Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jeździł ktos może na benzynie 91?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bosman78
Motocyklista



Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 12:23, 13 Lut 2017    Temat postu: Jeździł ktos może na benzynie 91?

Instrukcja mówi, iz można a jak to wygląda w praktyce? Jak wplywa na pracę i charakterystykę silnika?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mRadek
A



Dołączył: 07 Lis 2014
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Koszalin/Stavanger

PostWysłany: Pon 12:47, 13 Lut 2017    Temat postu:

https://www.youtube.com/watch?v=kIsZLfXaOzU&feature=share

Oj, chyba nie w tę stronę pojechałem Smile
Ale może się komuś przydać.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mRadek dnia Pon 12:50, 13 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irek1970
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lower Silesia

PostWysłany: Pon 12:48, 13 Lut 2017    Temat postu:

U nas jest niedostępna teoretycznie, ale imho wszyscy jeżdżący na 95
, tak na prawdę jeżdżą na 91 Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biblo
moto-psychopata



Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4259
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 78 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Pon 12:52, 13 Lut 2017    Temat postu:

Mnie się zdarzyło tankować benzynę 91 lub 92-oktanową gdzieś w Rosji lub Mongolii. Nie przypominam sobie jakichkolwiek problemów (czy to w V-Stromie, czy w Tigerze). Ale to były jakieś pojedyncze tankowania, a nie długa jazda typu 1000 km non stop...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chrzanek
Motonita



Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 718
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 13:10, 13 Lut 2017    Temat postu:

No właśnie w EU to już chyba nie do dostania...
Za to w USA nadal bardzo popularna (95 oktan to u nich "Premium"), a tam V-stromy są popularne i robią ogromne przebiegi więc chyba sa przygotowane.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tdm
Motonita



Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 21:41, 13 Lut 2017    Temat postu:

biblo napisał:
Mnie się zdarzyło tankować benzynę 91 lub 92-oktanową gdzieś w Rosji lub Mongolii. Nie przypominam sobie jakichkolwiek problemów (czy to w V-Stromie, czy w Tigerze). Ale to były jakieś pojedyncze tankowania, a nie długa jazda typu 1000 km non stop...


ja też czasami brałem taką do transalpa, problemów nie było ale sprzęt był w bdb stanie.
Ale gość z Rosji z którym jakić czas jechałem, w Afryce miał problemy z odpaleniem po takiej benzynie. W sumie to może nie chodziło o same oktany, kto wie co oni tam dolewali na tych ukraińsko-mołdawskich stacjach...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Pon 21:42, 13 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bosman78
Motocyklista



Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 21:47, 13 Lut 2017    Temat postu:

To jest ciekawa sprawa bo np. Niemczech można kupić 91 w innych krajach tez, wiec zastanawiam sie czemu nie ma jej w PL? Wbrew pozorom sporo silników moze na niej jeździć i jest tansza. Swego czasu pamiętam E 86 i na niej motory lepiej jeździły niż na E94 czy później pb 95

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mar
Motonita



Dołączył: 14 Wrz 2015
Posty: 550
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pon 22:11, 13 Lut 2017    Temat postu:

Ja myślę, że tak naprawdę to w Polsce dobrze by było gdybyśmy tankowali 91. Ja dużo jeżdziłem w Kanadzie i zawsze na 91 (regular) bez różnicy w osiągach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motokras
Motocyklista



Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białystok

PostWysłany: Wto 11:12, 14 Lut 2017    Temat postu:

Bosman78 napisał:
wiec zastanawiam sie czemu nie ma jej w PL?


bo Polacy to bogaty naród i na byle czym jeździć nie będzie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szuja
DeTox nie pomoże



Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 3462
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa

PostWysłany: Wto 11:37, 14 Lut 2017    Temat postu:

do roznych liczb oktanow ustawia sie odpowiedni kat wyprzedzenia zaplonu. To, ze na jakims paliwie 'da sie jezdzic' nie oznacza, ze jest optymalne dla danego silnika i biezacych ustawien.
Sama liczba oktanow oznacza odpornosc danego paliwa na spalanie stukowe i jesli producen podaje, ze mozna latac na 91 oktanach i wiecej to znaczy, ze motocykl zasadniczo powinien trzymac parametry podane w specyfikacji

w samej instrukcji jest info, ze jesli nie jestes usatysfakcjonowany osiagami motocykla lub pojawilo sie spalanie stukowe to masz zmienic marke paliwe Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mar
Motonita



Dołączył: 14 Wrz 2015
Posty: 550
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Wto 18:23, 14 Lut 2017    Temat postu:

Dokładnie tak jak powyżej w moim Dl-u zapłon reguluje się sam AL2.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mar111cin
Motonita



Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 855
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: FSW

PostWysłany: Wto 20:46, 14 Lut 2017    Temat postu:

Panowie, proszę Was...
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MShow
A1



Dołączył: 11 Paź 2016
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 20:49, 14 Lut 2017    Temat postu:

Kawałek z manuala od DL 650 AK8

Paliwo

Należy używać benzyny bezołowiowej o liczbie oktanowej 91 lub więcej (metoda doświadczalna). Benzyna bezołowiowa może przedłużyć żywotność świec zapłonowych i części układu wydechowego. Jeżeli silnik nie pracuje w sposób charakterystyczny dla niego, to należy przestawić się na benzynę z wyższą ilością oktan; różnice w ilości oktan występują także w ramach benzyny super, w zależności od dostawcy.

Mieszanka benzyny i etanolu

Mieszanka taka zwana niekiedy GASOHOLEM może zostać zastosowana w tym motocyklu, o ile zawartość etanolu jest nie większa niż 10%.

Mieszanka benzyny i metanolu

W w/w motocyklu możliwe jest zastosowanie mieszanki benzyny z metanolem, o zawartości metanolu nie większej niż 5% pod warunkiem, że paliwo takie zawiera współrozpuszczalniki oraz inhibitory korozji. NIE UŻYWAJ pod żadnym pozorem paliwa zawierającego więcej niż 5% metanolu. Rezultatem użycia takiego paliwa może być zniszczenie układu paliwowego bądź pogorszenie osiągów motocykla. Suzuki nie ponosi odpowiedzialności za takie uszkodzenia i zastrzega sobie, iż mogą one nie zostać objęte gwarancją


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MShow dnia Wto 20:51, 14 Lut 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Qrac
Motocyklista



Dołączył: 16 Gru 2015
Posty: 450
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Śro 9:41, 15 Lut 2017    Temat postu:

Nowy model na 2017 według [link widoczny dla zalogowanych] też minimum 91 oktanów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magrafb
Motocyklista



Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 456
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Śro 19:33, 15 Lut 2017    Temat postu:

Ja zrobiłem całkiem sporo (pewnie z 20 tys km) na 92 oktanowym paliwie w Rosji, Gruzji, AZ.
Już nie wspomnę co za syf lało się w Afryce. Uważam że dl dobrze znosi paliwo " nieznanej jakosci".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2515
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Śro 20:07, 15 Lut 2017    Temat postu:

Generalnie im mniejszy stopien sprezania tym lepiej znosi nizsze oktanowo paliwo.
Nowa Afryka ma 10:1 , powinna palic wszystko, DL 650 11:1 nie jest zle, motocykle powyzej 13:1 juz sa bardziej wybredene ( chyba ze nowoczesna elektronika pozwala na dodatkowa mape na ekstremalnie niskia liczbe oktanowa - przejete z pojazdow militarnych )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pepo
Motonita



Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 643
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Nie 19:30, 07 Maj 2017    Temat postu:

To zależy od charakterystyki silnika. Mitshubishi Lancer Evo 9 nie pojedzie na 95. Będzie parskał, prychał a potem CheckEngine się oświeci. Raz musiałem takiego odstawić (zbiornik malutki) i po trasie nie miałem wyjścia i zalałem 95Pb. Com się naklął Do naszych "motórów" i 86 zalejesz i pójdzie ..... tak zgrane są. Komp wyprzedzi odpowiednio zapłon. W amerykańcach i rosyjskich konstrukcjach starszej daty był na kopułce taki wihajster od zmiany liczby oktanowej +/-. Jeżdżąc UAZ'em nie zauważyłem różnicy co lałem, poza kasą. Spalanie nie było dużo większe na małej liczbie oktanowej. Ale trzeba było aparat zapłonowy przestawić bo kaszlał. Fizyka. Tego nie oszukasz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
prebenny
A2



Dołączył: 28 Sty 2017
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 21:03, 07 Maj 2017    Temat postu:

Liczba oktanowa mówi głównie o odporności na 'niekontrolowany zapłon paliwa' (c) wikipedia czyli spalanie stukowe. W sportowych samochodach jest wymagana wyższa liczba oktanowa, bo jest odpowiednio bodajże przyspieszony zapłon.

W instrukcji obsługi pisze minimum PB91 więc taką można zalać i paradoksalnie lanie wyższej liczby oktanowej nie ma sensu. Ani nie poprawi osiągów ani mniej nie spali.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez prebenny dnia Nie 21:04, 07 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bosman78
Motocyklista



Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 7:57, 08 Maj 2017    Temat postu:

Potwierzam powyższe, zalalem ostatni na Lotosie 98 dynamic i żadnych pozytywnych zmian nie zauważyłem wrecz przeciwnie miałem odczucie spadku dynamiki, ale to moze zludzenie lub paliwo bylo " zwietrzale"

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
prebenny
A2



Dołączył: 28 Sty 2017
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 8:35, 08 Maj 2017    Temat postu:

Może złudzenie a może Lotos ma kiepskie paliwo Wink Ja kiedyś LPG na Lotosie zatankowałem to w samochodzie mi zaczęło śmierdzieć gazem i spalanie 18 litrów zamiast 12. Po tankowaniu na Orlenie wszystko OK Smile

Jedyna różnica tak na prawdę między 95/98 jest taka, że 98 to są już 'premium' ale nie w sensie ilości oktanów tylko innych dodatków czyszczących, poprawiających spalanie itp.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chmarnik
Maniak motocyklowy



Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 1201
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wieluń

PostWysłany: Pon 21:13, 08 Maj 2017    Temat postu:

Generalnie historycznie wzrastająca LO paliw ma związek ze zwiększaniem stopnia sprężania w silnikach, co ma związek z ich rozwojem technicznym i sprawnością. Głównie chodzi o dążenie do uzyskania jak najefektywniejszego procesu spalania w cylindrze i uzyskania z silnika o tej samej pojemności coraz większej mocy, jak również poprawienia innych parametrów, np. zmniejszenie spalania.
Kto pamięta jeszcze benzynę niebieską ( etylina o LO 78 )? Ale lało się ją do silników o stopniu sprężania 5 czy 6:1 .

Już w latach 20-stych ubiegłego stulecia zwiększano moc silników motocykli przygotowywanych do sportu przez zastosowanie innych tłoków ( zwiększenie stopnia sprężania w komorze spalania ), ale stosowano różne mieszanki benzyny np. z metanolem dla podwyższenia LO paliwa.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez chmarnik dnia Pon 21:14, 08 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin