Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

DL 650 napęd na pasek zamiast łańcucha.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kojot85
DeTox nie pomoże



Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2703
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kuj- Pom

PostWysłany: Pon 17:44, 01 Wrz 2014    Temat postu: DL 650 napęd na pasek zamiast łańcucha.

Spotkał się ktoś z was z napędem DLa na pasek, zamiast łańcucha? Smile





Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kojot85 dnia Pon 17:50, 01 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KANGUR
Motonita



Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 576
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: ŁÓDŹ

PostWysłany: Pon 18:21, 01 Wrz 2014    Temat postu:

O bulwa !
Chciałbym takie coś ,ale kiedyś jak miałem VZ 800 gdzie była możliwość zamontowania za zestaw wołano około 600 dolarów US więc trochę droga impreza była .

Znalazłem do DL możliwość montażu
[link widoczny dla zalogowanych]

Cena 1100 eurasów jest już zupełnie moim zdaniem poza zdrowym rozsądkiem ale ...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KANGUR dnia Pon 18:25, 01 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kojot85
DeTox nie pomoże



Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2703
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kuj- Pom

PostWysłany: Wto 16:42, 02 Wrz 2014    Temat postu:

Pomijając kwestię ceny, to jakie są plusy takiego zastosowania? Rozumiem, że przebiegi są większe na pasku, ale o ile?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Topinka
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 1773
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów MotoAvToSy

PostWysłany: Wto 17:44, 02 Wrz 2014    Temat postu:

Kojot85 napisał:
Pomijając kwestię ceny, to jakie są plusy takiego zastosowania? Rozumiem, że przebiegi są większe na pasku, ale o ile?


Ciszej pracuje I nie musisz smarować, ale reszta to już minusy dlatego większość jeździ na łańcuchu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
novy
Motonita



Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój

PostWysłany: Wto 18:47, 02 Wrz 2014    Temat postu:

Dl to motocykl turystyczny a awaria takiego paska gdzieś w dzikich stronach to porażka. Z łańcuchem zawsze się jakoś da radę. Paski to raczej tylko w armaturach się stosuje. Z tego co wiem na pas podczas jazdy lecą różne rzeczy (drobne kamyczki itp) i się wprasowują dlatego nie wiem czy nadaje się to do jazdy w terenie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Topinka
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 1773
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów MotoAvToSy

PostWysłany: Śro 10:42, 03 Wrz 2014    Temat postu:

novy napisał:
Dl to motocykl turystyczny a awaria takiego paska gdzieś w dzikich stronach to porażka. Z łańcuchem zawsze się jakoś da radę. Paski to raczej tylko w armaturach się stosuje. Z tego co wiem na pas podczas jazdy lecą różne rzeczy (drobne kamyczki itp) i się wprasowują dlatego nie wiem czy nadaje się to do jazdy w terenie.


I dlatego powinieneś się domyślić, że się nie nadaje Wink
To są właśnie te minusy Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cynek
Forumowy Poeta
Forumowy Poeta



Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 3292
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 11:17, 03 Wrz 2014    Temat postu:

Topinka napisał:
novy napisał:
Dl to motocykl turystyczny a awaria takiego paska gdzieś w dzikich stronach to porażka. Z łańcuchem zawsze się jakoś da radę. Paski to raczej tylko w armaturach się stosuje. Z tego co wiem na pas podczas jazdy lecą różne rzeczy (drobne kamyczki itp) i się wprasowują dlatego nie wiem czy nadaje się to do jazdy w terenie.


I dlatego powinieneś się domyślić, że się nie nadaje Wink
To są właśnie te minusy Smile


No tak Tomek, ale ile Ty właściwie jeździsz w tym terenie? Pewnie tyle co ja, czyli jakieś 0,5% całego przebiegu motocykla.

W sumie to na wyprawy motocyklowe to może być niezły patent.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
novy
Motonita



Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój

PostWysłany: Śro 11:54, 03 Wrz 2014    Temat postu:

Dlatego nie napisałem tego jako minus - każdy sam sobie powinien odpowiedzieć ile w tym terenie się porusza. No i zapomniałem napisać że sam pasek też raczej do tanich nie należy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szuja
DeTox nie pomoże



Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 3462
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa

PostWysłany: Śro 12:43, 03 Wrz 2014    Temat postu:

novy napisał:
(...)Paski to raczej tylko w armaturach się stosuje.(...)


nie zgodze sie co do wylacznosci rozwiazania tylko dla armatur

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SoH
Motocyklista



Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik

PostWysłany: Śro 13:22, 03 Wrz 2014    Temat postu:

Czy pasek (razem z zestawem kół) dla takiej samej mocy nie będzie przypadkiem cieższy od łańcucha?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SoH dnia Śro 13:24, 03 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Topinka
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 1773
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów MotoAvToSy

PostWysłany: Czw 10:54, 04 Wrz 2014    Temat postu:

cynek napisał:

No tak Tomek, ale ile Ty właściwie jeździsz w tym terenie? Pewnie tyle co ja, czyli jakieś 0,5% całego przebiegu motocykla.

W sumie to na wyprawy motocyklowe to może być niezły patent.


O ile jedziesz na wyprawę do cywilizacji, bo garażowe złote rączki na zadupiu potrafią wiele, ale ze zszyciem paska mogą mieć spory problem, a ten ze spodni raczej za długo też nie popracuje Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KANGUR
Motonita



Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 576
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: ŁÓDŹ

PostWysłany: Czw 11:22, 04 Wrz 2014    Temat postu:

Panowie nie demonizujmy Smile. Paski nie pękają nagle i bez ostrzeżenia , kamyków za mocno też nie zbierają ( jest to inny trochę skład niż pasków klinowych w samochodzie więc nie jest tak źle . Gwarantuję ,że gdybyśmy w naszych DL-ach mieli od początku paski bylibyśmy nimi zachwyceni i opisywalibyśmy setki zalet w stosunku do łańcuchów . Na pewno ogromną zaletą jest cichobieżność i bezobsługowość i stosunkowo w porównaniu z awariami wałów kardana niska cena napraw a wadą cena napraw i części zamiennych w stosunku do łańcucha który jednak jest najtańszym i koniec końców najmniej stratnym na mocy mierzonej na kole rozwiązaniem .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vpawel
Motonita



Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 659
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Pruszków

PostWysłany: Pią 7:05, 12 Wrz 2014    Temat postu:

A gdzie toto ma automatyczny napinacz ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2696
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Pią 10:34, 12 Wrz 2014    Temat postu:

vpawel napisał:
A gdzie toto ma automatyczny napinacz ?


Pomiędzy kierownicą a siedzeniem. ;P


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cynek
Forumowy Poeta
Forumowy Poeta



Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 3292
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 12:48, 12 Wrz 2014    Temat postu:

express napisał:
vpawel napisał:
A gdzie toto ma automatyczny napinacz ?


Pomiędzy kierownicą a siedzeniem. ;P


W baku? Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irek1970
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lower Silesia

PostWysłany: Pią 15:03, 12 Wrz 2014    Temat postu:

Mam Victory Vegas Low z pasem.
Zaletą podstawową jest elastyczność pracy pasa.
Chodzi cichutko i jest wytrzymały..
Przy zmianie biegu czujemy jak się delikatnie poddaje.
Moim zdaniem (a mam motongi na wał, pas i łańcuch) pas wygrywa.
Niestety przegrywa na piasku i błocie.
To jest układ nie na szuter Wink
Najgorzej spisuje się wał -jeśli chodzi o komfort jazdy.
Szarpie przy złej obsłudze sprzęgła.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Topinka
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 1773
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów MotoAvToSy

PostWysłany: Pią 15:05, 12 Wrz 2014    Temat postu:

cynek napisał:
express napisał:
vpawel napisał:
A gdzie toto ma automatyczny napinacz ?


Pomiędzy kierownicą a siedzeniem. ;P


W baku? Very Happy


Co ty swój napinacz do baku wkładasz ? Wink




A co do wałów to Irek są wały i wały nowoczesne konstrukcje pracują tak, że niczego nie wyczujesz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Topinka dnia Pią 15:09, 12 Wrz 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irek1970
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lower Silesia

PostWysłany: Pią 21:23, 12 Wrz 2014    Temat postu:

Nie przeczę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mario2007
A2



Dołączył: 10 Wrz 2014
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 10:15, 13 Wrz 2014    Temat postu:

moim zdaniem pas jako "dokładka" ma minusy . w motocyklach projektowanych z napędem pasowym nie ma zewnetrznego napinacza ponieważ to zawsze obniża trwałosc pasa /zawsze jakieś kółko chodzi po zewnetrznej stronie/ . w tym dl-u też nie ma. w moim bmw napiecie jest za pomocą osi mimośrodowej w tylnym kole - dość proste ale ... . ale własnie jest czasem problem . kupiłem mojego z nowym pasem napedowym , oddalem do serwisu bmw na regulację naciągu i wyszło parę złotych . naciąg pasa był nieprawidłowy /za mocny/ i poleciały łozyska z tyłu . a jak lecą łożyska to pas sie zsuwa na bok bo koło pasowe jest nie w linii ... . i tak mamy problem . natomiast co do komfortu pracy i trwałości przy prawidłowej regulacji nie ma zastrzeżeń . to robi spokojnie 40 tysięcy , tylko trzeba mieć serwisówkę i odpowiedni ciężarek do sprawdzania naciągu . przy "dokładce" myślę że regulacja jest bardziej upierdliwa bo to nie zostało zaprojektowane pod pas - mamy dwie strony do regulacji , łożyska kół są mniej odporne na stały naciąg bo łańcuch pracuje z innym obciążeniem .

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mario2007 dnia Sob 10:19, 13 Wrz 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irek1970
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lower Silesia

PostWysłany: Sob 10:29, 13 Wrz 2014    Temat postu:

Obciążenie łożysk nie jest duże.
Przynajmniej w moim moto pas jest napięty lekko.
Nie jak struna.
W tym v Stromie można regulować napięcie pasa tak jak łańcucha- kołem.
Po to ma zęby, aby nie musiał być mocno napinany.

W skuterze śnieżnym też jest pas i przenosi na gąsienicę 180 koni mocy !
To o czymś świadczy.
Faktem jest, że nie wytrzymuje dłużej niż sezon, góra dwa .... Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mario2007
A2



Dołączył: 10 Wrz 2014
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 11:21, 13 Wrz 2014    Temat postu:

u mnie do naciągu służy odważnik dodaj 6 kilo . przy zbyt luźnym pasek szybciej sie kończy bo obciążenie zębów jest większe , przy zbyt mocnym lecą łozyska . ale nie wożę z sobą ciężarka w trasę , lepsze jest ac na motocykl ...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irek1970
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lower Silesia

PostWysłany: Sob 12:42, 13 Wrz 2014    Temat postu:

Na elementy ulegające zużyciu tez jest AC ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mario2007
A2



Dołączył: 10 Wrz 2014
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 12:59, 13 Wrz 2014    Temat postu:

nie , na transport do domu oczywiście .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin