VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> DL 650/1000 na dalszą wyprawę
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
DL 650/1000 na dalszą wyprawę
PostWysłany: Wto 13:11, 30 Lis 2010
Gość

 





Witajcie,

Planuję w przyszłym roku wyprawę motocyklem na Bliski Wschód (Turcja, Syria, Jordania). Trasa nie jest jakoś kosmicznie długa - około 8 tyś km. Czy waszym zdaniem zakup DL-ki jest dobrym pomysłem na taką wyprawę? (budzet jaki mam na moto to około 15 000 zł). Będę wdzięczny za porady i przemyślenia.
Rozważam jeszcze Transalpa, jednak DL podoba mi się bardziej.

Patryk
PostWysłany: Wto 13:19, 30 Lis 2010
Peterp079
Motocyklista

 
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 234
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kielce





Popatrz na dział Fotorelacje z wypadów i wycieczek.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:19, 30 Lis 2010
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Jeżeli jedziesz sam, to zdecydowanie DL-650!
Kurde, też bym się chętnie w taką trasę wybrał, zwłaszcza że mam znajomych w Ammanie...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:35, 30 Lis 2010
ologc
Administrator

 
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Monachium/Gdańsk





Peterp079 napisał:
Popatrz na dział Fotorelacje z wypadów i wycieczek.


polecam relacje:
Biały - Krym
http://www.vstromclub.fora.pl/relacje-z-wypadow-i-wycieczek,27/krym-zdobyty,1793.html
Micek - Maroko
http://www.vstromclub.fora.pl/relacje-z-wypadow-i-wycieczek,27/relacja-maroko-2010,3192.html
Bandit - chyba już tam był, a przynajmniej w tej okolicy
http://www.vstromclub.fora.pl/relacje-z-wypadow-i-wycieczek,27/tam-i-zpowrotem-do-azji-czyli-8127-5km-bandyckkjej-wloczegi,3427.html


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:06, 30 Lis 2010
Gość

 





roadrunner napisał:
Jeżeli jedziesz sam, to zdecydowanie DL-650!
Kurde, też bym się chętnie w taką trasę wybrał, zwłaszcza że mam znajomych w Ammanie...


Jadę z żoną, ale dla niej najlepszy wydaje się BMW 650GS - idealny do jej wzrostu, więc dla niej pewnie kupimy taką BM-kę.
PostWysłany: Wto 14:24, 30 Lis 2010
mradom
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa\Pruszków





Zadam pytanie z innej beczki.
Jakie macie (Ty i zonka) dotychczasowe doswiadczenia z podrozy na moto?
Twoja trasa to spore wyzwanie.

/mr/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:51, 30 Lis 2010
Tipor
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 1243
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łomianki





Wow... na dwa motocykle z połówką Very Happy to miła perspektywa.
A co do pytania to musisz także pomyśleć iż do tych 15 000 za maleństwo (prawdopodobnie) będziesz musiał dorzucić coś przy najbliższym przeglądzie. Ja niestety dorzuciłem ok 2000 przy naprawie sprzęgła i innych dupereli, których nie udało się stwierdzić przy oględzinach przed zakupowych. Co prawda ja mam rocznik 2002. Ogólnie na dłuższe trasy z załadunkiem maleństwo świetnie sobie radzi i nie narzeka, kanapa jak i pozycja b.wygodna polecam Wink
Oczywiście chodziło mi cały czas o DL 1000 Laughing


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tipor dnia Wto 14:53, 30 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:21, 30 Lis 2010
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Patrix napisał:
roadrunner napisał:
Jeżeli jedziesz sam, to zdecydowanie DL-650!
Kurde, też bym się chętnie w taką trasę wybrał, zwłaszcza że mam znajomych w Ammanie...


Jadę z żoną, ale dla niej najlepszy wydaje się BMW 650GS - idealny do jej wzrostu, więc dla niej pewnie kupimy taką BM-kę.


Chodziło mi o to czy będziesz jechał na motocyklu solo, bo bagaż na taką trasę + pasażer, mogło by się okazać trochę za dużo na małego DL-a, Laughing. Obawiam się że DL1000 z kolei, mógłby okazać się trochę za ciężki, a jego rama i zawieszenie wcale nie jest mocniejsze niż niż to w DL650...
Reasumując, "mały" DL, przy takim pułapie cenowym, wydaje mi się być idealnym wręcz rozwiązaniem dla Ciebie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Wto 15:41, 30 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:22, 30 Lis 2010
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3582
Przeczytał: 82 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Jeżeli jedziecie na dwa motki to warto rozważyć pojechanie w dwa takie same - ogranicza to liczbę i wagę niezbędnych części zamiennych do zabrania. Skoro żonka na f650gs to może Ty również (tylko w wersji Dakar)?
Jeśli V-strom to doposaż się w porządne osłony silnika i może chłodnicy - Syria to już częsty szuter i grubszy tłuczeń pod kołami. Ja bym na taką trasę szukał czegoś z 21" z przodu, ale ja jestem inny...Smile
Dwóch moich znajomych było w tym roku w podobnej trasie Turcja-Jordania-Syria na f800gs i Varadero, Varadero 300 km zrobił na holu za gs-em bo od kamienia zrobiła się w silniku dziura... Więcej znajdziesz na:
Dwa motory i Bliski Wschód
Jak Ci się taki pech przydarzy to czy będziesz na Transalpie czy na KTM-ie wfekt będzie ten sam, weź linkę..Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:42, 30 Lis 2010
Gość

 





mradom napisał:
Zadam pytanie z innej beczki.
Jakie macie (Ty i zonka) dotychczasowe doswiadczenia z podrozy na moto?
Twoja trasa to spore wyzwanie.

/mr/


Nasze doświadczenie to około 5 tys km na głowe. Motorami jeździmy ponad rok - więc niewiele, ale za to mamy znacznie większe doświadczenie ogólnie w podróżowaniu po Azji.
Wyprawę planujemy na 26 dni więc całkiem sporo czasu jak na taki dystans.

Dzięki wszystkim za linki i rady - chętnie poznam więcej głosów. Jeżeli macie jakieś opisy z wypraw - ślijcie proszę.

Patryk
PostWysłany: Wto 20:14, 30 Lis 2010
jakubdl1000
Motonita

 
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 719
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





Patrix ja jeżdze 2 lata DL 1000cem, obecnie jest na sprzedaż i osobiście ze wzgledu na moje plany wyjazdowe tam gdzie sa gorsze drogi szukam zmiany na Honde AT. DL da rade spokojnie na każdym twardym podłożu szutrowym i tym podobnym i jeśli chcesz sobie miło tam dojachac po czarnym to DL bedzie doskonały, jeśli nie zależy Ci na prędkości i lubisz spokojna jazde to szedłbym w kierunku enduraka na szprychowanych kołach, oponu detkowe i przód koo 21.
Ja poprostu lubie jeżdzic złymi drogami, im mniej asfaltu tym bardziej jestem zadowolony lubie robic sobie "pod górkę" i nigdy do celu nie jade najłatwiekszą drogą stad moje plany zmiany motorka.
Jeśli jeszcze nie nabrałeś ogłady, bo te 5000km to mało, to moze spróbój enduro, spodoba Ci sie i nie bedziesz myślał o szosowych sprzętach, jeśli jestes podróżnikiem to sie pewnie sprawdzi co mówie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:29, 30 Lis 2010
Gość

 





jakubdl1000 napisał:
Patrix ja jeżdze 2 lata DL 1000cem, obecnie jest na sprzedaż i osobiście ze wzgledu na moje plany wyjazdowe tam gdzie sa gorsze drogi szukam zmiany na Honde AT. DL da rade spokojnie na każdym twardym podłożu szutrowym i tym podobnym i jeśli chcesz sobie miło tam dojachac po czarnym to DL bedzie doskonały, jeśli nie zależy Ci na prędkości i lubisz spokojna jazde to szedłbym w kierunku enduraka na szprychowanych kołach, oponu detkowe i przód koo 21.
Ja poprostu lubie jeżdzic złymi drogami, im mniej asfaltu tym bardziej jestem zadowolony lubie robic sobie "pod górkę" i nigdy do celu nie jade najłatwiekszą drogą stad moje plany zmiany motorka.
Jeśli jeszcze nie nabrałeś ogłady, bo te 5000km to mało, to moze spróbój enduro, spodoba Ci sie i nie bedziesz myślał o szosowych sprzętach, jeśli jestes podróżnikiem to sie pewnie sprawdzi co mówie Smile


Dzięki za radę. Wiesz jak jest - każdy musi dojśc do celu swoją drogą... Enduraki jakoś mnie póki co nie kręcą, być może jak mówisz - muszę do tego dojrzeć. Szkoda że dzieli nas cała Polska Sad - bo Twój DL wydaje się bardzo ciekawy.
PostWysłany: Wto 20:40, 30 Lis 2010
jakubdl1000
Motonita

 
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 719
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





nooo, jest kawałek a ilekroć szukam motocykla to wszystko jest na południu wiec tam pewnie znajdziesz, zadowolony byłbyś tez z yamaha XT 660 R i za te pieniadze można znaleźć bardzo ładną sztuke http://motoallegro.pl/yamaha-xt660r-xt-660-r-2008-1wl-salon-szczecin-i1346434516.html#gallery


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:52, 30 Lis 2010
Gość

 





jakubdl1000 napisał:
nooo, jest kawałek a ilekroć szukam motocykla to wszystko jest na południu wiec tam pewnie znajdziesz, zadowolony byłbyś tez z yamaha XT 660 R i za te pieniadze można znaleźć bardzo ładną sztuke http://motoallegro.pl/yamaha-xt660r-xt-660-r-2008-1wl-salon-szczecin-i1346434516.html#gallery


Very Happy a ja mam wrażenie, że wszystko co mnie interesuje jest właśnie na północy Polski... niezłe...
"cudze chwalicie, swego nieznacie" - mądrości ludowe nie mają granic!
PostWysłany: Wto 21:14, 30 Lis 2010
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





jakubdl1000 napisał:
nooo, jest kawałek a ilekroć szukam motocykla to wszystko jest na południu wiec tam pewnie znajdziesz, zadowolony byłbyś tez z yamaha XT 660 R i za te pieniadze można znaleźć bardzo ładną sztuke http://motoallegro.pl/yamaha-xt660r-xt-660-r-2008-1wl-salon-szczecin-i1346434516.html#gallery



Jakub, faktycznie b. ładna sztuka, ale jakoś nie wyobrażam sobie objuczenia tego motorka ekwipunkiem na miesięczną wyprawę po trudnych drogach, co innego stara dobra AT!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:43, 30 Lis 2010
jakubdl1000
Motonita

 
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 719
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





no niestety teraz robia motocykle którymi można pojechac po fajki albo bułki, nic porządnego bez gruntownej przeróbki sie nie nadaje do jazdy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 0:13, 01 Gru 2010
DICTUS
A

 
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Witam

Nie ukrywam, że rozbawił mnie ten wątek Smile

Kolego powtórzę to co już napisali koledzy: JEŻELI WYBIERASZ SIĘ SOLO TO KUPUJ DL650 I NAWET SIĘ NIE ZASTANAWIAJ! JEŻELI CHCESZ PODRÓŻOWAĆ WE DWOJE I Z MAX BAGAŻEM DL 650 OMIJAJ SZEROKIM ŁUKIEM, że o HONDZIE TRANSALP NIE WSPOMNĘ!!!! NO CHYBA, ŻE INTERESUJE CIE SPACER FARMERA Smile)

Powodzenia i do zobaczenia na szlaku Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez DICTUS dnia Śro 0:23, 01 Gru 2010, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 0:26, 01 Gru 2010
jakubdl1000
Motonita

 
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 719
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





a to widzieliście? dookoła Świata, sami sprawdźcie czym
http://www.journeyfarbeyond.com/
Gośc gdzies pisze ze DL650 pali mu 6 litrów przy 120km/h, śmieje sie z tego. bo mi tyle pali przy 150/160 na autostradzie moj tysiac, z tego wynika ze jeśli ktos lubi choc troche szybkosci mały DL na nic sie tu nie zda - to w ramach info dla autora tematu


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jakubdl1000 dnia Śro 0:32, 01 Gru 2010, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 0:42, 01 Gru 2010
DICTUS
A

 
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Witam ponownie

Myślę, że zużycie paliwa to kwestia mniej istotna. Nakręciłem ponad 27 tyś km na moim DL650 we dwoje podczas dwóch sezonów i już na dl650 we dwoje nie wsiądę!!! Tyle w tym temacie.

Dlaczego????

Odpowiadam krótko: NUDY NA MAXA!

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez DICTUS dnia Śro 0:46, 01 Gru 2010, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 1:11, 01 Gru 2010
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Jestem pod wrażeniem! Ciekawe kiedy ten DL zacznie im się konkretnie sypać, bo pod takim obciążeniem to raczej nieuniknione, nawet w Viadrze w drodze nad Bajkł rama się łamała...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 1:58, 01 Gru 2010
jakubdl1000
Motonita

 
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 719
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





widziałem tez filmik o dwóch anglikach którzy na dwóch DL650 każdy solo Świat objechali dokoła ale nie moge go teraz znaleźć, wiem że na koncu był podany e-mail adress do nich, trzeba poszperac w YouTubie zeby znaleźc.
Wiec to nic takiego, mysle ze tez bym wsiadł na DLa i pojechał do Azji ale kto mi da 2 miesiace wolnego hehe. Jest czego zadzdroscic takim ludziom


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:55, 01 Gru 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





http://www.journeyfarbeyond.com/HomePL.html


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 14:46, 01 Gru 2010
miccal
Motocyklista

 
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 204
Przeczytał: 21 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: tk kielce





wszystko można ,, podobno nawet r1 dookoła afryki,,
ja powiem tak - wole swojego sprawdzonego dl a niż stara afri , wiem ze to 2gie łatwiej naprawić , ale jakoś odpukać jestem przekonany ze v strom którego mam od nowości i nikt przy nim nie rzeźbił nikt nie objuczał go 260 kilogramowym balastem, nie latał z prędkością światła po bezdrożach będzie mi długo służył.
do autora wątku - każdy motocykl został przez konstruktorów stworzony do czegoś, to widać, dopóki będziemy tka go wykorzystywali będzie dobrze, wiec to ty powinieneś wiedzieć czego oczekujesz czego chcesz

a ze ja jak i wielu użytkowników cenimy sobie uniwersalizm maszyny zachowując zdrowy rozsadek to jeźdźmy v stromem, wiem ze i dl potrafi znieść paliwo w mongolii!

(na dniach podrzucę na forum relacje z Rajdu Katyńskiego , napisze czym ludzie jeździli,i co się psuło, co słyszałem:))


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 16:04, 01 Gru 2010
Scorpio74
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 337
Przeczytał: 20 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk





to widzieliście? dookoła Świata, sami sprawdźcie czym
http://www.journeyfarbeyond.com/

no akurat mam okazję znać brata tego osobnika co jedzie dookoła świata. I wiem, że z pełną premedytacją wybrał ten sprzęt bo testował sporo.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 16:23, 01 Gru 2010
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Kolego, to już 3 link do tej samej strony w tym temacie, czytałeś go w ogóle?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 16:34, 01 Gru 2010
Scorpio74
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 337
Przeczytał: 20 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk





czytałem a wkleiłem, że odnoszę się do tego tematu i to wszystko


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:24, 01 Gru 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





jakubdl1000 napisał:

Gośc gdzies pisze ze DL650 pali mu 6 litrów przy 120km/h, śmieje sie z tego. bo mi tyle pali przy 150/160 na autostradzie moj tysiac, z tego wynika ze jeśli ktos lubi choc troche szybkosci mały DL na nic sie tu nie zda - to w ramach info dla autora tematu


Mi przy 120 z pełnym obciazeniem na autostradzie pali niecale 5l.
8tys. km po skandynawii w pelni zaladowany i spalanie wyszlo 4.97l/100 km.
Czesto zdazalo sie jechac 120km/h, ale zgadzam sie, ze przy 160 palic moze troche wiecej niz silniki z wieksza pojemnoscia.

Jak chcesz moto na autostrade i bedziesz zawsze jezdzil z plecaczkiem i bagazami to wez litra, a jak bedziesz jezdzil sam i to w dodatku po nienajlepszych drogach to 650 w zupelnosci wystarcza.

edit:
i kluczowe pytanie. Co sprawia Ci radosc, zapinanie pod 2 paki czy sama jazda? Mi przyjemnosc sprawia sama jazda i mysle, ze jak bym mial jakiegos "ruska" to i tak bym sie cieszyl jadac 60-tka Razz

Poza tym ja juz pisalem, ze jak gdzies jade (szczegolnie na 2 tyg. wakacje) to raczej sie nie spiesze, a jak bym chcial poscigac sie z jakimis S8 czy innymi sportowymi cudami to bym sobie sciga kupil.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bibop dnia Śro 17:28, 01 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:20, 01 Gru 2010
jasio
A

 
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





To i ja dorzucę swoje 2 grosze...

Dl 650 zrobiłem w tym roku prawie 11kkm.

Dłuższe wypady zawsze z plecaczkiem i pakunkami - top case i sakwy boczne (kufry w planach).

To fakt, jeżdżę spokojnie jednak ciężko mi się zgodzić z DICTUSEM co by tak skreślać z miejsca małego Dl jako turystyka dla 2 osób.

Ok, non stop po autostradach z prędkością 160 km/h to nie jest jego optymalne przeznaczenie ale np. w Bieszczadach czy w okolicach mazurskich jezior spisywał się na medal.

Przyszły rok planujemy Rumunię i akurat tym, że nie ma toto 100 KM martwi mnie najmniej.

Do posiadaczy 1000 - ja wiem, że spalanie to nie priorytet i że nasi młodsi bracia na autostradzie palą prawie porównywalnie do waszych 1000 (Warszawa-Poznań - prawie cały czas ponad 160 i spalanie poniżej 6 l) ale po Bieszczadach w 2 osoby i kufrem wyszło poniżej 4 l...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jasio dnia Śro 22:22, 01 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:36, 01 Gru 2010
Szuja
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3135
Przeczytał: 121 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa





nie wkur***cie mnie Laughing, mi pali od 6,5 przy zwapnialym motorzeniu i do 9,5 w miescie przy zabawie i na trasie powyzej 140 km/h. W dwoch serwisach powiedziano mi, ze to normalne spalanie dla takiego motka... .

A tak na marginesie, czlek zarezerwowal sobie 26 dni na podroz, to chyba 650tka zmiesci sie z dojazdem i powrotem, bez zapierd**ania. Nigdzie nie widzialem wpisu, ze skora na plerach ma sie marszczyc od pedu powietrza.... Poza tym chlop jedzie sam na moto, kobita na drugim, a to jakos wplywu pewnie nie bedzie mialo na mozliwosci 650tki Laughing


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Szuja dnia Śro 23:37, 01 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:56, 01 Gru 2010
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





jasio napisał:

To fakt, jeżdżę spokojnie jednak ciężko mi się zgodzić z DICTUSEM co by tak skreślać z miejsca małego Dl jako turystyka dla 2 osób.


No to spróbuj z bagażem na miesiąc czasu dla 2 osób i pasażerem zjechać z asfaltu chociażby na ukraińskie szutry...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:59, 01 Gru 2010
Gość

 





Szuja napisał:
nie wkur***cie mnie Laughing, mi pali od 6,5 przy zwapnialym motorzeniu i do 9,5 w miescie przy zabawie i na trasie powyzej 140 km/h. W dwoch serwisach powiedziano mi, ze to normalne spalanie dla takiego motka... .

A tak na marginesie, czlek zarezerwowal sobie 26 dni na podroz, to chyba 650tka zmiesci sie z dojazdem i powrotem, bez zapierd**ania. Nigdzie nie widzialem wpisu, ze skora na plerach ma sie marszczyc od pedu powietrza.... Poza tym chlop jedzie sam na moto, kobita na drugim, a to jakos wplywu pewnie nie bedzie mialo na mozliwosci 650tki Laughing


Panowie,
to jak z tym spalaniem w w 650-tkach jest ? Jest tak, że podróżowanie z moją połówką, która sunie majestatycznie na swoi motorze powoduję, że jeździmy raczej "emerycko", na co się czasem wkurzam, częściej jednak bardzo doceniam (taka to już natura ludzka). Jednak patrząc na to co piszecie przy 10 kKm będzie to różnica dla budżetu jeżeli przyjąć 4l/100 albo 6,5l/100 (do tego trzeba to policzyć dla dwóch motorów...) Confused


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Czw 10:22, 02 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
PostWysłany: Czw 0:09, 02 Gru 2010
Mlody
Motonita

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 973
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Kliknij sobie w moją ikonkę ze spalaniem. Zobaczysz wykresy spalania z ostatnich 30tys km. Średnio na wyjazdach z pasażerem + 3 kufry było 5-5,5 litra na 100km.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 0:48, 02 Gru 2010
Szuja
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3135
Przeczytał: 121 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa





Patrix, ja pisalem o spalanu w dl 1k


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:33, 02 Gru 2010
Scorpio74
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 337
Przeczytał: 20 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk





u mnie też możesz kliknąc na ikonkę i masz wszystkie spalania wraz z opisaniem jak jeździłem, czy trasa i jak załadowany

dodam jeszcze, że na trasie z plecaczkiem i pełnym bagażem (mam 3 kufry a na górny montuje jeszcze worek 50 litrowy z namiotem, śpiworami itp) jadę tak 120-150. Powyżej ze względu na obciążenie i moje gabaryty za bardzo mi już wieje.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Scorpio74 dnia Czw 10:03, 02 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:24, 02 Gru 2010
Gość

 





Szuja napisał:
Patrix, ja pisalem o spalanu w dl 1k


OK, dzięki za info - nie zwróciłem na to uwagi.
PostWysłany: Czw 11:36, 02 Gru 2010
jasio
A

 
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Roadrunner jeśli chodzi o szutry i max załadowanie to w czym 1000 będzie lepszy od 650 - przecież po tych szutrach nie zapierd..... do odcinki. Redukujesz bieg w dół i różnica mocy w takiej sytuacji moim zdaniem nie ma znaczenia.

Co do spalania - po 11 kkm średnio mam 4,54. Max 5,5 to autostrada, min. 3,8 to podziwianie bieszczadzkich krajobrazów (w 2 os.).

Jeśli założysz dla jednej osoby z pokaźnym bagażem przy spokojnej jeździe średnio 5 l to myślę, że jeszcze jakiś zapas Ci zostanie...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 12:27, 02 Gru 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





jak wiadomo, spalanie zalezy od wielu czynnikow i kazdy ma inne. Co wiecej, zalozenie mniejszej zebatki na tylne kolo powoduje zmniejszenie zuzycia przy stalej predkosci na dlugich przelotach. Przy 10kkm to juz pewnie da sie to zaobserwowac.
Jak rowniez widac, motocykl motocyklowi nie rowny bo jedni na 1000-cu spalaja 6l, a Szu i V-Told potrafia i po 8 Smile

jestem tego samego zdania co jasio, ze przyklad szutrow nie jest tu najlepszy bo nikt tam nie paluje z plecaczkiem i obciazeniem tak wiec nie widze problemu jazdy malym DLem. Jak jedziesz po dziurawej szutrowej drodze to czy to bedzie ktm, bmw czy super penera to i tak bedziesz jechal spokojnie zeby nie zaliczyc gleby i nie rozwalic sprzeta (tak, wiem, na wspomnianych motocyklach pojedziesz 10km/h co spowoduje, ze otworzysz wczesniej browar Wink). Po skandynawskich szutrach jechalem 80 i szybciej i nic sie nie rozawlilo, a motocykl jechal az milo.

co do "zakladania" spalania to ja zawsze zakladam 5,5l/100km. Jak jade z pasazerem to tak nie wariuje, a jak jade sam to zawsze troche mocniej sie kreci wiec i spalanie wychodzi wieksze. Jak planujesz zrobic szybki przelot gdzies (np. 300 km po katowickiej) to lepiej zalozyc spalanie 6l. Najwyzej zostanie nadwyzka $$, ktora zawsze mozna wydac na "przelew" Wink

EDIT:
No i raczej kolega nie bedzie sie zapuszczal w niewiadomo jaki teren skoro jego kobieta jedzie tam na sv-ce Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bibop dnia Czw 12:29, 02 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:00, 02 Gru 2010
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





jasio napisał:
Roadrunner jeśli chodzi o szutry i max załadowanie to w czym 1000 będzie lepszy od 650 - przecież po tych szutrach nie zapierd..... do odcinki. Redukujesz bieg w dół i różnica mocy w takiej sytuacji moim zdaniem nie ma znaczenia.

Co do spalania - po 11 kkm średnio mam 4,54. Max 5,5 to autostrada, min. 3,8 to podziwianie bieszczadzkich krajobrazów (w 2 os.).

Jeśli założysz dla jednej osoby z pokaźnym bagażem przy spokojnej jeździe średnio 5 l to myślę, że jeszcze jakiś zapas Ci zostanie...


A gdzie ja powiedziałem że 1000 będzie lepszy??
Wręcz przeciwnie, będzie gorszy! Bo jak już mówiłem, przy tej samej wytrzymałości ramy i zawieszenia, jest cięższy sam w sobie. W ogóle DL dla 2 osób, na długi wyjazd po złych drogach, lub wręcz po bezdrożach, nie jest dobrą propozycją. DL 650 natomiast, dla 1 osoby, jest idealnym rozwiązaniem, bo jest stosunkowo lekki, wygodny, łatwy w prowadzeniu, wystarczająco wytrzymały i mocny.

Jeżeli chodzi o spalanie natomiast, to w pełni zgadzam się bibop-em, mój Dl potrafił spalić 6,5 jak leciałem jak szatan z Wa-wy do domu, ale schodziłem też poniżej 4,5...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Czw 14:09, 02 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:34, 02 Gru 2010
Szuja
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3135
Przeczytał: 121 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa





Patrix napisał:
Szuja napisał:
... dl 1k


...nie zwróciłem na to uwagi.



w sumie to chyba o tym nie wspomnialem Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 22:33, 03 Gru 2010
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2262
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów





Witajcie - czytam wasze wywody na temat moto i powiem że najlepiej jakby DL mógł sie zmieniac jak matrix , jak jazda w dwie osoby z pakunkami to w GS 1200 Dakar , jak jazda w pojedynke to w GS 1200 nie Dakar , itd itd . Może odrazu kupmy GS i w tedy kazdy bedzie zadowolony i piał z zachwytu jaki to GS jest super . Może jest , jezdziłem i GS 1200 ale moja zarobki nie pozwalaja na jego kupno .
Przychylam sie do wypowiedz kolegi - kazde moto jest dedykowane do czego innego , dobrze że Dl chodzi po szutrze a i w gorszy teren pójdzie . Co do predkosci to dobrze że ma to co ma ( myśle o 650 ) dłużej sie pozyje . Co do cięzaru to powiem na swoim przykładzie dwie osoby 3 kufry 12000 km predkosc przelotowa 120 do 140km?h 21dni w drodze i nie mam powodów do narzekan . Co z tego że tylna opona do wymiany , spalił troche oleju , ale dojechał, zwiedził i przyjechał do domu , pod wzgledem mechanicznym bez problemu .
Kazdy musi sobie sam odpowiedzic co potzrbuje i do czego . najlepie miec w garazu DE ela , crossa szlifierke i bóg wie co jeszcze , ale kogo na to stac ?

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 23:00, 03 Gru 2010
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Kolego Andrzej, rozmawiamy tutaj o motocyklu dobrym na długą wyprawę po niekoniecznie dobrych drogach, jeżeli zrozumiałeś że GS 1200 będzie najlepszy, to bardzo źle zrozumiałeś, bo nikt niczego takiego nie powiedział. A tak konkretnie to GS 1200 nie jest dobrym motocyklem i na taką wyprawę się zupełnie nie nadaje, 1150 albo nawet stare 1100, to co innego, ale to moja opinia. Mówiąc o wyjeździe w taką trasę w 2 osoby, KTM 990 Adventure albo wspomniany GS1150 do tego celu jest dużo lepszy niż DL650 czy 1000, ale na pewno nie za 15 tys. zł które na ten cel ma zamiar przeznaczyć autor tematu. Mówiąc o kilku motocyklach w garażu... Niektórzy je mają, ale większość szuka złotego środka, którym np. może być DL650, ja nie jestem do końca zadowolony z mojego obecnego motocykla, ale ścigacza nie chciałbym mieć nawet za darmo!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 10:52, 04 Gru 2010
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2262
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów





Ja wyraziłem swoją opinie ,nie mam za dużo kasy wiec kupiłem DL 650 jako srodek uniwersalny który ma może za mało mocy ale inne moto maja jeszcze mniej , wazne że jest prawie bezawaryjny .Fakt 15000 zł nie wystarczy na beemke .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 6:27, 14 Gru 2010
brzydal
A1

 
Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Odnosnie spalania 650tki mozna ksiazke napisac. Wink

Ogolnie po 21,5k km srednie oscyluje wolol 5,5l/100km (nalezy tu dodac ze przemieszczam sie raczej 'dynamicznie', ale jeszcze nie szalenie)

Minimalne spalanie !!! 3,5 litra !!! na 18,5l przejchalem ponad 520km wracajac ze slowacji z pogieta tylnia felga. Generalnie rowne toczenie sie 80-90max po prostej nie wchodzac praktycznie powyzej 3,5-4k na obrotomierzu. Usnac mozna albo porobic zdjeia wszystkiemu naokolo. Wink

Smigajac zas autostradami 160-170 (z kuframi) spalane na poziomie 7-8l/100km jest jak najzupleniej normalne. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
DL 650/1000 na dalszą wyprawę
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin