VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> Jeszcze o łańcuchu Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Jeszcze o łańcuchu
PostWysłany: Czw 18:16, 04 Cze 2009
Oliwnik
Motocyklista

 
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Witam,
chciałem dziś sprawdzić naciąg łańcucha. Niby sprawa prosta ale zacząłem mieć wątpliwości. Otóż zgodnie z instrukcją naciąg należy sprawdzać w połowie odległości między zębatkami i powinien wynosić 20-30 mm. To nie podlega dyskusji. Motocykl stał na podstawce bocznej, na równym płaskim podłożu i miał luz zdecydowanie poniżej ww wartości. Już chciałem go poluzować ale zauważyłem, że łańcuch powyżej wahacza jest luźny. Przetoczyłem motocykl tak, żeby część łańcucha nad wahaczem się napięła i luz na części poniżej wahacza wyniósł prawie 60 mm.
Jak Wy sprawdzacie naciąg łańcucha? Czy w czasie sprawdzania luzu łańcucha część nad wahaczem ma być napięta (przetoczyć motocykl lekko do tyłu) czy ma być luźna?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:38, 04 Cze 2009
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Oliwnik, to jak Ty sprawdzasz luz łańcucha, na biegu?
Przecież jak pociągniesz łańcuch w którąkolwiek stronę to przednia zębatka się przekręci a łańcuch napręży...
Mi znajomy mechanik poradził następujący sposób:
Psadzić na motocyklu 2 osoby tak żeby wachacz był na wprost silnika, łańcuch ma mieć 0,5 -1 cm luzu.
Tylko trzeba porządnie pociągać w górę i w dół ten łańcuch a nie głaskać go jak ...
...Wiadomo co faceci lubią głaskać Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Czw 19:43, 04 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:28, 04 Cze 2009
Oliwnik
Motocyklista

 
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Dzięki Roadrunner. Nie sprawdzałem naciągu na biegu. Tuż przed sprawdzeniem przetoczyłem go ze 2 metry bo było lekko z górki i chciałem na płaskie. Nie wiem czemu tak się stało. Podciągałem łańcuch poniżej wahacza i było tak jak pisałem w 1-szym poście.

Hm..., zasiałeś ziarno zwątpienia. Przetaczałem go na biegu czy tylko wcisnąłem sprzęgło? Jutro sprawdzę jeszcze raz.
Tak czy inaczej dzięki.

A w ogóle to jak zdrowie? Dochodzisz do siebie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:54, 05 Cze 2009
Oliwnik
Motocyklista

 
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Bibop, dobry OT nie jest zły Smile. Ale pozwolę sobie wrócić do tematu. Jednak łańcuch mam do naciągnięcia. I mam pytania do obeznanych.
1. Czy wystarczy poluzować nakrętkę osi czy trzeba pokręcić trochę samą osią?
2. Czy śruby regulacyjne ( ampolki na wahaczu) kręcą się luźno czy trzeba na siłę?
3. Kurde, zapomniałem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:39, 05 Cze 2009
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Trzeba poluzować nakrętkę, ale "trzymając" oś drugim kluczem. Jak nakrętka jest odkręcona oś się wyciąga a nie wykręca.
Śruby regulacyjne kręcą się z oporem jak wkręcasz, luźniej natomiast jak wykręcasz.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 23:51, 05 Cze 2009
Oliwnik
Motocyklista

 
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Ok, dzięki. Jutro stoczę tę nierówną walkę


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 9:32, 06 Cze 2009
PETER
Motocyklista

 
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 234
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: PRUSZKÓW





często się zdaża ze łańcuch się wyciąga ale nie równo warto wiec sprawdzając naciag zrobić to kilka razy za każdym razem obracając kołem o np 1/4 obrotu,jest to dość ważne bo można zbyt mocno naciągnąć co może skutkować uszkodzeniami moto-lub zerwaniem samego łańcucha


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 9:54, 06 Cze 2009
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





i uwaga chyba oczywista Razz
naciagac tak, zeby z dwoch stron ilosc "znacznikow" na wahaczu byla taka sama Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 13:37, 06 Cze 2009
mluko
A2

 
Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Dolnyśląsk





tak jak PETER napisal lancuch wyciaga sie nie rowno a napewno nie pomaga szarpiaca V-ka a jak to jest jeszcze orginalny lancuch to niestety chyba nie sa najlepszej jakosci,

czy podczas jazdy juz brzmi jak sieczkarnia?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:25, 06 Cze 2009
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Ja miałem orginalnie DID-a, więc nie jest tak źle,poległ po 25 tys.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Sob 23:26, 06 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:14, 07 Cze 2009
Oliwnik
Motocyklista

 
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





No więc tak, łańcuch jest oryginał i ma przejechane jakieś 2 800 km. (dwa tysiące osiemset). Wątpię, żeby mówka sztuka układała się tak, żeby po takim przebiegu był luz prawie 60 mm. Może tak w serwisie go naciągnęli. Dziś go naciągnąłem. Znaczniki po obu stronach są równo (przed naciąganiem była różnica mniej-więcej 1 kreska). Kołem w trakcie naciągania nie kręciłem (bo nie czytałem posta). Nie wiem czy dociągnąłem nakrętkę osi właściwie. Nie mam klucza dynamometrycznego. Przy najbliższej okazji podjacę do jakiegoś warsztatu i sprawdzę. Jak będą mieli klucz Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Oliwnik dnia Nie 20:18, 07 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:21, 07 Cze 2009
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





jak masz kase to np. w Leroy Merlin sa klucze dynamometryczne za 110pln, a ja kupilem za 25 pln na "alledrogo" (taki wychylny) + nasadke do tego i dziala.
Tyl powinno sie dokrecic z sila 100Nm.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:56, 07 Cze 2009
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 27 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





ostatnio po regulacji łańcucha dociągnąłem oś koła ręka na tzw oko i wyszło 120 Nm :/
Grzesiek mi sprawdził i poprawił. Też nie kręcę kołem przy naciąganiu bo poprostu nie mam centralki... ale łańcuch u mnie jest na 1/3 zakresu a dopiero 13 500 nakręcone, więc może wytrzyma 25 000, w mojej XTZcie 750 wystarczał na 15-17kkm ale wtedy to i po torach crossowych pare razy latałem a o codziennym szuterku czy lasach nie wspomne Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 0:00, 08 Cze 2009
Adamar
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1218
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CK





Sądzę że nie ma się co bardzo rozwodzić nad siłą dociągnięcia koła, po prostu na siłę ale nie za mocno (z czuciem) a regulacja naciągu łańcucha jest prosta ma mieć luz, w pozycji drogowej (obciążone moto) około 1-1,5cm, lepiej zostawić więcej luzu niż potem popuszczać naciągi regulacyjne, przy nieuwadze można "skosić" koło jak się dobrze go nie cofnie równo na znaczniki, troszkę zaznaczam troszkę więcej luzu nie zaszkodzi, jest jeszcze przecież ślizgacz na wahaczu,zapobiegnie uszkodzeniu łańcucha lub wahacza Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:53, 14 Paź 2009
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Odgrzebuje...

mam takie pytanko zwiazane z lancuchem.
Bede na dniach wymienial naped u siebie, przegladam oferty i patrze, a do modeli K4-K6 jest 116 ogniw, a do K7 wzwyz 118 ogniw. Rozumiem, ze ABS, ale co ma ABS wspolnego z iloscia ogniw? Zaznaczam, ze zebatki sa takie same (15/47).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 15:38, 14 Paź 2009
mradom
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa\Pruszków





Pozniejsze modele mialy dluzsze wahacze. Ot tyle sie ma do ABS'u.

/mr/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 15:53, 14 Paź 2009
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





thx


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:57, 14 Paź 2009
ologc
Administrator

 
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Monachium/Gdańsk





od K7 wahacz jest dłuższy o ile się nie mylę


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 0:32, 15 Paź 2009
polsky
Motonita

 
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn/Wrocław





Panowie,czy ktos probowal zmieniac zebatki aby zwiekszyc sobie moment na kole lub predkosc maxymalna?
Zastanawiam sie,czy nie skorzystac z tej opcji.. ale zmuszony chaba bym byl do zwiekszenia predkosci (zmniejszenie spalania) poprostu tluke sie dziennie autostradami i wale szybkie przelotowki.

Gdzies kiedys wiedzialem tabelke z jakich zebatek,co mozna uzyskac w DL650. Ma ktos moze podobne informacje?



ps Juz znalazlem Smile

http://www.gearingcommander.com/


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez polsky dnia Czw 1:01, 15 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:26, 15 Paź 2009
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





fajny przelicznik... pamietac nalezy tez o ew. skroceniu/wydluzeniu lancucha przy zmianach przelozen (niby pokazuje, ze dla 15/45 jest taki sam lancuch, ale zakres reg. sie skroci bo troszke dalej bedzie tylne kolo).

Standardowo jest 15/47 (Sunstar) i co ciekawe Sunstar na rynek europejski nie robi 47 pasujacych do DLa (zaczeli w tym roku robic, ale nie wiadomo kiedy beda dostepne u polskiego dystrybutora)... wszystkie komplety napedowe sa albo 15/45 (i to zaklada serwis autoryzowany PP) Sunstara, albo 15/47 JT. Ja kupuje teraz 15 Sunstara + 47 JT i lancuch DIDa 525. Nie chce mi sie kombinowac z przelozeniami bo te sa spoko.
Jezeli chodzi o spalanie to Yogi ma zebatki 15/45 i jemu spalanie wychodzi troche nizsze niz mi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:58, 20 Paź 2009
gogo
A2

 
Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Panowie, mam pytanie odnośnie żywotności łańcucha.
Na ile "tyś. km" wystarcza przy jeździe turystycznej?

Pozdr


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:50, 20 Paź 2009
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





jak to sie mowi, to zalezy.
1. od lancucha
2. od warunkow
3. od konserwacji
4. pewnie od czegos jeszcze Razz

ja zrobilem na swoim 30kkm.
Yogi rowniez cos kolo 30kkm.
Jak czytalem wypowiedzi chlopakow z automatycznym smarowaniem to nawet i wiecej wychodzi (ktos tam nawet 10kkm przejechal bez naciagania Shocked).

jezeli jezdzisz dlugie trasy bez ciaglego przyspieszania i hamowania silnikiem, jest sucho i dbasz o smarowanie i naciag to mysle, ze 30kkm spokojnie.
jak czesto pada, jezdzisz duzo po miescie (korki, swiatla), zapominasz smarowac i od czasu do czasu (2-3kkm) umyc nafta to szybko sie skonczy. rowniez nieprawidlowy naciag powoduje szybkie zuzywanie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:01, 20 Paź 2009
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Ja zrobiłem na orginalnym łańcuchu 32 tys. ale to był definitywnie jego kres a w zębatce zdawczej "skończyły" się zęby Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:07, 20 Paź 2009
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





Ja mam 16kkm (łańcuch od nowości), i dopiero niedawno naciągałem - minimalnie - regulacji jeszcze na moje oko daleko do połowy (ale pewnie teraz będzie się już coraz szybciej zużywał).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:31, 20 Paź 2009
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





u mnie koncowka to bylo istne szalenstwo... na dobra sprawe to moglem co tankowanie naciagac Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:11, 21 Paź 2009
MJ
A2

 
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Krosno





bibop napisał:
u mnie koncowka to bylo istne szalenstwo... na dobra sprawe to moglem co tankowanie naciagac Wink


W moim przypadku było podobnie do 20K nie naciągałem ani razu potem to faktycznie co tysiąc albo nawet częściej. Mam przejechane 30K na oryginalnym łańcuchu. Nie dbałem o niego szczególnie (smarowanie co 1K albo kiedy mi się o nim przypomniało). Zamówiłem sobie o Olka DID-a takiego do 150 KM ale założę dopiero wiosną.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:22, 21 Paź 2009
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 27 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Ja mam natrzaskane 23kkm i też jeszcze w pyte naciągu zostało. smaruje co 1.5 tankowania czyli co 500 km srednio, jak pada to czesciej, myje co miesiąc lub 2kkm.
ucieszyły mnie te przebiegi bo myślałem że zimy nie przejeżdżę a jednak.
w mojej xtz750 łańcuch zmieniałem razem z oponami +/- co 18 kkm, ale tam był did520 a nie 525 Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:20, 21 Paź 2009
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





jak Yogiemu wymieniali naped w PP to zapytalismy na ile mniej wiecej starcza... mechanior powiedzial, ze 13-15tys. i trzeba wymieniac Very Happy
w jakims przecinaku to ok, w czyms z ogromnym momentem tez, ale w turystyku? to ja mam 2 napedy na sezon kupowac?
i jeszcze mechanik w serwisie autoryzowanym to mowi :>


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:40, 21 Paź 2009
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





V-Strom (1000) to akurat jeden z tych, co to mają ogromny moment Smile ...650 też Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:43, 21 Paź 2009
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





moment czego? dla mnie duzy moment to taki >100Nm... nie wiem jak w litrze, ale w malym to jeszcze troche brakuje Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:28, 21 Paź 2009
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





"w jakims przecinaku to ok, w czyms z ogromnym momentem tez, ale w turystyku?"
Smile
Moment obrotowy oczywiście. Hayabusa - moc dwa razy większa niż DL a moment 138Nm, Vee ma 101Nm - nie taka znowu ogromna różnica, jakby się wydawało. V-ka jest niezastąpiona Smile

Honda CBR 600 RR ma 66 Nm i 115 KM (ostatnio w jakimś magazynie widziałem test, w którym udowodnili, że Suzuki Burgman 650 ma lepsze przyspieszenie niż owa RR przy jakiejś tam prędkości - mowa o wyścigu z czwartego biegu, a jako, że skuter biegów nie ma, to zostawił Hondę daleko z tyłu Very Happy)

Choć widziałem, że dane Hayabusy i RR gdzieniegdzie się różnią od tych, które tu podałem. Zresztą co to ma za znaczenie. Hayabusa i tak odpada w przedbiegach, bo po krawężniku nie pojedzie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:50, 21 Paź 2009
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





a ja bym bardzo chcial miec hayabuse, ale to gadka do tego tematu Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:05, 21 Paź 2009
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





Zaraz zmienisz zdanie... Very Happy

Patrz na tego, zwróć uwagę na... moment obrotowy Very Happy

http://www.bikez.com/motorcycles/munch_mammut_2000_2001.php


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:12, 21 Paź 2009
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





nie chce busy dla momentu... po prostu mi sie bardzo podoba.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:43, 22 Paź 2009
jakubdl1000
Motonita

 
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 719
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





jeslio moge cos wtrącic odnośnie łańcuchów to polecam DID X Ring superwzmocniony i zebatki sunstar - to najleprzy łańcuch na moim zdaniem
Dlaczego?
bo na DR BIGU, gdzie moc oddawana jest szarpnięciami z singla, ktorym jeździlem po szutrach i w błocie nie raz wytrzymywał mi 25000km.

pieniedze raz zainwestowane zwracaja sie w postaci duzej ilosci km ktore zrobimy na takim zestawie.

zeby było smiesznie to dr big i dl maja ten sam rozmiar łąncucha (525)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:53, 26 Paź 2009
jakubdl1000
Motonita

 
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 719
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





V-Told napisał:
Ja mam 16kkm (łańcuch od nowości), i dopiero niedawno naciągałem - minimalnie - regulacji jeszcze na moje oko daleko do połowy (ale pewnie teraz będzie się już coraz szybciej zużywał).


ja na oryginale w tysiącu mam 27 tys km i łańcuch robi sie luźny na zębatce tylnej, wydaje mi sie ze dla spokoju wymienie gdzies w okolicy maja 2010.
Ale jeszcze okolo 5 tys naklrece

uważam ze doprowadzenie do sytuacji w kotrej juz zebatka przednie nie ma zebów jak tu ktoś napisał jest niedopuszczalna i niebezpieczna, można tak tobić ale w klasie motocykli max 250 które wolno jeźdza i mają niska moc, a nie w DL-u !!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jakubdl1000 dnia Pon 13:56, 26 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:36, 02 Lis 2009
gogo
A2

 
Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





No to jestem trochę spokojny, bo mam 28 500 km i myslalem że dawno już minął moment wymiany.

Jakub, skoro dajesz takie dobre rekomendacje na DID X RING supewzmocnionego, to chyba sprawię sobie taki pod choinkę Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 1:04, 03 Lis 2009
ice
A2

 
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





tak tylko na szybko bo przeczytałem ...
Moment obrotowy nie bez powodu podaje się dla konkretnej prędkości obrotowej. To nie jest to samo 100 Nm przy 5 krpm i 100 Nm przy 10 krpm.
pozdrawiam
Mateusz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:39, 03 Lis 2009
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





ice, a mozesz rozwinac swoja mysl?
100Nm to 100Nm, tak samo jak kilogram pierza i kilogram zelastwa... ale moze sie myle?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:47, 03 Lis 2009
ice
A2

 
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





fizyka czysta ...
przemyśl sobie wzór na moment siły czyli popolarnie zwany obrotowy ze względu na wektor przyłożenia. czyli nasze M jest to iloraz siły do prędkości kątowej w ...
No to mamy M powiedzmy 100 ... a teraz przemyśl jakie F musi być jeśli nasz mianownik "w" czyli prędkość kątowa inaczej obroty jest dwa razy większy mimo iż mamy nadal tą samą wartość M
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:48, 03 Lis 2009
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3583
Przeczytał: 90 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





nie bibop nie mylisz sięSmileSmileSmile
Nm to obiektywna jednostka, a to przy jakiej prędkości obrotowej silnika jest dany maksymalny moment osiągany wpływa jedynie na charakterystykę jazdy, również na jej komfort


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:49, 03 Lis 2009
ice
A2

 
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





a masz na to jakieś poparcie w teorii ?
bo może ja już coś źle pamiętam ? co nie byłoby niby dziwne ...
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:16, 03 Lis 2009
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3583
Przeczytał: 90 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





trochę OT ale co tam - spróbuję, w końcu zimno za oknem, jeździ się kiepsko...Wink
Mo to iloraz MOCY i prędkości kątowej (a nie siły):
M=P/pk (umówimy się że to prędkość kątowa - brak symboli na na klawiaturze)

Jednak dyskusja o momencie obrotowym zaczęła się od dywagacji nad zużyciem łańcucha w 2oo z większym i mniejszym maksymalnym Mo. Czyli w MOIM PRZEKONANIU znaczenia mają dla nas siły działające na łańcuch (prowadzące do jego szybszego lub wolniejszego zużycia)...
Czyli bardziej by nam pasował wzór na moment siły (momenty obrotowy):
Mo=r x F (sorki ale nie umiem strzałek wektorów wrysować w html...)
gdzie F to siła przyłożona do danego punktu, a r promień wodzący czyli najogólniej odległość między punktem przyłożenia siły a punktem O względem którego moment jest liczony.
Siła działająca na łańcuch napędzający koło zależy więc od ilorazu:
F=Mo/r
Jeżeli przyjmiemy, że r jest względnie stałe (promienie zębatki zdawczej w Hayabusie i Vstromie są chyba porównywalne w rozsądnych granicach) to widać że wartość Mo przekłada się na siłę F wprost proporcjonalnie czyli większa wartość Mo = większa siła działająca na łańcuch (rozciągająca go), niezależnie od wartości prędkości obrotowej przy jakiej dany moment został osiągnięty.

"taka jest moja koncepcja tak ja to widzę!"Smile
Jesus, ale my się w tej robocie nudzimy... Smile Smile Smile
KTO NASTĘPNY Z JESZCZE INNĄ TEORIĄ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MaG dnia Wto 17:17, 03 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:28, 03 Lis 2009
ice
A2

 
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





no tak ... ale ja patrzę od trochę innej strony.
patrzę tak trochę od strony przyśpieszeń. a więc mamy 100 nM przy 5000 czyli moc to 50 000 Watów czyli 50 kW i mamy 100 Nm przy 10 000 czyli 100 000 W czyli 100 kW niby to samo ale nie do końca ? ale tak oczywiście w stosunku do łańcucha siła rozciągająca jest podobna. Cholera bez piwa tego nie wyjaśnie jednak o co mi biega ...
edit :
a więc jeszcze jedna mała rzecz. czyli jeśli masz 100 niutów przy 5 krpm to masz tam mocy 77 kucy a jak masz te niby same 100 niutów przy 10 000 krpm to masz tam 144 kucyki. z tymże dla łancucha ważna jest jeszcze pulsacja tak bo każdy silnik pulsuje w zależności od konkstrukcji mniej lub bardziej ...
nie dość że piwo to jest elaborat musiałbym napisać bo jest kwestia przełożenia zdolności przyśpieszającej silnika oraz oporów wewnętrznych zachaczyć ...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ice dnia Wto 17:32, 03 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:43, 03 Lis 2009
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3583
Przeczytał: 90 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





No z przyspieszeniem i jego zależnością od Mo i prędkości obrotowej jest inna bajka... ale to już trochę więcej wzorów trzeba by sobie przypomnieć. Wyjść z definicji moc, potem rozbić pracę na siłę i.... itd itp....Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:45, 03 Lis 2009
ice
A2

 
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





ano i o tym mówiłem że moment przy różnych rpm to zupełnie co innego ale to już nie na dzisiaj bo za kwadrans do domu ...
swoją drogą u was też takie nudy ?
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:36, 03 Lis 2009
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Panowie, przepraszam za pytanie... Embarassed nie bylo tematu Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 2:25, 04 Lis 2009
Biały
Motonita

 
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1033
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa





O żesz k..wa pier...na mać Exclamation powiedziałby marynarz po czym zakląłby szpetnie jakby to zobaczył Wink
Panowie, Wam sie chyba naprawde nudzi...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 9:17, 04 Lis 2009
ologc
Administrator

 
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Monachium/Gdańsk





to co wiosłem bibip'a za OT, a MaG i ice na dokładkę za flooda?

p.s.
poproszę o przypomnienie tego kawału w temacie takie tam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:17, 04 Lis 2009
ice
A2

 
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





tak nie czepiając się nie do końca OT i flood bo raczej staraliśmy się merytorycznie Smile a do tego wyklaryfikowaliśmy błędny pogląd na kluczowe kwestie które w odniesieniu i do łańcucha są ważne.
Aczkolwiek może ciut się zagalopowaliśmy za co przepraszam.
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jeszcze o łańcuchu
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 5  
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin