Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Filtr powietrza K&N_czy warto

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Biały
Motonita



Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa

PostWysłany: Wto 11:55, 29 Wrz 2009    Temat postu: Filtr powietrza K&N_czy warto

Witam,
własnie bede wymieniał filtr i zastanawiam sie nad założeniem K&N a poniewaz nigdy takiego nie miałem to pytam:
Czy taka inwestycja sie opłaca (237zł w Larssonie)- robie rocznie ok 12.tys. wiec akurat co roku wymiana przypada. Nie tylko chodzi mi o ekonomie, bo to akurat po 3 sezonach sie zwróci ale o to jak sie motocykl zachowuje- czy jest jakaś różnica w pracy silnika i osiagach na + Question
Prosze o opinie tych co mają lub mieli.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 12:04, 29 Wrz 2009    Temat postu:

ja wymienilem.
roznica w pracy silnika jest (na poczatku zauwazalna, teraz to juz pewnie przyzwyczajony jestem, a dodatkowo od 10kkm nie zagladalem do niego) w osiagach to moze, ale raczej nieduzo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
polsky
Motonita



Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 646
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn/Wrocław

PostWysłany: Wto 13:35, 29 Wrz 2009    Temat postu:

Mi sie wydaje,ze lekko sie poprawil "dol" no i ciut glosniejszy,ale z pewnoscia sie oplaca pod wzgledem cenowym. U mnie bylo 5f roznicy pomiedzy oryginalem a KN

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wiśnia
A1



Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Suwałki/Warszawa

PostWysłany: Wto 18:40, 29 Wrz 2009    Temat postu:

Różnicy w mocy silnika to szczerze mówiąc nie zauważyłem- ale może dlatego że wymieniłem go po 3 tygodniach od zakupu motocykla Smile Różnicę natomiast zauważyłem w dźwięku jaki się wydobywał z rury wydechowej (bardziej basowy ) Smile Ponadto z głowy mam już wymiany- wystarczy tylko wyczyścić i nasączyć. Myślę że warto kupić.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wiśnia dnia Wto 18:41, 29 Wrz 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy



Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów

PostWysłany: Śro 20:26, 30 Wrz 2009    Temat postu:

Witam - mam taki założony przy przebiegu 9000 km i powiem że jest troszeczke głosniej i troszke wiecej mocy na dole . Zakup u Tomka we Wrocku [link widoczny dla zalogowanych] 220 zł z wysyłka .

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Biały
Motonita



Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa

PostWysłany: Śro 21:05, 30 Wrz 2009    Temat postu:

Dziekuje Wszystkim za rady.
Kupiłem w Larssonie i jak założe to się podziele wrażeniami Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy



Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów

PostWysłany: Czw 6:53, 01 Paź 2009    Temat postu:

Ciekaw jestem czy opinie sie potwierdza

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adi-049
Motocyklista



Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw 9:19, 01 Paź 2009    Temat postu:

Skoro, różnice znikome (poza odczuciami subiektywnymi) i małe przebiegi to po co przepłacać. Ja zakupiłem w larsonie ten drugi filtr za 90 zł.Ale jestem ciekaw różnicy po założeniu K&N

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Biały
Motonita



Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa

PostWysłany: Czw 10:32, 01 Paź 2009    Temat postu:

adi-049 napisał:
Skoro, różnice znikome (poza odczuciami subiektywnymi) i małe przebiegi to po co przepłacać. Ja zakupiłem w larsonie ten drugi filtr za 90 zł.Ale jestem ciekaw różnicy po założeniu K&N

no jak ktoś mało jeździ to sie nie opłaca Cool ja musiałbym zmieniać co roku wiec kupiłem, bo na razie sprzeta nie planuje sprzedawać- zwroci sie po 3 sezonach...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy



Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów

PostWysłany: Czw 11:31, 01 Paź 2009    Temat postu:

Ja mam przebiegi około 14000 km , moto nie sprzedaje , a filter jest napewno lepszy niz zwyłky . Załozysz poczujesz róznice niewielka ale jednak .Tu nie chodzi o moc , moto jest nie dotego , bike jest stworzony do turystyki , to chodzi o filtrowanie i napływ powietrza .

Czy widziałes ładniejszy moto niz V strom ? Dla mnie jest super .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Biały
Motonita



Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa

PostWysłany: Czw 11:42, 01 Paź 2009    Temat postu:

ANDRZEJ napisał:

Czy widziałes ładniejszy moto niz V strom ? Dla mnie jest super .

Kiedyś odpowiedziałbym, że nie ma brzydszego niż V-strom Wink no chyba, że Kawa Versys i nigdy nie sądziłem, że go kupie ale...nie kupowalem go dla urody tylko dla właściwości jezdnych a teraz to nawet mi się zaczął podobać a jeśli chodzi o jazdę to jest SUPER Exclamation
Zresztą "Uroda to kwestia gustu- rzekł baca schodząc z owcy" Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy



Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów

PostWysłany: Czw 18:49, 01 Paź 2009    Temat postu:

Dobre i niech tak pozostanie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DICTUS
A



Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 18:40, 27 Paź 2009    Temat postu:

Cytat:

Ponadto z głowy mam już wymiany- wystarczy tylko wyczyścić i nasączyć

Koledzy mam pytanie w związku z wymianą filtra oryginalnego na K&N: co oznacza nasączeniu??? O co chodzi czy to jakiś żart??? Proszę o info.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 19:13, 27 Paź 2009    Temat postu:

a widziales filtr kn'a? on wyglada zupelnie inaczej niz standard... nasaczenie jest przy pomocy specjalnego oleju. zestawy do czyszczenia filtrow sa po jakies 50-60pln. (widzialem jak filtry kn'a gdzies w dziczy goscie czyscili w strumieniach).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Biały
Motonita



Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa

PostWysłany: Wto 20:18, 27 Paź 2009    Temat postu:

Jeśli kupisz nowy to jest juz nasączony Smile
A potem tylko czyszczenie co 50tys. mil lub trochę częściej jesli jeździsz po bezdrożach...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PETER
Motocyklista



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: PRUSZKÓW

PostWysłany: Wto 20:18, 27 Paź 2009    Temat postu:

filtr k&n jest zrobiony z innego materiału a w związku z tym wymaga konserwacji należy zaopatrzec sie w zestaw do filtra k&n tak jak pisze "bibop zestaw zawiera dwa środki płyn do mycia i olej do nasączania ,z doświadczenia wiem że lepiej taki filtr myc i nasączać co ok 6000km silnik zasysa czystsze powietrze ,jeśli nie posiadamy płynu do mycia tego oryginalnego można myc w wodzie z dodatkiem jakiegoś płynu do mycia naczyń niestety suszenie długo trwa ale działa oczywiście należy suchy nasączyć olejkiem , nowy jest oryginalnie zapakowany w worek foliowy i jest już nasączony

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 20:32, 27 Paź 2009    Temat postu:

ja tam przez 15kkm nie zagladalem Wink teraz jest serwisowany to zapytam jak to wygladalo Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Biały
Motonita



Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa

PostWysłany: Wto 20:38, 27 Paź 2009    Temat postu:

PETER napisał:
z doświadczenia wiem że lepiej taki filtr myc i nasączać co ok 6000km

6tys. to chyba lekka przesada Shocked biorąc pod uwagę zalecenia producenta jak w moim poście powyzej i choćby to, że oryginalny czyści sie co 6 wymienia sie co 18tys.
Chyba producent wie co nam wyprodukował i by nas w kanał nie wpuszczał Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Biały dnia Wto 21:15, 27 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cyryl DL1000
Motocyklista



Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Wto 22:27, 27 Paź 2009    Temat postu:

Biały napisał:
A potem tylko czyszczenie co 50tys. mil lub trochę częściej jesli jeździsz po bezdrożach...


6tys. to lekka przesada przy głównie szosowym użytkowaniu motoru ale to co Ty podałeś czyli 50tys i to mil to już moim zdaniem niedopuszczalne przegięcie.
Ja do filtra zaglądam co 10tys i wydaje mi się to optymalne, chociażby ze względu na wyczyszczenie airboxa oczywiście ponad filtrem z różnych zanieczyszczeń typu padnięte owady czy jakiś liść który został wciągnięty.
Co do filtra to używam własnego patentu za 15zł i wymieniam zawsze jak do niego zaglądam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Biały
Motonita



Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa

PostWysłany: Wto 22:54, 27 Paź 2009    Temat postu:

cyryl DL1000 napisał:
6tys. to lekka przesada przy głównie szosowym użytkowaniu motoru ale to co Ty podałeś czyli 50tys i to mil to już moim zdaniem niedopuszczalne przegięcie

Nie ja to wymyśliłem tylko producent Wink

"Never Replace Your Air Filter Again
Handmade in the USA and in the United Kingdom using only the finest materials, K&N OE Replacement Air Filters are washable and reusable. Regardless of what you’ve heard, it’s almost impossible to wash your K&N Air Filter too much. Inside our testing laboratory, we have washed and re-oiled one K&N Air Filter more than 100 times and it still performs up to specification. Depending on your driving conditions, we recommend cleaning your air filter every 50,000 miles."


P.S.Oczyszczenie filtra z wizualnie dostrzegalnych śmieci to tylko dla naszego lepszego samopoczucia, bo to co niszczy silnik jest "niewidzialne" Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DICTUS
A



Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 23:52, 27 Paź 2009    Temat postu:

Dziękuję za info. Faktycznie był w woreczku i nasączony, właśnie zamontowałem po 12000km - taki przebieg realizuję w sezonie. Nie zamierzam do filtra zaglądać wcześniej niż po kolejnych 12000km. Wymieniłem też świece na NGK, oczywiście olej i filtr oleju. Nie zamierzam wlewać oleju na tłoki jeżeli chodzi o zimowanie. Zdecydowanie odpalę co dwa tygodnie i na wolnych obrotach rozgrzeje silnik.
Przyznam, że dostęp do świecy w przednim cylindrze od strony chłodnicy to wyzwanie jeżeli się nie ma odpowiedniego klucza. Zmordowałem temat niestety delikatnie pomarszczyłem listki chłodnicy ale udało się poprawić. Robiłem to wszystko pierwszy raz mam nadzieje, że świece dokręciłem właściwie....??? Smile bałem się przeciągnąć gwint....
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez DICTUS dnia Wto 23:53, 27 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PETER
Motocyklista



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: PRUSZKÓW

PostWysłany: Śro 0:45, 28 Paź 2009    Temat postu:

co pisze producent to jego sprawa ja napisałem że z doświadczenia ,miałem do czynienia z moto +filtr k&n dwa sezony tak ok.15000km przebieg sezonowo filtr czyszczony zawsze na wiosnę tak jeden jak i drugi zaczęły brać olej ,jedna honda drugi suzuki i obudowy filtrów pod spodem zanieczyszczone ,według mnie zasysanie powietrza przez silnik powoduje wysuszanie filtra z powłoki oleju i po jakimś czasie nie spełnia on swoich właściwości tak jak powinien co do drugiego tematu uważam że odpalanie w zimę moto jest bezcelowe a wręcz szkodliwe skraplająca sie para wodna w wyniku różnicy temperatur, na pokrywach {sprzęgła zaworów prądnicy i wszelkich innych elementach stykających się z atmosferą }tworzy bardzo ciekawą mieszankę z olejem i wcale nie mówię o kolorku bo to najmniej ważne

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy



Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów

PostWysłany: Śro 8:20, 28 Paź 2009    Temat postu:

Zgadzam sie Peter z toba , kazdy zrobi jak zechce ale popieram twoja wypowiedz w całosci

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 10:09, 28 Paź 2009    Temat postu:

jezeli nie jezdzisz non stop po szutrach to zagladanie do filtra K&N co 6kkm to chyba przesada. Co 12kkm to juz bardziej rozumiem, bo wtedy to i swiece sie wymienia, wiec mozna zbiornik zdjac i zajrzec.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Biały
Motonita



Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa

PostWysłany: Śro 14:10, 28 Paź 2009    Temat postu:

PETER napisał:
co pisze producent to jego sprawa

Producent opiera się na badaniach w profesjonalnych laboratoriach za ....dużo $$$ Wink a nie na tym, że mu się tak wydaje...
PETER napisał:
ja napisałem że z doświadczenia ,miałem do czynienia z moto +filtr k&n dwa sezony tak ok.15000km przebieg sezonowo filtr czyszczony zawsze na wiosnę tak jeden jak i drugi zaczęły brać olej ,jedna honda drugi suzuki i obudowy filtrów pod spodem zanieczyszczone

PETER nie napisałeś jakie to były moto, ile miały lat i przebiegi dlatego dla mnie nie jest to żadne uzasadnienie- każdy silnik bierze olej a o jego ilości decyduje masa różnych czynników poczynając od konstrukcji, zużycia a na charakterze eksploatacji kończąc...
PETER napisał:
według mnie zasysanie powietrza przez silnik powoduje wysuszanie filtra z powłoki oleju i po jakimś czasie nie spełnia on swoich właściwości

Wg. mnie w tym przypadku raczej powietrze oleju nie ma szans osuszyć, ale może na zajęciach z chemii przysnąłem Wink ale to nieistotne co mi się wydaje natomiast dla mnie ważne jest co wieloletnie badania producenta dowodzą a wg. niego właściwości filtracyjne z czasem się poprawiają a nie zmniejszają stąd zaleca go rzadko myć. Oczywiście wiążacy olej syf jest pożądany tylko w pewnym zakresie ponieważ jak jest go już zbyt dużo to w pewnym momencie powoduje mniejszy przepływ i stąd trzeba co jakiś czas go umyć i nasączyć...
Jak często Question
Żeby nie być gołosłownym- ze strony [link widoczny dla zalogowanych]:

How often do I need to clean my K&N air filter?
If you have not experienced a decrease in mileage or engine performance, chances are your filter is fine and does not yet need cleaning. To be more specific, the filter does not require cleaning if you can still see the wire screen on the entire air filter regardless of how dirty it may appear. When the screen is no longer visible some place on the filter, it is time to clean it. When used in normal paved road, street or highway conditions, our replacement air filters that fit in the factory air box should require cleaning every 50,000 miles and our large conical filters on an intake system should require cleaning every 100,000 miles. When used in dusty or off-road environments, our filters will require cleaning more often. We recommend that you visually inspect your filter once every 25,000 miles to determine if the screen is still visible."

W wolnym tłumaczeniu: czyścimy dopiero gdy przestaje byc widoczna siatka pokrywająca materiał filtrujący (czyli syfu jest na grubość drucianej siatki) a sprawdzamy to co 25tys. mil a nie częściej Exclamation


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PETER
Motocyklista



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: PRUSZKÓW

PostWysłany: Śro 16:52, 28 Paź 2009    Temat postu:

motocykle honda cbr 1000 rocznik 97 przebieg w/g licznika37000km działo sie to w 2002 r i suzuki gsxr rok 2001 przebieg ok 22000km , wiem że producenci piszą jakie to badanie robią i jak to pięknie wygląda ,tak jak i piszą jak sprzęty mało palą jakie osiągają moce i jak cudowna jest ochrona przed wiatrem , ja podaje to z doświadczenia tak się składa ze trochę dłubie w tym fachu ,każdy może robić jak uważa za stosowne , nasuwa się pytanie dlaczego fabrycznie nie montują filtrów k&n przecież nie są wiele droższe od oryginalnych

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Biały
Motonita



Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa

PostWysłany: Śro 17:55, 28 Paź 2009    Temat postu:

PETER napisał:
przebieg w/g licznika37000km działo sie to w 2002 r i suzuki gsxr rok 2001 przebieg ok 22000km

Myślę, że kluczowe jest w tym słowo "licznikowo"Wink
Mógł być to zupełny zbieg okoliczności, że akurat zaczęły brać olej i nie mieszałbym w to filtra powietrza KiN chyba, że był np. nieprawidłowo umyty i nasączony w wyniku czego stracił swe właściwości filtracyjne a jazda przez 15tys. bez filtra pewnie się może skończyć jak napisałeś(nie wiem bez filtra nie jeździłem)...
PETER napisał:
nasuwa się pytanie dlaczego fabrycznie nie montują filtrów k&n przecież nie są wiele droższe od oryginalnych

Choćby dlatego, że nie zależy im na tym aby sprzęt był bezobsługowy bo:
1.każdy sprzedany element (w tym przypadku filtr) to kaska dla koncernu a jego cena finalna nie ma nic wsplnego z kosztami produkcji
2.każde "przedmuchanie" filtra to kaska za przegląd w serwisie (a producent liczy, że większość osób zrobi to w autoryzowanym, bo gwarancja itp. itd)
3. każda wymiana co 18tys. w sensie robocizna też kosztuje...a wszystko to ku chwale i potędze w tym przypadku Koncernu z Hamamatsu Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 21:59, 28 Paź 2009    Temat postu:

przejechalem na KNie 15 kkm i nie zauwazylem zeby mi olej bral z tego powodu ze filtr brudny (bierze tyle samo co po wymianie czyli praktycznie nic. przed wymiana bral wiecej)... poniewaz teraz mam wiekszy serwis to kolega zrobi od razu serwis filtra (poprosze zeby zrobil zdjecie i powiedzial jak to wygladalo). Moge powiedziec, ze jakos bardzo duzo offroadu nie mialem na tym filtrze, ale z Yogim cos tam po piasku pojezdzilismy i glownie trasy wiec normalne uzytkowanie DLa.

Co do wstawiania takich filtrow w "standardzie" to zgadzam sie z Bialym... nikt Ci nie zrobi motocykla "bezobslugowego" bo na czym niby serwis sie bedzie utrzymywal? Poza tym to japonczycy nawet przewodow w oplocie nie instaluja w motocyklach wyscigowych wiec chyba nie ma o czym mowic Razz

na marginesie powiem, ze jak kolega pojechal do Inchcape Motors na swoim GS1200 to panowie od razu zaprosili na standardowy przeglad za jedyne 600pln, a w cene przegladu wchodzilo glownie podlaczenie komputera Very Happy na tym sie zarabia Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Biały
Motonita



Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa

PostWysłany: Śro 23:13, 28 Paź 2009    Temat postu:

Statystyka mówi, że 95% populacji nie czyta instrukcji obsługi urządzeń Very Happy -mi się też to często zdarza Confused ale akurat instrukcję do filtra przeczytałem zanim go kupiłem, bo się zastanawiałem co to za "ustrojstwo" i czy warto kupić. Miałem ją na innym kompie i nie mogłem namierzyć ale udało się- polecam każdemu kto ma u siebie lub zajmuje się serwisowaniem moto:

"OPIS KONSERWACJI FILTRÓW K&N:

1. Ostukać wkład aby usunąć duże cząstki nagromadzonego brudu, a następnie delikatnie czyścić pędzlem z miękkim włosiem.

2. Spryskać cały wkład dużą ilością środka czyszczącego w sprayu K&N i zostawić na 10 min.

3. Używać tylko środka czyszczącego K&N.
NIE CZYŚCIĆ BENZYNĄ
NIE CZYŚCIĆ PARĄ
NIE UŻYWAĆ ROZTWORÓW ALKALICZNYCH
NIE UŻYWAĆ DETERGENTÓW
NIE CZYŚCIĆ POD CIŚNIENIEM W MYJNICE
NIE UŻYWAĆ ŚRODKÓW DO CZYSZCZENIA CZĘŚCI
Każde z powyższych może spowodować uszkodzenie bawełny oraz zbieganie się i twardnienie gumy i pokrywy.

4. Opłukać wkład wodą pod małym ciśnieniem. Można użyć wody kranowej. Zawsze spłukiwać od strony czystej w stronę brudną. Usuwa to brud i nie wpycha go w pory filtra.

5. Zawsze należy suszyć wkład w sposób naturalny. Po opłukaniu należy strząsnąć nadmiar wody i pozostawić wkład do wyschnięcia.
NIE UŻYWAĆ POWIETRZA POD CIŚNIENIEM
NIE UŻYWAĆ OTWARTEGO OGNIA
NIE UŻYWAĆ SUSZAREK

6. Po oczyszczeniu i wyschnieciu filtra należy go ponownie nasączyć olejem. Należy wtrysnąć olej w sprayu do każdej fałdy filtra powietrza. Każdą z fałd powinno spryskać się tylko raz. Po nasączeniu należy odczekać 10 minut i pokryć olejem wszystkie pojawiające się białe miejsca.

7. W przypadku nasączania olejem z butelki położyć 2 warstwy oleju na każdej fałdzie.

8. Nigdy nie należy używać filtra powietrza K&N bez oleju ( pozbawiony oleju filtr nie zatrzyma brudu). Należy używać wyłącznie oleju do filtrów K&N. Olej do filtrów powietrza K&N składa się z olejów mineralnych i zwierzęcych oraz jest zmieszany ze specjalnymi polimerami, aby stworzyć skuteczną barierę. Czerwony barwnik dodaje się by łatwiej widać było naoliwione miejsca. Barwnik może wyblaknąć ale olej pozostanie i nadal będzie filtrować powietrze.
NIGDY NIE UŻYWAĆ PŁYNU DO PRZEKŁADNI AUTOMATYCZNYCH
NIGDY NIE UŻYWAĆ OLEJU SILNIKOWEGO
NIGDY NIE UŻYWAĆ OLEJU NAPĘDOWEGO
NIGDY NIE UŻYWAĆ WD-40, LPS I INNYCH OLEJI LEKKICH

9. Należy ostrożnie powtórnie zamontować wkład K&N. Należy upewnić się, że wkład jest dobrze umiejscowiony w obudowie. Nałożyć pokrywę sprawdzając czy jest w odpowiedniej pozycji. Dokręcić wszystkie śruby, zatrzaski, nakrętki lub uchwyty zgodnie z instrukcją.

10. Na obudowie filtra umieścić nalepkę "Nie wyrzucać" (dołączoną do każdego wkładu K&N). Należy upewnić się, że nalepka znajduje się w dobrze widocznym miejscu aby mechanik łatwo ją dojrzał.

11. Dokonywać przeglądów co 20 - 30 000 km przy użytkowaniu w ruchu miejskim.Dokonywać częstszych przeglądów gdy pojazd eksploatowany jest poza drogami publicznymi lub w warunkach silnego zapylenia. Należy pozwolić aby nagromadzony brud działał na naszą korzyść. Nie zaszkodzi on osiągom, a pomoże filtrować powietrze.

UWAGA - Wyjątkowo drobny pył poza drogami publicznymi może wyssać olej z wkładu- należy w takich warunkach częsciej nasączać olejem czystą stronę filtra. Dla dodatkowej ochrony można użyć uszczelniającego smaru K&N na gumowe wykończenia wkładu. Do obsługi filtra powietrza K&N stosować tylko produkty polecane przez producenta."


P.S. więcej ciekawych rzeczy na temat filtrów K&N jest na stronie producenta- niestety w polskojęzycznej wersji nie ma ale jak ktoś kuma inne np. angielski to jest wszystko począwszy od budowy po zasadę działania- są też poglądowe rysunki jak to do kogoś bardziej przemawia Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomo
A



Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Płock

PostWysłany: Czw 7:35, 29 Paź 2009    Temat postu:

W motocyklu nigdy nie miałem KN'a, ale miałem w 2 samochodach. Po ok 10-12tys km filtr był zawsze bardzo brudny. Samochody były osobowe więc po szutrach ani piachu nimi nie jeździłem, to co pisze producent o 20-30tyś km to bzdura. Na forum Africy Twin piszą, że po zmianie na KN moto zaczęło brać olej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Biały
Motonita



Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa

PostWysłany: Czw 9:46, 29 Paź 2009    Temat postu:

Tomo napisał:
W motocyklu nigdy nie miałem KN'a, ale miałem w 2 samochodach. Po ok 10-12tys km filtr był zawsze bardzo brudny.

A jaki miałby byc, że się tak zapytam Question
Tomo napisał:
to co pisze producent o 20-30tyś km to bzdura.

Tomo, proponuje zgłębić trochę temat zamiast wypowiadać tak jednoznaczny osąd- ja sobie zadałem trochę trudu i poczytałem m.in też na Forum Afryki na które się powołujesz....
Tomo napisał:
Na forum Africy Twin piszą, że po zmianie na KN moto zaczęło brać olej.

To jest dopiero bzdura do kwadratu Arrow i dziwi mnie, że to co ktoś gdzies napisał w internecie a zwłaszcza na forach jest brane z brzegu jako powszechna prawda i powielane Rolling Eyes
Najbardziej mnie zaś dziwi, że osoby, które profesjonalnie się serwisem zajmują nie zadadzą sobie nawet trudu przeczytania zasady działania filtra K&N i powielają takie bzdury Exclamation
Przypomina mi się teraz program "Usterka"- tam zawsze się trafiały oszołomy, którzy skutecznie potrafili zrobic ludziom "wodę z mózgu" Laughing
Wiem, że się ciężko przestawić z myślenia, że skoro filtr brudny to znaczy jest do wymiany lub czyszczenia Arrow producent jednak zwraca uwagę by przełamać to stereotypowe myślenie jeśli się decyduje na K&N, bo to jest zupełnie inna konstrukcja i zasada działania Arrow polecam poczytać.
Nie przekonanych nie zamierzam przekonywać natomiast proponuję nie powielać głupot Arrow w internecie na forach tematycznych jest mnóstwo tego typu dyskusji, bo jednak trudno zmienić stereotypowe myślenie.
Zapytam jednak tak: Czy jak lekarz zaleca 1 tabletke, bo pomaga to czy należy od razu wziąć 5 bo to przecież 5x bardziej pomogą Question Question Question
Tak samo jest z czyszczeniem K&N-a zbyt często Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 10:03, 29 Paź 2009    Temat postu:

Troche to podobne do ludzkiego organizmu... im czesciej sie myjesz tym latwiej lapiesz infekcje... po prostu pozbawiasz organizm mozliwosci walczenia z zarazkami i pozniej nie wiedza za bardzo co sie dzieje...
zeby nie bylo, ze bibop sie nie myje Wink chodzi o takie chorobliwe dazenie do sterylnosci...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomo
A



Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Płock

PostWysłany: Czw 17:20, 29 Paź 2009    Temat postu: Re: Filtr powietrza K&N_czy warto

Biały zluzuj trochę warkoczyki, bo się za bardzo napinasz. Równo miesiąc zajęło Ci żeby zmienić się z dyletanta w "eksperta", dla przypomnienia:

Biały napisał:
Witam,
własnie bede wymieniał filtr i zastanawiam sie nad założeniem K&N a poniewaz nigdy takiego nie miałem to pytam:
Czy taka inwestycja sie opłaca (237zł w Larssonie)- robie rocznie ok 12.tys. wiec akurat co roku wymiana przypada. Nie tylko chodzi mi o ekonomie, bo to akurat po 3 sezonach sie zwróci ale o to jak sie motocykl zachowuje- czy jest jakaś różnica w pracy silnika i osiagach na + Question
Prosze o opinie tych co mają lub mieli.


Pisałem już wcześniej, że w motocyklu nie miałem KN, ale w samochodach miałem i to mocno dłubniętych, wtedy walczyłem o każdego KM. Na hamowni sprawdzałem, który będzie najlepszy czy stożek, wkładka, czy fabryczny papierowy. Papierowy zawsze miał lepszy przepływ niż przybrudzona wkładka, bo akurat z taką przyjeżdżałem.
Na koniec ja mam dla Ciebie propozycje, jeżeli chcesz z kimś dyskutować proponuje nabyć trochę więcej wiedzy niż przeczytanie kilku sloganów reklamowych jednego z producentów. Zajmuje się tym tematem hobbistycznie od ponad 10lat.
Jeżeli chcesz go czyścić co 30tyś km rób tak ja uważasz za słuszne, tylko chciałem pomóc bo mam w tym temacie pewne doświadczenie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 18:16, 29 Paź 2009    Temat postu:

sorry, ze sie wmieszam w Wasza dyskusje, ale w tym temacie Tomo to nie masz doswiadczenia, bo jak napisales, w moto nie miales KN'a tylko w samochodzie Wink

sorry za OT
zeby bylo na temat... kolega ma zrobic fotki mojego filtra po 15kkm i powiedziec jak to wygladalo "na zywo". Ja po czyszczeniu opisze roznice, te odczuwalne/slyszalne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Biały
Motonita



Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa

PostWysłany: Czw 18:19, 29 Paź 2009    Temat postu: Re: Filtr powietrza K&N_czy warto

Tomo napisał:
Biały zluzuj trochę warkoczyki, bo się za bardzo napinasz. Równo miesiąc zajęło Ci żeby zmienić się z dyletanta w "eksperta"

Wiesz Tomo, ze zluzowaniem warkoczyków to u mnie byłoby ciężko- nie ma z czego upleść Wink
A chyba ton jaki zapodałeś jest nieco nieodpowiedni na to forum...
Nie jestem ekspertem ale jak pisałem poświeciłem sporo czasu na zgłebienie tematu i nie tylko na stronie producenta ale też na różnych forach krajowych (także Afryki, które przywołałeś) ale też zagranicznych- głównie ze Stanów bo w angielskim mi jakoś najłatwiej i generalnie dużo osób podchodziła sceptycznie do tematu i czyściła filtr częściej a kończyło się to często uszkodzeniem go i jeżdzeniem z takim a potem się dziwili, że im moto olej zaczęło brać bo a to jeden przedmuchał sprężarą, drugi nasączał olejem do smażenia frytek a trzeci mył czym nie powinien był myć...
Tomo napisał:
Na koniec ja mam dla Ciebie propozycje, jeżeli chcesz z kimś dyskutować proponuje nabyć trochę więcej wiedzy niż przeczytanie kilku sloganów reklamowych jednego z producentów. Zajmuje się tym tematem hobbistycznie od ponad 10lat.

Wolałbym abyś podał jakieś silniejsze argumenty bo jak na razie to siłą chcesz przeforsować swoją teorię podobnie jak inni, których doświadczenie sprowadza się do tego przeniesionego z filtrów papierowych i nijak nie są w stanie zrozumieć, że K&N działa na innej zasadzie i poza "bełkotem" nie są w stanie podać rzeczowych argumentów.
Ja mogę się opierać jedynie na badaniach producenta i jego zaleceniach (organoleptycznie sprawdzę to pewnie po większym przebiegu- jak na razie mój filtr lezy na półce i czeka na koniec sezonu i serwis).
Tomo napisał:
Jeżeli chcesz go czyścić co 30tyś km rób tak ja uważasz za słuszne, tylko chciałem pomóc bo mam w tym temacie pewne doświadczenie.

Tak zrobie- natomiast mi też nie zależy aby inni szkodzili swoim maszynom, bo nie mam w tym żadnego interesu.
Chciałem Cie jeszce zapytać jako eksperta jak sie ma Twoje doświadczenie do tej wypowiedzi:
Tomo napisał:
Na forum Africy Twin piszą, że po zmianie na KN moto zaczęło brać olej.

Tylko bardzo proszę o rzeczowe uzasadnienie (techniczne najlepiej z opisaniem zachodzacych procesów)...cobym w swoim dyletanctwie był w stanie zrozumieć.
Pozdrawiam i zyczę wiecej luzu i dystansu
Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DICTUS
A



Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 18:24, 29 Paź 2009    Temat postu:

Panowie poszperałem i przeczytałem dużo ciekawych info w zakresie filtrów i ich obsługi. Wszystko jak to w życiu należy wyważyć tak aby nie popadać w skrajności. Moim zdaniem to, że filtry K&N były brudne jak pisze Tomo to normalne i powiem więcej bardzo dobrze taka ich rola. Jeżeli chodzi o przepływ powietrza w filtrach papierowych to również oczywiste, że maja lepszy ale zastanów sie Tomo co przepuszczają wraz z powietrzem, czego nigdy nie zobaczysz???
Każdy zrobi jak uzna za stosowne! Moim zdaniem Biały ma racje aczkolwiek branie zbyt serio zalecen producenta w moim odczuciu też nie jest dobrą metodą. Więcej dystansu aczkolwiek zdrowo-rozsądkowo i w oparciu o wiedzę a nie bzdety z forum laików od hondy afryka twin Smile bez urazy Panowie ale niektóre tematy jakie tam przeczytałem to masakra....! Nie mam zamiaru zgrywać się na mędrca-nie! Więcej dystansu i logicznego myślenia nikomu nie zaszkodzi.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomo
A



Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Płock

PostWysłany: Czw 18:56, 29 Paź 2009    Temat postu: Re: Filtr powietrza K&N_czy warto

Tomo napisał:
Na forum Africy Twin piszą, że po zmianie na KN moto zaczęło brać olej.


W tym miejscu faktycznie muszę uderzyć się w pierś i przyznać Ci racje, przyklepałem to bez zastanowienia.

Cytat:
Tylko bardzo proszę o rzeczowe uzasadnienie (techniczne najlepiej z opisaniem zachodzacych procesów)...cobym w swoim dyletanctwie był w stanie zrozumieć.


Nie będę w w stanie aż tak dokładnie tego zrobić, a i tak nazwiesz to bełkotem więc nie widzę sensu w pisaniu czegokolwiek. Ja temat sprawdziłem na sobie.

Cytat:
Pozdrawiam i zyczę wiecej luzu i dystansu
Wink


Piszę to bez żadnej napinki, za stary jestem żeby się postami na forum emocjonować.

Pozdrawiam Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Biały
Motonita



Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa

PostWysłany: Czw 23:57, 29 Paź 2009    Temat postu: Re: Filtr powietrza K&N_czy warto

Tomo napisał:
Tomo napisał:
Na forum Africy Twin piszą, że po zmianie na KN moto zaczęło brać olej.


W tym miejscu faktycznie muszę uderzyć się w pierś i przyznać Ci racje, przyklepałem to bez zastanowienia.

Cytat:
Tylko bardzo proszę o rzeczowe uzasadnienie (techniczne najlepiej z opisaniem zachodzacych procesów)...cobym w swoim dyletanctwie był w stanie zrozumieć.


Nie będę w w stanie aż tak dokładnie tego zrobić, a i tak nazwiesz to bełkotem więc nie widzę sensu w pisaniu czegokolwiek. Ja temat sprawdziłem na sobie.

Cytat:
Pozdrawiam i zyczę wiecej luzu i dystansu
Wink


Piszę to bez żadnej napinki, za stary jestem żeby się postami na forum emocjonować.

Pozdrawiam Very Happy

Spoko Tomo,
bez urazy ale pisząc o "bełkocie" miałem na myśli wszystkie stwierdzenia, że to producent pisze bzdury, bo przeciez to niemozliwe itp, itd. żeby takie przebiegi bez czyszczenia na jednym filterku...
Nie było w tych wypowiedziach nigdy żadnego argumentu oprócz stwierdzenia, że "mi tak się wydaje" a ja tylko o rzeczowe argumenty prosiłem...
A forum jak sama nazwa wskazuje jest od tego aby dyskutowac a nie się nawzajem obrażać i udowadniać, że "moja racja jest mojsza niż Twojsza" Wink
Czasem też trzeba umieć się przyznac do błedu- nikt nie jest wszechwiedzący ale zawsze sie można dokształcać- ja wierze, że sporo osób dzieki tej dyskusji poczytało co nieco o K&N i nie bedzie popełniać błedów, które mogą zaszkodzić maszynie...może też parę osób straci przez to nieco dochodu na czyszczeniu filtórów no ale co zrobić taki life Smile
Ja po prostu nie cierpię jak mi się ciemnotę wciska Evil or Very Mad

Pozdrawiam i zachęcam do dalszej dyskusji może juz beze mnie, chyba że zostanę "wywołany do tablicy" Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomo
A



Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Płock

PostWysłany: Pią 7:24, 30 Paź 2009    Temat postu:

Z tego wszystkiego kupie sobie ten filtr i będę go czyścił co 10tyś km czule do niego przemawiając: "widzisz jak masz u mnie dobrze, a u Białego jeszcze 20tyś musiałbyś wytrzymać" Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy



Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów

PostWysłany: Pią 8:51, 30 Paź 2009    Temat postu:

Witam kolegów - po przeczytaniu waszych wypowiedzi w temacie filtra K&N powiem ze jak kolega zauwazył "" wszystko w zyciu trzeba wywazyc '' troche tak troche inaczej .

Jedzac na filtrze K&N zawsze raz na rok go czyszcze i oliwie majac przebiegi około10000kkm i wszystko jest okey ,moto nie bierze oleju i nie mam innych niespodzianek . Kazdy zrobi ja uwaza .

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Biały
Motonita



Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa

PostWysłany: Pią 12:18, 30 Paź 2009    Temat postu:

Tomo napisał:
Z tego wszystkiego kupie sobie ten filtr i będę go czyścił co 10tyś km czule do niego przemawiając: "widzisz jak masz u mnie dobrze, a u Białego jeszcze 20tyś musiałbyś wytrzymać" Very Happy

Daruj sobie Tomo ten sarkazm, jak chcesz na złość babci odmrozić sobie uszy to Twoja sprawa natomiast jak się puściło bąka w towarzystwie to trzeba być mężczyzną i szybko przeprosić licząc, że wokół są sami dżentelmeni i szybko obrócą to w żart a nie rozglądać sie czujnie wokół i pytać wszystkich: "Czujecie, czujecie? Kto to?" Rolling Eyes
I sorry za OT...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomo
A



Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Płock

PostWysłany: Pią 12:57, 30 Paź 2009    Temat postu:

Napisałem to w formie dowcipu na zakończenie dyskusji, nie sarkazmu. Mojego sarkazmu nie zauważyłbyś nawet gdyby wyszedł za rogu i kopnął Cię w dupę.
Zauważ że nikt poza Tobą w tej dyskusji na ma ochoty czekać z czyszczeniem do 30tys km.
EOT


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ologc
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1620
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Monachium/Gdańsk

PostWysłany: Pią 14:05, 30 Paź 2009    Temat postu:

zostawić was bez moderacji na tydzień i już sobie oczy wydłubujecie. zamykam temat.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin