Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Co po dużym VStromie?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle "niesłuszne" (czyli nie V-Strom)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
instruktor
Motonita



Dołączył: 18 Sie 2013
Posty: 839
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łask

PostWysłany: Czw 11:58, 23 Sie 2018    Temat postu:

chrzanek napisał:
No to dla odmiany w starym tysiącu przy 100kmh to często sie zastanawiam czy nie jechać na 5-tce...


...również miałem podobne odczucia podczas testowania...i w nowym i w starym

...a tak na marginesie; jestem na etapie testowym różnych sprzętów i bardzo jestem ciekaw propozycji pomarańczowych o oznaczeniu 1090 adventure... Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez instruktor dnia Czw 12:04, 23 Sie 2018, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4245
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Czw 16:21, 23 Sie 2018    Temat postu:

Korzystając z sezonu ogórkowego w robocie skorzystałem dzisiaj z jazdy próbnej Królową...


CRF1000 Africa Twin, wersja zwykła (nie Adventure Sports), skrzynia manulna, ale z opcjonalnym Quick- i Down-shifterem, siodło standardowe, założone w pozycji "niższej".
Tym razem musiałem trzymać się 60 minut bo już był następny testujący po mnie, więc dużo nie pojeździłem, ale były korki, asfalt pod Wawą, szutrowe uliczki na wiosce. Zanim zacznę merytorycznie muszę lekko krzyknąć... zaje*ista JEST!!! Smile

No dobra, to teraz po kolei:
1. POZYCJA, WYSOKOŚĆ, WAGA itp:
- przy moich 179cm wzrostu standardowe siodło w obniżonej (na początku) czy standardowym położeniu jest OK - podparcie niemal pełnymi stopami, podobnie jak na moim DL1000. Siodło w AT jest chyba wyżej, ale za to jakby węższe więc z dostawaniem do ziemi jest ok;
- kierownica trochę wyżej niż w Vstromie (jakby dać risery tak ok. 3cm) i szersza, bardzo naturalna pozycja za kierownicą, czujesz się jakbyś już jeździł długo tym motocyklem;
- nogi, kolana przy moim wzroście idealnie się wpasowały w budowę motocykla, bak jest wąski co sprawia, że wygodnie jest się o niego zaprzeć i na siedząco i na stojąco;
- na stojąco jest bardzo wygodnie (przypominam 179cm), komfortowo zmienia się biegi stopą, manewruje kierownicą, naprawdę super
ochrona przed wiatrem ze standardową szybą - lepiej niż na standardzie w Vstromie, ale pewnie i tak bym poszedł w deflektor;
- wg danych wersja z manualem nie DCT waży "na mokro" czyli już z wszystkimi płynami 236 kg, w sumie to tylko 8kg więcej niż "mokra waga" mojego Vstroma1000 i przy przestawianiu pod salonem czy przy dystrybutorze to poza tym, że jest wyższa to miałem odczucie podobnej wagi. Zdecydowanie nie było to uczucie walki z nosorożcem jakim było moje Varadero1000.
- napiszę jak w każdym teście motocykla "kiedy ruszysz waga znika" - to oczywiste dla każdego kto jeżdził ciężkim motocyklem, ale AT przy manewrowaniu na 1-nce naprawdę nie wydaje się ciężka. Nie wierzcie mi na słowo - sami spróbujcie:)
2. SILNIK, DYNAMIKA
- jest bardzo dobrze... W trybie URBAN jest fajnie ostro, niemal sportowo, w trybie OFF bardziej miękko (tryby map zapłonu/czułości manetki itp), ale jest elastycznie od dołu już przy 2000 rpm i ciągnie przyjemnie do 6000 rpm, wyżej nie potrzebowałem;
- 7 stopni kontroli trakcji mnie przerosło, wydaje mi się, że więcej jak 3 nie jest się w stanie odczuć, ale co tam, ja jeździłem na 4, a potem chwilę z wyłączonym;
- w komputerze ustawiasz też poziom hamowania silnikiem i naprawdę jest różnica, więc w zależności od tego czy przyzwyczajony jesteś do ostro hamującej silnikiem V-ki czy mięciutkiego R4 to możesz pod siebie ten parametr dostosować, ja ustawiłem drugi poziom po najsilniejszym (chyba były w sumie 4) i było idealnie
- dżwięk seryjnego wydechu powinien być stawiany za przykład, że można mieć fajne basowe brzmienie pomimo spełniania norm, pięknie dudni, ryczy czy jak kto lubi nazwać...
3. SKRZYNIA - osobny punkt o jest o czym pisać...
- najpierw się wytłumaczę: specjalnie nie chciałem wersji z DCT, bo chociaż wierzę w ten system i już miałem okazję go spróbować na NC750X to na teście AT chciałem się skupić na samej jeździe, a nie używając DCT na codzień siłą rzeczy by mnie to przez pierwsze kilkadziesiąt minut rozpraszało;
- egzemplarz testowy miał quick- i down-shifter czyli system wspierający zmianę biegów, dzięki czemu sprzęgła musisz używać tylko w zakresie biegów 0-1. Pozostałem czy to górę czy to w dół zmieniasz samą dżwignią nożną, pamiętając, żeby przy zmianie w górę trzymać odkręcony gaz, a przy redukcji go przymknąć (bez tego system może nie zmienić biegu, naprawdę jest taki mądry:) )
- potrafię w swoim motocyklu zmieniać biegi bez sprzęgła w górę, choć nie jestem fanem, miałem też kiedyś konieczność zmieniania ich przez kilkadziesiąt km również w dół bez sprzęgła jak mi płyn uciekł, ale zapomnijcie o tej katordze... Quickshifter to jest inna jakość, delikatnie podciągasz dżwignię, dodajesz płynnie gazu, a bieg wchodzi jak w masełko i jeszcze wydech zawodowo pierdnie, przy redukcji przymykasz manetkę, lekko stopa w dół, i słychać piękną przegazówkę i masz bieg niżej. Tak mi to od razu przypasowało, że po jeździe testowej zmieniłem kilka razy biegi bez sprzęgła w Vstromie, ale to nie to samo:
- oczywiście nikt nie zabrania używania normalnie sprzęgła;
- tak czy tak skrzynia pracuje precyzyjnie, nie głośno, ale z wyraźnym zaznaczeniem zmiany biegu. No Honda, co tu dużo gadać, w Varadero skrzynia też była perfect
4. ZAWIESZENIE
- to mnie chyba najbardziej urzekło, nic nie regulowałem, na standardowych ustawieniach było: komfortowo na połatanym garbatym afalcie, stabilnie nawet przy 180 km/h na normalnej asfaltowej drodze (ma się rozumieć, że na odcinku testowym zamkniętym dla ruchu...) oraz bardzo pewnie i "miękko" na szutrowo-piaskowych uliczkach między willami i łąkami. No to czego więcej oczekiwać?
Pasowałoby znaleźć jakieś WADY to na upartego wskazałbym dwie rzeczy:
- wąskie manetki, przyzwyczajony jestem do Oxfordów i te w AT były dla mnie za mało mięsiste. Nie zarejestrowałem czy tam były już grzane w serii czy ewentualnie i tak bym zakładał Oxfordy, ale chciałbym mieć trochę grubsze;
- kierunkowskazy - przełącznik jakoś tak inaczej umieszczony, że kilkanaście razie zatrąbiłem próbując wrzucić kierunek. Do tego system automatycznego wyłączania się po manewrze - nie przekonał mnie, parę razy mi się wyłączyły jeszcze przed wykonaniem skrętu, bo po drodze np. ominąłem studzienkę czy wcisnąłem się w prawo żeby ominąć auto.
Już, tak naprawdę wad nie znalazłem, dla mnie PRAWIE IDEAŁSmile
Na koniec już w salonie przymierzyłem się do AT Adventure Sports - jest naprawdę sporo wyższa, chyba też cięższa (?), albo taka się wydaje przez wysokość i siedziało mi się przez szeroki bak dużo mniej wygodnie. Ja bym wersji AS dla siebie na pewno nie wybrał.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MaG dnia Czw 15:50, 22 Sie 2019, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
instruktor
Motonita



Dołączył: 18 Sie 2013
Posty: 839
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łask

PostWysłany: Czw 21:43, 23 Sie 2018    Temat postu:

MaG-u, jak piszesz powyżej, nie będę wierzył na słowo, też dosiądę i nawet pośmigam...
Ale faktycznie, już kilka testów oglądałem w necie i wszyscy zachwyceni...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jonasz
Motonita



Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: trójmiasto -> wielkopolska

PostWysłany: Pią 22:01, 31 Sie 2018    Temat postu:

zapytaj o pakiet serwisowy oc/ac. W Gdansku dawali o wartosci 10% motocykla!! gdzie pozostale marki liczą ok 5%. Niestety towarzystwa ubezpieczeniowe kategoryzują to jako enduro i stawki sa kosmiczne. Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4245
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Śro 8:48, 05 Wrz 2018    Temat postu:

jonasz napisał:
zapytaj o pakiet serwisowy oc/ac. W Gdansku dawali o wartosci 10% motocykla!! gdzie pozostale marki liczą ok 5%. Niestety towarzystwa ubezpieczeniowe kategoryzują to jako enduro i stawki sa kosmiczne. Sad

Hmm... a propos którego z powyższych postów to odpowiedź....? Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nie_ma_wała
A



Dołączył: 18 Sie 2014
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 16:23, 05 Wrz 2018    Temat postu:

Z całym szacunkiem dla wszystkich motocykli i motocyklistów. Pojemności już po 2 litry prawie, 100 koni mechanicznych to obaciach, minimum 150 bo inaczej to nie jedzie, ogólnie im więcej tym lepiej. Zawieszenia ustawiane elektronicznie jakby samemu się nie dało ustawić. Tryby jazdy żeby te pojemności nie zabiły w deszczu wyłącznego z myślenia Adwenczerlansera który już nawet nie używa kluczyka i sprzęgła bo ma keyless, DCT. Mapy to już dawno do lamusa odeszły bo jest nawigacja. Za mocno wieje więc pretensje do szyb, owiewki. Przecież to motocykl to musi wiać. Elektroniczne wyświetlacze, komunikacja ze smartfona. W dupach się Wam poprzewracało.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biblo
moto-psychopata



Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4259
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 78 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Śro 16:41, 05 Wrz 2018    Temat postu:

nie_ma_wała napisał:
Z całym szacunkiem dla wszystkich motocykli i motocyklistów. Pojemności już po 2 litry prawie, 100 koni mechanicznych to obaciach, minimum 150 bo inaczej to nie jedzie, ogólnie im więcej tym lepiej. Zawieszenia ustawiane elektronicznie jakby samemu się nie dało ustawić. Tryby jazdy żeby te pojemności nie zabiły w deszczu wyłącznego z myślenia Adwenczerlansera który już nawet nie używa kluczyka i sprzęgła bo ma keyless, DCT. Mapy to już dawno do lamusa odeszły bo jest nawigacja. Za mocno wieje więc pretensje do szyb, owiewki. Przecież to motocykl to musi wiać. Elektroniczne wyświetlacze, komunikacja ze smartfona. W dupach się Wam poprzewracało.


A tak poza tym, to wszyscy zdrowi?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nie_ma_wała
A



Dołączył: 18 Sie 2014
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 16:57, 05 Wrz 2018    Temat postu:

No chyba nie do końca. I nie mam tu na myśli siebie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LukaszReda
Motocyklista



Dołączył: 12 Maj 2018
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Reda

PostWysłany: Śro 17:20, 05 Wrz 2018    Temat postu:

MaG napisał:

3. SKRZYNIA - osobny punkt o jest o czym pisać...
- najpierw się wytłumaczę: specjalnie nie chciałem wersji z DCT, bo chociaż wierzę w ten system i już miałem okazję go spróbować na NC750X


Poproszę kolegę o opinię o tym motocyklu, chodzi mi w porównaniu do v-stroma, pozycja, silnik, hamulce, ogólne wrażenie, tak mi chodził po głowie ten motocykl zanim zakupiłem DL650 a teraz się zastanawiam gdybym hipotetycznie chciał wymienić moto za 2-3lata na nc750x, byłbym miło zaskoczony czy raczej rozczarowany? Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2515
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Śro 19:56, 05 Wrz 2018    Temat postu:

nie_ma_wała napisał:
Z całym szacunkiem dla wszystkich motocykli i motocyklistów. Pojemności już po 2 litry prawie, 100 koni mechanicznych to obaciach, minimum 150 bo inaczej to nie jedzie, ogólnie im więcej tym lepiej. Zawieszenia ustawiane elektronicznie jakby samemu się nie dało ustawić. Tryby jazdy żeby te pojemności nie zabiły w deszczu wyłącznego z myślenia Adwenczerlansera który już nawet nie używa kluczyka i sprzęgła bo ma keyless, DCT. Mapy to już dawno do lamusa odeszły bo jest nawigacja. Za mocno wieje więc pretensje do szyb, owiewki. Przecież to motocykl to musi wiać. Elektroniczne wyświetlacze, komunikacja ze smartfona. W dupach się Wam poprzewracało.


Rozumiem tenor Twojej wypowiedzi , forme i poze oldskulowego bikera juz mniej.

Sam jestem raczej tradycjonalista, ale zdaje sobie sprawe ze techniki i mody nie zatrzymamy.
Pamietam jeszcze argumenty kupcow przy sprzedazy samochodu z ABS na poczatku lat 90 tych-- "Panie , ABS to ja mam w nodze ! " a sam myslalem ze auto z "automatem" jest obciachem dla prawdziwego kierowcy

I nie wrzucalbym calego forum do jednej szuflady. Ty sam kupujac nowy motocykl tez sie zapewne czyms tam sugerowales poza tym aby mial dwa kola, silnik i kierownice.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4245
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Śro 20:05, 05 Wrz 2018    Temat postu:

LukaszReda napisał:
MaG napisał:

3. SKRZYNIA - osobny punkt o jest o czym pisać...
- najpierw się wytłumaczę: specjalnie nie chciałem wersji z DCT, bo chociaż wierzę w ten system i już miałem okazję go spróbować na NC750X


Poproszę kolegę o opinię o tym motocyklu, chodzi mi w porównaniu do v-stroma, pozycja, silnik, hamulce, ogólne wrażenie, tak mi chodził po głowie ten motocykl zanim zakupiłem DL650 a teraz się zastanawiam gdybym hipotetycznie chciał wymienić moto za 2-3lata na nc750x, byłbym miło zaskoczony czy raczej rozczarowany? Pozdrawiam.


Gdzieś tu na forum pisałem. Jeździłem NC750X w manualu na Majorce przez trzy dni, zrobiłem może 500 km bo to mała wyspa jest. W DCT miał szwagier i jeździłem nią ze trzy razy ..
Będziesz rozczarowany niezależnie od wersji skrzyni. Nc750x to Moto o klasę niżej niż. Dl650 pod każdym względem.
1. Gorszy komfort jazdy - siedzenie, brak osłony przed wiatrem, podgięte nogi.
2. Dynamika - niby "tylko" 10 KM mniej ale to nadal ok.15% mocy hondy, poza tym nie ta charakterystyka, brak momentu, krótkie obroty...
3. Zawieszenie - twarde, miejskie, mały skok
Naked z owiewką ale bez charakteru...
Nie idź tą drogą 😎 jeżeli nie musisz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LukaszReda
Motocyklista



Dołączył: 12 Maj 2018
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Reda

PostWysłany: Śro 20:52, 05 Wrz 2018    Temat postu:

MaG napisał:

Naked z owiewką ale bez charakteru...
Nie idź tą drogą 😎 jeżeli nie musisz.

Tak myślałem ale fajnie jest posłuchać opinii innych, którzy już na tym cudzie motoryzacji jeździli, a z DL-a ciężko będzie zrezygnować, jeżdżę dopiero pierwszy sezon i jedyną wadą jak dla mnie jest skrzynia biegów (choć nie jest to uciążliwa sprawa). Wkurzają mnie też szarpnięcia gdy odkręcę za szybko gaz, ale to pewnie kwestia wyćwiczenia. Dziękuję za informacje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
staszek_s
Motonita



Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 803
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radlin, Śląsk

PostWysłany: Śro 21:36, 05 Wrz 2018    Temat postu:

Z tymi szarpnięciami, przy wolnych manewrach, skrzyżowaniach itp, poradziłem sobie stosując półsprzęgło - spróbuj. To daje większe czucie i dozowalność ciągu niż sam gaz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NIKT
A2



Dołączył: 11 Sie 2017
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Czw 8:25, 06 Wrz 2018    Temat postu:

MaG napisał:


1. Gorszy komfort jazdy - siedzenie, brak osłony przed wiatrem, podgięte nogi.
2. Dynamika - niby "tylko" 10 KM mniej ale to nadal ok.15% mocy hondy, poza tym nie ta charakterystyka, brak momentu, krótkie obroty...
3. Zawieszenie - twarde, miejskie, mały skok


Znajomek zakupił taki sprzęt w zeszłym roku i mówi, że jest fajny ALE przytoczył argumenty powyższe dodatkowo powiedział, że jazda w 2 osoby z kuframi to raczej toczenie się. Spora podatność na wiatr nawet przy wyprzedzaniu tira, "przy 120 wiatr się wzmaga i warto się położyć na zbiorniku (tzn na bagażniku w miejscu zbiornika) do 140 jakoś to idzie potem .... ehhhhh".
Następnie przestałem notować informacje bo 2ch właścicieli zaczęło się sprzeczać na temat spalania - jeden twierdził że na trasie mu pali 3,8 a w mieście max 4,5, drugi że poniżej 6 nie schodzi a w mieście nawet i 7 wypije i wiele innych odnośnie komfortu i drętwiejącego tyłka i nóg.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Barmaran
Motocyklista



Dołączył: 18 Sty 2017
Posty: 268
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sandomierz

PostWysłany: Pon 10:45, 10 Gru 2018    Temat postu:

MaG jak byś porównał AT z DL 1000?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4245
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Wto 14:19, 11 Gru 2018    Temat postu:

Trochę to wynika już z opisu moich wrażeń po jeździe testowej. Subiektywne odczucia, bo każdu szuka trochę czegoś innego w motocyklu i inne wagi przykłada do poszczególnych atrybutów.

Teraz już mogęSmile Moim zdaniem AT jest motocyklem lepszym od Vstroma1000 bo:
1. bardziej uniwersalna, jeżeli ktoś lubi nawet od czasu do czasu zjechać z asfaltu to na AT ma więcej z tego przyjemności, a na asfalcie jest stabilna jak Vstrom. Pewnie w bardzo szybkich ostrych winklach większe koło z przodu mogłoby być minusem, ale ja nie jeżdżę sportowo tylko turystycznie, ewentualna 5-10km/h mniejsza maksymalna prędkość z jaką mógłbym wejść w ten sam zakręt nie ma znaczenia.
2. jest dynamiczniejsza, szybsza, bardziej zrywna, czy jakkolwiek by to opisać - więcej takiego łobuzerskiego funu
3. silnik pracuje z większą kulturą niż nasza V-ka, seryjny wydech brzmi też lepiej, sprzęgła nie słychać Wink
4. po prostu podoba mi się aktualnie bardziej
Minusy to oczywiście wyższa cena i wyższą waga, ale na tle konkurentów to i tak waga lekko-średnia, blisko Vstroma1000.

Na dzisiaj gdybym zmieniał (ale nie zmieniam:) ) motocykl to kupowałbym Afrykę, ma wszystko czego potrzebuję w motocyklu dla siebie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
scyzor_2007
Motonita



Dołączył: 31 Gru 2016
Posty: 758
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 18:52, 12 Gru 2018    Temat postu:

DL daje rade w terenie i na asfalcie , miałem kilka motocykli mocnych ZRX 1200s , GSX1255FA , DL1000 z przerobionym silnikiem ale puki co zostaje przy DL 1000 L5 - https://www.youtube.com/watch?v=cZVQI5nj0UQ

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mati!
Motocyklista



Dołączył: 25 Lis 2014
Posty: 402
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 13:51, 02 Sty 2019    Temat postu:

MaG a jezdziles KTMem? Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4245
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Pią 13:54, 19 Kwi 2019    Temat postu:

Mati! napisał:
MaG a jezdziles KTMem? Razz

Sorry, że z opóźnieniem ale mi Twoje pytanie umknęło.
Niestety nie mam doświadczeń z obecnymi modelami KTM - ktoś wie czy gdzieś w Wawie można dostać KTM na jazdy próbne?
Miałem okazję spróbować parę lat temu "starego" KTM990, to wtedy mnie przeraził, mega dziki i wielki motocykl. Tylko, że wtedy przysiadałem się do niego ze swojego DL650, to różnica też była większa niż teraz.
Ze stajni KTM podoba mi się 1090 i ten nowy 790 i tymi bym się chętnie przejechał, większe krówki po 1190,1290 mnie nie interesują, za dużo żelaza:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2696
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Wto 8:27, 23 Kwi 2019    Temat postu:

MaG napisał:
przejechał, większe krówki po 1190,1290 mnie nie interesują, za dużo żelaza:)


1290 SA to 217kg z pustym bakiem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4245
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Śro 9:42, 24 Kwi 2019    Temat postu:

express napisał:
MaG napisał:
przejechał, większe krówki po 1190,1290 mnie nie interesują, za dużo żelaza:)


1290 SA to 217kg z pustym bakiem.


KTM 1090 tą "dry weight" ma 207 kg czyli tyle co mój Vstrom 1000...Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MaG dnia Śro 9:44, 24 Kwi 2019, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jonasz
Motonita



Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: trójmiasto -> wielkopolska

PostWysłany: Śro 11:14, 24 Kwi 2019    Temat postu:

zanim zdecydujecie się na KTM-a 790: https://www.youtube.com/watch?v=EdL92jtMysk

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4245
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Czw 16:23, 22 Sie 2019    Temat postu:

Dzisiaj korzystając z info od Roadrunnera miałewm okazję pojeździć przez trochę ponad godzinę nowym gorącym towarem czyli Yamaha Tenere 700



Na gorąco opiszę swoje wrażenia, bo jest to motocykl, który rozważam jako następcę mojego DL1000.
1. Ogólne wrażenia
Motocykl wygląda jak duże enduro, jest wysoki, wąski, niemal pionowa owiewka kojarzy się z dakarówkami. Moim zdaniem jest ładny, ale nie każdy się zgodzi.
Jest jak na 2019 rok mega prosty - monochromatycznyn LCD wyświetla tylko niezbędne rzeczy - dystans, spalanie, temperaturę, poziom paliwa. Opcji do wyboru jest też znacznie mniej niż w dużych turystycznych "enduro" - właściwie poza włączeniem/wyłączeniem ABS (osobny manulany przycisk na "tablecie" - wyłącza i przód i tył) to nie ma co ustawiać - nie ma TCS, nie ma zmiennych map zapłonu, nie ma różnych "czułości" ABS, nie ma różnych poziomów hamowania silnikiem itp. Dla wielu to pewnie minus, dla mnie plus - po prostu wsiadasz, odpalasz i jedziesz:)
2. Pozycja na motocyklu
Przy moich 179cm wzrostu siedziało mi się na niej bardzo wygodnie, nogami sięgałem do ziemi (nie pełnymi obydwoma stopami, w sam raz), kolana ugięte komfortowo, siedzi się wyżej niż na DL1000. Kierownica szeroka, dość wysoka, uchwyt pewny, kąt klamek idealnie dopasowany, wszystkie przełączniki na miejscu. Siedzenie jest twarde i dość wąskie - osoby z większą ilością "ciałka" mogą mieć niewygodnie ze względu na małą szerokość siodła. Kolana dobrze się wpisują w bak. Na stojąco jest również wygodnie, naturalnie, aż się chce wstawaćSmile
3. Silnik, skrzynia, dynamika, hamulce
Silnik znany z MT07, ale chyba coś dłubnięty, bo sprawia wrażenie, że lepiej ciągnie od dołu, chętnie się też wkręca na obroty. Elastyczny, na 6-tce można sprawnie przyspieszać od ok.85 km/h, jechać bez szarpania da się nawet i 70km/h. W zakresie do 140 km/h jest bardzo dynamiczny, reaguje na manetkę momentalnie, biegi są też chyba krótsze co przekłada się na szybki start. Bez problemu koło idzie do góry:) Powyżej 140-150 km/h dynamika spada, przyspieszanie nie jest już tak dynamiczne. Maksymalnej nie miałem okazji sprawdzić, jechałem max.160km/h
Skrzynia pracuje gładko, pewnie, bez zarzutu. Hamowanie silnikiem wydaje mi się, że słabsze niż w DL1000, ale nadal jest, działaSmile
Hamulce działają bardzo dobrze - wyraźnie odczuwalny tył, przód "dwupalcowy". Przy hamowaniu przód trochę nurkuje (skok zawieszenia jest spory), idzie się przyzwyczaić.
4.Wrażenia z jazdy
Zacznę od tego, że kiedyś bardzo mi się podobała XT660Z, ale po jeździe próbnej nią byłem rozczarowany mocą, dynamiką, wibracjami. Tutaj nic takiego nie miało miejsca - do jazdy solo silnik jest więcej niż wystarczający, ruchy manetką zapewniają zabawę na drodze jak na supermoto, nie brakuje dołu, nie brakuje góry, jest płynnie, elastycznie, bez wibracji (pamiętajmy, że na codzień jeżdżę dużą V-ką...).
Osobne zdanie dedykuję seryjnemu wydechowi - SUPER!!! Na niskich obrotach popierduje jak rasowe enduraki, a jednocześnie nie jest głośny przy większych prędkościach. Przegazówki akcentuje jak jakiś akrap, piękna muzyka.
Jedzie się jak... na dużym enduro - jest wysoko, jest miękko, wszelkie dziury zawieszenie wybiera fantastycznie, na wrędnych tych takich żółto-czarnych "policjantach" nawet nie trzeba zwalniać - przelatywałem po nich ok.50-60km/h, zawias daje radę.
Na ciasnych łukach (kto zna zakręty w Nuna to wie o jakich piszę) prowadzi się pewnie, ale czuć, że to enduro, przód jest miękki, na pewno nie da się tak jechać na limicie jak na moim DL1000.
Siedzenie po godzinie nie dawało się we znaki, ale pewnie na dłuższe trasy coś bym w nim zmieniał.
Manewrowanie, zawracanie, przeciskanie się w korkach - idealnie, kierownica jest naprawdę wysoko.
Zjechałem na 10 minut do lasu, żaden tam off, ale miło było... nie słyszeć pracy zawieszenia na korzeniach, dołach czy karbach ziemnych. Trochę się czułem jak na DR350, +5 do umiejętności w off - moto robi dobrą robotę za kierownika.
5.Podsumowanie
Yamaha jest zupełnie innym motocyklem niż Vstrom, GS czy Tiger - to takie prawdziwe turystyczne enduro, motocykl adventure czy jak zwać tą klasę. Dla kogoś kto potrzebuje polecieć 1500 km autostradą to będzie kiepski wybór (choć oczywiście da się jak każdym motocyklem), ale dla kogoś kto podróżuje poza autostradami i lubi tym samym motocyklem poszaleć po winklach w Alpach, a potem przebić się przez szutrówki Albanii to jest wybór bardzo dobry. Waga i poręczność stawia Yamahę wyżej od AT do takiego adventurowania.
Czy ją kupię? Zobaczymy, cena jest mocnym punktem tego motocykla względem AT, prostota i waga kolejnymi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tuumk
Motocyklista



Dołączył: 01 Gru 2014
Posty: 237
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mrozy

PostWysłany: Pią 9:28, 23 Sie 2019    Temat postu:

Cześć,
Ja też w trakcie jak wystawiłem swojego 1000-ca zastanawiałem się co następne
opcja była na KTM1290, super tenere 1200 i gs 1200.
Wygląd jest dla mnie też ważny i akurat te mi sie podobają.
KTM odpadł, bo doszedłem do wniosku że to moto jednak nie dla mnie (męczył by się ze mną Smile ) trzeba mieć zacięcie i temperament do tej zabawki. Maszyna wg mnie stworzona do terenu. Na minus jednak spalanie no i brak wału a tym razem chciałem go mieć.
Tenera odpadła ze względu na masę i powiem szczerze słabo mi sie nią jeździło w mieście z tego powodu. Jednak w trakcie jazdy pomiedzy samochodami czułem tą masę.
gs1200 tez odpadł bo dałem namówić się na gs1250.
i oto on Smile

Pierwsze tysiąc km już zrobione i jak dla mnie brak minusów poza ceną zakupu i niską szybą.
Zmienne fazy rozrządu robią robotę dynamika niesamowita.
prowadzenie w winklach jak po sznurku(moim zdaniem moj DL1000 wcale gorzej akurat ppod tym względem nie wypadał). Wyświetlacz chyba aktualnie najlepszy z jakim się spotkałem. Prędkości przelotowe 150-160km/h to to czego brakowało mi w DL1000 - niby lecial tyle ale spalanie i praca silnika sugerowała żeby zwolnić Smile. Zauważalny jest też większy promien skrętu w porównaniu do DL`a. Jeszcze tylko wymiana szyby na wyższą i moto jak dla mnie ideał.
Latam głównie po asfaltach i od święta jakieś utwardzone dukty leśne i to moto jest dla mnie w sam raz Smile.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spokrob
Maniak motocyklowy



Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 1327
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Pią 9:57, 23 Sie 2019    Temat postu:

Tenerka 700 jest ciekawa i to z pewnością super motocykl, ale przyznam że wizualnie to nie moja bajka...no chyba że na żywo prezentuje się inaczej 🤔 taka trochę zabawka, nie wygląda jak poważny motcykl dla faceta 🏍😉
natomiast GS...hmmm...co tu dużo gadać - klasa! 😉 a w sprawie prędkości przelotowej to ostatnio wracałem A1 dużym DLem takim jak
Twój i przelotowe 150/170 nie było dla niego żadnym problemem 👍


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Spokrob dnia Pią 10:03, 23 Sie 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Struna
Motonita



Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 533
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków / Skawina

PostWysłany: Pią 10:14, 23 Sie 2019    Temat postu:

Te prędkości to nie problem, tylko spalanie wyraźnie wzrasta ( oleju też Smile )

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4245
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Pią 10:18, 23 Sie 2019    Temat postu:

Spokrob napisał:
Tenerka 700 jest ciekawa i to z pewnością super motocykl, ale przyznam że wizualnie to nie moja bajka...no chyba że na żywo prezentuje się inaczej 🤔 taka trochę zabawka, nie wygląda jak poważny motcykl dla faceta 🏍😉
natomiast GS...hmmm...co tu dużo gadać - klasa! 😉 a w sprawie prędkości przelotowej to ostatnio wracałem A1 dużym DLem takim jak
Twój i przelotowe 150/170 nie było dla niego żadnym problemem 👍


Robert, wiem że jesteś dużym facetem, ale gwarantuje Ci że przy czy na Tenerze wyglądałbyś równie męsko:) To wbrew pozorom spory motocykl, wysoki, z szeroką kierownicą i moim zdaniem... właśnie bardzo męskim charakterem - ostre linie nadwozia, transformersowa lampa, opony sugerujące, że oto nadjeżdża Teddy Błażusiak:)
W salonie stała jeszcze w ładniejszym IMO malowaniu - to podobno ostatnia z serii za 41 K PLN u tego dealera...


Co do przelotowych 160-170 km/h - tak jak napisałem, wydaje mi się, że na Tenerce mogłoby to być męczące, ale nie sprawdzałem. Osobiście unikam takich przelotów jak mogę, wolę na miejscu spędzić 1-2 dni mniej, ale po drodze też mieć frajdę z jazdy. Wiadomo, że czasem trzeba, tylko tak naprawdę różnica w prędkości przelotowej między 140 km/h (spokojnie T700 da się jechać), powiedzmy tymi 170 km/h to 300km dystansu na przestrzeni 10h jazd lub pojechania 10 zamiast 8h. Wszystko siedzi w głowie...Smile
Dla jasności - nie namawiam nikogo do zakupu, wydaje mi się po prostu, że wielu z nas popada w narzucony marketingową narracją producentów wyścig po większe, mocniejsze, cięższe motocykle jakby to te parametry sprawiały najwięcej frajdy na wyjeździe w Rumunii, Albanii czy Alpach.
Jeżeli o mnie chodzi, to o ile między moim DL1000 a T700 mam rozterki, to między DL650 a T700 rozterek bym nie miał i kupił Yamahę.

W salonie była jeszcze jedna piękność i to na sprzedaż:


Wyobraź sobie przelotowe na tym sprzęcie, a założę się, że banan na wyprawie w Alpy by mi z gęby nie schodziłSmile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spokrob
Maniak motocyklowy



Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 1327
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Pią 10:42, 23 Sie 2019    Temat postu:

jestem pewien że ten motocykl na żywo wygląda dużo lepiej niż na zdjęciach 👍😉 tu sprawia wrażenie wysokiego i bardzo wąskiego...ale z pewnością to bardzo dobry sprzęt i za dobre pieniądze, co do tego nie mam złudzeń👍 prędkości przelowowych które podałem również nie polecam bo przyjemność z jazdy jest żadna, ale czasami trzeba pogonić jak do domu kawał drogi a autostrad mało...🙁 MZ(chyba, bo nasza Gazela jest bardzo podobna) to inna liga, dziś nie wygląda imponująco ale jak mój ojciec miał taką to myślałem że już nic lepszego na świecie nie ma...aż trudno dziś uwierzyć jak się myliłem...jak strasznie byliśmy w tyle za zachodem czy też Japonia...🙁 ale wygląda nadal pięknie!😍

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Spokrob dnia Pią 10:45, 23 Sie 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4245
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Pią 11:14, 23 Sie 2019    Temat postu:

Spokrob napisał:
jestem pewien że ten motocykl na żywo wygląda dużo lepiej niż na zdjęciach 👍😉 tu sprawia wrażenie wysokiego i bardzo wąskiego...ale z pewnością to bardzo dobry sprzęt i za dobre pieniądze, co do tego nie mam złudzeń👍 prędkości przelowowych które podałem również nie polecam bo przyjemność z jazdy jest żadna, ale czasami trzeba pogonić jak do domu kawał drogi a autostrad mało...🙁 MZ(chyba, bo nasza Gazela jest bardzo podobna) to inna liga, dziś nie wygląda imponująco ale jak mój ojciec miał taką to myślałem że już nic lepszego na świecie nie ma...aż trudno dziś uwierzyć jak się myliłem...jak strasznie byliśmy w tyle za zachodem czy też Japonia...🙁 ale wygląda nadal pięknie!😍


Tak tak to MZ Trophy:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chrzanek
Motonita



Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 718
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 19:03, 24 Sie 2019    Temat postu:

MaG: może pytanie z serii dziwnych ale jak oceniasz ochronę przed wiatrem w tej tenerce?
Wspomniałeś że rozbujałeś kuter do 160kmh...

Niestety "nowy" DL w porównaniu do starego wypada blado, a jak widzę takie ultrawąskie motocykle to wydaje mi się że jest gorzej.

Nie jestem zwolennikiem latania 150-170 po autostradach, ale jak nie mogę jechać 120 z otwartą szybą w kasku to dla mnie jest d**a nie motocykl turystyczny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pepo
Motonita



Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 643
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Nie 18:56, 25 Sie 2019    Temat postu:

Ni cholery mi się ten motocykl nie podoba.... Rozumiem walory jezdne i terenowe ale motor też musi cieszyć oko. No ni uj. Taka wąska "wystraszona koza". Pewnie dlatego też z Chrzankiem dalej ujeżdżamy nasze "mechaniczne pomarańcze".
KTM... podoba mi się (jest pomarańczowy ! ) ale wysoki za bardzo (840 cm) i ... drogi jak na mnie obecnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4245
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Nie 20:23, 25 Sie 2019    Temat postu:

Kwestia gustu, ciężko dyskutować.... Co do szyby na pewno wymaga wymiany na wyższą/szerszą lub dołożenia górnego i bocznych deflektorów, ale nie jest tak źle jak sugeruje pierwszy rzut oka.
T700 to jednak bardziej motocykl adventure niż podróżny, trochę inne priorytety 😎


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chrzanek
Motonita



Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 718
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 9:17, 26 Sie 2019    Temat postu:

MaG napisał:
T700 to jednak bardziej motocykl adventure niż podróżny, trochę inne priorytety 😎


Pełna zgoda Smile
Podoba mi się że yamaha na bazie jednego silnika robi 4 różne motocykle - duża szansa że w czyjś gust trafi.
Jestem ciekawy tenery więc pewnie sie przejadę, jeżeli nie teraz to na pewno wiosną


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mieso
A1



Dołączył: 10 Kwi 2018
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pyskowice

PostWysłany: Pią 18:46, 11 Paź 2019    Temat postu:

Cześć,

Ja po wielu rozważaniach po dużym Stromie zdecydowałem się na KTM. Jeździłem GS-em, Tenerą i nowym Stromem. KTM ma jednak swój charakter, nie jest to kolejny GS na drodze, technicznie sporo przed Tenerą, frajda z jazdy większa niż w Stromie. Na razie się docieramy, ale na pewno się zaprzyjaźnimy na długie lata. Wygląda obłędnie, zwłaszcza w tym matowym malowaniu, mógłbym siedzieć i patrzeć na niego godzinami Smile



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krystek
A1



Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 19:38, 11 Paź 2019    Temat postu:

Gratuluje. Fajny. Może zastąpi kiedyś mojego 1190 Adventure.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jonasz
Motonita



Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: trójmiasto -> wielkopolska

PostWysłany: Pią 21:35, 11 Paź 2019    Temat postu:

Gratulacje!
I obyś nie miał takich problemów: https://www.youtube.com/watch?v=U9RikXwRmNs

Swoją drogą daj znać za jakiś czas czy wszystko ok bo jest sporo w necie o usterkach KTMów...
Pytanie czy to zły PR czy rzeczywistość...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 22:07, 11 Paź 2019    Temat postu:

Pewnie się tak samo psują jak wszystkie inne.
Elektronika wykańcza wszystko.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Struna
Motonita



Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 533
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków / Skawina

PostWysłany: Pią 22:36, 11 Paź 2019    Temat postu:

jonasz napisał:
obyś nie miał takich problemów

Motek wyczuł, że jeździec nie do końca jest zdecydowany czy aby jest "READY TO RACE" więc czekał i dopytywał czy decyzja zapadła Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mieso
A1



Dołączył: 10 Kwi 2018
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pyskowice

PostWysłany: Sob 9:39, 12 Paź 2019    Temat postu:

O przygodach z KTM też wiele czytałem, podobnie jak z GS (z GS to nawet z pierwszej ręki, natomiast to pewnie z powodu ich większej liczby jeżdżących po drogach). Gdybym zdecydował się kupić motocykl tylko przeznaczony do podróżowania, to zdecydowałbym się na Tenerę. Jednak dla mnie motocykl ma w sobie coś z odrobiny szaleństwa, lansu, nawet "w około komina" jest przygodą, dlatego zdecydowałem się na KTM. Każdy inny wybór byłby jakimś kompromisem, a ja nie wiem czy jeszcze kiedykolwiek będę miał szansę na zakup nowego moto. Nawet, jeśli kiedyś mnie zawiedzie, to nie będę żałował spełnionego marzenia.
Mam nadzieję, że trafiłem na dobry egzemplarz. W Poznaniu serwisuje się taki z przebiegiem ok 90 tyś, i bez żadnych przygód. Obym też miał tyle szczęścia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chmarnik
Maniak motocyklowy



Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 1201
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wieluń

PostWysłany: Sob 16:54, 12 Paź 2019    Temat postu:

Look tego moto jest niesamowity. Życzę by był bezproblemowy. Jednak silniki lc4, lc8 to legenda. Jeździ ich mnóstwo. Będzie dobrze 👍.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mieso
A1



Dołączył: 10 Kwi 2018
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pyskowice

PostWysłany: Nie 18:34, 13 Paź 2019    Temat postu:

Jedyne, czego KTM-owi brakuje, to takiego zajebistego forum jak ma Strom Smile Wszystkie które oglądałem, to takie jakieś słabo aktywne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 20:12, 13 Paź 2019    Temat postu:

To co Yamaha super Tenere 1200 jest taka zarąbista?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cynek
Forumowy Poeta
Forumowy Poeta



Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 3292
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 10:05, 14 Paź 2019    Temat postu:

mieso napisał:
Jedyne, czego KTM-owi brakuje, to takiego zajebistego forum jak ma Strom Smile Wszystkie które oglądałem, to takie jakieś słabo aktywne.


Jak chcesz zobaczyć martwe forum, to wejdź na Moto Guzzi Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biblo
moto-psychopata



Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4259
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 78 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Pon 12:05, 14 Paź 2019    Temat postu:

Albo na Tigerforum Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hmarek
Motonita



Dołączył: 10 Cze 2013
Posty: 733
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Ursynów

PostWysłany: Pon 13:00, 14 Paź 2019    Temat postu:

Hehe, no to i ja... Wink
polskie forum Supertenery 1200 przetrwało może ze 2 lata, a potem umarło śmiercią naturalną.
Jest tylko grupa na FB


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jonasz
Motonita



Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: trójmiasto -> wielkopolska

PostWysłany: Pon 14:48, 14 Paź 2019    Temat postu:

hmarek napisał:
Hehe, no to i ja... Wink
polskie forum Supertenery 1200 przetrwało może ze 2 lata, a potem umarło śmiercią naturalną.
Jest tylko grupa na FB


to trochę bardziej skomplikowana historia...
Kolega który zarejestrował i prowadził stronę forum ST zginął w wypadku samochodowym dwa lata temu... i dopiero teraz domena została odzyskana....

Ale generalnie FB jest niestety częściej używany niż fora...
VStromowych grup na FB jest przynajmniej kilka...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hmarek
Motonita



Dołączył: 10 Cze 2013
Posty: 733
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Ursynów

PostWysłany: Pon 22:37, 14 Paź 2019    Temat postu:

jonasz napisał:
hmarek napisał:
Hehe, no to i ja... Wink
polskie forum Supertenery 1200 przetrwało może ze 2 lata, a potem umarło śmiercią naturalną.
Jest tylko grupa na FB


to trochę bardziej skomplikowana historia...
Kolega który zarejestrował i prowadził stronę forum ST zginął w wypadku samochodowym dwa lata temu... i dopiero teraz domena została odzyskana....

Ale generalnie FB jest niestety częściej używany niż fora...
VStromowych grup na FB jest przynajmniej kilka...


Jonasz wiem 😉, to był skrót specjalnie bez wchodzenia w szczegóły.
Sam pomagałem troszkę w odzyskiwaniu tej domeny i jest odzyskana już około rok remu.
sorki za OT


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4245
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Wto 11:17, 15 Paź 2019    Temat postu:

hmarek napisał:

sorki za OT

W drodze wyjątku WYBACZAM:) ale żeby mi to było ostatni raz!Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
odyniec
Motonita



Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gorzów Wlkp.

PostWysłany: Wto 15:42, 15 Paź 2019    Temat postu:

MaG napisał:

CRF1000 Africa Twin, wersja zwykła (nie Adventure Sports), skrzynia manulna, ale z opcjonalnym Quick- i Down-shifterem, siodło standardowe, założone w pozycji "niższej".
Tym razem musiałem trzymać się 60 minut bo już był następny testujący po mnie, więc dużo nie pojeździłem, ale były korki, asfalt pod Wawą, szutrowe uliczki na wiosce. Zanim zacznę merytorycznie muszę lekko krzyknąć... zaje*ista JEST!!! Smile


Z zalet po mojej jeździe próbnej tak:
Pozycja jest mega wygodna
bardzo dobra ochrona przed wiatrem
jeździłem DCT i chętnie tak bym wybrał
zawieszenie idealne na gorsze drogi.

Największą wadą dla mnie był silnik, a w zasadzie to jak pracował w niższym zakresie obrotów.
O ile właścicielom Vstromów może to nie przeszkadzać, o tyle jak obecnie jeżdżę na litrowym rzędowym 4-ro cylindrowym silniku to na afryce czułem się tragicznie. Trzęsło to, szarpało, itd. Nie czułem się dobrze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vorenus
Maniak motocyklowy



Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1307
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Wwy

PostWysłany: Śro 7:54, 16 Paź 2019    Temat postu:

odyniec napisał:


Z zalet po mojej jeździe próbnej tak:
Pozycja jest mega wygodna
bardzo dobra ochrona przed wiatrem
jeździłem DCT i chętnie tak bym wybrał
zawieszenie idealne na gorsze drogi.

Największą wadą dla mnie był silnik, a w zasadzie to jak pracował w niższym zakresie obrotów.
O ile właścicielom Vstromów może to nie przeszkadzać, o tyle jak obecnie jeżdżę na litrowym rzędowym 4-ro cylindrowym silniku to na afryce czułem się tragicznie. Trzęsło to, szarpało, itd. Nie czułem się dobrze.


Nie zgodzę się zarówno co do części zalet jak i wad.
Od roku jeżdżę Afryką Adventure Sports (przejechane 17k) i moim zdaniem akurat ochrona przed wiatrem szałowa nie jest. Mi to za bardzo nie przeszkadza, bo np. w upalne dni jest dobre wietrzenie a w te zimne po prostu trzeba się ubrać Wink
Kolejna rzecz z którą się nie zgodzę to szarpanie silnika. Moim zdaniem to VStrom szarpie na wolnych obrotach podczas gdy Afra bardzo fajnie oddaje moment. Silnik się budzi do życia powyżej 3k obrotów i tu już silnik Suzuki (mimo delikatnie wyższej mocy) nie ma czego szukać.
W moim przypadku było to cudowne 17.000 km i jestem bardzo zadowolony z dokonanego wyboru.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle "niesłuszne" (czyli nie V-Strom) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin