Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jeszcze o łańcuchu
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4243
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Śro 11:23, 04 Lis 2009    Temat postu:

dobra dobra... już zacząłem wyprowadzać sobie wzór na przyspiesznie kątowe w zależności od Mo, ale w takim razie rezygnujęSmileSmile
Żeby nie było OT: 22000 km, łańcuch i napęd fabryczny, sporo regulacji naciągu jeszcze zostało. Przy 18000 napęd był oglądany i zarówno ja jak i mechanik stwierdzilismy że i zębatki i łasńcuch pociągną jeszcze co najmniej do następnego przeglądu, a może i dłużej... Nie ma scotoilera, a smaruję przed każdym wyjazdem poza miasto, a w ruchu miejskim staram się pamiętać co 500km psiknąć. Przynaję się bez bicia, że czyszczenia łańcucha specjalnymi środkami (naftą czy sprayem czyszczącym) robię tylko przy okazji przeglądów. Tak to tylko zwykłe płukanie przy cokazji mycia 2oo, suszenie i smarowanie po myciu (a sztormiaka myję nie często bo po co...?).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TomekW
A2



Dołączył: 20 Sie 2007
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Wawa

PostWysłany: Czw 22:10, 05 Lis 2009    Temat postu:

bibop napisał:
jak Yogiemu wymieniali naped w PP to zapytalismy na ile mniej wiecej starcza... mechanior powiedzial, ze 13-15tys. i trzeba wymieniac Very Happy
w jakims przecinaku to ok, w czyms z ogromnym momentem tez, ale w turystyku? to ja mam 2 napedy na sezon kupowac?
i jeszcze mechanik w serwisie autoryzowanym to mowi :>


i miał racje .. jak bys wymienił to byś poczuł różnice ... ale jak wymieniłeś pózniej to jeszcze większą Laughing mi w jasklowskim juz przy 12tys brzeczal o wymianie napedu ... zrobilem 30 i zmienilem ( jezdze w trasy wiec zrywy mi niepotrzebne .. i "prężny łańcuch' ) ,,, kosmos jak zalożylem nowy napęd ... rakieta .. Razz

a że posta po poście pisac nie można to pisze dalej ... nie znam sie na fizyce ( chociaż wiem że jak jabłko spada to zawsze na ziemię ) ale na forum hayki ludzie pisza ze po 20-30 tkm tez robia na sprzetach na jednym napedzie ... gorzej opony ,,, troche czesciej wymieniają ... ale bez przesady 20% mniej zywotnosci ( pisze o normalnych Smile ) wszystko zależy od specyfiki jazdy ... ... czeste swiatła i hajda do przodu na max .. to dłuższy łańcuch ... trasa ... łańcuch dłuższy żywot ... Cool


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez TomekW dnia Czw 22:49, 05 Lis 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Oliwnik
Motocyklista



Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 0:23, 07 Lis 2009    Temat postu:

Pytałem jak sprawdzacie naciąg łańcucha a tymczasem doktoraty z fizyki piszecie Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
polsky
Motonita



Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 646
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn/Wrocław

PostWysłany: Pon 0:51, 23 Lis 2009    Temat postu:

Panowie potrzebuje waszej pomocy.
Musze wymienic lancuch chcialem porownac ceny jakie sa w PL a w UK. Gdzie bedzie taniej wiem,ze musze kupic pare filtrow oleju bo u mnie kosztuje 9funtow nawet..

Chce kupic jakis dobry lancuch i zebatke przednia o jeden zab mniejsza od oryginalu.Czy mozecie mi wskazac gdzie szukac,gdzie dzwonic?

I klocki hamulcowe,czy juz wymienialiscie i na jakie? Jakie wrazenia po dotarciu?
Jaka cena?

Plyn w chlodnicy?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 9:42, 23 Lis 2009    Temat postu:

ja zaopatruje sie w motopasja.eu (sklep internetowy i naziemny w Kobylce pod Warszawa).
HF kosztuje jakies 26-28pln, KN - 44pln. Powietrza nie wiem bo mam KNa (cos kolo 250pln).
Olej Motul 5100 10W40 kupuje z beczki po 35pln/litr (jak kupujesz 4L to masz po 32 pln, ale ja kupuje przewaznie ~3L bo mi zawsze zostaje cos)
Lancuch i zebatki tez u nich kupilem. Lancuch DID525VX 118 ogniw (standardowy, zaden super-hiper wytrzymaly), zebatki JT na tyl 47, przod Sunstar 15. Za calosc dalem jakies 480pln. Z zebatkami nie ma problemu, chlopaki maja rozne, a jak nie maja to na nastepny dzien maja Smile Zestawy z "mocniejszym" DIDem kosztuja z 50pln wiecej (model VM), a pozniej to juz XVM, ZXVM czy jak to tam nazwywaja. Za ten ostatni to trzeba zaplacic i 700pln. Do malego DLa mysle, ze VX wystarczy... jak duzo jezdzisz po miescie i "szarpiesz" czesto lancuchem to VM tez bedzie dobry, w te "mocniejsze" to juz chyba mozna inwestowac jak sie ma za duzo kasy.
Klocki hamulcowe EBC (przod FA229HH+FA231HH, tyl FA174HH), cena 140pln za komplet. Co do wrazen to nie mam zastrzezen, ale moze glownie dlatego, ze przy okazji wymienilem przewod hamulcowy z przodu na stalowy oplot (goodridge). Calosc zrobila juz jakies 12kkm i na wiosne wymieniam na nowe Sad
Plyn w chlodnicy mam jakis Motula i Castrola do chlodnic (ceny ok. 15pln za litr).
Swiece NGK - 32 zl, DENSO - 28 zl

Ceny podaje bez rabatow, ale ostatnio dostalem na wszystko jakies 10% za stalego klienta i wiekszy zakup.
Oczywiscie mozna szukac po roznych sklepach i znalezc cos taniej o kilka pln, ale jak sie policzy koszty przesylki, dojazdu i zmarnowanego czasu to lepiej w jednej firmie kupic i powalczyc o rabat Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
polsky
Motonita



Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 646
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn/Wrocław

PostWysłany: Pon 16:08, 23 Lis 2009    Temat postu:

Wielke dzieki bibop za wyczerpujaca odpowiedz,sprawdze ceny w UK i napisze co i jak tu sie kalkuluje Wink

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez polsky dnia Pon 16:10, 23 Lis 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Biały
Motonita



Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa

PostWysłany: Pon 21:31, 23 Lis 2009    Temat postu:

polsky napisał:
(...) sprawdze ceny w UK i napisze co i jak tu sie kalkuluje Wink

polsky napisz maila do Tomka z motobagaz.pl ( [link widoczny dla zalogowanych]) z prośbą o sporządzenie kosztorysu do listy wszystkich rzeczy, które potrzebujesz- powołaj się na to forum i poproś o zniżkę to dostaniesz Wink
Myślę, że bedziesz zadowolony z cen i obsługi Very Happy a nawet jak nie skorzystasz to bedziesz wiedział co i za ile...

P.S. wysyłają przesyłki do UK


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MJ
A2



Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Krosno

PostWysłany: Nie 12:18, 03 Sty 2010    Temat postu:

Czy przy wymianie napędu (zębatki + łańcuch) należy zwrócić uwagę na inne elementy, ewentualnie wymienić nie zastanawiając się czy wytrzyma jeszcze np 6 K. Przebieg mam 30K. Będę wymieniał napęd, to przy okazji zastanawiam co jeszcze powinno zostać wymienione.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 16:54, 03 Sty 2010    Temat postu:

oprocz podstawowych czynnosci serwisowych przy takim przebiegu +luzy zaworowe (ktore sie miescily, jeden byl tylko "na granicy") przy wymianie napedu nie bylo nic dodatkowo wymieniane.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vpawel
Motonita



Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 658
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Pruszków

PostWysłany: Nie 19:17, 03 Sty 2010    Temat postu:

W 1000-cu przy 30000-cach robisz to co zaleca instrukcja i spoko.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MJ
A2



Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Krosno

PostWysłany: Pon 20:17, 04 Sty 2010    Temat postu:

Jeszcze jedna kwestia. Kupiłem napęd u Olka i po sprawdzeniu okazuje się że tylna zębatka ma 42 zęby a oryginalna 41. Przód OK zgodnie z instrukcją 17. Wiadomo moto będzie trochę wolniejsze i mocniejsze. Czy taka różnica robi jakieś znaczenie. Może ktoś już stosował takie przełożenie ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 22:39, 04 Sty 2010    Temat postu:

1 zab to raczej bez roznicy.
w 650tkach w tylnej zebatce sa roznice 2 zebow (standard 47, a Sunstara sa 45, podobno maja byc do DLa teraz 47, ja zalozylem JT 47 zebow). Yogi ma zalozona w serwisie PP 45 na tyl i ma minimalnie mniejsze spalanie. Roznice w Vmax czy przyspieszeniach nie sprawdzalismy, ale raczej sa pomijalne.

ktos juz zapodawal link gdzie mozesz sobie porownac osiagi
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
polsky
Motonita



Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 646
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn/Wrocław

PostWysłany: Sob 19:53, 16 Sty 2010    Temat postu:

Ja tez mam dwa zeby mniej z tylu,nie moglem dostac na czas zebatki o trzy zeby mniej... Rozniece jakies sa,z pewnoscia spadly obroty,musze sie od nowa troszke wczuć gdy jade w korku przy różnych predkosciach bo sie jakoś nie moge przyzwyczaic a jeżdże dosc hardcorowo po LOndku.

Sprawdze dokladnie co pokazuje predkosciomierz i obrotomierz i porownamy. Z pewnoscia trzeba dodac wiecej gazu przy ruszaniu gdy moto jest mocno zapakowane,ale nie jakos strasznie. Spalania jeszcze nie sprawdzilem.

Predkosc bedzie chyba dobrze wskazywal bo jest od slimaka w przednim kole tak?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Iron
Motocyklista



Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Górnośląskie SD

PostWysłany: Sob 20:51, 16 Sty 2010    Temat postu:

polsky napisał:

Predkosc bedzie chyba dobrze wskazywal bo jest od slimaka w przednim kole tak?


Zgadza się .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 20:58, 16 Sty 2010    Temat postu:

jak dasz mniejsze kolo to bedziesz szybciej jezdzil Very Happy aby zwiekszyc predkosc motocykla nie trzeba zmniejszac tylnej zebatki... juz wiem o co chodzi w tym DL1000 z kolem 17" z przodu Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
polsky
Motonita



Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 646
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn/Wrocław

PostWysłany: Sob 22:47, 16 Sty 2010    Temat postu:

bibop napisał:
jak dasz mniejsze kolo to bedziesz szybciej jezdzil Very Happy aby zwiekszyc predkosc motocykla nie trzeba zmniejszac tylnej zebatki... juz wiem o co chodzi w tym DL1000 z kolem 17" z przodu Laughing


Sorry ale ja nie rozumiem.. Oczywiste jest,ze bedzie moto mialo zwiekszona predkosc jesli zmniejszymy ilosc zebow w tylniej zebatce Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Biały
Motonita



Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa

PostWysłany: Nie 0:00, 17 Sty 2010    Temat postu:

polsky napisał:
bibop napisał:
jak dasz mniejsze kolo to bedziesz szybciej jezdzil Very Happy aby zwiekszyc predkosc motocykla nie trzeba zmniejszac tylnej zebatki... juz wiem o co chodzi w tym DL1000 z kolem 17" z przodu Laughing


Sorry ale ja nie rozumiem.. Oczywiste jest,ze bedzie moto mialo zwiekszona predkosc jesli zmniejszymy ilosc zebow w tylniej zebatce Wink

Joke taki- bibop jeśli się nie mylę nawiązał do pewnego ogloszenia z Giełdy gdzie był DL z kołem 17" z przodu Laughing
Polsky masz racje, że zmniejszając ilość zebów z tyłu przy tych samych obrotach bedzie wyższa prędkość rzeczywista (niektorzy robia to by obniżyć spalanie) ale spadnie też moc- na zdawczej działa to odwrotnie

P.S.w DL-u chyba nie ma klasycznego ślimaka z linką tylko czujnik elektroniczny


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Iron
Motocyklista



Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Górnośląskie SD

PostWysłany: Nie 0:33, 17 Sty 2010    Temat postu:

[quote="Biały"][quote="polsky"]
bibop napisał:

P.S.w DL-u chyba nie ma klasycznego ślimaka z linką tylko czujnik elektroniczny


Słuszna uwaga .

W każdym razie póki nie będziemy kombinować ze średnicą przedniego koła tylko z zębatkami od napędu , to nie wpłynie to w żaden sposób na pomiar prędkości .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 9:33, 17 Sty 2010    Temat postu:

hehe... pewnie ze joke z tym kolem Smile i odnosil sie do tego nieszczesnego tysiaca z kolem 17" z przodu.

Iron - to nie ja napisalem o tym czujniku elektronicznym tylko Bialy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pietia
Motonita



Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 12:57, 17 Sty 2010    Temat postu:

Taka uwaga "tysiąc " nie bierze wskazań prędkości z czujnika w przednim kole,więc to koło 17' nie ma nic wspólnego z pomiarem prędkości, zapewne
takie się gościowi po garażu poniewierało bo oryginalne ósemkę przypominało ! Laughing


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pietia dnia Nie 12:58, 17 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Biały
Motonita



Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa

PostWysłany: Nie 13:01, 17 Sty 2010    Temat postu:

Pietia napisał:
Taka uwaga "tysiąc " nie bierze wskazań prędkości z czujnika w przednim kole

A skąd 1000 bierze prędkość tak z ciekawości Question


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pietia
Motonita



Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 13:12, 17 Sty 2010    Temat postu:

Pewnie z czujnika w skrzyni biegów ! albo jakoś takoś.
ps podobno z czujnika przy małej zębatce.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pietia dnia Nie 13:23, 17 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szuja
DeTox nie pomoże



Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 3462
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa

PostWysłany: Nie 18:00, 17 Sty 2010    Temat postu:

czujnik w 1000u jest po lewej stronie przy skrzyni

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ZowA
A2



Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 23:11, 17 Sty 2010    Temat postu:

A ja chcialem sie zapytac kogoś kto przejeździl tysiacem wiele km czy jest sens wydawania kasy na jakies łańcuchy super czy hiper wzmacniane?? Kupując DL, który mial przejechane 18 tys. mając luźny łańcuch na tylnej zebatce wiedzialem, ze trzeba go wymienic, a czytajac forum piszecie, ze to dopiero przy ok 30kkm wymiana. Nie mam ksiazki serwisowej od poprzedniego własciciela i byc moze nie dbal za bardzo o moto ale stan jest dobry tylko ten łańcuch...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pietia
Motonita



Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 0:06, 18 Sty 2010    Temat postu:

No z tymi przebiegami to różnie bywa,wszystko zależy od tego jak ktoś dba i użytkuje moto! Koledzy (niektórzy) piszą ze szkoda kasy na jakieś super,hiper wzmocnione,jednakże moje zdanie jest takie że charakterystyka silnika "litra" jest zupełnie inna niż w 650 i osobiście skłaniałbym się do przynajmniej wzmocnionego. Zakładając że masz jakiś tam system automatycznego smarowania łańcucha, to po wymianie zestawu będziesz miał dłłłłłuuuuugo św.spokój .
ps. jest to oczywiście moja prywatna opinia, to tak w skrócie tyle.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pietia dnia Pon 0:10, 18 Sty 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Biały
Motonita



Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa

PostWysłany: Pon 8:32, 18 Sty 2010    Temat postu:

Załóż wzmocniony lub super wzmocniony- sporo osób narzekało na nierównomierne wyciąganie się tego "normalnego" łańcucha nawet w 650 co powoduje niepokojacy hałas- to efekt sporego momentu, który przenosi V-ka

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ZowA
A2



Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon 18:39, 18 Sty 2010    Temat postu:

No własnie hałas.... Troszke mnie uspokoiłes Biały bo jak przed zakończeniem sezonu jeździłem to miałem wrazenie, ze cos sie zaraz rozpadnie od spodu. Tak myslałem, ze moze to byc wina łańcucha ale na 100% pewny nie bylem. Teraz juz chyba wiem, ze musze go wymienic. Myśle, ze zainwestuje w pożadny łańcuch przy mojej jeździe to Mi starczy na wiecej niz duuuuużooooo Smile Aczkolwiek nowy sezon - nowe wyzwania.....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 20:23, 09 Lut 2010    Temat postu:

Hej.
To jak to jest z ta iloscia zebow w zembatkach w DL 1000?
Jakos nie moge sie doczytac Smile
Bede zmienial naped i moze bym cos zmienil w ilosci zebow.
Pozdrawiam,Michal
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jakubdl1000
Motonita



Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 20:56, 09 Lut 2010    Temat postu:

jak jest temat o łancuchu to mam pytanie do włascicieli 1000-ców.
za pare tkm czeka mnie zmiana napedu. Czy ktos z was zakłądał inne niz oryginalne przełozenie (wiecej zebów z przodu lub mniej z tyłu) jaki był rezultat, czy na 6stce jeździ sie ok, czy nie trzeba czesciej wbijac 5ki? bo tego sie obawiam, natomiast chciałbym zredukowac obroty przy predkosciach okolo 140-160. licze tez przy okazji na to ze spalanie moze spasc o kilka setek na każde 100km.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vpawel
Motonita



Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 658
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Pruszków

PostWysłany: Śro 20:23, 10 Lut 2010    Temat postu:

Przednia zebatka 17 zębów
Tylnia 42 zęby.
Łańcuch typ 525 i 112 ogniw.
Ja osobiście nie kombinowałem z wielkościa zembatek.Nie było potrzeby.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 12:13, 11 Lut 2010    Temat postu:

jakub, sprawdz sobie to [link widoczny dla zalogowanych]
podstawiasz rozna zebatki i Ci wszystko ladnie wypisuje (oczywiscie w teorii Smile)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cezar_LBN
Motocyklista



Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 389
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 22:02, 21 Mar 2010    Temat postu:

Panowie odświeżam temat, o łańcuchu...
do tej pory smarowałem Maraudera 250, jak wiecie mniejszy ale też Suzi.

Najpierw WD 40 czyszczenie, wytarcie po jakimś czasie - potem olej silnikowy smarowanie, chociaż piszą, że czyszczenie naftą w instrukcji.

Do DL` mam tylko instrukcję po frenczu, stąd moje pytanie, a raczej dwa.

Czy smarujecie podobnie łańcuchy i co ile? w Marauderze co 1000 km, itd. a jak w DLu?.

Drugie pytanie:
- wiem, że dyskusja się już toczyła ale nie mogę znaleźć :/ szukałem po 6 stronach w tym dziale...
Co ile wymieniamy napęd? mam 25k km i nie wydaje się zużyty.
Czekam na instrukcje od KOKO Wink ale przy okazji pytam.
Dzięki za info z góry


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Cezar_LBN dnia Nie 22:17, 21 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Nie 22:17, 21 Mar 2010    Temat postu:

Cezar, smaruje się jak jest suchy, tzn jak błyszczą się rolki a wymienia jak jest zurzyty, nadmiernie wyciągnięty lub zębatki przypominają piłę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cezar_LBN
Motocyklista



Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 389
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 22:21, 21 Mar 2010    Temat postu:

jestem przewrażliwiony ostatnio mocno Wink stąd chęć poparcia swoich przemyśleń przez innych... ale już się utwierdziłem, dzięki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
V-Told
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 22:28, 21 Mar 2010    Temat postu:

Nie wiem jaki tam jest łańcuch, ale słyszałem, że traktowanie łańcuchów WD40 to grzech i przestępstwo Very Happy. Tak mnie uczono. Ja smaruję łańcuch co 400-500km. Nie ma kilometrowego miernika, którego należałoby się trzymać w przypadku jego wymiany - masz w instrukcji zdjęcie zużytych zębatek, jak twoje się takie zrobią, to znaczy, że czas wymienić. A łańcuch oczywiście wtedy, kiedy przekracza możliwość regulacji. Wychodzi na to, że na ogół wymienia się te elementy w kompletach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Otzi
Moderator



Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 22:31, 21 Mar 2010    Temat postu:

Zamiast smarowania WD 40, który jest suchym penetrantem polecałbym mycie naftą. Wcześniej czyściłem i smarowałem sprayami motocyklowymi ale odkąd mam olejarkę nie zaglądam do łańcucha.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cezar_LBN
Motocyklista



Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 389
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 22:32, 21 Mar 2010    Temat postu:

to co radzisz do czyszczenia zamiast WD40? naftę tak jak piszą w manualu Maraudera?
Czy coś innego?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Otzi
Moderator



Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 22:36, 21 Mar 2010    Temat postu:

Czyść naftą i małym malarskim pędzelkiem. Swój od czasu do czasu myję naftą i jest dobrze.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Otzi dnia Nie 22:38, 21 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
V-Told
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 22:46, 21 Mar 2010    Temat postu:

"Chcesz to sprawdzac na wlasnej kieszeni - droga wolna. Jednak:
gdzies cos kiedys bylo ze WD40 niszczy gumowe uszczelnienia lancucha
(O-ring, X-ring XW-ring) i do czyszczenia lancuchow z uszczelniaczami lepiej
uzywac np nafty."

"WD40 odstaw na półkę
przejedź się np. do matketu budowlanego kup nafte swietlną (taką do lamp
nawtowych) Smile są w butelkach jak rozpuszczalniki, denaturat itp. jest tanie
i nie znam nic lepszego do czyszczenia łańcucha."

"wiem, postapilem kiedys bardzo zle. umylem lancuch WD40. wiem,
to gowno rozpuszcza o-ringi. stalo sie. oczywiscie jak juz lancuch
lsnil (i zebatka) to nasmarowalem go sprayem do tego przeznaczonym.
ale co jakis czas czulem jeszcze smrod WD40 grzejacego sie pewnie
gdzies przy zebatce z przodu). zdalem sobie wlasnie sprawe ze WD40 w
trakcie mycia lancucha na motocyklu (nie rozkutego) mogl sie dostac
gdzies w szczeliny przy przedniej zebatce i wyplukac smary potrzebne
do normalnego funkcjonowania Wink. co teraz?"
-ale wtopa Very Happy

W instrukcji jest wszystko napisane. WD40 bym odstawił na półę (zakazują też używać benzyny..). O tym rozpuszczaniu O-ringów już bardzo dawno temu mówiono. Nie potrafię tego potwierdzić, ale taka chodzi opinia i już. Nafta i smary do łańcuchów z O-ringami - tak mówi instrukcja.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Otzi
Moderator



Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 22:52, 21 Mar 2010    Temat postu:

Zresztą, nafta jest tłusta i... tania.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cezar_LBN
Motocyklista



Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 389
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 22:55, 21 Mar 2010    Temat postu:

no to stawiam na naftę, nie chce nic spieprzyć, po opisie wnioskuje, że instrukcji waaaarto się trzymać

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jaca
Motonita



Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 801
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bytom

PostWysłany: Nie 23:05, 21 Mar 2010    Temat postu:

Ku przestrodze ....
Tylko proszę niech nikomu nie wpadnie do głowy pomysł czyszczenia łańcucha przy zapuszczonym silniku i wbitym biegu. Niedawno dowiedziałem się, że kolega z pracy wpadł na taki pomysł, nie wiem - z lenistwa chyba bo nie chciało mu się kręcić kółkiem. Potem szukał kawałków palców wewnątrz rękawic Shocked Rolling Eyes Confused


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jaca dnia Nie 23:06, 21 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
polsky
Motonita



Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 646
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn/Wrocław

PostWysłany: Pon 14:56, 22 Mar 2010    Temat postu:

Nafta lub specjalnie przeznaczone do tego spraye. Amen.

Dodam tylko dla posiadaczy 650, ze przy 7tys/obr mam 100mph. Tylnia zebatka mniejsza o dwa zeby. Spalanie spadlo dosc znacznie na trasie. Srednio na autostradzie 4,5L przy predkosciach 70-85mph.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gumbas
A2



Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Czernica

PostWysłany: Pią 20:45, 09 Kwi 2010    Temat postu: dl tasalp 650 łańcuch

Ja mam fabryczny przejechane 15 tys. naciągany 2 razy smarowany castrolem o -ring w trasach i olejem silnikowym gąbeczka na miejscu dwa dni temu umyłem rozpałką do grilla szczoteczką do zębów potem motosolem i karcherem i zainstalowałem motooiler zalałem maluchowskim selektolem 15/40 .W poprzednim moto trampku 650 na napędzie zrobiłem 35 tys. stosując metodę na miejscu selektol i gąbka do naczyń trasa castrol O-ring końcówka brutalna z Winnicy na Ukrainie do Wrocka częściej naciągałem łańcuch niż tankowałem a na a4 to chyba asfaltu dotykał a regulacji niet. Dojechałem ale łańcuch prawie przetarł wałek dźwigni zmiany biegów a zębatka zdawcza była ostrzejsza niz gwiazdki ninja w filmach z Chuckiem Norisem. Reasumując SELEKTOL uber alles. I w trasę nowy napęd bo koniec jest zaskakująco szybki. Spreje do łańcucha niby wygodne trzymają trochę dłużej niż olej ale drogie i umyć łańcuch po tej gumie do żucia do dwie rozpałki mało Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
j23j23j23
Maniak motocyklowy



Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 1417
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wawa

PostWysłany: Pią 22:39, 09 Kwi 2010    Temat postu:

A używał ktoś tego -> [link widoczny dla zalogowanych] ?? Tutaj recenzja [link widoczny dla zalogowanych] Podobno lepiej i szybciej niż szczoteczką do zębów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Pią 22:47, 09 Kwi 2010    Temat postu:

Ja mam, używam od czasu do czasu, ale nie polecam zamontować, zapinąć bieg i płukać w ten sposób łańcuch. Całe moto obryzgane naftą i wszystko w około też. Jak się pokręca powolutku kołem nie ma problemu. Łańcuch po myciu - jak nowy!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gogo
A2



Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 13:12, 11 Kwi 2010    Temat postu:

Panowie, a mycie ropą jest też grzechem ???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Nie 16:22, 11 Kwi 2010    Temat postu:

Gogo, wiekszość substancji ropopochodnych w tym i olej napędowy, są agresywne dla gumy(powodują że bardzo szybko parcieje i robi się krucha).
Dlatego jeżeli nie chcesz żeby Ci o/x/w ringi powypadały z łańcucha, nie myj go ropą...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dudiss
A1



Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bytów-Złotów

PostWysłany: Czw 20:56, 15 Kwi 2010    Temat postu:

W dniu dzisiejszym otrzymałem zakupiony zestaw napędowy do DL1000.
Zębatka 17-przód , 41-tył natomiast łańcuch 114 ogniw. Oryginalna konfiguracja napędu to: zębatka. przód - 17/ tył - 41/ łańcuch ogniw - 112.
Proszę o sugestię w tej kwestii. Montować łańcuch z 114 ogniwami?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dudiss dnia Czw 22:12, 15 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vpawel
Motonita



Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 658
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Pruszków

PostWysłany: Pią 5:09, 16 Kwi 2010    Temat postu:

Może zabraknąć Ci regulacji naciągu lub szybko ci sie skończy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 2 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin