VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> Nowy DL 650 czy nowy F 800 GS Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Nowy DL 650 czy nowy F 800 GS
PostWysłany: Wto 14:04, 20 Lis 2012
Inspektor
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 1259
Przeczytał: 88 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Krakowa





Witam,

Proszę o podpowiedź bo chyba zwariuję!
Jeździłem DL'em a F 800 GS jeszcze nie.
Czy warto kupić BMW?

Piotr


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:10, 20 Lis 2012
puzon
Motonita

 
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 625
Przeczytał: 54 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Zapisz się na jazdę testową to sam sobie odpowiesz na to pytanie.
Coś co dla jednego jest super drugiemu może przeszkadzać Warto samemu się przekonać
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:39, 20 Lis 2012
Inspektor
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 1259
Przeczytał: 88 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Krakowa





Chcę zapisać się na jazdę lecz F 800 GS ma tak wysoko siedzenie, że nie sięgam do terenu:(
Kupując dla siebie mogę zamówić obniżoną ale do jazdy testowej nie obniżąSad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:51, 20 Lis 2012
greentop
A

 
Dołączył: 29 Lut 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Połomia





http://www.vstromclub.fora.pl/ring-wolny,20/jakie-moto-po-dlu-dl-taki-dobry-czy-inne-takie-zle-d,8888.html

Poczytaj trochę tam powyżej.
Z papieru wynikało, że chciałbym to moto.
Po posiedzeniu na min mi się odechciało, ale nie jeździłem więc nie wiem. roQ który jeździł mógł mieś 175cm. Czy miał obniżaną kanapę nie wiem.

Teraz z papieru wybrałbym Tigera 800XC.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:59, 20 Lis 2012
null
A2

 
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Wzrost to nie problem jak ktoś chce Wink
http://www.youtube.com/watch?v=kRFyw57o_Ic
http://www.youtube.com/watch?v=ablToTvHeAU


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:44, 20 Lis 2012
phiotlek
A2

 
Dołączył: 01 Paź 2012
Posty: 88
Przeczytał: 53 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





i co kanapy niższej na podmiankę nie mają dla klienta??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:17, 20 Lis 2012
Inspektor
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 1259
Przeczytał: 88 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Krakowa





greentop napisał:
http://www.vstromclub.fora.pl/ring-wolny,20/jakie-moto-po-dlu-dl-taki-dobry-czy-inne-takie-zle-d,8888.html

Poczytaj trochę tam powyżej.
Z papieru wynikało, że chciałbym to moto.
Po posiedzeniu na min mi się odechciało, ale nie jeździłem więc nie wiem. roQ który jeździł mógł mieś 175cm. Czy miał obniżaną kanapę nie wiem.

Teraz z papieru wybrałbym Tigera 800XC.



Poczytałem i nie mogę w to uwierzyć.....
Wszystkie niedobre tylko DL najbardziej uniwersalny?
No to po co przepłacać za inne marki, mocniejsze silniki, nowsze modele?
Myślę, że górę wzięło przyzwyczajenie:)
Wiem, wiem znowu można powiedzieć, że każdy sam musi spróbować i wybrać, ale produkcja F 800 GS upadłaby gdyby DL był tak lepszy i tyle tańszy. Można powiedzieć, że prestiż to jazda BMW ale czy można powiedzieć, że tylko dlatego kupuje się motocykle BMW. Nie sądzę. A jednak DL wygrał Alpenmasters dwa razy. Dlatego, że w takich testach zawsze punktuje się porównawczo uniwersalność, zachowanie podczas jazdy z ceną. I chociaż nie będzie moto najlepsze (może) wygrywa marketingiem.
U mnie cena nie gra takiej roli. Wybieram pomiędzy tymi dwoma modelami i mam chęć dopłacic do BMW jeżeli naprawdę będzie lepsze.

Co do wymiany siedzenie do testu F 800 GS to nie wiele da przy wzroście 170cm i nadal wysokości 850mm.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:53, 20 Lis 2012
gregdobrynin
Motocyklista

 
Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Oxford, UK





@ null - niezle filmiki

@ Inspektor
Jesli by mi nie zalezalo na pieniadzach, to pewnie wybral bym F800GS (jezdze solo). Kiedys mialem okazje sie nim przejechac (ok. 100 km) i jechalo sie dobrze. Na minus zaliczylbym ochrone przed wiatrem (ale mozna zamontowac inna szybke, lub deflektor) i dosc twarde siedzenie. Na plus - moc, szeroka kierownica no i oczywiscie jak asfalat sie znudzi, to mozna sobie bez problemu w lesie poszalec. Smile Wydaje mi sie, ze pytanie jest tez, czy jezdzisz z pasazerka czy nie. Na V-stromie wiem, ze pasazer ma bardzo wygodnie, na F800GS nie mam pojecia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:09, 20 Lis 2012
Inspektor
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 1259
Przeczytał: 88 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Krakowa





Z tego co wiem to napewno dokupiłbym siedzenie komfortowe bo w F 800GS oryginał twrady a podróżuję tylko po asfalcie.
Dl'em jeździło mi się dobrze oprócz jednego i tylko tego - trochę brak mocy. Resztę w DLu oceniam wręcz super.
I tylko dlatego myslę o pojemności 800 (1000 dla mnie za duży).
Miałem już moto (Suzi VL 800) w którym czułem brak mocy i nie chcę popełnic kolejny raz takiego błędu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:29, 20 Lis 2012
totencham
Motocyklista

 
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 481
Przeczytał: 58 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Oczywiście, że BMW - w końcu to forum DLa...
WTF?

Proponuję przerzucić do Ring Wolny, albo jeszcze lepiej do Na Wesoło Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 1:12, 21 Lis 2012
j23j23j23
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 1367
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wawa





Cytat:
Poczytałem i nie mogę w to uwierzyć.....
Wszystkie niedobre tylko DL najbardziej uniwersalny?


A jakiej odpowiedzi się spodziewałeś?
W końcu to forum miłośników V-strom. Chcesz potwierdzenia że to GS800F jest najlepszym modelem? Spytaj na forum BMW.
Prawda jest taka że każdy jeździ tym co mu najlepiej "podejdzie".
Umów się na jazdy próbne i będziesz wiedział co wybrać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 9:46, 21 Lis 2012
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Skoro podróżujesz tylko po czarnym to po co motocykl terenowy? Ja szukałem motocykla wygodnego i oszczędnego który daje możliwość przejechania prawie 500 km bez tankowania i z prostymi plecami. Ja jeżdżę z pasażerką a i ona musi mieć wygodnie. Za F 800 GS już prawie płaciłem. I kilka innych podobnych motocykli testowałem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:01, 21 Lis 2012
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3582
Przeczytał: 96 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Jak tylko asfalt to zdecydowanie DL, jest jeszcze kilka innych dobrych motocykli na asfaltowe jeżdżenie - Versys1000, Honda Crosstourer, Tiger 800 itd.itp.
F800GS zyskuje gdy zjedziesz nim z asfaltu. Jak już koniecznie chcesz BMW to może najnowszy F800GT Ci podejdzie - prezentacja była na EICM-ie tydzień temu... Na pewno wygodniejszy i z lepszą ochroną od wiatru od GS-a...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:34, 21 Lis 2012
MaciejW
Motonita

 
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 594
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno





Chopaki dajcie koledze jakąś zdecydowaną odpowiedź, zamiast mówić, że każdy sam musi.
Przecież pisze, że "BO CHYBA ZWARIUJE".


Kupuj BMW i nie wariuj.
Tutaj wszyscy mają BMW, tylko dla niepoznaki nazywamy forum tak jak nazywamy.
Taka hipsterska faza.
I kropka.
Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:59, 21 Lis 2012
Tipor
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 1243
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łomianki





jeździłem 1200 GS i nie powiem żeby mi się lepiej jechało niż moim 1000cem
co prawda model większy ale porównanie marki może coś pomoże Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 12:53, 22 Lis 2012
Kostass
Motocyklista

 
Dołączył: 07 Paź 2011
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź





To ja też wrzucę swoje 3 grosze . Sezon przelatałem na DL-ku . Początkowe narzekania zastapił zachwyt nad tym motocyklem , czego dowodem był przebieg w sezonie DL 9kkm , armatura 7kkm . Róznica była by wieksza gdyby nie fakt ze z koncem sierpnia Dl poszedl do nowego właściciela po to zeby na nowy sezon w garażu znalazl sie nowy lepszy DL . Niestety pech chciał , ze wpadłem na pomysł zeby wpasc do Liberty i popatrzec na konkurencje DL-a . Do BMW podchodziłem zawsze z duża niesmiałościa , chociaz od dawna marzył mi sie ten motocykl to jednak przerażała mnie jego wysokość . Ale ogladając F650 GS dosiadłem go i stwierdzilem ze bez obnizania zawieszenia jest niższy niz DL . A nowy model 700 z full wyposazeniem cenowo nie odbiega znaczaco od nowego DL . Wiec teraz czekam na jakąś okazję w BMW zeby wprowadzić GS-a do garażu .
Trudno ocenic ktory motocykl jest lepszy , na pewno w moim przypadku zdecydowała wysokość mootcykla , tym bardziej ze prowadzić go będzie również kobieta . W DL widzialem ze Krolik czuł sie bardzo niepewnie manewrujac nim . Ten jest jednak lżejszy , węższy i niższy . Zobaczymy w praniu .


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:16, 22 Lis 2012
Marcin.BB
A

 
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 169
Przeczytał: 9 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





DL650 w konfrontacji z F800GS (kanapa standard) na pewno wygrywa w kategoriach ochrona przed wiatrem, wygodne siedzenie i komfort dla pasażera.

Sztormiak jednak zdecydowane przegrywa:
jazda poza asfaltem (prześwit, skoki zawieszenia);
własności przedniego zawieszenia (tłumienie, precyzja) - na asfalcie nie ma to wielkiego znaczenia;
hamulce - w porównaniu z BMW ma zwalniacze a nie hamulce;
moc silnika - tych paru koni z czasem pewnie każdemu użytkownikowi Sztormiaka brakuje.

Do tego BMW ma ESA (tylko nowy model) - elektrycznie regulowane zawieszenie - super sprawa. Podczas jazdy można zmieniać w zależności od rodzaju drogi nastawy zawiasów (sport, normal, comfort i chyba teren). Ci którzy korzystali z tego systemu na pewno go docenią.

Który jest lepszy? Nie ma lepszego ani gorszego bo każdy ma lepsze i gorsze strony. Musisz dokonać wyboru, które cechy są dla Ciebie ważniejsze a które mniej ważne.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:07, 22 Lis 2012
Adamar
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1218
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CK





Inspektor, no to wiesz już prawie wszystko Smile Teraz zadaj to samo pytanie na forum BMW i będziesz wiedział już naprawdę wszystko Smile
Zostanie tylko coś co musisz zrobić sam, podjąć decyzję i zapłacić za sprzęt Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:32, 22 Lis 2012
gregdobrynin
Motocyklista

 
Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Oxford, UK





Nic sie nie odzywa, wiec pewnie juz na BeEMce smiga... Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
moje 3 grosze
PostWysłany: Czw 22:38, 22 Lis 2012
owad
A1

 
Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Powitać,

w sezonie również zastanawiałem się nad F800 GS, co prawda interesował mnie taki 2008-2009 nie mniej z braku czasu nie skorzystałem z jazd testowych w krakowskim RIDERS, jest to również dealer SUZUKI. Z ich opinii, turystyka DL650, miasto, lekki teren F800 GS, pasażer na GS nie krzyczy z radości.

W każdym razie, wrócę do tego co chcę przekazać, dostałem w Krakowskim Triumph'ie 800 XC na parę godzin, i byłem zachwycony dynamiką, prowadzeniem, wyglądem - jak dla mnie zaje*isty. Silnik na 3 garczkach pracuje tak równo i tak chętnie się wkręca na obroty, aż miło, kilkakrotnie obesrałem się strachem na równych jak stół krakowskich drogach.
Minusy - spalanie = 7,3l/100km
Komfort - brak, twardo jak...
Ochrona przed wiatrem - brak, fabryczna szyba to żart.

W konsekwencji, zakupiłem wczoraj DL'a i przyjechałem nim od klubowego kolegi ze Szczecina, wiem jedno, oprócz tego, że w moich oczach Suzuki jest z wyglądu nie porozumieniem, to uważam, jak wielu, że jest to wyjątkowo udana konstrukcja.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 9:53, 25 Lis 2012
Inspektor
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 1259
Przeczytał: 88 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Krakowa





Jestem, jestem i czytam z uwagąSmile
Umówiłem sie wstępnie na jazdę F 700 GS. Mam nadzieję, że pogoda dopisze.
Z wszystkie uwagi i pomoc bardzo dziekuję.
Tak jak napisałem wcześniej i Marcin.BB - w DLu brakuje trochę mocy poza tym wszystko mnie osobiście bardzo podchodzi. Czy w F700GS znajdę to czego szykam (czyli mocniejszego silnika) a nie stracę tego co ma DL dobrego (poręczności, wygody, odejścia z zakrętu, ochrony przed wiatrem, itp) zobaczymy. Jedno jest pewne aby zachować komfort podróżowania w GSie trzeba dokupić siedzenie komfortowe w opcji.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:19, 25 Lis 2012
gregdobrynin
Motocyklista

 
Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Oxford, UK





@ Inspektor

Touratech przygotowal cos dla iebie Wink

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=fw2ExCwnui4


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:45, 27 Lis 2012
jscoolg
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 229
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





F700 gs nie ma lepszych osiągów od DL
Za długie przełożenie
F800 to co innego
Wybierając f700 vs DL wzialbym DL, ale jakbym miał do wyboru F800 a DL to juz F800


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:22, 29 Lis 2012
Inspektor
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 1259
Przeczytał: 88 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Krakowa





jscoolg, dzieki za opinię.
Nie pierwszy raz już słyszę to co napisałeś.
Poza tym F 700 nie jest (ponoć) wygodniejszy od DLa. A z opinie testujących F 700 wynika jeszcze jedno ciekawe swierdzenie, że do DLa nabywa się od razu duzo sympatii i jazda na nim daje dużo fanu czego nie bardzo można powiedzieć o F700.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:57, 29 Lis 2012
polsky
Motonita

 
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn/Wrocław





DL650 pod warunkiem, że nowy model. GS o wiele więcej w terenie nie zdziała jeśli weźmiemy w teren dobrego drivera dla DL Wink
Wciąż DL owi brakuje 10-15KM ale nowy model to wyjątkowo kooooolejna udana konstrukcja. A jak komuś brakuje mocy to zawsze może nadrobić głupotą Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:10, 29 Lis 2012
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2262
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów





Niech moc będzie z tobą kupuj Delka .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:59, 30 Lis 2012
greentop
A

 
Dołączył: 29 Lut 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Połomia





polsky napisał:
...A jak komuś brakuje mocy to zawsze może nadrobić głupotą Wink

haha !!
Gdyby był plebiscyt na cytat roku to bym zgłosił twój !!
Może to i jest pomysł na zimowe dni... Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 19:47, 30 Lis 2012
Inspektor
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 1259
Przeczytał: 88 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Krakowa





a to wypowiedź z forum z innego watku i zaczyan mnie się podobać:

Ja dopiero zamierzam kupić V-Stroma na przyszły sezon, byłem na jeździe testowej w Suzuki Piaseczno, jak również na jazdach konkurentami (Transalp, mały Tiger, BMW F800GS, Yamaha Tenere) i rzeczywiście jeśli nie chcemy śmigać w terenie to nowy DL jest super. Wygląd to kwestia gustu ale ja właśnie ze względu na wygląd nie kupiłem poprzedniego modelu a obecny bardzo mi się podoba.
Dzięki za porównanie, to tylko utwierdza mnie w przekonaniu, że zmierzam w dobrą strone w moich wyborach.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Inspektor dnia Pią 21:40, 07 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:56, 07 Gru 2012
Inspektor
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 1259
Przeczytał: 88 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Krakowa





i jeszcze cos ciekawego z innych wątków tu się przyda:

W toku podejmowanych wyborów byłem na jazdach testowych Tenerą i Super Tenerą, BMF 800GS i 1200GS, Tigerem 800XC, Hondą Transalp oraz KTM-em 990 ADV i oczywiście nowym Suzuki V-Stromem dzięki uprzejmości salonu Suzuki Piaseczno oraz uiszczeniu opłaty 50PLN za każdą godzinę jazdy testowej.
Moje wrażenia z jazdy nowym V-Stromem:

PLUSY:

- bajeczna poręczność i zwrotnośc - motocykl prowadzi się naprawdę znakomicie, moim zdaniem jedynym porównywalnym sprzetem jest Triumph Tiger 800 (z gamy testowanych przeze mnie bike'ów),

- świetna elastyczność silnika - motocykl jedzie bez protestów 50km/h na piątym biegu i przyspiesza bez szarpania, tak dobrą elastyczność oferuje jeszcze tylko Tiger i Transalp,

- dobra dynamika (subiektywne odczucie jest takie, że nie ustępuje bardzo BMW F800GS),

- dobra ochrona przed wiatrem, lepsza niż wiekszości pozostałych (mowa o standardowych szybach), lepsza jest Super Teresa i oba GS-y,

- bardzo dobra stabilność w jeździe na wprost oraz w zakrętach pomimo - teoretycznie znacznie gorszego widelca w porównaniu z konkurencją oferującą upside-downy,

- bogate i funkcjonalne "centrum dowodzenia" - mi się bardzo podoba - zdecydowanie wolę obecny multipanel niż poprzednie dwa analogowe zegary

- bardzo precyzyjnie i cicho pracująca skrzynia biegów - kiedyś miałem Bandita, który był potwierdzeniem powiedzenia, że "Suzuki to szumy i stuki"

MINUSY:

- słaba trakcja na piachu na seryjnych oponach (dzień wcześniej smigałem po szutrach KTM 990 ADV, więc tu porównanie może nie być do końca obiektywne),

- cichy - z tłumika dochodzi dość "bezpłciowy dźwięk",

- jeśli bardzo, ale to bardzo chciałbym się czepić - mogłoby byc 10KM więcej

Podsumowując, to jest to na co czekałem i w przyszłym roku dołączę do posiadaczy V-Stroma, bo jest to moim zdaniem moto o najlepszym value for money, w mojej ocenie wyeliminował wszystkich konkurentów, jedyne co jeszcze rozważam to Tiger 800XC z uwagi na możliwości terenowe.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:08, 13 Gru 2012
Inspektor
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 1259
Przeczytał: 88 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Krakowa





Ponieważ jest dość duża nuda w temacie może "zaszczepię" na długie zimowe wieczory pytanie: A może oprócz konkurencyjnego F 800 GS polecilibyście inne moto, waszym zdaniem, lepsze od DL 650? Limituję jednak motocykle typu ciżkiego tj. powyżej 230kg.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:26, 14 Gru 2012
Kostass
Motocyklista

 
Dołączył: 07 Paź 2011
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź





Akurat jestem na etapie zamawiania F700GS a przy okazji tego przyjżałem sie innym maszynom z tej stajni . Moim zdaniem Nowy Sztormiak i F800GS to dwa rózne typy motocykli . 800-ka to jednk enduro a DL to tylko taka namiastka . Bardziej trafnym porównaniem jest Dl do F650GS albo F700GS . Na GS jeszcze nie jeździłe więc kupuje troche kota w worku i sposób prowadzenia będę mógł ocenić w marcu . Jednak biorąc pod uwagę inne aspekty to każda maszyna ma swoje plusy i minusy . Na (+) dla gs wskazuje moc 75KM i moment obrotowy , wyposażenie w system trakcji +regulacji zawieszenia+kontrola ciśnienia , okresy międzyprzgladowe (10kkm) , w moim przypadku wysokość siodła . Minusem jest mniejszy zbiornik , mniejsza owiewka zobaczymy jak sprawdzi sie w praktyce , wyższa cena zakupu . GS-y obrosły legendą jako wyjątkowe motocykle , DL-em jeździło mi sie bardzo dobrze i mam nadzieje ze podobne wrazenia bede miał po GS .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:25, 14 Gru 2012
Inspektor
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 1259
Przeczytał: 88 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Krakowa





Też nie jeździłem F 700 gs ale z opinii tych którzy mieli przyjemność pojeździć słyszałem, że suche dane nie przekłądają się już tak na jazdę mimo wszystko mocniejszym moto od DLa (75KM). Podobno nie ma takiego fanu z jazdy jak na Dlu. Przełożenia są dłuższe a przy rzędówce brakuje wówczas dołu. Cóż z tego, że Vmax większy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:11, 14 Gru 2012
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2262
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów





Delek mały wygrał Alpen dwa razy a jakby wygrał trzeci raz to co by zrobiło BMW ?
Trzeci raz wygrało BMW 1200 GS - a dlaczego ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:37, 14 Gru 2012
tomek zych
Gość

 





siemka
na twoim miejscu kolego wybrał bym bmw, bo DL-a już mam,
TZ
PostWysłany: Pią 14:00, 14 Gru 2012
Kostass
Motocyklista

 
Dołączył: 07 Paź 2011
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź





Inspektor napisał:
Też nie jeździłem F 700 gs ale z opinii tych którzy mieli przyjemność pojeździć słyszałem, że suche dane nie przekłądają się już tak na jazdę mimo wszystko mocniejszym moto od DLa (75KM). Podobno nie ma takiego fanu z jazdy jak na Dlu. Przełożenia są dłuższe a przy rzędówce brakuje wówczas dołu. Cóż z tego, że Vmax większy.


INspektor , nie bardzo chce mi sie wierzyć , żeby pojemność i moment nie mialy znaczenia . Fizyki się nie oszuka . Zreszta nie osiągi tu chodzi . Ja wybralem GS z bardzo prozaicznego powodu . W zamyśle to ma być moto na wyprawy i dla żony . Jezdziala obnizonym DL ale widzialem ze ten motocykl ja przytłaczał i nie czuła sie pewnie . Dodatkowo obnizenie zawieszenia spowodowało zmiane geometrii i czuć było róznice w prowadzeniu . GS moze nie jest niższy w cm ale przekrok jest mniejszy więc bez kombinowaniu przy zawieszeniu jest wyraźnie niższy .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 14:44, 14 Gru 2012
cynek
Forumowy Poeta
Forumowy Poeta

 
Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 2357
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Każdy ma swoje powody, dla których wybiera moto Smile
Dla mnie DL (ponieważ poruszam się nim również służbowo), to taki VW Passat wśród motocykli. Nie jest to Merc, ale jeździ i jeździ i jeździ i nie mogę go za cholerę zepsuć albo zajeździć Very Happy A to ważne, jak się robi biznes. I 3KM w tę czy we w tę nie robi wówczas różnicy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 16:45, 14 Gru 2012
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2262
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów





Taka prawda , mój też pełni służbę w firmie i oprócz zalet i wad ( zalet ma więcej ) ma jeszcze odpis amortyzacji , koszty paliwa ,opon i części a że to nie BMW wcale mi nie przeszkadza .
Delek jest fajny .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 22:53, 14 Gru 2012
Manson
Motocyklista

 
Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 349
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wodzisław Śląski





Mosz recht Cynek jeżdzi i jeżdzi i to się chwali i ceni.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 14:49, 16 Gru 2012
tdm
Motonita

 
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 805
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Inspektor napisał:

A jednak DL wygrał Alpenmasters dwa razy. Dlatego, że w takich testach zawsze punktuje się porównawczo uniwersalność, zachowanie podczas jazdy z ceną. I chociaż nie będzie moto najlepsze (może) wygrywa marketingiem.
U mnie cena nie gra takiej roli. Wybieram pomiędzy tymi dwoma modelami i mam chęć dopłacic do BMW jeżeli naprawdę będzie lepsze.

Co do wymiany siedzenie do testu F 800 GS to nie wiele da przy wzroście 170cm i nadal wysokości 850mm.


pamiętaj że testy gazetowe (w tym te alpenmasters) to zwykle jazda tylko po asfaltach, a już zachodnie asfalty są równe jak stół, to żadne wyzwanie dla motocykla, w teren się testerzy nie zapuszczają. Myślę że gdyby próby były przeprowadzane także w terenie to DL by nie wygrał, choć to fajne moto.
Przy niskim wzroście bmw chyba odpada, pewnie że da się jeździć ale nie o to chodzi by się męczyć, zostaje DL albo trampek, czy coś podobnie nieskiego.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 11:09, 22 Gru 2012
Inspektor
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 1259
Przeczytał: 88 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Krakowa





A zapytam jeszcze:
Czy jeździł już ktoś z Was na F 700 GS?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:43, 02 Sty 2013
kedzip
A1

 
Dołączył: 06 Maj 2012
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Ja dodam swoje trzy grosze, przed zakupem pół enduraka też miałem podobny dylemat co wybrać, myślę że jak wszyscy tu na forum, nic odkrywczego. Natomiast wiem , że co byś nie kupił będziesz zadowolony, końcu to dwa koła, silnik w ramie i kupa fun-u w wolnej chwili Smile Na pewno DL to wdzięczny motocykl, nie za ciężki nie za lekki, bardziej na asfalt ale jeśli jeździec coś potrafi to i leśne dukty też mu nie straszne Smile http://www.youtube.com/watch?v=dscPtpWMY1I Do BMW GS 800 sam się przymierzałem, większa moc może być plusem ale powiem szerze, że dzwięk silnika jakoś mnie nie porwał a jego narywistość (czysto subiektywna opinia) lekko odstraszyła. A z obiegowych opinii to serwis podobno drogi bo komputer itd.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:13, 03 Mar 2014
Spolski
Motocyklista

 
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 391
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Jako, że przymierzam się do zakupu małego DL-a również nieustannie porównuję go z konkurencją. Myślę, że największą przewagą F800GS ale równiez F700 czy F650 są zdolnosci terenowe. Szału nie ma ale przewaga nad DL-em jest istotna. Na tym jednak w zasadzie koniec. Owszem BMW ma większą moc ale niewiele, jak często będziemy korzystać z tego "niewiele" to sprawa indywidualna. Wiekszą zaletą są już dłuższe okresy serwisowe.
DL wygrywa poręcznością na czarnym, przód 19" to w tym wypadku też przewaga, komfortem podróżowania(kanapa), osłona przed wiatrem, tańszym serwisem.
Co do BMW, trzeba się liczyć tez z dodatkowymi kosztami. jeśli ktos chce zjeżdżać w teren dalej niż DL-em powinien zastanowić sie nad wymianą felg, bo ich wygiecie na kamieniach jest dosyć częstą usterką. Jeśli ktoś chce wyruszyć w dalszą trasę, to kanapa komfortem nie powala, kolejny wydatek. Oryginalna szyba też dużo gorsza od oryginału w DL-u. Skoro ma byc teren to i sensowna osłona silnika by sie przydała. W zależności od rodzaju bagażu, tankowanie też bywa czasem utrudnione.
Podsumowując 800-tka jest bardziej uniwersalnym motocyklem ale tylko w tym sensie, że bardziej "szutrowa" ale i to wymaga pewnych inwestycji. Jeśli ktos jeździ więcej w terenie niz na szosie to pewnie to lepszy wybór, tylko kto tyle jeżdzi po gruncie 800-tką? Sa do tego lepsze motocykle.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 12:21, 03 Mar 2014
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 938
Przeczytał: 51 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Spolski napisał:
...Jeśli ktoś jeździ więcej w terenie niż na szosie to pewnie to lepszy wybór, tylko kto tyle jeździ po gruncie 800-tką? Są do tego lepsze motocykle.


Wiesz, każdy motór jest pewnym kompromisem. W DLu ten kompromis jest dużo bardziej przesunięty na drogi, a w 800GS na "szutry". Owszem, że są lepsze motocykle w teren, ale i wynalazki w stylu LC8 mają wzięcie, mimo, że są jeszcze bardziej terenowe. Tak samo można by powiedzieć, że po co komu DL, skoro są lepsze maszyny na asfalty Wink .

Ja osobiście robię sporo kilometrów i to zazwyczaj po asfalcie. Do tego jak czasem zajadę w jakieś ciekawe miejsce nie lubię stać z boku, tylko chcę tam wjechać. Nie mam ambicji ostrego brania winkli, ani też latania na żwirowni, więc jak na razie chyba najlepszym kompromisem jest F800GS/Tiger800XC (drugiego znam jedynie z folderów). Bez problemów mogę zrobić 800km w jeden dzień, a na następny dzień odwiedzać różne krzaki bez ciągania się lawetą... I dla mnie to jest piękne Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 12:35, 03 Mar 2014
Spolski
Motocyklista

 
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 391
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Ty nie jesteś reprezentatywnym użytkownikiem, DL-em jeżdziłes po plaży, a teraz GS-em po bagnach Wink

Wiesz wieloma motocyklami można przejechać 800km jednego dnia, chodzi jednak o to aby powtórzyć ten wynik kilka dni z rzędu w jako takim komforcie.
Pewnie, że są lepsze motocykle na szosę od DL-a i lepsze od 800-tki w teren. Wydaje mi się, że kwocie jaką trzeba wyłożyć za te motocykle, więcej można znaleźć lepszych motocykli terenowych od 800-tki, niż turystycznych od V-storma.

Masz rację wszystko, to kompromisy ale dlaczego nie mielibyśmy porównywać kompromisów Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 12:37, 03 Mar 2014
tomek zych
Gość

 





a w ostatecznym rozrachunku i tak każdy "skończy" na 1200 gs SmileSmileSmileSmileSmile

(nie miejscie mi tego za złe koledzy i koleżanki)
PostWysłany: Pon 12:49, 03 Mar 2014
Dober
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3017
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pobiedziska/Poznań





Wiedzialem, ze wczesniej czy pozniej pojawi sie Twoj post.

Co Twoj post wniosl nowego do dyskusji procz kolejnej wrzutki o lekkim zabarwieniu marketingowym BMW?! Jestes na ich liscie plac,ze praktycznie w kazdym swoim poscie wspominasz o BMW 1200GS?
Zaczyna byc to i nudne, i denerwujace.

Mam za zle, bo przypominam, ze jestes na forum posiadaczy i milosnikow Suzuki V-Strom.

I napisze jeszcze raz-nie wszyscy "skoncza" na GSie!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dober dnia Pon 12:57, 03 Mar 2014, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:02, 03 Mar 2014
tomek zych
Gość

 





ja też jakoś przeczuwałem że ty pierwszy odpowiesz - ale nie denerwuj się już nie będę tego robił.
także uciekam - z moderatorem zadzierał nie będę Embarassed


Ostatnio zmieniony przez tomek zych dnia Pon 13:03, 03 Mar 2014, w całości zmieniany 2 razy
PostWysłany: Pon 14:05, 03 Mar 2014
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 938
Przeczytał: 51 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Spolski napisał:
Masz rację wszystko, to kompromisy ale dlaczego nie mielibyśmy porównywać kompromisów Wink


Bardziej się obruszyłem na stwierdzenie Razz Razz Razz
Spolski napisał:
tylko kto tyle jeździ po gruncie 800-tką?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 14:25, 03 Mar 2014
Staszek
Motonita

 
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 938
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Trójmiasto





Ja nie skończę na BMW 1200, dla moich potrzeb ma beznadziejnie zestopniowaną skrzynię biegów, są o wiele za "krótkie". Aby dynamicznie wyprzedzić, trzeba się namachać wajchą, co mi osobiście zwyczajnie przeszkadza. Przy tej pojemności oczekuję większej dynamiki bez wachlowania.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Staszek dnia Pon 14:25, 03 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 14:41, 03 Mar 2014
Spolski
Motocyklista

 
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 391
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Dober napisał:
Wiedzialem, ze wczesniej czy pozniej pojawi sie Twoj post.

Co Twoj post wniosl nowego do dyskusji procz kolejnej wrzutki o lekkim zabarwieniu marketingowym BMW?! Jestes na ich liscie plac,ze praktycznie w kazdym swoim poscie wspominasz o BMW 1200GS?
Zaczyna byc to i nudne, i denerwujace.

Mam za zle, bo przypominam, ze jestes na forum posiadaczy i milosnikow Suzuki V-Strom.

I napisze jeszcze raz-nie wszyscy "skoncza" na GSie!

Wyluzuj, to tylko forum, a nie konflikt krymski Smile. Dobrze, że są inne zdania, inaczej to miejsce zamieni się w towarzystwo wzajemnej adoracji. Ja akurat cenię sobie uwagi Tomka, a do jego całkiem sympatycznych zaczepek mam odpowiedni dystans.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nowy DL 650 czy nowy F 800 GS
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 5  
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin