VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> Badania techniczne.
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Badania techniczne.
PostWysłany: Wto 19:33, 09 Lut 2016
nats
A2

 
Dołączył: 05 Mar 2013
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: duze miasto





Witam,
zbliża się termin przedłużenia dowodu rejestracyjnego. Mam pytanie - jak wyglądają badania techniczne motocykla?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:36, 09 Lut 2016
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 2907
Przeczytał: 110 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





Patrząc na rocznik Twojego moto sprawdzą zapewne numer VIN, czy działają wszystkie światła i czy tłumik nie jest za głośny... Zajmie to wszystko pewnie z 5 minut... I tyle Smile

Spiszą jeszcze aktualny przebieg, bo teraz ta informacja trafia do CEPiK.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez biblo dnia Wto 19:37, 09 Lut 2016, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:39, 09 Lut 2016
Remol71
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 215
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wwa





A wczoraj to był u mnie "Harlej".

Tak to wygląda (z punktu widzenia XVS 650) Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Remol71 dnia Wto 19:40, 09 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:49, 12 Lut 2016
mirecki
A

 
Dołączył: 09 Cze 2014
Posty: 122
Przeczytał: 32 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań/Zamość





Generalnie jest tak jak mówi biblo, u mnie tylko światła sprawdził i VIN.
A byłem umówiony na stacji z prawdziwego zdarzenia i chcieli sprawdzić, światła, spaliny, hałas, działanie hamulców na rolkach i o ile dobrze pamiętam to amortyzatory. Nie pytajcie jak, po drodze była otwarta inna stacja diagnostyczna i tam sprawę załatwiłem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 5:23, 13 Lut 2016
riki
A

 
Dołączył: 05 Lip 2014
Posty: 145
Przeczytał: 27 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





A u mnie to wygląda tak diagnosta zabiera moto sprawdza VIN, światła , poziom głośności wjeżdża na dedykowane do jednośladów rolki tam wiadomo hamulce, potem przód i tył na szarpaku i płycie wibracyjnej ( amory) i do tego sprawdza nasmarowanie łańcucha, i w razie co to przeleci go grafitem, ale to mój dobry znajomy i dzieki mu za to że w ten sposób podchodzi do swojej profesji.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 9:17, 13 Lut 2016
Boren
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: warszawa





u mnie tylko światła, VIN, czy nie ma wycieków i pomacal tarcze. Rolki odpuścił bo sie bał, że moto się wypierdyczy i kto za to będzie płacił. A szkoda bo wolałbym żeby sprawdził hamulce, amor i ogólnie zawieszenie. W sumie cena jedna i ta sama. Acha sprawdził jeszcze głośność ale spalin juz nie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Boren dnia Sob 9:28, 13 Lut 2016, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 15:19, 13 Lut 2016
Creed
Motonita

 
Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 552
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Przemyśl





u mnie to standard vin i światła o pozostałe rzeczy to bym musiał się chyba upominać żeby zrobili Very HappyVery Happy:WinkSmileSmileSmile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 16:02, 13 Lut 2016
Lompi
Motonita

 
Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 559
Przeczytał: 82 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białystok





Dzisiaj robiłem przegląd- sprawdzenie VINu, światła, klakson, spojrzał na opony i tarcze oraz sprawdził czy nie ma wycieków w układzie hamulcowym i czy przewody hamulcowe nie są popękane.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 19:12, 13 Lut 2016
bobiusz
Motonita

 
Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 654
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia





Ja byłem w grudniu.
Pan spojrzał i powiedzał: "Skoro pan na nim przyjechał, znaczy że sprawny."
Zapłaciłem i wróciłem do domu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:19, 13 Lut 2016
HERMAN
Motonita

 
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 544
Przeczytał: 65 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Jeszcze nie spotkałem diagnosty,który cokolwiek wiedziałby o motocyklach Smile Nie są w stanie sprawdzić nawet opon Very Happy Czasami zwracają uwagę na zbyt głośny wydech i przeróbki w oświetleniu.
Przebieg moto, to chyba ostatnio najważniejsza sprawa.Jeżeli ktoś z kolegów jest diagnostą,to z góry przepraszam,ale opisałem tylko swoje doświadczenia. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 21:35, 13 Lut 2016
subi1991
A2

 
Dołączył: 17 Sty 2016
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Elbląg





Pseudo diagności liczą tylko kasę, bo przecież w kilka minut można załatwić 3 pojazdy "po łebkach" niż jeden dokładnie. Z drugiej strony, każdy z nas sam wie, czy coś dolega naszym maleństwom lub serwisuje je u kogoś kto zna się na pewno lepiej niż diagnosta Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 0:26, 14 Lut 2016
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1175
Przeczytał: 180 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





Kiedyś słyszałem na jakiejś imprezie motocyklowej jak gościu opowiadał swoją przygodę z pewną stacją diagnostyczną w Lublinie.
Mała stacja przystosowana pod samochody. Pan diagnosta zauważył, że podjechał motocykl. Sam był chyba motocyklistą przy stacji stał harley a pan wyglądem podobno bardzo pasował do tego pojazdu.
-Na przegląd?
-Tak na przegląd
-To poproszę kluczyki, muszę zrobić kółko po placu i wjadę na stację
Gościu sie mocno zdziwił bo nikt go nigdy o kluczyki ani o jazdę testową nie prosił więc powiedział ze sam wprowadzi motocykl na stacje. Diagnosta dalej upierał się że to on musi, że kierowca sam nie może wjechać. To mu dalej stanowczo tłumaczy, że nie daje nikomu motocykla i nie będzie wjeżdżał tylko wprowadzi jeśli trzeba.
Diagnosta się wkurzył, bo nie mógł się przejechać. Kazał wprowadzić motocykl na stację, wziął dokumenty i zaczął robić "przegląd". Na początek rolki i sprawdzanie hamowania. Zawołał jeszcze dwóch diagnostów żeby przytrzymali motocykl wraz z kierowcą, włączył rolki i kazał hamować... Oczywiście mało sie nie wyje**ł... Właściciel motocykla zwrócił uwagę, że to chyba nie jest miejsce dla motocykla, ale to nic nie dało. Jedziemy dalej, telepaki ! Nie mam pojęcia co chciał sprawdzić w ten sposób pan diagnosta na stacji samochodowej, ale wyobraźcie sobie trzech chłopa trzymających motocykl z kierowcą na telepaku ! Jak kazał najechać tylnym kołem i znów "bedziemy telepać" gościu nie wytrzymał. Zabrał dokumenty wsiadł na motocykl i pojechał do innej stacji diagnostycznej.
Tam juz tradycyjnie - kierunkowskazy, zdługie, krótkie pozycja stop, klakson, numery, kasa pieczątka i zapraszamy ponownie Razz

U mnie na diagnostyce przegląd wygląda tradycyjnie i w sumie cieszę się, że tak wygląda niż miałbym trafić na takiego specjalistę...
Raz jak pojechałem na inną stacje pan diagnosta stwierdził ze mam klocki do wymiany. Tyle że klocki były niedawno wymieniane... ale ten pan wie mniej więcej jak wyglądają klocki w samochodach, o motocyklach jak pisze HERMAN diagności maja niewielkie pojęcie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 10:43, 14 Lut 2016
robson69
Motonita

 
Dołączył: 11 Lip 2013
Posty: 832
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Dolny Śląsk Ziębice





w mojej miejscowości są dwie stacje diagnostyczne więc wyboru wielkiego nie mam . tak sie składa że w obydwóch diagności śmigają na moto i wydawać by się mogło że przeglądy będą robić jak w książce pisze a na ogół jest tak jak pisali wcześniej koledzy . raz byłem świadkiem jak autentycznie maglował moto na fula więc go pytam dlaczego u mnie sprawdza światła i opony a tu opcja max . odpowiedź była następująca : bo ja was wszystkich znam i wiem że dbacie o maszyny bardziej niż o żony a to przypadkowy klient Smile może właśnie tak klasyfikują motocyklistów jako świry którzy chuchają , dmuchają i inwestują w swoje maszyny i nie ma co marnować czasu Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 8:56, 15 Lut 2016
m.adam
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Wrz 2015
Posty: 448
Przeczytał: 16 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Czy na przegląd montujecie dB Killera?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 18:40, 15 Lut 2016
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1175
Przeczytał: 180 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





Jeśli masz głośny wydech akcesoryjny na przegląd lepiej założyć dB killera. Przyczepi się ktoś, że masz wydech za głośny nie podbije przeglądu albo coś.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 18:44, 15 Lut 2016
Raptor
Motocyklista

 
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 464
Przeczytał: 55 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: śląskie





m.adam napisał:
Czy na przegląd montujecie dB Killera?


Lata wcześniej montowałem ,nikt nie sprwdzał głósności, potem przestałem ...dalej nikt nie sprwdza Laughing
ale wkładkę najlepiej zawsze wozić ze sobą npw schowku .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:07, 15 Lut 2016
swoop
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mazury





Raptor napisał:
...wkładkę najlepiej zawsze wozić ze sobą npw schowku .


Podrzućcie jak to to wygląda, bo u mnie est deko głośniejszy choć seryjny wydech i tak sobie myślę, czy podbiją


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:12, 16 Lut 2016
Raptor
Motocyklista

 
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 464
Przeczytał: 55 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: śląskie





Db killery sa dopasowane do konkretnego tłumika, do serii raczej nic nie wepchasz.

https://www.youtube.com/watch?v=Rn0Y3Qs45LA


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 0:01, 19 Lut 2016
szycha
A2

 
Dołączył: 09 Mar 2015
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: łódz





witam
jestem diagnostą .Poziom hałasu zgodnie z przepisami bada się wtedy kiedy diagnosta uzna że jest za głośny :)Lepiej nie przeginać.Dziennik ustaw reguluje sposób przeprowadzania badań technicznych ale,to jest teoria.Jak diagnosta nie jest motocyklistą to nigdy nie będzie wiedział jak dobrze sprawdzić motocykl.Tak samo jest z badaniem różnych pojazdów typu quad,samochód terenowy ,zasilany gazem itd.Niestety na rynku jest jeszcze trochę stacji gdzie przegląd to tylko pieczątka do dowodu.

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:27, 19 Lut 2016
eda35
A2

 
Dołączył: 16 Gru 2013
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gościeradz





Jest tak jak pisze Robson diagności z reguły nas znają i wiedzą jak kto dba o motor czy samochód ja nie pamiętam kiedy miałem prawdziwy przegląd ,ale nigdy nie pozwalam sobie żeby coś w moto czy aucie było nie sprawne.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Badania techniczne.
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin