Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

DL 650 - spalanie
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jasio
A



Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 8:58, 04 Maj 2011    Temat postu:

Panowie kilka dni temu byłem z Plecaczkiem nad morzem. Zjeździliśmy całe zachodnie wybrzeże. Spacerowym tempem (~ 70 km/h) na jednym zbiorniku zrobiliśmy 570 km - do baku weszło potem 20,6 litra - spalanie na poziomie 3,6.
Nie wiem czy ma na to wpływ filtr K&N i irydowe świece.
Jadąc z Wawy do Kołobrzegu w 2 osoby i kompletem kufrów w miarę przepisowo spalił 4,6 a jak się nam konkretnie spieszyło i jazda niewiele wspólnego miała z tym co w przepisach wyszło 5,1.

Dodam tylko, że max. spalanie jakie miałem trasa Wawa-Poznań - autostrada i ciągłe pałowanie wyszło ok 5,5 litra.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
brunner
A



Dołączył: 22 Sty 2011
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: szczecin

PostWysłany: Śro 12:02, 04 Maj 2011    Temat postu:

U mnie powyżej 5l. (5,3-5,5) i nie chce inaczej. Głównie Szczecin i okoliczne twarde dróżki, głównie solo z centralnym kufrem. Miałem nawet plan, aby wracając wczoraj z Kołobrzegu (trasa do Szczecina ok. 130 km) pojechać 90 km/h i też zameldować jakiś mikroskopijny wynik. Ale nie dało się, nie umiem Smile.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gogo
A2



Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 22:00, 05 Maj 2011    Temat postu:

Yo...

Ja ostatnio jeżdzę maszyną na codzień do pracy.
W sumie (w jedną i w drugą stronę) wychodzi 60 km dziennie, przy czym 40 km to autostrada.
Autostrada - maks. 140 km (kufer mnie hamuje).
Reszta jak wiadomo - korki i przeciski.
Jeżdżę sam oczywiście i wychodzi mi przy tankowaniu 4,8 l/100 km.

Ave


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dess
A



Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 20:51, 08 Maj 2011    Temat postu:

U mnie tak, jak jeżdżę na co dzień to 5 +- 0.2 litra/100km.

Jak jechałem na zlot, z łodzi do Katowic na odkręconej na maksa manetce przez większość czasu z plecaczkiem i bagażem (bez bocznych) wyszło 5.6L /100km.

Za to jak wracaliśmy, tą samą drogą w ten sam sposób wyszło 7.7 L/100km (chyba przez ten straszny wiatr wiejący prosto w klatę, albo tak strasznie utyliśmy na zlocie Smile ), nie spodziewałem się że tak się da .

Dalej z łodzi jadąc 100-140 wyszło 4.7L/100km


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nelson_20
Motocyklista



Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łowicz/Bełchów/Skierniewice

PostWysłany: Pon 11:10, 09 Maj 2011    Temat postu:

Spalanie mojego DL'a po przejechaniu 280 km:

- 200 km zostało przejechane z prędkością 80-110 (drogi wojewódzkie i powiatowe)
- 80 km zostało przejechane z prędkością 130-160 (autostrada)

4,46 l/100 km


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomi
A1



Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 8:11, 15 Cze 2011    Temat postu: spalanie

u mnie sprawdzone:

autostrada: średnio 130-140km/h + kufry + top case, ale bez plecaczka = 5,5L
drogi krajowe: średnio 100 km/h, standardowy przejazd między autami, z plecaczkiem + wyładowane kufry + top case = 5L


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Despok
Motonita



Dołączył: 02 Kwi 2011
Posty: 798
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 11:44, 16 Cze 2011    Temat postu:

U mnie to wygląda tak:
- początkowo po kupieniu moto jeździłem na obrotach 3000-4000 i w kasku za 400pln przez 2,5tyś. km moto brał 3,9-4,1litra
- teraz jeżdżę w Schubercie C3 i na obrotach 5000-6000... i moto bierze 5litrów

Wniosek poza wątkiem: C3 nie jest opływowy Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ra-V
A1



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 23:42, 12 Lip 2011    Temat postu:

Ja, jadąc w Warszawy prawie do Białegostoku, 180km/h nową S8, a od Zambrowa szutrami do miejscowości Łapy Wink gdzie szutry mają około 5-6 metrów szerokości i zakręty przy prędkości 90km/h są pokonywane bokiem, a na prostej jest co najmniej 120km/h w porywach do 150km/h miałem spalanie... nie wiem policzcie 18L na 215 km...
Moja SIWUCHA pali tyle ile jej każę i każdy kto pisze o 4l (poza oczywiście rozpędzaniem umiejętności), pozostaje w nieosiągalnej sferze moich marzeń.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ra-V dnia Wto 23:43, 12 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Woytec
Motocyklista



Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice

PostWysłany: Śro 7:19, 13 Lip 2011    Temat postu:

Mnie od momentu zakupu pali 6L przy normalnej jezdzie a jak dziadkuje do 4000 obr/min to spali 5L mniej nie chce Sad zawsze jezdze z kuferkiem ale chyba az takiego wplywu to nie ma...

jest power commander z wgrana mapa i podobno 70KM tak pokazuje wykres... filtr K&N i specjalnie robiony wydech...

mysle zeby zmienic na pelny uklad Leo i pod to grac mape ze strony PC...

nie mam pomyslow zeby mniej spalil Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
quiki
A2



Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Oleśnica

PostWysłany: Śro 8:19, 13 Lip 2011    Temat postu:

Spalanie to jeden z większych atutów DL. Mój jeżdżąc normalnie, czyli tak do 140 spalił 4,2l. Zrobiłem 380 km na 16l.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Woytec
Motocyklista



Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice

PostWysłany: Śro 8:40, 13 Lip 2011    Temat postu:

jak wy to robicie... ja na 15L przejade 250km... i to jezdzac do 120-130km max...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamar
Maniak motocyklowy



Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CK

PostWysłany: Śro 8:45, 13 Lip 2011    Temat postu:

Może z wiatrem jeżdżą Smile Ostatnio trochę wiało Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Despok
Motonita



Dołączył: 02 Kwi 2011
Posty: 798
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 9:34, 13 Lip 2011    Temat postu:

Woytec napisał:
Mnie od momentu zakupu pali 6L przy normalnej jezdzie a jak dziadkuje do 4000 obr/min to spali 5L mniej nie chce Sad zawsze jezdze z kuferkiem ale chyba az takiego wplywu to nie ma...
[ciach...]
(

Czy my na pewno mówimy o tych samych sprzętach - silniki 650? W ostatni weekend zrobiłem po Karkonoszach 1000km po polskiej/czeskiej stronie, na baku wychodziło około 380km tj. jakieś 16,2-16,7l max tankowałem. Prędkości autostrada 130-140km. niezabudowany 100-120km góry jazda dynamiczna bieg 2 3 4 czasami 5 (120km/h) hamowanie nawrót/zakręt i tak do smrodu okładzin hamulcowych obroty 5000-8000...
Jazda z kufrem kierownik 110kg wagi, K&N, wydech Remus Scorpion
Nigdy mi spalanie nie wyszło znacząco ponad 5litrów choć na dojazdówkach do gór mam A8 i A4 gdzie czasami pod 160-180km/h dojeżdżam/wracam.

Może tego power commander -a trzeba usunąć.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Despok dnia Śro 9:36, 13 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cynek
Forumowy Poeta
Forumowy Poeta



Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 3285
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 10:03, 13 Lip 2011    Temat postu:

A8? Jakieś 3 kilometry Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Despok
Motonita



Dołączył: 02 Kwi 2011
Posty: 798
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 10:05, 13 Lip 2011    Temat postu:

cynek napisał:
A8? Jakieś 3 kilometry Very Happy
dodaj jeszcze S8 Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sopatros
A1



Dołączył: 28 Paź 2010
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 10:11, 13 Lip 2011    Temat postu:

Też się zastanawiam, czy mówicie tu o tych samych sprzętach. Mój K4 nie chce zejść poniżej 5,5. Niezależnie od tego, czego bym z nim nie robił i jak emerycko nie jeździł. Przy jeździe, jaką opisuje Despok wyjdzie mi spokojnie koło 6,3 albo więcej. Takie mam zresztą średnie spalanie. Myślałem, że to starsze modele mają to do siebie, że palą trochę więcej, ale tu też widzę K4. I tak się zastanawiam, co tu można zrobić, żeby na baku przejechać więcej niż 340km? Może dolewać w trakcie Twisted Evil

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Despok
Motonita



Dołączył: 02 Kwi 2011
Posty: 798
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 10:44, 13 Lip 2011    Temat postu:

sopatros napisał:
Też się zastanawiam, czy mówicie tu o tych samych sprzętach. Mój K4 nie chce zejść poniżej 5,5. Niezależnie od tego, czego bym z nim nie robił i jak emerycko nie jeździł. Przy jeździe, jaką opisuje Despok wyjdzie mi spokojnie koło 6,3 albo więcej.
[...ciach] Twisted Evil
Przy emeryckie jeździe tzn. włączam tryb zwiedzania po górach np. Sowich prędkości 70-90km/h obroty 4000-5000 obrotów i na dojazdówce bez szaleństw do 120km/h to mi bierze 3,9l/100km.

Mój model w dowodzie rejestracji 2004, zrobiona synchronizacja przepustnic i zaworów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sopatros
A1



Dołączył: 28 Paź 2010
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 10:52, 13 Lip 2011    Temat postu:

Mój też miał "podobno" w poprzednim sezonie robioną synchronizację. Wkurza mnie to spalanie nawet nie ze względu na kasę, ale zmniejszony zasięg motocykla.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Despok
Motonita



Dołączył: 02 Kwi 2011
Posty: 798
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 11:03, 13 Lip 2011    Temat postu:

sopatros napisał:
Mój też miał "podobno" w poprzednim sezonie robioną synchronizację. Wkurza mnie to spalanie nawet nie ze względu na kasę, ale zmniejszony zasięg motocykla.
Może warto zrobić synchronizacje przepustnic i wymienić np. świece. U mnie też była zrobiona synchronizacja przepustnic w poprzednim sezonie ale teraz po wymianie filtra powietrza na K&N serwisant stwierdził że synchronizacja musi byc zrobiona pod nowy filtr.
Koszt niewielki, a efekt może być ciekawy. Ze spalaniem chodzi tak jak piszesz o zasięg i sam fakt żeby nie wylewać benzyny w powietrze. Ten model ma palić 4-5,5l a nie 6,5-8 jak litry i już. Jak wychodzi poza zakres znaczy się że jest coś nie tak.
Kupiłem 650 również z powodu mniejszego spalania i nie żałuje (mam już SUVa który zawsze bierze 10l na trasie i to mi wystarczy) Smile

Tak dopytam na marginesie gdzie lejesz benzyne, może dla testu zmień stację na taką gdzie widać że maja bardzo duży przerób + jest firmowa np. BP, Shell


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Despok dnia Śro 11:14, 13 Lip 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sopatros
A1



Dołączył: 28 Paź 2010
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 11:12, 13 Lip 2011    Temat postu:

Dzięki za radę. Właśnie zacząłem się rozglądać za świecami i przy okazji podrzucę moto na synchronizację. Zobaczymy czy coś to da.


Tankuje raczej na dużych stacjach. Głównie na Shellu. Chociaż kosztuje mnie to sporo nerwów bo nie znoszę nachalnej obsługi na normalnych stacjach. Puszką zawsze wybieram Neste. Nikt mi nie truje dupska i odpukać z ropniakiem nie mam nawet zimą problemów.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sopatros dnia Śro 12:16, 13 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Śro 11:59, 13 Lip 2011    Temat postu:

sopatros napisał:
Też się zastanawiam, czy mówicie tu o tych samych sprzętach. Mój K4 nie chce zejść poniżej 5,5. Niezależnie od tego, czego bym z nim nie robił i jak emerycko nie jeździł. Przy jeździe, jaką opisuje Despok wyjdzie mi spokojnie koło 6,3 albo więcej. Takie mam zresztą średnie spalanie. Myślałem, że to starsze modele mają to do siebie, że palą trochę więcej, ale tu też widzę K4. I tak się zastanawiam, co tu można zrobić, żeby na baku przejechać więcej niż 340km? Może dolewać w trakcie Twisted Evil


Nie odwijać gazu do oporu, tylko lekko przyśpieszać, spokojnie można zejść poniżej 4l. Już to kilka razy pisałem, raz udało mi się na jednym zbiorniku zrobić 502km, ale tylko raz. Wyszło 4,1-4,3l/100km.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sopatros
A1



Dołączył: 28 Paź 2010
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 12:13, 13 Lip 2011    Temat postu:

Właśnie kiedy pisałem o różnych technikach emeryckiej jazdy, to miałem na myśli stosowanie się do wszelkich zasad tzw. "ekodrajwingu", włącznie z nieprzyspieszaniem na światłach kiedy wiedziałem, że kolejne i tak będą czerwone (niech żyje synchronizacja świateł w miastach), nieodkręcaniem manetki więcej jak do 1/3 itp, hamowania silnikiem itp. Cóż z tego, skoro spalanie i tak pozostaje w granicach 5,5 litra. Wiem że jeszcze sporo km przede mną i pewnie technika jazdy ma tu ogromne znaczenie, ale nawet starając się nie jestem w stanie zejść poniżej tych wartości, stąd wydaje mi się, że coś jest nie tak. No bo jeśli ktoś przy w miarę normalnej trasie spala poniżej 4 litrów, a u mnie są to o dwa litry więcej...

Ostatnio w ramach ogólnej diagnostyki organoleptycznej zobaczyłem, że po dłużej trasie grzeje mi się tylna tarcza. Przednie są zimne. To też pewnie nie pozostaje bez wpływu na spalanie. Nie wiem jeszcze co jest nie tak z tylnym hamulcem, ale tarcza nie powinna się raczej grzać. Szczególnie, że używam tylnego hamulca jedynie jako wspomagającego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Śro 12:25, 13 Lip 2011    Temat postu:

Rozbierz zacisk, wyczyść tłoczek i nasmaruj smarem miedzianym wszystkie ruchome elementy, zwłaszcza prowadniki zacisku. Jeżeli grzeje się tarcza to oznacza to że nie "odpuszcza" zacisk a tak nie może być!
Wracając do spalania; 5,5l/100km przy ekonomicznej jeżdzie oznacza że coś jest nie tak z moto, skoro mój przy ostrym "pałowaniu" palił 5,5-6,2/100...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sopatros
A1



Dołączył: 28 Paź 2010
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 12:36, 13 Lip 2011    Temat postu:

Dzięki za podpowiedź z tarczą. Nie wiem tylko gdzie kupić smar miedziany, ale od czego jest net. Co do spalania, to właśnie martwi mnie to, że nie bardzo wiem, co może być nie tak. Zacznę od wymiany standardów eksploatacyjnych, synchronizacji przepustnic i oczywiście przeczyszczenia zacisków i tłoczków tylnego hamulca.

A tak z innej bajki: opłaca się inwestować w irydowe świece? Na forum zdania są podzielone.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Śro 12:42, 13 Lip 2011    Temat postu:

sopatros napisał:
Dzięki za podpowiedź z tarczą. Nie wiem tylko gdzie kupić smar miedziany, ale od czego jest net. Co do spalania, to właśnie martwi mnie to, że nie bardzo wiem, co może być nie tak. Zacznę od wymiany standardów eksploatacyjnych, synchronizacji przepustnic i oczywiście przeczyszczenia zacisków i tłoczków tylnego hamulca.

A tak z innej bajki: opłaca się inwestować w irydowe świece? Na forum zdania są podzielone.



Moim zdaniem nie, nawet jeżeli mają, to bardzo niewielki wpływ na spalanie, natomiast z żywotnością różnie bywa... Ja w viadrze muszę wkręcać irydowe lub platynowe po 90 zł/szt. a i tak wymieniam je co 25tys.
Smar miedziany kupisz w każdym sklepie motoryzacyjnym , ja ostatnio trafiłem w realu na taki fajny w sprayu Very Happy
Może być też ew. smar grafitowy lub litowy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Śro 12:45, 13 Lip 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Woytec
Motocyklista



Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice

PostWysłany: Śro 13:14, 13 Lip 2011    Temat postu:

no dobra... przekonaliście mnie... jak tylko wróce moto idzie na synchronizację przepustnic i wymianę świec... przy okazji wyczyszczę filtr K&N. Ile taki zabieg w przybliżeniu może mnie szarpnąć?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Śro 13:43, 13 Lip 2011    Temat postu:

Woytec napisał:
no dobra... przekonaliście mnie... jak tylko wróce moto idzie na synchronizację przepustnic i wymianę świec... przy okazji wyczyszczę filtr K&N. Ile taki zabieg w przybliżeniu może mnie szarpnąć?


Zależy gdzie, przeażnie 200-300zł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kastor40
Motonita



Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 626
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mysłowice - Śląskie

PostWysłany: Śro 14:08, 13 Lip 2011    Temat postu:

i mnie K5 +jezdziec (hipopotam)+plecaczek+kufer zazwyczaj kolo 5-5.2L. predkosci 80% 70-100 pagorki i gorki 20% 120-140 na A4 i S1...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 14:32, 13 Lip 2011    Temat postu:

roadrunner napisał:
Rozbierz zacisk, wyczyść tłoczek i nasmaruj smarem miedzianym wszystkie ruchome elementy, zwłaszcza prowadniki zacisku. Jeżeli grzeje się tarcza to oznacza to że nie "odpuszcza" zacisk a tak nie może być!
Wracając do spalania; 5,5l/100km przy ekonomicznej jeżdzie oznacza że coś jest nie tak z moto, skoro mój przy ostrym "pałowaniu" palił 5,5-6,2/100...


Potwierdzam, mi z 1,5 roku jeżdżenia średnie spalanie wychodzi 5,1?
jakoś tak. W podpisie mam statystykę.
Najwięcej na zbiorniku zrobiłem 458km wlałem ok 20l do baku. Wyszło 4,37L/100km dodam że to był test spalania w warunkach ścisłej zgodności z przepisami Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamar
Maniak motocyklowy



Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CK

PostWysłany: Śro 15:25, 13 Lip 2011    Temat postu:

konra.dzik napisał:
w warunkach ścisłej zgodności z przepisami Very Happy


Taka jazda jest bardzo niebezpieczna, można usnąć za "kierownikiem" i się np. przewrócić Smile
Ale rzeczywiście Dl pali przeciętnie od około 4,7 do 6-6,5 litra, w zależności od stylu jazdy. Ostatnio jadąc z moją małżonką dosyć spokojnie, tak do 120 ale bardzo płynnie nagle poczułem jak się na mnie oparła i zwiotczała, po prostu usnęła, ale to jeszcze pół biedy Smile A jak uśnie kierowca od za spokojnej jazdy ?? Smile Smile Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Adamar dnia Czw 9:59, 14 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Pią 15:43, 22 Lip 2011    Temat postu:

Mi spalanie za ostatnie 5770km wyszło 4.68. I to była jazda mieszana. Natomiast w te wakacje na 3250km w trasie wyszło 4.35. Jazda samemu z 40l kufrem i 40l plecakiem (bagażem Wink ) umieszczonym na miejscu pasażera. Generalnie na prostej leciałem ok 120, ale zdarzyło się i przejechać etap 150km ze średnia 150km/h i to nie po autostradzie Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Woytec
Motocyklista



Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pon 10:14, 25 Lip 2011    Temat postu:

A wiec w ramach walki z wysokim spalaniem w sobotę wyczyściłem mój filtr powietrza K&N... muszę przyznać że był już BARDZO brudny. Po zamontowaniu mam wrażenie że silnik pracuje nieco inaczej a moto lepiej się zbiera... jasne może tylko tak mi się wydaje Smile

Moto zatankowane i teraz sprawdzimy spalanie...

Kolejnym elementem będzie czyszczenie hamulców przód i tył + wymiana kloców z tyłu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin