Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Yamaha XT660z Tenere Filipa_V650

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle "niesłuszne" (czyli nie V-Strom)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Filip_V650
Motocyklista



Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 236
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: ZK

PostWysłany: Pią 22:07, 19 Maj 2017    Temat postu: Yamaha XT660z Tenere Filipa_V650

Tworzę wątek zbiorczy na temat mojej Kozy. Smile

Znajdzie się tu trochę faktów na temat modelu, przeróbki, opisy, moje odczucia, a także, chciał-nie chciał-musiał, porównanie do małego V-Stroma, którym jeżdżę na co dzień.

Jak ktoś ma pytania, uwagi, albo myśli o zakupie takiej maszyny to pisać, nie krępować się. Cool

No to zaczynam...
________________________________________________________________

Na początek istotne parametry techniczne:

- długość/szerokość/wysokość: 2246/896/1477 [mm]
- wysokość siodła: 895mm
- rozstaw osi: 1505mm
- minimalny prześwit: 260mm
- skok przedniego zawieszenia: 210mm (widelec teleskopowy)
- skok tylnego zawieszenia: 200mm (pojedynczy amortyzator Sachs)
- rama spawana z rur stalowych

- waga na sucho (wg producenta): 183kg
- waga na mokro (gotowy do jazdy): 208,5kg
- waga z akcesoriami: dąży do ∞ Very Happy
- pojemność zbiornika paliwa: 23 litry (24l po nawierceniu tuby wlewowej Wink )

- przedni układ hamulcowy: dwie tarcze fi298mm, hydrauliczny, Brembo
- tylny układ hamulcowy: tarcza fi245mm, hydrauliczny, Brembo

- jednostka napędowa:
Silnik jednocylindrowy, 4-suwowy, 4-zaworowy, chłodzony cieczą, SOHC o pojemności 660ccm. Moc 35kW (47,6KM) przy 6krpm, moment obrotowy 58Nm ( Twisted Evil ) przy 5,5krpm. Zasilanie wtryskiem. Sprzęgło mokre, wielotarczowe. Sucha miska olejowa. Skrzynia 5-biegowa. Napęd końcowy łańcuchem.
________________________________________________________________


Tytułem wstępu:

Tenerka rocznik 2016. Ostatni wypust bez ABSu i ostatni wypust w ogóle. Produkcja zakończona w zeszłym roku. Definitywny koniec z silnikiem jednocylindrowym ze względu na normy europejskie. Następca będzie napędzany Twinem. Czy będzie to maszyna zbliżona do konceptu T7 - przekonamy się w 2018 roku.

Przesiadłem się z RD07A, na której stawiałem pierwsze, chwiejne kroki w jeździe terenowej. Dlaczego wybrałem maszynę niewiele lżejszą i w dodatku słabszą do latania offem - zapytacie...

Długo by się rozpisywać, więc zamknę temat prostym i dobitnym stwierdzeniem "bo tak mi się podoba i ch*j". Laughing

A tak na poważnie, długo chorowałem na ten motocykl i w końcu dorosłem do tego, żeby sobie taki sprawić. Nie ukrywam, że w pierwszej chwili miała być Huska 701 (prawie zaliczkowałem). Ale dowiedziałem się (przypadkiem), że jest w Poznaniu taka jedna nieśmigana Teresa do wzięcia, to się długo nie zastanawiałem. Cool I nie żałuję.

W chwili kiedy piszę te słowa, przebieg Tenerki wynosi niecałe 1900km. Tak więc silnik "dotarty" zgodnie z zaleceniami instrukcji.

Dotarty również prawy bok motocykla, bo w grudniu zaliczyłem szlifa na śniegu/lodzie/błocie jeżdżąc po lesie na oponach szosowych. Rolling Eyes Frajer. Laughing

Od początku było jasne, że Koza nie będzie miała ze mną łatwego życia. Ale jak to się mówi - ma jeździć, dawać frajdę, a nie wyglądać. Smile

Po pierwszej jeździe wyglądała tak:

[link widoczny dla zalogowanych]
________________________________________________________________

Tenera dostała już trochę akcesoriów:
- osłona silnika z narzędziówką Tjuratech
- osłony dłoni Tjuratech (z tworzywa)
- osłona reflektora Tjuratech
- gmole Tjuratech
- centralka Yamahy
- poszerzenie stopki bocznej od AdvAlp
- mały bagażnik od Holana
- osłona reglera DIY

Kwestia przeróbek to temat rzeka, bo co spojrzę na Teresę z innego kąta, to nasuwa mi się kolejny pomysł. A kilogramy zamiast ubywać - przybywają. Ale co zrobić. Rolling Eyes

Motocykl ma kilka słabych punktów, które trzeba osłonić/ulepszyć/przerobić . Są to m.in.:
- wyeksponowana pompa wody - u mnie osłonięta płytą i gmolami,
- regler umieszczony za przednim kołem - u mnie osłonięty kątownikiem wygiętym z blachy ryflowanej, kostka podatna na zalanie syfem wylatującym spod koła,
- klakson umieszczony za przednim kołem - podatny na uszkodzenia od kamieni, planuję go przemieścić stosując oryginalny punkt montażowy + kształtownik z blachy,
- nieszczelny airbox (w warunkach dużego zapylenia) - łatwy do uszczelnienia,
- kierownica z miękkiego materiału - podatna na odkształcenia, do wymiany na solidnego fatbara, poprzeczka ratuje trochę sprawę,
- nieprzemyślany pedał hamulca - łatwo się gnie przy wywrotce, do przerobienia na składany,
- gumy zabieraka marnej jakości - szybko się ścierają, można zastosować kawałki dętki do przedłużenia żywotności, albo kupić gumy dedykowane do WRy.

Więcej grzechów na tą chwilę nie pamiętam. Cool Lista może nie wygląda zachęcająco, ale przez tyle lat produkcji, społeczność wyłapała wszystkie niuanse. Odbierając maszynę z salonu wiedziałem gdzie trzeba poprawiać fabrykę. Cool
No i koniec końców - lista zalet jest na szczęście dłuższa. Laughing
________________________________________________________________

cdn. Smile

W następnym odcinku:
Moje wrażenia po 2000km oraz wstępne porównanie z DLem. Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Filip_V650 dnia Sob 9:04, 20 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2696
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Sob 14:13, 20 Maj 2017    Temat postu: Re: Yamaha XT660z Tenere Filipa_V650

Filip_V650 napisał:
Tjuratech


To chińska podróbka Touratecha? Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Topinka
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 1773
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów MotoAvToSy

PostWysłany: Pon 11:05, 22 Maj 2017    Temat postu:

Filip witaj w klubie Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marulin
Motonita



Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 924
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: DKL

PostWysłany: Pon 21:27, 22 Maj 2017    Temat postu:

Jest nas coraz więcej 😊

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Pon 21:32, 22 Maj 2017    Temat postu:

Czerwiec aktualny Question Question Question
Bedziem testować Razz Question Question Question


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Filip_V650
Motocyklista



Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 236
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: ZK

PostWysłany: Pon 22:05, 22 Maj 2017    Temat postu:

@express
Wcale bym się nie zdziwił, gdyby TT korzystał z zasobów ChRLD. Chociaż przy tej kasie i czasie oczekiwania na zamówienie, to raczej produkcja odbywa się na którymś księżycu Jowisza. Laughing

@Topinka, Marulin
Dobrze wiedzieć. Very Happy

@miotacztruskawek
Aktualny. Very Happy Nie wiem tylko czy w 4 dni obskoczę wszystko co sobie zaplanowałem, po tym jak mnie zasypałeś miejscówkami. Rolling Eyes Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
crass
A2



Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warsaw

PostWysłany: Czw 8:02, 08 Cze 2017    Temat postu:

ok Filip,poopowiadaj proszę jak C się jeżdzi w porównaniu z vstromem i Afrą,bo ja również oglądam sie w strone teresy.
Duży fun sprawiają mi bezdroza,lasy i kiepskiej jakosci drogi (im bardziej kiepska tym lepiej,ale to ma być droga,żadne cięzkie offy) z vstromem na większości dróg musze walczyć,nie jets stworzony do podrozy którą preferuje Smile
Czemu wacham sie z zakupem ? ...przeloty..traktuje jako zło konieczne,wybieram drogi zótle 3 cyfrowe,ale czasem musze sie przemiescic powiedzmy x-set kilometrów dalej i tutaj tenerka słabo ponoc wypada,singiel - mocno trześie dupą,brak 6 biegu ,mało mocy.
Może masz porównanie go GS800 ?
Jakie są twoje odczucia ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez crass dnia Czw 8:12, 08 Cze 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Czw 8:35, 08 Cze 2017    Temat postu:

crass napisał:
ok Filip,poopowiadaj proszę jak C się jeżdzi w porównaniu z vstromem i Afrą,bo ja również oglądam sie w strone teresy.
Duży fun sprawiają mi bezdroza,lasy i kiepskiej jakosci drogi (im bardziej kiepska tym lepiej,ale to ma być droga,żadne cięzkie offy) z vstromem na większości dróg musze walczyć,nie jets stworzony do podrozy którą preferuje Smile
Czemu wacham sie z zakupem ? ...przeloty..traktuje jako zło konieczne,wybieram drogi zótle 3 cyfrowe,ale czasem musze sie przemiescic powiedzmy x-set kilometrów dalej i tutaj tenerka słabo ponoc wypada,singiel - mocno trześie dupą,brak 6 biegu ,mało mocy.
Może masz porównanie go GS800 ?
Jakie są twoje odczucia ?

crass, celuj w coś na 2 cylindrach, np 800GS.
XT660Z to fajny motocykl, pod warunkiem, że chcesz mieć singla. Bo tak to niestety ta maszyna nie powala. Ciężka (ok 200kg), mało mocy (50KM) ze średnim zawieszeniem (niby skok jest jak należy ale widelec klasyczny a nie USD)... Za to silnik jest rewelka. Prosty, trwały, mocny dół, co jest przydatne w terenie. Za to niestety słaby, i średni w dłuższych trasach, bo to jednak spory wibrator...
W przypadku 2 garnków będziesz miał inną kulturę pracy i inną moc, ale kosztem momentu obrotowego w dolnym zakresie.

Osobiście latam F800GS i coraz bardziej odkrywam ten wynalazek. Porównując go do DL650 ...
Silnik niby mocniejszy, ale wrażenia mam podobne. Realna prędkość przelotowa dla mnie (182cm) to ok 120-130km/h przy standardowej szybie.
Zawieszenie inna liga (USD), choć np z przedniego zawiasu można wyciągnąć o wiele więcej. Do tego koła 17/21.
Awarie nie są wcale jakoś straszne, choć jest ich więcej niż w DLu. Jest też sporo części na rynku wtórnym, jak i dość dobrze opisane różne przypadłości pomagające naprawić ewentualne awarie.
Ostatnio pojawiła się też możliwość zbudowania sobie prostego komputera do obsługi motka (kasowanie inspekcji serwisowej etc).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bosman78
Motocyklista



Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 8:36, 08 Cze 2017    Temat postu:

Ja sam chętnie tez poczytam bo kiedys zastanawiałem sie nad przesiadka z trampka, ale ona ma jeszcze mniej mocy niz trampek wiec to mnie mocno ostudzilo....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Filip_V650
Motocyklista



Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 236
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: ZK

PostWysłany: Czw 8:39, 08 Cze 2017    Temat postu:

crass napisał:
ciach


Cześć Crass Smile

Tak się składa, że jutro wyruszam Tenerą na czterodniową objazdówkę po okolicach Drawska, Złocieńca i Bornego. Po powrocie będę na świeżo z wrażeniami, które opiszę w tym wątku. Skonfrontuję także XTka z DLem i XRV. Smile

Co do GSa 800 to nigdy nie jeździłem. Wszelkie pytania w tym zakresie proponuję kierować do miotacztruskawek, który jeździ nim we właściwy sposób klik i jest kompetentny do odpowiedzi. Smile

EDIT:
Wziął i mnie uprzedził... Rolling Eyes Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Filip_V650 dnia Czw 8:41, 08 Cze 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
crass
A2



Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warsaw

PostWysłany: Czw 8:55, 08 Cze 2017    Temat postu:

Filip w piękne tereny jedziesz z ktorych niedawno wróciłem Smile trzymaj mojego tracka,może Ci sie przyda [link widoczny dla zalogowanych]

Mimo ze duuzo piachu (spokojnie ponad 200km) DL dawał sobie rade,ale jak zamieniłem sie na 50km z kolega na Gs800 ...to lepiej żebym nie pisał o wrażeniach na forum DL Wink))))

miotacztruskawek: no własnie głownym faworytem jest u mnie poki co gs800


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Czw 13:12, 08 Cze 2017    Temat postu:

crass napisał:
Mimo ze duuzo piachu (spokojnie ponad 200km) DL dawał sobie rade,ale jak zamieniłem sie na 50km z kolega na Gs800 ...to lepiej żebym nie pisał o wrażeniach na forum DL Wink))))

Przednie koło 21' i "więcej" zawieszenia...

crass napisał:
miotacztruskawek: no własnie głownym faworytem jest u mnie poki co gs800

Tu na razie nie ma wielkiego pola manewru... Ze staruszków masz starą Afrę i XTZ750. Fajne, ale inna epoka. Z względnie nowych, ale używek 800GS, Tiger800XC, i LC8 ADV... KTM oferuje najlepszą frajdę, ale ma swoje fanaberie. Potrzebuje też dobrego serwisu. Tiger to trochę taki wynalazek, niewiele tego jest, mało akcesoriów, ale podobno bezawaryjny. A BMW ma swoje przypadłości, ale dzięki szerokiemu gronu użytkowników łatwo sobie można z nimi poradzić. I chyba dlatego jest to dość rozsądny jak na razie wybór.
Są jeszcze zupełnie nowe wynalazki CRF1000L i 1090R/1190R, ale to jak z nowymi, kosztownie. Jest jeszcze pieśń przyszłości T7 i KTM 800ADV, ale to przyszłość.

W każdym razie jak ma być w terenie lepiej to o maszynach pokroju XT1200Z, czy R1200GS a także nowy Vstrom1000 nie wspominam Wink .

PS: czasem robię swojemu Rzepakowi i takie wyprawy Wink
https://www.youtube.com/watch?v=LupF3WdMpTI


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Czw 13:16, 08 Cze 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Filip_V650
Motocyklista



Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 236
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: ZK

PostWysłany: Czw 16:12, 08 Cze 2017    Temat postu:

No jeszcze warto pod rozwagę wziąć Huskę 701 (chociaż to praktycznie to samo co KTM 690). Wink

Dzięki za tracka crass, może się przyda. Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Filip_V650 dnia Czw 16:13, 08 Cze 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Czw 21:35, 08 Cze 2017    Temat postu:

Filip_V650 napisał:
No jeszcze warto pod rozwagę wziąć Huskę 701 (chociaż to praktycznie to samo co KTM 690). Wink

Tylko to jednak singiel... Coś zupełnie innego...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
crass
A2



Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warsaw

PostWysłany: Pią 6:51, 09 Cze 2017    Temat postu:

miotacztruskawek : dużo tych "przypadlosci" ma GS800 ? na co zwrócić uwage,o co pytać przy zakupie ? któryś rocznik pozbył sie już chorób dziecięcych ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kojot85
DeTox nie pomoże



Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2703
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kuj- Pom

PostWysłany: Pią 7:48, 09 Cze 2017    Temat postu:

Ja na wyprawy poza asfalt polecam stare, leciwe XT 600, TT600. Silniki proste, tanie w naprawie. Ceny przystępne. Może nie wygląda to jak nowa Afra, ale dowiezie gdzie trzeba.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Pią 15:05, 09 Cze 2017    Temat postu:

crass napisał:
miotacztruskawek : dużo tych "przypadlosci" ma GS800 ? na co zwrócić uwage,o co pytać przy zakupie ? któryś rocznik pozbył sie już chorób dziecięcych ?

Obręcze. Fabryczne Behra są...kiepskie. Jak kupujesz, to sprawdź, czy są proste i tyle... Jak są Excele, to problem masz właściwie z głowy. Koszt Exceli to niestety ok 2-2,5tyś Confused

W pierwszych rocznikach bywały wycieki spod pokrywy zaworów były, ale to w pierwszych seriach. Nie kojarzę, żeby jeszcze ktoś się z tym męczył... Egzemplarze które miały z tym problemjuż dawno zostały naprawione

Mawia sie o problemach z łożyskami w kołach. Problemem są tak naprawdę tulejki w kołach. Oryginalnie są aluminiowe, które pod wpływem brudu się szybko wyrabiają i przepuszczają syf. Jak kupisz na aluminiowych, to strzeż się brudu, często rozbieraj i smaruj. Jak ktoś za ciebie wymieni i kupisz motocykl na nierdzewkach problem masz z głowy. Ew koszt nierdzewnych to ok 50-80pln.

Ludzie gadają tez o mocowanie amortyzatora. Jest to delikatnie mówiąc dość osobliwe rozwiązane miejsce. Ale dopóki latasz na fabrycznym amorze problem jest znikomy. Nawet jak będziesz skakał, dziczył etc. Dopiero montaż jakiegoś normalnego dampera (Wilbers. HyperPro, Ohlins, TT) otwiera puszkę pandory. Żeby to sprawdzić niestety musisz odkręcić zamek kanapy, na co niekoniecznie pozwoli właściciel. Ale jak będzie tam fabryczny Sachs, to nie ma sensu zaglądać.

Czasem łamie się mocowanie chłodnicy, zwłaszcza jak ci się w terenie raz, czy drugi zdarzy położyć maszynę. Chłodnica przeszczepiona z szosowców po prostu nie daje rady. Ale mocowanie jest na plastikach, można to bez problemów pospawać. U mnie efekt spawania jest taki, że mimo naprawdę wielu gleb wszystko jest na miejscu Laughing . Chyba większy problem jest z wiatrakiem na chłodnicy. Wybitnie nie lubi piachu, który może go blokować. U mnie niestety się spalił więc wymieniłem na afrykański...

Ostatnie to chyba pompa paliwa, i stator na alternatorze. Ale tego nie jesteś w stanie sprawdzić przy zakupie... Tylko, pompa pasuje od Astry F/G lub passerati B4. Stator to większy problem. Regeneracja starego to ok 200-300pln. Gorzej jak na trasie walnie, ale wtedy jeszcze pokulasz się na samym akumulatorze. Tylko warto mieć woltomierz, żeby wiedzieć, czy już padł, czy jeszcze nie...
Generalnie elektryka mimo iż na komputerze to daje radę... Jest porządnie zrobiona Smile . Nie straszne jej brody Wink
https://www.youtube.com/watch?v=HFu-PODf4rI

Kojot85 napisał:
Ja na wyprawy poza asfalt polecam stare, leciwe XT 600, TT600. Silniki proste, tanie w naprawie. Ceny przystępne. Może nie wygląda to jak nowa Afra, ale dowiezie gdzie trzeba.


Poza asfalt tak Wink , ale i On i OFF 800 może być lepszy Smile .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
crass
A2



Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warsaw

PostWysłany: Nie 10:18, 11 Cze 2017    Temat postu:

miotacztruskawek: dzieki za info Smile widze ze jednak jest na co zwrocic uwage
ciagle sie wacham jeszcze miedzy 800 a 1200 ,no ale mam czas na wybór do przyszlego sezonu :)sporo krece na asfalcie,ale jadac asfaltem ciagle patrze gdzie tu zjechac w bok Wink wiec stad pomysl na 800. Co do konkurencji,odrzucając wszystkie single i drogą afre okazuje sie ze 800 nie ma konkurencji Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Nie 11:34, 11 Cze 2017    Temat postu:

Różnica użytkowa między 1200 a 800 jest prosta... Jaki będziesz miał stosunek ON/OFF, oraz czy jeździsz samemu, czy w twinpacku... Choć pasażer dla 800 nie musi być straszny na szosach.

A przy zakupie niewiele masz do sprawdzenia. Sprawdź tak naprawdę ogólny stan, tak jak przy każdym motocyklu. Do tego tylko obręcze kół, chłodnicę, sprawdź, czy wiatrak swobodnie się obraca i tyle... Amortyzator tylny mało kto wymienia, więc tym się nie przejmuj Wink . Najgorzej z pompą paliwa i alternatorem, bo tego nie sprawdzisz. Ale pompa paliwa daje znać o uszkodzeniu przy wysokich temperaturach i niepełnym zbiorniku. Jak ci więc padnie, to musisz dolewać paliwo co 100km i jedziesz spokojnie dalej. A później sama wymiana pompy to pikuś... Ja mam od Passata B4, ale pasuje jeszcze od Opla Astry. Dostaniesz w każdej dziurze. Najgorzej z alternatorem, ale do tego koniecznie dołożysz sobie jakiś woltomierz za 15 pln Wink .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Topinka
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 1773
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów MotoAvToSy

PostWysłany: Nie 12:41, 11 Cze 2017    Temat postu:

Wrócę do poczciwego XT 660Z dla mnie to taki moto-prostak niestety ginący gatunek! Jest mocny w swojej prostocie, ale faktycznie w konikach trochę mu brakuje. Singiel jest szorstki w obyciu generuje trochę wibracji i jest mało elastyczny, dlatego wymaga częstego grzebania w przełożeniach. Do tej pory jednak nie przeszkadzało mi to bardzo, ale jak trzy dni temu musiałem wracać z Serbii 1200 km ze skręconą lewą kostką to już nie było przyjemne Smile. Natomiast w normalnych warunkach te przypadłości albo pokochasz albo znienawidzisz.Ja nadal zaliczam się do grupy pierwszej. Co do przelotów to na kostce spokojnie da się stabilnie przemieszczać z prędkościami do 140 km/h. choć faktycznie wspomniane wibracje są wtedy mocno odczuwalne. Najprzyjemniej jednak się podróżuje z prędkościami do 100. Natomiast pozycja jest dla mnie bardzo komfortowa siedzenie jednak mogłoby być nieco wygodniejsze. W terenie motorek radzi sobie naprawdę całkiem sprawnie. Silnik fajnie ciągnie od samego dołu długie skoki i koło 21 robią robotę, ale sprzęt nie lubi dużego bagażu, bo wtedy robi się mało stabilny. Zaletą jest też jego zasięg. 23 litry zbiornika a przy spokojnej jeździe spalanie poniżej 4 to fajna sprawa. Podsumowując Tenerka to prosty łatwy w obsłudze sprzęt dla tych co lubią czuć co mają pod sobą i chcą pojechać wszędzie nie martwiąc się o zasięg assistance.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Filip_V650
Motocyklista



Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 236
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: ZK

PostWysłany: Pon 17:50, 12 Cze 2017    Temat postu:

Dzięki Topinka! Very Happy Przynajmniej jeden nie robi mi z wątku ukrytej opcji niemieckiej... Laughing

Dzisiaj wróciłem z Drawska. Trochę lepiej poznałem swój sprzęt. Miałem okazję spróbować kilku rzeczy, na które wcześniej się nie porywałem.

Na razie mam jeden wniosek: największym ograniczeniem XT660z... jestem ja sam (i moje umiejętności). Gdyby było inaczej takich akcji byłoby mniej:

[link widoczny dla zalogowanych]

W każdym razie tezę tą udowodnił osobiście miotacztruskawek. Wink

Ale więcej na ten temat napiszę na dniach. Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Filip_V650 dnia Pon 17:54, 12 Cze 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle "niesłuszne" (czyli nie V-Strom) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin