VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle "niesłuszne" (czyli nie V-Strom) -> Transalp 2006 vs Africa 96-00 vs v-storm 650 2006 ok12000p
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Transalp 2006 vs Africa 96-00 vs v-storm 650 2006 ok12000p
PostWysłany: Pią 11:59, 04 Lip 2014
Murzyn
A1

 
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice





Podobny temat widze, ze był, ale chcialbym sie odniesc konkretnie do tych modeli (nic typu TDM) Podobne pytanie zadalem na forum TA

Witam (jak w zlym dziale dalem temat to prosze przenieść)
Mam nie lada dylemat - co kupić - , ale zacznijmy od poczatku - moto do szybiek turystyki które nie boji sie szutrów i leśnych scieżek:

Obecnie mam bardzo ladna, zadbaną Aprilie Pegaso 650 98r na gaźniku - czyli to co BMW GS650
Moto ma smiesznie niski przebieg, jest przeserwisowane na wylot, nowe oponki anakee 3.... i wszystko byłoby pieknie jeszcze przez dlugie lata, ale praca singla nijak mi nie odpowiada. Do tego dochodzi niska komfortowa predkość przelotowa (ok 120km/h) i wiatr dmuchający prosto w wizjer (albo mam za niska albo za wysoką szybke)

Moto bardzo słabe nie jest bo ma 50KM przy masie 180kg, aczkolwiek te 50KM osiaga przy 6500/min, co dla rozsadnego czlowieka jest niewykonalne, ponieważ wibracje przenoszą sie nawet na gałki oczne.
Poniżej 2500 o/min tak szarpie łańcuchem, ze pląby wypadają czyli:
Użyteczny zakres obrotów to miedzy 3-5k o/min
Zmusza to do częstej zmiany biegów i wyprzedzanie trzeba wspomagać siłą woli, co niekoniecznie dobrze odbija sie na komforcie psychicznym globtrotera Wink

Poza tymi minusami moto ma same plusy, pali srednio 4.8-5.2l/100km Jezdzi po asfalcie, szurtach, trawie, lekkim terenie, nawet na tor zagląda Wink jest wygodne, tylko minimalnie za wysokie (mam 177cm i pełnymi stopami nie stanę na asfalcie), ale jak to mówili w znanym starym filmie "moze i to zachodnie moto ma swoje plusy, ale dobrze, aby te plusy nie przesłoniły nam minusów"

Wyznając tą zasadę postanowiłem moto zmienić.
Na w/w modelach zdążyłem sie "przejechać" ale przejechać nie znaczy jeździć. Jako bardziej doświadczeni pomóżcie coś wybrać.
Moje wrazenia z przejazdzek:

TRASALP 2012
Jeździłem głównie modelem 2012 i jakbym chciał wydać 20k na moto, to bym sie nie zastanawiał... ale nie chce
+wtrysk
+czuć moc
+aerodynamika
-cena

TRASALP 2006
+wydaje sie lekki
+wszędołaz (jak na moje potrzeby)
- gaźnik
- słabawy
- 12k pln moze być mało i rocznik może spaść do 2002-2004

V-STORM DL 650 2006r
-ociężały,cieżki, krowiasty - coś jak polonez
-obawiam sie o jazde poza asfaltem
-prawdopodobnie najwieksza utrata wartości
- nie jest hondą (słynącą z prostych bezawaryjnych rozwiązań)
+wtrysk
+spalanie
+predkości na trasie
+najnowocześniejszy wygląd

AFRICA TWIN 1998r
+++ brak utraty wartości, z tendencją do możliwego wzrostu
+kultowy
-ciezki
+w trakcie jazdy nabiera lekkości
-stary
+ale jary
-gaźnik
-brzydki
+ale ładny
- ciut za wysoki
+afrykański Wink

Moto będę sprowadzał ze szwajcarii, wiec na ceny i przebiegi na polskim aledrogo nawet nie patrze.

Znacie moje wymagania i odczucia, podpowiedzcie coś Smile
Istotne jest dla mnie pojecie "komfortowej predkości podróży" - czyli cichej, komfortowej jazdy, gdzie głowy nie urywa. Jak to wygląda w tych modelach?
Kolejnym bardzo istotnym elementem sa mozliwości jazdy po różnych nawierzchniach. Z wycieczek po bezdrożach nie zrezygnuje, a techniki jazdy gdzie sie najlepiej uczyc jak nie na torze...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:35, 04 Lip 2014
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1817
Przeczytał: 166 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





nie pomoge Ci w Hondach bo nie jezdzilem ( AT wedlug mnie przereklamowana )

V-STORM DL 650 2006r
-ociężały,cieżki, krowiasty - coś jak polonez



jakos mozna sie z nim z innymi duzo wiekszymi motkami (np GS1200 ) pogonic wiec z tym polonezem przesadziles
na ciasnych winklach jest super - no moze oprocz hamulcow

obawiam sie o jazde poza asfaltem

tu duzo zalezy od kierownika. chociaz napewno mozliwosci sa ciut mniejsze niz starego trampka czy AT

-prawdopodobnie najwieksza utrata wartości

niekoniecznie. wlasnie uzywane trzymaja sie dobrze. Zreszta jak policzysz przyjemnisc to straty nie bedzie Smile

nie jest hondą (słynącą z prostych bezawaryjnych rozwiązań


moj ma prawie 50 tys i nie popsulo sie nic. Nawet klocki i naped mam oryginalny.



Istotne jest dla mnie pojecie "komfortowej predkości podróży" - czyli cichej, komfortowej jazdy, gdzie głowy nie urywa


V-Strom jest do tego idealny Smile

edit. przypomnialo mi sie przeczytane zdanie chyba "gompki"

" V strom jest jak zona po 20 latach malzenstwa- chcialoby sie ja wymienic, ale ciezko znalezc racjonalny powod " Laughing


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Pią 20:44, 04 Lip 2014, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 1:33, 05 Lip 2014
Dober
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3017
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pobiedziska/Poznań





Moje slowo komentarza do powyzszych:
- jak wiadomo, hamulce zostaly poprawione w nowych modelach (od 650L2 oraz 1000L4)
- ciasne winkle sa radoscia dla V-Stroma, zwlaszcza nowego
- odnosnie jazdy poza asfaltem,to warto poczytac/poogladac to,co robi np Koleka Sladek,V-Told (ostatni filmik) czy paru jeszcze kolegow; to bardziej umiejetnosci kierownika ograniczaja mozliwosci motocykla,a nie ten ostatni
- znane sa motocykle (jezdzace i nic im niedolegajace) z przebiegiem dochodzacym do 100kkm; jesli dobrze dbasz o motocykl,on odwdzieczy sie tym samym
- zawsze mozna przemalowac V-Stroma w kolory HRC jak Ci bardzo doskwiera brak nazwy/loga Honda Wink
- w temacie predkosci i komfortu,to akurat V-Strom w porownaniu do wspomnianych wczesniej modeli Hondy nie ma sobie rownych: zaczynajac od wygodnej kanapy, przez 6 bieg, aerodynamike=ochrona przed wiatrem, brak odczuwalnych wibracji (znam z autopsji Trampka), po predkosci przelotowe


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 8:22, 05 Lip 2014
Boren
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: warszawa





No to może ja.

Miałem Transalpa (ale z 1991 r a nie 2006. Jeździłem oboma i jakoś specjalnej różnicy poz wizualnej nie zauważyłem) bezpośrednio przed DL-em 650. W obu i w TA i DL mam założone K60 Scout.
Asfalt:
DL zdecydowanie lepszy. Lepiej pracuje na zakrętach i nie męczy się tak bardzo od 120 km/h. Dla mnie siodło wygodniejsze w DL ale pozycja w obu identyczna=bardzo dobra. W obu siedzi się wysoko i komfortowo. Skrzynia lepiej pracuje w Suzuki. Miałem już dwie hondy i biegi wymagają większej uwagi przy zmianie.
Ochrona przed wiatrem to przewaga DL. Mam szybę z deflektorem i jak wracałem z Łodzi do Warszawy przy prędkości 140-150 było głośnawo ale nie telepało mi kaskiem (mam 178 cm wzrostu). W DL-u mógłbym spokojnie podczas jazdy jeść zupę czego w TA nie dałoby się zrobić. Do tego w TA szyba turystyczna nie ma od dołu otwory wentylacyjnego więc robi się w lato gorąco a kask z zamkniętą szybą potrafi parować nawet jak nie pada. Niektórzy koledzy z forum TA pisali, że na letnie wypady woleli niższą szybę.
W DL-u jest mniej wibracji. Na TA przy 120 miałem wrażenie że nogi opieram nie na podnóżkach ale na wiertarce. Do tego po dłuższym czasie silnik mocno grzał w tyłek.
Teren. TA jest stosunkowo ciężki jak na poważny teren. Dlatego nie pchałem się za mocno w te tematy. Ale luźny piach przejedzie bez problemu. Zaletą są większe niż w DL koła.

Ogólnie widać w porównaniu ze starym TA różnicę technologiczną. Ale...no właśnie TA jeździ się baaaardzo przyjemnie w zakresie niższych prędkości. Na dziurach zawieszenie też jest głośne ale wygodniej jest w TA. Jest lżejszy co ułatwia manewrowanie. No na koniec silnik brzmi bardziej v-kowato od tego w DL.

Hamulce, no cóż TA (przyjemniej mój) miał spowalniacze. Bęben z tyłu i jedna mała tarcza z przodu. Niektórzy koledzy użytkujący TA z tarczą z tyłu twierdzą, że nie ma właściwie różnicy. Dołożenie przewodu w oplocie poprawia sprawę.

Moc. W dwie osoby właściwie nie idzie. Załadowana podobnie. To jest największy Mankament TA.

No i na koniec. Stare TA były produkowane w Japonii a nowe to włoszczyzna. O ile to w ogóle jest argument, choć dla mnie jest.

Ogólnie jakby mnie było stać to nadal w garażu stałby TA obok DL-a.

To są oczywiście moje odczucia.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Boren dnia Sob 8:37, 05 Lip 2014, w całości zmieniany 6 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 9:25, 05 Lip 2014
Dober
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3017
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pobiedziska/Poznań





W DL wystarczy lekko ponawiercac tlumik i od razu jest lepiej Wink
Nowa 650-ka juz takich zabiegow nie wymaga. Dzwiek seryjnego wydechu jest o niebo lepszy niz w starszym modelu.

TA procz Wloch ('97-'01) montowane byly rowniez w Hiszpanii ('02-'06). Nie wiem jak z XL700 w latach 2008-2012.
Ostatnie Japonczyki zjechaly w 1996/7.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dober dnia Sob 9:27, 05 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 9:50, 05 Lip 2014
Boren
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: warszawa





Dober napisał:
W DL wystarczy lekko ponawiercac tlumik i od razu jest lepiej Wink
Nowa 650-ka juz takich zabiegow nie wymaga. Dzwiek seryjnego wydechu jest o niebo lepszy niz w starszym modelu.

TA procz Wloch ('97-'01) montowane byly rowniez w Hiszpanii ('02-'06). Nie wiem jak z XL700 w latach 2008-2012.
Ostatnie Japonczyki zjechaly w 1996/7.




No tak by to wyglądało. Nigdy nie wdawałem się w szczegóły.
Ja jeszcze brałem pod uwagę do jazdy teren/szosa XTZ 750 Super Tenere (ale już tego nie produkują). Jeździ się fajnie, coś jak AT. Ewentualnie XTZ 660 Tenere. Pancerne plastiki, świetny motocykl. 50 KM ale 1 cylinder. Normalnie bym go brał ale jest dla mnie za wysoki, nie sięgam do ziemi a zestawy do obniżania podnoszą niepotrzebnie koszty.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 11:09, 05 Lip 2014
Dober
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3017
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pobiedziska/Poznań





XTZ750 Super Tenere to dosc niedoceniany motocykl...przegral z przereklamowana AfricaTwin ;-( A siegajac do zrodel historycznych, to wlasnie Yamaha XTZ swoje korzenie (i wygrane) ma w Rajdzie Paryz-Dakar, a nie jak powszechnie sie uwaza Honda Wink

XTZ660 bardzo udany (zwlaszcza po liftingu) motocykl, ale jak juz zauwazyles: wysoki i 1 cylinder.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 11:46, 05 Lip 2014
Boren
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: warszawa





Potwierdzam, bardzo niedoceniany. Jak się kolega nie boi rocznika to można wyszukać naprawdę świetnej XTZ 750 Super Tenere. Jeździłem i polecam z całego serca. Uważam, że nie ustępuje niczym AT, no może poza ceną.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 13:51, 05 Lip 2014
Hermes
Motonita

 
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 620
Przeczytał: 68 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





XTZ660 wysoko ma środek ciężkości przez co jest trudna do "ogarnięcia". Niemniej ładny.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 19:26, 05 Lip 2014
tdm
Motonita

 
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 805
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





masz bardzo duze wymagania jak na tak skromny budzet. niestety nie ma motocykli wszystkomajacych. Na zdane pytanie sam sobie umiesz odpowiedziec bo z grubsza juz sie orientujesz co ktory model umie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:13, 05 Lip 2014
Spolski
Motocyklista

 
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 391
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Ale tu nie ma co deliberować. Normalnie podpowiedziałbym, zastanów się ile czasu spędzisz na asfalcie ile w terenie i pod tym katem dobierz motocykl. Skoro jednak twierdzisz, że z bezdroży nie zrezygnujesz to obie Hondy a szczególnie TA będą lepsze od DL-a. V-strom ma mniejszy skok zawieszenia, mniejszy prześwit, koło 19 cali z przodu.

Nie ma co rozważać umiejętności kierownika, bo kierownik ma być ten sam, a każdy, lepszy czy gorszy motocyklista więcej w terenie więcej zdziała na TA niż DL.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:16, 05 Lip 2014
Murzyn
A1

 
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice





Kombinuje i dzieki za porady. Juz była opcja wzięcia moto w leasing... W sumie dalej jest... Zobaczymy.. Jakbym nie liczył jest to głupie

TA 2012 byłby idealny, dzis nim nabyłem kilka km i kurcze to jest to.

Mocy brakuje przy wyzszych prędkościach, ale do 140 jest miód i to byłby dł mnie strzał w 10, ale
nie chce wydać wiecej kasy na moto - bo nie. Ta 650 odpadl na 90%

Moze jest tu na forum kolega z ktorym byłem na torze w kisielinie i da sie jeszcze raz bujnąc DL'em na dłuższa trase, coby porównać?

Na dzis została opcja AT vs DŁ - kult vs nowoczesność. To jak wybierać miedzy Mercedesem G a BMW X5


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Murzyn dnia Sob 23:20, 05 Lip 2014, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:28, 05 Lip 2014
Spolski
Motocyklista

 
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 391
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Trochę te Twoje decyzje, stoją w sprzeczności z założeniami jakie nam przedstawiłeś. Skoro nie masz zamiaru zrezygnować z bezdroży, to powinieneś zrezygnować z DL-a, a Ty ciągle go rozważasz, a dodatkowo AT która jest klocem w porównaniu do Twojego obecnego motocykla. Dodatkowe 30-40kg w offie to kosmos.
Czy Ty aby na pewno wiesz czego chcesz?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 9:55, 06 Lip 2014
Murzyn
A1

 
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice





Ja nie mowie o offroadzie (przynajmniej w moim rozumieniu) tylko o bezdrozach czyli max o czyms takim
http://www.youtube.com/watch?v=ANaVLrttTSg
http://www.youtube.com/watch?v=GEujEe9WZSY

i to tylko jakies 10% jazdy. Reszte asfalt


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 10:08, 06 Lip 2014
Matt
Motonita

 
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1072
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Jędrzejów/Kraków





Murzyn napisał:
Ja nie mowie o offroadzie (przynajmniej w moim rozumieniu) tylko o bezdrozach czyli max o czyms takim
http://www.youtube.com/watch?v=ANaVLrttTSg
http://www.youtube.com/watch?v=GEujEe9WZSY

i to tylko jakies 10% jazdy. Reszte asfalt

Jak chcesz po dokładnie takiej nawierzchni jeździć to ja bym raczej szukał jakiegoś KTM'a... Każdym z wymienionych motocykli się wypierdzielisz w takim błocie. Natomiast po suchym też bez problemu każdym przejedziesz.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 11:29, 06 Lip 2014
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1817
Przeczytał: 166 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





Matt ma racje.
z drugiej strony po takim blocie jakies olbrzymie skoki zawieszenia i tak niepotrzebne.
Mysle ze jadac z glowa wystarcza w DL-u opony kostki i podniesiony przedni blotnik.

Nie kumam dlaczego upierasz sie przy AT ? Piszesz ze 90 % to asfalty, chciales " cichej komfortowej jazdy " a chcesz z niej zrezygnowac tylko dlatego zeby kultowo wygladac ?

sorry moze AT nie jest zlym motocyklem, ale 20 letni motocykl pozostaje 20 letnim motocyklem. I technologicznie ( nawet jezeli to mniej istotne ) jak i ryzykiem awarii ( gumowe czesci , pompa benzynowa , instalacja )

a jezeli juz kusisz sie o prownania do aut to do DLa pasuje raczej LR Discovery Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 11:38, 06 Lip 2014
Matt
Motonita

 
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1072
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Jędrzejów/Kraków





Chodziło mi raczej o lżejszy motocykl Smile Np ktm 525 - 118kg.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 15:31, 06 Lip 2014
Murzyn
A1

 
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice





Disco daje radę Wink autem takie ścieżki sa do przejechania na zwykłych szosowych oponach, nawet bez konieczności włączania napędu 4x4

W takim terenie aprilia tez daje rade na anakee 3
Tam sie jedzie 10-30km/h bez jakiegoś hardcoru

Nie wiem czy jest tu ktos z południa polski, ale nasze wycieczki wyglądają tak:
100-400km asfaltem na miejsce docelowe,
2 dni zwiedzania po drogach 50/50 asfalt / szutr-kamienie-glina
Powrót
Bagaże wiozą zony z dziećmi w 4x4
TeN filmik z błatniej pokonalo r6 f4 - kur...jąć non stop

Aprilia jest dla mnie za słaba poprostu na asfalt, na resztę drogi daje rade


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:15, 06 Lip 2014
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1817
Przeczytał: 166 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





pewnie ze Disco daje rade Smile To taki szwajcarski scyzoryk jak V Strom Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:31, 06 Lip 2014
Murzyn
A1

 
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice





O disko lepiej nie rozmawiajmy, bo zarzucić mu mozna dużo.
Jedyny plus ze zawsze dojeżdża do domu bez holowania Wink
Wyglada na to ze muszę wziac od kogos DL i AT i potestować wiecej
Jak żadne mi nie spisuje to wezmę nowego Dl w leasing

Tak swoją droga to 650 czy 1000 polecacie?
650 ma lepsze opinie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 7:45, 07 Lip 2014
wojtek_krk
A

 
Dołączył: 18 Sty 2012
Posty: 126
Przeczytał: 43 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Dober napisał:

- zawsze mozna przemalowac V-Stroma w kolory HRC jak Ci bardzo doskwiera brak nazwy/loga Honda Wink


Ewentualnie barwy Repsola dla poprawy wartości prędkości przelotowych.

sorry za OT Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: Transalp 2006 vs Africa 96-00 vs v-storm 650 2006 ok1200
PostWysłany: Pon 18:49, 07 Lip 2014
tdm
Motonita

 
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 805
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





Murzyn napisał:
moto do szybiek turystyki które nie boji sie szutrów i leśnych scieżek


Jeśli stać Cię na nowy motocykl może zastanów się nad dużymi enduroturystykami, przypuszczam że w podobnych pieniądzach dałbyś radę coś znaleźć: BMW1150-1200gs, ktm950-990-1190, xtz1200 ? Wszystkie mają dużą moc i endurowate podwozia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:05, 07 Lip 2014
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 2907
Przeczytał: 107 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





Murzyn napisał:
Disco daje radę Wink autem takie ścieżki sa do przejechania na zwykłych szosowych oponach, nawet bez konieczności włączania napędu 4x4


Discovery to ma chyba stały napęd 4x4... Poza tym, to takie ścieżki suche, to faktycznie jest betka, ale jak popada i zrobi się śliskie błotko, to wbrew pozorom można się przejechać... - chodzi mi o samochód. DL-a na czymś takim to nie widzę. Ewentualnie na kostkach, ale i one chyba wiele mu nie pomogą w błocie...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez biblo dnia Pon 19:07, 07 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:37, 07 Lip 2014
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1817
Przeczytał: 166 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





Murzyn napisał:
O disko lepiej nie rozmawiajmy, bo zarzucić mu mozna dużo.
Jedyny plus ze zawsze dojeżdża do domu bez holowania Wink


no to juz jest cos Wink
ale swoja droga nie spotkalem jeszcze tak wszechstronnego auta, a przetestowalem duzo. - rodzinny komfortowy wol roboczy Smile (Disco 3)


Murzyn napisał:

Tak swoją droga to 650 czy 1000 polecacie?
650 ma lepsze opinie


jezeli piszesz o nowych, to 1000 jest zbyt krotko na rynku zeby zasluzyl sobie na tyle dobrych opini co maly.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Pon 22:23, 07 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:08, 07 Lip 2014
Inspektor
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 1260
Przeczytał: 87 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Krakowa





Murzyn napisał:
O disko lepiej nie rozmawiajmy, bo zarzucić mu mozna dużo.
Jedyny plus ze zawsze dojeżdża do domu bez holowania Wink
Wyglada na to ze muszę wziac od kogos DL i AT i potestować wiecej
Jak żadne mi nie spisuje to wezmę nowego Dl w leasing

Tak swoją droga to 650 czy 1000 polecacie?
650 ma lepsze opinie


Nie bazuj na opinii innych który ma lepszą, bo każdy ma inny punkt widzenia. Popatrz do czego potrzebujesz albo ile masz kasy. Jak masz kasę czy leasing chcesz to bierz 1000'ca bo właściwości ma 650'tki, ma super silnik i zawieszenie. Jednak gdy nie jesteś wybredny i nie potrzebujesz mega mocy wystarczy wówczas 650 na pewno. Dotyczy to nowych modeli. W starszych modelach już jest większa różnica w prowadzeniu i zwinności więc tylko jazda pokaże Ci Twoje plusy dodatnie i plusy ujemne indywidualne tylko dla Ciebie. Inaczej się nie da i nie rób inaczej bo będziesz niezadowolony gdy Dl 1000 okaże się np za ciężki dla Ciebie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:19, 16 Lip 2014
Murzyn
A1

 
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice





Troche czasu mi to zajęło, troche testów i kilometrów zrobiłem i decyzja mam nadzieje zapadła już ostateczna.
Trochę smieszny jest powód tej decyzji, ale okazało się jednak, ze opona anakee 3 (strasznie mi przypadla ta opona do gustu) po błocie nie pojedzie. Do puki było sucho pseudo błoto, trawa nie były wyzwaniem, natomiast mokry ostatni tydzień w górach uświadomił mi, ze po prawdziwym błocie to ja nie pojezdze.
Jak po błocie nie pojezdze to po co mi AT? Różnice w mocy tych 10km również czuć... spalanie...

Musze jeszcze wypozyczyc jakiegos DL'a na calodniową przejazdzke i kupować.

Są gdzieś na forum jakieś zbiorcze informacje o różnicach w modelach, jakie były modyfikacje w danym roku (wyczytalem ze 2007 byl zmieniony rozstaw osi) i jak te zmiany wplywaja na moto. Które roczniki itp itp.
Jakie dodatki czy modyfikacje zaplanowac na start.
Bardzo bym prosil o linki do takich kompendiów wiedzy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Murzyn dnia Śro 17:20, 16 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:56, 16 Lip 2014
Dober
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3017
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pobiedziska/Poznań





Prosze bardzo:
http://vstrom.com.pl/cms/index.php?page=dl-650


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:28, 16 Lip 2014
CZARO
Motocyklista

 
Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białytsok xt660z tenere





Murzyn napisał:
Disco daje radę Wink autem takie ścieżki sa do przejechania na zwykłych szosowych oponach, nawet bez konieczności włączania napędu 4x4
rade


nie wiem co to za auto na filmie, ale jeśli to landek disco to coś mi się zdaje że tam napędy 4x4 się nie załącza ?? można napęd zblokować,dowalić reduktor jak pokombinowany to mosty ale napęd ma stały na 4 tak jak niva czy subaru lub inne większe starsze quattro ...myślę że na tylnym napędzie jak w większości terenówek (nie suvów) na szosowych letnich oponach wcale na takich błotkach nie było by lekko ....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:47, 16 Lip 2014
Murzyn
A1

 
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice





Cenne dane Smile

nie wiem czy dobrze mysle:

Model najlepiej K07 w góre
ABS, warto szukac z?
Przebiegi na allegro maja sie nijak do przebiegów z zachodnich portali. Tak jakby u nas sie jezdziło po 3k rocznie

Po zakupie:
Odblokowac
Gmole kufry handbary
oslona dołu
komp pokłaodowy
gniazdo usb

mam tez fajny patent na latwa regulacje napiecia sprezyny, ciekawe czy w DLu tez da sie to zmodyfikowac

coś dopisac do listy?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:40, 17 Lip 2014
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1817
Przeczytał: 166 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





Murzyn napisał:

nie wiem czy dobrze mysle:

Model najlepiej K07 w góre
ABS, warto szukac z?


dobrze myslisz. ABS staje sie standardem. Wedlug mnie za jakis czas motocykle "bez" beda "gorzej sprzedawalne"

Murzyn napisał:

mam tez fajny patent na latwa regulacje napiecia sprezyny, ciekawe czy w DLu tez da sie to zmodyfikowac

tego akurat w DLu nie trzeba modyfikowac Smile prosciej sie nie da

co do przebiegu to zawsze mozesz poszukac moto na forum. Raczej sprzety sprawdzone.
A dodatki to juz kwestia gustu i potrzeb.
Grzane manetki sprawdzaja sie jesienia a podwyzszona kierownica nie tylko w jezdzie na stojaco. Mniejsze ledowe kierunki nie pekaja przy lekkiej glebie itd.
poczytaj w dziale akcesoria dla Dla.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Czw 22:41, 17 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:40, 18 Lip 2014
Murzyn
A1

 
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice





Jak sie odnosic do malowania na przykladnie tego moto?
http://allegro.pl/suzuki-dl650-v-strom-tanio-pilne-i4415846845.html

Pytam z ciekawości, bo w przebieg juz na pierwszy rzut oka nie uwierze.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 13:48, 18 Lip 2014
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1817
Przeczytał: 166 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





Moto bylo malowane. Powod ? pewnie nie kaprys.
Sprowadzone z Anglii, zmienione lusterka i handbary. Nie musi nic znaczyc ale moze miec faktycznie Exodus za soba Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 15:13, 18 Lip 2014
Hermes
Motonita

 
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 620
Przeczytał: 68 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Anglika nigdy bym nie kupił... Jeżdżąca rdza...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 15:19, 18 Lip 2014
Spolski
Motocyklista

 
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 391
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Hermes napisał:
Anglika nigdy bym nie kupił... Jeżdżąca rdza...
To trochę taka urban legend. Motocykle to nie samochody, używa się ich na wyspach sezonowo i to najczęściej w te pogodniejsze dni i praktycznie wszystkie garażuje. Miałem motocykl z Anglii, kolega kilka, zero rdzy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:16, 05 Mar 2015
KLOSZ
A1

 
Dołączył: 05 Mar 2015
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Uć





Hermes napisał:
Anglika nigdy bym nie kupił... Jeżdżąca rdza...



Łiii tam, stary przesąd i ponura historia Cool .
Zgadzam się z tym co Spolski napisał... wcale nie jest tak źle.
Znam również kilka maszyn z wysp, sam jezdze wyspiarskim TA i nie zauwazylem jekos znacznie wiecej rudej niz na sprzetach z Niemiec, Francji czy Włoch.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:23, 05 Mar 2015
Staszek
Motonita

 
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 938
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Trójmiasto





w Gdańsku jest taki komis Bikemaster, sprzedają głównie motocykle z Wysp. Parę razy przymierzałem się do zakupu u nich i jednak te motocykle mają problemy z rdzą.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 7:33, 05 Wrz 2016
Pearl
A2

 
Dołączył: 13 Lip 2016
Posty: 54
Przeczytał: 9 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żarki, Jura Krk-Czwa





Panowie,podeślę się pod temat.
Czy użytkownicy starszych transalpow mogą napisać na co zwrócić w szczególności uwagę, typowe usterki,itp?
Jadę dziś ze znajomym obejrzeć kilka sztuk.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pearl dnia Pon 7:35, 05 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 8:13, 05 Wrz 2016
lucek79
Motocyklista

 
Dołączył: 02 Wrz 2014
Posty: 309
Przeczytał: 41 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2





Pearl napisał:
Panowie,podeślę się pod temat.
Czy użytkownicy starszych transalpow mogą napisać na co zwrócić w szczególności uwagę, typowe usterki,itp?
Jadę dziś ze znajomym obejrzeć kilka sztuk.


Najbardziej powszechna usterka - moduł zapłonowy znajdujący się pod siedzeniem. Zaleca się zrobienie jakiejś osłony tak aby siedzenie nie dobijało. Koszt modułu jakieś 250-300 zł.

Druga częsta usterka to wyrobienie zębatki w ślimaku (prędkościomierz). Koszt jakieś 100 zł.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 8:15, 05 Wrz 2016
Pearl
A2

 
Dołączył: 13 Lip 2016
Posty: 54
Przeczytał: 9 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żarki, Jura Krk-Czwa





O ile usterkę ślimaka chyba łatwo zdiagnozować to jeśli chodzi o moduł to wydaje mi się że albo działa albo nie,czy daje jakieś inne oznaki?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 8:30, 05 Wrz 2016
lucek79
Motocyklista

 
Dołączył: 02 Wrz 2014
Posty: 309
Przeczytał: 41 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2





Pearl napisał:
O ile usterkę ślimaka chyba łatwo zdiagnozować to jeśli chodzi o moduł to wydaje mi się że albo działa albo nie,czy daje jakieś inne oznaki?


Mi Moduł zaczął przypominać kierunkowskaz - raz działał, raz nie działał.W czasie jazdy Trampek po prostu stracił moc i zaczęło szarpać. Tak jakbyś stracił jeden cylinder. Dojechałem parę km jadąc max 40 km/h do mechanika.

Dowiesz się na pewno więcej o Trampkach na forum TransalpClub.pl - forum równie żywe jak nasze.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lucek79 dnia Pon 8:31, 05 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Transalp 2006 vs Africa 96-00 vs v-storm 650 2006 ok12000p
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle "niesłuszne" (czyli nie V-Strom)
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin