VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> DL 1000 Szarpnięcia silnika.
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
DL 1000 Szarpnięcia silnika.
PostWysłany: Nie 23:02, 29 Maj 2016
geniusz
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 281
Przeczytał: 42 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Zaobserwowałem od pewnego czasu, gdy jadę spokojnie około 4000 obr/min
delikatne szarpnięcia silnika tak jakby odjąć gazu i dodawać, czy to może być przyczyna w układzie PAIR? Czy np: brudne wtryski czy jakieś czujniki przepustnic lub inne, a może prosi się po prostu synchronizacja przepustnic?
Podpowiedzcie co to może być.
Myślę o kupnie tej zabawki:
http://www.ebay.co.uk/itm/Diagnostic-OBD-Tool-for-Suzuki-Motorcycles-with-Hardware-Interface-Module-/182027921442?hash=item2a61b5a822:g:4vAAAOSw8vZXNohp


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 7:48, 30 Maj 2016
Zaper
A

 
Dołączył: 11 Wrz 2015
Posty: 198
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz





Gdzieś tu na forum czytałem temat o uszkodzonym czujniku TPS, bardzo podobne były objawy. PAIR możesz wyczyścić bo nie jest to aż tak skomplikowane. Synchro możesz w sumie też zrobić, może akurat mu przejedzie, aczkolwiek wątpię.
Na temat zabawki nic nie podpowiem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:07, 30 Maj 2016
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 87 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





Zaper napisał:

Na temat zabawki nic nie podpowiem.


Tu jest oryginał narzędzia diagnostycznego.
http://www.healtech-electronics.com/products/obd/

Ktoś na forum posiada(ł) to narzędzie. Może Brzo?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:14, 30 Maj 2016
geniusz
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 281
Przeczytał: 42 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Jeżeli czujnik TPS jest uszkodzony to na auto diagnostyce to wyjdzie?
Mam na myśli mostek w kostce serwisowej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:51, 05 Cze 2016
marcinwtr
A1

 
Dołączył: 21 Sie 2014
Posty: 8
Przeczytał: 14 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Brzeg Dolny





Miałem podobnie w 1000 K7. Jazda w przedziale 3500-4000 obr/min powodowała strzały w air box i szarpnięcie motocyklem. Jedni mówią że ten typ tak ma a innym się udało to wyeliminować. Przeglądnąłem obecne forum jak i sprawdziłem na forach zagranicznych. Zacząłem od standardowych czynności serwisowych czyli: regulacja luzów zaworowych, synchronizacja przepustnic, wyczyszczenie PAIR, sprawdzenie czy się wtryskiwacze nie obluzowały, czy króćce przepustnic się nie zsuneły itd. Po w/w zabiegach nadal to samo. Jeszcze na forach znalazłem że można założyć PC i zmienić mapę. Spory wydatek więc z niego zrezygnowałem. Jako że w podobnym czasie pojawił się pomysł na wyświetlacz biegów, kupiłem dedykowany do mojego modelu Gipro (na chwilę obecną nie pamiętam modelu) z funkcją TRE. Na dzień dzisiejszy jeżdżę na trybie dla 5 lub 6 biegu i zapomniałem o szarpnięciach. Możecie wierzyć lub nie ale gdy przestawię na standardowy tryb to problem wraca. Przełączę na 5 lub 6 i nie ma objawów strzelania lub szarpania. Dodatkowo mam założone przeloty IXIL'a. W moim przypadku to pomogło ale czy sprawdzi się w innych motocyklach, nie wiem jest to do sprawdzenia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 16:53, 06 Cze 2016
Zaper
A

 
Dołączył: 11 Wrz 2015
Posty: 198
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz





W sumie jak teraz jeszcze raz przeczytałem ten post to przypomniało mi się, że w moim 1000k2, jeden z 3 kabelków idących od czujnika biegu jest obcięty i wgrana jest mapa z serwisu Suzuki. Nie powiem Ci jednak nic więcej na ten temat bo to robił wcześniejszy właściciel. Nie wiem czy to coś daje, ale żadne poszarpywanie nie występuje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
DL 1000 Szarpnięcia silnika.
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin