Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

DL1000: Napęd (zmiana z 41 na 42)

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 22:00, 30 Sie 2016    Temat postu: DL1000: Napęd (zmiana z 41 na 42)

Jestem przed wymianą napędu i zastanawiam się nad tylną zębatką i tam myślę sobie czy kupić 42 zęby czy 41. Teoretycznie chyba się przełożenie nie wiele się zmieni teoretycznie powinien być szybszy ale też słabszy tylko wydaje mi się, że w przypadku Tysiąca będzie to nie zauważalne. Ktoś przeszedł na taki napęd i ma w tej kwestii doświadczenia?
Przednia zębatka bez zmian 17 zębów Cool
Późno jest więc brakuje mi czasem słów właściwych.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez geniusz dnia Wto 22:16, 30 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2696
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Wto 22:04, 30 Sie 2016    Temat postu: Re: Napęd.

geniusz napisał:
Jestem przed wymianą napędu i zastanawiam się nad tylną zębatką i tam myślę sobie czy kupić 42 zęby czy 41. Teoretycznie chyba się przełożenie nie wiele się zmieni teoretycznie powinien być szybszy ale też słabszy tylko wydaje mi się, że w przypadku Tysiąca będzie to nie zauważalne. Ktoś przeszedł na taki napęd i ma w tej kwestii doświadczenia?
Przednia zębatka bez zmian 17 trybów.


Fabrycznie jest 41.
W sprzedaży wszystkie zestawy napędowe do DL1000 VStrom mają w komplecie 42. W praktyce nie zauważyłem różnicy po założeniu 42 z wyjątkiem tego, ze musiał mocno skręcić śruby regulacyjne na wahaczu.

A tą przednią to masz strasznie dziwną. U mnie jest 1 tryb z 17 zębami. Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 22:19, 30 Sie 2016    Temat postu:

Tiger dziś odcisnął piętno na mojej psychice i jeszcze się nie pozbierałem.
Skoro piszesz, że fabrycznie jest 41 zębów to teraz wiem, że licznik przekłamuje w górę. Z drugiej strony dla czego mało osób sprzedaje tą zębatkę a większość oferuje 42 zęby.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2696
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Wto 22:20, 30 Sie 2016    Temat postu:

geniusz napisał:
Z drugiej strony dla czego mało osób sprzedaje tą zębatkę a większość oferuje 42 zęby.


Hm, niech pomyśle... dla zysku Smile
A jeśli pytasz o powód to go nie znam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 22:37, 30 Sie 2016    Temat postu:

Cytat:
W praktyce nie zauważyłem różnicy po założeniu 42 z wyjątkiem tego, ze musiał mocno skręcić śruby regulacyjne na wahaczu

Przez to zmniejsza się rozstaw kół co pogarsza trakcję he he Cool


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez geniusz dnia Wto 22:38, 30 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
unitis
A1



Dołączył: 15 Wrz 2016
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 10:53, 17 Wrz 2016    Temat postu: Re: DL1000: Napęd (zmiana z 41 na 42)

geniusz napisał:
Jestem przed wymianą napędu i zastanawiam się nad tylną zębatką i tam myślę sobie czy kupić 42 zęby czy 41.


Przy zmianie o jeden ząb z tyłu nie poczujesz różnicy. Za to jeden ząb z przodu poczujesz wyraźnie. Niedawno zmieniłem przednią zębatkę z 17 na 16 i czuć wyraźnie wyższy moment obrotowy/lepsze przyspieszenie. Mam teraz 16/42


Jeśli miałby ktoś ochotę porównać jak się jeździ z 16/42 to zapraszam na test (Warszawa). Chętnie przejadę się innym DL 1000 niż mój dla porównania (z domyślnym 17/42 DL wydawał mi bardzo mało dynamiczny i nie mam pewności czy to mój egzemplarz czy DLe tak mają)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2696
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Sob 10:59, 17 Wrz 2016    Temat postu: Re: DL1000: Napęd (zmiana z 41 na 42)

unitis napisał:
Chętnie przejadę się innym DL 1000 niż mój dla porównania (z domyślnym 17/42 DL wydawał mi bardzo mało dynamiczny i nie mam pewności czy to mój egzemplarz czy DLe tak mają)


Domyślnie to jest 17/41 i absolutnie nie odniosłem wrażenia, ze jest mało dynamiczny.
Z tym, że moja Zuza jest doposażona w wydech Akrapovica, Power Commandera i elektronikę TRE oszukującą komputer na biegach 1-3 i usuwająca problem opóźnionego zapłonu, który jest zaszyty w komputerze, właśnie po to, żeby nie oddawać pełnej mocy na biegach 1-3. TRE jest zaszyte w wyświetlaczu biegów GiPro.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
unitis
A1



Dołączył: 15 Wrz 2016
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 13:42, 17 Wrz 2016    Temat postu: Re: DL1000: Napęd (zmiana z 41 na 42)

express napisał:
Domyślnie to jest 17/41


Racja fabrycznie jest 17/41. "Domyślnie" czyli przełożenie z jakim go kupiłem;)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin