VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> Jazda z plecaczkiem 650 czy 1000 Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Jazda z plecaczkiem 650 czy 1000
PostWysłany: Wto 22:08, 19 Kwi 2016
vegejazz
A1

 
Dołączył: 14 Kwi 2016
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Mam do was myśle dość konkretne pytanie, nie ukrywam moje doświadczenie na moto nie jest duże praktycznie tylko skuter. Docelowo mam zamiar wykorzystywać moto na dojazdy do pracy i do klientów na terenie całego kraju. Jednakże w wolne chwile wspólne wycieczki w kraju i zagranicą. Nie wiem czy w takiej sytuacji jednak lepszym rozwiązaniem nie będzie większy sztormiak. Tak informacyjnie będę celował w nowy motocykl, ewentualnie jakieś demo lub wyprzedaż rocznika. Z góry dziękuje za odpowiedzi i rady


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:29, 19 Kwi 2016
Książe
Motocyklista

 
Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk





Generalnie litr na pierwsze moto to nie jest dobry pomysł - taka jest moja osobista opinia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:54, 19 Kwi 2016
vegejazz
A1

 
Dołączył: 14 Kwi 2016
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Dziękuje za odpowiedz nie wiem czy to coś zmienia ale bliżej mi do czterdziestki niż w drugą stronę i należę do ostrożnych kierowców ale tak czy inaczej dziękuje


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:06, 19 Kwi 2016
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3584
Przeczytał: 87 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Wiek nie znaczenia, sam piszesz o zerowym doświadczeniu motocyklowym. Jak zajrzysz do działu Relacje to znajdziesz ta dziesiątki relacji z wycieczek w dwie osoby na dl650, sam tak zjeździłem poł Europy.
Na DL1000 jeszcze zdążysz się przesiąść...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:10, 19 Kwi 2016
Książe
Motocyklista

 
Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk





To nie chodzi o wiek (no może czasem chodzi Wink R1 na pierwsze moto), to jest związane z oswojeniem się z motocyklem, motoryką własną i dynamiką sprzętu i wielu jeszcze innymi czynnikami.

Przykładowo - jak się uczy jeździć na koniu, to żeby nie zrazić adepta nikt go nie pakuje od razu na dajmy na to araba, tylko na bardziej spokojne i wyważone istoty.

Ale tak jak pisałem - to moja prywatna opinia, każdy robi jak chce.

Drugi czynnik to po prostu ekonomia...
W moim przypadku wybór 650 był świadomy między innymi z powyższego powodu - 650 mało pali.
To ważne i w codziennej eksploatacji jak i w czasie dłuższych wyjazdów.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Książe dnia Wto 23:23, 19 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 8:25, 20 Kwi 2016
pietryna
A

 
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź





Ja na pierwszy motocykl kupiłem DL650 i nie żałuję. Na nauce jazdy teraz z reszta gladiusy są z tym samym silnikiem w mocniejszej wersji.
Tzn. nie żałuję bo z tego co patrzyłem to ma najlepszy stosunek jakości i możliwości do ceny, ale jest trochę dużym i szerokim klockiem przez co w mieście sprawdza się średnio jak się nie zachowujesz jak kawał ch*ja (i w mieście pali 7-8l) .

Wg mnie to głównie zależy od głowy a nie od jakichś umiejętności realnych. Jak masz poukładane to i doładowanym litrem będzie się jeździć bezpiecznie i spokojnie.
Wg mnie jak ktoś wmawia sobie, że musi mieć mniejszy bo nie może się powstrzymać żeby odwinąć to w ogóle nie powinien mieć prawa jazdy.

Co do samej jazdy z plecakiem. Jeśli chcesz sobie cisnąć na autostradach itd. to może się okazać za słaby. Ja raczej nie przekraczam 120km/h a na krajówkach 100 i w tym zakresie myślę, że nie będzie brakowało mocy nawet jakbym miał sprzęt załadowany pod DMC albo ponad...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pietryna dnia Śro 8:28, 20 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 8:43, 20 Kwi 2016
staszek_s
Motocyklista

 
Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 454
Przeczytał: 128 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radlin, Śląsk





Potwierdzam, do 120 jest spoko z plecaczkiem, chociaż oczywiście do w miarę spokojnej jazdy. Przy wyprzedzaniu tira pod górę to już trzeba mieć świadomość ograniczeń. Co do doświadczenia to wiem po sobie, czasem zdarza się przypadkowe odkręcenie manetki itp szkolne błędy, mniejsza moc więcej wybacza...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 8:45, 20 Kwi 2016
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 74 tematy

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





Książe napisał:
Generalnie litr na pierwsze moto to nie jest dobry pomysł - taka jest moja osobista opinia.


Jestem dowodem na to, że to jednakowoż wykonalne Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 8:49, 20 Kwi 2016
Vater
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 405
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubliniec





Jeśli ma być bagaż i 2 osoby, to tylko 1000 daje gwarancję satysfakcjonującej jazdy - taka jest prawda obiektywna, której sam doświadczyłem. Kierując się radami o mniejszej pojemności, przez rok dosiadałem 600 cm i już po kilku jazdach z pasażerem i bagażem zrozumiałem, że to nieporozumienie. Zmienić moto na większą pojemność oczywiście zawsze można. Jednak pozostaje kwestia sprzedaży tego słabszego egzemplarza, a to w dzisiejszych czasach nie jest takie łatwe i oczywiste za sensowne pieniądze.
Wychodzę z założenia, że jak ktoś ma poukładane w głowie, to żadna duża pojemność nie będzie stanowiła problemu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 8:56, 20 Kwi 2016
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 74 tematy

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





Vater napisał:

Wychodzę z założenia, że jak ktoś ma poukładane w głowie, to żadna duża pojemność nie będzie stanowiła problemu.


To nie jedyny czynnik. Pomagają też:
- ogólna sprawność ruchowa i brak nadmiaru ciała,
- przygotowanie siłowe na siłowni (duże zwykle jest cięższe)
- doświadczenie w jeździe na rowerze - zarówno szosa jak i MTB,
- doświadczenie w jeździe na małych sprzętach dwukołowych (choćby chiński kible 50 ccm)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 9:16, 20 Kwi 2016
Mati!
Motocyklista

 
Dołączył: 25 Lis 2014
Posty: 340
Przeczytał: 111 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz





A ja przychylam sie do tego co napisal pietryna i vater.
Jezdziles na kursie 650 to mniej wiecej tego samego spodziewaj sie po malym dlu.. no moze troche mniej Wink ja tez ogladalem po kursie duze sztormiaki bo wmawialem sobie, ze mniejsza moc od gladiusa moze okazac sie zbyt mala na mnie i plecacaczka. koniec koncow na duzym nawet nie siedzialem, wiec nie mam porownania Very Happy Jak masz mozliwosc to poprzymierzaj zebys nie zalowal.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mati! dnia Śro 9:21, 20 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:00, 20 Kwi 2016
JARON
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 484
Przeczytał: 106 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Dąbrowa Górnicza





Ja zawsze byłem zwolennikiem tezy, że najlepiej jest rosnąć z motocyklami od małego. I tak przez motorowery, małe pojemności motocykli i potem coraz większe. Nabiera się wtedy doświadczenia wprost proporcjonalnie do wieku, zasobów portfela i całą resztę. W wieku 40 lat powinno się już w takim wypadku śmigać przynajmniej litrem, bo wiadomo że z małżowinką Wink Niestety jednak jak nie miałeś okazji przejść w życiu całej tej procedury "przysposobienia motocyklowego" musisz to jakoś nadrobić i tu są dwie szkoły. Albo kupisz coś mniejszego i będziesz się liczył z tym , że po pewnym czasie sprzedasz mniejsze moto i kupisz większe. (Oczywiście troszkę kasy stracisz, ale wysoce prawdopodobne jest, że zdrowia nie utracisz) Lub druga szkoła, że kupisz litra i będziesz ostrożny jak saper i dopiero po przynajmniej jednym sezonie zabierzesz plecaczka na przejażdżkę, żeby go niepotrzebnie nie narażać. Potem to już raczej z górki Smile Tak jak koledzy prawią, wszystko też zależy od charakteru motocyklisty. Jak jesteś typ narwany to litra na tę chwilę odpuść. Jak jesteś człowiek kontrolujący się to kupuj tysiąca i powoli się przyzwyczajaj. Bo tak prawdę mówiąc z motocyklami jest jak z alkoholem Wink jesteś sam to poniżej pół litra nie warto sięgać, no a jak już jest was dwoje to LITEREK MUSI BYĆ Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:16, 20 Kwi 2016
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 2914
Przeczytał: 109 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





Weź też pod uwagę aspekt finansowy związany z "dodatkami" do motocykla.

Na moto (w przeciwieństwie do skutera), szczególnie, że planujesz dłuższe wycieczki, potrzebne jest dość konkretne "wyposażenia" dla kierowcy i pasażera. Chodzi mi głównie o ciuchy: kurtki, spodnie, buty, rękawice, przeciwdeszczówki, itd. A to wszystko dla dwóch osób pochłonie kilka tysięcy PLN.

Kolejna rzecz, to wyposażenie dodatkowe samego motocykla: jakieś kufry, gmole, handbary, itd., itd. - to kolejne tysiące PLN Smile

Dopiero jak uwzględnisz te rzeczy sprawdź na jakie moto będzie Cię stać. No chyba, że nie masz ograniczeń budżetowych...

P.S. A oddając głos w Twojej "ankiecie" Wink ja też uważam, że lepiej zacząć od 650-tki. I dopiero jak pojeździsz, nabierzesz doświadczeń jako kierowca i jako podróżnik, to będziesz wiedział, co Ci jest naprawdę potrzebne... Pierwsze moto, to "rozpoznanie bojem" Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:36, 20 Kwi 2016
malybidon
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 249
Przeczytał: 85 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piotrków Tryb./Budziszewice





Moim zdaniem do jazdy w dwoje, pomijając szybką jazdę autostradową, 650 zupełnie wystarcza. Ja nawet 650-ki mocowo w pełni nie wykorzystuję jadąc z małżonką bo bym chyba szybciej musiał sprzedać ten motor niż bym się do setki rozpędził.

Dbając więc o dobre samopoczucie plecaczka 650 jest wystarczająca nawet w dwie osoby. A do jazdy autostradowej to powiedzmy sobie to szczerze są inne wygodniejsze i lepsze do tego celu motocykle.

No i jak wspomniał biblo jest jeszcze aspekt cenowy. Ja za nową 650 z dodatkami zapłaciłem sporo mniej od ceny gołego 1000.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:41, 20 Kwi 2016
nita
Motocyklista

 
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 369
Przeczytał: 56 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ruda Śląska





Mam małego Dl od paru lat i nie myślę o zamianie na dużego . Jeżdżę z plecaczkiem i obładowany bagażem . Wiadomo , że mocy nigdy nie za wiele , ale mały daje radę a pali mniej Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:49, 20 Kwi 2016
Remol71
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 215
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wwa





malybidon napisał:
Moim zdaniem do jazdy w dwoje, pomijając szybką jazdę autostradową, 650 zupełnie wystarcza....


A czego mu brakuje na autostradzie ? Naturalna prędkość przelotowa DL 650 to 130-140 km/h. Jak ktoś chce 200 km/h, to raczej nie ten typ motocykla.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:51, 20 Kwi 2016
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 74 tematy

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





Remol71 napisał:
Jak ktoś chce 200 km/h, to raczej nie ten typ motocykla.


Jak ktoś chce 200 km/h to:
- bez plecaka
- na torze
- na sporcie
- po nabyciu stosownych umiejetności


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:00, 20 Kwi 2016
malybidon
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 249
Przeczytał: 85 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piotrków Tryb./Budziszewice





Remol71 napisał:

A czego mu brakuje na autostradzie ?.


Aerodynamiki? Mówmy szczerze, że kształty V-Stoma nie są nawet zbliżone do idealnie aerodynamicznych. Dodając do tego dodatkowe "żagle" w postaci kufrów itp. zaburzasz przepływ powietrza jeszcze bardziej.

A lecieć kilka godzin te 140 km/h to przyjemniej jest np. na krążowniku przystosowanym do turystyki asfaltowej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:07, 20 Kwi 2016
Szuja
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3137
Przeczytał: 133 tematy

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa





express napisał:
Książe napisał:
Generalnie litr na pierwsze moto to nie jest dobry pomysł - taka jest moja osobista opinia.


Jestem dowodem na to, że to jednakowoż wykonalne Smile


i ja tez i ja tez Smile

parafrazujac powiedzonko "wyslac glupka po flaszke, to kupi jedna" mozna by powiedziec "chcesz kupic moto, kup od razu takie, ktore bez wysilku (i Twojego stresu) zawiezie dwie osoby i bagaze, bez wzgledu na to, czy to gory, czy autostrada".

Wystarczy przejrzec na forum info ilu userow zamienilo "damskie" moto na duzego v-stroma.

Roznica w wadze moto pomijalna, a czy to "maluch" czy "duzy" warto na poczatku kazdego sezonu wybrac sie na szkolenie (organizowane przez przez Suzuke, CSP w Legionowie, T. Kulika lub wielu innych pewnie gdzies organizowanych).

Niech mi na tace przez dwie niedziele nikt nic nie daje jesli po roku zamulania obladowanym "maluchem" nie zaczniesz tesknie rozgladac sie za 1000em


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:20, 20 Kwi 2016
Remol71
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 215
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wwa





malybidon napisał:

Aerodynamiki? Mówmy szczerze, że kształty V-Stoma nie są nawet zbliżone do idealnie aerodynamicznych....


Ale 1000 jakoś nie jest bardziej aerodynamiczny od 650.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:34, 20 Kwi 2016
malybidon
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 249
Przeczytał: 85 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piotrków Tryb./Budziszewice





Remol71 napisał:
malybidon napisał:

Aerodynamiki? Mówmy szczerze, że kształty V-Stoma nie są nawet zbliżone do idealnie aerodynamicznych....


Ale 1000 jakoś nie jest bardziej aerodynamiczny od 650.


~30 KM więcej może "przepchnąć" więcej powietrza.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:34, 20 Kwi 2016
Mati!
Motocyklista

 
Dołączył: 25 Lis 2014
Posty: 340
Przeczytał: 111 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz





malybidon napisał:
Moim zdaniem do jazdy w dwoje, pomijając szybką jazdę autostradową, 650 zupełnie wystarcza. Ja nawet 650-ki mocowo w pełni nie wykorzystuję jadąc z małżonką bo bym chyba szybciej musiał sprzedać ten motor niż bym się do setki rozpędził.

Dbając więc o dobre samopoczucie plecaczka 650 jest wystarczająca nawet w dwie osoby. A do jazdy autostradowej to powiedzmy sobie to szczerze są inne wygodniejsze i lepsze do tego celu motocykle.

No i jak wspomniał biblo jest jeszcze aspekt cenowy. Ja za nową 650 z dodatkami zapłaciłem sporo mniej od ceny gołego 1000.


No tak, ale gdyby po sezonie okazalo sie ze 650 to jednak nie jest to i przydalby sie 1000 to koszta wzrastaja.
Po reszta wychodze z zalozenia, ze warto szukac motocykla ktory ma sluzyc docelowo.no chyba, ze komus kasy zbywa to manewr jaknajbardziej sluszny z ta 650tka na sezon w celu nabycia doswiadczenia Cool Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:35, 20 Kwi 2016
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 74 tematy

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





Remol71 napisał:

Ale 1000 jakoś nie jest bardziej aerodynamiczny od 650.


Stary model 1000 był bardziej aero.
Miał symetryczne rury wydechowe i seryjny pług pod silnikiem.

Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:42, 20 Kwi 2016
U-boot
Motocyklista

 
Dołączył: 06 Maj 2015
Posty: 258
Przeczytał: 70 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Idź do salonu Suzuki. Przejedź się 650 i 1000. Zobaczysz co Ci bardziej pasuje i podejmiesz decyzję. Cudze rady są bardzo ważne ale, to Ty musisz podjąć decyzję i to tak, aby nie pluć sobie w brodę. Bierz testówki i się zapoznawaj z maszynami. Jeśli nie masz porównania z własnej jazdy, to jak masz dokonać wyboru?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:10, 20 Kwi 2016
JARON
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 484
Przeczytał: 106 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Dąbrowa Górnicza





U-boot dobrze prawi. To będzie najlepszy sposób. Ja akurat jestem też na etapie zakupu Vstroma i zrobie ostatecznie właśnie tak. Pojadę do salonu Suzuki i przetestuję oba modele. Podjadę każdym z nich po plecaczek i się zadecyduje dopiero wtedy. Na pewno nie kupię żadnego bez wcześniejszego przetestowania obu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:11, 20 Kwi 2016
Remol71
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 215
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wwa





100% racji. To jest zbyt indywidualna sprawa, a porady są jakie są. Każdy chwali swoje Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:26, 20 Kwi 2016
Książe
Motocyklista

 
Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk





express napisał:
Książe napisał:
Generalnie litr na pierwsze moto to nie jest dobry pomysł - taka jest moja osobista opinia.


Jestem dowodem na to, że to jednakowoż wykonalne Smile


Dlatego też napisałem "że to moja osobista opinia" Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:09, 20 Kwi 2016
bobiusz
Motonita

 
Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 655
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia





To ja dorzucę swoje.
Drugi sezon na "maluchu".
Nie jest to moje pierwsze moto, ale nie to jest ważne.
Wybierz sobie priorytety i dopasuj do nich moto.
Ja miałem ograniczony budżet więc salon nie wchodził w grę.
Ponieważ dzieciak już prawie dorosły i zapalony, musiał być ABS (dla mojego spokoju jak zacznie próbować) - to oferował tylko DL650.
70% mojej jazdy, to miasto - codzienne dojazdy do pracy (50km/dzień) więc spalanie istotne - też DL650.
Po przejechaniu niecałych 20k km stwierdzam, że wybór był dobry, ale są oczywiście minusy.
O ile dłuższa jazda z plecakiem w formie mojej żony nie zmienia wiele, to przy jeździe z moim synem (197cm i 80kg) już nie jest tak komfortowa (ja mam 196cm i 100kg).
Nie dość, że suma naszej masy jest spora, to tworzymy niezły dwumasztowiec i trzeba się nawachlować biegami.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 14:05, 20 Kwi 2016
vegejazz
A1

 
Dołączył: 14 Kwi 2016
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





koledzy bardzo dziękuję za odpowiedzi, czytam je wszystkie Smile Jeśli chodzi o podróże to plan jest na Europę bez dwóch zdań we dwójkę Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 14:11, 20 Kwi 2016
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Jakiś czas temu przejechałem się chwilę małym DL-em kolegi. Stwierdziłem, że nie zamienię się za żadne skarby, mimo że 650-tką jeździłem 3 sezony. Inne moto, inne przyspieszenie i elastyczność. Jak będziesz jeździł z plecaczkiem i zapakowanymi kuframi to rozważ litra, zapisz się na moto szkołę i nie wymieniaj sprzęta co sezon. Wiem, że zaraz poniosą się głosy, że 650 jest wystarczająca, że dobrze jeździ, mało pali. Ale co z tego? Duży V-strom jeździ jeszcze lepiej Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 14:27, 20 Kwi 2016
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 74 tematy

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





Otzi napisał:
że 650 jest wystarczająca, że dobrze jeździ, mało pali. Ale co z tego? Duży V-strom jeździ jeszcze lepiej Smile


Dałem kiedyś na chwilę moją Zuzę (DL1000) Młodemu, który na co dzień śmiga 650. Przejechał się może wszystkiego z 10 km. Wrócił i stwierdził:
"Niech mi nikt nie mówi, że jest niewielka różnica miedzy 650 a 1000.
1000 zapie*dala i kropka."
Banan na jego twarzy zagościł; jakby nie uszy miałby dookoła głowy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 14:32, 20 Kwi 2016
pietryna
A

 
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź





No nie można powiedzieć, że nie ma różnicy bo ma 100KM a dużo więcej nie waży.
Ale wg mnie konieczność posiadania litra do turystyki we dwie osoby z pakunkami jest co najmniej mocno dyskusyjna, szczególnie z perspektywy osoby, która w ogóle nie odwija, a jeździ bardzo spokojnie jak na polskie warunki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 14:36, 20 Kwi 2016
bobiusz
Motonita

 
Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 655
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia





Jeśli uważacie, że 650-tka nie nadaje się do podróżowania we dwoje,
to poczytajcie sobie bloga naszego kolegi z forum Smile
http://moto-jacek-cecylia.manifo.com/wyjazdy-opisane


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 15:29, 20 Kwi 2016
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 2914
Przeczytał: 109 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





Panowie, wyluzujcie, bo zaczyna się robić flame war... Cool

Wydaje mi się, że na tym etapie kolega powinien:

- odbyć jazdy testowe jednym i drugim moto - i to najlepiej takie kilkugodzinne lub wręcz weekendowe. I pojeździć najpierw sam, a potem z żoną. Dzięki temu będzie miał okazję samodzielnie "zasmakować" jednego i drugiego modelu, następnie sprawdzić swoje doznania podczas jazdy z pasażerem, a i pasażer będzie miał okazję zorientować się, czy mu to pasi...

- zastanowić się nad budżetem biorąc pod uwagę również akcesoria do motocykla i dla siebie. Posiadając wcześniej tylko skuter i nie odbywając dłuższych podróży można się mocno zdziwić, ile kasy trzeba poświęcić na to hobby poza samym pojazdem...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 16:06, 20 Kwi 2016
vegejazz
A1

 
Dołączył: 14 Kwi 2016
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Otzi napisał:
Jakiś czas temu przejechałem się chwilę małym DL-em kolegi. Stwierdziłem, że nie zamienię się za żadne skarby, mimo że 650-tką jeździłem 3 sezony. Inne moto, inne przyspieszenie i elastyczność. Jak będziesz jeździł z plecaczkiem i zapakowanymi kuframi to rozważ litra, zapisz się na moto szkołę i nie wymieniaj sprzęta co sezon. Wiem, że zaraz poniosą się głosy, że 650 jest wystarczająca, że dobrze jeździ, mało pali. Ale co z tego? Duży V-strom jeździ jeszcze lepiej Smile


Odnośnie moto szkoły taki mam plan tylko muszę poszukać u siebie gdzieś w Poznaniu takowej i zgadzam się z tym, iż nie ma sensu wymiana co sezon moto, tym bardziej, że chce kupić nowy i mieć święty spokój na lata Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez vegejazz dnia Śro 16:25, 20 Kwi 2016, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:23, 20 Kwi 2016
mirecki
A

 
Dołączył: 09 Cze 2014
Posty: 122
Przeczytał: 31 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań/Zamość





vegejazz napisał:

Odnośnie moto szkoły taki mam plan tylko muszę poszukać u siebie gdzieś w Poznaniu takowej i zgadzam się z tym, iż nie ma sensu wymiana co sezon moto, tym bardziej, że chce kupić nowy i mieć święty spokój na lata Smile


Co do motoszkoły w Poznaniu to polecam high-school. Po 20 latach bezczynnośći motocyklowej skorzystałem z ich pomocy, którą bardzo sobie cenię. Poza tym co tydzień organizują 3h kursy na placu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:43, 20 Kwi 2016
Scorpio74
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 338
Przeczytał: 24 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk





Mam 650 od 8 sezonów. Wyprawy robię zawsze z plecaczkiem. Mam 190cm, plecaczek 172 cm. 3 kufry, często tankbag i worek z namiotem i śpiworami.
I powiem daje radę. Zastanawiałem się o wymianie na 1000 i stwierdziłem po co?
Jak gdzieś jedziesz to potrzebujesz góra 4 dni na dojazd i może wtedy potrzeba więcej mocy, jak się jest na miejscu to raczej się jeździ się rekreacyjno-turystycznie i wtedy już moc się nie liczy bo tam zwiedzasz a nie zapierdalasz Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:29, 20 Kwi 2016
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1183
Przeczytał: 142 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





express napisał:
"Niech mi nikt nie mówi, że jest niewielka różnica miedzy 650 a 1000.
1000 zapie*dala i kropka."


Autor tematu stwierdził, że jeździ spokojnie i rozważnie. Rozumiem przez to jazdę zgodnie z przepisami, a do takiej jazdy 650 wydaje mi sie lepsza.
Na 650 nawinąłem juz 55tyś km, większość z pasażerem. Dalsze wyjazdy tez sie trafiają. Jeśli miałbym zmienić motocykl to była by to kolejna 650tka (v-strom oczywiście).


Jednak jeśli kierownik waży 120kg a żona 80kg (przykładowo) to jestem skłonny uwierzyć, że wtedy z kuframi i bagażami mocy może brakować.

W naszym zestawie oboje z ciuchami nie przekraczamy raczej 150kg. Dlatego nawet obładowany w 3 kufry + tankbag nie mam problemu z jazdą po górach, autostradzie czy z wyprzedzaniem. A przy tym wszystkim małe spalanie od 4L do 6,5L (mówię o moim K5) - nowsze podobno mniej palą !


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Śro 20:29, 20 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:12, 20 Kwi 2016
vegejazz
A1

 
Dołączył: 14 Kwi 2016
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





express napisał:
Vater napisał:

Wychodzę z założenia, że jak ktoś ma poukładane w głowie, to żadna duża pojemność nie będzie stanowiła problemu.


To nie jedyny czynnik. Pomagają też:
- ogólna sprawność ruchowa i brak nadmiaru ciała,
- przygotowanie siłowe na siłowni (duże zwykle jest cięższe)
- doświadczenie w jeździe na rowerze - zarówno szosa jak i MTB,
- doświadczenie w jeździe na małych sprzętach dwukołowych (choćby chiński kible 50 ccm)


Odnosząc się do tego co piszesz nie wygląda to u mnie najgorzej
- sprawność ruchowa jest (brzuch nie pałęta mi się między nogami)
- jeżdzę na rowerze i praktycznie tylko MTB Smile
- małe sprzęty kołowe to właśnie ten skuter tyle że w trudnych warunkach (ruch lewostronny teren bardzo górzysty )


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:16, 20 Kwi 2016
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Jeżeli bierzesz pod uwagę nowego tysiąca to wydaje mi się, że jest on poręczniejszy i bardziej przyjazny niż stary. Nie wiem skąd jesteś, ale może ktoś da Ci się bryknąć dla porównania.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:24, 20 Kwi 2016
vegejazz
A1

 
Dołączył: 14 Kwi 2016
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Otzi biorę pod uwagę tylko nowe moto ewentualnie jakiś model z wystawy. Plan jest udać się do dealera i wypożyczyć sprzęt.
Wracając jeszcze do wypowiedzi poprzedników odnośnie wagi, to razem z żoną bez kombinezonów ważymy 145 kg pewnie trochę trzeba będzie dodać na osprzęt i inne dodatki, ale dla mnie jest ważne poczucie bezpieczeństwa tutaj rozumiane jako zapas mocy z którego będę korzystał sporadycznie. Lepiej mieć pod ręką dodatkowe konie jak jest potrzeba ale na codzień pewnie nie będą one wykorzystywane. To trochę jak z polisą ubezpieczeniową lepiej mieć i nie potrzebować niż nie mieć i potrzebować


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:58, 20 Kwi 2016
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Kobiety mają tendencję do zaniżania wagi, pamiętaj o tym Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:01, 20 Kwi 2016
Vater
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 405
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubliniec





vegejazz napisał:
Lepiej mieć pod ręką dodatkowe konie jak jest potrzeba ale na codzień pewnie nie będą one wykorzystywane. To trochę jak z polisą ubezpieczeniową lepiej mieć i nie potrzebować niż nie mieć i potrzebować


Święte słowa Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Vater dnia Śro 22:03, 20 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:07, 20 Kwi 2016
vegejazz
A1

 
Dołączył: 14 Kwi 2016
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Otzi napisał:
Kobiety mają tendencję do zaniżania wagi, pamiętaj o tym Smile


Otzi moja bez krępacji się waży przy mnie stresu więc nie ma ani jakiegoś zaniżania chyba, że ktoś grzebał przy wadze Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:08, 20 Kwi 2016
bobiusz
Motonita

 
Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 655
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia





Otzi napisał:
Kobiety mają tendencję do zaniżania wagi, pamiętaj o tym Smile


He he Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:48, 20 Kwi 2016
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 2914
Przeczytał: 109 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





vegejazz napisał:
moja bez krępacji się waży przy mnie stresu więc nie ma ani jakiegoś zaniżania chyba, że ktoś grzebał przy wadze Wink


To już wiadomo kto grzebał przy wadze Cool Musisz ją dyskretnie skalibrować, znaczy się wagę Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez biblo dnia Śro 22:48, 20 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 0:35, 21 Kwi 2016
m.adam
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Wrz 2015
Posty: 448
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Ja stawiam na początek małego DL-a. Jeździłem ż plecaczkiem i do 110 km/h nie ma problemu z normalną jazdą.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 8:27, 21 Kwi 2016
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 74 tematy

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





Otzi napisał:
Kobiety mają tendencję do zaniżania wagi, pamiętaj o tym Smile


Na szczęście są wyjątki.

A tak przy okazji: jak szybko na wiosnę stracić na wadze?
Drogo kupić, tanio sprzedać. Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:45, 21 Kwi 2016
luzikseba
Motonita

 
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 596
Przeczytał: 54 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, IV





Gdybym mógł cofnąć się w czasie wybrałbym jednak dużego Sztormiaka Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:17, 21 Kwi 2016
vegejazz
A1

 
Dołączył: 14 Kwi 2016
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Krótko podsumowując wynik ankiety zdania jak zawsze są podzielone aczkolwiek zauważam delikatną przewagę litra. Tak czy inaczej po jazdach próbnych podejmę decyzję.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jazda z plecaczkiem 650 czy 1000
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin