VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> 60 km/h - drgania kierownicy
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
60 km/h - drgania kierownicy
PostWysłany: Sob 13:14, 26 Mar 2011
deeprunner
A1

 
Dołączył: 25 Mar 2011
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Polanica-Zdrój





Witam Wink
Kupiłem niedawno dl 1000 , z 2002 roku - od motocyklisty
Wszystko fajnie ale od tygodnia przy ok 60 km /h do 70 km/h mam dragania na kierownicy. jak ją puszczam to wykonuje szybkie krótkie skręcy na lewo i prawo , lewo i prawo .. <-- wiem wiem pięknie to opisałem.
Mieliście może coś podobnego kiedyś ? , zastanawiam sie czy to może coś z oponą ? , cieżarek odpadł z felgi ? ... łozysko na glówce ramy ? .. no nie mam pomysłu. po 70km/h idzie bez zarzutu, zero drgań, puszczem kierownice i idzie prosto
...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 13:30, 26 Mar 2011
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Sprawdź łożysko główki ramy, łożyska koła i nie jeździj tak na miły bóg bo się zabijesz!!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 13:43, 26 Mar 2011
deeprunner
A1

 
Dołączył: 25 Mar 2011
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Polanica-Zdrój





nie no nie jeżdżę Wink ...zostawiłem moto w serwisie. Ale zastanawiam sie poprostu co to może być zanim dostane fakture Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 14:10, 26 Mar 2011
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Jeżeli zostawiłeś moto w ASO to dostaniesz fakturę za wymianę wszystkiego co powinno być w takiej sytuacji sprawdzone, plus kilka gratów zupełnie niezwiązanych z tematem i to jest bardzo otymistyczna wersja...
Oj... wszystkie ASO chętnie bym spalił i zaorał!! Evil or Very Mad


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Sob 14:11, 26 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 14:27, 26 Mar 2011
magrafb
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 386
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





tez mam takie cos ale to jest bardzo "subtelne". To najszybciej lekko "trafiona felga" (zgubiony ciezarekto to by drgalo i to im szybciej lecisz tym mocniej), lub kiepska - zdeformowana opona. Oczywiscie standardowo glowka ramy, tuleje w lagach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: 60 km/h - drgania kierownicy
PostWysłany: Sob 14:35, 26 Mar 2011
DRUID
A2

 
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





deeprunner napisał:
Witam Wink
Kupiłem niedawno dl 1000 , z 2002 roku - od motocyklisty
Wszystko fajnie ale od tygodnia przy ok 60 km /h do 70 km/h mam dragania na kierownicy. jak ją puszczam to wykonuje szybkie krótkie skręcy na lewo i prawo , lewo i prawo .. <-- wiem wiem pięknie to opisałem.
Mieliście może coś podobnego kiedyś ? , zastanawiam sie czy to może coś z oponą ? , cieżarek odpadł z felgi ? ... łozysko na glówce ramy ? .. no nie mam pomysłu. po 70km/h idzie bez zarzutu, zero drgań, puszczem kierownice i idzie prosto
...




no jak to nie masz pomysłuSmile wszystkie twoje podejrzenia są trafione, miałem taki problem w poprzednim moto Fazer. Dziwne drgania kierownicy pojawiały się tylko przy jednej prędkości około 80 km/h, przy 50 lub 100 km/h puszczałem kierownicę i moto jechał jak po sznurku. Na początek dociągnąłem łożysko główki ramy....pomogło ale trochę. wyważenie koła znów trochę lepiej....ale nie do końca. Co się okazało winna była opona powiem wprost, już dość zjeżdżona, nierównomierne starcie bieżnika może objawiać się takimi akcjami na kierownicy. Także ja sam widzisz nie koniecznie musi być jeden powód, a może być ich kilka. Daj znać jak już wyeliminujesz problem. Jestem ciekawy jaki chochlik siedzi u Ciebie? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 16:57, 26 Mar 2011
deeprunner
A1

 
Dołączył: 25 Mar 2011
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Polanica-Zdrój





Jasne że dam znać jak coś bede wiedział. Wiesz ? opony mam nowe. Przejechane mają około 1000 km - Continental'e. Ale z tego co mówił kolega z serwisu to kiedys miał podobny problem i mimo że opona była nowa to niestety waliła po kierownicy i to przy jednej prędkości.
No nic zostaje mi czekac do poniedziałku, fajnie ze przynajmniej serwis dał moto na weekend żebym sobie polatał Wink , nic wielkiego , taka "motorynka" Yamaha XJ6.
Dziękuje wszystkim za pomoc. Mam nadzieje że kiedyś będzie mi dane poznac was osobiście , a jezeli wybieralibyście sie w strone kotliny kłodzkiej to koniecznie dawać znać !!!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:02, 26 Mar 2011
GrzesiekK
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 480
Przeczytał: 61 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Czę100chowa





W serwisie nich Ci wyważą przednie koło - jest jedną ze składowych problemu i zapewne ciężarek odpadł .

PS uciekłem dziś rano bez pożegnania , bo niespodziewanie dostaliśmy wypis ...... Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:18, 26 Mar 2011
Mlody
Motonita

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 973
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Masz kufer centralny? Jeżeli tak to go ściągnij i zobacz czy drania występują. Zerknij czy opona nie wyząbkowana.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:38, 26 Mar 2011
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Mlody napisał:
Masz kufer centralny? Jeżeli tak to go ściągnij i zobacz czy drania występują. Zerknij czy opona nie wyząbkowana.


I sprawdź ciśnienie w kołach


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:50, 26 Mar 2011
deeprunner
A1

 
Dołączył: 25 Mar 2011
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Polanica-Zdrój





mam kufer centralny , sprawdzałem jak bez niego sie zachowuje , ale bez różnicy. Zbliża sie 60 i trzepanie. po 70 wszystko ok. Opona jest nowa i tył u przód, więc może też byc tak że cieżarek odpadł. W poniedziałęk bede wszystko wiedział to dam znać. Mam nadzieje że to jakaś bzdura a nic poważnego.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:13, 26 Mar 2011
Adamar
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1218
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CK





Miałem ten sam objaw na starych oponach, właśnie od 60 do 70 a potem ustawało, zrób to co pisze Młody i Konra.dzik. Wymieniłem opony tydzień temu i jak ręką odjął, ale ja byłem świadomy że mam wyząbkowaną oponę, nie jest to bardzo groźne ale dyskomfort jest Smile Wymień opony i z bani Smile

Ps: Tu o tym pisałem zobacz jak moje stare kapcie wyglądały:

http://www.vstromclub.fora.pl/opony-kola,38/opony,191-275.html


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Adamar dnia Sob 22:44, 26 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:49, 26 Mar 2011
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Jeżeli masz TrailAttacki to słyszałem, że taka sytuacja jest normą. Powodem jest wada fabryczna przedniej opony.
TUTAJ też o tym było


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 0:03, 27 Mar 2011
magrafb
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 386
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





Chlopak pisze ze objaw ma przy 60 a potem ustaje, a wy mu piszecie wszystkie banialuki zaslyszane (wyczytane na forach i klepiecie byle klepac). Kufer oczywiscie moze byc przyczyna "falowania" motoru ale nie drgania przedniego kolo i to jeszcze przy 60. (przy 160 jak jest opor powietrza.
Niewywazone kolo pomyslmy: wirujaca masa zaczyna drgac, wiec im szybciej jedziesz tym szybciej-intesywniej drży i nagle przy 60 magicznie ustaje - bzdury.
Masz kolego moto w serwisie to tylko aby dobrze i tanio zlokalizowali usterke to daj info co to powoduje. Czesto sa to naprawde glupie sprawy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 0:47, 27 Mar 2011
RaY
A2

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubuskie





na moje oko jak powyżej pisali - łożysko główki lub opona kwadratowa.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 0:56, 27 Mar 2011
letko
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1504
Przeczytał: 38 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń





DRUID i Adamar mają rację. Gdybyś miał moto u siebie to sprawdź opone.
Po prostu "pogłaszcz" ją dłonią. Jak wyczujesz (a jestem tego pewny) pod dłonią nierówno "wygryzioną" powierzchnie opony to tylko wymiana na nową Ci pomoże.
Miałem to samo jak trzymałem kierownice nic się nie działo, aj ak puściłem właśnie przy szybkości 60 / 70 km/h to miałem strach czy mi się ją uda jeszcze chwycić. Po wymianie opon na nowe problem zniknął.

magrafb objawy niewyważenia koła właśnie tak się objawiają i to przy pewnych szybkościach. W samochodach najbardziej odczuwalne niewyważenie kół występuje przy szybkości pomiędzy 90 a 120km/h później się trochę uspokaja i znowu powyżej 140km/h się wzmaga.
Ale to tylko moje spostrzeżenia po prawie 30 latach w tym zawodzie i nie musisz się ze mną zgadzać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:56, 27 Mar 2011
magrafb
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 386
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





letko napisał:
objawy niewyważenia koła właśnie tak się objawiają i to przy pewnych szybkościach. W samochodach najbardziej odczuwalne niewyważenie kół występuje przy szybkości pomiędzy 90 a 120km/h później się trochę uspokaja i znowu powyżej 140km/h się wzmaga.
Ale to tylko moje spostrzeżenia po prawie 30 latach w tym zawodzie i nie musisz się ze mną zgadzać.


Wlasciwie to sie z Tobą zgadzam, tylko sam sobie troszke przeczysz. kolega pisze ze ma problem tylko przy 60-70 i opisuje to jako "krótkie skrety".
Wiec teza niewywazenia i Twoja jej charakterystyka niekoniecznie pasuje do objawow ktore ma kolega.
A tak na marginesie jak juz wyżej wspomnialem tez mnie trapi podobne zjawisko na tyle delikatne ze idzie z tym zyc, ale lozysko nie, opona nie, felga nie, olej w lagach i sprezyny nie a wiec co sie pytam?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez magrafb dnia Nie 19:58, 27 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 1:17, 28 Mar 2011
pzimon
A1

 
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Miałem to samo u siebie. Niestety u mnie wydało się, że kupiłem moto z walniętą felgą. Okazało się, że felga jest naprawiana. Przy tej prędkości chodziła lekko na boki. Dodatkowo jeszcze była uderzona z przodu i chodziła góra-dół. I co ciekawe, dwa razy byłem wyważać koło i nic nie wyszło. Proponuje sprawdzić wizualnie czy nie bije gdzieś koło i czy nie ma śladów ew. naprawiania.
U mnie najbardziej odczuwane było "pulsowanie" kierownicy przy 50-60km/h, a powyżej 140km/h zaczynały się bardzo denerwujące drgania.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 7:42, 28 Mar 2011
deeprunner
A1

 
Dołączył: 25 Mar 2011
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Polanica-Zdrój





GrzesiekK napisał:
W serwisie nich Ci wyważą przednie koło - jest jedną ze składowych problemu i zapewne ciężarek odpadł .

PS uciekłem dziś rano bez pożegnania , bo niespodziewanie dostaliśmy wypis ...... Very Happy


Spoko Grześ Wink
Nic sie nie stało Wink ... najlepszy był mój tato , wpada do mnie i mówi - kurde ktoś zostawił sprzęgło od DL-a w pokoju Wink)
Dobry jest.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:24, 29 Mar 2011
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





ja podepnę się pod opinie kolegów od zjechanej opony.
Ja miałem TrailAttacka i też mi wibrowało. Na Mitasach E10 nie ma tego efektu, a to kostka (i też już po 4kkm).
Teraz zamówiłem TrailAttack "Z" i zobaczymy czy będzie to samo.

Jak masz Conti to na 90% jest to wina przedniej opony... co do opinii czy jeździć czy nie to moja jest taka, że jeździć.

Wyważanie koła nic nie da, przerabiałem temat i było to samo. Nie wiem czy łożysko główki ramy pomoże bo ja wymieniłem razem z oponą.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:20, 29 Mar 2011
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Na nowych TrailAttackach mam to samo. Ewidentnie wada fabryczna opony.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:51, 29 Mar 2011
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





a masz nowe z "Z" czy bez bo nie pamiętam?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:19, 29 Mar 2011
SoA
A1

 
Dołączył: 12 Mar 2011
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Miałem podobne przygody z CBF. Jak się okazuje podobne objawy, a powody mogą być różne. Kierownica dostawała drgań przy różnych prędkościach. Po wielu oględzinach powodem okazała się nierówno wytarta opona. Choć nic na to nie wskazywało Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 8:08, 30 Mar 2011
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





bibop napisał:
a masz nowe z "Z" czy bez bo nie pamiętam?

Mam bez "Z"


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 9:38, 30 Mar 2011
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





To ja zrobię test tej z "Z" bo chyba jeszcze nikt jej nie kupił... mam nadzieję, że do końca tygodnia dojadą i w sobotę je założę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:23, 31 Mar 2011
deeprunner
A1

 
Dołączył: 25 Mar 2011
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Polanica-Zdrój





opona! ... winna była opona. Niby nowa , niby wszystko ok ... ale założono inną i problem minął. Trail Attack - praktycznie 1000 km najechane .. i lipa.
ciesze sie bo prześwietlili całe moto i nic nie znaleźli , wszystko sprawne Wink
dzięki jeszcze raz za pomoc i spokojnego , słonecznego , i zdecydowanie motocyklowego weekendu życze Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:20, 31 Mar 2011
mikmac
A

 
Dołączył: 26 Sty 2011
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





jezeli to byl TA bez literki Z to ten problem jest dosc znany i powszechnie walkowany - wada konstrukcyjna opony. Na Zetkach nic sie nie powinno dziac, a TA maja bardzo dobre opinie jako opona uzytkowa.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:24, 31 Mar 2011
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





magrafb napisał:
Chlopak pisze ze objaw ma przy 60 a potem ustaje, a wy mu piszecie wszystkie banialuki zaslyszane (wyczytane na forach i klepiecie byle klepac). Kufer oczywiscie moze byc przyczyna "falowania" motoru ale nie drgania przedniego kolo i to jeszcze przy 60. (przy 160 jak jest opor powietrza.
Niewywazone kolo pomyslmy: wirujaca masa zaczyna drgac, wiec im szybciej jedziesz tym szybciej-intesywniej drży i nagle przy 60 magicznie ustaje - bzdury.
Masz kolego moto w serwisie to tylko aby dobrze i tanio zlokalizowali usterke to daj info co to powoduje. Czesto sa to naprawde glupie sprawy.




Kol. magrafb, masz bardzo niewielkie pojęcie o tym co i jak wpływa na brak stabilności zawieszenia, zwłaszcza w motocyklu, proponuję trochę pokory i lektury na przyszłość...
Ostatnio w puszce miałem objawy lekkiego drżenia na kierownicy w zakresie prędkości 120-130, po wyważeniu kół problem znikł, prawdopodobnie odpadły mi gdzieś ciężarki Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:11, 31 Mar 2011
magrafb
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 386
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





roadrunner napisał:
magrafb napisał:
Chlopak pisze ze objaw ma przy 60 a potem ustaje, a wy mu piszecie wszystkie banialuki zaslyszane (wyczytane na forach i klepiecie byle klepac). Kufer oczywiscie moze byc przyczyna "falowania" motoru ale nie drgania przedniego kolo i to jeszcze przy 60. (przy 160 jak jest opor powietrza.
Niewywazone kolo pomyslmy: wirujaca masa zaczyna drgac, wiec im szybciej jedziesz tym szybciej-intesywniej drży i nagle przy 60 magicznie ustaje - bzdury.
Masz kolego moto w serwisie to tylko aby dobrze i tanio zlokalizowali usterke to daj info co to powoduje. Czesto sa to naprawde glupie sprawy.




Kol. magrafb, masz bardzo niewielkie pojęcie o tym co i jak wpływa na brak stabilności zawieszenia, zwłaszcza w motocyklu, proponuję trochę pokory i lektury na przyszłość...
Ostatnio w puszce miałem objawy lekkiego drżenia na kierownicy w zakresie prędkości 120-130, po wyważeniu kół problem znikł, prawdopodobnie odpadły mi gdzieś ciężarki Very Happy


Bys sie zdziwil ile tego pojecia mam, tylko nie bardzo rozumiem co ma wspolnego twoj przyklad z tym na co cierpi kolega. Czy malo kto potrafi czytac ze zrozumieniem. Proponuje czytac wiecej lektury fachowej a mniej forumowych historii o termostatach sluzacych do wskazania temperatury, o magicznych kufrach wielkkosci zagla deski serfingowej ktore przy 60 km/h powoduja TAKIE zawirowania itd...

Koła w samochodzie wywaza sie dynamicznie i tu rzeczywiscie mocno niewywazona opona powoduje wibracje. Nie tylko przy 120-130 ale zawsze(im wolniej tym mniejsze) A ze odczuwalne w przedziale to inna sprawa.
W moto wywaza sie kola statycznie ....
Zresztą proponuje czytac ze zrozumieniem literature fachowa


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:39, 31 Mar 2011
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Miałem w mojej "karierze" kilkanaście już motocykli a "japoniami" jeżdżę od 96r. pobijesz mnie?? Znam takie i podobne przypadki nie z forum tego czy innego i nie litaratury fachowej a z AUTOPSJI, doświadczenia kolegi z podwórka, który prowadzi warsztat motocyklowy od początku lat 90, oraz kolegów motocyklistów ze stażem większym od mojego. Na pewno nie wiem wszystkiego, ale wiem sporo i różne żeczy już widziałem, twoje twierdzenie natomiast, że przy pewnej prędkości koło może bić a przy innej nie - to bzdura, jest po prostu śmieszne!!
W mojej Afryce np. takie objawy miałem z powodu wybitego, krzywo osadzonego łożyska główki ramy i luzów na tylnym zawiasie i co Ty na to??
Przy okazji koła motocyklowe jak najbardziej wyważa się dynamicznie, chociaż statycznie jest dokładniej, nawet sam się w to bawiłem...
Gdybyś nie wiedział gdzie wyważyć dynamicznie koła do moto to śmiało mogę polecić kilka dobrych warsztatów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:14, 31 Mar 2011
Adamar
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1218
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CK





Bardzo byś się zdziwił twierdząc że im wolniej tym mniejsze, przeczytaj jeszcze raz post Letko ze zrozumieniem, zresztą dla ludzi którzy już parę lat jeżdżą samochodami i motocyklami to żadna nowość, sam miałem przypadek że przy prędkości 20-30 km/h kierownica w aucie „waliła” na około 1/5 obrotu, a powyżej 140 najczęściej wibracje są częstsze, nie pisząc o innych zakresach prędkości. Paru z nas miało w motocyklach właśnie w zakresie 50/60/70 bicie opon motocyklowych z różnych powodów (wada opony lub wyząbkowanie), nie mniejszej i nie większej. Zarzucanie komuś że nie czyta ze zrozumieniem lub

magrafb napisał:
.... a wy mu piszecie wszystkie banialuki zaslyszane (wyczytane na forach i klepiecie byle klepac)........ Czesto sa to naprawde glupie sprawy.


pisanie w ten sposób, jest co najmniej niegrzeczne w stosunku do innych forumowiczów, a rada co może być jest po prostu bardzo trafna ...... „głupie sprawy”. Młody mógł nie doczytać że to tylko przy tej konkretnej prędkości, a Letko opisał przypadek w swoim motocyklu i przypadki w samochodach przy których robi to już 30 lat, i nie wiem gdzie sobie przeczy. Filozofów teoretyków nie brakuje niestety, czytających wszystko ze zrozumieniem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
60 km/h - drgania kierownicy
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin