Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jeszcze o łańcuchu
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Wto 20:48, 11 Paź 2011    Temat postu:

maciejza napisał:
... napieram DLem z pasazerką zawalonym po uszy i nic zlego sie ze spinką nie dzieje.


Do czasu... I nie chodzi akurat o siły boczne tylko o kulturę pracy "szarpiącej" V-ki. Mi w 60konnej afryce rozpiął się łańcuch i pół moto zdemolował, dobrze po kulasach nim nie dostałem bo by dopiero było wesoło...
Zapinany łańcuch to sobie można w MZ-tce założyć...
BTW DL-1000 ma ponad 100koni.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzychoo
Motocyklista



Dołączył: 03 Sty 2011
Posty: 247
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kwidzyn/Rakowiec - pomorskie

PostWysłany: Wto 21:45, 11 Paź 2011    Temat postu:

taki przykładzik pękniętego łańcucha Laughing
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieprosty
Motonita



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 21:55, 11 Paź 2011    Temat postu:

maciejza napisał:

e tam .. nie dramatyzuj .. w rowerze z przerzutkami dzialaja sily boczne na lancuch a w motocyklu nie.

Gdyby DL mial ze 100 pare koni to wtedy zakucie byloby wskazane, a przy jego 67?/8? konnym silniku spinka jest wystarczająca.

Inna sprawa ze wole miec dobrze zalozona spinke niz spartaczone zakucie lancucha.


napieram DLem z pasazerką zawalonym po uszy i nic zlego sie ze spinką nie dzieje.

Argumentacja rodem dziecka z przedszkola.
To, że łańcuch Ci się nie urwał nie znaczy, że należy tak robić.

Z jakiegoś względu producent naszego motocykla nie pozwala na używania zapinki tylko ogniwa zakuwanego.
Ktoś takie rzeczy testuje i określa wytrzymałość.
Łańcuch Ci się nie urwał, fajnie, możliwe że nigdy Ci się nie urwie ale nie jest to podstawą by twierdzić, że nigdy tak się nie stanie.

Ja wolę mieć dobrze zakuty łańcuch niż źle założoną spinkę. Wink

Jeżeli chodzi o te 67 koni to DID chyba powyżej 50 każe używać ogniwa zakuwanego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2696
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Wto 21:57, 11 Paź 2011    Temat postu:

maciejza napisał:

Gdyby DL mial ze 100 pare koni to wtedy zakucie byloby wskazane, a przy jego 67?/8? konnym silniku spinka jest wystarczająca.


Przypominam, że część DLi ma 98 i więcej kuców (w tym V-Tolda)
A jest i jeden taki co ma 447 kW Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sorier
A2



Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: M-ce 09

PostWysłany: Śro 10:40, 12 Paź 2011    Temat postu:

roadrunner napisał:
... Takie łańcuchy to się np. do 200konnego GTR-a zakłada a nie do DL.


Który GTR ma 200KM i łańcuch?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Śro 10:55, 12 Paź 2011    Temat postu:

sorier napisał:
roadrunner napisał:
... Takie łańcuchy to się np. do 200konnego GTR-a zakłada a nie do DL.


Który GTR ma 200KM i łańcuch?


Sorry, ZZR-a. GTR-y mają wały...
Generalnie chodziło mi o motocykle które mają 150koni i więcej.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Śro 10:56, 12 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Śro 14:06, 12 Paź 2011    Temat postu:

nie trzeba szukac u sasiadow, przeciez TL1000 chodzi na grubszym lancuchu niz DL

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciejza
A



Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn, warmińsko-mazurskie

PostWysłany: Śro 15:51, 12 Paź 2011    Temat postu:

nieprosty napisał:

Argumentacja rodem dziecka z przedszkola.

no to sobie pogadalismy ...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Coliniak
Motonita



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere

PostWysłany: Śro 20:18, 12 Paź 2011    Temat postu:

V-Told napisał:
Już raz chyba o to pytałem, ale widzę, że Młody to ogarnięty jest w tych sprawach - opłaca się inwestować w zębatki SunStara, czy pozostać przy JT? Biorę najmocniejszy łańcuch, to może nie warto oszczędzać na zębatkach? Gdzieniegdzie piszą, że JT to może garnki robić...


nie kombinuj, bierz obie Sunstara i najmocniejszego DID ZVMX2 ...chyba


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
V-Told
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 20:43, 12 Paź 2011    Temat postu:

Coliniak napisał:
V-Told napisał:
Już raz chyba o to pytałem, ale widzę, że Młody to ogarnięty jest w tych sprawach - opłaca się inwestować w zębatki SunStara, czy pozostać przy JT? Biorę najmocniejszy łańcuch, to może nie warto oszczędzać na zębatkach? Gdzieniegdzie piszą, że JT to może garnki robić...


nie kombinuj, bierz obie Sunstara i najmocniejszego DID ZVMX2 ...chyba


Tak właśnie kombinuję - żeby wziąć ZVMX i Sunstary Smile. Zobaczymy co znajdę, bo odpowiedniego "zestawu" nie znalazłem, a nie chcę kupować każdej rzeczy w innym sklepie, bo mnie skasują na przesyłkach... Żeby choć zębatki były razem, to byłoby świetnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Śro 21:02, 12 Paź 2011    Temat postu:

V-Told, pamiętaj że łańcuch oprócz tego że się rozciąga to przede wszystkim zużywa się mechanicznie. W przypadku zastosowania najmocniejszego łańcucha w naszych moto, to drugie nastąpi pierwsze. Czyli paradoksalnie nie zrobisz dużo większego przebiegu zakładając najmocniejszy łańcuch, niż zrobiłbyś na słabszym.
Moim zdaniem kompletnie mija się z celem zakładanie tak mocnego i drogiego łańcucha. Zapłacisz za sam łańcuch tyle co za cały zestaw trochę słabszy ale w zupełności wystarczający. Ja kupiłem taki zestaw:
[link widoczny dla zalogowanych]
tylko z przednią zębatką Suna. Jak widzisz łańcuch nie należy do grupy super-mocnych a i tak spodziewam się zrobić na takim zestawie 20- 25kkm, a cena to połowa ceny samego tylko łańcucha który chcesz kupić. Zastanów się czy warto... Więcej niż 30-35kkm napewno nie zrobisz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SoA
A1



Dołączył: 12 Mar 2011
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 21:03, 12 Paź 2011    Temat postu:

Ja też stanąłem przed faktem wymiany napędu. Ma już ponad 30 000km, a górskie serpentyny Rumuni w tym roku go dobiły. A objawiło się to w głośnym szumem i niepokojącym dźwiękiem oraz szarpaniem podczas zmiany obciążenia. Obawiałem się, że może łożysko się sypie, ale po powrocie i zdemontowaniu osłony zębatki zdawczej ukazały się mym oczom szpony jak u jastrzębia, a szarpanie zawdzięczam nierówno wyciągniętemu łańcuchowi.

Nie ma, co się zastanawiać, czy wymieniać tylko część napędu, bo to jest pytanie w stylu: „Mam jedną bardziej zużytą okładzinę przy klockach hamulcowych, czy mam wymienić jedną, czy komplet ?”


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Śro 23:41, 12 Paź 2011    Temat postu:

Roadrunner - a moim zdaniem akurat warto zainwestować w najmocniejszy zestaw. W przypadku silników V2 często dzieje się tak, że po jakimś przebiegu zębatki są jeszcze w super kondycji, regulacji na wahaczu zostało sporo, a napęd i tak trzeba wymienić. Dlaczego? A bo się łańcuch nierówno wyciągnął - w jednym miejscu struna, w drugim miejscu szmata. Taki już urok naszych silników, że trochę bardziej szarpią tym biednym łańcuchem niż rzędówki Razz
Jeżeli więc inwestujemy już kupę kasy w mocne zębatki (sunstar), to wypadałoby też zadbać o to, by łańcuch nie wyciągnął się nierównomiernie, gdy zębatki będą zużyte dopiero w 20% Wink U siebie staram się zazwyczaj zakładać najmocniejsze łańcuchy DID'a i później mam na długo święty spokój.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Czw 1:00, 13 Paź 2011    Temat postu:

Osobiście zajeździłem 4 kpl. napędów w sprzętach z silnikami V2 i z moich obserwacji wynika że wcześniej niż się wyciągnie łańcuch zużywa się mechanicznie. Zaczyna "rzęzić i chrzęścić" Laughing a rolki robią się luźne -jest zużyty. Zębatka zdawcza robi się piłokształtna - jest zużyta, a tylna na dobrą sprawę "przeleciała" by drugi przebieg. Ale jak się założy na nią nowy łańcuch to okazuje się że "nie pasuje", cze - też jest zużyta, ale w dużo mniejszym stopniu. Łańcuch żeby się rozciągnąć musi być strasznie katowany, no chyba że ktoś nie zwraca uwagi na zużycie mechaniczne i jeździ dopóki się nie rozciągnie. Innymi słowy, owszem, silniki V i single wyciągają łańcych ale zanim zdąży się wyciągnąć, któryś z elementów napędu już kwalifikuje się do wymiany i ja nigdy nie dopuściłem do wyciągnięcia łańcucha bo wcześniej go wymieniłem.
Reasumując, mnie praktyka nauczyła że zębatka zdawcza musi być najmocniejsza jaka może być, łańcuch średni a zebatka tylna...
dowolna. Wtedy cały zestaw zużywa się relatywnie równomiernie i jeden element nie "zarzyna" drugiego.
Nawet ostatnio w Viaderku wymieniłem napend bo zębatka zdawcza była już zniszczona i potwornie hałasowała. Śmiem zaryzykować hipotezę że to zużyta zębatka zdawcza przyśpiesza zużycie (nierównomierne wyciągnięcie) łańcucha.
Oczywiście nie namawiam nikogo żeby kupował tanie gówniane napędy, ale łańcuch który chce kupić V-Told, w przypadku naszych motocykli jest przesadą...

EDIT
Lasooch, ja też jestem zwolennikiem zapłacić raz i mieć spokój na jakiś czas, tylko czy jest sens zapłacić 2x albo nawet 3x więcej żeby przejechać 10kkm więcej? Chyba nie bardzo...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Czw 1:13, 13 Paź 2011, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sorier
A2



Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: M-ce 09

PostWysłany: Czw 9:02, 13 Paź 2011    Temat postu:

roadrunner napisał:
... Śmiem zaryzykować hipotezę że to zużyta zębatka zdawcza przyśpiesza zużycie (nierównomierne wyciągnięcie) łańcucha. ...


Nic nie ryzykujesz, bo to już zostało prawie naukowo udowodnione, że przednia zębatka niszczy łańcuch. Dotyczy to co prawda cięższych (łańcuchożernych) motocykli, ale jednak jest faktem. Jeżeli tylko przednia zębatka odbiega wyglądem od tylnej to powinno się ja jak najszybciej wymienić. Średnio statystycznie, na jedną wymianę napędu potrzeba 2-3 wymiany przedniej zębatki. To znacząco wydłuża życie napędowi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Czw 9:30, 13 Paź 2011    Temat postu:

sorier napisał:
roadrunner napisał:
... Śmiem zaryzykować hipotezę że to zużyta zębatka zdawcza przyśpiesza zużycie (nierównomierne wyciągnięcie) łańcucha. ...


Nic nie ryzykujesz, bo to już zostało prawie naukowo udowodnione, że przednia zębatka niszczy łańcuch. Dotyczy to co prawda cięższych (łańcuchożernych) motocykli, ale jednak jest faktem. Jeżeli tylko przednia zębatka odbiega wyglądem od tylnej to powinno się ja jak najszybciej wymienić. Średnio statystycznie, na jedną wymianę napędu potrzeba 2-3 wymiany przedniej zębatki. To znacząco wydłuża życie napędowi.


Obawiam się tylko że nowa zębatka może "słabo pasować" do "lekko" używanego już łańcucha, co też spowoduje szybsze zużycie obydwu tych elementów...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Czw 9:34, 13 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieprosty
Motonita



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 13:04, 13 Paź 2011    Temat postu:

roadrunner napisał:
V-Told, pamiętaj że łańcuch oprócz tego że się rozciąga to przede wszystkim zużywa się mechanicznie. W przypadku zastosowania najmocniejszego łańcucha w naszych moto, to drugie nastąpi pierwsze. Czyli paradoksalnie nie zrobisz dużo większego przebiegu zakładając najmocniejszy łańcuch, niż zrobiłbyś na słabszym.
Moim zdaniem kompletnie mija się z celem zakładanie tak mocnego i drogiego łańcucha. Zapłacisz za sam łańcuch tyle co za cały zestaw trochę słabszy ale w zupełności wystarczający. Ja kupiłem taki zestaw:
[link widoczny dla zalogowanych]
tylko z przednią zębatką Suna. Jak widzisz łańcuch nie należy do grupy super-mocnych a i tak spodziewam się zrobić na takim zestawie 20- 25kkm, a cena to połowa ceny samego tylko łańcucha który chcesz kupić. Zastanów się czy warto... Więcej niż 30-35kkm napewno nie zrobisz.

Zgadzam się całkowicie z tym co napisał roadrunner.
Z tym wyciąganiem łańcucha to też tak nie do końca jak wszyscy myślą Łańcuch się wyciąga bardzo mało wystarczy sprawdzić limit serwisowy, różnica między nowym a do wymiany jest bardzo mała. To co optycznie wygląda na rozciągnięcie łańcucha to tak naprawdę starte rolki i powycierane zęby na zębatce.

Kiedyś znalazłem bardzo fajną stronę jakiegoś dużego sklepu w stanach, który zajmuje się tylko sprzedażą łańcuchów RK i DID. W dziale porad był tam całkiem fajny artykuł czym się różni najmocniejszy łańcuch danej firmy od takiego zwykłego. Wyraźnie było tam napisane, że nie opłaca się kupować super hiper wzmacnianego DID do motocykli typu 100 KM i poniżej.
Napisali tam, że taki wzmacniany łańcuch owszem wytrzyma trochę dłużej ale będzie to około 20% dłużej przy podwójnej cenie.
Musze poszperać może mi się uda znaleźć tę stronkę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
V-Told
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 19:10, 13 Paź 2011    Temat postu:

No i w sumie zrobiłem jak radził Coliniak Smile

Złoty DID ZVM-X i dwa SunStary już do mnie jadą. Pomyślałem, że nie będę oszczędzał, jak ma mi to wystarczyć na ponad 30.000km.

Mam ciągle oryginalny napęd i dziś stuknęło mu 17.500 mil, czyli 28.163km, co jest moim zdaniem świetnym wynikiem z 3 powodów.
1) 1000 cc i V2
2) jazda w 75% po mieście przez ostatnie 15.000km
3) mój styl jazdy... bywa ostry

Myślę, że normalnie łańcuch by tyle nie wytrzymał, a wyjaśnienie jest skądinąd proste - Motooiler Smile

Co do złotego, to okazuje sie, że to nie tylko taki sobie kolorek, ale też ochrona przed rdzewnieniem (przynajmniej tego, co "złote"). Poza tym złoty pasuje do elementów wydechów, "rur" i kolektora, który długo po polerowaniu nie zostaje srebrny Very Happy. Planuję jeszcze parę złotych gadżetów, więc może fajnie wyglądać Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Czw 19:15, 13 Paź 2011    Temat postu:

V-Told napisał:

Złoty DID ZVM-X i dwa SunStary już do mnie jadą...


Zmieściłeś się w 1000zł? Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4244
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Pią 8:22, 14 Paź 2011    Temat postu:

To ja tak dla porządku tylko wspomnę po raz kolejny, że mój napęd wytrzymał bez problemu 36000 km i poza zębatką zdawczą wytrzymałby kolejne kilka (były jeszcze 3 kreski regulacji luzu łańcucha), a motooilera ani scotoilera ani innej olejarki nie miałem i nie mam. Nowy napęd ma już ponad 20 000 i jeszcze nie musiałem go naciągać. Także być może olejarkę fajnie mieć, ale i bez niej podobne przebiegi się na napędzie robi, jeśli się o niego dba (kontrola optyczna i regularne smarowanie na codzień oraz gruntowne czyszczenie przy okazji przeglądów okresowych).
mam sunstar + DID


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Coliniak
Motonita



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere

PostWysłany: Pią 11:20, 14 Paź 2011    Temat postu:

roadrunner napisał:
V-Told napisał:

Złoty DID ZVM-X i dwa SunStary już do mnie jadą...


Zmieściłeś się w 1000zł? Very Happy


ja w maju za ZVMX czarnego i komplet SUNSTAR'a 17/42 zaplacilem 600 peelenow po rabacie

co ciekawe poprzednio mialem 41 zebow z tylu, nawet o tym nie wiedzac Smile

a zebatka zdawcza byla z dwoch stron pokryta pierscieniem gumowym co wg mnie mialo wplawac na cichosc pracy zestawu, rozwiazanie dobre ale tylko do momentu gdy zebatka jest juz mocno zuzyta

zanim kupilem to tez dosc intensywnie szukalem info co kupic.. jednym z czynnikow ktory ma wplyw na zuzywanie sie zestawu jest charakterystyka pracy V2 z tak duzymi tetnieniami, szczegolnie chodzi tu o duze silniki wiekszej pojemnosci...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Pią 11:37, 14 Paź 2011    Temat postu:

Ta zębatka z gumami to orginalna, ciężko taką znaleść, chyba że w ASO. Faktycznie ma to wpływać na wyciszenie tego przełożenia, ale ja nie widzę żadnej różnicy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
V-Told
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 16:57, 14 Paź 2011    Temat postu:

Coliniak napisał:
roadrunner napisał:
V-Told napisał:

Złoty DID ZVM-X i dwa SunStary już do mnie jadą...


Zmieściłeś się w 1000zł? Very Happy


ja w maju za ZVMX czarnego i komplet SUNSTAR'a 17/42 zaplacilem 600 peelenow po rabacie

co ciekawe poprzednio mialem 41 zebow z tylu, nawet o tym nie wiedzac Smile

a zebatka zdawcza byla z dwoch stron pokryta pierscieniem gumowym co wg mnie mialo wplawac na cichosc pracy zestawu, rozwiazanie dobre ale tylko do momentu gdy zebatka jest juz mocno zuzyta

zanim kupilem to tez dosc intensywnie szukalem info co kupic.. jednym z czynnikow ktory ma wplyw na zuzywanie sie zestawu jest charakterystyka pracy V2 z tak duzymi tetnieniami, szczegolnie chodzi tu o duze silniki wiekszej pojemnosci...


W 1000'cu lekko się wyrabiasz z takim zestawem Smile. Widziałem za poniżej 800, ale jak można kupić w okolicach 600 zł, to czemu nie. Ja już z przesyłką zapłaciłem 570, a łańcuch jest złoty (liczą sobie ok 30-50 zł więcej niż za standardowy).

Za 530 spokojnie mamy zwykłego ZVM-X z zębatkami JT Smile

Co do zębatek, to raczej też mam 41 z tyłu, i też biorę teraz 42 - to standard dla dużych DL'i na Europę. Mój jest ze Stanów, a tam montowali 41 - długie proste i te sprawy Smile. Choć różnica jest pewnie niewielka. Ale jak na tym przełożeniu byłem szybszy niż GS'y 1200, to teraz celuję w Super Tenere, jak będzie PC V, to pościgam się z KTM'ami, bo póki co to one są najszybsze (nie liczę Multistrady, bo to potwór) Smile

PS. Koszty części osobno, w najniższych cenach, w jakich udało mi się znaleźć, to:
DID 525 ZVM-X ZŁOTY - 425
przednia zębatka SunStar (17) - 60
tylna SunStar (42) ~ 100

Tyle że trzeba bulić 3 razy za przesyłkę.

Jeśli chodzi o JT, to przednia zębatka jest tańsza niż SunStar, ale tylna z jakiegoś powodu droższa - chyba ~110.
Zaznaczam, że to zestaw do DL 1000!!!

Zestaw kupiłem tutaj: [link widoczny dla zalogowanych]

A to taki sam zestaw, tylko ze standardowym, srebrnym łańcuchem (~520 zł): [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez V-Told dnia Pią 17:03, 14 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gregorio
Motocyklista



Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Wto 14:10, 18 Paź 2011    Temat postu:

może kogoś zainteresuje, w Louisie jest promocja na napędy
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jamiol87
A



Dołączył: 31 Lip 2014
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wysokie mazowieckie

PostWysłany: Pią 20:01, 20 Lut 2015    Temat postu:

Może ktoś ma nakręcony filmik jaki luz powinien mieć dl 650 na łańcuchu.
Z tego co wiem to 20-30mm ale czy trzeba go nacisnąć max do dołu i max do góry, czy tylko do góry ? jak ustawiłem taki luz to przy pchaniu moto łańcuch lekko pyka, a ma przejechane zaledwie 7tys i jest równo wyciągnięty.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szuja
DeTox nie pomoże



Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 3462
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa

PostWysłany: Pią 20:20, 20 Lut 2015    Temat postu:

bierzesz pod uwage dlugosc odcinka pomiedzy max do dolu i max do gory

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vater
Motocyklista



Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 469
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubliniec

PostWysłany: Pią 21:04, 20 Lut 2015    Temat postu:

Szuja napisał:
bierzesz pod uwage dlugosc odcinka pomiedzy max do dolu i max do gory


Dokonując pomiaru w połowie jego długości, pomiędzy zębatką zdawczą a odbiorczą.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zorba79
Motocyklista



Dołączył: 20 Paź 2014
Posty: 397
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Pią 22:08, 20 Lut 2015    Temat postu:

I chyba moto musi stać na bocznej stopce.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Siwy
A1



Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wołomin

PostWysłany: Sob 18:30, 21 Lut 2015    Temat postu:

Szuja napisał:
bierzesz pod uwage dlugosc odcinka pomiedzy max do dolu i max do gory

A tak dokładniej odcinek pomiędzy punktami znajdującymi się w połowie wysokości ogniwa łańcucha . Nie wiem czy jasno się wyraziłem ale chodzi o to aby nie mierzyć od krawędzi. Tak mi przynajmniej wynika z rysunku w instrukcji. Dla mnie to trochę indiańska metoda :-/
Przy okazji dopytam, czy ma znaczenie czy pomiaru dokonujemy na : motocyklu na stopce bocznej, centralnej, motocyklu stojącym lub na podnosniku pod wahaczem ? W instrukcji stoi ,że na bocznej

"...Aby sprawdzić i wyregulować luz łańcucha ,należy:

1.Motocykl ustawić na nóżce bocznej
2.Poluzować nakrętkę osi ..." Question Question


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Siwy dnia Nie 7:29, 22 Lut 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Omm80
A



Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 22:35, 21 Lut 2015    Temat postu:

tutaj filmik apropo 'maitenancu' łańcucha...

https://www.youtube.com/watch?v=ICqpPuQMX0Q


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Nie 10:57, 22 Lut 2015    Temat postu:

Siwy napisał:
Przy okazji dopytam, czy ma znaczenie czy pomiaru dokonujemy na : motocyklu na stopce bocznej, centralnej, motocyklu stojącym lub na podnosniku pod wahaczem ? W instrukcji stoi ,że na bocznej


Jeśli motocykl postawisz na centralce koło uniesie się nad ziemie i nie będzie żadnego nacisku na tylną oś - wahacz opadnie na dół i łańcuch będzie luźny.

Na stopce bocznej koło dotyka ziemi i ciężar motocykla lekko ugnie wahacz do góry - łańcuch nieco się naciągnie.

Jeśli na motocyklu siedzą dwie osoby ciężar sie zwiększy i wahacz ugnie sie jeszcze bardziej - łańcuch będzie bardziej napięty. Dlatego jeśli ktoś ustawi sobie luz łańcucha na 2-3cm na stopce centralnej a później załaduje motocykl i zacznie jeździć po dołach może być problem bo przy dużym ugięciu wahacza łańcuch będzie się bardzo napinał. Zacznie się szybciej zużywać a nawet można uszkodzić łożysko na wałku zdawczym.

Reasumując - luz łańcucha zmniejsza się wraz z ugięciem tylnego wahacza. Po to ustawia się ten luz żeby przy maksymalnym dobiciu nie rozerwać łańcucha, dlatego lepiej żeby był trochę luźniejszy niż zbyt napięty (ale jak za luźny to też nie dobrze Very Happy )


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Nie 11:00, 22 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Luk
A1



Dołączył: 12 Cze 2014
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Dobrodzień / Opole

PostWysłany: Wto 13:41, 24 Lut 2015    Temat postu:

Tak czytam i czytam i ciągle nurtuje mnie pytanie jaki zestaw łańcuch + zębatki do mojego DL'a K5 kupić. Możecie polecić mi jakiś konkretny łańcuch (najlepiej linkiem do jakiegoś pierwszego lepszego sklepu)? Mój dotychczasowy jest naciągnięty miejscowo i w jednym ułożeniu jest luźny jak diabli, przekręcam koło i nagle jest napięty jak cholera. Czas wymienić... tylko na co Smile
Pomożecie?

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Luk dnia Wto 13:42, 24 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kicek2000
A2



Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radomsko

PostWysłany: Wto 13:47, 24 Lut 2015    Temat postu:

Witajcie,
Mnie ogólnie też czeka wymiana napędu. Sprzedawca zaproponował mi DID'a VX525, albo Regina złoty 530. No i właśnie ta szerokość łańcucha mnie ciekawi, czy ona będzie dobra do V-stroma 650?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jamiol87
A



Dołączył: 31 Lip 2014
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wysokie mazowieckie

PostWysłany: Pon 20:43, 09 Mar 2015    Temat postu:

Panowie co to może być łańcuch ma 7 tys przebiegu jak kupiłem motocykl był luźny jak szmata od razu go umyłem nasmarowałem i naciągnąłem na bocznej do wartości 30mm koło ustawione prosto wszystko jak trzeba, i teraz mi wyje jak sieczkarnia zarówno na centralnej jak i w czasie jazdy co to może być ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hmarek
Motonita



Dołączył: 10 Cze 2013
Posty: 733
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Ursynów

PostWysłany: Śro 11:14, 17 Cze 2015    Temat postu:

Omm80 napisał:
tutaj filmik apropo 'maitenancu' łańcucha...

https://www.youtube.com/watch?v=ICqpPuQMX0Q


wszyscy, że na bocznej, a ten na centralce... Shocked


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
othor
A2



Dołączył: 02 Lip 2014
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kołobrzeg/Poznań

PostWysłany: Śro 19:29, 17 Cze 2015    Temat postu:

hmarek napisał:
Omm80 napisał:
tutaj filmik apropo 'maitenancu' łańcucha...

https://www.youtube.com/watch?v=ICqpPuQMX0Q


wszyscy, że na bocznej, a ten na centralce... Shocked


Dla mnie to wygląda na strojenie jakiegoś strunowego instrumentu. Tak naciągnął, że aż boli... nie jestem ekspertem, ale to chyba najkrótsza droga do wymiany łożyska wałka zdawczego Shocked


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
thomas_83
A1



Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 10:47, 22 Cze 2015    Temat postu:

Czy do sprawdzenia rozciągnięcia łańcucha nie stosujecie metody opisanej w serwisówce czyli maksymalne naciągnięcie łańcucha i pomiar na 21 pinach, jeżeli przekracza długość 319,4 mm to łańcuch do wymiany?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Coliniak
Motonita



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere

PostWysłany: Czw 9:55, 27 Sie 2015    Temat postu:

roadrunner napisał:
Ja miałem orginalnie DID-a, więc nie jest tak źle,poległ po 25 tys.


Moj oryginalny naped zakonczyl zywot w ostatnim tygodniu po 30 tys. zrobilem zdjecia zebatek, jak przyrownalem do nowych to lekko sie przerazilem, ze moze byc az tak zle Smile,,,

zakupilem najmocniejszego DIDa ZVMX na sunstarach, zakułem i... motocykl odzyl!,,, nie moge wyjsc z podziwu jak delikatnie teraz chodzi, nawet przy niskich obrotach, gdzie wczesniej odczucia/podszarpywania byly fatalne Smile

przy okazji naprawilem scootoilera i przeregulowalem,, w jednym miejscu wezyk sie przetarl i uklad dostawal powietrze co powodowalo problemy z precyzyjna regulacja...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Coliniak dnia Czw 11:20, 27 Sie 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Remol71
Motocyklista



Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wwa

PostWysłany: Śro 8:37, 25 Maj 2016    Temat postu:

Masakra z tym łańcuchem. Wczoraj naciągałem i chyba za mocno. Za chwilę idę poprawić. Jutro start w trasę max obciążonym sprzętem. Musi wszystko grać. Przyzwyczajony jestem do wału. To jest jednak komfort. Olej raz na 25 k km i święty spokój. Łańcuch smarować, naciągać, pilnować, wymieniać - nie lubię.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Remol71 dnia Śro 8:40, 25 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Śro 10:02, 25 Maj 2016    Temat postu:

Zainwestuj w olejarkę. Nie trzeba smarować, nie trzeba czyścić tylko raz na kilka tyś km dolać oleju i podciągać. Zauważyłem u siebie, że od kiedy założyłem nowy napęd i jeżdżę na nim z olejarką naciągam o wiele rzadziej niż kiedy smarowałem smarem w sprayu. Przekłada się to równiez na wydłużoną żywotność napędu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bobiusz
Motonita



Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 10:09, 25 Maj 2016    Temat postu:

Szkoda, że Karaluch już nie produkuje olejarek Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Śro 10:31, 25 Maj 2016    Temat postu:

Warto poczytać ten temat.
http://www.vstromclub.fora.pl/patenty-i-usprawnienia,28/oliwiarka-wlasnej-roboty,831.html

A jeśli dla kogoś elektryka to czarna magia tak jak dla mnie to warto zapytać kogoś kto udzielał się w tym temacie, może zrobi Ci sam sterownik. Kable zlutować to już sobie chyba poradzisz prawda Wink ?
Tak właśnie i ja zmontowałem swoja olejarkę. Sterownik zrobił mi pomocny kolega z forum (aż mi głupio bo zapomniałem jaki miał nick a usunąłem wiadomości...), resztę czyli: zbiorniczek, pompkę, potencjometr, diodę i rurkę do zębatki zamontowałem sam.

Popytaj może i Tobie się uda. A jeśli ze strona techniczna będziesz miał dalej problemy to chętnie ci wszystko wyjaśnie i pomogę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bobiusz
Motonita



Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 10:37, 25 Maj 2016    Temat postu:

@Suszny, dzięki.
Obczaję temat.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
odyniec
Motonita



Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gorzów Wlkp.

PostWysłany: Śro 12:18, 25 Maj 2016    Temat postu:

może warto się jakoś grupą zebrać w tym temacie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
staszek_s
Motonita



Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 802
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radlin, Śląsk

PostWysłany: Śro 12:25, 25 Maj 2016    Temat postu:

@Suszny - jak często naciągasz ten łańcuch mniej więcej? Ja kończę właśnie 6 tys, czy to już czas? Mierzyłem przed zlotem i było 2,5-3 cm, więc w normie.
Nie ma efektu ciaprania/rozpryskiwania oleju z olejarki?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Remol71
Motocyklista



Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wwa

PostWysłany: Śro 12:31, 25 Maj 2016    Temat postu:

Właśnie dokonałem regulacji łańcucha. Okazuje się, że na stopce bocznej i na centralnej ma podobny luz, przynajmniej w granicach błędu mojego pomiaru. Łańcuch jest wyciągnięty nierówno. Ustawiałem na najciaśniejszym położeniu. Nakrętka 100 Nm i trzeba dzisiaj maszynę zatankować.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Śro 14:35, 25 Maj 2016    Temat postu:

staszek_s napisał:
@Suszny - jak często naciągasz ten łańcuch mniej więcej? Ja kończę właśnie 6 tys, czy to już czas? Mierzyłem przed zlotem i było 2,5-3 cm, więc w normie.
Nie ma efektu ciaprania/rozpryskiwania oleju z olejarki?


Łańcuch naciągam jak się wyciągnie Smile Nie ma na to reguły czy co 5tyś czy co 2tyś. Trzeba co jakiś czas zaglądać do łańcucha i sprawdzać, nawet słychać podczas jazdy czy jest luźny czy nie. Jeśli masz 2,5 - 3 cm luzu to jeździj dalej.

Luz łańcucha powinno się sprawdzać na bocznej stopce.

Jeśli chodzi o ciapanie olejem. Na początku faktycznie miałem z tym problem, bo miałem źle ustawioną olejarkę, za często był podawany olej. Później metodą prób i błędów zmniejszałem i zwiększałem czas miedzy kroplami i obserwowałem łańcuch czy jest sychy czy mokry czy może wszystko dookoła jest zaciapane. Teraz już wiem jak ją ustawić i nie ciapie. Ja wyprowadziłem rurkę od smarowania na tylną zębatkę. Z tego co wiem przy podaniu oleju na przednią zębatkę, zmniejsza się efekt rozchlapywania oleju.

Na prawdę bardzo przydatne urządzenie, znacząco ułatwia obsługę napędu i wydłuża jego żywotność.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
staszek_s
Motonita



Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 802
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radlin, Śląsk

PostWysłany: Śro 14:59, 25 Maj 2016    Temat postu:

no to chyba pomyślę o tej olejarce, to faktycznie jeden problem z głowy...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vorenus
Maniak motocyklowy



Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1305
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Wwy

PostWysłany: Śro 15:04, 25 Maj 2016    Temat postu:

Na chlapanie olejem spory wpływ ma też temperatura. Im cieplej tym bardziej chlapie. W przypadku scottoilera masz dwa rodzaje oleju do wyboru. Na chłody i upały Smile Ja jeżdżę ze scottoilerem w zasadzie od początku i jestem bardzo zadowolony.

EDIT: u siebie musiałem naciągnąć łańcuch już po około 4000 km.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Vorenus dnia Śro 15:06, 25 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pyxis
Motonita



Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Strzegom (dolnośląskie)

PostWysłany: Sob 22:56, 18 Cze 2016    Temat postu:

Suszny napisał:
Z tego co wiem przy podaniu oleju na przednią zębatkę, zmniejsza się efekt rozchlapywania oleju.


Hm.... Dziwne, bo na przedniej zebatce sila odsrodkowa ma wieksza wartosc niz z tylu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 4 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin