Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

biegi w DL 650 K8

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy



Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów

PostWysłany: Czw 20:03, 22 Paź 2009    Temat postu: biegi w DL 650 K8

Witam Kolegów - w moim DL 650 troche ciezko zapinaja sie biegi , stosuje miedzy gaz jak zmieniam , tzn nie zapinaja sie miekko tylko tak z małym trzaskiem tak do 3 , 4 i 5 jest okey . Moze wiecie Panowie jak podregulowac , moto ma 9500km ,model K8.

Pozdrawiam i prosze o info


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ice
A2



Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 21:04, 22 Paź 2009    Temat postu:

skrzynia Dl650 to jedna z najlepszych którą miałem okazję ujeżdżać aczkolwiek na pewno nie jest cicha ...
mi wchodzą biegi w górę i dół bez sprzęgła płynnie (nie cicho a płynnie) więc może albo technika niedopracowana albo tak ma być ale to można ocenić tylko organoleptycznie:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy



Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów

PostWysłany: Czw 21:08, 22 Paź 2009    Temat postu:

Acha - no to juz cos wiem .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wilk stepowy
A1



Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: małopolska

PostWysłany: Czw 21:17, 22 Paź 2009    Temat postu:

W mojej SV650 za namową kolegi zalałem silnik olejem Catrol .......i skrzynia zaczęła pracować ciszej, w szczególności pierwszy bieg.... gasła lampka i tyle, zero zgrzytu..

Spróbuj bez sprzęgła, jak dobrze oddasz gaz to bieg wskoczy bez zająknięcia i nic nie usłyszysz ze skrzyni. Choć nie jestem zwolennikiem zmian bez sprzęgła, to ten fakt jest niezaprzeczalny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ice
A2



Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 21:19, 22 Paź 2009    Temat postu:

a zapomnialbym mi dopiero po 8 kkm zaczeły biegi dobrze wchodzić czyli jak sie skrzynia dotarła Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jaca
Motonita



Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 801
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bytom

PostWysłany: Czw 21:29, 22 Paź 2009    Temat postu: Re: biegi w DL 650 K8

ANDRZEJ napisał:
nie zapinaja sie miekko tylko tak z małym trzaskiem tak do 3 , 4 i 5 jest okey.
U mnie też skrzynia trzaska, co ciekawe jak jest zimny - na początku jazdy biegi wchodzą ciszej (gęstszy olej ?), po przejechanych kilku km z charakterystycznym stukiem. Też DL-650 i też K8.
Confused


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy



Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów

PostWysłany: Pią 6:54, 23 Paź 2009    Temat postu:

Widze drogi Jaco ze mamy ten sam model i rocznik Bike , dokładnie tak jak piszesz, u mnie nawet jedynka po jezdzie i zatrzymaniu zgaszeniu i ponownej jezdzie tez ciezko wchodzi .

Dzieki za odpowiedz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4244
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Pią 8:55, 23 Paź 2009    Temat postu:

Było już gdzieś. Zanim wrzucisz jedynkę to przy wciśniętym sprzęgle delikatnie przegazuj przez 1-2s i dopiero wrzuć bieg - stuk i szarpnięcie znikną. Co do odgłosów przy wrzucaniu biegów - skrzynia owszem "stuka" trochę, ale poza tym jest naprawdę precyzyjna, biegi wchodzą lekko - moim zdaniem, tak ma być.
Aaaa - ja zalewam Castrolem Power GPS 4T 10W-40 i "stuki" przy zmianie biegów nadal są.Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy



Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów

PostWysłany: Pią 19:00, 23 Paź 2009    Temat postu:

Dzieki kolego , jestem troche spokojniejszy .

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mlody
Motonita



Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 19:47, 23 Paź 2009    Temat postu:

U mnie do 3 biegu zmiana biegów była głośna (tzn 4-5-6 wchodziły ciszej niż 1-2-3) ale jadąc do Chorwacji wlałem gęstszy olej, mianowicie Motul 5100 15W50. Zmiana zauważalna natychmiast, biegi wchodzą o wiele lżej, ciszej nie zależnie czy silnik zimny czy nagrzany.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy



Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów

PostWysłany: Pią 20:18, 23 Paź 2009    Temat postu:

Siemka młody - ja pomykam na shell 10w40 nalewany od nowsci w serwisie suzuki , niewiem czy orzy 9000kkm zmieniac na inny

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grzesiek
A



Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Sob 8:32, 24 Paź 2009    Temat postu:

MaG napisał:
Było już gdzieś. Zanim wrzucisz jedynkę to przy wciśniętym sprzęgle delikatnie przegazuj przez 1-2s i dopiero wrzuć bieg - stuk i szarpnięcie znikną.


Najlepszy sposób żeby wyciąć sobie zębatki pierwszego biegu, mało tego jedna z głównych wad dl-a jest właśnie mało precyzyjna skrzynia biegów, w rm-ie tez mi biegi wchodzą jak w dl-u, w kawasaki czy tez yamaszce, skrzynia chodziła o niebo lepiej, choć sprzęty były starsze od dl-a Smile


ANDRZEJ napisał:
Witam Kolegów - w moim DL 650 troche ciezko zapinaja sie biegi , stosuje miedzy gaz jak zmieniam , tzn nie zapinaja sie miekko tylko tak z małym trzaskiem tak do 3 , 4 i 5 jest okey . Moze wiecie Panowie jak podregulowac , moto ma 9500km ,model K8.

Pozdrawiam i prosze o info


Polecam zapoznanie sie z poradami Tomka Kulika, skrzynia w dl-u do najcichszych nie należy, ale można zniwelować trochę jej niedociągnięcia, poprzez prawidłową zmianę biegów

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Grzesiek dnia Sob 8:40, 24 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mowso
Motonita



Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 785
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żory

PostWysłany: Sob 9:37, 24 Paź 2009    Temat postu:

mi czasem lubi 2 wyskoczyć jak niedbale zapnę Smile a tak poza tym cała reszta bez problemu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
driv
A2



Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Podkarpacie

PostWysłany: Sob 9:49, 24 Paź 2009    Temat postu:

Witam,
u mnie też był problem (problemik) że czasami ciężko wchodziły mi biegi, ale szybka wizyta w warsztacie, mała regulacja śrubki przy klamce i jak ręką odjął. Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
V-Told
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 11:37, 24 Paź 2009    Temat postu:

Zmiana biegu w górę:
...
"Uwaga! - dopiero po puszczeniu sprzęgła przerywamy nacisk na dźwignię biegów.
Czyli stopa zaczyna i stopa kończy"

-ciekawe...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy



Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów

PostWysłany: Sob 19:08, 24 Paź 2009    Temat postu:

Drogi driv - jaka srubka regulowałeś i w jakim zakresie .

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grzesiek
A



Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Sob 20:03, 24 Paź 2009    Temat postu:

Jak mniemam, chodzi o regulacje luzu na klamce sprzęgła, na końcu klamki, powinien wynosić miedzy 10 a 15 mm.

Pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy



Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów

PostWysłany: Nie 10:47, 25 Paź 2009    Temat postu:

Tyle mam , około 15mm

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4244
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Pon 10:25, 26 Paź 2009    Temat postu:

Grzesiek napisał:
MaG napisał:
Było już gdzieś. Zanim wrzucisz jedynkę to przy wciśniętym sprzęgle delikatnie przegazuj przez 1-2s i dopiero wrzuć bieg - stuk i szarpnięcie znikną.


Najlepszy sposób żeby wyciąć sobie zębatki pierwszego biegu.....


Grzesiek, możesz rozszerzyć myśl? Czemu miałbym w ten sposób wyciąć sobie zębatkę pierwszego biegu? Pytam poważnie, nie jestem mechanikiem tylko zwykłym użytkownikiem to chętnie przyswoję trochę wiedzy technicznej.
Żeby była jasność - biegu nie wrzucam w trakcie tej krótkiej przygazówki, tylko jak już obroty z powrotem spadną do jałowych. Organoleptycznie stwierdziłem, że po takim "zabiegu" jedynka wchodzi bez charakterystycznego "szarpnięcia" i stuku w skrzyni. Z kolei wrzucając ją "na zimno" bez takiego zabiegu mam właśnie wrażenie że zaraz mi się zęby w skrzyni wyłamią...
Sądziłem, że to kwestia delikatnego ruszenia tarcz sprzęgła przed wrzuceniem biegu i że to raczej pomaga a nie szkodzi. Jest inaczej?
Ktoś z forumowych ekspertów się wypowie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy



Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów

PostWysłany: Pon 11:20, 26 Paź 2009    Temat postu:

Mam dokładnie tak samo z jedynka

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grzesiek
A



Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Sob 19:03, 31 Paź 2009    Temat postu:

MaG napisał:
Grzesiek napisał:
MaG napisał:
Było już gdzieś. Zanim wrzucisz jedynkę to przy wciśniętym sprzęgle delikatnie przegazuj przez 1-2s i dopiero wrzuć bieg - stuk i szarpnięcie znikną.


Najlepszy sposób żeby wyciąć sobie zębatki pierwszego biegu.....


Żeby była jasność - biegu nie wrzucam w trakcie tej krótkiej przygazówki, tylko jak już obroty z powrotem spadną do jałowych.


Nie zrozumieliśmy się, myślałem ze zapinasz po wkręceniu na obroty, kiedy wałek zdawczy nie kreci się, a pozostałe walki tak, wtedy zazębienie następuje ze strasznym strzałem, choć czasem wydaje się ze jest ciszej, dla rozklejenia sprzęgła, chwilowe podniesienie obrotów jest ok

Pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin