VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> Jaki Olej na nowy sezon ?
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Jaki Olej na nowy sezon ?
PostWysłany: Wto 0:14, 01 Lut 2011
miłek
A

 
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 130
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łuków (lubelskie)





Koledzy mój DL 650 K5 jest z Anglii ma 55 tys przebiegu i za cholerę nie wiem jaki Olej lał anglik. Co proponujecie na nowy sezon do silnika a może trzeba tez w skrzyni (pracuje OK) ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 0:19, 01 Lut 2011
Mlody
Motonita

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 973
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Olej silnikowy smaruje również skrzynię biegów (!). Nie masz nigdzie naklejki z marką i modelem oleju? Może w książce serwisowej? Jeżeli nic nie znajdziesz to chyba najbezpieczniej będzie półsyntetyk wlać. Ja zalewam Motula 5100.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 1:44, 01 Lut 2011
r_gustaw
A2

 
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szczecin





ja bym wlał syntetyk 10W40 tak jak zaleca producent , myślę, że "anglik" nie oszczędzał na oleju.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:23, 01 Lut 2011
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





ja leje castrol gps 10W40 albo 15W50 bo wtedy nieco ciszej pracuje


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:54, 02 Lut 2011
Coliniak
Motonita

 
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 698
Przeczytał: 87 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere





ja to samo...castrol od zawsze, tez GPSa mam zalanego 10w40


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 16:49, 02 Lut 2011
KD
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 297
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wielkopolska





Ja zalewam od dłuższego czasu wszystko co mam Motulem. Moto dostaje Motula 5100, samochód Motul do pompowtryskiwaczy. Np Passaty B5 zalewane Motulem nie puszczają oleju, a jak wlejesz zalecanego Castrola to rzygają olejem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:22, 02 Lut 2011
miłek
A

 
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 130
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łuków (lubelskie)





Dzięki Smile A czy jest jakaś możliwość sprawdzenia (zbadania) jaki olej jest w silniku, oczywiście przy braku książki serw. Bo chciałbym wlać syntetyk ale piszecie że BEZPIECZNIEJ półsyntetyk. Czy coś się może stać z silnikiem ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:28, 02 Lut 2011
KD
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 297
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wielkopolska





Może na zasadzie eliminacji. Mineralny to nie jest na 100% więc masz do wyboru syntetyk albo półsyntetyk.
Zapytaj chłopaków co mieszkają w Anglii co tam się naczęściej do takich moto leje. Bezpieczniej będzie chyba półsyntetyk bo z czasem i przebiegiem przechodzi się raczej na oleje o niższej jakości niż w druga stronę. Jakbyś po mineralce wlał syntetyk to ci go rozszczelni, a w druga stronę nie stanie się nic wielkiego poza tym że trzeba będzie wymieniać częściej ze względu na właściwości oleju mineralnego.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:30, 02 Lut 2011
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





pewnie w jakimś lab. są w stanie sprawdzić co to za olej (struktura chemiczna), ale domowych metod to chyba nie ma.
Jak nie jesteś pewny co jest w silniku to lej półsyntetyk. Jak zalejesz syntetykiem to może coś tam wywalić uszczelniacze czy coś w tym stylu... jest gdzieś temat na forum.
Może się też nic nie stać Smile

Wydaje mi się, że nie ma nic złego w zalaniu półsyntetykiem (np. Motulem 5100 10W40). Wymiany robi się co 6kkm więc dosyć często, a olej tańszy Wink

Przy okazji wymiany oleju wymieniaj też filtr. Koszt żaden (20 zł) więc nie ma co oszczędzać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:05, 02 Lut 2011
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





KD napisał:
Passaty B5 zalewane Motulem nie puszczają oleju, a jak wlejesz zalecanego Castrola to rzygają olejem.

Potwierdzam, przerabiałem temat


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:07, 02 Lut 2011
Mlody
Motonita

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 973
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Nie tylko w Passatach tak jest. Mój poprzedni Bandit 600 na motulu pracował ciszej, skrzynia ładniej pracowała niż choćby na Bel Ray'u.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:06, 02 Lut 2011
miłek
A

 
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 130
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łuków (lubelskie)





W takim razie zaleje mu Motul 5100 10W40 i rzecz jasna filtr. Pozdr. Dzięki Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:17, 02 Lut 2011
Kamil.Olkusz
Motonita

 
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1046
Przeczytał: 35 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz





Moj pracował cały czas na Shell Advance VSX 4 10W40 czyli półsyntetyk i zastanawiam się czy zalać go na nowy sezon Motulem 5100 10W40. Zaszkodzić mu raczej nie zaszkodzi, a warto zmienić? Jak z jakością?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:32, 02 Lut 2011
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





Kamil.Olkusz napisał:
Moj pracował cały czas na Shell Advance VSX 4 10W40 czyli półsyntetyk i zastanawiam się czy zalać go na nowy sezon Motulem 5100 10W40. Zaszkodzić mu raczej nie zaszkodzi, a warto zmienić? Jak z jakością?


Motul to olej najlepszy w swojej cenie, a nawet przeskakuje troche Castrola dostepnego na polskim rynku.
Ja leje Castrol GPS ale kupuje go tu w norwegii a to jednak inny olej jest, i warto zaplacic nieco wiecej Idea


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:47, 03 Lut 2011
Artur 8K8
Motocyklista

 
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: ZGIERZ / k. Łodzi





Potwierdzam że najlepszy jest Motul, ja stosuje Motula 5100, ale nie jak koledzy 10W40 lecz 10W50 i świetnie się spisuje


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:49, 03 Lut 2011
marlon777
Motonita

 
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kostrzyna /WWA





miłek napisał:
W takim razie zaleje mu Motul 5100 10W40 i rzecz jasna filtr. Pozdr. Dzięki Smile


Miłek ja też jeżdżę na Motulu i jest ok. Słyszałem nawet opinię (kupując w sklepie), że na tym oleju lepiej pracuje sprzęgło - "mniej się ślizga" i można ukryć na chwilkę kończące się sprzęgło Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:11, 03 Lut 2011
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Czy zwracał ktoś kiedyś uwagę na kolor nowego oleju?
Ostatnio kupiłem 2 bańki litrowe bo mam jeszcze 2 z poprzednich wymian i patrzę, a jeden z nich jest jasno żółty, a drugi (i pozostałe "stare") takie ciemne, bursztynowe.
Wygląda tak jak by ten olej był "rozcieńczony", ale był w fabrycznie zamkniętym opakowaniu i się trochę zdziwiłem... na razie zostawiłem go na "dolewki", ale sam nie wiem co o nim myśleć...
Nigdy nie zwracałem uwagi na kolor, ale wydaje mi się, że zawsze był taki bursztynowy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:18, 03 Lut 2011
KD
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 297
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wielkopolska





Ja tez się spotkałem tylko z ciemnym olejem. Słyszałem o tym że podrabiają oleje i warto kupować w pewnych miejscach, np jakieś hurtownie, autoryzowani dystrybutorzy bo inaczej może być podróba. Ja kupuję tylko w dużych hurtowniach lub dobrych sklepach. Nie kupuję na stacjach paliw, na alledrogo itp.

Może masz tam olej rzepakowy, może się na frytki nada?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:13, 03 Lut 2011
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





Castrol GPS jak dobrze pamietam jest czerwony, czy tam rubinowy jak kto woli (bynajmniej ten ktorego ja uzywam czyli 15W50)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:25, 03 Lut 2011
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3701
Przeczytał: 106 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





tak Castrol Power GPS jest czerwony/rubinowy jak jest nowy...Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:46, 03 Lut 2011
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Mój Motul 5100 jest nawet ciemnobursztynowy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 18:56, 03 Lut 2011
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





MaG ja jak lalem tego Castrola pierwszy raz to mialem wrazenie jakbym moto DEXTRONem zalewal Very HappyVery HappyVery HappyVery Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:16, 03 Lut 2011
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Aż kupiłem bańkę 4 litrową w "pewnym" źródle tzn. larssonie (za chore pieniądze Very Happy) i tamten też jest ciemny (bursztynowy jak kto woli).
Ten jasny przeznaczę do frytek... dam znać jak smakowały Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:30, 03 Lut 2011
Mlody
Motonita

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 973
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Zwróćcie uwagę, że Motul 5100 ma zapach podobny do cytrynowego ludwika. Smile A Mobil 1 okropnie "pachnie". Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:41, 03 Lut 2011
Biały
Motonita

 
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1033
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa





Mlody napisał:
Motul 5100 ma zapach podobny do cytrynowego ludwika


A jak mój pachnie Ludwikiem miętowym to mam sie niepokoić Question


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 0:35, 04 Lut 2011
Mlody
Motonita

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 973
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Pewno podróba Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:13, 07 Lut 2011
Kamil.Olkusz
Motonita

 
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1046
Przeczytał: 35 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz





A co sadzicie na temat oleju Bel Ray? Zastanawiam sie tez nad takim, oczywiscie 10w40.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:08, 09 Lut 2011
Cezar_LBN
Motocyklista

 
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 395
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin





mi w tamtym roku zalali w Suzuki Repsola 10W40, a teraz tak poczytałem Wasze opinie i chyba decyduję się na Motula 5100, i cena dobra i opinie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:18, 10 Lut 2011
mgski
A1

 
Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szczecin





Używam Castrol syntetyk


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:38, 10 Lut 2011
Coliniak
Motonita

 
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 698
Przeczytał: 87 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere





generalnie wszystkie oleje trzymajace specyfikacje powinny byc dobre, powiem wiecej powinny byc rowniez mieszalne,,,, nie co te stare

pomimo tego ja i tak staram sie trzymac kilku najbardziej sprawdzonych marek, co nie znaczy, ze leje co sezon inny olej (w autach i moto mam obecnie Castrola)

wydaje mi sie, ze osobna sprawa jest jakosc tych olejow, krotko mowiac pochodzenie, czy kupujemy to za co placimy,,,czyli pewnosc zrodla, ale to juz osobny temat


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:58, 20 Lut 2014
Kamil.Olkusz
Motonita

 
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1046
Przeczytał: 35 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz





A czy stosował ktoś olej Shell Advance 4T Ultra 10W-40? Zmienili opakowanie i podobno sam olej jest dużo lepszy. Właśnie nadeszła pora zmiany oleju, poprzednio miałem motor zalany Motulem 300V, ale chyba nie ma sensu tak dobrego stosować... I mam mały dylemat Very Happy

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kamil.Olkusz dnia Czw 15:02, 20 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 17:37, 20 Lut 2014
sobek
A

 
Dołączył: 07 Sty 2014
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tychy





Kamil.Olkusz napisał:
A co sadzicie na temat oleju Bel Ray? Zastanawiam sie tez nad takim, oczywiscie 10w40.

W zeszłym roku mój tysiak był zalany bel rayem przez serwis w Poznaniu. Trzy tygodnie temu też mu zapodałem bel raya przy wymianie. Kolega używa od kilku sezonów w xv1600 i chwali sobie twierdzi że nie ma tyle podróbek na rynku co naprzykład motula.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:20, 20 Lut 2014
ps.pablo
A

 
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 101
Przeczytał: 56 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Krapkowice





Kolego Miłek. Ja też mam angola tylko z mniejszym przebiegiem i poprzedni właściciel lał półsyntetyk i to nawet motula 5100.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:09, 27 Lut 2014
igel
A1

 
Dołączył: 03 Kwi 2012
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mrągowo





W wypadku oleju sprawdza się zasada "ile osób tyle opinii". No i dobrze.
Gdyby jednak ktoś zastanawiał się nad olejem Castrol Power 4T 10W-40, to z czystym sumieniem polecam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 14:22, 22 Mar 2014
_marten_
A1

 
Dołączył: 06 Maj 2011
Posty: 42
Przeczytał: 76 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Kamil.Olkusz napisał:
A czy stosował ktoś olej Shell Advance 4T Ultra 10W-40?

Tak, ja mam od poczatku w swoim AK9 ten olej i nie narzekam. Na nasze silniki w zupelnosci wystarczy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 15:28, 18 Maj 2015
jacek71
A1

 
Dołączył: 20 Kwi 2015
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Częstochowa





Kurde nigdy tak nie robiłem ale w ubiegłym sezonie zmieniałem oleje w 2 moto ,zawsze lałem Motul 5100 4T 10W40 i zostało mi w dwóch bańkach prawie 3 litry ,czyli na wymiane do DL 650 jak znalazł prawie starczy lub dokupie 1 litr ,ale czy taki olej otwarty sezon czy dwa wstecz to jest oki,sam nie wiem bo z drugiej strony to co by mu miało byc ,ale moze niech kto mądrzejszy Laughing , co powie w temacie .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 15:56, 18 Maj 2015
Creed
Motonita

 
Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 555
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Przemyśl





Gdzieś mi się obiło o uszy ze olej ma "ważność ok 2 lat" ale nie jestem 100% pewny ja cały czas leję ten sam olej i to co mi zostaje podczas wymiany na następny sezon wlewam do moto i uzupełniam nowym i tak cały czas , nie jest to oszczędność z mojej strony tylko nie mam co z tym olejem robić a oddawać do recyklingu dobry olej tez szkoda
Myślec ze jak to jest czysty nie wymieszany olej i następną wymianę zrobisz za rok lub za 6 tysięcy km to możesz zalać Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Creed dnia Pon 15:58, 18 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:30, 18 Maj 2015
jacek71
A1

 
Dołączył: 20 Kwi 2015
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Częstochowa





No właśnie u mnie też nie chodzi o oszczędność ,ale co z tym dobrym pozostałym olejem zrobić ,własnie dobrze opatrzyłem bańki i sa z 2012 i 2013 roku ,co radzicie ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 18:33, 04 Wrz 2015
Robur
A1

 
Dołączył: 04 Wrz 2015
Posty: 33
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





Witam, jestem tu nowy, zacząłem przeglądać forum, ale zawsze ciekawią mnievtematy olejowe. Na forach zawsze widzę, że najbardziej znane marki ludzie leją.A powiem tak według mnie jak trzyma norma i nie jest chrzczony to każdy dobry. Do poprzedniego varadero lalem Statoil 10w40, do ojcowego St tak samo, do szwagra Sv również i nie było problemu. . Viadrem byłem na Krymie i nic nie dodałem, a chłopaki do GS po litrze. Obecnie kupiłem w Inter cars elf 4 Moto po 20zl/1l i dl 650 pięknie pracuje i ładnie skrzynia pracuje. Wiec po co nabijać koncernom kabze, za to że grają na naszych emocjach. Rozumiem wyczynowe motorki, ale zwykle szosówki na samochodowym będą śmigać


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 18:55, 04 Wrz 2015
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 3166
Przeczytał: 112 tematy

Pomógł: 43 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





Robur napisał:
(...) Rozumiem wyczynowe motorki, ale zwykle szosówki na samochodowym będą śmigać


Dosyć "oryginalne" poglądy...

A jak jesteś nowy, to może najpierw wpadnij do Przywitalni i skrobnij coś o sobie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez biblo dnia Pią 18:56, 04 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 17:35, 06 Wrz 2015
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3701
Przeczytał: 106 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Z tym samochodowym to zycze powodzenia w moto z mokrym sprzeglem...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 17:58, 06 Wrz 2015
Szuja
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3291
Przeczytał: 110 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa





tzw "grania na emocjach" nie unikniesz. Trzeba by byc mega chemiko - mechanikiem z turbodynamicznym zacieciem i z kupa kasy, zeby miec dwa moto i testowac jeden i drugi w identycznych lub zblizonych warunkach, tyle, ze jedne z olejem silnikowym zalecanym przez producenta, a drugie zalane z dupy wzietym olejem.

Osobiscie wspolczuje tylko nabywcom takich sprzetow po ceramizerach, doktorach czy tez zalewanych olejem przeznaczonym do silnikow o innej charakterystyce.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 18:17, 06 Wrz 2015
Robur
A1

 
Dołączył: 04 Wrz 2015
Posty: 33
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





Z tym samochodowym tak dla przykładu tylko podałem, bo jak czytam o kolegach co za 80zl/l leją oleje do prostego silnika, według mnie ma spełniać normę, w miarę regularnie wymieniać i tyle, nie ma co przeginać bo po co? Żeby być dawcą kapitału dla niemieckich koncernów. A co do elfa to Francja jest ogromnym rynkiem motocyklowy i nie wierzę żeby Total puścił bubla


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 18:26, 06 Wrz 2015
krzysiekjx1
Motocyklista

 
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 413
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: dolnośląskie/BLC





jacek71 napisał:
No właśnie u mnie też nie chodzi o oszczędność ,ale co z tym dobrym pozostałym olejem zrobić ,własnie dobrze opatrzyłem bańki i sa z 2012 i 2013 roku ,co radzicie ?


ja wlewam Very Happy a profilaktycznie z przekazów od starszych stosuje zasadę że tą resztówkę przechowuje tak, żeby nie miała kontaktu z ujemnymi temperaturami (w mojej ocenie nie zakładam, żeby w szczelnym opakowaniu w domowych warunkach przechowywany olej na drugi rok stracił na tyle swoje właściwości, żeby go nie użyć )


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:37, 14 Wrz 2015
jarek1970
A2

 
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 78
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Dolny Śląsk





Koledzy, jeździł ktoś z Was na oleju w specyfikacji JASO MA2 ?
Mam CASTROL POWER 1 RACING 4T 10W50, akurat 2,75l - w sam raz na wymianę.
Ale nie wiem jak sprzęgło będzie się zachowywało. Czy nie będzie ciągnąć w związku z większym współczynnikiem tarcia?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:44, 14 Wrz 2015
Creed
Motonita

 
Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 555
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Przemyśl





w swoim na tej specyfikacji mam przejechane 20 tysięcy i nic się nie dzieje Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:47, 14 Wrz 2015
jarek1970
A2

 
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 78
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Dolny Śląsk





Creed napisał:
w swoim na tej specyfikacji mam przejechane 20 tysięcy i nic się nie dzieje Smile

Dzięki! Po cichu liczyłem na taką odpowiedź. Zawsze to stówka mniej na olejek Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:45, 15 Wrz 2015
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2373
Przeczytał: 123 tematy

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





jarek1970 napisał:
Koledzy, jeździł ktoś z Was na oleju w specyfikacji JASO MA2 ?


Pewnie większość bo nowoczesne oleje spełnia wymagania specyfikacji MA2.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jaki Olej na nowy sezon ?
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin