VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> Sprzęgło w 1000-cu
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Sprzęgło w 1000-cu
PostWysłany: Pon 22:18, 09 Maj 2016
geniusz
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 283
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Mam dylemat w kwestii sprzęgła.
Chodzi o głośną zmianę biegów do 4-ego.
Kiedyś zmiana odbywała się ciszej a od pewnego czasu jest moim zdanie głośniej.
Gumy w zabieraku wymienione łańcuch prawidłowo naciągnięty.
Gdy jadę spokojnie to zmiana jest głośna jak kręcę od 6 tyś w górę to wtedy jest ciszej tylko kwestia, czy dla tego, że silnik jest głośnie czy faktycznie ciszej się wkleszczają.
Teraz kwestia sprzęgła nie ślizga się tarcze nie są podpalone i zostaje tylko jedna kwestia. Grubość okładzin tego nie mierzył czy jeśli będą blisko limitu grubości to tak się może dziać ze skrzynia. Klamka od sprzęgła ustawiona na poz. 1 czyli najwięcej wypych cylinderek.
Czy po prostu ten typ tak ma chodzi o skrzynię dodam, że biegi wchodzą pewnie i nie wyskakują.
Dadam tylko, że głośno jest jak wbijam biegi w górę gdy redukuję jest cicho.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez geniusz dnia Pon 22:18, 09 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:34, 09 Maj 2016
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Co z techniką zmiany biegów? Zmieniając bieg napierasz na dźwignię butem?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:53, 09 Maj 2016
geniusz
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 283
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Chyba o tym ważnym detalu zapomniałem po zimie. Nie napieram na dźwignię przed zmianą biegu. Jutro zrobię próbę z naciskaniem na dźwignię przed zmianą.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:57, 11 Maj 2016
geniusz
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 283
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Sprawdziłem i działa jak wstępnie napieram na dźwignię to biegi ciszej się przełączają. Dzięki za przypomnienie zima za długo trwała Sad
Czy kwestia sprzęgła na razie odpada dopiero jak zacznie się ślizgać to czas na wymianę czy jest jeszcze jakiś test aby je zdiagnozować wcześniej?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 7:19, 13 Maj 2016
Mario-Awario
Motocyklista

 
Dołączył: 12 Maj 2012
Posty: 229
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin





spróbuj bez sprzęgła Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:01, 13 Maj 2016
mast
Motonita

 
Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 577
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WIELKA POLSKA :-) - Wolsztyn





Mario-Awario napisał:
spróbuj bez sprzęgła Razz

Ja raczej zawsze od 3 w górę zmieniam bez sprzęgła.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:49, 13 Maj 2016
Mario-Awario
Motocyklista

 
Dołączył: 12 Maj 2012
Posty: 229
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin





o to chodzi,
ale w dól tez trzeba trenować bo nigdy nie wiadomo kiedy
wysprzeglik sie w środku wyrobi Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 13:00, 13 Maj 2016
mast
Motonita

 
Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 577
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WIELKA POLSKA :-) - Wolsztyn





Mario-Awario napisał:
o to chodzi,
ale w dól tez trzeba trenować bo nigdy nie wiadomo kiedy
wysprzeglik sie w środku wyrobi Very Happy

Umiem ale nie schodzę w dół bez sprzęgła. To nie to samo co w górę, nie jest to takie płynne.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 11:01, 14 Maj 2016
starcraft
Motocyklista

 
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 346
Przeczytał: 24 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ropczyce





A ja tam zawsze uzywam sprzegła, może go nie zarżne Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 17:09, 26 Maj 2016
geniusz
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 283
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Jeżeli mimo podciągania dźwigni przed zmianą nadal głośno przełączają sie biegi czy można coś jeszcze zrobić?
Czy mechanizm zmiany biegów ma jakąś regulację?
Biegi wchodzą pewnie ale głośno płyn w sprzęgle też wymieniłem.
Czy grubość okładzin może mieć wpływ na to?
Bo się nie ślizga tarcze nie były podpalone jedynie równomiernie zużyte.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 17:40, 26 Maj 2016
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Można. Zmienić motocykl, poważnie. Skrzynia w Suzuki nie jest mistrzem precyzji.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 18:05, 26 Maj 2016
geniusz
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 283
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Czyli puki się nie rozpadnie to nie ma się co przejmować Cool
A tak poważnie zauważyłem, że większy luz łańcucha zużyte gumy wybieraka w kole też wpływają na przełączanie biegów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 18:34, 26 Maj 2016
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Oczywiście, że tak. Gumę zabieraka można doraźnie usztywnić kawałkami dociętej dętki rowerowej. Sam miałem tak zrobione i zdało to egzamin.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Otzi dnia Pią 17:18, 27 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 16:59, 27 Maj 2016
geniusz
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 283
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Jeszcze jedna rzecz jak przychodzi mi do głowy to olej silnikowy.
Zauważyłem, że zanim olej się rozgrzeje to skrzynia działa cicho a gdy olej jest bardzo ciepły i latam po mieście to skrzynia chodzi głośno.
Zalewam moto olejem "Motul 5100 estr" może jest inny lepszy olej który powoduje, że sprzęt pracuje ciszej. Gdy miałem Yamahę to przetestowałem, że na na oleju Castrol motor był głośniejszy gdy zalałem Motulem to było ciszej. Może ktoś ma doświadczenie z olejami osobiście myslałem o BELRAY-u 20-30 zł tyłka nie urwie a sprzęt ochroni na dłużej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 17:19, 27 Maj 2016
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Od zawsze jeżdżę na 5100 i nie narzekam na skrzynię, mimo konkretnego przebiegu. Dawno temu wymieniałeś olej? Jaka lepkość?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Otzi dnia Pią 17:24, 27 Maj 2016, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 17:39, 27 Maj 2016
geniusz
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 283
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Olej jakieś 1000 km wcześniej 10W40 motul 5100.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 18:53, 03 Wrz 2016
geniusz
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 283
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Będę musiał pomyśleć o regeneracji kosza pewnie nie warto szukać gdzieś indziej tylko wysłać do Michała Szramy Cool
Zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa czy po regeneracji odczuliście dodatkowo poprawę przy zmianie biegów, że np: wchodzą ciszej?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez geniusz dnia Sob 19:31, 03 Wrz 2016, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 21:33, 03 Wrz 2016
mich
A

 
Dołączył: 29 Maj 2015
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: POLSKA, Czarne, pomorze





regeneracja kosza nie wpłynęła u mnie na płynność zmiany biegów.....

wyeliminowanie luzu na dźwigni zmiany biegów wpłynęło bardzo pozytywnie na jakość zmiany biegów, szczególnie z 1 na 2.....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:20, 03 Wrz 2016
geniusz
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 283
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Jeśli można dopytać to gdzie robiłeś naprawę i ile Ciebie kosztowała?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 9:45, 04 Wrz 2016
mich
A

 
Dołączył: 29 Maj 2015
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: POLSKA, Czarne, pomorze





no więc jest to bardzo skomplikowane Razz

zacznę od początku......

zdjąłem pierścień segera ( chyba tak się to fachowo nazywa ) zsunąłem dźwignię podłożyłem podkładkę odpowiedniej grubości.... następnie wszystko poskładałem Smile

ot cała filozofia Very Happy

u mnie pomogło...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:39, 04 Wrz 2016
geniusz
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 283
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Miałem na myśli regenerację kosza a nie kasowanie luzu na dźwigni Cool


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:13, 04 Wrz 2016
mich
A

 
Dołączył: 29 Maj 2015
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: POLSKA, Czarne, pomorze





ok... nie zrozumiałem....
tak więc....

robocizna we własnym zakresie....
dobrze że robiłem to wczesną wiosną bo z racji kolejki mój kosz był dwa tygodnie w warsztacie...
600 zł regeneracja kosza - Michał Szrama - otrzymałem pisemną gwarancję na rok... oraz około 40zł ( bo nie pamiętam dokładnie ) uszczelka pokrywy.... przy okazji zmieniłem olej i płyn chłodniczy...

po tej operacji wrażenia dźwiękowe i wibracyjne zniknęły.... Smile a także jazda przy obrotach 2500 -3000 a także niżej jest możliwa i całkiem płynna co przed regeneracją było koszmarem ze względu na "telepiący" się kosz... nie słychać też "wiadra gwoździ w silniku" na wolnych obrotach....

po regeneracji zrobiłem jakieś 8 tyś. km i wszystko działa tak samo jak zaraz po wymianie....


śmiało możesz dzwonić do Michała Szramy bardzo otwarty gość
i wszystko Ci wyjaśni co i jak, nie olewa i nie zbywa klientów....


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mich dnia Nie 22:18, 04 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 8:35, 05 Wrz 2016
lucek79
Motocyklista

 
Dołączył: 02 Wrz 2014
Posty: 309
Przeczytał: 37 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2





mich napisał:
ok... nie zrozumiałem....
tak więc....

robocizna we własnym zakresie....
dobrze że robiłem to wczesną wiosną bo z racji kolejki mój kosz był dwa tygodnie w warsztacie...
600 zł regeneracja kosza - Michał Szrama - otrzymałem pisemną gwarancję na rok... oraz około 40zł ( bo nie pamiętam dokładnie ) uszczelka pokrywy.... przy okazji zmieniłem olej i płyn chłodniczy...

po tej operacji wrażenia dźwiękowe i wibracyjne zniknęły.... Smile a także jazda przy obrotach 2500 -3000 a także niżej jest możliwa i całkiem płynna co przed regeneracją było koszmarem ze względu na "telepiący" się kosz... nie słychać też "wiadra gwoździ w silniku" na wolnych obrotach....

po regeneracji zrobiłem jakieś 8 tyś. km i wszystko działa tak samo jak zaraz po wymianie....


śmiało możesz dzwonić do Michała Szramy bardzo otwarty gość
i wszystko Ci wyjaśni co i jak, nie olewa i nie zbywa klientów....


U mnie dokładnie tak samo. Też robiłem u Michała regeneracje kosza, też przejechałem 8tyś na zregenerowanym i też nic się nie zmieniło w jego działaniu po tym przebiegu. I też odczucia mam takie samo.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 8:25, 07 Wrz 2016
m.adam
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Wrz 2015
Posty: 448
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Ja wymieniam kosz na nowy a przy okazji wysprzęglik który się rozszczelnił oraz tarczki sprzęgła które już się kończyły (przekładki są OK). Oczywiście do tego nowe uszczelki oraz uzupełnianie płynu hydraulicznego w sprzęgle. Nareszcie spokój zmiany biegów. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:38, 07 Wrz 2016
Daniels
A2

 
Dołączył: 28 Sty 2016
Posty: 91
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź





Ej Pany a co się może dziać jeśli często klamka sprzęgła nie wysprzęgla? Szczególnie na zimnym. Mam regulację na klamce na max, klamkę wciskam do końca i po wrzuceniu jedynki silnik gaśnie jak po wrzuceniu bez sprzęgła? Zdarzylo mi sie dwa razy, doraźnie wsadziłem dwie blaszki między klamkę a "popychadło" aby klamka była wyżej i miała "większy zamach". Wtedy dojechałem do mechanika, ktory to uleczył ale znowu mam blaszki pod klamką


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:20, 07 Wrz 2016
geniusz
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 283
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Może się Tobie okładziny na tarczach sprzęgła skończyły w sensie takim że za mała jest grubość ich. Ile przejechałeś?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:56, 07 Wrz 2016
Daniels
A2

 
Dołączył: 28 Sty 2016
Posty: 91
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź





geniusz napisał:
Może się Tobie okładziny na tarczach sprzęgła skończyły w sensie takim że za mała jest grubość ich. Ile przejechałeś?


DL 2003 ma 50tys. ja go mam od 25 tys. nic tam nie robiłem


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:33, 07 Wrz 2016
geniusz
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 283
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





To warto tam zajrzeć choćby z tego powodu aby skontrolować kosz sprzęgła. Koszt niewielki przy wymianie oleju dochodzi koszt uszczelki pod pokrywą sprzęgła i wszystko będziesz wiedzieć. Jeśli gwałtownie dodajesz gazu i sprzęgło się ślizga to już wiadomo, że sprzęgło jest do wymiany. Jeszcze jedna rzecz banalna może uszczelki na pompie od sprzęgła przepuszczają i płyn się cofa do zbiorniczka zamiast płynąć do cylinderka i rozsprzęglać silnik


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez geniusz dnia Śro 22:46, 07 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:54, 08 Wrz 2016
m.adam
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Wrz 2015
Posty: 448
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Tak na szybko w nawiązaniu do naprawy sprzęgła w moim DL-u to po demontażu koszyka sprzęgłowego do wymiany na nowy okazało się, że ten stary był "regenerowany" poprzez ... zaspawanie.



Jestem trzecim lub czwartym właścicielem motocykla, ciekawy który z poprzednich miał taki pomysł na "regeneracje"...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:32, 08 Wrz 2016
geniusz
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 283
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Niezły kowal był z tego co dał go tak naprawić Crying or Very sad
dobrze, że spawy nie wytarły korpusu silnika bo jeszcze byś miał dodatkowe koszty.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:33, 08 Wrz 2016
mich
A

 
Dołączył: 29 Maj 2015
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: POLSKA, Czarne, pomorze





Daniels napisał:
geniusz napisał:
Może się Tobie okładziny na tarczach sprzęgła skończyły w sensie takim że za mała jest grubość ich. Ile przejechałeś?


DL 2003 ma 50tys. ja go mam od 25 tys. nic tam nie robiłem



Warto zajrzeć, gdyż w starym dużym dl`u poza hałasowaniem kosz potrafi pęknąć... podobno w 2004r suzuki poprawiło kosz, dalej hałasuje i w tej kwestii nic się nie zmieniło ale już nie pęka... ot taka naprawa wady...

tak mi powiedział Pan Szrama


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:38, 21 Wrz 2016
geniusz
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 283
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





W kwestii jeszcze samego demontażu kosza to zastanawiam się nad kupnem elektrycznego klucza udarowego. Czy ktoś z takowego korzystał? Bo nie chcę kupować kompresora do tej zabawy. Jeśli ktoś miał to jaki poleca bo są już od 200 zł z momentem 500 Nm czy to jest wystarczające? Moim zdaniem tak ale mogę się mylić.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:02, 21 Wrz 2016
MarioSWD
A

 
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 182
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD





Kosz powinieneś dokręcić z odpowiednim momentem! Poszukaj w serwisówce. 500Nm to zdecydowanie za dużo. Nie wiem jak jest to w dużym dl'u skonstruowane ale bez specjalnego klucza możesz mieć problem z dokręceniem zakrętki (chodzi o zablokowanie kosza).

http://farm6.staticflickr.com/5131/5540393747_c365befaa1_b.jpg

Żeby nie rzucać słów na wiatr:

http://www.vibefreev.com/downloads/Clutch_Basket_Replacement_GB.pdf

150Nm jak dobrze widzę. Nie muszę chyba zaznaczać i tłumaczyć jak jest to istotne.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MarioSWD dnia Śro 23:00, 21 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:19, 21 Wrz 2016
geniusz
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 283
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Klucz dynamometryczny mam więc o dokręcanie się nie boję gorzej z odkręceniem więc chyba sobie takie coś kupie i przetestuję tylko jeszcze kwestia narzędzia do zablokowania kosza ale gdzieś widziałem taki EBC jak się nie mylę to sobie kupię


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Sprzęgło w 1000-cu
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin