VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> Kupno nowego dla 650. Jaką opcję wybrać.
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Kupno nowego dla 650. Jaką opcję wybrać.
PostWysłany: Pią 18:11, 22 Maj 2015
malavern
A1

 
Dołączył: 28 Kwi 2015
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





Witam,

po zebraniu odpowiedniej liczby funduszy, czas zakupić w końcu nowego V-Stroma 650 z 2015.

No i tu właśnie zaczyna się mój problem. Mam do wyboru dwie opcje zakupu:

-pierwsza, zakup przez importera z Raszyna UNIONMOTO za 27 800 ,-
-druga, zakup z salonu 31 800
Jako, że mój znajomy sprzedaje motocykle dowiedziałem się co nieco na temat opcji pierwszej: koledzy z UNIONMOTO biorą bezpośrednio motocykle z statku w holandii i mimo że dostaję na Suzi gwarancję fabryczną Suzuki, może ona w razie usterki fabrycznej być problematyczna do zrealizowania w serwisach ASO gdyż Polska nie jest w jakiejś tam europejskiej sieci gwarancyjnej czy coś takiego,poza tym ogólnie serwisy patrzą nieprzychylnie na motocykle zakupione w innych krajach. Dodatkowo kupując importowanego dl-a nie dostaję Suzuki Asistance na 2 lata oraz w razie akcji serwisowej w celu usunięcia ewentualnej usterki fabrycznej rownież jestem do tyłu.

Z drugiej strony jako że dl-e się raczej nie psują zaoszczędzone 1700 zł można wydać na dozbrojenie motocykla( jakieś gmole,handbary,wyższa szyba).

Podsumowując, lepiej lekko zaryzykować i kupić moto taniej ale z problematycznym ewentualnym serwisowaniem i egzekwowaniem gwarancji czy też dopłacić więcej i mieć spokojną głowę?

Proszę o Wasze rady.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez malavern dnia Wto 17:30, 26 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:15, 22 Maj 2015
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1814
Przeczytał: 162 tematy

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





Pewnie zdania beda podzielone Wink
Moje zdanie jest takie ze nikt ze statku nie kupuje bo kapitan motocykli nie sprzedaje Wink
Motocykl zakupiony jest pewnie bezposrednio z centali Suzuki w Europie z pominieciem krajowego przedstawiciela.
Gwarancja musi obowiazywac we wszystkich krajach bo jest gwarancja producenta ( naprawy dealer potem rozlicza z producentem ) a nie przedstawiciela
I jest to troche straszenie ze nie beda naprawiac.
naprawialem samochody kupione w polsce w niemieckim serwisie i odwrotnie niemieckie w polskim ASO i nigdy nie mialem problemow.
A jezeli zaczniesz jezdzic na przeglady do dealera Suzuki XY i zostawisz u niego kase to nie widze powodow dlaczego mialby Cie wyrzucic jak przyjedziesz z naprawa gwarancyjna.
Asiestance mozna wykupic gdzie indziej, a tak w ogole to do 50 tys km nie mialem ani jednego problemu wymagajacego interwencji serwisu czy w ogole naprawy Smile

dochodzi aspekt komfortu psychicznego.
Jezeli sie nie boisz to bierz tanszy a jezeli ma Ci to spedzac sen z powiek to kupuj w salonie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Pią 22:49, 22 Maj 2015, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 22:32, 22 Maj 2015
Vorenus
Motonita

 
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 927
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno





Ja kupiłem w salonie, ale to nie znaczy że jest to najlepsze rozwiązanie.
Na Twoim miejscu zadzwoniłbym do serwisu Suzuki i zapytał jak jest z gwarancją.
Co do assistance, to domyślam się że będziesz ubezpieczał swoje moto, więc pewnie assistance dostaniesz w pakiecie od ubezpieczyciela.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 10:35, 23 Maj 2015
Janusz W
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 30 Sty 2015
Posty: 1282
Przeczytał: 106 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rawa Maz





Kupiłem z kolegą 2 motory w UNIONMOTO w Raszynie i tak nam wytłumaczono jak tłumaczy jotes , motorki kupowaliśmy w lutym i płaciłem za 650 więcej niż chcą teraz , będąc na przeglądzie po 1000 km u Nich tłumaczył mi właściciel , że Suzuki zmieniło politykę i nie w połowie sezonu obniżają cenę ale już teraz . Decyzja należy do Ciebie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 12:43, 23 Maj 2015
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 2907
Przeczytał: 108 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





Gdybym ja zastanawiał się nad zakupem nowego moto poza siecią ASO, to najpierw wysłałbym maila do Suzuki Motor Poland z pytaniem o gwarancję, prawo do akcji serwisowych, assistance producenta - zarówno w PL, jak i poza granicami., itd. I dopiero wówczas podejmował decyzje. Mając taki "papier" (nawet w postaci maila) unika się rozczarowań lub nie traci czasu na późniejsze dyskusje z jakimś ASO w przypadku ewentualnych potrzeb skorzystania z gwarancji/akcji serwisowej.

Takie forumowe dyskusje są czysto akademickie i nie są podstawą do czegokolwiek. Również stwierdzenia sprzedawcy - on może obiecać wiele - ważne tylko, kto i na jakiej podstawie to potem to zrealizuje...

Na pociechę można tylko stwierdzić, że DL to bardzo udana i niezawodna konstrukcja i istnieje małe ryzyko "skonsumowania" gwarancji Smile

P.S. Moim zdaniem, kupując poza ASO można starać się uzyskać:

- gwarancję/eurogwarancję producenta (może bez jakichś "lokalnych" dodatków, jak. np assistance) - o ile Suzuki to oferuje
- gwarancję sprzedawcy - nikt nie broni Unionmoto udzielić takowej, a to by tylko dobrze o nich świadczyło

A bez starania się, przysługuje z mocy prawa rękojmia ze strony sprzedawcy - tylko tu uwaga: inna jest dla konsumenta, inna w przypadku zakupu na firmę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 12:58, 23 Maj 2015
Janusz W
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 30 Sty 2015
Posty: 1282
Przeczytał: 106 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rawa Maz





Posiadamy gwarancję Unionmoto , może popełniliśmy błąd ale już musztarda po obiedzie , pięć lat chyba wytrzyma Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:23, 23 Maj 2015
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1814
Przeczytał: 162 tematy

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





Suzuki Motor Poland moga sobie pisac co chca a pewnie beda sie starali sobie nagonic klientow.

Nie znam Unionmoto ale najczesciej taki importer sciaga bezposrednio motocyjle z portu ale przefakturowane sa w jakiejs siedzibie suzuki.
I jezeli motocykl jest zgloszony w cenrali Suzuki i ma wystawiona ksiazke srewisowa to gwarancja producenta obowiazuje. I nie ma znaczenia czy ksiazka jest wystawiona w Belgii, Holandii czy Polsce.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: Kupno nowego dla 650. Jaką opcję wybrać.
PostWysłany: Wto 17:29, 26 Maj 2015
malavern
A1

 
Dołączył: 28 Kwi 2015
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





malavern napisał:
Witam,

po zebraniu odpowiedniej liczby funduszy, czas zakupić w końcu nowego V-Stroma 650 z 2015.

No i tu właśnie zaczyna się mój problem. Mam do wyboru dwie opcje zakupu:

-pierwsza, zakup przez importera z Raszyna UNIONMOTO za 27 800 ,-
-druga, zakup z salonu 31 800

Jako, że mój znajomy sprzedaje motocykle dowiedziałem się co nieco na temat opcji pierwszej: koledzy z UNIONMOTO biorą bezpośrednio motocykle z statku w holandii i mimo że dostaję na Suzi gwarancję fabryczną Suzuki, może ona w razie usterki fabrycznej być problematyczna do zrealizowania w serwisach ASO gdyż Polska nie jest w jakiejś tam europejskiej sieci gwarancyjnej czy coś takiego,poza tym ogólnie serwisy patrzą nieprzychylnie na motocykle zakupione w innych krajach. Dodatkowo kupując importowanego dl-a nie dostaję Suzuki Asistance na 2 lata oraz w razie akcji serwisowej w celu usunięcia ewentualnej usterki fabrycznej rownież jestem do tyłu.

Z drugiej strony jako że dl-e się raczej nie psują zaoszczędzone 1700 zł można wydać na dozbrojenie motocykla( jakieś gmole,handbary,wyższa szyba).

Podsumowując, lepiej lekko zaryzykować i kupić moto taniej ale z problematycznym ewentualnym serwisowaniem i egzekwowaniem gwarancji czy też dopłacić więcej i mieć spokojną głowę?

Proszę o Wasze rady.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:42, 26 Maj 2015
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 2907
Przeczytał: 108 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





Kolego, a po co cytujesz swoje własne posty, nic do nich nie dodając?? Shocked


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: Kupno nowego dla 650. Jaką opcję wybrać.
PostWysłany: Śro 9:08, 27 Maj 2015
cynek
Forumowy Poeta
Forumowy Poeta

 
Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 2357
Przeczytał: 24 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





malavern napisał:
Witam,

po zebraniu odpowiedniej liczby funduszy, czas zakupić w końcu nowego V-Stroma 650 z 2015.

No i tu właśnie zaczyna się mój problem. Mam do wyboru dwie opcje zakupu:

-pierwsza, zakup przez importera z Raszyna UNIONMOTO za 27 800 ,-
-druga, zakup z salonu 31 800
Jako, że mój znajomy sprzedaje motocykle dowiedziałem się co nieco na temat opcji pierwszej: koledzy z UNIONMOTO biorą bezpośrednio motocykle z statku w holandii i mimo że dostaję na Suzi gwarancję fabryczną Suzuki, może ona w razie usterki fabrycznej być problematyczna do zrealizowania w serwisach ASO gdyż Polska nie jest w jakiejś tam europejskiej sieci gwarancyjnej czy coś takiego,poza tym ogólnie serwisy patrzą nieprzychylnie na motocykle zakupione w innych krajach. Dodatkowo kupując importowanego dl-a nie dostaję Suzuki Asistance na 2 lata oraz w razie akcji serwisowej w celu usunięcia ewentualnej usterki fabrycznej rownież jestem do tyłu.

Z drugiej strony jako że dl-e się raczej nie psują zaoszczędzone 1700 zł można wydać na dozbrojenie motocykla( jakieś gmole,handbary,wyższa szyba).

Podsumowując, lepiej lekko zaryzykować i kupić moto taniej ale z problematycznym ewentualnym serwisowaniem i egzekwowaniem gwarancji czy też dopłacić więcej i mieć spokojną głowę?

Proszę o Wasze rady.


Kupiłem DL-a w UnionMoto w 2010 roku i jeżdziłem 4 lata (32 tyś km). Nigdy nic się nie zepsuło. Był tańszy o 3000PLN. Resztę dopowiedz sobie sam Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: Kupno nowego dla 650. Jaką opcję wybrać.
PostWysłany: Śro 9:27, 27 Maj 2015
totencham
Motocyklista

 
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 481
Przeczytał: 58 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





malavern napisał:
Witam,
-pierwsza, zakup przez importera z Raszyna UNIONMOTO za 27 800 ,-
-druga, zakup z salonu 31 800

Z drugiej strony jako że dl-e się raczej nie psują zaoszczędzone 1700 zł można wydać na dozbrojenie motocykla( jakieś gmole,handbary,wyższa szyba).



Ja tylko jednego nie kumam... Wink 31.800 - 27.800 = 4.000 zł, więc jak chcesz zaoszczędzić 1.700? Dla 4k może i bym się bawił, dla 1,7k na pewno nie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 9:39, 27 Maj 2015
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 2907
Przeczytał: 108 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





Ktoś ostatnio pisał, że kupił nowego DL-a za 29,5 kPLN - to właśnie daje 1700 zł różnicy...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: Kupno nowego dla 650. Jaką opcję wybrać.
PostWysłany: Śro 9:49, 27 Maj 2015
Matt
Motonita

 
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1072
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Jędrzejów/Kraków





cynek napisał:


Kupiłem DL-a w UnionMoto w 2010 roku i jeżdziłem 4 lata (32 tyś km). Nigdy nic się nie zepsuło. Był tańszy o 3000PLN. Resztę dopowiedz sobie sam Very Happy

To nie Beemwe to co miało się zepsuć Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 9:52, 27 Maj 2015
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1814
Przeczytał: 162 tematy

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





totencham napisał:


Ja tylko jednego nie kumam... Wink 31.800 - 27.800 = 4.000 zł, więc jak chcesz zaoszczędzić 1.700? Dla 4k może i bym się bawił, dla 1,7k na pewno nie Wink




Kolega zmienil post 26 maja. Porzednio pisal ze ten znajomy z salonu oferuje mu nowego za 29500.
Moze dealer potajemnie czyta forum i byla zjebka ze ceny psuje ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Śro 9:54, 27 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:57, 27 Maj 2015
g88
A

 
Dołączył: 18 Maj 2015
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gliwice





Ja za mojego zapłaciłem 29 500 w salonie w Tychach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:29, 26 Gru 2015
elwis
A1

 
Dołączył: 13 Gru 2015
Posty: 29
Przeczytał: 32 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko Biała





Czy na początku roku Suzuki robi wyprzedaż rocznika poprzedniego? Coś jak na rynku samochodów osobowych. I jaka to może być różnica w cenie w stosunku do cen obowiązujących w tym momencie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 17:15, 27 Gru 2015
m.adam
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Wrz 2015
Posty: 448
Przeczytał: 16 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Ja bym wybrał nowego w ASO i potargowała się z ceną. Zwłaszcza że jest końcówka roku. Wydaje mi się że spokojnie kupisz w ASO nowego DL-a 650 za 30 tys. PLN.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:07, 27 Gru 2015
Qrac
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Gru 2015
Posty: 238
Przeczytał: 85 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów





Wyprzedaże są ale..... Stroma 650 i XT chyba nie uświadczysz....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:28, 16 Lut 2016
nie_ma_wała
A1

 
Dołączył: 18 Sie 2014
Posty: 44
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





Gdyby jeszcze Suzuki Polska organizowało akcję finansowania zakupu nowego motocykla wzorem mniej zacofanych rynków europejskich. Finansowania typu 0,01%. Skutek natychmiastowy:większa sprzedaż, więcej serwisu, obrót, itp. Same korzyści. Co prawda dealerzy oferują kredyty ale ich warunki pozostawiają wiele do życzenia i suma do oddania jest duuużo większa od wartości motocykla. Suzuki Polska nie potrafi nawet zamieścić na necie aktualnych informacji n/t AL6. Ciągle kolory AL5. Nawet Czesi aktualizują a nasi nie. Bida, oj bida.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:23, 16 Lut 2016
piter_ok1
A

 
Dołączył: 08 Lip 2014
Posty: 179
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Oświęcim





Witam prawie sąsiada, może kiedyś gdzieś się przejedziemy, też jestem "świeży" mam 5000km narazie nalatane na dl-ku.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 17:48, 04 Kwi 2016
gzub
A2

 
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 64
Przeczytał: 41 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





Mam DL kupione właśnie poza Suziki Motor Poland. Z gwarancji nie musiałem korzystać, ale korzystałem z ostatniej akcji serwisowej dotyczącej rozrządu. Bez problemu mimo faktu, że motocykl z poza sieci dilerskiej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kupno nowego dla 650. Jaką opcję wybrać.
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin