VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma / Opony, koła -> Conti Trail Attack Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Czw 15:02, 16 Wrz 2010
Ern
A2

 
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Błonie





Też się zdecydowałem na Trail Attacki.
Jak dotąd (prazie 1500km) spisują się znakomicie - na pewno lepiej od fabrycznych.
Drugiego dnia po założeniu, gdy zaczeło padać złapałem niezły uślizg tyłu - ale oponki nie były jeszcze 'dotarte'.
Teraz jeździ się bardzo dobrze. Na fabrycznych oponach czułem niepokój przy większych złożeniach - motocykl zachowywał się niestabilnie.
Na Trail Attackach bez problemu robię głębsze złożenia - jeszcze ich nie zamknąłem, ale brakuje bardzo, bardzo niewiele.

W przyszłym tygodniu jadę w Bieszczady (przez Karkonosze Smile) z pasażerką i bagażem. Zrobimy pewnie jakieś 2 - 2,5 tyś km. Dam znać jak się sprawowały.

Pzdr,
Ern


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 12:51, 30 Wrz 2010
raf
A1

 
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wwa





Witaj,
Ern do Ciebie i wszystkich klubowiczów jeżdżących na conti trail attack mam pytanie o stabilnosc przodu w waszych stromach. Ja zauważylem u siebie niepokojace zachowanie przodu tzn. szimy w zakresie 40-60 km/h przy hamowaniu. Ktoś spotkal sie z takim zachowaniem? Zaznaczam że wymienilem olej w lagach na gęstszy ale czy to moze miec znaczenie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 13:16, 30 Wrz 2010
Rychu72
A

 
Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Opole





Ja miałem takie objawy z pełnym obciążeniem (plecaczek i kufry). Po odciążeniu efekt znika.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 13:21, 30 Wrz 2010
raf
A1

 
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wwa





Niestety u mnie bez znaczenia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 15:46, 30 Wrz 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





ja mam cos takiego... teraz na wykonczeniu opony to jak kiere puszcze przy 60 to wali od jednego ograniczenia do drugiego... zobacz palcem jak mocno masz wyzabkowana opone bo wg. mnie z uwagi na to, ze jest bardzo miekka to nierowno sie zuzywa, a jak ostro hamujesz to jeszcze gorzej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:21, 30 Wrz 2010
raf
A1

 
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wwa





Wszystko ok. bibop tylko że mam swieżutkie gumy, jakies 2 tys na nich ledwie zrobilem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:40, 30 Wrz 2010
Raper
Motocyklista

 
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 340
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radomsko / Łódź





raf napisał:
tylko że mam swieżutkie gumy, jakies 2 tys na nich ledwie zrobilem.


Może przy zakładaniu gum koło zostało nieodpowiednio wyważone lub coś w tym stylu albo masz jakąś wadę fabryczną oponki Question
Podjez do wuklanizatora, który zakładał i powiedz jaka jest sprawa. Oczywiście jeśli na starych gumach było OK i takie zachowanie niewystępowało Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:01, 30 Wrz 2010
raf
A1

 
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wwa





Dzieki Raper, bylem oczywiscie juz u wulkanizatora. Guma wywazona i nic osobliwego na niej nie widac. Tak jak juz pisalem, przed zmiana gum, a po zmianie oleju na twardszy na dojezdzanych metzelerach mialem to samo ale bieznik w nich byl tak popękany ze wydawalo mi sie ze to wlasnie z tad biorą sie szimy, poza tym sprzet byl zaladowany i sie tym nie przejmowalem. Teraz latalem na pusto i jest to samo. Nic to pojade do gumisty poprosze go o zmiane na jakiegokolwiek kapcia, zobacze jak jest. Jesli nic sie nie zmieni bedzie znaczylo ze cos nie tak jest z zawieszeniem. Tak czy owak dzieki za zainteresowanie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:37, 01 Paź 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





ja gdzies na zagramanicznym forum czytalem, ze na takie rzeczy pomaga wymiana lozyska glowki ramy. Niedlugo bede wymienial wiec zobaczymy Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:52, 04 Paź 2010
Ern
A2

 
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Błonie





mam to samo - koło 50km/h dostaję lekkiej Shimmy. Jak moto jest w pełni obciążone czuć to dosyć wyraźnie, jak jadę sam - to czuję jak puszczę kierę. Zrobiłem już na tych oponkach ok 3500 - 4000 km (z czego 2400 w pełni załadowany) i poza tym mankamentem (który jest denerwujący, ale do przeżycia) opony są naprawdę zajefane.
Niedawno wróciłem z wycieczki: Warszawa - Bogatynia - Ustrzyki G - Warszawa i na górskich winkielkach (zwłaszcza w Czechach) z pełnym obciążeniem zamykałem je bez żadnego stresu Smile Smile Smile
O przypadłości tych oponek słyszałem już przed założeniem - i to nie tylko od Vstromowców.
Na dniach będę robił przegląd po 30kkm i pewnie łożyska główki pójdą do wymiany - dam znać czy to coś poprawi czy nie.

Pzdr,

Ern


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:30, 04 Paź 2010
polsky
Motonita

 
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn/Wrocław





Jakie przypadlosci? Jakie lekkie shimmy? Co za farmazony kolejne...
Ja mam z przodu zalozoną Conti i ci co byli na zlocie w Wiknie widzieli jak mozna sie nia posluzyc w DL-u.
To najlepsze gumy na jakich kiedykolwiek jezdzilem.

I jakie wy macie shimmy przy hamowaniu?

Jasli masz luz glowki ramy to moto bedzie ci sciagac i lapac shimmy przy robieniu wysokiego stoppe. Naprawde nie pojmuje pojecia shimmy w motocyklu jakim jest DL zwlaszcza 650, ktory ma kierownice dlugą jak sztanga...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:40, 04 Paź 2010
raf
A1

 
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wwa





Ern,
Twoj opis dokladnie pasuje do objawow w moim moto. Daj znac jak sytuacja po przegladzie.
Polsky,
Wymieniamy tylko opinie, Ty mowisz ze wszystko jest ok. to fajnie, znaczy ze jest szansa ze mozna to wyeliminowac!
Pytasz czy przy hamowaniu czuc trzepanie? Glownie tak ale w zakresie 40-60 km, u mnie sa wyczuwalne rowniez przy utrzymywaniu stalej predkosci.

Raf


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:21, 05 Paź 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





ok, moze koledzy myla pojecia... uzywaja okreslenia shimmy, a z tego co sie orientuje to jest to efekt zachodzacy podczas przyspieszania, kiedy to przednie kolo nie jest wystarczajaco dociazone...
drgania wystepuja rowniez u mnie. w zakresie okolicach 60 km/h. teraz troche zmalaly jak zalozylem nowe sprezyny i jak wymienie lozysko glowki ramy pewnie jeszcze sie poprawi.

elementow wplywajacych na drgania jest kilka i nie koniecznie musza to byc opony... pisalismy juz o tym na forum.
1. niewlasciwe cisnienie w oponie
2. zuzyte lozysko glowki ramy
3. zuzyte sprezyny przedniego zawieszenia i stary olej
4. zle wywazone kolo
5. luzy na lozyskach
6. wyzabkowana opona
7. wada fabryczna opony

cieszymy sie polsky, ze robisz stoppie i nic Ci nie telepie Wink
a opony Conti TrailAttack sa super i na nowy sezon zakladam nowy komplet.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:20, 05 Paź 2010
raf
A1

 
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wwa





Bibop,
Masz racje, mowimy tu raczej o drganiach przodu podczs zwalniania silnikiem, hamowania lub stalej predkosci w zakresie 40-60 km.

A idąc dalej tropem Twoich sugesti to:

1) sprawdzane, jest ok!
2) do sprawdzenia przy najblizszym przegladzie po 42 tys ( pewnie w nowym roku)
3) sprezyny sa ok. olej wymienialem przy 30 tys na twardszy i zastanawiam sie czy to moze miec wplyw na drgania???
4) sprawdzone, jest ok!
5) sprawdzane, jest ok!
6) gumy są swieże, maja jakies 2 tys.
7) umowilem sie w miejscu w ktorym kupilem gumy ze zrobimy test polegajacy na zalozeniu jakiegokolwiek kapcia na przod i sprawdzeniu czy cos sie zmienilo

Dzieki Bibop, bede informowal o postepach w poszukiwaniu rozwiazania tego problemu.
A jesli te gumy "tak maja" ja jednak wroce do metzelerów.

Raf


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:34, 05 Paź 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





powiem Ci, ze ja sie juz troche przyzwyczailem Wink
dodatkowo powiem, ze jak czujesz drgania/szarpniecia podczas ostrego hamowania to moze znaczyc, ze blokuje Ci sie kolo (no chyba, ze masz ABS Razz). Jest to jeden z elementow pozwalajacych wyczuc kiedy zrywa sie przyczepnosc. Watpie zeby tak bylo w tym przypadku, ale warto wiedziec.

Lozysko glowki ramy profilaktycznie mozna wymienic, lozysko u Brzo kosztuje jakies 150 zl, a wymiana w jakims normalnym warsztacie (czyt: nie ASO) drugie tyle. Lozysko w porownaniu do standardowego kulkowego to pelen wypas Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:17, 05 Paź 2010
Ern
A2

 
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Błonie





dobra dobra - pomyliłem pojęcia Smile (dzięki za wyjaśnienie).
Ale drgania występują i jak widać sporo osób o tym mówi.
Tak jak pisałem pewnie na początku przyszłego tygodnia wymienię łożyska - zobaczymy czy to coś zmieni. Nie zmienia to faktu, że na starych oponach to zjawisko nie występowało. Może to kwestia wyważenia???

Żeby nie było - te drgania nie są czymś straszliwym i w normalnej jeździe zupełnie nie przeszkadzają. Oponki są naprawdę fajne - poręczne i przyczepne zarówno na mokrym jak i na suchym.

Pzdr,
Ern


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:00, 07 Paź 2010
polsky
Motonita

 
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn/Wrocław





bibop dzieki za wyjasnienie chlopakom bo ja to od razu emocjonalnie podchodzę Wink

I lekki oftop, zastanawia mnie kwestia czestego zuzywania sie co poniektorych elementow w DL-ach co chwile czytam o wymianie lozyska glowki ramy, lozyska tylnego kola czy wachacza itp. Ja mam przejechane w moim 50tys km i lozyska w glowce ramy sa w bdb stanie, czy aby co niektorzy nie przesadzaja z narcyzowaniem swych moto? Czy po prostu drogi w PL sa az w tak zlym stanie i istnieje szansa duzo szybszego zuzycia owych lozysk?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:27, 07 Paź 2010
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Zdecydowanie tak, Polsky i bardzo szybko się o tym przekonasz, na własnej skórze, skoro już zacząłeś jeździć po polskich (off)road-ach Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:45, 07 Paź 2010
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 27 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Polsky pomijając moje łożyska w tylnim kole, które nadwyrężył mi pan w Audi R8 (tak R8:) ), łożyska główki ramy wymieniałem raz po 28kkm. Teraz mam już 44kkm i zaczynają stukać przy większych dziurwach. Czas na skontrowanie.
Ale nasze polskie drogi wykańczają łożyska. Wpadłem dziś w zajebistą dziurę jadąc ze 20km/h, bo progi zwalnijące były, i przy...em spodem. Efekt to pęknięta płyta przy tylnim mocowaniu. Zadzwoniłe po policję i ZDM aby udokumentowała ów zapadlisko w jezdni. Będę skarżył ZDM o kasę na nową płytę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:19, 07 Paź 2010
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Konra.dzik, jakie objawy dawały skończone łożyska w tylnym kole, albo jak to odkryłeś?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 0:44, 08 Paź 2010
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 27 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





zbyt szybko zużywająca sie przednia zębatka mnie zaciekawiła. No i dziwne pływanie w zakręcie, jakbym jeździł stara preludą hondy... dwie osie skrętne Very Happy
Obejrzałem cały napęd poruszałem tylnim kołem i znalazłem luz. Wahaczcz cały Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:03, 08 Paź 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





no tak, ale to luz na wahaczu. Ja ostatnio wymienilem lozyska w tylnym kole, ale raczej profilaktycznie. Jedno lozysko zaczelo troche rdzewiec od srodka (tam gdzie nie ma oslonki), ale ogolnie nie bylo zle, nie wiem jak pod obciazeniem.
Co do zuzywalnosci to ja mam juz ponad 50 tys. km i lozysko glowki ramy tez nie jest w najgorszym stanie, ale wymienie je przy okazji dla swietego spokoju zeby przez kolejne 50 kkm miec spokoj (mam nadzieje Razz)

Sprawdzalem lozyska w przednim kole bo tez chcialem wymienic, ale sa w dobrym stanie wiec jeszcze je zostawie.
Na naszych drogach najbardziej obrywa zawieszenie, jezeli masz zuzyte sprezyny czy olej i kiepsko wybiera to wtedy dostaje lozysko glowki ramy i lozyska w kolach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:31, 08 Paź 2010
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





U mnie padło łożysko po stronie tarczy hamulcowej, a dokładniej rozpadło się i był problem z wyjęciem zewnętrznej bieżni...
Pozostałe 2 łożyska są w b.db. stanie ale je też wymienię. Przy okazji ciekawostka... Orginalne łożysko kosztuje 75 zł, natomias takie same łożysko, tego samego producęta, poza siecią hondy kosztuje 12.80


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 14:26, 08 Paź 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Ej... OT sie robi, temat lozysk jest gdzie indziej


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:34, 15 Lut 2011
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1822
Przeczytał: 161 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





odswierzam temat.

Wiem ze u wielu uzytkownikow pojawialy sie problemy z przednia opona. Przypuszczam ze byly to bledy produkcyjne, bo byli i tacy co problemow nie mieli. Ale nie sadze ze problemy sa z choinki...
Kumplowi tak napier..la kiera ze prowadzenie jedna reka bylo niebezpieczne Twisted Evil ( moto tech. bylo ok )

w kazdym badz razie Conti wypusicil nowa przednia opone ze specyfikacja " Z " Ma ona podobno zmienina karkase, co ma niby zmniejszyc efekt "Shimmy" Wiec chyba jednak cos tam bylo nie tak Wink

poniewaz czas na nowe gumy u mnie nastapil, zastanawiam sie nad zakupem Question


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:40, 15 Lut 2011
Rychu72
A

 
Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Opole





U mnie shimmy było przy pełnym obciążeniu (kufry i baba). Bez obciążenia jest ok. Na orginalnych Brigdstonach było zawsze ok.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:17, 02 Kwi 2011
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Założyłem dzisiaj TrailAttacki. Przód w wersji "Z".
Pierwsza różnica między tymi, a poprzednimi jest taka, że te są Made in Germany i są z tej samej gumy co tylne, a wersja bez "Z" jest chyba z Korei i ta guma wygląda jak plastyk.

No i na razie tyle zachwytów Razz
Chłopakom w warsztacie popsuła się maszyna akurat jak założyli na felgę przednią oponę. Niestety nie założyła się "dobrze", a bez maszyny nie mogli jej obrócić (optymalizować) no i wyważyli tylko i mam drgania jak przy poprzedniej oponie, albo i lepsze Evil or Very Mad Podobno dodatkowo mam trochę przekoszone felgi (pewnie od katowania po Marokańskich kamieniach i pustyniach), ale mówiłem, że na Mitasach nic takiego się nie działo.

W tygodniu jak naprawią maszynę to pojadę na optymalizacje, a jak to nie pomoże to będę miał do oddania oponę za browara i zmieniam przód na anakee.


O postępach będę informował


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 0:00, 03 Kwi 2011
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1822
Przeczytał: 161 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





znajomy juz zalozyl te z " Z " i na razie czyli ok 800 km nic nie ma Smile
Moje juz miesiac leza , ale nie zakladam bo moto i tak rozbebeszone, ale mysle ze gorzej jak na poprzednich nie bedzie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:30, 04 Kwi 2011
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





liczę, że i u mnie się to "naprostuje".
W niedzielę byłem w Białowieży z plecaczkiem i ogólnie jeździć się da, ale przy 80 trochę "wali" (z plecaczkiem przy 60 i trochę mniej), ale najgorsze jest to, że w wolnych zakrętach (np. na rondach) czuć te wibracje i chujowo się skręca i trochę strach przerzucać moto ze złożenia w złożenie...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 14:02, 10 Kwi 2011
MarKow
A1

 
Dołączył: 28 Mar 2011
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tychy





bibop napisał:
Założyłem dzisiaj TrailAttacki. Przód w wersji "Z".
Pierwsza różnica między tymi, a poprzednimi jest taka, że te są Made in Germany i są z tej samej gumy co tylne, a wersja bez "Z" jest chyba z Korei i ta guma wygląda jak plastyk.


Czym sie rozni katalogowo przednia guma z oznaczeniem "Z" od tej bez znacznika. BO rozumiem, ze producent sobie nie moze pozwolic na rozroznianie katalogowe gum "made in germany" od tych "mad in korea". W ktorym z polskich sklepow mozna dostac ta oponke?

Duzo bylo na forum a propos wady fabrycznej w tych oponach. Czy temat wciaz jest aktualny czy dotyczyl tylko opon z poczatkow produkcji? WIe ktos?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 14:45, 10 Kwi 2011
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1822
Przeczytał: 161 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





MarKow napisał:

Czym sie rozni katalogowo przednia guma z oznaczeniem "Z" od tej bez znacznika. BO rozumiem, ze producent sobie nie moze pozwolic na rozroznianie katalogowe gum "made in germany" od tych "mad in korea". W ktorym z polskich sklepow mozna dostac ta oponke?

Duzo bylo na forum a propos wady fabrycznej w tych oponach. Czy temat wciaz jest aktualny czy dotyczyl tylko opon z poczatkow produkcji? WIe ktos?


cofnij sie o strone i przeczytaj moj post ( na samym dole) Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 9:45, 11 Kwi 2011
MarKow
A1

 
Dołączył: 28 Mar 2011
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tychy





Czytalem, czytalem. Czy ta oponka jest do kupienia w PL czy raczej w rachube wchodzi opcja www.mynetmoto.com ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 16:56, 11 Kwi 2011
Ern
A2

 
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Błonie





Do tej pory zrobiłem na tych oponkach jakieś 6 tyś km. Opisywałem już swoje problemy z drganiem kierownicy przy ok 50-60 km więc nie będę powtarzał. Na początku roku wymieniałem olej w lagach oraz łożysko główki. Od tej pory drgań nie ma w ogóle! Nie jeździłem jeszcze z pełnym obciążeniem, ale nie czuję ich sam - przed wymianą trochę czułem.
Oponki są naprawdę fajne - trzymają bardzo, bardzo dobrze.
W niedzielę na Suzuki Moto Szkole udało mi się przytrzeć lewy podnóżek Smile Mimo, że było w porywach może 10 stopni (ale asfalt na lotnisku w Ulęży jest jak tarka)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 18:28, 13 Maj 2011
wlodeusz
A1

 
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Miłomłyn





Efekt shimmy jak ładnie piszecie, jest chyba wyłącznie skutkiem złego wyważenia, no i lekko sfatygowanym, rocznikiem motocykla. Co za tym idzie sfatygowanym zawieszeniem. To moje zdanie, a nie jestem ekspertem, tylko praktykiem z blisko półwiecznym doświadczeniem. Opony zakładałem w autoryzowanym salonie Kawasaki. Mam założony koreański przód, niemiecki tył i nic się z moto nie dzieje. Idzie jak po sznurku, choć opony nowe i jeszcze nieprzytarte. W zakresie prędkości do 140 km/h., zachowują się identycznie jak fabryczne. Hamowanie, zwalnianie i winkle, dokładnie to samo. Wszystkie opony przednie są robione w Korei, a tylne w Niemczech. Dokładnie z tej samej mieszanki. To przecież koncern Continental, a nie nasza Dębica. Opony przednie z literką Z, posiadają atesty bezpieczeństwa z Niemiec, lecz pochodzą też z fabryki w Korei. Moje kupione w Oponeo.pl. dotarły kurierem po trzech dniach. Kosztowały mniej niż komplet fabrycznych japońców, gdzie przód, stracił bieżnik po dwunastym tysiącu kilometrów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:50, 26 Maj 2011
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Weź sobie traillattack "Z" i zobacz co jest napisane "made in ...". Zakładam, że za bardzo nie kłamią w tej kwestii.
Druga sprawa to weź sobie te dwie opony i porównaj jak wyglądają nowe. "Koreańska" wygląda tak jakby była z plastyku (co nie zmienia faktu, że trzyma dobrze i starcza na długo), a wersja "niemiecka" jest z takiej samej mieszanki jak tylna.
Co do drgania przodu to może być wiele przyczyn od wady opony przez zużyte sprężyny, pogięte felgi (które się niestety gną jak się trochę w terenie jeździ) czy skrzywione tarcze, a na zużytym łożysku główki ramy kończąc.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 7:42, 27 Maj 2011
wlodeusz
A1

 
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Miłomłyn





Pan u którego kupowałem opony, poinformował mnie o istnieniu dwóch odmian conti traill. Normal i Z. Obie miały pochodzić z Korei, z tym że Z jako atestowana w Germanii, nosiła napis made in ger. Różnica w cenie wyniosła 10 złotych, a Z różniło się wyłącznie posiadaniem niemieckiego atestu o bezpieczeństwie przy krańcowej prędkości. Poza tym niczym!. Atest jest stworzony dla motocykli marki BMW. Nasze Stromy i tak powinny jeździć na ogumieniu H, nie V. Jeżdżą bowiem wyłącznie do 180 km/h. Pisanie że ktoś pojechał ponad 200km/h w tunelu powietrznym za Tirem, zostawmy posiadaczom chińskich skuterów. Więc atest na prędkości rzędu 250 km/h jest czystą kpiną i zbędnym dla nas bzdetem. Kupujemy dla firmy i parametrów, nie dla osiągów.Moja przednia standardowa opona z rocznika 2011, niczym w wyglądzie nie różni się od tylnej. Ta sama guma, zero plastiku. Po dwóch tysiącach kilometrów, nadal na swój wytłoczony napis conti traill czytelny i widoczny. Pozdrawiam współużytkowników.W.S.C. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:21, 27 Maj 2011
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





a to dziwne bo moja (i kolegi) made in korea z pierwszego "sortu" wyglądała zupełnie inaczej niż wersja "Z"... no ale to może mi się przywidziało...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:54, 27 Maj 2011
wlodeusz
A1

 
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Miłomłyn





To pewnie kwestia rocznika, nie zwida!. Ja niestety dysponuję tylko tą z 2011. Nie mam, z czym porównać. Pozdraw.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:52, 19 Lip 2011
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Założyłem dziś przód i tył trail attack, bez Z. Kupione z mynetmoto, data produkcji wiosna 2011. Jak na razie żadnych niepokojących objawów Smile

Za to żeby było zabawnie, pod koniec żywota metzelera tourance, którego miałem na przodzie do tej pory, pojawiły się te charakterystyczne drgania kierownicy Wink Po zmianie opon zniknęły.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:48, 29 Lip 2011
Topinka
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 1763
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów MotoAvToSy





lasooch napisał:
Założyłem dziś przód i tył trail attack, bez Z. Kupione z mynetmoto, data produkcji wiosna 2011. Jak na razie żadnych niepokojących objawów Smile

Za to żeby było zabawnie, pod koniec żywota metzelera tourance, którego miałem na przodzie do tej pory, pojawiły się te charakterystyczne drgania kierownicy Wink Po zmianie opon zniknęły.

Moje metzelery są też na podobnym etapie i też mam drgania kierownicy, więc mam nadzieję, że to norma, bo już się martwiłem, że coś poważniejszego. Teraz pozostaje tylko zmartwienie czy zostać przy metzelerach, które są ok, czy spróbować czegoś nowego?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:09, 29 Lip 2011
gregorio
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 497
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz





ja wprawdzie mam jeszcze daleko do końca tourance-ów ale coraz bardziej skłaniam sie do TKC 80


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 11:18, 30 Lip 2011
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Dla mnie różnica w przyczepności między conti trail attack, a tourancami exp jest kolosalna. Bardzo jestem zadowolony z tych opon, szczególnie na mokrym asfalcie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:14, 30 Lip 2011
mikmac
A

 
Dołączył: 26 Sty 2011
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





apropos drgan kierownicy. Mam akurat mozliwosc sprawdzenia tego na nowych (5 miesiecy) moto i to w dodatku dwoch. Oba maja jeszcze stockowe oponki i raczej sa nie zajezdzone. Jeden nie zjezdzal z asfaltu, moj przgonil dopiero gdzies ze 20h po terenie.
Jak wyjezdzalismy bylo ok 6,5 na zegarze, teraz jest ok 13,5 tys km. Wszystkie 4 opony wygladaja na mniej wiecej polowe zywota, wiec sa przerazajaco trwale, za trwale.
Ale o drganiach. Do tej pory ich nie bylo - wcale, no moze minimalne wezykowanie przy mocnym zlozeniu. Teraz kilka tysiecy zrobilismy z trzema kuframi - oba moto dostaja shimi jak sie pusci kierownice. Shimmy jest przy roznych predkosciach, ale zawsze w tych samych warunkach: pelne boczne kufry, prawie pusty gorny, puszczona kierownica i NIE wcisniety hebel. Czyli tylko hamowanie silnikiem. Puszczalem przy roznych predkosciach na obu moto: 120, 100, 80, 60. Nawet przy 50 potrafi sie pojawic, ale male, bo mala predkosc. Jak wstrzymalem oddech i poczekalem dluzej to walilo od ogranicznika do ogranicznika Wink Przy 100/h fajny efekt... wystarczy lekko zlapac i drganie znika i NIE czuc tego na dloniach.
Zdejmuje kufry i shimmy znika jak reka odjal. Sama centralka nic nei robi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 16:55, 31 Lip 2011
Topinka
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 1763
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów MotoAvToSy





lasooch napisał:
Dla mnie różnica w przyczepności między conti trail attack, a tourancami exp jest kolosalna. Bardzo jestem zadowolony z tych opon, szczególnie na mokrym asfalcie Smile

Tu mnie zaskoczyleś, bo właśnie trail attacki są kiepsko oceniane na mokrym we wszystkich testach? I tego sie trochę obawialem, bo uważam, że metzelery na mokrym robią całkiem dobrze.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 17:14, 31 Lip 2011
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Przyzwyczaiłem się już, że testy w gazetach mogą być całkiem inne niż czyjaś subiektywna opinia Wink Żeby nie było niejasności - oczywiście nie porównuję nowych, świeżo założonych conti do łysych exp tuż przed wymianą, które były w ogóle jeżdżącą tragedią. Porównuję te opony z czasów, gdy jeden i drugi model był świeży i miał sporo bieżnika Razz

Conti jak na razie zaliczyły kilka razy skuchę na białych mokrych pasach. Oprócz tego czuję się na nich bardzo pewnie. A jutro oponki jadą w Alpy, więc za 2 tygodnie będę mógł napisać o nich zdecydowanie więcej Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 18:03, 31 Lip 2011
Topinka
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 1763
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów MotoAvToSy





Na pasach to nic nie daje rady! Miłych testów w Alpach życzę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:47, 31 Lip 2011
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





lasooch napisał:
Conti jak na razie zaliczyły kilka razy skuchę na białych mokrych pasach. Oprócz tego czuję się na nich bardzo pewnie.


Lasooch, Topinka ma rację - nie znajdziesz opony, która na mokrych pasach by się nie ślizgała jak głupia, szczególnie jeszcze zimna... Ja mam z tyłu Pilot Roada 2 i zimny ślizga się jak każda inna opona, dopiero po jakichś 5-10km jest ciepły i wtedy jest ok. Problem w tym, że 80% jazd zamyka mi się na dystansie ok. 15 km, więc długo się przyczepnością nie nacieszę.

Jedyną receptą na nieślizganie się tylnego koła na pasach jest kontrola trakcji Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:05, 31 Lip 2011
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Panowie, od 11 lat jeżdżę jednośladami, nie trzeba mi takich rzeczy tłumaczyć Razz
I tak nasze białe pasy nie są jeszcze aż takie tragiczne. Farba jakiej używają w Chorwacji, to jest dopiero lodowisko jak popada deszcz :/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:42, 31 Lip 2011
Topinka
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 1763
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów MotoAvToSy





lasooch napisał:
Panowie, od 11 lat jeżdżę jednośladami, nie trzeba mi takich rzeczy tłumaczyć Razz

Sorki ale cztytając Twojego poprzedniego posta można było odnieść mylne wrażenie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 9:21, 01 Sie 2011
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 87 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





Topinka napisał:

Tu mnie zaskoczyleś, bo właśnie trail attacki są kiepsko oceniane na mokrym we wszystkich testach?


A propos testów: w motocyklu 8/2011 jest test 8 kompletów opon do podożnych enduro wykonany na 8 sztukach pewnego niemieckiego motocykla.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Conti Trail Attack
Forum VStromClub Strona Główna -> Opony, koła
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 2 z 3  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin