Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jak macie ustawione zawieszenie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lucek79
Motocyklista



Dołączył: 02 Wrz 2014
Posty: 351
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 8:50, 05 Wrz 2016    Temat postu: Jak macie ustawione zawieszenie

Szukałem na forum ale nie ma za bardzo podobnego tematu. Mam pytanie jak macie ustawione przednie i tylne zawieszenie? Chodzi mi o wstępne napięcie sprężyny. Z reguły zmieniałem tylko ustawienia tylnego zawieszenia i utwardzałem je o 1 kreskę jak miałem plecaczek. Teraz zacząłem trochę grzebać w ustawieniach i utwardziłem o jedną kreskę w porównaniu do ustawień standardowych zarówno tył jak i przód. Mam teraz wyraźnie lepszy feedback ( nie lubię tego słowa ale kiepsko o polski odpowiednik ), wydaje mi się, że lepiej przerzuca się moto z jednej strony na drugą, zmniejszył się nieco komfort bo czuje się bardziej nierówności na drodze ale generalnie mi się podoba. Jeżdżę głównie po drogach o dobrej nawierzchni, czasem po dziurawych, szuter bardzo rzadko. I z chęcią zostałbym przy tych ustawieniach ale jedna rzecz mnie zaniepokoiła.

Miałem w weekend nieprzyjemną sytuację na drodze. Dohamowałem przed zakrętem, złożyłem się ładnie i najechałem na ledwie widoczną nierówność na drodze, takie małe garby akurat no moim torze jazdy. Przednie nieco podskoczyło, straciłem chwilowo styczność z drogę i co za tym idzie, prawidłowy tor jazdy. Zacząłem hamowanie awaryjne, oczywiście mnie wyprostowało i zacząłem jechać w kierunku pobocza. na szczęście na zakręcie był kawałek polnej drogi i zjazd na taką małą zatoczkę. Odpuściłem hamulce i sobie do tej zatoczki zjechałem.

Teraz zastanawiam się czy to, że mi na chwilkę przednie koło utraciło kontakt z drogą było wynikiem nieco utwardzenia przedniego zawieszenia czy na standardowym ustawieniu też bym zrobił małe hopa. Fajnie mi się jeździ na tych ustawieniach ale jeśli było by to kosztem takich przygód to wracam do ustawienia fabrycznego.

Jakie są Wasze odczucia z regulowaniem zawieszenia w DLach (dużych, małych).?

Pewnie to istotne, jeżdżę dużym, starym K6 głównie sam bez bagażu. Moja waga 82 kg.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
centrino
Motocyklista



Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: DLU

PostWysłany: Pon 9:50, 05 Wrz 2016    Temat postu:

Ja mam ustawione bardzo twardo.
Nie wiem czemu. Prawdopodobnie poprzedni właściciel zalał jakiś gęsty olej do lag. Mimo, że ustawienia na lagach są na najmiększych ustawieniach to i tak jest twardo. Sprężyny z tyłu podobnie.
Jednak jeżeli chodzi o prowadzenie to jest właśnie super. Może to chciał osiągnąć poprzednik albo ważył z 200kg.
Nie zauważyłem aby jakoś nadmiernie mi motek podskakiwał. Może nie była to mała hopka albo strach miał na tyle wielkie oczy, że się przestraszyłeś??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
novy
Motonita



Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój

PostWysłany: Pon 9:54, 05 Wrz 2016    Temat postu:

Ja mam tak samo K5 utwardzone o kreskę jak Ty. Na standardowych ustawieniach motocykl mi za bardzo "pływał" w zakrętach. Jak zabieram pasażera to tylne utwardzam na maksa. Moja waga to 80kg.

A co do hopki to było się tym nie przejmować tylko dodać gazu Wink
Generalnie w zakręty powinno się wjeżdżać lekko dodając gazu - wówczas ciężar przenosi się na tylne koło, dociążając je i poprawiając trakcje.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez novy dnia Pon 9:57, 05 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szuja
DeTox nie pomoże



Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 3462
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa

PostWysłany: Pon 9:57, 05 Wrz 2016    Temat postu: Re: Jak macie ustawione zawieszenie

lucek79 napisał:
Szukałem na forum (...)


moze to Ci pomoze...

"(...) Dobrze, ale co sie stanie jak my zamiast zmienić sprężynę postanowiliśmy ją podkręcić? Teraz zwis negatywny jest krótszy, skutkiem czego w trakcie jazdy nasz motocykl nie jest w stanie optymalnie utrzymać kontaktu z podłożem (na wzniesieniach, małych nierównościach podbijających motocykl do góry oraz przy hamowaniu, gdy tył maszyny zostaje odciążony ). Opona odrywa sie od podłoża, traci trakcję. Przez krótszy zwis negatywny motocykl zmienia swoją geometrię. Tył jest za wysoko, a to może powodować nieoczekiwane nagłe wibracje całego motocykla przy dużej prędkości (motor łapie „rybę") (...)"

" (...) Zbyt mocna do naszej wagi sprężyna oddaje docisk motocykla na oponę, ale ze względu na naszą niewielką wagę pracuje za szybko i nie daje się to w żaden sposób wyregulować. Występują wyżej opisane problemy ze zwisem negatywnym.

Amortyzator odbija za szybko wybijając motocykl do góry (nie można tego opanować podkręceniem tłumienia odbicia) przy tym zrywając wcześniej perfekcyjnie zbudowaną trakcję. Pojawia się pulsacyjna przyczepność. To oznacza, iż gdy znajdujemy sie na przykład w zakręcie i pojawia się przeciążenie - docisk motocykla do nawierzchni (w pierwszej fazie ) rośnie. Niestety ze względu na naszą niską wagę w stosunku do mocy sprężyny, zostaje szybko to przeciążenie przez sprężynę odbudowane, (motocykl sie unosi) w tym momencie tracimy optymalną przyczepność i w zależności od tego jak szybko sie poruszamy - wpadamy w poślizg. (...) "


a tu link do artykulu: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Szuja dnia Pon 10:02, 05 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
novy
Motonita



Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój

PostWysłany: Pon 10:10, 05 Wrz 2016    Temat postu:

Szuja - utwardzenie sprężyny o jedną kreskę nie spowoduje raczej takiego drastycznego przykładu jak podajesz , no chyba że ktoś waży niewiele więcej od muchy domowej i utwardzi zawieszenie na maksa.
Po to jest ta regulacja żeby w zależności od własnej wagi i stylu jazdy sobie to podregulować.
Aczkolwiek temat regulacji zawieszenia to jeden z tych tematów w których ludzie się doktoryzują Very Happy
Utwardzenie zawieszenia ma duży wpływ na motocykle typu sport gdzie z reguły jest już twarde zawieszenie , w turystykach tak drastycznie charakterystyka się nie zmienia.
Nie mniej jednak artykuł warty poczytania i przemyślenia Wink
Zwróćcie też uwagę na to że u nas nie ma możliwości regulacji tłumienia w przednim zawieszeniu...

Tak mi jeszcze przyszło do głowy ... skoro masz model K6 to podejrzewam że po tylu latach eksploatacji sprężyny zdążyły się już mniej lub więcej (zależy od warunków eksploatacji) "uklepać", więc utwardzając je o jedną kreskę w stosunku do fabrycznych nastawów tak naprawdę ustawiasz twardość porównywalną do fabrycznych ustawień w nowym motocyklu.

Dodam jeszcze ten link: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez novy dnia Pon 10:36, 05 Wrz 2016, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
starcraft
Motocyklista



Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ropczyce

PostWysłany: Pon 14:10, 05 Wrz 2016    Temat postu:

ja już kiedyś wypowiadałem sie w tym temacie, podkręciłem żeby utwardzić ale kilkudziesięciu km wróciłęm z przodem do ustawien fabrycznych. Było za twardo. Na tor mozna utwardzic ale na nasze drogi wątpie że to pomoze w jeździe

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KolegaPL
A2



Dołączył: 24 Gru 2015
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 17:58, 05 Wrz 2016    Temat postu:

Regulacje jakie posiadacie w dł 650, czyli tylko regulacja napięcie wstępne sprężyny, służy WYŁĄCZNIE jednemu celu tj poprawnym ustawieniu SAGu. Czyli takim ustawieniu zawieszenia poprzez wstępne napięcie sprężyny aby ono pracowało w pełnym zakresie. Kazdy ustawione będzie mial w różnej pozycji bo inaczej waży bo inny ma szpej przymocowany do moto. Styl jazdy nie ma tu znaczenia co najwyżej typ motocykla. Takze czy tor czy droga to SAG jest jednakowy. Ustawia się pod wagę motocykla z obciążeniem z jakim się na nim poruszamy.
Poczytajcie co to SAG i jak się go ustawia.


W 10 letnich, jezdzonych sprzętach z reguły sprężyny są już do wymiany i żadne kręcenia nie pomogą.

A tak btw to nowy duży ma świetne zawieszenie w pełni regulowane Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
novy
Motonita



Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój

PostWysłany: Pon 21:07, 05 Wrz 2016    Temat postu:

Podsumowując wszystko , żeby zostało dla potomnych co i jak poustawiać:
z Forum V-Strom Riders: [link widoczny dla zalogowanych]
Tu instrukcja poglądowa na YT: https://www.youtube.com/watch?v=dvGGvKpg4OA

Zakres negatywnego skoku sprężyny dla V-Strom powinien wynosić:

Przód - 25%-33% compression (or 40-53mm out of a total of 160mm travel available)
Tył - 25%-35% compression (or 40-56mm out of a total of 160mm travel available)


Krótki cytat z poprzedniego artykułu ( [link widoczny dla zalogowanych] ) :
(...) Co wynika ze skoku negatywnego ?
Jak interpretować pomiary, których dokonasz w taki sposób? Ciężcy bikerzy, kolesie jeżdżący sportowo i ci, którzy jeżdżą z pasażerem, powinni wybrać minimalną wartość N2. Dla lekkich motocyklistów nadaje się raczej maksymalna wartość N2. Różnica między negatywnym skokiem sprężyn pozwala przystosować podwozie do twoich wymagań. Jeśli na przykład chcesz uzyskać większą stabilność motocykla podczas jazdy, wtedy z przodu ustaw negatywny skok sprężyny (N2) na mniejszą wartość (35 mm), a z tyłu na większą (40 mm).(...)


Z tym że wszędzie gdzie czytałem podają skok zawieszenia na 160mm , natomiast u mnie w instrukcji obsługi jest 150mm chyba że w litrze jest 160mm. Podpowiecie ile jest faktycznie w małym?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez novy dnia Wto 8:31, 06 Wrz 2016, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin