samo, navi poszła w kąt a smartfona i tak zawsze ze sobą wożę to czemu go nie używać, szczególnie że oprócz gps ma jeszcze wiele innych funkcjonalności. Poza tym tradycyjne nawigacje nie obejmują wielu "dzikich" krajów poza Europą.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Wto 23:28, 23 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:17, 27 Lip 2015
prostyelektryk
Motonita

 
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 508
Przeczytał: 59 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk





Tomtom 400 miło mnie zaskoczył w Rumunii.
Widział wiele dróg których nie było w Automapie. Trasy ekscytujące prowadził głównie po asflatach ale wystarczyło przełączyć na trasę krótką by prowadził szutrami przez las.
Funkcja płynnego powiększania, przesuwania i wskazania palcem miejsca gdzie chcemy jechać całkiem praktyczna.
Żadnych problemów z ładowaniem, widocznością w słońcu czy wstrząsami.
Zapiety na zamek nie wymagał chowania podczas posiłków, zwiedzania etc.
Ostrzeganie przed nielicznymi fotoradarami w RO skuteczne w 100% (mam nadzieję).

Niech jeszcze tylko poprawią współpracę z telefonem i interkomem oraz planowanie na komputerze a będzie super.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:52, 18 Sie 2015
szuwarek
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 299
Przeczytał: 43 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





Niewątpliwe na korzyść TT Rider 400 przemawia cena, bo Zumo od Garmin'a już na wstępie zabija kosztem zakupu. No i to jak ktoś wspomniał, powinny być w TT nowe trzewia, co w dzisiejszych czasach, przy galopującym postępie techniki, zapewne ma znaczenie. Samu już głupi jestem i nie wiem, na co się zdecydować. Miałem w ręku już trzy chińskie nawigacje, fajnie działały z Automapą, do której jestem przyzwyczajony i na którą mam subskrypcję, choć ta wkrótce się kończy. Dylemat, przedłużać, czy kupić TT albo Garmin w wersji LM , gdzie w cenie już mamy aktualizacje? Tylko że bezsprzecznie najlepszą szczegółowość i bazę radarów ma i będzie miała w Polsce Automapa. No i cena chińczyka kusi. Z drugiej zaś jest lepsze wykonanie, gwarancja i w zasadzie brak dalszych kosztów. Bądź tu człowieku mądry...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szuwarek dnia Wto 14:57, 18 Sie 2015, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 7:07, 19 Sie 2015
szuwarek
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 299
Przeczytał: 43 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





A propos - czy któryś z kolegów ze Śląska byłby skłonny zaprezentować Ridera 400? Bardzo jestem ciekaw jak to działa, wygląda na żywo. Może bym się karnął na wycieczkę po regionie Wink No albo zawsze zapraszam w pięknie Beskidy Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 9:14, 24 Sie 2015
prostyelektryk
Motonita

 
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 508
Przeczytał: 59 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk





Możliwość by była, jednak najlprościej zrobić na tzw. Kuźniara tj. kupić przez internet (np. x-kom), pojeździć, a jeśli się nie spodoba to skorzystać z możliwości zwrotu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:22, 12 Paź 2015
Haart
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 353
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





Ja dołącze do pochwał TT. Jechaliśmy w grupie, którą prowadził kolega właśnie z TT - opcja kręte drogi - północne Morawy i Czechy. Trasa do celu krótka, ok 270 km, ale gdybym miał wyznaczyć takimi drogami, ślęczałbym nad Google maps godzinami, przeglądając km po km i może by się udało. A tak start, cel, kręte drogi jedziemy. Jechaliśmy takimi zadupiami i tak rewelacyjnymi drogami, że byłem w szoku jakie niektóre mogą być kręte. Wszystko asfalt, lepszy gorszy, ale asfalt.
Co prawda chłopaki tak zapierdzielali, że miałem mało czasu na podziwianie, ale te kilka spojrzeń wystarczyło, żeby stwierdzić, że jedziemy przez piękne tereny.
Na miejscu, jak szukaliśmy schroniska, to nie było go co prawda ani w TT, ani w Garminie, a był w mojej AutoMapie Smile
Podsumowując AM mam w aucie, mam na moto, jestem przyzwyczajony, trochę nawet lubię, ale do moto, jeśli droga ma być celem, to wybieram TT. Z pkt A do B zaprowadzi w sumie każda, ale zabawa jest z TT.Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Haart dnia Czw 22:35, 19 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:21, 19 Lis 2015
szuwarek
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 299
Przeczytał: 43 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





Chopy, czy TT 400 Rider ma wbudowaną bazę radarów offline, czy też niezbędne jest do tego połączenie z netem przez Bluetooth? Jeżeli tak, a właśnie bawię się takim urządzeniem i na powitanie wołało o połączenie z telefonem, to trochę mnie to zmartwiło. Bo perspektywa permanentnego roamingu w wojażach po świecie jest przerażająca. Powiedzcie, że tak nie jest!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:48, 19 Lis 2015
Lompi
Motonita

 
Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 559
Przeczytał: 89 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białystok





Z tego co TomTom pisze w materiałach marketingowych, to połączenie bluetooth z telefonem i internetem jest konieczny tylko do aktualizacji tej bazy. Wiec chyba pobiera tą bazę i trzyma online, ale nie miałem JESZCZE do czynienia, więc nie mam pewności Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:16, 20 Lis 2015
prostyelektryk
Motonita

 
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 508
Przeczytał: 59 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk





Ostrzeżenia dzialają i bez połaczenia z telefonem.
Baza obejmuje jakieś 30% fotoradarów, jest gorzej niż w automapie.
Choć w Rumunii było 100% (tzn. ostrzegło przed jedynym radarem jaki widziałem)

Transmisja danych potrzebna jest głównie do informacji o ruchu drogowym. Widać na mapie korki i czasem zaleca inną trasę z tego powodu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez prostyelektryk dnia Pią 9:18, 20 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:41, 20 Lis 2015
szuwarek
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 299
Przeczytał: 43 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





No to trochę lipa z tą aktualizacją map, ale co tam Holendrów interesuje jakaś Polska... Bardzo chciałem zostać przy Automapie, bo odpowiada mi w każdym calu. Ale jedynym dostępnym urządzeniem na motocykl, które przyjęło by AM, a ma właściwości porównywalne z TT, czy Garmin Zumo, była TwoNAV Delta. Mam oczywiście na myśli urządzenia firmowe. Choć i tu trzeba się pobawić systemem, żeby AM odpaliła. Niestety, cena za TwoNav jest porażająca, bo za circa 500 - 600 zł taniej mamy TT 400 Rider w wersji Premium Pack. A i tak TwoNav nie ma w zestawie tego, co wskazany wyżej TT 400 Rider PP. Przy czym z kolei można na Delcie odpalić mapy w wielu formatach, co ma znaczenie dla tych, co to jeżdżą, pływają, latają itp. Coś za coś. Ponieważ praktycznie potrzebuję nawigację tylko na motocykl, padło na TT 400 Rrider. Ale póki co nie jest to całkowite spełnienie moich oczekiwań. Nawet oprawa grafiki map, interfejs bardziej podoba mi się w AM. OK, dosyć już, bo zaraz ktoś mądrze zapyta, po cholerę to w takim razie kupowałem Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:52, 20 Lis 2015
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 2907
Przeczytał: 100 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





szuwarek napisał:
No to trochę lipa z tą aktualizacją map, ale co tam Holendrów interesuje jakaś Polska...


Nie rozumiem w czym jest problem... W aktualizacji map, czy bazy fotoradarów...? Jak sobie zrobisz jedno i drugie przez PC-ta w domu, to nie musisz być online. Koledzy Ci to niżej napisali...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:44, 20 Lis 2015
szuwarek
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 299
Przeczytał: 43 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





Nie w tym rzecz. Jestem po aktualizacji. Ubolewam nad niskim stopniem uszczegółowienia, to jest kiepskim pokryciem mapy. Nie ma adresu mojego miejsca pracy, jest za to budynek dwa numery dalej przy tej samej ulicy... Cóż, do pracy trafię i bez gps.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 14:56, 21 Lis 2015
Michko
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 276
Przeczytał: 98 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Szuwarek, ale chyba nie po to używasz nawigacji żeby dojechać dokładnie np. pod nr 102. Nawigacja ma Cię doprowadzić na daną ulicę, numer sam sobie znajdziesz. Wiem że AutoMapa (też jej używam w samochodzie) przyzwyczaiła nas do takich szczegółów ale czy rzeczywiście jest to potrzebne?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Garmin , czy Tom Tom - co wybrać ???
Forum VStromClub Strona Główna -> Hardware
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin