VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> DL1000: Napęd (zmiana z 41 na 42)
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
DL1000: Napęd (zmiana z 41 na 42)
PostWysłany: Wto 23:00, 30 Sie 2016
geniusz
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 283
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Jestem przed wymianą napędu i zastanawiam się nad tylną zębatką i tam myślę sobie czy kupić 42 zęby czy 41. Teoretycznie chyba się przełożenie nie wiele się zmieni teoretycznie powinien być szybszy ale też słabszy tylko wydaje mi się, że w przypadku Tysiąca będzie to nie zauważalne. Ktoś przeszedł na taki napęd i ma w tej kwestii doświadczenia?
Przednia zębatka bez zmian 17 zębów Cool
Późno jest więc brakuje mi czasem słów właściwych.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez geniusz dnia Wto 23:16, 30 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Re: Napęd.
PostWysłany: Wto 23:04, 30 Sie 2016
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 74 tematy

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





geniusz napisał:
Jestem przed wymianą napędu i zastanawiam się nad tylną zębatką i tam myślę sobie czy kupić 42 zęby czy 41. Teoretycznie chyba się przełożenie nie wiele się zmieni teoretycznie powinien być szybszy ale też słabszy tylko wydaje mi się, że w przypadku Tysiąca będzie to nie zauważalne. Ktoś przeszedł na taki napęd i ma w tej kwestii doświadczenia?
Przednia zębatka bez zmian 17 trybów.


Fabrycznie jest 41.
W sprzedaży wszystkie zestawy napędowe do DL1000 VStrom mają w komplecie 42. W praktyce nie zauważyłem różnicy po założeniu 42 z wyjątkiem tego, ze musiał mocno skręcić śruby regulacyjne na wahaczu.

A tą przednią to masz strasznie dziwną. U mnie jest 1 tryb z 17 zębami. Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:19, 30 Sie 2016
geniusz
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 283
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Tiger dziś odcisnął piętno na mojej psychice i jeszcze się nie pozbierałem.
Skoro piszesz, że fabrycznie jest 41 zębów to teraz wiem, że licznik przekłamuje w górę. Z drugiej strony dla czego mało osób sprzedaje tą zębatkę a większość oferuje 42 zęby.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:20, 30 Sie 2016
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 74 tematy

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





geniusz napisał:
Z drugiej strony dla czego mało osób sprzedaje tą zębatkę a większość oferuje 42 zęby.


Hm, niech pomyśle... dla zysku Smile
A jeśli pytasz o powód to go nie znam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:37, 30 Sie 2016
geniusz
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 283
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Cytat:
W praktyce nie zauważyłem różnicy po założeniu 42 z wyjątkiem tego, ze musiał mocno skręcić śruby regulacyjne na wahaczu

Przez to zmniejsza się rozstaw kół co pogarsza trakcję he he Cool


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez geniusz dnia Wto 23:38, 30 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Re: DL1000: Napęd (zmiana z 41 na 42)
PostWysłany: Sob 11:53, 17 Wrz 2016
unitis
A1

 
Dołączył: 15 Wrz 2016
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





geniusz napisał:
Jestem przed wymianą napędu i zastanawiam się nad tylną zębatką i tam myślę sobie czy kupić 42 zęby czy 41.


Przy zmianie o jeden ząb z tyłu nie poczujesz różnicy. Za to jeden ząb z przodu poczujesz wyraźnie. Niedawno zmieniłem przednią zębatkę z 17 na 16 i czuć wyraźnie wyższy moment obrotowy/lepsze przyspieszenie. Mam teraz 16/42


Jeśli miałby ktoś ochotę porównać jak się jeździ z 16/42 to zapraszam na test (Warszawa). Chętnie przejadę się innym DL 1000 niż mój dla porównania (z domyślnym 17/42 DL wydawał mi bardzo mało dynamiczny i nie mam pewności czy to mój egzemplarz czy DLe tak mają)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: DL1000: Napęd (zmiana z 41 na 42)
PostWysłany: Sob 11:59, 17 Wrz 2016
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 74 tematy

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





unitis napisał:
Chętnie przejadę się innym DL 1000 niż mój dla porównania (z domyślnym 17/42 DL wydawał mi bardzo mało dynamiczny i nie mam pewności czy to mój egzemplarz czy DLe tak mają)


Domyślnie to jest 17/41 i absolutnie nie odniosłem wrażenia, ze jest mało dynamiczny.
Z tym, że moja Zuza jest doposażona w wydech Akrapovica, Power Commandera i elektronikę TRE oszukującą komputer na biegach 1-3 i usuwająca problem opóźnionego zapłonu, który jest zaszyty w komputerze, właśnie po to, żeby nie oddawać pełnej mocy na biegach 1-3. TRE jest zaszyte w wyświetlaczu biegów GiPro.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: DL1000: Napęd (zmiana z 41 na 42)
PostWysłany: Sob 14:42, 17 Wrz 2016
unitis
A1

 
Dołączył: 15 Wrz 2016
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





express napisał:
Domyślnie to jest 17/41


Racja fabrycznie jest 17/41. "Domyślnie" czyli przełożenie z jakim go kupiłem;)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
DL1000: Napęd (zmiana z 41 na 42)
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin