VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> DL 650 napęd na pasek zamiast łańcucha.
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
DL 650 napęd na pasek zamiast łańcucha.
PostWysłany: Pon 18:44, 01 Wrz 2014
Kojot85
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2279
Przeczytał: 75 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





Spotkał się ktoś z was z napędem DLa na pasek, zamiast łańcucha? Smile





Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kojot85 dnia Pon 18:50, 01 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:21, 01 Wrz 2014
KANGUR
Motonita

 
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 554
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: ŁÓDŹ





O bulwa !
Chciałbym takie coś ,ale kiedyś jak miałem VZ 800 gdzie była możliwość zamontowania za zestaw wołano około 600 dolarów US więc trochę droga impreza była .

Znalazłem do DL możliwość montażu
http://www.vh-motorradtechnik.de/en/Belt-Drive-Kits/Suzuki

Cena 1100 eurasów jest już zupełnie moim zdaniem poza zdrowym rozsądkiem ale ...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KANGUR dnia Pon 19:25, 01 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:42, 02 Wrz 2014
Kojot85
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2279
Przeczytał: 75 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





Pomijając kwestię ceny, to jakie są plusy takiego zastosowania? Rozumiem, że przebiegi są większe na pasku, ale o ile?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:44, 02 Wrz 2014
Topinka
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 1763
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów MotoAvToSy





Kojot85 napisał:
Pomijając kwestię ceny, to jakie są plusy takiego zastosowania? Rozumiem, że przebiegi są większe na pasku, ale o ile?


Ciszej pracuje I nie musisz smarować, ale reszta to już minusy dlatego większość jeździ na łańcuchu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:47, 02 Wrz 2014
novy
Motonita

 
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 625
Przeczytał: 75 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój





Dl to motocykl turystyczny a awaria takiego paska gdzieś w dzikich stronach to porażka. Z łańcuchem zawsze się jakoś da radę. Paski to raczej tylko w armaturach się stosuje. Z tego co wiem na pas podczas jazdy lecą różne rzeczy (drobne kamyczki itp) i się wprasowują dlatego nie wiem czy nadaje się to do jazdy w terenie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:42, 03 Wrz 2014
Topinka
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 1763
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów MotoAvToSy





novy napisał:
Dl to motocykl turystyczny a awaria takiego paska gdzieś w dzikich stronach to porażka. Z łańcuchem zawsze się jakoś da radę. Paski to raczej tylko w armaturach się stosuje. Z tego co wiem na pas podczas jazdy lecą różne rzeczy (drobne kamyczki itp) i się wprasowują dlatego nie wiem czy nadaje się to do jazdy w terenie.


I dlatego powinieneś się domyślić, że się nie nadaje Wink
To są właśnie te minusy Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:17, 03 Wrz 2014
cynek
Forumowy Poeta
Forumowy Poeta

 
Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 2357
Przeczytał: 22 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Topinka napisał:
novy napisał:
Dl to motocykl turystyczny a awaria takiego paska gdzieś w dzikich stronach to porażka. Z łańcuchem zawsze się jakoś da radę. Paski to raczej tylko w armaturach się stosuje. Z tego co wiem na pas podczas jazdy lecą różne rzeczy (drobne kamyczki itp) i się wprasowują dlatego nie wiem czy nadaje się to do jazdy w terenie.


I dlatego powinieneś się domyślić, że się nie nadaje Wink
To są właśnie te minusy Smile


No tak Tomek, ale ile Ty właściwie jeździsz w tym terenie? Pewnie tyle co ja, czyli jakieś 0,5% całego przebiegu motocykla.

W sumie to na wyprawy motocyklowe to może być niezły patent.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:54, 03 Wrz 2014
novy
Motonita

 
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 625
Przeczytał: 75 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój





Dlatego nie napisałem tego jako minus - każdy sam sobie powinien odpowiedzieć ile w tym terenie się porusza. No i zapomniałem napisać że sam pasek też raczej do tanich nie należy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:43, 03 Wrz 2014
Szuja
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3136
Przeczytał: 133 tematy

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa





novy napisał:
(...)Paski to raczej tylko w armaturach się stosuje.(...)


nie zgodze sie co do wylacznosci rozwiazania tylko dla armatur

http://www.bmw-motorrad.pl/Technologia/Silnik_przeniesienie_napedu/Pas_zebaty.html#


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 14:22, 03 Wrz 2014
SoH
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik





Czy pasek (razem z zestawem kół) dla takiej samej mocy nie będzie przypadkiem cieższy od łańcucha?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SoH dnia Śro 14:24, 03 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:54, 04 Wrz 2014
Topinka
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 1763
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów MotoAvToSy





cynek napisał:

No tak Tomek, ale ile Ty właściwie jeździsz w tym terenie? Pewnie tyle co ja, czyli jakieś 0,5% całego przebiegu motocykla.

W sumie to na wyprawy motocyklowe to może być niezły patent.


O ile jedziesz na wyprawę do cywilizacji, bo garażowe złote rączki na zadupiu potrafią wiele, ale ze zszyciem paska mogą mieć spory problem, a ten ze spodni raczej za długo też nie popracuje Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 12:22, 04 Wrz 2014
KANGUR
Motonita

 
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 554
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: ŁÓDŹ





Panowie nie demonizujmy Smile. Paski nie pękają nagle i bez ostrzeżenia , kamyków za mocno też nie zbierają ( jest to inny trochę skład niż pasków klinowych w samochodzie więc nie jest tak źle . Gwarantuję ,że gdybyśmy w naszych DL-ach mieli od początku paski bylibyśmy nimi zachwyceni i opisywalibyśmy setki zalet w stosunku do łańcuchów . Na pewno ogromną zaletą jest cichobieżność i bezobsługowość i stosunkowo w porównaniu z awariami wałów kardana niska cena napraw a wadą cena napraw i części zamiennych w stosunku do łańcucha który jednak jest najtańszym i koniec końców najmniej stratnym na mocy mierzonej na kole rozwiązaniem .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 8:05, 12 Wrz 2014
vpawel
Motonita

 
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 674
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Pruszków





A gdzie toto ma automatyczny napinacz ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:34, 12 Wrz 2014
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 84 tematy

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





vpawel napisał:
A gdzie toto ma automatyczny napinacz ?


Pomiędzy kierownicą a siedzeniem. ;P


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 13:48, 12 Wrz 2014
cynek
Forumowy Poeta
Forumowy Poeta

 
Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 2357
Przeczytał: 22 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





express napisał:
vpawel napisał:
A gdzie toto ma automatyczny napinacz ?


Pomiędzy kierownicą a siedzeniem. ;P


W baku? Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 16:03, 12 Wrz 2014
Irek1970
Motonita

 
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1124
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Strzegom





Mam Victory Vegas Low z pasem.
Zaletą podstawową jest elastyczność pracy pasa.
Chodzi cichutko i jest wytrzymały..
Przy zmianie biegu czujemy jak się delikatnie poddaje.
Moim zdaniem (a mam motongi na wał, pas i łańcuch) pas wygrywa.
Niestety przegrywa na piasku i błocie.
To jest układ nie na szuter Wink
Najgorzej spisuje się wał -jeśli chodzi o komfort jazdy.
Szarpie przy złej obsłudze sprzęgła.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 16:05, 12 Wrz 2014
Topinka
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 1763
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów MotoAvToSy





cynek napisał:
express napisał:
vpawel napisał:
A gdzie toto ma automatyczny napinacz ?


Pomiędzy kierownicą a siedzeniem. ;P


W baku? Very Happy


Co ty swój napinacz do baku wkładasz ? Wink




A co do wałów to Irek są wały i wały nowoczesne konstrukcje pracują tak, że niczego nie wyczujesz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Topinka dnia Pią 16:09, 12 Wrz 2014, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 22:23, 12 Wrz 2014
Irek1970
Motonita

 
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1124
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Strzegom





Nie przeczę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 11:15, 13 Wrz 2014
mario2007
A2

 
Dołączył: 10 Wrz 2014
Posty: 82
Przeczytał: 7 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław





moim zdaniem pas jako "dokładka" ma minusy . w motocyklach projektowanych z napędem pasowym nie ma zewnetrznego napinacza ponieważ to zawsze obniża trwałosc pasa /zawsze jakieś kółko chodzi po zewnetrznej stronie/ . w tym dl-u też nie ma. w moim bmw napiecie jest za pomocą osi mimośrodowej w tylnym kole - dość proste ale ... . ale własnie jest czasem problem . kupiłem mojego z nowym pasem napedowym , oddalem do serwisu bmw na regulację naciągu i wyszło parę złotych . naciąg pasa był nieprawidłowy /za mocny/ i poleciały łozyska z tyłu . a jak lecą łożyska to pas sie zsuwa na bok bo koło pasowe jest nie w linii ... . i tak mamy problem . natomiast co do komfortu pracy i trwałości przy prawidłowej regulacji nie ma zastrzeżeń . to robi spokojnie 40 tysięcy , tylko trzeba mieć serwisówkę i odpowiedni ciężarek do sprawdzania naciągu . przy "dokładce" myślę że regulacja jest bardziej upierdliwa bo to nie zostało zaprojektowane pod pas - mamy dwie strony do regulacji , łożyska kół są mniej odporne na stały naciąg bo łańcuch pracuje z innym obciążeniem .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mario2007 dnia Sob 11:19, 13 Wrz 2014, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 11:29, 13 Wrz 2014
Irek1970
Motonita

 
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1124
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Strzegom





Obciążenie łożysk nie jest duże.
Przynajmniej w moim moto pas jest napięty lekko.
Nie jak struna.
W tym v Stromie można regulować napięcie pasa tak jak łańcucha- kołem.
Po to ma zęby, aby nie musiał być mocno napinany.

W skuterze śnieżnym też jest pas i przenosi na gąsienicę 180 koni mocy !
To o czymś świadczy.
Faktem jest, że nie wytrzymuje dłużej niż sezon, góra dwa .... Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 12:21, 13 Wrz 2014
mario2007
A2

 
Dołączył: 10 Wrz 2014
Posty: 82
Przeczytał: 7 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław





u mnie do naciągu służy odważnik dodaj 6 kilo . przy zbyt luźnym pasek szybciej sie kończy bo obciążenie zębów jest większe , przy zbyt mocnym lecą łozyska . ale nie wożę z sobą ciężarka w trasę , lepsze jest ac na motocykl ...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 13:42, 13 Wrz 2014
Irek1970
Motonita

 
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1124
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Strzegom





Na elementy ulegające zużyciu tez jest AC ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 13:59, 13 Wrz 2014
mario2007
A2

 
Dołączył: 10 Wrz 2014
Posty: 82
Przeczytał: 7 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław





nie , na transport do domu oczywiście .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
DL 650 napęd na pasek zamiast łańcucha.
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin