Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

drgania kierownicy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vorenus
Maniak motocyklowy



Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1307
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Wwy

PostWysłany: Sob 22:29, 04 Cze 2016    Temat postu: drgania kierownicy

Dziś zauważyłem, że jadąc bez trzymanki (40-60 km/h) kierownica wpada w lekkie wibracje. Moto kupione przeze mnie w salonie, więc raczej nie miało żadnej przygody. Poza tym wszystko jest ok. Podczas normalnej jazdy (niezależnie od prędkości) nie ma żadnych niepokojących oznak.
Normalne to chyba nie jest. Co o tym sądzicie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2515
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Sob 22:50, 04 Cze 2016    Temat postu:

A jakie masz opony ?
Conti TA mialy to do siebie ze po pewnym czasie lubialy troszke kierownice w lekkie drgania wprowadzac.
Moze tez wyzabkowana opona miec na to lekki wplyw albo lozysko glowki ramy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vorenus
Maniak motocyklowy



Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1307
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Wwy

PostWysłany: Sob 23:05, 04 Cze 2016    Temat postu:

jotes napisał:
A jakie masz opony ?
Conti TA mialy to do siebie ze po pewnym czasie lubialy troszke kierownice w lekkie drgania wprowadzac.
Moze tez wyzabkowana opona miec na to lekki wplyw albo lozysko glowki ramy.


Przebieg niecałe 8.000, opony seryjne jeszcze w niezłym stanie. Moto na gwarancji, ale szkoda w szczycie sezonu do serwisu oddawać Smile Jak trzymam lub nawet dotykam kierownicę to jest ok.

edit: Pytam, bo przypomniało mi się, jak jeden ze sprzedawców Suzuki opowiadał mi, że miał kiedyś klienta, który kupił moto i wystąpiły podobne objawy. Żadna ingerencja serwisowa nie pomagała. Sprawa oparła się o Japonię, skąd przyszła odpowiedź, że reklamacji nie uwzględniają bo motocykl nie służy do jazdy bez trzymanki Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Vorenus dnia Sob 23:11, 04 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
leshczu
A1



Dołączył: 17 Lis 2014
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław/Św.Katarzyna

PostWysłany: Nie 7:54, 05 Cze 2016    Temat postu:

W moim przypadku podobne objawy doprowadziły do wymiany wyząbkowanej opony (Heidenau K60).
Miejscowy ubytek gumy po obwodzie był na tyle duży, że dało się go stwierdzić organoleptycznie Smile
Możesz sprawdzić też czy nie odkleił się 'ciężarek' z felgi...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biblo
moto-psychopata



Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4259
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 78 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Nie 8:01, 05 Cze 2016    Temat postu:

Moim zdaniem jest to problem związany z oponami. Załóż na próbę jakąkolwiek inną, nawet używaną i wszystko się wyjaśni.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
starcraft
Motocyklista



Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ropczyce

PostWysłany: Nie 8:36, 05 Cze 2016    Temat postu:

Ja to przerabiałem 2 razy.
Jest 2 główne przyczyny, opony i niekoniecznie wyząbkowane albo łożysko główki ramy.
Ja bym sprawdził opone czy faktycznie nie jest wyząbkowana.
Najważniejsze żeby nie wyząbkować opony musimy sprawdzać często cisnienie.
Ja kiedyś wyząbkowałem nową opone prze 300 km kiedy ppojechałem w niedziele w bieszczady.
Przyczyna - za niskie cisnienie przy wymianie opony


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JARON
Maniak motocyklowy



Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 1215
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Nie 9:20, 05 Cze 2016    Temat postu:

Dokładnie tak jak mówi starcraft, najpierw pokombinuj z ciśnieniem w gumie. Nabij z pół atmosfery więcej niż zalecana maksymalna i pośmigaj ,co jakiś czas upuszczając trochę powietrza. Jak się stanie tak ,że wibracje zanikną to zmierz ile pozostało oddechu w oponie i o ile to jakaś przyzwoita norma to masz problem z głowy. Bynajmniej na jakiś czas Wink Zaczniesz się martwić jak sprawdzisz podstawy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vorenus
Maniak motocyklowy



Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1307
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Wwy

PostWysłany: Nie 9:32, 05 Cze 2016    Temat postu:

Koledzy, dzięki za Wasze opinie. Zacznę od "patentu" ze zwiększeniem ciśnienia.
W tzw. międzyczasie obejrzałem dokładnie oponę. Idealnie gładka nie jest, ale nie wyząbkowana chyba też nie. Postaram się wrzucić jakieś fotki.

Edit: zdjęcia:







Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Vorenus dnia Nie 9:52, 05 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcos
A1



Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wiśniowa Góra / ŁÓDŹ

PostWysłany: Wto 12:56, 07 Cze 2016    Temat postu:

Mam tak samo Confused
Przebieg 1500.
Ciśnienie sprawdzane przy 1350 było ok, nawet trochę upuszczone.
Hmm... sprawdzę oponę, choć taki objaw w nowym motocyklu potrafi Evil or Very Mad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
starcraft
Motocyklista



Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ropczyce

PostWysłany: Wto 13:07, 07 Cze 2016    Temat postu:

Troche zły kąt tych zdjec ale na pierwszym widać ze jednak jest wyząbkowana.
Za małe cisnienie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vorenus
Maniak motocyklowy



Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1307
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Wwy

PostWysłany: Wto 18:22, 07 Cze 2016    Temat postu:

Właśnie nie jestem pewien czy to jest wyząbkowanie. Może być jeszcze jeden powód. Test robiłem z dużym kufrem, co zgodnie z opinią jednego ze znajomych (z którego opinią bardzo się liczę) mogło spowodować drgania wynikające z zaburzeń przepływu powietrza.
Jak będę miał chwilę zdejmę kufer i jeszcze raz sprawdzę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KSD
Gość






PostWysłany: Wto 19:55, 07 Cze 2016    Temat postu:

Może być jeszcze źle wyważone koło.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4245
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Wto 22:17, 07 Cze 2016    Temat postu:

Wystarczy że jeden z ciężarków do wyważania Cj się odkleił i już masz winowajcę...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 0:42, 08 Cze 2016    Temat postu:

podjedź do gumiarza i niech ją obejrzy jak jest dobry to przejedzie ręką i powie, że jest wyząbkowana czy też nie.
A po takim przebiegu jest to możliwe, a co do kufra to każdy by miał takie problemy a pewnie ich nie ma. W zawieszeniu nie szukaj problemu jedynie sprawdź czy nie masz luzu na łożyskach główki ramy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vorenus
Maniak motocyklowy



Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1307
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Wwy

PostWysłany: Sob 20:14, 11 Cze 2016    Temat postu:

Ustawienie ciśnienia w kołach na 2.4 rozwiązało problem. Jeszcze raz dzięki za Wasze rady.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michalagi
A



Dołączył: 23 Lut 2015
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Sob 23:06, 11 Cze 2016    Temat postu:

Vorenus napisał:
Ustawienie ciśnienia w kołach na 2.4 rozwiązało problem. Jeszcze raz dzięki za Wasze rady.


Tył ustaw na 2.7 do jazdy solo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Otzi
Moderator



Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 9:03, 12 Cze 2016    Temat postu:

Czasami pomaga wymiana oleju w lagach. Wczoraj sam się o tym przekonałem jak zlałem szaro-zieloną breję.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcos
A1



Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wiśniowa Góra / ŁÓDŹ

PostWysłany: Śro 17:15, 15 Cze 2016    Temat postu:

Vorenus napisał:
Ustawienie ciśnienia w kołach na 2.4 rozwiązało problem. Jeszcze raz dzięki za Wasze rady.


U mnie niestety nic to nie zmieniło...
Póki co mam 2.4 i 2.6 i żadnej poprawy.
Może faktycznie opona lub ciężarek.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Otzi
Moderator



Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 18:49, 15 Cze 2016    Temat postu:

Spróbuj jeszcze zdjąć kufer centralny.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcos
A1



Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wiśniowa Góra / ŁÓDŹ

PostWysłany: Śro 19:07, 15 Cze 2016    Temat postu:

Otzi napisał:
Spróbuj jeszcze zdjąć kufer centralny.


Mogę spróbować, ale przez pierwszy 1000km tez jeździłem z kufrem i tych drgań nie było.
No i hmm..., skoro to motocykl niby turystyczny, to czyż z założenia nie powinien jeździć z kuframi? 😉
BEZ drgawek !? 😁


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TempEI4
A1



Dołączył: 16 Cze 2016
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białystok

PostWysłany: Sob 18:06, 18 Cze 2016    Temat postu:

Miałem podobny problem na świeżych oponach w ER5 (Pirelli Sport Demon). Moto przy puszczonej kierownicy, przy ok. 80-70km/h wpadał w spore shimmy. Przy którejś próbie wyważania chłop zauważył coś na kształt bicia opony na jedną stronę. Spojrzałem, rzeczywiście. Opona poszła do reklamacji, przysłali mi nową i jak ręką odjął, jeździ prosto bez żadnych przygód.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiek
Motonita



Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 948
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Legionowo

PostWysłany: Nie 13:33, 19 Cze 2016    Temat postu:

Spróbuj z tym kufrem jak pisze Otzi
miałem dokladnie to samo i poejchalem na gwarancje z tym do ASO. Pan sie zapytał czy bez kufra jest to samo (drganie przy 40-60) - nie było jak się okazało Neutral


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorz6
A1



Dołączył: 09 Paź 2015
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 16:21, 19 Cze 2016    Temat postu:

tym się nie przejmuj muj v.xt ma też małe drgania ma to od początku a przebieg 4 tyś .

kupiłem go w Czechowiczowie 6 miesięcy temu .
spala na setkę przy spokojnej jeździe wyszło 3,8 litra .
dziś postanowiłem go przetestować ile przy agresywnej jeździe spali trasa autostrada Tarnów do Dębica
przejechane w ok. 15 minut przed kość agresywna do bólu do 180 więcej nie wykręcił wyszło na kompie 9,6 .
pogoda gówniana jak z Częstochowy wracałem wykręcił 192 .
nie miał dnia .
co do opon suzuki montuje gówniane na następny sezon zaorze inne .
Wysilę o klocku .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grzegorz6 dnia Nie 16:24, 19 Cze 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Otzi
Moderator



Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 20:19, 19 Cze 2016    Temat postu:

Za Chiny nie mogę ogarnąć moim małym rozumkiem o czym Ty piszesz...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vorenus
Maniak motocyklowy



Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1307
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Wwy

PostWysłany: Nie 20:59, 19 Cze 2016    Temat postu:

grzegorz6 napisał:
tym się nie przejmuj muj v.xt ma też małe drgania ma to od początku a przebieg 4 tyś .

kupiłem go w Czechowiczowie 6 miesięcy temu .
spala na setkę przy spokojnej jeździe wyszło 3,8 litra .
dziś postanowiłem go przetestować ile przy agresywnej jeździe spali trasa autostrada Tarnów do Dębica
przejechane w ok. 15 minut przed kość agresywna do bólu do 180 więcej nie wykręcił wyszło na kompie 9,6 .
pogoda gówniana jak z Częstochowy wracałem wykręcił 192 .
nie miał dnia .
co do opon suzuki montuje gówniane na następny sezon zaorze inne .
Wysilę o klocku .



Rewelacja Smile A kierownica drży?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiek
Motonita



Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 948
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Legionowo

PostWysłany: Nie 21:07, 19 Cze 2016    Temat postu:

Mi mały lecąc na zlot na Dolny Śląsk rok temu wyciągnał według licznika 194-195.
Zapewne to było przyczyną późniejszego pchania pod prąd motka na parking bez paliwa Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin