VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> czy DOT 5.1 może wyrządzić szkody w układzie hamulcowym??
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
czy DOT 5.1 może wyrządzić szkody w układzie hamulcowym??
PostWysłany: Wto 10:05, 17 Lut 2015
alaxa99
A

 
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 160
Przeczytał: 25 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Zamość





Witam, zaplanowalem wymianę płynu hamulcowego w motocyklu zamówiłem na allegro DOT 4 ale sprzedawca przez pomyłkę wysłał mi DOT 5.1 i chciałem sie dowiedziec czy można takim płynem zalać układ i czy nie przyniesie to jakiś niepożądanych skutków?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez alaxa99 dnia Wto 10:06, 17 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:42, 17 Lut 2015
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 938
Przeczytał: 52 tematy

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Lej spokojnie. To je lepsze niż DOT4.

Każdy kolejny DOT z wyższym numerem, ma wyższe parametry. Czyli jak zalejesz DOT 5.1 zamiast DOT4 będzie ok. Gorzej, jak byś układ przystosowany do DOT 5.1 zalał czwórką.

Uważaj jeszcze na DOT5. To jakiś śmieszny wynalazek dla armii, czy jakoś tak. Jak nim zalejesz układ to lipa. Na szczęście jeszcze nigdy takiego nie widziałem na oczy, a jedynie o nim słyszałem Wink .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:23, 17 Lut 2015
KANGUR
Motonita

 
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 552
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: ŁÓDŹ





Płyn 5.1 jest spokojnie mieszalny z 4.0 i ogólnie jest uznawany za lepszy niż 4.0 poza pewnymi wyjątkami gdzie drogie płyny 4.0 mają lepsze parametry . Ma jednak pewną cechę która zmusza nas do dbałości o obsługę . Płyn 5.1 jest silnie higroskopijny więc tak jak przy DOT 4 możesz tak przy 5.1 musisz go bezwzględnie wymienić raz na dwa lata ( chociaż ja DOT 4 też zawsze co 2 lata wymieniam tak jak w instrukcji )


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:37, 17 Lut 2015
alaxa99
A

 
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 160
Przeczytał: 25 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Zamość





Dziękuję za odpowiedzi wiec leje dot 5.1 i z głowy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:45, 18 Lut 2015
rexed
A

 
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Z tego co pamiętam ze studiów... Smile

Klasa płynów hamulcowych dot oznacza gwarantowaną temperaturę wrzenia płynu nie mniejszą niż ileśtam, np. 230 st. C. Im wyższy dot, tym lepszej jakości płyn.

Każdy płyn hamulcowy jest higroskopijny i należy go wymieniać regularnie, ponieważ woda która do niego przenika ma oczywiście niższą temperaturę wrzenia, a gdy już zmieni się w parę wodną to ma drastycznie wyższą ściśliwość niż ciecz i skuteczność hamowania leci na łeb na szyję.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:38, 18 Lut 2015
KANGUR
Motonita

 
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 552
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: ŁÓDŹ





rexed napisał:
Z tego co pamiętam ze studiów... Smile

Klasa płynów hamulcowych dot oznacza gwarantowaną temperaturę wrzenia płynu nie mniejszą niż ileśtam, np. 230 st. C. Im wyższy dot, tym lepszej jakości płyn.


Na studiach kłamią Smile
Płyn hamulcowy MOTUL DOT 5.1 - temperatura wrzenia - 270°C
Płyn hamulcowy MOTUL (RBF 600) DOT 4 - temperatura wrzenia - 312°C -


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KANGUR dnia Śro 13:40, 18 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 14:07, 18 Lut 2015
Zolw_Danziger
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Danzig-Bressen





Hej, na studiach nie kłamią, tylko czasami zdarza się im stosować stare metody nauczania... tak więc płyn DOT-4 dla "psorów" jest lepszy, bo ten tylko znany Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 14:32, 18 Lut 2015
KANGUR
Motonita

 
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 552
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: ŁÓDŹ





Zolw_Danziger napisał:
Hej, na studiach nie kłamią, tylko czasami zdarza się im stosować stare metody nauczania...


Oj wiem coś na ten temat ,ale jest coraz lepiej . Na pracę dyplomową robiłem projekt silnika . Projekt silnika zaczynał się od projektu tłoka . Miałem w tamtych czasach dojście do ASO Forda i mieli akurat wyrzucać uszkodzony silnik 1.6 ZETEC ( jeden z moim zdaniem bardziej udanych i nie do zajechania silników forda ) więc poszedłem trochę na skróty i zabazowałem na tej konstrukcji przy moim projekcie . Profesor oceniający wstępnie pracę popatrzył pomierzył i stwierdził ,że ta konstrukcja nigdy nie zadziała w rzeczywistości Smile.

Dobra kończę już pisaninę bo zrobił się OT .


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
czy DOT 5.1 może wyrządzić szkody w układzie hamulcowym??
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin