VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> Jeszcze o łańcuchu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Pią 7:26, 16 Kwi 2010
dudiss
A1

 
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bytów-Złotów





Też tak sądzę dwa ogniwa więcej to ponad dwa centymetry. Mam nadzieję, że bez problemu można skrócić i skuć oryginalną zakuwką?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:32, 19 Maj 2010
gogo
A2

 
Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





roadrunner napisał:
Gogo, wiekszość substancji ropopochodnych w tym i olej napędowy, są agresywne dla gumy(powodują że bardzo szybko parcieje i robi się krucha).
Dlatego jeżeli nie chcesz żeby Ci o/x/w ringi powypadały z łańcucha, nie myj go ropą...


O q-wa!!! W takim razie muszę iść po rozgrzeszenie Smile
Dzięki za info.
AVE


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 0:01, 20 Maj 2010
Brzo
Administrator

 
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





dudiss napisał:
Też tak sądzę dwa ogniwa więcej to ponad dwa centymetry. Mam nadzieję, że bez problemu można skrócić i skuć oryginalną zakuwką?


Trochę późno przeczytałem.
Skracasz i po problemie do oryginalnej ilości ogniw. Zakuwka powinna być w zestawie. Tylko zrób to na nowym zestawie napędowym jak zakładasz a nie później.

p. Brzo


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 16:54, 28 Maj 2010
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Jaki powinien być luz łańcucha na centralce bez obciążenia? Jak podciągnę to strzela, jak poluzuję to lata jak opętany.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 17:57, 28 Maj 2010
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Ne na centralce tylko na kosie. Stawiasz motór na kosie i ma być 3-4cm luzu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:45, 28 Maj 2010
dudiss
A1

 
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bytów-Złotów





W serwisówce jest określony naciąg od 2-3 cm, motocykl ustawiony na bocznej nóżce.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:58, 28 Maj 2010
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Pomyliłem sie o 1 cm Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:24, 28 Maj 2010
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Dzieki, jutro sprawdze.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:06, 07 Wrz 2010
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





1) Rozumiem, że luz łańcucha sprawdzamy między skrajnymi pozycjami - między max góra i max dół?
Niedawno zostałem wyśmiany, kiedy powiedziałem mechanikowi, że w instrukcji do DL'a jest napisane o 2-3cm luzu. Doszedł do tego, że ktoś źle napisał instrukcję... Jakie macie w tym doświadczenie? Ktoś faktycznie ustawia na te 2 cm?

2) Przeczytałem cały ten wątek a także kilka innych tematów na innych forach. Poczytajcie tutaj o przebiegach łańcuchów - 35 tyś. mil, 27 tyś. mil, 31 tyś. mil http://www.stromtrooper.com/v-strom-service-maintenance-questions-discussions/56507-solve-chain-mystery-3.html

I jak oni to robią? Jest szansa, że jeżdżą w 100% po autostradach, ale nie sądzę... Mój Strom ma 20kkm czyli ok. 12500 mil i łańcuch naciągałem po raz pierwszy jakieś 4kkm temu, teraz chyba muszę znowu, ale nie wierzę, że mógłbym dojść do 56kkm na łańcuchu (35tyś. mil) czy nawet do 40kkm. Ktoś znajduje na to jakieś wyjaśnienie?
---------------------------------------------------------------------------------
"On the other hand, too loose may (just) shorten the chain life (instead of 20K-30K Miles you will have to replace it by 10K-20K Miles)
But remember, a modern chain (like the one we have in our V-strom) needs much less maintenance of tightening. (Rarely do you need to tighten the chain)

I own my bike for the last 4.5 years, almost 70K Miles on it. I have replaced the chain twice so far (Roughly 25K-30K Miles for a set of chain and sprockets)."
http://www.vstrom.info/Smf/index.php/topic,3006.0.html

...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez V-Told dnia Wto 21:24, 07 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:59, 07 Wrz 2010
Mlody
Motonita

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 973
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Ja zrobiłem na swoim seryjnym napędzie 33tys. Myślę że pociągnął by spokojnie do 40tys gdyby nie przygoda z zębatką w Grecji. Do przebiegu ok. 10tys nie wiem jak był czyszczony i smarowany, potem przez kolejne 15 tyś. km. smarowany sprayem i czasem czyszczony. A potem do końca żywota olejarka i nie myty ani razu. Teraz założyłem DID'a 525VM - po założeniu naciągany pierwszy raz po 500km a od tamtej pory, tj. ok 3 tys. km nie naciągany, jeżdżony ostro po Alpach, mieście i offroadzie. Myślę, że przebiegi które podał V-Told są dość realne do osiągnięcia, zwłaszcza jeżeli ktoś robi większość po autostradzie i na dodatek ma olejarkę.

P.s. V-Told widzę, że zmieniłeś avatar - ten jest dużo ładniejszy Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:09, 07 Wrz 2010
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





Wielkie dzięki za odpowiedź Młody. A więc jest nadzieja. Dodam jeszcze, że gdzieś wyczytałem informację jakoby na zestaw jeden łańcuch + tylna zębatka potrzebne były dwie przednie zębatki (mówiąc o przebiegach jak powyższe).

Cieszę się, że avatar się podoba. Mnie również jest od razu przyjemniej, gdy na niego spojrzę Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:26, 07 Wrz 2010
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





I ja zmieniłem jedną przednią zębatkę. Jakoś mi wytrzymała ze 17 tysi chyba.
a o luzie na łańcuchu to bardziej się skłaniam na 3-4cm luzu. i tak go zostawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 8:47, 08 Wrz 2010
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3584
Przeczytał: 87 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Pisałem już gdzie indziej. Ja zmieniłem cały napęd po 36000 tys i wg mojej oceny tylko zębatka zdawcza kwalifikowała się tak naprawdę do wymiany, tylna zębatka i łańcuch spokojnie by dociągnęły do 40, może 45 tys km. Łańcuch smarowałem sprayem Castrol O-R, czyszczony "chain cleanerem" praktycznie tylko przy okazji przeglądów co 6000 km. Jeżdżone i po asfalcie i po szutrach, po autostradach z oczywistych względów niewiele - tyle co powrót znad Adriatyku i okazjonalnie na tych nielicznych w Polsce...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:22, 08 Wrz 2010
nieprosty
Motonita

 
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





V-Told napisał:
Wielkie dzięki za odpowiedź Młody. A więc jest nadzieja. Dodam jeszcze, że gdzieś wyczytałem informację jakoby na zestaw jeden łańcuch + tylna zębatka potrzebne były dwie przednie zębatki (mówiąc o przebiegach jak powyższe).


Zgadza się. Zębatka zdawcza jest najmniejsza więc się najszybciej zużywa więc automatycznie jeżeli nie wymienimy jej na czas to automatycznie zacznie nam zużywać łąńcuch.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 16:35, 08 Wrz 2010
Bartosz
A1

 
Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





nieprosty napisał:

Zgadza się. Zębatka zdawcza jest najmniejsza więc się najszybciej zużywa więc automatycznie jeżeli nie wymienimy jej na czas to automatycznie zacznie nam zużywać łąńcuch.


A nie trzymacie się zasady, że jak się już wymienia to cały zestaw? Wg mnie przez czas nakręcenia 30000 km wszystko się zużywa równomiernie, więc czy włożenie jednej nowej zębatki nie zaburza "harmonii" układu napędowego? Smile

Co do przebiegu rzędu 40000 km i więcej na jednym napędzie to wg mnie normalna sytuacja w krajach gdzie śmiga się po autostradach(o czym wspomnieliście) i nie powinno to dziwić jeżeli się jedzie równomiernie 200 km bez zmiany biegu Very Happy

Mnie nawet szokują wasz przebiegi o których piszecie rzędu 35000 km Very Happy
I już taka wartość wynika z przewagi jazdy turystycznej. Kupiłem Sv z przebiegiem 12000 z oryginalnym napędem.... w tej chwili mam 18000 tys. na liczniku i myślę, że szykuję się wymiana gdzieś przy 22 tys.
Zębatki są ok, ale łańcuch się nierówno rozciągnął Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:54, 08 Wrz 2010
nieprosty
Motonita

 
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Bartosz napisał:
nieprosty napisał:

Zgadza się. Zębatka zdawcza jest najmniejsza więc się najszybciej zużywa więc automatycznie jeżeli nie wymienimy jej na czas to automatycznie zacznie nam zużywać łąńcuch.


A nie trzymacie się zasady, że jak się już wymienia to cały zestaw? Wg mnie przez czas nakręcenia 30000 km wszystko się zużywa równomiernie, więc czy włożenie jednej nowej zębatki nie zaburza "harmonii" układu napędowego? Smile

Ja się trzymam, stwierdziłem tylko fakt dotyczący zużywania Wink
Wiadomo że najlepiej jest zmienić cały napęd bo wszystko wtedy do wszystkiego pasuje. Ale jeżeli ktoś chce trochę pooszczędzać to wymiana zębatki zdawczej w odpowiednim momencie jest całkiem ciekawym rozwiązaniem.

Zużywało by sie wszystko równomiernie gdyby przednia i tylna zębatka były tych samych rozmiarów. W dużym uproszczeniu obie zębatki muszą przenieść tę samą siłę. Tyle że to samo obciążenie w tej większej jest rozłożone na większą ilość zębów stąd mniejsze zużycie.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:29, 08 Wrz 2010
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





Skorygowałem więc luz łańcucha. Trochę to zaniedbałem i luz wynosił już około 60mm. Doszedłem do poziomu 35-40mm i myślę, że tak będzie w sam raz. Zniknął mi prawie cały jeden "kwadracik" z miarki (jeden - w sensie kolejny, niestety nie pamiętam ile ich tam jest). Zostały jeszcze cztery, więc jestem dobrej myśli. Dzięki za odpowiedzi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 2:31, 09 Wrz 2010
pc
A2

 
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Jezeli zywot napedu zalezy od predkosci to moze to byc powod dlaczego tyle wytrzymuja. w us max predkasc na autostradzie to 70 mph czyli jakies 110 km/h, i raczej wszyscy tego przestrzegaja, poza tym V-TOLD na mapce w linku ktory podalec jest pokazane zechodnie wybrzeze, a tu raczej nie pada za czesto.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:08, 09 Wrz 2010
magrafb
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 387
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





Duzy przebieg na napedzie tylko na scotlerze. Na forum varadero chlopaki troche o tym pisza. Znane sa przypadki ze przez 40tys ani razu nie naciagaja lancucha, a objawem smierci sa wypadajace rolki. Z tego co czytalem to dobrze ustawiony skotler wydluza zycie o jakies 30-40%


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 12:03, 09 Wrz 2010
nieprosty
Motonita

 
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





magrafb napisał:
Duzy przebieg na napedzie tylko na scotlerze. Na forum varadero chlopaki troche o tym pisza. Znane sa przypadki ze przez 40tys ani razu nie naciagaja lancucha, a objawem smierci sa wypadajace rolki. Z tego co czytalem to dobrze ustawiony skotler wydluza zycie o jakies 30-40%


Głównym objawem śmierci dla mnie jest nierówne wyciągnięcie lub zbyt duże wyciągnięcie. Mam na mysli że łańcuch daje się za bardzo odciągnąć od tylnej zębatki, tego już się nie da nadrobić naciągając go. To co opisałeś kojarzy mi się z niedopilnowanym stanem łańcucha i jazdą na bombie zegarowej.

Jeżeli chodzi o scottoillera to uważam że poza wygodą nie wnosi on zbyt dużo (dla większości). Napewno wydłuża on życie napędu, kwestia tylko kto tego potrzebuje i mu się to opłaca. orginalny scottolier to cena podobna do wymiany napędu.
Ja osobiście lubie smarować łańcuch z tego względu że przez wrodzone lenistwo gdybym miał scottoilera to bym stan łańcucha sprawdzał raz na dwa lata Wink

Sam zrobiłem na razie 14000 i napęd jest w nienajgorszym stanie. Myślę że do 25000 dociągnę albo więcej. Jeżeli ktoś planuje zrobić swoim motocyklem 70000 km to pewnie mu się opłaca. Ja podejżewam że więcej jak 50000 nim nie zrobie bo będę zmieniał na coś innego Wink Więc zamiast kupować scotta wymienie napędWink

To troche tak jak ze świecami irydowymi. Wszyscy zakładają droższe świece a tylko 10% z nich robi taki przebieg że im się to opłaca Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:11, 14 Gru 2010
Tipor
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 1243
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łomianki





No i odświeżamy temacik Cool

Mam do wymiany łańcuch i teraz takie pytanie... " Czy może któryś z szanownych używał łańcucha napędowego firmy ESJOT? " Warto to kupować czy już lepiej inwestować w DID'a np.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 13:07, 20 Lut 2011
buli
A2

 
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Myszków





w/g mnie Esjot produkuje tylko zębatki, ale mogę się mylić
są one takiej sobie jakości, lepiej kupić JT lub Sunstar

a jeśli chodzi o dobór typu łańcucha i jego długość przy zmianie przełożenia
to pomocny może być katalog Larsson
po wejściu w konfigurator zestawów napędowych mamy fabryczne przełożenie i listę dostępnych zębatek z inną ilością zębów
wybieramy inne przełożenie i w następnej zakładce system proponuje łańcuch o długości odpowiedniej dla nowego przełożenia
pokazuje też listę dostępnych rodzajów łańcuchów, oraz ich maksymalne obciążenie
na bieżąco podlicz koszt takiego zestawu
link: http://www.larsson.pl/index.php?c=odk&nt=7227&cdes=Konfigurator%20zestaw%F3w%20nap%EAdowych&bid=110083

jedynym mankamentem jest to,że lista łańcuchów jest krótsza niż to co jest dostępne w Larssonie
nie pokazuje łańcuchów dostępnych na specjalne zamówienie np. dla DL650 '04 :
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=MjE1MTg4Nw==
DID 525 ZVMX/116 -ZVMX to najnowszy łańcuch w ich ofercie i w rozmiarze 525 jest mocniejszy o prawie 20% od ZVM2 (w/g larsson.pl)
a to chyba najmocniejszy na dzisiaj łańcuch na rynku

edit:
i jeszcze temat koloru łańcucha, w/g mnie złoty jest dla estetów i p... , jest tak samo mocny jak czarny w danej wersji


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez buli dnia Nie 17:36, 20 Lut 2011, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 16:15, 20 Lut 2011
Coliniak
Motonita

 
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere





wedlug mnie to warto zainwestowac w DIDa i to najmocniejszego, dodatkowo proponuje szukac z zebatkami Sunstara,,,, oryginalna japonska produkcja...

moto z duzym momentem, sporo mocy i do tego duze tetnienia silnika wiec jak na moje to sugerowalbym DID 525ZVM2 na Sunstarze... pewnie mnie to czeka w ten sezon ale coz.... sie chec jezdzic trzeba bedzie wybecelowac te 600 stowek


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 0:16, 21 Lut 2011
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





odezwij sie do Brzo, zawsze pare procent zostanie na procenty Smile
Mam VM2 i już raz po 17kkm wymieniłem przednią zębatkę. Taki urok twardego łańcucha;)
ale polecam po 19kkm i z założoną oliwiarką ma jeszcze połowę zakresu regulacji łańcucha


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 1:17, 21 Lut 2011
Mlody
Motonita

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 973
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Ja jako posiadacz VM mogę napisać, że po 5tys nie naciągałem jeszcze łańcucha (nie licząc naciągania po ~200 km od założenia, kiedy to łańcuch musi się "ułożyć"), zastosuj się więc do rady konra.dzik'a i załóż VM2 - 40tys na łańcuchu gwarantowane. Tylko zakładaj do takiego łańcucha kiepskich zębatek, posypią się szybko i zabiją łańcuch. Tylko JT lub Sunstar.

BTW - wie ktoś jaki jest seryjny napęd w DL650 K6? Ja zrobiłem na nim 35tys i gdyby nie wyłamanie zębów przedniej zębatki to myślę, że do 40 000km by dotrwał.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 1:49, 21 Lut 2011
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Generalnie jestem przeciwnikiem wymiany samej zębatki zdawczej i wszyscy mechanicy też. W moim DL-u powodem wymiany napędu było to, że definitywnie skończyły się zęby w zębatce zdawczej. Sam łańcuch i zebatka tylna były w dobrej kondycji, mimo to wymieniłem cały zestaw.
Teraz trochę teorii:
Jak wiadomo elementy współpracujące, zużywając się, dopasowują się do siebie. Z tego właśnie powodu, istnieje uzasadnione ryzyko, że zęby nowej zębatki nie będą dobrze "pasowały" do trochę już zużytego i wyciągniętego łańcucha.
Zębatka zdawcza, jak wiadomo, obraca się z b. dużą prędkością. Jeżeli w tej sytuacji, zdaży się bardzo niefartowne "nietreafienie" zębów w ogniwa łańcucha, to łańcuch zdemoluje nam silnik! Widziałem taki zniszczony silnik i wierzcie mi, to nie jest ładny widok, a naprawa nie jest tania.
Reasumując: Nowy zestaw napędowy - 600zł, spokojna głowa - bezcenne!
Poza tym nowa zębatka na starym łańcuchu zużyje się dużo szybciej i zniszczy kompletnie łańcuch. Wymiana będzie i tak nieunikniona!
Jeżeli chodzi o olejarkę to bez względu na to czy jest to Scott, McCoi, czy samoróba za 100zł, wydłuża ona życie łańcucha o 20 do nawet 40%.
O ile w przypadku smaru, jak jest sucho i czysto na asfalcie , mamy spokój na tys czy nawet 2 tys km. o tyle w czasie deszczu trzeba by smarować łańcuch co 100 km czy nawet częściej. Właśnie wtedy i w piachu łańcuch najbardziej dostaje po dupie!
Jeżeli chodzi o dobór łańcucha... Zwłaszcza w przypadku mocnej V-ki czy singla, tylko DiD czy RK zda egzamin, łańcuch "no name" starczy nam na kilka tankowań, naprawdę szkoda kasy!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Pon 2:03, 21 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 2:01, 21 Lut 2011
Mlody
Motonita

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 973
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





roadrunner napisał:
Generalnie jestem przeciwnikiem wymiany samej zębatki zdawczej i wszyscy mechanicy też. W moim DL-u powodem wymiany napędu było to, że definitywnie skończyły się zęby w zębatce zdawczej. Sam łańcuch i zebatka tylna były w dobrej kondycji, mimo to wymieniłem cały zestaw.
Teraz trochę teorii:
Jak wiadomo elementy współpracujące, zużywając się, dopasowują się do siebie. Z tego właśnie powodu, istnieje uzasadnione ryzyko, że zęby nowej zębatki nie będą dobrze "pasowały" do trochę już zużytego i wyciągniętego łańcucha.


Dla tych, którzy nie uwierzą roadrunnerowi mówię otwarcie, że ma rację. Sam zmieniłem samą zębatkę będąc w Atenach (napęd kosztował by mnie tam kosmiczne pieniądze, zębatka 170 zł) Po przyjeździe do Polski czyli po około 2 000 km, cały napęd był na wykończeniu, łańcuch cholernie nie równo był wyciągnięty. Raz był naciągnięty jak struna w gitarze, a po obrocie koła o 1/2 wisiał 5cm. Wymiana zębatki to tylko bardzo chwilowe załatwienie sprawy. To tak w wątku "20 sposobów jak spier*** motocykl" przez wycinanie jednego ogniwa, gdy skończy się naciąg. Napęd to jedność i wymieniamy go zawsze w całości. Dla niedowiarków, napiszę, że po tych 2 000 km przednia zębatka zaczęła już bardzo zniszczona - mimo, że była to JT.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 10:57, 21 Lut 2011
Coliniak
Motonita

 
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere





konra.dzik napisał:

Mam VM2 i już raz po 17kkm wymieniłem przednią zębatkę.


jakie firmy zebatka byla?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 23:28, 21 Lut 2011
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Sunstar Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 17:04, 04 Lip 2011
panbodzio
A1

 
Dołączył: 24 Paź 2010
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: dokąd





zamowilem lancuch did-a do dl650k7
przyszedl z 116 zamiast 118 ogniwami.
jak sadzicie da rade zalozyc czy odsylac? w rocznikach od 2007 jest dluzszy wahacz z tego co wiem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 17:14, 04 Lip 2011
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





No to o co Ci chodzi w końcu? Dobrze zamówiłeś, w K7 powinno być 118 rolek.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:36, 04 Lip 2011
panbodzio
A1

 
Dołączył: 24 Paź 2010
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: dokąd





Otzi lancuch ma 116 zamiast 118 ogniw
z polaka nie bylem orlem ale mysle ze dobrze sformulowalem wypowiedz Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez panbodzio dnia Pon 19:36, 04 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:53, 04 Lip 2011
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Mój błąd, nie doczytałem. Wybacz.
Na Twoim miejscu wymieniłbym na właściwy. Wahacz jak sam zauważyłeś w K7 jest dłuższy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Otzi dnia Pon 20:54, 04 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:31, 10 Paź 2011
ognistypodmuch
A1

 
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Naciągnąłem łańcuch ugiecie ok. 20-30 mm, po przejechaniu ok. 1 000 km, łancuch znów nadaje sie do naciągnięcia (ugięcie ok. 79 mm). Przebieg moto 30 000. Czy jeśli łańcuch jest juz mocno zuzyty to wyciąga się szybciej ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 23:01, 10 Paź 2011
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Zdecydowanie! Zaryzykuję nawet stwierdzenie, że twój napęd właśnie się skończył i domaga się natychmiastowej wymiany... Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 23:23, 10 Paź 2011
ognistypodmuch
A1

 
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





tak właśnie myślalem...Smile no cóż poczekam trochę niech się u mechaników przerzedzi a ceny spadną


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 1:47, 11 Paź 2011
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Kup sobię kompletny napęd i wymień sam, zaoszczędzisz "parę" zł i będziesz miał satysfakcję. To nic trudnego!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 8:24, 11 Paź 2011
leszek k
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 308
Przeczytał: 36 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Też przymierzam się do wymiany napędu i stąd moje pytania:
1. łańcuch zakuwany czy na spinkę?
2. jakiej firmy polecacie ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:11, 11 Paź 2011
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Ad.1 Tylko zakuwamy, wybij sobie z głowy spinkę, to nie rower.
Ad.2 Łańcuch DID lub RK, zębatki JT lub Sunstar, ze skłonnością ku DID+Sunstar.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:12, 11 Paź 2011
leszek k
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 308
Przeczytał: 36 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





dzięki za odpowiedź


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:23, 11 Paź 2011
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=MjE1Mzk0NQ==

Czy ktoś wie co to za twór? Jest większy niż zwykły, ale też 525 - czy to do DL'a będzie pasować?

"DID łańcuch S&S 525 ZVMX/112 X2-ring hiper wzmocniony" Srebrny, a droższy od złotego...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez V-Told dnia Wto 19:24, 11 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:37, 11 Paź 2011
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





ZVMX czyli najmocniejszy w ofercie, nie ma znaczenia czy złoty czy srebrny. Kolor w DiD to nie wyznacznik "mocności" tylko "aspekt estetyczny".
BTW, nie ma sensu kupować do DL-a aż tak mocnego łańcucha. Nie wydłuży to jakoś nadzwyczajnie okresu eksploatacj a wydasz więcej kasy...
Takie łańcuchy to się np. do 200konnego GTR-a zakłada a nie do DL.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:57, 11 Paź 2011
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





Spójrz Roadrunner na tego: http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=MjE1MTg4MQ==&bid=110398

Niby nazwa taka sama, oznaczenia, wszystko. Cena i wymiary inne. A to jest znalezione po motocyklu, czyli wg. nich powinno pasować. Ale inne wymiary?! Ma grubsze płytki i znacznie szerszą rolkę. Ja się pytam dlaczego?! Smile

Oba srebrne... Nie wiem co oni tu zrobili, może to jakaś pomyłka?

PS. Mam jeszcze jedno pytanie. Z tego co wyczytałem w Internecie, DL 1000 ma 41 zębów z tyłu, przynajmniej mój (przedział 2006- na Stany). Dokładając 1 ząbek nic specjalnie nie namieszam? Wszystko będzie pasowało i - że się tak wyrażę - śmigało bez zarzutu?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez V-Told dnia Wto 20:43, 11 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:50, 11 Paź 2011
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Szczerze mówiąc nie mam pojęcia. Rozmiar łańcucha, czyli 525 i ilość ogniw to wartości które nas interesują i tymi wartościami się posługujemy przy doborze łańcucha. Ten łańcuch faktycznie jest sporo "grubszy" i ma dodatkowe oznaczenie S&S, ale co to znaczy - nie wiem... Może do niektórych sprzętów idą takie "cięższe" łańcuchy...?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Wto 20:57, 11 Paź 2011, w całości zmieniany 5 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:56, 11 Paź 2011
leszek k
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 308
Przeczytał: 36 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





http://motolancuchy.pl/pl/c/DL-V-STROM/138 jak popatrzysz na tej stronie to wszyskie maja w opisie 525


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:04, 11 Paź 2011
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Zgadza się. Różnią się wytrzymałością czyli np. VM, VM2, ZVM, ZVM-X, VX itd...
Poza tym te oznaczenia mówią też jaki jest rodzaj uszczelniaczy O, X, 2X, W - ring
Gdzieś miałem tabelkę z "tłumaczeniem" tych oznaczeń, ale nie mogę jej namierzyć. Jak znajdę to wkleję... Dla naszych "potrzeb" łańcuch VM2 albo ZVM jest w zupełności wystarczający.

Edit:
Nie mam tabelki ale znalazłem katalog DiDa w pdf-ie jak ktoś reflektuje...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Wto 21:32, 11 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:06, 11 Paź 2011
Mlody
Motonita

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 973
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków







Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:17, 11 Paź 2011
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





Już raz chyba o to pytałem, ale widzę, że Młody to ogarnięty jest w tych sprawach - opłaca się inwestować w zębatki SunStara, czy pozostać przy JT? Biorę najmocniejszy łańcuch, to może nie warto oszczędzać na zębatkach? Gdzieniegdzie piszą, że JT to może garnki robić...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:35, 11 Paź 2011
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Jak już pisałem, lepsze są SunStar ale dla naszych potrzeb JT w zupełności wystarczy. Można się ew. pokusić o zdawczą zębatkę Sun-a z racji tego że ta "leci" pierwsza...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:36, 11 Paź 2011
maciejza
A

 
Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn, warmińsko-mazurskie





roadrunner napisał:
Ad.1 Tylko zakuwamy, wybij sobie z głowy spinkę, to nie rower.


e tam .. nie dramatyzuj .. w rowerze z przerzutkami dzialaja sily boczne na lancuch a w motocyklu nie.

Gdyby DL mial ze 100 pare koni to wtedy zakucie byloby wskazane, a przy jego 67?/8? konnym silniku spinka jest wystarczająca.

Inna sprawa ze wole miec dobrze zalozona spinke niz spartaczone zakucie lancucha.


napieram DLem z pasazerką zawalonym po uszy i nic zlego sie ze spinką nie dzieje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jeszcze o łańcuchu
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 3 z 5  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin