VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> drgania kierownicy
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
drgania kierownicy
PostWysłany: Sob 23:29, 04 Cze 2016
Vorenus
Motonita

 
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 927
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno





Dziś zauważyłem, że jadąc bez trzymanki (40-60 km/h) kierownica wpada w lekkie wibracje. Moto kupione przeze mnie w salonie, więc raczej nie miało żadnej przygody. Poza tym wszystko jest ok. Podczas normalnej jazdy (niezależnie od prędkości) nie ma żadnych niepokojących oznak.
Normalne to chyba nie jest. Co o tym sądzicie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:50, 04 Cze 2016
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1823
Przeczytał: 155 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





A jakie masz opony ?
Conti TA mialy to do siebie ze po pewnym czasie lubialy troszke kierownice w lekkie drgania wprowadzac.
Moze tez wyzabkowana opona miec na to lekki wplyw albo lozysko glowki ramy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 0:05, 05 Cze 2016
Vorenus
Motonita

 
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 927
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno





jotes napisał:
A jakie masz opony ?
Conti TA mialy to do siebie ze po pewnym czasie lubialy troszke kierownice w lekkie drgania wprowadzac.
Moze tez wyzabkowana opona miec na to lekki wplyw albo lozysko glowki ramy.


Przebieg niecałe 8.000, opony seryjne jeszcze w niezłym stanie. Moto na gwarancji, ale szkoda w szczycie sezonu do serwisu oddawać Smile Jak trzymam lub nawet dotykam kierownicę to jest ok.

edit: Pytam, bo przypomniało mi się, jak jeden ze sprzedawców Suzuki opowiadał mi, że miał kiedyś klienta, który kupił moto i wystąpiły podobne objawy. Żadna ingerencja serwisowa nie pomagała. Sprawa oparła się o Japonię, skąd przyszła odpowiedź, że reklamacji nie uwzględniają bo motocykl nie służy do jazdy bez trzymanki Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Vorenus dnia Nie 0:11, 05 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 8:54, 05 Cze 2016
leshczu
A1

 
Dołączył: 17 Lis 2014
Posty: 14
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław/Św.Katarzyna





W moim przypadku podobne objawy doprowadziły do wymiany wyząbkowanej opony (Heidenau K60).
Miejscowy ubytek gumy po obwodzie był na tyle duży, że dało się go stwierdzić organoleptycznie Smile
Możesz sprawdzić też czy nie odkleił się 'ciężarek' z felgi...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 9:01, 05 Cze 2016
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 2914
Przeczytał: 109 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





Moim zdaniem jest to problem związany z oponami. Załóż na próbę jakąkolwiek inną, nawet używaną i wszystko się wyjaśni.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 9:36, 05 Cze 2016
starcraft
Motocyklista

 
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 346
Przeczytał: 24 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ropczyce





Ja to przerabiałem 2 razy.
Jest 2 główne przyczyny, opony i niekoniecznie wyząbkowane albo łożysko główki ramy.
Ja bym sprawdził opone czy faktycznie nie jest wyząbkowana.
Najważniejsze żeby nie wyząbkować opony musimy sprawdzać często cisnienie.
Ja kiedyś wyząbkowałem nową opone prze 300 km kiedy ppojechałem w niedziele w bieszczady.
Przyczyna - za niskie cisnienie przy wymianie opony


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 10:20, 05 Cze 2016
JARON
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 484
Przeczytał: 106 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Dąbrowa Górnicza





Dokładnie tak jak mówi starcraft, najpierw pokombinuj z ciśnieniem w gumie. Nabij z pół atmosfery więcej niż zalecana maksymalna i pośmigaj ,co jakiś czas upuszczając trochę powietrza. Jak się stanie tak ,że wibracje zanikną to zmierz ile pozostało oddechu w oponie i o ile to jakaś przyzwoita norma to masz problem z głowy. Bynajmniej na jakiś czas Wink Zaczniesz się martwić jak sprawdzisz podstawy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 10:32, 05 Cze 2016
Vorenus
Motonita

 
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 927
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno





Koledzy, dzięki za Wasze opinie. Zacznę od "patentu" ze zwiększeniem ciśnienia.
W tzw. międzyczasie obejrzałem dokładnie oponę. Idealnie gładka nie jest, ale nie wyząbkowana chyba też nie. Postaram się wrzucić jakieś fotki.

Edit: zdjęcia:







Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Vorenus dnia Nie 10:52, 05 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:56, 07 Cze 2016
Marcos
A1

 
Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wiśniowa Góra / ŁÓDŹ





Mam tak samo Confused
Przebieg 1500.
Ciśnienie sprawdzane przy 1350 było ok, nawet trochę upuszczone.
Hmm... sprawdzę oponę, choć taki objaw w nowym motocyklu potrafi Evil or Very Mad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:07, 07 Cze 2016
starcraft
Motocyklista

 
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 346
Przeczytał: 24 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ropczyce





Troche zły kąt tych zdjec ale na pierwszym widać ze jednak jest wyząbkowana.
Za małe cisnienie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:22, 07 Cze 2016
Vorenus
Motonita

 
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 927
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno





Właśnie nie jestem pewien czy to jest wyząbkowanie. Może być jeszcze jeden powód. Test robiłem z dużym kufrem, co zgodnie z opinią jednego ze znajomych (z którego opinią bardzo się liczę) mogło spowodować drgania wynikające z zaburzeń przepływu powietrza.
Jak będę miał chwilę zdejmę kufer i jeszcze raz sprawdzę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:55, 07 Cze 2016
KSD
A

 
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 198
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Może być jeszcze źle wyważone koło.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:17, 07 Cze 2016
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3584
Przeczytał: 87 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Wystarczy że jeden z ciężarków do wyważania Cj się odkleił i już masz winowajcę...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 1:42, 08 Cze 2016
geniusz
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 283
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





podjedź do gumiarza i niech ją obejrzy jak jest dobry to przejedzie ręką i powie, że jest wyząbkowana czy też nie.
A po takim przebiegu jest to możliwe, a co do kufra to każdy by miał takie problemy a pewnie ich nie ma. W zawieszeniu nie szukaj problemu jedynie sprawdź czy nie masz luzu na łożyskach główki ramy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 21:14, 11 Cze 2016
Vorenus
Motonita

 
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 927
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno





Ustawienie ciśnienia w kołach na 2.4 rozwiązało problem. Jeszcze raz dzięki za Wasze rady.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 0:06, 12 Cze 2016
michalagi
A

 
Dołączył: 23 Lut 2015
Posty: 124
Przeczytał: 94 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik





Vorenus napisał:
Ustawienie ciśnienia w kołach na 2.4 rozwiązało problem. Jeszcze raz dzięki za Wasze rady.


Tył ustaw na 2.7 do jazdy solo.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 10:03, 12 Cze 2016
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Czasami pomaga wymiana oleju w lagach. Wczoraj sam się o tym przekonałem jak zlałem szaro-zieloną breję.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:15, 15 Cze 2016
Marcos
A1

 
Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wiśniowa Góra / ŁÓDŹ





Vorenus napisał:
Ustawienie ciśnienia w kołach na 2.4 rozwiązało problem. Jeszcze raz dzięki za Wasze rady.


U mnie niestety nic to nie zmieniło...
Póki co mam 2.4 i 2.6 i żadnej poprawy.
Może faktycznie opona lub ciężarek.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:49, 15 Cze 2016
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Spróbuj jeszcze zdjąć kufer centralny.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:07, 15 Cze 2016
Marcos
A1

 
Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wiśniowa Góra / ŁÓDŹ





Otzi napisał:
Spróbuj jeszcze zdjąć kufer centralny.


Mogę spróbować, ale przez pierwszy 1000km tez jeździłem z kufrem i tych drgań nie było.
No i hmm..., skoro to motocykl niby turystyczny, to czyż z założenia nie powinien jeździć z kuframi? 😉
BEZ drgawek !? 😁


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 19:06, 18 Cze 2016
TempEI4
A1

 
Dołączył: 16 Cze 2016
Posty: 20
Przeczytał: 78 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białystok





Miałem podobny problem na świeżych oponach w ER5 (Pirelli Sport Demon). Moto przy puszczonej kierownicy, przy ok. 80-70km/h wpadał w spore shimmy. Przy którejś próbie wyważania chłop zauważył coś na kształt bicia opony na jedną stronę. Spojrzałem, rzeczywiście. Opona poszła do reklamacji, przysłali mi nową i jak ręką odjął, jeździ prosto bez żadnych przygód.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 14:33, 19 Cze 2016
stasiek
Motonita

 
Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 789
Przeczytał: 101 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Legionowo





Spróbuj z tym kufrem jak pisze Otzi
miałem dokladnie to samo i poejchalem na gwarancje z tym do ASO. Pan sie zapytał czy bez kufra jest to samo (drganie przy 40-60) - nie było jak się okazało Neutral


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 17:21, 19 Cze 2016
grzegorz6
A1

 
Dołączył: 09 Paź 2015
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





tym się nie przejmuj muj v.xt ma też małe drgania ma to od początku a przebieg 4 tyś .

kupiłem go w Czechowiczowie 6 miesięcy temu .
spala na setkę przy spokojnej jeździe wyszło 3,8 litra .
dziś postanowiłem go przetestować ile przy agresywnej jeździe spali trasa autostrada Tarnów do Dębica
przejechane w ok. 15 minut przed kość agresywna do bólu do 180 więcej nie wykręcił wyszło na kompie 9,6 .
pogoda gówniana jak z Częstochowy wracałem wykręcił 192 .
nie miał dnia .
co do opon suzuki montuje gówniane na następny sezon zaorze inne .
Wysilę o klocku .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grzegorz6 dnia Nie 17:24, 19 Cze 2016, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:19, 19 Cze 2016
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Za Chiny nie mogę ogarnąć moim małym rozumkiem o czym Ty piszesz...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:59, 19 Cze 2016
Vorenus
Motonita

 
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 927
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno





grzegorz6 napisał:
tym się nie przejmuj muj v.xt ma też małe drgania ma to od początku a przebieg 4 tyś .

kupiłem go w Czechowiczowie 6 miesięcy temu .
spala na setkę przy spokojnej jeździe wyszło 3,8 litra .
dziś postanowiłem go przetestować ile przy agresywnej jeździe spali trasa autostrada Tarnów do Dębica
przejechane w ok. 15 minut przed kość agresywna do bólu do 180 więcej nie wykręcił wyszło na kompie 9,6 .
pogoda gówniana jak z Częstochowy wracałem wykręcił 192 .
nie miał dnia .
co do opon suzuki montuje gówniane na następny sezon zaorze inne .
Wysilę o klocku .



Rewelacja Smile A kierownica drży?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:07, 19 Cze 2016
stasiek
Motonita

 
Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 789
Przeczytał: 101 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Legionowo





Mi mały lecąc na zlot na Dolny Śląsk rok temu wyciągnał według licznika 194-195.
Zapewne to było przyczyną późniejszego pchania pod prąd motka na parking bez paliwa Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
drgania kierownicy
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin