VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle "niesłuszne" (czyli nie V-Strom) -> Duże enduro dla dwojga ON/OFF Road, jak nie V-Strom, to co ?
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Duże enduro dla dwojga ON/OFF Road, jak nie V-Strom, to co ?
PostWysłany: Pią 16:38, 24 Kwi 2015
karooluss
A1

 
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chrzanów





Witam serdecznie!
To mój pierwszy post na forum, dlatego przywitam sięSmile
Do tąd ujeżdżam skuter Malaguti Madison 250 ccm i o ile na początek dawał mi frajdę (pierwszy motocykl) to teraz szukam już czegoś znacznie "poważniejszego". Mierze całe 194 cm przy ok 95 kg wagi. Często zdarza mi się brać na plecak żonę i bardzo lubię zbaczać z asfaltu na offroad.
Mam budżet ok 14000 zł i od kiedy zauważyłem DL650 , czytam dużo pozytywnych opinii - małę spalanie, wygoda, dobrze chroni przed wiatrem etc, mimo wszystko podobno nie jest tak idealny w terenie.
teren dla mnie to szuter, górska ścieżka pod/z górki których w moich okolicach nie brakuje. (Chrzanów)

Myślicie że DL650 da sobie radę w w/w warunkach?

Ciekawą alternatywą byłby Transalp 650, ale... troche brakuje mu mocy, i jakby nie patrzeć jest mniejszy (siedziałem) i więcej pali. Czy wobec tego jest coś równie godnego polecenia dla takich wymagań?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 17:11, 24 Kwi 2015
STACHU
A

 
Dołączył: 27 Lip 2012
Posty: 158
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





DL 650/1000 lub BMW F650 GS Dakar (biorąc pod uwagę Twoją posturę będzie w sam raz:) )


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 17:15, 24 Kwi 2015
Marulin
Motonita

 
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 636
Przeczytał: 89 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lądek-Zdrój





pierwsze co pomyślałem to XT660z, ale jak we dwójkę to BMW 800GS


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 17:28, 24 Kwi 2015
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 2907
Przeczytał: 112 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





Jakiś większy KTM...tak koło tysiąca ccm...?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 17:44, 24 Kwi 2015
Vater
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 405
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubliniec





Varadero też da radę Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 18:16, 24 Kwi 2015
Matt
Motonita

 
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1072
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Jędrzejów/Kraków





Chyba nikt nie spojrzał na dość ograniczony budżet jak dla dwojga.
Za takie pieniądze to tylko DL650, Versys 650, DL1000, (varadero to kupisz na gaźnikach czyli spalanie 8 i więcej). Niestety w tej kasie nic lepszego nie wymyślisz.

Chyba, że kupisz szosówkę - bo po takim off też szosówką przejedziesz. Typu bandit 1200/1250, fazer 1000, itd. Wtedy na pewno nie będzie mulić w dwie osoby.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 18:20, 24 Kwi 2015
Staszek
Motonita

 
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 938
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Trójmiasto





Pomijając kwestię budżetu to BMW800GS dla dwojga to średni pomysł. Przynajmniej do dłuższych podróży.
Varadero gaźnikowe i ponad 8 litrów to raczej przy autostradowych prędkościach. Przy normalnych będzie to jednak mniej. A wygoda dla dwojga, elastyczność znakomita. No i gabaryty przy posturze założyciela tematu w sam raz.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 18:47, 24 Kwi 2015
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 938
Przeczytał: 52 tematy

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Staszek napisał:
Pomijając kwestię budżetu to BMW800GS dla dwojga to średni pomysł. Przynajmniej do dłuższych podróży.

Oj tam oj tam Wink .

Jak Trampolina 650 ma za mało mocy, to na pewno wszystkie jednocylindrowce odpadną, bo tam masz ok 50KM...
Z dwucylindrowców conieco jest...
Młodsze rocznikiem to 800GS, Tiger 800XC, no i 1200GS, Supertenery, Tiger 1200, KTM950/990/1190/1290 itd... Ale nie ten budżet.
Z kolei bardziej w budżecie to wspomniane Trampki, czy Afryka i stara Tenera... Ale to choć klasyki, to jednak już będą leciwe.

Co do DLa to nie raz znajdziesz tu na forum kłótnie odnośnie terenowości Razz. Ktoś w marketingu bez porozumienia z inżynierami wstawił go w kategorię ENDURO i jest zamieszanie Razz.
Ale jeżeli mają to być szutry, lub ubite górskie kamieniste ścieżki to da radę. Założysz odpowiedni pakiet opon i osłon i na początek wystarczy Wink ...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 19:18, 24 Kwi 2015
Marulin
Motonita

 
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 636
Przeczytał: 89 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lądek-Zdrój





Wszystko zależy co uważasz za off. Varadero w teren... Dobre!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 19:32, 24 Kwi 2015
Staszek
Motonita

 
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 938
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Trójmiasto





Na ścieżki w górę i w dół oraz szuter da radę, a takie trasy założyciel tematu określił jako off.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 19:44, 24 Kwi 2015
CZARO
Motocyklista

 
Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białytsok xt660z tenere





Varadero w teren to już chyba przegięcie (waga,prześwit,skok zawieszenia)......
fazer1000 jak już Matt napisał nie będzie mulić oj nie będzie Smile..... jest jedno ale, po skuterze pojeździj czymś pomiędzy np. właśnie dl-em bo kilofazer to już naprawdę super konkretny zapierdalacz z wygodną pozycją do jazdy,o szutrach raczej zapomnij ,ani opony ani moc silnika(a raczej moment idący od samiutkiego dołu) nie będzie ci pomagać w jeżdżeniu poza asfaltem
najlepszym rozwiązaniem asfalt/teren jest tenera 660z ale ma za mało mocy i na dwie osoby może być ciut za filigranowa no i budżet nie obejmie ....(no jeszcze 800gs ale tam budżet jeszcze większy, ale mocy już starcza Smile )....
nic poza dl-em 650 raczej nie znajdziesz mówimy o rozsądnych zakupach(stan/rocznik/przebieg/zmęczenie motocykla) w miarę spory gabarytowo,naprawdę ekonomiczny, i jak już było napisane dasz opony dualowe ,osłonę pod silnik i będzie pan zadowolony ..przy twoim wzroście koniecznie podnieść kierownicę trzeba, koszt i czas nie duży a komfort na siedząco i stojąco diametralnie lepsze....tylko trzeba pamiętać że dl to nie terenówka !!! ale po przesiadce ze skutera to będzie kosmiczna przesiadka jeśli chodzi o możliwości pojechania poza czarnym......


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez CZARO dnia Pią 19:52, 24 Kwi 2015, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:23, 24 Kwi 2015
Marulin
Motonita

 
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 636
Przeczytał: 89 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lądek-Zdrój





Tyle że DL ma mały prześwit i dość duży rozstaw. Przy dwóch osobach na pokładzie jest tak sobie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:37, 24 Kwi 2015
Vater
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 405
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubliniec





Swego czasu przymierzałem się do zakupu Varadera i widziałem co ten sprzęt potrafi robić w terenie. Na pewno do turystyków bym go nie zaliczył. Jednak gabarytowo nie dla mnie - czułem się jak na bizonie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:58, 24 Kwi 2015
karooluss
A1

 
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chrzanów





Wielkie danke za grom odpowiedzi:) raczej jednocylindrowce odpadają , choć z plecaczkiem to ja w teren nie będę się wybierał, wtedy tylko asfalt , no ale w komplecie ważymy sobie trochę Very Happy ok 160 kg ,tak więc moc DL650 byłaby w sumie wystarczająca ale mniej to lepiej nie zachodzić. Varadero... hmm to duży motocykl dla dużych ludzi, myślę że na asfalcie i szuterkach dalby radę w 100% nie wiem tylko jak ze wspomnianymi ścieżakami prowadzącymi pod górkę, a potem z górki na pazurki .. ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:01, 24 Kwi 2015
luzikseba
Motonita

 
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 595
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, IV





ja mam 198 cm i ważę 120 kg, samemu jest okej ale jak jadę z plecaczkiem 175 cm i ok 70 kg to już z wyprzedzeniem tira mam problem moim małym DL'em K4


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 22:11, 24 Kwi 2015
bobiusz
Motonita

 
Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 654
Przeczytał: 38 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia





Ja mam 196cm i 100kg.
Od kilku dni ujeżdżam DL-a 650 AK7 i jestem zadowolony.
Po zakupie wracałem do domu 500km sam i spoko było na trasie.
Teraz trochę poginam po mieście sam albo z synem (194cm 75kg) i też daję radę dość wygodnie.
Dzisiaj we dwójkę pod górę na obwodnicy 150km/h i spoko był jeszcze zapas mocy.
Wcześniej przymierzałem się do Trampka 700, ale było dużo gorzej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 22:18, 24 Kwi 2015
karooluss
A1

 
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chrzanów





Chętnie przymierzyłbym się do Sztroma, jest tu ktoś z okolicy Chrzanowa?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 7:46, 25 Kwi 2015
ArturS
A2

 
Dołączył: 09 Sie 2010
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Zabrze





Przymierz się też do BMW R1100GS. Szczególnie plecaczek będzie na tym zadowolony. Ty ze względu na gabaryty również Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 8:15, 25 Kwi 2015
HERMAN
Motonita

 
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 544
Przeczytał: 65 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





karooluss napisał:
Chętnie przymierzyłbym się do Sztroma, jest tu ktoś z okolicy Chrzanowa?


Chyba musisz do Krk podjechać i z przymiarką nie będziesz miał problemu Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 8:56, 25 Kwi 2015
Staszek
Motonita

 
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 938
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Trójmiasto





DL 650 do spokojnej turystyki we dwoje się nadaje (tak odczuwalnie optymalny przedział prędkości podróżnej dla załadowanego bagażami i we dwie osoby deela to licznikowe 100-130 km/h), ale jak ktoś preferuje prędkość podróżną ok 150km/h to lepiej poszukać czegoś innego. Spali wówczas tyle co motocykle o większej pojemności nie zapewniając dynamiki tych ostatnich.
Wg mnie to dobry motocykl do jazdy solo, dla dwojga trzeba godzić się na mocowo/momentowe kompromisy, to jednak tylko 650ccm...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 9:36, 25 Kwi 2015
karooluss
A1

 
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chrzanów





Bmw to duża opcja, w sumie czemu nie , sam jestem duży Razz Jeżeli mowa o dużych rzeczach - Varadero 1000 ? Większy prześwit od DL, większa masa, sam nie wiem. Chciałbym na wszystkim usiąść to się wtedy dowiem Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 9:44, 25 Kwi 2015
CZARO
Motocyklista

 
Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białytsok xt660z tenere





ArturS napisał:
Przymierz się też do BMW R1100GS. Szczególnie plecaczek będzie na tym zadowolony. Ty ze względu na gabaryty również Wink


w tym przypadku trzeba liczyć się z przebiegiem pewnie w okolicach 200 koła km lub większym.....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 15:29, 25 Kwi 2015
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3582
Przeczytał: 80 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Z Twoim wzrostem i wagą celowałbym w Varadero, spełni Twoje oczekiwania na asfalcie i na szutrach, mocy będzie w sam raz. Mimo że jestem 15cm niższy i 15 kg lżejszy to dawałem radę na szutrach.
Mnie waga i gabaryty zmęczyły i po 2 sezonach i jakichś 30 000 km wróciłem do DL650.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 8:24, 26 Kwi 2015
karooluss
A1

 
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chrzanów





Panowie, wczoraj przeszedłem się po mojej okolicy i uświadomiłem sobie, że Varadero , na które się nakręciłem może nie spełnić funkcji. Mamy w okolicy mase górek na które prowadzą ścieżki mniej lub bardziej zapomniane, jest sporo piachu liści, korzeni ect. Wiem że najlepiej trzeba byloby mieć 2 motory jedno enduro i jeden turystyk do takich celów ale muszę podzielić. Moim zdaniem motorem idealnym byłoby BMW f800GS, ale kosztuje sporo i żal mi wywalać tyle kasy na motor, bo wiem że można się obejść innym sprzętem... Myslę o Transalpie.... ew coś innego się znajdzie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 8:47, 26 Kwi 2015
Matt
Motonita

 
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1072
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Jędrzejów/Kraków





karooluss napisał:
Panowie, wczoraj przeszedłem się po mojej okolicy i uświadomiłem sobie, że Varadero , na które się nakręciłem może nie spełnić funkcji. Mamy w okolicy mase górek na które prowadzą ścieżki mniej lub bardziej zapomniane, jest sporo piachu liści, korzeni ect. Wiem że najlepiej trzeba byloby mieć 2 motory jedno enduro i jeden turystyk do takich celów ale muszę podzielić. Moim zdaniem motorem idealnym byłoby BMW f800GS, ale kosztuje sporo i żal mi wywalać tyle kasy na motor, bo wiem że można się obejść innym sprzętem... Myslę o Transalpie.... ew coś innego się znajdzie?
Jak Viadro nie dało rady (pytanie czemu?), to wg mnie trampek tym bardziej nie pomoże... Czasem lepiej zaciągnąć pasa na jakiś czas niż potem żałować, że się wydało kupe kasy na coś z czego nie do końca jesteś zadowolony... Jak nie teraz to za rok - takie moje empiryczne obserwacje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 9:16, 26 Kwi 2015
karooluss
A1

 
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chrzanów





Viadro...Trampek... pewnie nie ocenię dopóki nie przejadę Smile a tak na serio Zastanawiam się czy Viadro nie jest motorem bardziej z przeznaczeniem na szosę. jednak to koło 21" może w wielu przypadkach pomóc. A tereny które chcę eksplorować, to można powiedzieć już góry z przewyszeniami terenu ok 100m.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 9:20, 26 Kwi 2015
Matt
Motonita

 
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1072
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Jędrzejów/Kraków





karooluss napisał:
Viadro...Trampek... pewnie nie ocenię dopóki nie przejadę Smile a tak na serio Zastanawiam się czy Viadro nie jest motorem bardziej z przeznaczeniem na szosę. jednak to koło 21" może w wielu przypadkach pomóc. A tereny które chcę eksplorować, to można powiedzieć już góry z przewyszeniami terenu ok 100m.

Puki co to widzę, że sam nie wiesz czego chcesz. Założenia diametralnie inne niż te w pierwszym poście....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 11:04, 26 Kwi 2015
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 938
Przeczytał: 52 tematy

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





karooluss napisał:
Moim zdaniem motorem idealnym byłoby BMW f800GS

Very Happy

karooluss napisał:
Zastanawiam się czy Viadro nie jest motorem bardziej z przeznaczeniem na szosę. jednak to koło 21" może w wielu przypadkach pomóc. A tereny które chcę eksplorować, to można powiedzieć już góry z przewyszeniami terenu ok 100m.

Naturalnie, że Viadro jest na drogi. Ale pamiętaj, że typowy rozmiar kół szosowych to 17". Mając 19" już się zmienia sposób prowadzenia. W terenie na plus, a na szosie na minus.
Na pewno jak pisze Matt. Dobrze wiedzieć, czego się chce Wink . Do zestawu pytań pomagających odpowiedzieć na to pytanie dołóż sobie jeszcze pytanie o umiejętności. Bo być może Viadro czy DL całkowicie zaspokoją twoje potrzeby, a możliwości eksploracji będą ograniczone nie możliwościami maszyny, a twoim opanowaniem sprzętu.
Osobiście tak u mnie to wyglądało. Też chciałem starego Trampka, ale kupiłem akurat DLa. Do tej pory jak oglądam niektóre swoje stare filmy, to widzę, że to nie maszyna mnie ograniczała tylko ja ją Razz . Po 3 sezonach jak conieco się nauczyłem jeździć zmieniłem stajnię na F800GS i teraz po roku jazdy mogę dopiero powiedzieć, że zaczynam jako tako ogarniać ten wynalazek Very Happy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:31, 26 Kwi 2015
tdm
Motonita

 
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 805
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





cięzki wybór, chciałbyś motocykl idealny (jak ja Smile )a takich nie ma. No i budżet niski, co jeszcze bardziej ogranicza wybór.

MIałem już kilka motocykli, w tym wymienione przez Ciebie i powiem Ci że z pasażerką to offroad raczej marny będzie - każdy jeden moto robi się strasznie ciężki i ten ciężar jest umiejscowiony wysoko z tyłu, a to bardzo przeszkadza. Da się powoli jechać, ale solo i bez bagaży jest znacznie większa przyjemność z jazdy off.

Nowy 650/650xt daje radę w lekkim off ale nie mieści się w założonym tu budżecie tym bardziej, że wymaga drobnego tunungu i kosztownego doposażenia pod taki rodzaj użytkowania. Trampek byłby ok, wystarczą gmole - resztę ma fabrycznie, ale nie poszalejesz na asfalcie. Może stary GS, babcie AfricaTwin lub Super Tenere, ew. MotoGuzzi ?

Nie ma co pytać na forum, musisz wykonać kilka jazd testowych różnymi to sam będziesz wiedział co Ci pasuje najlepiej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:24, 26 Kwi 2015
karooluss
A1

 
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chrzanów





Gwoli jasności - offroad solo, a z pasażerką weekendowe wypady plus wypad nad morze raz w roku Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Duże enduro dla dwojga ON/OFF Road, jak nie V-Strom, to co ?
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle "niesłuszne" (czyli nie V-Strom)
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin