Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem po wymianie oleju

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cetnar1510
A1



Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 7:13, 01 Maj 2017    Temat postu: Problem po wymianie oleju

Witam wszystkich. Mam problem i potrzebuje waszego zdania. Dziś wymieniłem olej w swoim DL 650 v-strom z 2005 r. Przebieg 46.000 mam go od 24.000. Przed usunięciem starego oleju zastosowałem środek czyszczący silnik Motul Engine Clean. Założyłem nowy filtr oleju i Wlałem nowy olej. Po uruchomieniu silnika kobci jak traktor nawet jak jest rozgrzany a na wysokich obrotach czuć zapach oleju. Środek czyszczący zastosowałem pierwszy raz. Czy przez niego mogło się coś stać???? Proszę o pomoc

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irek1970
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lower Silesia

PostWysłany: Pon 7:31, 01 Maj 2017    Temat postu:

Jaki olej wlałeś ? Jak syntetyk, to wymień go na mineralny.
Może ten cudowny środek porozpuszczał wszystkie nagary itp i teraz
trzeba by pierścienie wymienić.
Ze starego nowego już się nie zrobi, tym bardziej jakimś wynalazkiem w płynie.
Takie jest moje zdanie, może się mylę.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Irek1970 dnia Pon 7:32, 01 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cetnar1510
A1



Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 8:08, 01 Maj 2017    Temat postu:

Motul 300V 15W50. Zawsze taki lałem. Moja jazda wygląda bardzo spokojnie max do 6-7 tysięcy obrotów i myślę że silnik nie jest taki zły żeby lać już mineralny. Ale zobaczę co się będzie działo jak troszkę po jeżdżę. Jeśli będzie to samo to zrobię tak jak piszesz. Dzięki za radę. LWG

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irek1970
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lower Silesia

PostWysłany: Pon 8:26, 01 Maj 2017    Temat postu:

O kuurwa ! to full syntetyk.
Ja bym zmienił chociaż na 20W40.
Ten olej jest jak woda, w każdą szparkę się wciśnie, niestety w tą do komory spalania też Smile
No, ale to Twoje moto, Robisz jak uważasz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
prebenny
A2



Dołączył: 28 Sty 2017
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 9:49, 01 Maj 2017    Temat postu:

Irek1970 olej jest od smarowania silnika a nie od uszczelniania go - od tego są inne elementy. A stosowanie pełnego syntetyka nie rozszczelni silnika a stosowanie 'gęstszego' oleju to tylko pudrowanie syfa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irek1970
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lower Silesia

PostWysłany: Pon 10:07, 01 Maj 2017    Temat postu:

Mylisz się bardzo.
Nie napisałem, że olej jest do uszczelniania, tylko, że syntetyk może przedostawać się przez pierścienie do komory spalania, po zabiegu "czyszczenia" silnika.
Olej mineralny jest gesty i co za tym idzie mniej penetrujący.
Ja do swojego Drag Stara leję właśnie mineralny, bo silnik już swoje lata ma i zaczął brzydko dymić. Po zmianie oleju na mineralny objawy ustąpiły.
Piszę więc o tym, bo znam temat z autopsji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 10:37, 01 Maj 2017    Temat postu:

Pytanie.

Po co takie wynalazki stosujesz?
Czy źle silnik działał?
Lejesz olej od wymiany do wymiany i nie kombinujesz.
Ja teraz zmieniłem olej z Motula na Castrol widzę poprawę pracy skrzyni biegów ale nie robiłem żadnego płukania.
Oleje są mieszalne a przy pełnej wymianie mało co się może zdarzyć.
Kiedyś się mówiło, ze takie płukanie wymywa syf i potem nowy olej leci każdą dziura. Może masz tego pecha i tak się stało.
Wymień jeszcze raz olej aby pozbyć się tego środka całkowicie z nowego oleju i powinno być dobrze chyba, że masz jakąś usterkę w silniku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jakubol
Motocyklista



Dołączył: 25 Sie 2015
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Świebodzin

PostWysłany: Pon 14:17, 01 Maj 2017    Temat postu:

Środki czyszczące do silnika z mokrym sprzęgłem?Jak okładziny wciągną ten wynalazek ,to możesz mieć tarcze do wymiany.U nas sprzęgło pracuje w oleju silnikowym , nie tak jak w samochodzie!!!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bankier
Motocyklista



Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Pon 17:13, 01 Maj 2017    Temat postu:

Coś mi się wydaje , że ten specyfik do "czyszczenia" silnika bardziej mu zaszkodził niż pomógł. Może to kopcenie bierze się z tego co "wyczyścił" ten specyfik ? Jak się to wypali to może przestanie kopcić. Ja bym jeździł i dosyć często kontrolował stan oleju. Sądze, że przejdzie samo a jak nie to wymień olej na jakiś półsyntetyk . To moje zdanie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vater
Motocyklista



Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 469
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubliniec

PostWysłany: Pon 18:58, 01 Maj 2017    Temat postu:

"Nie miała baba kłopotu, kupiła sobie prosie" . Po prostu przedobrzyłeś kolego Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kasin
Motocyklista



Dołączył: 21 Lis 2014
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piastów/Zalewo

PostWysłany: Pią 11:09, 05 Maj 2017    Temat postu:

300v to olej sportowy, nadaje się tylko na tor i ma bardzo niską trwałość utrzymania właściwości. Podczas torowania wymieniany jest co kilka sesji, maks dni. Zmień lepiej na 7100 lub nawet na 5100. Odczujesz sporą poprawę kultury pracy i zmiany biegów. V-Strom to stary konstrukcyjnie silnik i nie potrzebuje olejów wyczynowych.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szuja
DeTox nie pomoże



Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 3462
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa

PostWysłany: Pią 13:08, 05 Maj 2017    Temat postu:

kasin napisał:
300v to olej sportowy, nadaje się tylko na tor i ma bardzo niską trwałość utrzymania właściwości. (...)


wg Ciebie nie nadaje sie do przejechania 6000 km do nastepnej wymiany albo nie przetrzyma sezonu?

Skad poglad, ze ma "bardzo niska trwalosc utrzymania wlasciwosci"?? Czy to wniosek na podstawie "sportowosci", wykorzystywania w wyczynowych sportach czy tez poparte jakimis badaniami, profesjonalnym artykulem, wlasnymi doswiadczeniami?

Sam uzywam takiego motula, stad moja konsternacja i zainteresowanie tematem i tym czy to jest kwestia "wydaje mi sie" czy tez konkrety.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Szuja dnia Pią 13:08, 05 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jakubol
Motocyklista



Dołączył: 25 Sie 2015
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Świebodzin

PostWysłany: Pią 20:41, 05 Maj 2017    Temat postu:

Pierdolenie kotka za pomocą młotka.A do syrenki nalejesz mieszanki super 98 i olej syntetyk Stihla?Długo pochodzi.Jak coś ma chodzić długo na benzynie ,to gaz nie polepszy trwałości , to samo z olejami.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bosman78
Motocyklista



Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 20:51, 05 Maj 2017    Temat postu:

To mimo wszystko lekka przesada.....przecież to nie jest zajezdzony silnik 46kkm z lekkim okladem to nic nadzwyczajnego...to tez nie sa czasy syrenei, trabantow, czy małych fiatow pedzonych na selektolu aby szlam mialy zostawiac w silniku. Historie o wyplukiwaniu nagaru we wspolczesnych silnikach i przy wspolczesnych olejach to juz takie opowieści z mchu i paproci :-)Silnik dl jest luzno spasowany wiec jak dostal troche plukanki to zapewne przedostalo tego troche do.komory spalania i teraz sie dopala. Ja bym tu nie winil oleju zreszta jest cały oddzielny wątek odnosnie tego tematu ( gestosci lepkosci itd.) W USA praktycznie kazdy jeździ tylko na syntetyku i to bez wzgledu na przebieg a DLami robią tam przeloty pod 200kkm. Ps. Silnik transalpa to konstrukcja z lat 80 i ludzie smialo smigaja na full syntetykach....

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bosman78 dnia Pią 20:55, 05 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
prebenny
A2



Dołączył: 28 Sty 2017
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 21:51, 06 Maj 2017    Temat postu:

Bosman78, bo jedyna różnica jaka jest jest taka, że syntetyk po prostu lepiej zabezpiecza silnik. Jedyne w czym tkwi 'problem' to dobranie odpowiedniego oleju (wg parametrów). Ale niektórzy jeszcze żyją w przeświadczeniu, że 10kkm i trzeba lać mineralny a po 100k to już w ogóle chyba porzekładniowy 85w90 Wink

I tak na przykład do DLa nie nadaje się full syntetyk z niskim HTHS, bo jak napisałeś sinlik jest luźno spasowany. Ale pełen syntetyk z wysokim HTHS już jak najbardziej. A co do jest HTHS to już zapytajcie wujka G. O ile kojarzę już to tutaj tłumaczyłem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez prebenny dnia Sob 21:52, 06 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarioSWD
Motocyklista



Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD

PostWysłany: Nie 19:05, 07 Maj 2017    Temat postu: Re: Problem po wymianie oleju

cetnar1510 napisał:
Witam wszystkich. Mam problem i potrzebuje waszego zdania. Dziś wymieniłem olej w swoim DL 650 v-strom z 2005 r. Przebieg 46.000 mam go od 24.000. Przed usunięciem starego oleju zastosowałem środek czyszczący silnik Motul Engine Clean. Założyłem nowy filtr oleju i Wlałem nowy olej. Po uruchomieniu silnika kobci jak traktor nawet jak jest rozgrzany a na wysokich obrotach czuć zapach oleju. Środek czyszczący zastosowałem pierwszy raz. Czy przez niego mogło się coś stać???? Proszę o pomoc


Współczuje bo albo ktoś Ci źle doradził albo sam sobie uwarzyłeś tym środkiem niezłego bigosu. Tak jak napisali koledzy nie pomogłeś nim silnikowi. Wiem z doświadczenia że te środki trzeba stosować bardzo rozważnie bo można nieźle namieszać. Ale to już po fakcie.

Zapamiętaj sobie że zawsze stosuje się olej taki jak zaleca producent. O takich parametrach i właściwościach jakie są do danej maszyny przewidziane. Bzdurą i wielką głupotą jest zalewanie po jakimś czasie czy przebiegu silnika gęściejszym olejem. Takie rozwiązanie stosowano dwadzieścia lat temu w pojazdach, w których tolerancja wykonania poszczególnych części silnika była lekko mówiąc mocno zaniżona.

Na twoim miejscu dał bym popracować silnikowi trochę po tej magicznej mieszance i wymienił olej na świeży. Przypuszczam że teraz masz niezły syf w oleju i nie powinieneś na takiej mieszance jeździć. Przynajmniej ja bym nie ryzykował.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MarioSWD dnia Nie 19:07, 07 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rodzer90
A1



Dołączył: 26 Kwi 2017
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Przemyśl

PostWysłany: Pon 9:01, 08 Maj 2017    Temat postu:

Wrzucę swoje 2 grosze . Wymieniałem olej u siebie i powiem Ci że na liczniku niby jest 28 tysięcy przebiegu w co naprawdę nie wierzę . Osobiście zawsze leje do motocykla 10W40 półsyntetyk z Vavoline . Podobno DL bardziej toleruje Vavolinie niż 10W40 z Motula z racji że podobno trzeba robić dolewki na motulu. Ile w tym prawdy nie wiem po zakupie odrazu zalałem 10W40.

A specyfiki do płukania wtrysków czy silników i inne bzdety to dla mnie wynalazki które owszem może i pomogą może i nie ja nigdy nie ryzykowałem i następnym razem po prostu daj mu świeży olej bez kombinowania .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
malybidon
Motocyklista



Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 300
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piotrków Tryb./Budziszewice

PostWysłany: Pon 10:01, 08 Maj 2017    Temat postu: Re: Problem po wymianie oleju

MarioSWD napisał:
Takie rozwiązanie stosowano dwadzieścia lat temu w pojazdach, w których tolerancja wykonania poszczególnych części silnika była lekko mówiąc mocno zaniżona.


Taka mała uwaga - od czasu tych silników minęło już trochę więcej niż 20 lat Wink Czas szybko mija...

Ale co do reszty podpisuję się obiema rękami Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gdl
A



Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Leżajska

PostWysłany: Pon 12:38, 08 Maj 2017    Temat postu:

Rodzer90 napisał:
...Podobno DL bardziej toleruje Vavolinie niż 10W40 z Motula z racji że podobno trzeba robić dolewki na motulu.


Ja tam do vstroma leję motula 5100 i jakoś nic nie dolewam Razz

Wcześniej do bandita 650 lałem przez parę lat to samo i też nic nie dolewałem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gdl dnia Pon 12:42, 08 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarioSWD
Motocyklista



Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD

PostWysłany: Pon 14:12, 08 Maj 2017    Temat postu:

Jeśli chodzi o przebiegi i kwestię oleju to dodam jeszcze że w tego typu motocyklach (lekkich turystykach) przebieg nie zawsze musi iść ze zużyciem silnika.
Porównajcie sobie sami dwa przypadki. Pierwszy jak ktoś używa motocykla 10 lat i rocznie robi powiedzmy 10 tys km, regularnie siłą rzeczy zmienia olej, serwisuje, jeździ na długich trasach. A drugim który rocznie robi 4tys km jeździ cały czas po mieście i użytkownik zmienia olej co 2-3 lata bo mało jeździ. Sami sobie odpowiedzcie, który będzie mieć zdrowszy silnik i mniej zużyte elementy (sprzęgło, skrzynia itd...)
Przebieg (przynajmniej) dla mnie ma drugorzędne znaczenie. Ważny jest ogólny stan motocykla i dokładna jego weryfikacja ( i jej umiejętne przeprowadzeni).

P.S w swoich Suzuki Gsxf i dl650 też wlewałem motula 5100 a przebiegi miałem powyżej 70kkm. Nic złego się nie działo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bosman78
Motocyklista



Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 14:48, 08 Maj 2017    Temat postu:

A to.sa tacy co zmieniaja olej co 2-3 lata? Smile powinno sie co roku ja robię przebiegi <5 TYS. i wymieniam co roku nawet jak jednego roku zrobiłem 1 tys. km to zmienilem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Pon 17:34, 08 Maj 2017    Temat postu:

Są tacy co nie wymieniają. Kończy się tak jak widać na załączonym obrazku. Widziałem też filmik jak mechanicy wyciągali z korka spustowego czarny kisiel.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magrafb
Motocyklista



Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 456
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pon 18:45, 08 Maj 2017    Temat postu:

Ech jak zawsze 100 mądrych rad a wszystkie do śmietnika. Większość nie rozróżnia gęstości /zimny/ciepły / syntetyczny / mineralny.
Wracając do tematu zadałeś bardzo dobry olej na lato i to wręcz takie greckie. Specyfik który wlaleś zapewne rozrzadził olej i trochę dostało się do komory spalania przez uszczelniacze zaworowe i pierścienie. Pojeździj trochę. Powinno to wypalić.
Gorsze scenariusze na potem 😉


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin