VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> JAKI KUPIć MOTOR? Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Śro 0:28, 14 Lis 2007
dabrodan
A1

 
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Panowie

Jeżdze obecnie na DL 1000 wcześniej na innych moto w sumie mam jakieś 80 tyś km za sobą na 2 kołach myślałem o ABS słyszałem wiele opinni a z doświadczenia mam jeden wniosek - pewnych sytuacji nie przewidzimy i żadne umiejętności nie pomogą - ABS tak działa bez naszej pomocy.
Zazwyczaj zadziała (dodam nie mam ABSu) tylko i tylko w tedy gdy przegniemy i musimy się ratować, nie wiem jak wam ale mi tylko kilka razy (do policzenia na jednej ręce) zdażyły się stuacje krytyczne nie umiejętności a szczęście pomagało mam wrażenie że ABS byłby pomocny. Mam znajomego który jeździ BMW K1200 z ABS on pomyka już ponad 20 lat ma motorach i bardzo chwali opcję ABS. Jednego jestem pewien mając wyłacznik ABS gwarantuje każdemu Smile że w chwili podbramkowej akurat bedzie miał wyłaczony (prawo marfirgo). Kończąc ja uważam że jak już zdecydujemy się na zakup Moto z ABS miejmy go na stałe - mój następny bike bedzie najpewniej z ABS choć nie wiem czy mam rację wierząc w jego skuteczność
Pozdrawiam
Daniel


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 16:42, 14 Lis 2007
Gość

 





dabrodan napisał:
Jednego jestem pewien mając wyłacznik ABS gwarantuje każdemu :-) że w chwili podbramkowej akurat bedzie miał wyłaczony (...) jak już zdecydujemy się na zakup Moto z ABS miejmy go na stałe.


ABS nie sprawdza sie na drogach mocno nieutwardzonych, typu piasek, gdzie skuteczniej hamuje sie z zablokowanym kolem. Tylko po to ten wylacznik bylby potrzebny.
PostWysłany: Śro 16:47, 14 Lis 2007
Gość

 





dwilu napisał:
hehe zależy gdzie kupisz, ja kopiłem od prywatnego importera i mam gwarancje europejska ;) a zaoszczędziłem 4400zł,


Z definicji gwarancja europejska obejmuje tylko pojazdy zakupione u oficjalnego dystrybutora - poczytaj na stronie Suzuki. Moto musi byc zarejestrowane w jakiejs bazie. Obawiam sie ze gosciu wcisnal Ci troche kitu. Temat byl szeroko dyskutowany na http://forum.motocyklistow.pl/forums.html.
PostWysłany: Śro 20:46, 14 Lis 2007
dwilu
A

 
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubań





coolargol napisał:
dwilu napisał:
hehe zależy gdzie kupisz, ja kopiłem od prywatnego importera i mam gwarancje europejska Wink a zaoszczędziłem 4400zł,


Z definicji gwarancja europejska obejmuje tylko pojazdy zakupione u oficjalnego dystrybutora - poczytaj na stronie Suzuki. Moto musi byc zarejestrowane w jakiejs bazie. Obawiam sie ze gosciu wcisnal Ci troche kitu. Temat byl szeroko dyskutowany na http://forum.motocyklistow.pl/forums.html.


nie miałem okazji sprawdzić ale gość powiedział ze mój motor po tygodniu będzie widoczny we wszystkich serwisach suzuki, poza tym w karcie gwarancyjnej jest napisane, ze mogę dokonać napraw gwarancyjnych w jego serwisie lub którymkolwiek serwisie suzuki w UE (sa tez w niej wyszczególnione wszystkie serwisy suzuki)
zatem nie mam powodów sądzić, że gość mnie oszukał bo mam tak napisane w gwarancji, ale z tego co się orientowałem przed zakupem to tylko on z importerów dawał takie gwarancje. Chciałem to nawet sprawdzić wczoraj w Jeleniej Gorze ale tamtejszy serwis nie mógł mi tego sprawdzić bo stracili koncesje suzuki ;(
pozdroweczka


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 8:01, 15 Lis 2007
Rychu72
A

 
Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Opole





Do Dwila
W jakim malowaniu masz swojego DL-a. Mat czy połysk? Planuje zakup czarnego matu i nie wiem czy w utrzymaniu jest gorszy od połysku.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:06, 15 Lis 2007
Buber dl 1000
Motonita

 
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





oj z czarnym matem podobno trzeba uważać bo sie podobno zbiorniki nagżewają i trzeba stosować specjalne izolacje Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:53, 15 Lis 2007
dwilu
A

 
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubań





Rychu72 napisał:
Do Dwila
W jakim malowaniu masz swojego DL-a. Mat czy połysk? Planuje zakup czarnego matu i nie wiem czy w utrzymaniu jest gorszy od połysku.


mam czarny mat, czy sie nagrzewa czy nie to jeszcze nie wiem ale w utrzymaniu jest spoko, dodatkowo zaoszczędzisz na dodatkach bo kufry, kaski w czarnym macie są tańsze Twisted Evil

czarny mat wygląda bosko !! całkowicie inaczej niż połysk. Polecam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:49, 15 Lis 2007
Buber dl 1000
Motonita

 
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





nie bierz na poważnie tego nagżewania - jak pośledzisz forum to zrozumiesz o co chodziło Smile Smile Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 16:31, 16 Lis 2007
Mati
Gość

 





a ja mam 180 cm i 67 kg i se kupiłem wczoraj 650 ze salonu RazzP
PostWysłany: Pią 20:14, 16 Lis 2007
dwilu
A

 
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubań





Mati napisał:
a ja mam 180 cm i 67 kg i se kupiłem wczoraj 650 ze salonu RazzP


to już wiemy żeś szczupły i wysoki Very Happy teraz coś napisz o sprzęciku (kolor, czy z abs-em, k7 czy k8 itd)
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 15:49, 17 Lis 2007
Brzo
Administrator

 
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Mati gratulacje z super wyboru Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:00, 17 Lis 2007
Gość

 





Gratulaccje! To zapraszamy ziomala na wolny ring do dyskusji o wyższości 650 nad 1000 Wink
PostWysłany: Sob 22:32, 17 Lis 2007
Gość

 





Mati napisał:
a ja kupiłem wczoraj 650 ze salonu :PP


Alleluja!
PostWysłany: Pon 9:41, 19 Lis 2007
Buber dl 1000
Motonita

 
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





witamy w klubie! skuterowców Smile
na poważnie to fajnie, że wybrałeś dl-kę a nie co innego


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 17:44, 21 Gru 2007
Rychu72
A

 
Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Opole





Czy ktoś słyszał o firmie UnionMoto???


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:47, 21 Gru 2007
dwilu
A

 
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubań





Rychu72 napisał:
Czy ktoś słyszał o firmie UnionMoto???


jasne, wlascicielem jest Adam (spoko gostek) kupilem u nich v-s przywiezli mi na miejsce okolo 500km. polecam !!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 9:31, 02 Sty 2008
Rychu72
A

 
Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Opole





Do Dwila

Czy miałeś jakieś problemy z zarejstrowaniem?? Czytałem na forach, że czasami tak bywa.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:30, 02 Sty 2008
Gość

 





Buber dl 1000 napisał:
witamy w klubie! skuterowców :)
na poważnie to fajnie, że wybrałeś dl-kę a nie co innego


Nie sluchaj go on ma kompleks duzego moto. Chcialby miec mniejsze ale wyszlo jak wyszlo i teraz mu lyso :D :D :D
PostWysłany: Czw 10:09, 03 Sty 2008
Buber dl 1000
Motonita

 
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





coolargol napisał:
Buber dl 1000 napisał:
witamy w klubie! skuterowców Smile
na poważnie to fajnie, że wybrałeś dl-kę a nie co innego


Nie sluchaj go on ma kompleks duzego moto. Chcialby miec mniejsze ale wyszlo jak wyszlo i teraz mu lyso Very Happy Very Happy Very Happy
Shocked


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 17:06, 05 Sty 2008
Nowaczyk
A

 
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gniezno





Czy jest jakas roznica miedzy K7 a K8?
A propos ABS.

Moj ABS dziala bez zarzutu, testowalem go na Suzuki Moto Szkola i hamowalem najlepiej, tzn najkrocej (tylko moj motocykl mila ABS) wiec chyba warto go miec...

pozdrawiam w nowym roku... (niedlugo wiosna)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 18:15, 05 Sty 2008
dwilu
A

 
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubań





Nowaczyk napisał:
Czy jest jakas roznica miedzy K7 a K8?


mam K8 ale myślę, że niema żadnej różnicy (sprzedawca powiedział, że jedyną różnicą jest alternator, podobno produkuje go teraz inna firma)

(niedługo wiosna ; )


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 15:54, 16 Sty 2008
Rychu72
A

 
Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Opole





Witam szanownych forumowiczów
Jak pisałem wcześnie to miałem zamiar kupić w lutym DL 650A. Niestety nie wytrzymałem i w garażu zawitała pare dni temu nowiutka maszynka. Oczewiście znowu nie wytrzymałem i zaraz po przykręceniu blachy wsiadłem i pojechałem w teren zapoznać się z Suzi.
Dla tych co jeszcze nie kupili i mają zamiar to zrobić.
Moto kupiłem przez firmę Jotte z Wrocławia (sprzedają części i akcesoria do moto). Trwało to tydzień czasu od wpłaty zaliczki. Właściciel starał się jak mógł, żebym był zadowolony z tempa kupna i ceny która była niższa niż najniższa na motoallegro.
W razie pytań : mail.
POzdr.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:21, 16 Sty 2008
dwilu
A

 
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubań





czyli moto kupiles od Tomka (givi) gratulacje Wink napisz jaki kolorek i czy z abs-em (my klubowicze mamy u Tomka rabat na akcesoria)
pozdrawiam dwilu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 0:02, 17 Sty 2008
Gość

 





Rychu72 napisał:
Witam szanownych forumowiczów
i zaraz po przykręceniu blachy wsiadłem i pojechałem w teren zapoznać się z Suzi.
POzdr.


Gratulacje! Napisz jakie wrazenia po pierwszyc jazdach?!
PostWysłany: Czw 8:31, 17 Sty 2008
Rychu72
A

 
Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Opole





Motorek chyba taki sam jak ma Dvilu. Czarny mat z ABS, gmole Givi i maxia E52 ze światełkiem. Mam nadzieję, że jak się spotkamy na zlocie to nie pomylimy się wsiadając na maszynę.
Co do wrażeń to mogę tyle napisać, że mimo temp. koło 1 stopnia to się nieźle spociłem. Za bardzo nie szalałem, bo pierwszy raz siedziałem na tak dużej maszynie i jezdnia była pokryta jakąś mazią. W każdym razie miałem dostawę sporej dawki andrenaliny.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:35, 17 Sty 2008
Bratek DL1000
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Lis 2007
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rancho k/Wawy





gratki za zakup, sam sie juz nie moge doczekać jak wyciągne swojego sprzęta na droge i poczuję ten dreszczyk....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 12:15, 17 Sty 2008
Rychu72
A

 
Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Opole





Czy ktoś z szanownych kolegów ma serwisówkę do DL650A po polsku do odsprzedania? Albo powiedzcie gdzie mogę ją nabyć.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 15:31, 17 Sty 2008
Zulus
A

 
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno





Poszukaj na forum, już wiele razy ten temat był na "tapecie". Jest podobno jakaś miła pani u której możesz kupić serwisówkę.
Miłej lektury Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:38, 17 Sty 2008
dwilu
A

 
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubań





Magdalena Miernicka
Suzuki Motor Poland sp. z o.o.
Dział Motocykli
ul. Jagiellońska 74
03-301 Warszawa
tel. (+48 ) 22 329 41 47
fax. (+48 ) 22 329 41 50

zaplacisz 30zł + przesylka Wink
pozdro


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dwilu dnia Czw 16:38, 17 Sty 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 18:39, 17 Sty 2008
Pawluk
Administrator

 
Dołączył: 11 Cze 2007
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





dwilu napisał:
Magdalena Miernicka
Suzuki Motor Poland sp. z o.o.
Dział Motocykli

już nie Jagiellońska, a:

ul. Połczyńska 10
01-378 Warszawa

http://www.suzuki-moto.pl/page.php?id=suzuki

p.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pawluk dnia Czw 18:40, 17 Sty 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 7:55, 18 Sty 2008
Rychu72
A

 
Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Opole





Wielkie dzięki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 12:27, 16 Cze 2011
Nikuś
A1

 
Dołączył: 24 Mar 2011
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów





Wybaczcie, ale odgrzeję kotleta...

Zastanawiam się czy DL może być odpowiednim modelem na 1wszy motocykl... Moje doświadczenie jest minimalne, raz na jakiś czas przejadę się starą WSK po leśnej drodze czy pożyczę od kumpla enduro 125 żeby poszaleć po bocznych drogach. Jestem słusznej budowy: przekraczam 180cm i 100kg.

Czy ogólnie V-strom nie będzie "zbyt zaawansowany"? Jeśli nie, to czy warto od razu pchać się w 1000 (z powodu tego że trochę ważę)? W recenzjach pisze że DL jest przyjazny w użytkowaniu, ale jak wygląda jego serwisowanie? Przy samochodzie coś tam zrobić umiem...

Jaki jest w chwili obecnej koszt zakupu sztuki która nie jest igłą (w końcu to ma być motocykl "szkoleniowy"), ale też nie trzeba będzie w nią wkładać kupę kasy.

I jeśli DL-ka byłaby dla mnie odpowiednia, to czy jest jakiś user z Rzeszowa, który mógłby mi pokazać swój motocykl? Żebym wiedział w co się pakuję Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 12:58, 16 Cze 2011
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3584
Przeczytał: 87 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





IMO zakup na pierwszy własny motocykla ważącego c.a.250 kg, mającego blisko 100 kucy (98 KM -dl1000) i charakterystykę V-ki (czyli np. blokowanie koła przy redukcji w dół) nie jest dobrym pomysłem, ale wierzę, że zaraz ktoś Cię przekona że jest inaczej.

DL650 prędzej, ale i tak lepiej dla Ciebie byłoby kupić coś mniejszego i lżejszego na 1-2 sezony, żeby obyć się z techniką jazdy motocyklem większym niż 125cm3, a potem kupić dl-a i korzystać już w pełni z jego możliwości.
Temat motocykli dla początkującego jest stary jak świat i faworyci są też niezmienni: suzuki gs500, honda cb500, kawasaki er5...

PS a wogóle to najpierw wypadałoby zajrzeć do
PRZYWITALNIA


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MaG dnia Czw 13:00, 16 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:23, 16 Cze 2011
ologc
Administrator

 
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Monachium/Gdańsk





MaG napisał:
IMO zakup na pierwszy własny motocykla ważącego c.a.250 kg, mającego blisko 100 kucy (98 KM -dl1000) i charakterystykę V-ki (czyli np. blokowanie koła przy redukcji w dół) nie jest dobrym pomysłem, ale wierzę, że zaraz ktoś Cię przekona że jest inaczej.


eee DL był moim pierwszym moto i przeżyłem, kwestia gustu i samozaparcia lub typowego polskiego podejścia w stylu, a co nie dam rady? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:35, 16 Cze 2011
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1823
Przeczytał: 155 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





hm..z jednej strone skoro endurakiem po bocznych drogach dajesz rade to i na szosie DLem powinienas sobie poradzic...

Faktem jest to co pisze MaG...na pierwsze moto jakas mniejsza rzedowka moze by byla lepsza, ale jezeli z rozsadkiem do tego podejdziesz ( a widze ze to robisz) to mozesz zacuac od 650...i te bym Ci tez polecal.
I nie boj sie, wiekszych chlopow dzwigala Wink a jednak chyba jest troche lagodniejsza w prowadzeniu niz 1000


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:42, 16 Cze 2011
tdm
Motonita

 
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 805
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





lepiej kupić od razu motocykl docelowy niż potem sprzedawać i szukać następnego. A do mocy, prowadzenia, przyzwyczaisz się w mig. Ostrożnie można jeździć na każdym sprzęcie, to wyłącznie kwestia kierowcy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:54, 16 Cze 2011
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3584
Przeczytał: 87 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





a nie mówiłem...?Wink ostrożnie to się kochają jeżeSmile

EDIT: zastanów się czy nie lepiej kupić od razu Hayabusę, po co tracić na zmienianiu sprzęta za parę lat, a jak Ci tych 98 KM będzie mało?... Shocked


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MaG dnia Czw 14:56, 16 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 15:35, 16 Cze 2011
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 74 tematy

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





MaG napisał:
a nie mówiłem...?Wink


Prorok jakis czy co... ;P

Ja kupilem 1000 jako pierwsze moto i nie sprawia mi wiekszych to problemow. Tyle, ze:
- puszką jeżdze od 1991 roku bez wypadków i bez mandatów (poza jadnym za niewłaczone swiałta 2. listopada kiedy jeszcze nie jeżdzilo sie na swiatlach przez cały rok)
- rowerem (w tym zawodniczo) w terenie i na szosie przejechalem ładnych kilkadzisiąt tysiecy kilometrów we wszelkich możliwych warunkach
- 2 lata przejeździlem na skuterze (ups... chińskim czyms)
- mam świadomość co spowoduje mocniejsze odkręcenie manetki

Ergo: DL1000 jako pierwsze moto to kwestia bardzo mocno indywidualna.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 15:39, 16 Cze 2011
Konio
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 1420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn





Dla mnie 650-tka jest pierwszym prawdziwym moto po długiej przerwie (jawa 125) i wcale nie uważam że to był zły wybór. Polecam zatem małego dl-a na pierwsze moto. Najważniejszy i tak jest rozsądek, uwaga, i założenie że inni uczestnicy ruchu nie potrafią jeździć ... Smile
Wtedy będzie ok.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 15:45, 16 Cze 2011
ElViajero
Motocyklista

 
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Anonymous napisał:


Nie ma gorszej rzeczy niz hamowanie pulsacyjne w wydaniu ludzkim. Potwornie wydluza droge hamowania, zwlaszcza na suchym. Tu najlepsze jest zablokowanie kola ale:
-czy dasz rade utrzymac moto w pionie?
-opony sie zrobia "kwadratowe"

Na mokre jedna rada - ABS. Albo "dostosowanie predkosci do warunkow jazdy".


Hmmm ... blokowanie koła w moto przy hamowaniu na mokrym ... dobry pomysł na hi-side (tylne koło) lub low-side (przednie koło).
Zblokowanie przedniego koła natychmiast kończy się glebą.
Tylnego nie koniecznie, ale można przy nieodpowiednim zachowaniu złapać hi-side w momencie jak koło odzyska przyczepność ....

Człowieku kto cię uczył jeździć


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:29, 16 Cze 2011
Nikuś
A1

 
Dołączył: 24 Mar 2011
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów





MaG napisał:

PS a wogóle to najpierw wypadałoby zajrzeć do PRZYWITALNIA


Zazwyczaj szukam takiego działu na każdym forum (kultura przede wszystkim Razz ), ale widocznie tutaj mi umknął.

Well, poczekam na kolejne opinie - zresztą i tak na razie zbieram kasę, tak więc nie spieszy mi się z zakupem.

Poza tym właśnie fundusze mnie ograniczają, i możliwe że wspomniany nieśmiertelny duet CB 500 vs GS 500 będzie mocno brane pod uwagę.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Nikuś dnia Czw 22:37, 16 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:45, 16 Cze 2011
magrafb
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 387
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





Nie napisales jeszcze do czego te pierwsze moto ma sluzyc. GS i CB 500 to typowo asfaltowe sprzety. masz sluszna wage i one szybko znudza się. Już bardziej polecilbym dr660 SE. Motorek gleboodporny, tani w zakupie i czesciach, swietny do nauki endurzenia i naprawde daje frajde. Na asfalcie nie gorszy od GS500


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:19, 16 Cze 2011
Nikuś
A1

 
Dołączył: 24 Mar 2011
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów





Hmm, dla mnie przeznaczenie motocykla to miasto i obrzeża, raz na jakiś czas traska 150-200km typu Bieszczady. Ogólnie: 100%-towe czerpanie przyjemności z jazdy, odreagowanie stresów, do tego wspomniane Bieszczady czyli okazjonalnie wzięcie średniej ilości bagaży + namiot.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 0:11, 17 Cze 2011
Konio
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 1420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn





Wiesz Nikuś, tu większość miłośnicy DL-a, a ty jakieś tam CB500, GS500, a to że kasę zbierasz i Ci się nie spieszy, może więc lepiej wybierz pociąg?

Nie to że się czepiam bo każdy ma prawo pisać (prawie) co chce i pytać o co chce, ale jakiś taki niezdecydowano-marudny jesteś.

Albo mi się wydaje bo już późno...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 0:41, 17 Cze 2011
Nikuś
A1

 
Dołączył: 24 Mar 2011
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów





Konio napisał:
Wiesz Nikuś, tu większość miłośnicy DL-a, a ty jakieś tam CB500, GS500, a to że kasę zbierasz i Ci się nie spieszy, może więc lepiej wybierz pociąg?

Nie to że się czepiam bo każdy ma prawo pisać (prawie) co chce i pytać o co chce, ale jakiś taki niezdecydowano-marudny jesteś.

Albo mi się wydaje bo już późno...


Chyba jednak wydaje Ci się bo już późno Razz V-strom zawsze mi się podobał, i jest to moje małe dziwactwo, szczególnie od momentu kiedy miałem możliwość krótkiej jazdy próbnej... ale to było dawno temu i nieprawda.

Poza tym zacytuję samego siebie:
Nikuś napisał:
Zastanawiam się czy DL może być odpowiednim modelem na 1wszy motocykl...
(...)
Czy ogólnie V-strom nie będzie "zbyt zaawansowany"?


Czyli możesz zauważyć że moje posty zacząłem pisząc o V-stromie jako pierwszym motocyklu.

Jeśli chodzi o CB500 i GS500 to nie ja pierwszy napisałem o nich w tym temacie, więc proponuję jeszcze raz przeczytać posty napisane w 2011.

Co do uwagi o finansach i nietrafionym żarcie o pociągu, to wybacz, ale ta część Twojej wypowiedzi jest nie na miejscu - studiuję dziennie i możesz mi wierzyć albo nie, ale trudno jest znaleźć cokolwiek na weekendy (nie licząc nocek w tesko za 4złote - to nie Krk czy Wawka, żeby mieć duże możliwości dorobienia), co za tym idzie ciężko jest mi zebrać większą kwotę. Poza tym wolę teraz się popytać, bo powiedzmy za te pół roku będę bogatszy o wiedzę którą będziecie uprzejmi się ze mną podzielić.

Pozdrawiam,
Nikuś


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Nikuś dnia Pią 0:42, 17 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 7:16, 17 Cze 2011
ElViajero
Motocyklista

 
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Nikuś jeżeli zastanawiasz się nad wyborem DL/GS/CB ... bierz DL nie pożałujesz ... ja swoje pierwsze kroki stawiałem na GSX 750F i żyje, a to że raz czy dwa mi się ręka na manetce omsknęła i przeleciałem na 1 kole przez skrzyżowanie ...
dalej warto kasę uzbierać i pochodzić na kursy doszkalające tam dowiesz się rzeczy o których mało kto mówi oraz przetrenujesz je w praktyce ... ja robię co roku taki kurs na rozpoczęcie sezonu, z jazdy manewrowej na parkingu, następny rok też tak zacznę.
Nie zastanawiaj się, zbieraj dziengi i kupuj DL.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:17, 17 Cze 2011
jabko
A1

 
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź/Włocławek





Co do pierwszego sprzęta to często jest tak, że zastanawiasz się i napalasz na jeden model a jak już przychodzi konkretnego jeżdżenia po moto/kupna to kończysz z czymś co Ci tylko lekko przez myśl przeszłoSmile (no przynajmniej tak było u mnie i kilku znajomych:P)
Ja jeszcze nie tak dawno temu szukałem dla siebie sportowej 600, potem yamahy TDM a ostatecznie wylądowałem z dużym DL'em w garażu (z czego się bardzo cieszę, choć dopiero to 3 tygodnie) Smile
Bierz pan co Ci się podoba - chodzi o to żebyś był zadowolony. Najlepiej pooglądać trochę sprzętów i poprzysiadać się - dowiesz się wtedy dużo więcej niż tylko przeglądając suche tabelki o danym modelu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:49, 17 Cze 2011
tdm
Motonita

 
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 805
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





Nikuś napisał:
Hmm, dla mnie przeznaczenie motocykla to miasto i obrzeża, raz na jakiś czas traska 150-200km typu Bieszczady. Ogólnie: 100%-towe czerpanie przyjemności z jazdy, odreagowanie stresów, do tego wspomniane Bieszczady czyli okazjonalnie wzięcie średniej ilości bagaży + namiot.


do takiej jazdy to obojętnie co kupisz będzie ok, byle nie był to jakiś wielki i stary, zużyty sprzęt. Jak Ci brakuje kasy to DL może okazać się za drogim motocyklem, a już wersja 1000 to w ogóle. Kilkanaście tys. musisz szykować, najtańszy taki na allegro od 12 tys.
Dla porównania aukcje Hondy CB500 zaczynają się od... 3 tys. zł.

Ja akurat używam DL650A z abs i uważam że ten motocykl spokojnie nadaje się na pierwszy motor, jest łatwy w prowadzeniu, moc ma nie za wielką a abs poprawia ew. błędy kierowcy. No ale tutaj musisz się liczyć już z wydatkiem 16-20 tys.

A trzeba pamiętać że oprócz samej ceny motocykla na solidny serwis, opony, napęd, akcesoria itp. zaraz po zakupie wydasz jeszcze 1-3 tys. I ubranie - jeszcze raz tyle.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Pią 9:53, 17 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:33, 17 Cze 2011
nelson_20
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 474
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łowicz/Bełchów/Skierniewice





Ja tam na pierwsze moto miałem Yamahe DT 125, potem ją zamieniłem na WR 250 F, ale to wszystko enduraki. Na szosę pierwszy sprzęt to DL 650 z ABS i powiem szczerze że jestem bardzo zadowolony. Przejechałem blisko 2000 km od kwietnia z uśmiechem na twarzy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 0:43, 08 Cze 2015
markus2884
A1

 
Dołączył: 07 Cze 2015
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Odświeże kofleta.
Czy możecie napisać coś o samym moto dl1000? Usterkowoaci, spalanie, pozycja za kierownicą, jakiś rocznik którego unikać? Bo szukam konkret info, to w poście wszystko idzie w stronę dywagacje mały czy duży Razz A ja chcę się dowiedzieć co to za maszyna jest? Interesuje mnie też to na co zwrócić uwagę przy eksploatacji?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez markus2884 dnia Pon 7:46, 08 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
JAKI KUPIć MOTOR?
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 2 z 3  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin