VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> biegi w DL 650 K8
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
biegi w DL 650 K8
PostWysłany: Czw 21:03, 22 Paź 2009
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2262
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów





Witam Kolegów - w moim DL 650 troche ciezko zapinaja sie biegi , stosuje miedzy gaz jak zmieniam , tzn nie zapinaja sie miekko tylko tak z małym trzaskiem tak do 3 , 4 i 5 jest okey . Moze wiecie Panowie jak podregulowac , moto ma 9500km ,model K8.

Pozdrawiam i prosze o info


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:04, 22 Paź 2009
ice
A2

 
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





skrzynia Dl650 to jedna z najlepszych którą miałem okazję ujeżdżać aczkolwiek na pewno nie jest cicha ...
mi wchodzą biegi w górę i dół bez sprzęgła płynnie (nie cicho a płynnie) więc może albo technika niedopracowana albo tak ma być ale to można ocenić tylko organoleptycznie:)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:08, 22 Paź 2009
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2262
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów





Acha - no to juz cos wiem .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:17, 22 Paź 2009
Wilk stepowy
A1

 
Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: małopolska





W mojej SV650 za namową kolegi zalałem silnik olejem Catrol .......i skrzynia zaczęła pracować ciszej, w szczególności pierwszy bieg.... gasła lampka i tyle, zero zgrzytu..

Spróbuj bez sprzęgła, jak dobrze oddasz gaz to bieg wskoczy bez zająknięcia i nic nie usłyszysz ze skrzyni. Choć nie jestem zwolennikiem zmian bez sprzęgła, to ten fakt jest niezaprzeczalny.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:19, 22 Paź 2009
ice
A2

 
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





a zapomnialbym mi dopiero po 8 kkm zaczeły biegi dobrze wchodzić czyli jak sie skrzynia dotarła Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: biegi w DL 650 K8
PostWysłany: Czw 22:29, 22 Paź 2009
Jaca
Motonita

 
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 806
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bytom





ANDRZEJ napisał:
nie zapinaja sie miekko tylko tak z małym trzaskiem tak do 3 , 4 i 5 jest okey.
U mnie też skrzynia trzaska, co ciekawe jak jest zimny - na początku jazdy biegi wchodzą ciszej (gęstszy olej ?), po przejechanych kilku km z charakterystycznym stukiem. Też DL-650 i też K8.
Confused


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 7:54, 23 Paź 2009
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2262
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów





Widze drogi Jaco ze mamy ten sam model i rocznik Bike , dokładnie tak jak piszesz, u mnie nawet jedynka po jezdzie i zatrzymaniu zgaszeniu i ponownej jezdzie tez ciezko wchodzi .

Dzieki za odpowiedz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:55, 23 Paź 2009
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3583
Przeczytał: 90 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Było już gdzieś. Zanim wrzucisz jedynkę to przy wciśniętym sprzęgle delikatnie przegazuj przez 1-2s i dopiero wrzuć bieg - stuk i szarpnięcie znikną. Co do odgłosów przy wrzucaniu biegów - skrzynia owszem "stuka" trochę, ale poza tym jest naprawdę precyzyjna, biegi wchodzą lekko - moim zdaniem, tak ma być.
Aaaa - ja zalewam Castrolem Power GPS 4T 10W-40 i "stuki" przy zmianie biegów nadal są.Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:00, 23 Paź 2009
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2262
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów





Dzieki kolego , jestem troche spokojniejszy .

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:47, 23 Paź 2009
Mlody
Motonita

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 973
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





U mnie do 3 biegu zmiana biegów była głośna (tzn 4-5-6 wchodziły ciszej niż 1-2-3) ale jadąc do Chorwacji wlałem gęstszy olej, mianowicie Motul 5100 15W50. Zmiana zauważalna natychmiast, biegi wchodzą o wiele lżej, ciszej nie zależnie czy silnik zimny czy nagrzany.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:18, 23 Paź 2009
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2262
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów





Siemka młody - ja pomykam na shell 10w40 nalewany od nowsci w serwisie suzuki , niewiem czy orzy 9000kkm zmieniac na inny


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 9:32, 24 Paź 2009
Grzesiek
A

 
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





MaG napisał:
Było już gdzieś. Zanim wrzucisz jedynkę to przy wciśniętym sprzęgle delikatnie przegazuj przez 1-2s i dopiero wrzuć bieg - stuk i szarpnięcie znikną.


Najlepszy sposób żeby wyciąć sobie zębatki pierwszego biegu, mało tego jedna z głównych wad dl-a jest właśnie mało precyzyjna skrzynia biegów, w rm-ie tez mi biegi wchodzą jak w dl-u, w kawasaki czy tez yamaszce, skrzynia chodziła o niebo lepiej, choć sprzęty były starsze od dl-a Smile


ANDRZEJ napisał:
Witam Kolegów - w moim DL 650 troche ciezko zapinaja sie biegi , stosuje miedzy gaz jak zmieniam , tzn nie zapinaja sie miekko tylko tak z małym trzaskiem tak do 3 , 4 i 5 jest okey . Moze wiecie Panowie jak podregulowac , moto ma 9500km ,model K8.

Pozdrawiam i prosze o info


Polecam zapoznanie sie z poradami Tomka Kulika, skrzynia w dl-u do najcichszych nie należy, ale można zniwelować trochę jej niedociągnięcia, poprzez prawidłową zmianę biegów

http://www.kulikowisko.pl/porady.php#porada1


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Grzesiek dnia Sob 9:40, 24 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 10:37, 24 Paź 2009
Mowso
Motonita

 
Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 733
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żory





mi czasem lubi 2 wyskoczyć jak niedbale zapnę Smile a tak poza tym cała reszta bez problemu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 10:49, 24 Paź 2009
driv
A2

 
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Podkarpacie





Witam,
u mnie też był problem (problemik) że czasami ciężko wchodziły mi biegi, ale szybka wizyta w warsztacie, mała regulacja śrubki przy klamce i jak ręką odjął. Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 12:37, 24 Paź 2009
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





Zmiana biegu w górę:
...
"Uwaga! - dopiero po puszczeniu sprzęgła przerywamy nacisk na dźwignię biegów.
Czyli stopa zaczyna i stopa kończy"

-ciekawe...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:08, 24 Paź 2009
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2262
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów





Drogi driv - jaka srubka regulowałeś i w jakim zakresie .

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 21:03, 24 Paź 2009
Grzesiek
A

 
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





Jak mniemam, chodzi o regulacje luzu na klamce sprzęgła, na końcu klamki, powinien wynosić miedzy 10 a 15 mm.

Pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 11:47, 25 Paź 2009
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2262
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów





Tyle mam , około 15mm


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:25, 26 Paź 2009
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3583
Przeczytał: 90 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Grzesiek napisał:
MaG napisał:
Było już gdzieś. Zanim wrzucisz jedynkę to przy wciśniętym sprzęgle delikatnie przegazuj przez 1-2s i dopiero wrzuć bieg - stuk i szarpnięcie znikną.


Najlepszy sposób żeby wyciąć sobie zębatki pierwszego biegu.....


Grzesiek, możesz rozszerzyć myśl? Czemu miałbym w ten sposób wyciąć sobie zębatkę pierwszego biegu? Pytam poważnie, nie jestem mechanikiem tylko zwykłym użytkownikiem to chętnie przyswoję trochę wiedzy technicznej.
Żeby była jasność - biegu nie wrzucam w trakcie tej krótkiej przygazówki, tylko jak już obroty z powrotem spadną do jałowych. Organoleptycznie stwierdziłem, że po takim "zabiegu" jedynka wchodzi bez charakterystycznego "szarpnięcia" i stuku w skrzyni. Z kolei wrzucając ją "na zimno" bez takiego zabiegu mam właśnie wrażenie że zaraz mi się zęby w skrzyni wyłamią...
Sądziłem, że to kwestia delikatnego ruszenia tarcz sprzęgła przed wrzuceniem biegu i że to raczej pomaga a nie szkodzi. Jest inaczej?
Ktoś z forumowych ekspertów się wypowie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 12:20, 26 Paź 2009
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2262
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów





Mam dokładnie tak samo z jedynka


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:03, 31 Paź 2009
Grzesiek
A

 
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





MaG napisał:
Grzesiek napisał:
MaG napisał:
Było już gdzieś. Zanim wrzucisz jedynkę to przy wciśniętym sprzęgle delikatnie przegazuj przez 1-2s i dopiero wrzuć bieg - stuk i szarpnięcie znikną.


Najlepszy sposób żeby wyciąć sobie zębatki pierwszego biegu.....


Żeby była jasność - biegu nie wrzucam w trakcie tej krótkiej przygazówki, tylko jak już obroty z powrotem spadną do jałowych.


Nie zrozumieliśmy się, myślałem ze zapinasz po wkręceniu na obroty, kiedy wałek zdawczy nie kreci się, a pozostałe walki tak, wtedy zazębienie następuje ze strasznym strzałem, choć czasem wydaje się ze jest ciszej, dla rozklejenia sprzęgła, chwilowe podniesienie obrotów jest ok

Pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
biegi w DL 650 K8
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin