VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> Jazda z plecaczkiem 650 czy 1000 Idź do strony Poprzedni  1, 2
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Czw 23:34, 21 Kwi 2016
gzub
A2

 
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 64
Przeczytał: 41 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





To wideo wiele wyjaśnia w rozmowach na temat 1000 czy 650 :

https://www.youtube.com/watch?v=Fo4N_4G8J-0

Wszystko zależy od osobistych preferencji. Sam mam 650 i mi ta pojemność starcza. Pewnie, że 1000 szybsze, lepiej się zbiera. Ale pewnie mając 1000 to pewnie chce się wiecej Smile tak to przynajmniej jest do czego dąrzyć Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 8:38, 22 Kwi 2016
pietryna
A

 
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź





No dla mnie przy starych motocyklach to niestety 650 wygrywa bo ten silnik z 1000 raczej nie uchodzi za cud techniki z tego co czytałem. I więcej pali a korzyści wątpliwe.

Ale przy nowych już bym się bardziej zastanowił, szczególnie, że 650 jest kreowany na bardziej drogowy, a 1000, bardziej w stronę enduro.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 8:58, 22 Kwi 2016
Vater
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 405
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubliniec





pietryna napisał:
No dla mnie przy starych motocyklach to niestety 650 wygrywa bo ten silnik z 1000 raczej nie uchodzi za cud techniki z tego co czytałem. I więcej pali a korzyści wątpliwe.


Jeżeli Twoim zdaniem zapas mocy jest wątpliwą korzyścią w sytuacjach awaryjnych i przy wyprzedzaniu, a spalanie 1000 -a zbyt duże (w moim przypadku ok.5l/100 km, to najlepszym i ekonomicznym rozwiązaniem jest zakup chińskiej 125-ki, której spalanie kształtuje się na poziomie 2,5-3 l/100 km Laughing Laughing Laughing
Kolego, albo się człowiek nastawia na realizację swojej pasji, albo na oszczędzanie. Bo tych dwóch zagadnień pogodzić się nie da Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:08, 22 Kwi 2016
bobiusz
Motonita

 
Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 654
Przeczytał: 43 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia





Panowie, spokojnie Smile
To luźna dyskusja i każdy może mieć swoje zdanie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:05, 22 Kwi 2016
malybidon
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 249
Przeczytał: 90 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piotrków Tryb./Budziszewice





Vater napisał:

Kolego, albo się człowiek nastawia na realizację swojej pasji, albo na oszczędzanie. Bo tych dwóch zagadnień pogodzić się nie da Wink

A jeśli oszczędzanie jest pasją Wink

A na poważnie jeśli kupujesz motocykl świadom jego ograniczeń i jest to świadoma i przemyślana decyzja to będziesz się nim cieszył przez długi czas. Jeśli kupisz w ciemno to możesz później żałować swojej decyzji.

Mnie osobiście przy jeździe poza drogami wielopasmowymi mocy w małym nie brakuje. Jeśli ktoś nastawia się na bardziej ekstremalne odczucia lub chce po prostu mieć komfort psychiczny, że mocy jeszcze troszkę jest w zapasie, ma wybór większego silnika. Ale tu znów dochodzą sporo wyższe koszty (oczywiście przy kupnie nowego z salonu).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
DL1000 vs DL650
PostWysłany: Pią 11:44, 22 Kwi 2016
griba
A

 
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 113
Przeczytał: 44 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia





Ciekawe - moim zdaniem - porównanie obu modeli: DL1000 vs DL650.

Tak czy inaczej nie ulega wątpliwości, że silnik o pojemności 1l pozwala uzyskać lepsze osiągi, ma też większą elastyczność: Suzuki DL 650 vs DL 1000 race & acceleration.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Pią 11:57, 22 Kwi 2016, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 13:09, 22 Kwi 2016
Predator
A

 
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 172
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wielkopolska/Pniewy





Ja 3 lata temu też kupiłem pierwszy motocykl ( oczywiście 650) i wydaje mi się ,że jak na pierwsze moto to był strzał w dychę. Przez pierwszy sezon nie woziłem nikogo żeby oswoić się z maszyną. Teraz kiedy mam już jakieś doświadczenie i przejechane ileś dziesiąt tys. km. uważam, że jestem już gotów na zmianę pojemności, ale też jakoś mnie to nie ciśnie i żal rozstawać się z 650-tką bo to naprawdę ŚWIETNA maszyna. Kolega zrobi jak uważa bo jeżeli czuje się, że może usiąść na 1000 to usiądzie. Wszystko zależy od tego co jest w głowie, a nie w portfelu. Zdania są różne i zawsze będą, ale decyzja i tak Twoja. Ja życzę udanego zakupu i szerokości


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:29, 25 Kwi 2016
vegejazz
A1

 
Dołączył: 14 Kwi 2016
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





koledzy jeszcze raz bardzo dziękuję za odpowiedzi myśle, że wątek będzie użyteczny nie tylko dla mnie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:39, 25 Kwi 2016
Qrac
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Gru 2015
Posty: 238
Przeczytał: 85 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów





Użyteczny ? Hm... tak w sumie to nie idzie ani w jedną ani w drugą stronę. Podsumowuje zalety i wady jednego i drugiego o czym wszyscy - którzy choć trochę interesują się DLam - wiedzą.

Osobiste preferencje tak jak wskazało kilka osób ma decydujące znaczenie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:23, 25 Kwi 2016
kalinago
A

 
Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 195
Przeczytał: 166 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





pietryna napisał:

Kolego, albo się człowiek nastawia na realizację swojej pasji, albo na oszczędzanie. Bo tych dwóch zagadnień pogodzić się nie da Wink

Jeśli jednak planujesz daleką turystykę np Rosja, Mongolia to konieczność tankowania co 200 km może być duuużym utrudnieniem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:20, 25 Kwi 2016
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Już nie przesadzajcie z tymi 200 km.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:27, 25 Kwi 2016
denver_lublin
A

 
Dołączył: 02 Mar 2015
Posty: 114
Przeczytał: 38 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin





Duży Dl spokojnie zrobi 300 na baku, a jak się postarasz to nawet 350. Poza tym łagodnie oddaje moc.
Ja tylko nie wiem jak się niektórym udaje zrobić wynik 5/100 na starym dl'u, ja ledwo schodzę do 6/100.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:31, 25 Kwi 2016
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2172
Przeczytał: 82 tematy

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





denver_lublin napisał:

Ja tylko nie wiem jak się niektórym udaje zrobić wynik 5/100 na starym dl'u, ja ledwo schodzę do 6/100.


Równe 5 to nie, ale 5 małym kawałkiem:
- nieduża waga jeźdźca - 80 kg w ciuchach i kasku
- niewielka powierzchnia czołowa jeźdźca Smile
- długa, spokojna trasa z minimalnym ruchem i brak spowalniaczy
- prawie prędkość 90-100 km/h
- niska dynamika jazdy (bo jak pusto to jedziesz)
- brak kufrów
- dobre warunki meteo (brak wiatru)
- obniżona szyba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:34, 25 Kwi 2016
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Ja swoim 1,4 robię 5,5 litra z pasażerką i kuframi. Wszystko kwestią prawego nadgarstka.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:42, 25 Kwi 2016
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2172
Przeczytał: 82 tematy

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





Otzi napisał:
Ja swoim 1,4 robię 5,5 litra z pasażerką i kuframi. Wszystko kwestią prawego nadgarstka.


Nie ma Stromów 1,4 więc jesteś niereprezentatywnym przykładem.
Ja swoim 1,7 kiedyż zrobiłem 3,8... ale to też niereprezentatywne. Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 7:21, 26 Kwi 2016
Vater
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 405
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubliniec





Trening czyni mistrza Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:33, 29 Kwi 2016
bobiusz
Motonita

 
Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 654
Przeczytał: 43 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia







Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:36, 29 Kwi 2016
Mati!
Motocyklista

 
Dołączył: 25 Lis 2014
Posty: 334
Przeczytał: 109 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz





Pierwsza osoba nie ma kasku Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:02, 29 Kwi 2016
swoop
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 267
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mazury





Mati! napisał:
Pierwsza osoba nie ma kasku Very Happy


bo trzecia ma za 2 osoby Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 21:37, 30 Kwi 2016
chmarnik
Motonita

 
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 810
Przeczytał: 99 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wieluń





express napisał:
Otzi napisał:
Ja swoim 1,4 robię 5,5 litra z pasażerką i kuframi. Wszystko kwestią prawego nadgarstka.


Nie ma Stromów 1,4 więc jesteś niereprezentatywnym przykładem.
Ja swoim 1,7 kiedyż zrobiłem 3,8... ale to też niereprezentatywne. Razz


Przełożył silnik z GTR-a.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:19, 06 Maj 2016
Maciej74
A1

 
Dołączył: 18 Kwi 2016
Posty: 45
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk





Jeżeli budżet pozwala na kupno litra, to kupuj.
Wagowo nie różni się prawie niczym od 650
a prowadzi się tak samo a nawet i lepiej

Jak jesteś rozsądnym facetem to będziesz wiedział
kiedy i gdzie wykorzystać moc tego litra i nie patrz na to
że jeździłeś 125 i że powinieneś jak nie którzy twierdzą
dojść do niego po drabinie
przez 250, 400, 650 itp.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 14:49, 09 Maj 2016
m.adam
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Wrz 2015
Posty: 448
Przeczytał: 16 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Ja po weekendowym rajdzie z żoną i kuframi stwierdzam, że w górach załadowany mały DL się trochę męczy i trzeba redukować.
Chyba jednak na wyprawy we dwoje z kuframi to lepszy jest duży.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:13, 10 Maj 2016
Zaper
A

 
Dołączył: 11 Wrz 2015
Posty: 198
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz





Przesiadłem się z VFR 800 na DL 1000, jeżdżę tylko z pasażerką i teraz się cieszę że nie kupiłem 650. 1000 dla dwóch osób jest naprawdę optymalny, spalanie mam przy normalnej dynamicznej jeździe 6,5 do 7 litrów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:42, 10 Maj 2016
kalinago
A

 
Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 195
Przeczytał: 166 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





Myślę, że dużo zależy też od tego, czy zamieszasz jeździć raczej samotnie czy w grupie.
Samotnie mały "daje radę" i dla mnie jest raczej wystarczający bo z pasażerem jadę zwykle spokojnie.
Ale gdy trzeba nadążyć za grupą na mocniejszych maszynach to chyba lepiej jest mieć coś mocniejszego.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:14, 12 Maj 2016
Scorpio74
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 337
Przeczytał: 20 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk





Z tą wagą kobiety to przypomina mi się jeden tekst. Góry, wypożyczalnia nart. Gościu pyta się kobiety jaka waga, ona na to że około 50 kg. Na to facet, muszę wiedzieć dokładnie bo inaczej wiązania się nie wypną przy wywrotce. No 58 mówi ona.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:26, 12 Maj 2016
bobiusz
Motonita

 
Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 654
Przeczytał: 43 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia





Moja koleżanka w podobnej sytuacji powiedziała panu swoją wagę na ucho Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jazda z plecaczkiem 650 czy 1000
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 2 z 2  
Idź do strony Poprzedni  1, 2
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin